abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220946900
quote:
Antje Valkis uit Tiel viert 108e verjaardag: ‘Elke dag een gekookt ei'

Bekijk deze YouTube-video

TIEL - Een bijzondere mijlpaal in zorgcentrum Lingewaarde in Tiel. Bewoonster Antje Valkis vierde woensdag haar 108e verjaardag en mag zich daarmee de oudste inwoner van Gelderland noemen.

Met familie, medebewoners en medewerkers van Lingewaarde werd stilgestaan bij haar bijzondere verjaardag. Hoewel Valkis zelf nuchter blijft onder alle aandacht, is haar leeftijd uitzonderlijk. In heel Nederland is er momenteel nog maar één persoon ouder dan zij.

“Had u ooit gedacht dat u 108 zou worden?”, krijgt Valkis de vraag van Omroep Gelderland. “Nee, dat had ik nooit van tevoren kunnen weten”, antwoordt ze lachend.

Oorlog meegemaakt
In haar lange leven zag Valkis Nederland ingrijpend veranderen. Ze maakte onder meer de Tweede Wereldoorlog mee en leefde in een tijd waarin vrouwen nog geen volledig kiesrecht hadden. “De wereld is zeker veranderd sinds mijn jeugd”, vertelt ze. Op de vraag wat haar geheim is, heeft ze geen ingewikkeld antwoord. “Gezond eten en drinken en vrolijk zijn, dat is het meeste.”

Daar hoort volgens haar nog iets anders bij. “Ik krijg elke dag een eitje bij mijn boterham.” Dat eet ze het liefst gekookt.

Pittige tante
Volgens haar nicht Wien van Driel is Valkis altijd een sterke persoonlijkheid geweest. “Ze is direct en als iets haar niet zint, dan hoor je dat meteen”, vertelt Van Driel. “Een pittige tante. Maar altijd lief geweest voor mij. We konden altijd bij haar terecht.”

Ondanks haar hoge leeftijd weet Valkis volgens haar familie nog altijd goed wat ze wil. “Ze heeft volop haar eigen mening. Als ze iets niet wil, gebeurt het ook niet.”

Oudste van Gelderland
Ook bij Lingewaarde zijn ze trots op hun bijzondere bewoner. Medewerker Jenneke Meter benadrukt dat Valkis niet alleen de oudste inwoner van Gelderland is, maar ook tot de oudste inwoners van Nederland behoort. “Er is nog één iemand ouder, die is 111 jaar. Antje is nu 108. Ze moet nog drie jaar”, zegt ze lachend. “Maar dat gaat ze wel halen, denk ik.” Hoewel Valkis de jaren begint te voelen, geniet ze nog altijd van de kleine dingen. Overdag kijkt ze graag naar wat er om haar heen gebeurt en af en toe drinkt ze ’s avonds nog een borreltje.
https://www.src.fm/region(...)e-dag-een-gekookt-ei
pi_220947001
Tielgodin _O_
pi_220947291
@Werkman gefeliciteerd!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 3 juni 2026 @ 07:35:47 #4
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_220947419
Dat mens kost ons onze pensioenen!
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
  woensdag 3 juni 2026 @ 07:55:48 #5
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220947485
Mooi man.

1918
Toen was de 'grote oorlog' nog bezig. En dat is lang geleden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220948032
Er is nog iemand in leven die 111 is? Dat is 1915.
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
  Redactie Frontpage woensdag 3 juni 2026 @ 09:40:15 #7
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220948415
Ik heb nog met haar geknikkerd vroeger
pi_220948495
Elke dag een eitje.

Dat mens heb dus inmiddels meer dan 7 miljoen eien gegeten WTF ouwe tang :D
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220948502
7.095.600 om precies te zijn :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220948617
quote:
11s.gif Op woensdag 3 juni 2026 09:44 schreef vosss het volgende:
Elke dag een eitje.

Dat mens heb dus inmiddels meer dan 7 miljoen eien gegeten WTF ouwe tang :D
Waar heb jij rekenen geleerd? :wtf:
pi_220948739
Zo tragisch en ergeniswekkend vind ik dat altijd. Een eeuweling heeft mogelijk allerlei interessante geschiedenis zelf meegemaakt, en wat doet de krant? Kom, laten we het rijtje uiterst voorspelbare dommige vragen maar weer afgaan.

En Hoe BeNt U dAn zOoO OuD GeWorduH???
WiSt U VrOeGeR aL dAt U zOoO OuD GiNg WorDuH???
wAt Is HeT GeHeIM oM hEeL OuD tE WorDuH???
zIjN eR DiNgUh VeRAnDeRd In HoNdUrT jAaR????

