abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220955996
Maak de gymlessen maar wat harder. Drie keer per week gym waar er heel veel word hardgelopen en de rest van de tijd besteden we aan krachttraining.
Mijn oude gymleraar liet ons elke week een aantal kilometer door het bos rennen. Andere lessen bestonden uit boksen, worstelen en in de zomer voetbal en rugby. Het was altijd zweten met de gymles en we waren allemaal redelijk fit.
  donderdag 4 juni 2026 @ 08:25:07 #27
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220956008
Ah, de echte deskundigen hebben zich al gemeld zie ik. "Gewoon rennen" of "stop ze in een internaat" want "vroeger had ik ook gym en at ook chips".

Ik hoop dat ze via het UMC van Maastricht de ouders kunnen bereiken met hun expertise, anders is dit natuurlijk een gemiste kans!
pi_220956009
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 08:19 schreef Chivaz het volgende:
Maak de gymlessen maar wat harder. Drie keer per week gym waar er heel veel word hardgelopen en de rest van de tijd besteden we aan krachttraining.
Mijn oude gymleraar liet ons elke week een aantal kilometer door het bos rennen. Andere lessen bestonden uit boksen, worstelen en in de zomer voetbal en rugby. Het was altijd zweten met de gymles en we waren allemaal redelijk fit.
Idd.
Klinkt het raar als ik zeg dat in mijn klassen vroeger nooit echt dikke kinderen zaten?
Als ik de klassenfoto's terugzie dan zie ik alleen maar "gezonde" kinderen..

Denk ook dat er minder ongezond eten was. Frisdrank was bij ons alleen maar in het weekend.
pi_220956028
Je kunt ook voldoende gaan bewegen en gezond eten.
Corporate translator
pi_220956063
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 00:50 schreef michaelmoore het volgende:
Zo'n BMI heb je als je bijvoorbeeld 1,70 meter lang bent en 116 kilo weegt.
Sorry hoor, maar dit is toch gewoon kindermishandeling door de ouders??? Man man man
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
  donderdag 4 juni 2026 @ 08:39:27 #31
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_220956072
Een maagverkleining kost 9.000¤. Als dit besluit je 2.000.000 per jaar kost en je 25.000.000 aan extra zorgkosten bespaart per jaar. Dan is dit een koopje.
pi_220956087
quote:
7s.gif Op donderdag 4 juni 2026 08:29 schreef HSG het volgende:
Je kunt ook voldoende gaan bewegen en gezond eten.
En dit zeg je nu pas! Hadden de onderzoekers dit maar geweten...!
pi_220956091
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 08:25 schreef Qarrad het volgende:
Ah, de echte deskundigen hebben zich al gemeld zie ik. "Gewoon rennen" of "stop ze in een internaat" want "vroeger had ik ook gym en at ook chips".

Ik hoop dat ze via het UMC van Maastricht de ouders kunnen bereiken met hun expertise, anders is dit natuurlijk een gemiste kans!
Ligt aan de ouders. Ik ben niet tegen de keuzes van deze experts. Als dit tot minde obesitas zorgt, dan is dat altijd goed.

We moeten alleen niet doen alsof deze kinderen boven de natuurwetten staan. Dit gaat niet om een buikje, maar om klasse 3 morbide obesitas... Mogen de ouders echt wel wat bezoek van jeugdzorg van krijgen.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_220956093
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 08:25 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Idd.
Klinkt het raar als ik zeg dat in mijn klassen vroeger nooit echt dikke kinderen zaten?
Als ik de klassenfoto's terugzie dan zie ik alleen maar "gezonde" kinderen..

Denk ook dat er minder ongezond eten was. Frisdrank was bij ons alleen maar in het weekend.
We hadden wel wat dikkere kinderen maar niet van die vetkleppen die je nu ziet. Maar goed andere tijden, wij kwamen nog buiten en sommigen onder ons waren sowieso actief in de sport of iets dergelijks. Tegenwoordig hangt de jeugd vooral binnen achter de PlayStation. Als je dat combineert met slecht eten dan snap ik wel dat het fout gaat.
  donderdag 4 juni 2026 @ 08:44:14 #35
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220956100
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 08:42 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Ligt aan de ouders. Ik ben niet tegen de keuzes van deze experts. Als dit tot minde obesitas zorgt, dan is dat altijd goed.

We moeten alleen niet doen alsof deze kinderen boven de natuurwetten staan. Dit gaat niet om een buikje, maar om klasse 3 morbide obesitas... Mogen de ouders echt wel wat bezoek van jeugdzorg van krijgen.
Ik gok dat er al jeugdhulpverlening bij komt kijken op dit niveau, al dan niet ingezet door de ouders zelf. Artsen gaan in de regel ook niet snijden zonder dat het dossier goed bekeken en afgewogen is.
pi_220956119
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 08:39 schreef RamboDirk het volgende:
Een maagverkleining kost 9.000¤. Als dit besluit je 2.000.000 per jaar kost en je 25.000.000 aan extra zorgkosten bespaart per jaar. Dan is dit een koopje.
De zorgkosten zullen eerder stijgen dan dalen. Men moet zich ook realiseren dat ouderdomsziektes het gros van onze uitgaven zijn.

Mensen met morbide obesitas leven een stuk minder lang. Calculeer daar misgelopen AOW/pensioen e.d. in en je komt meestal goedkoper uit. Zelfde als bij rokers. Dat was eens uitgerekend door het RIVM. 15% minder kosten over de hele levensloop bij rokers.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_220956125
Stuur ze naar de sportschool
  Spellchecker donderdag 4 juni 2026 @ 08:49:18 #38
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220956126
Kunnen ze niet Ozempic in die vapes doen?
pi_220956132
Dan mogen ze haartransplantaties ook wel eens gaan doen

Daar kunnen mensen echt niets aan doen, dikheid wel natuurlijk
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  donderdag 4 juni 2026 @ 09:03:26 #40
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_220956275
Ik vraag mij dan af hoe heeft t kind zo dik kunnen worden ? Zo is het immers niet geboren en van 3x per dag een normale maaltijd zonder tussendoortjes, water ipv van frisdrank, chips in t weekend wordt het toch niet te dik ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_220956352
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 09:03 schreef deedeetee het volgende:
Ik vraag mij dan af hoe heeft t kind zo dik kunnen worden ? Zo is het immers niet geboren en van 3x per dag een normale maaltijd zonder tussendoortjes, water ipv van frisdrank, chips in t weekend wordt het toch niet te dik ?
Het zal er wel oa op uitdraaien dat veel mensen geen geld hebben voor gezond eten....
pi_220956418
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 09:10 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Het zal er wel oa op uitdraaien dat veel mensen geen geld hebben voor gezond eten....
Wat een onzin zeg. Gezond eten is een stuk goedkoper dan ongezond eten.

Diepvriesspinazie, doperwten, rode kool, prei, broccoli, rijst, bananen, appels, bonen, linzen, pindakaas... behoren tot de goedkoopste spullen in de supermarkt.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_220956438
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 09:10 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Het zal er wel oa op uitdraaien dat veel mensen geen geld hebben voor gezond eten....
Terwijl gezond eten veruit de goedkoopste optie is in Nederland. Je hebt een paar kilo rijst voor een paar euro bij de AH. Groenten zijn ook echt niet duur, alleen vlees is relatief prijzig maar met gehakt kun je nog steeds relatief goedkoop eten.
Het probleem is dat mensen nauwelijks nog de moeite nemen om fatsoenlijk te koken.
Ergens snap ik dat ook wel, als beide ouders alle twee volop aan het werk zijn dan kan ik mij goed voorstellen dat de maaltijden altijd snel en makkelijk moeten zijn. Dan is de keuze voor ongezonde troep helaas snel gemaakt.
pi_220956460
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 09:14 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Wat een onzin zeg. Gezond eten is een stuk goedkoper dan ongezond eten.