De lezer kan er niets mee, het biedt de geinterviewde weinig openingen om iets werkelijk zinvols/interessants te vertellen, en ik vind het ook een beetje een ondertoontje hebben alsof je de eeuweling niet helemaal meer voor vol aanziet.
pi_220948749
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 09:51 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Waar heb jij rekenen geleerd? :wtf:
Voor het gemak heb ik schrikkeljaar even buiten beschouwing gelaten


Ow wacht! Mijn rekenmachine deed raar. :o
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220948773
Maar 39.420 eitjes dus. ;(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  woensdag 3 juni 2026 @ 10:11:56 #14
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_220948790
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 00:02 schreef Peppert het volgende:
“Er is nog één iemand ouder, die is 111 jaar. Antje is nu 108. Ze moet nog drie jaar”, zegt ze lachend. “Maar dat gaat ze wel halen, denk ik.”
Kille uitspraken.
  woensdag 3 juni 2026 @ 10:14:37 #15
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_220948810
Op je 108st zo based.
pi_220949144
quote:
5s.gif Op woensdag 3 juni 2026 10:11 schreef Kopiko het volgende:

[..]
Kille uitspraken.
Eerder slordig taalgebruik.
  woensdag 3 juni 2026 @ 11:28:36 #17
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220949199
Mij valt op dat die echte ouderen zo’n goed humeur hebben.
pi_220949687
Altijd die vraag over hoe ze het voor elkaar hebben gekregen bij die oudjes. Nu weer een eitje. Laatst een keer iemand die iedere dag een glas wijn dronk. Het is toch niet zo simpel. Het is een totaal plaatje van allerlei factoren waar geluk (of juist pech, geen idee of het leuk is om 108 te worden en zo'n beetje iedereen te overleven) waarschijnlijk de grootste van is.
pi_220949786
quote:
7s.gif Op woensdag 3 juni 2026 10:08 schreef vosss het volgende:
Maar 39.420 eitjes dus. ;(
_O-
pi_220949797
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 12:33 schreef Tja..1986 het volgende:
Altijd die vraag over hoe ze het voor elkaar hebben gekregen bij die oudjes. Nu weer een eitje. Laatst een keer iemand die iedere dag een glas wijn dronk. Het is toch niet zo simpel. Het is een totaal plaatje van allerlei factoren waar geluk (of juist pech, geen idee of het leuk is om 108 te worden en zo'n beetje iedereen te overleven) waarschijnlijk de grootste van is.
Dat is zeker waar. Maar je hoort ze gelukkig in ieder geval nooit zeggen dat ze hun hele leven al vegan eten, of koolhydraatvrij, of andere hypes. Gewoon lekker normaal.
pi_220949852
quote:
7s.gif Op woensdag 3 juni 2026 10:08 schreef vosss het volgende:
Maar 39.420 eitjes dus. ;(
Flapdrol :+ je mist de 27 schrikkeljaren.

39447 eieren om precies te zijn.
Ook in moeilijke tijden.
pi_220949961
quote:
13s.gif Op woensdag 3 juni 2026 10:04 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Zo tragisch en ergeniswekkend vind ik dat altijd. Een eeuweling heeft mogelijk allerlei interessante geschiedenis zelf meegemaakt, en wat doet de krant? Kom, laten we het rijtje uiterst voorspelbare dommige vragen maar weer afgaan.

En Hoe BeNt U dAn zOoO OuD GeWorduH???
WiSt U VrOeGeR aL dAt U zOoO OuD GiNg WorDuH???
wAt Is HeT GeHeIM oM hEeL OuD tE WorDuH???
zIjN eR DiNgUh VeRAnDeRd In HoNdUrT jAaR????

De lezer kan er niets mee, het biedt de geinterviewde weinig openingen om iets werkelijk zinvols/interessants te vertellen, en ik vind het ook een beetje een ondertoontje hebben alsof je de eeuweling niet helemaal meer voor vol aanziet.
Het is gewoon een lekker luchtig nieuwsartikel, beetje vrolijkheid erbij. Geen ellende of polarisatie, zoals het nieuws gewoonlijk is. Een keer geen nieuws over oorlog. Niet iederen heeft behoefte aan "diepgang" . Gewoon lekker eitjes eten.

Mooi man om zo oud te mogen worden, mits je een beetje kwiek bent/blijft. Good on her!
pi_220950199
Gefeliciteerd Tiel!
I want to believe...
  woensdag 3 juni 2026 @ 13:43:07 #24
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220950215
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 09:40 schreef Watmoetjenou het volgende:
Ik heb nog met haar geknikkerd vroeger
In 1927 *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220950223
Ik kende een chick die legde ook iedere dag een ei, maar die is maar 4 geworden. We hebben haar overigens opgegeten, al betwijfel ik of ze 108 geworden zou zijn als we dat niet hadden gedaan.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_220950690
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 13:09 schreef Gibson88 het volgende:

[..]
Flapdrol :+ je mist de 27 schrikkeljaren.

39447 eieren om precies te zijn.
Ja kijk, als je zo gaat doen, dan vertel ik je maar even dat Antje hoogstwaarschijnlijk haar eerste 28 jaren zo goed als geen eieren at. Crisis, weet je wel?
Ik heb dan voor het gemak maar het jaar 1946 aangehouden als het jaar dat Antje haar dagelijks eitje wegtikte.