Diepvriesspinazie, doperwten, rode kool, prei, broccoli, rijst, bananen, appels, bonen, linzen, pindakaas... behoren tot de goedkoopste spullen in de supermarkt.
Klopt, maar veel mensen denken van niet.
Je kan voor een paar ¤ een gezonde maaltijd op tafel zetten hoor.

Moet je wel een vrouw/man hebben/zijn die een beetje kan koken....
pi_220956491
quote:
quote:
En het zijn geen kinderen die "gewoon minder chips moeten eten", benadrukt kinderarts Anita Vreugdenhil van het Maastricht UMC+.

Dat ziekenhuis begeleidde elf Nederlandse jongeren die al zo'n operatie gehad hebben als onderdeel van een wetenschappelijk onderzoek.
"Dit zijn jongeren die een chronische ziekte hebben", zegt Vreugdenhil. "
Het gaat dan echt niet over wilskracht of 'te veel chips eten'.
En het is ook niet 'de schuld van de ouders
Oke. Maar zo'n maagverkleining zorgt er toch juist voor dat je minder gaat eten/trek krijgt etc? Waarom zou je die operatie dan uitvoeren als minder eten toch geen zin heeft? Zorgt alleen maar voor onnodige complicaties.
Gewoon meer bewegen en gezonder eten.
  donderdag 4 juni 2026 @ 09:33:49 #46
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220956539
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 09:28 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
[..]
Oke. Maar zo'n maagverkleining zorgt er toch juist voor dat je minder gaat eten/trek krijgt etc? Waarom zou je die operatie dan uitvoeren als minder eten toch geen zin heeft? Zorgt alleen maar voor onnodige complicaties.
Gewoon meer bewegen en gezonder eten.
Er staat niet dat minder eten geen zin heeft maar dat het geen kwestie is van een simpele ingreep als geen chips meer eten. Deze kinderen hebben hun hele leven een buitengewoon afgewogen dieet nodig.

Als het een kwestie was van "gewoon meer bewegen en gezonder eten" dan had die arts dat ook gezegd over die kinderen en had ze heen gezonden zonder dat er een operatie in beeld kwam.
pi_220956574
Tieners met obesitas moet je een sportschool abo geven :{w
No amount of money ever bought a second of time.
pi_220956588
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 05:08 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ik at vroeger hele zakken met chips weg, maar ben er nooit een grammetje door aangekomen. Ik geloof dus wel dat het niet komt door teveel chips eten. Waarom zoiets wel in het basispakket komt en tandheelkunde niet is me dan wel weer een raadsel.
Even een checkvraag, wat deed je naast al dat chips naar binnen werken?
pi_220956611
Tieners met obesitas moet je een sportieve vakantie aanbieden. Weg van hun ouders die blijkbaar geen moer om ze geven en denken dat een maagverkleining de oplossing is. Misschien dat ze dan zelf het licht gaan zien. Het is niet even een paracetamolletje die je je kind geeft.
pi_220956614
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 09:33 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Er staat niet dat minder eten geen zin heeft maar dat het geen kwestie is van een simpele ingreep als geen chips meer eten. Deze kinderen hebben hun hele leven een buitengewoon afgewogen dieet nodig.

Als het een kwestie was van "gewoon meer bewegen en gezonder eten" dan had die arts dat ook gezegd over die kinderen en had ze heen gezonden zonder dat er een operatie in beeld kwam.
Een maagverkleining zorgt er in essentie voor dat je minder gaat eten. Waarom zou dat dan meerwaarde hebben om af te vallen? Omdat ze dan letterlijk gelimiteerd worden in wat ze eten. Dus fysiek kunnen ze dan echt niet meer eten. Staat ook bij dat je na zo'n operatie ook voedingsstoffen tekort krijgt omdat je, jawel, minder voeding binnen krijgt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')