Maak er dus maar 29.420 eitjes van.
De paaseitjes tellen niet mee. Dat zijn geen eitjes. Dat is chocola.
pi_220950748
quote:
13s.gif Op woensdag 3 juni 2026 10:04 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Zo tragisch en ergeniswekkend vind ik dat altijd. Een eeuweling heeft mogelijk allerlei interessante geschiedenis zelf meegemaakt, en wat doet de krant? Kom, laten we het rijtje uiterst voorspelbare dommige vragen maar weer afgaan.

En Hoe BeNt U dAn zOoO OuD GeWorduH???
WiSt U VrOeGeR aL dAt U zOoO OuD GiNg WorDuH???
wAt Is HeT GeHeIM oM hEeL OuD tE WorDuH???
zIjN eR DiNgUh VeRAnDeRd In HoNdUrT jAaR????

De lezer kan er niets mee, het biedt de geinterviewde weinig openingen om iets werkelijk zinvols/interessants te vertellen, en ik vind het ook een beetje een ondertoontje hebben alsof je de eeuweling niet helemaal meer voor vol aanziet.
Ik snap je punt, maar misschien heeft die vrouw niet zoveel boeiende dingen te vertellen.
Hoewel, ze was al 22 toen de Tweede Wereldoorlog uitbrak.
En ze heeft nog wel meer 'wereldveranderende' zaken meegemaakt.
pi_220950763
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 13:43 schreef Multatilu het volgende:
Ik kende een chick die legde ook iedere dag een ei, maar die is maar 4 geworden. We hebben haar overigens opgegeten, al betwijfel ik of ze 108 geworden zou zijn als we dat niet hadden gedaan.
Hoe oud wordt een kip dan normaal gesproken?
pi_220950765
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 14:52 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ja kijk, als je zo gaat doen, dan vertel ik je maar even dat Antje hoogstwaarschijnlijk haar eerste 28 jaren zo goed als geen eieren at. Crisis, weet je wel?
Ik heb dan voor het gemak maar het jaar 1946 aangehouden als het jaar dat Antje haar dagelijks eitje wegtikte.

Maak er dus maar 29.420 eitjes van.
De paaseitjes tellen niet mee. Dat zijn geen eitjes. Dat is chocola.
Als je het zo bekijkt heb je helemaal gelijk ^O^
Ook in moeilijke tijden.
pi_220950790
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 14:57 schreef Gibson88 het volgende:

[..]
Als je het zo bekijkt heb je helemaal gelijk ^O^
Wij begrijpen elkaar. ;) ^O^ _O_
  Moderator woensdag 3 juni 2026 @ 15:50:52 #31
441859 crew  Lenny77
pi_220951111
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 14:56 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Hoe oud wordt een kip dan normaal gesproken?
Veel ouder dan 4 jaar ;(
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220951120
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2026 15:50 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Veel ouder dan 4 jaar ;(
;(
  woensdag 3 juni 2026 @ 16:00:49 #33
307622 Perox
(niet de echte)
pi_220951167
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 14:56 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Hoe oud wordt een kip dan normaal gesproken?
Een mannetjeskip of een vrouwtjeskip? Er zit nogal verschil tussen hennen en hanen.

Hen --> gemiddeld 140 dagen
Haan --> gemiddeld 34 dagen

Legkip --> gemiddeld 550 dagen
Leghaan --> bestaat niet en wordt dus op dag 1 vergast.

4 jaar is beheurlijk.
pi_220951197
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 16:00 schreef Perox het volgende:

[..]
Een mannetjeskip of een vrouwtjeskip? Er zit nogal verschil tussen hennen en hanen.

Hen --> gemiddeld 140 dagen
Haan --> gemiddeld 34 dagen

Legkip --> gemiddeld 550 dagen
Leghaan --> bestaat niet en wordt dus op dag 1 vergast.

4 jaar is beheurlijk.
Even teruglezen. Ik mag aannemen dat je ooit eens seksuele voorlichting hebt gekregen en dus ook weet dat een kip die elke dag een ei legt geen haan kan zijn.
pi_220951225
Maar goed, weer ontopic.
Ik ben ook niet vies van mijn dagelijkse alcoholische versnapering en ook ben ik een stronteigenwijs vrouwpersoon, dus wie weet hoe oud ik nog kan worden.

*O* *O* *O*

Bekijk deze YouTube-video

En dan de studio versie, gewoon omdat die veel agressiever overkomt.
Grrrrrrrrrl power....

Bekijk deze YouTube-video

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 3 juni 2026 @ 16:24:53 #36
307622 Perox
(niet de echte)
pi_220951347
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 16:06 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Even teruglezen. Ik mag aannemen dat je ooit eens seksuele voorlichting hebt gekregen en dus ook weet dat een kip die elke dag een ei legt geen haan kan zijn.
Nee hoor, kip is de naam van de soort.
pi_220951373
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 16:24 schreef Perox het volgende:

[..]
Nee hoor, kip is de naam van de soort.
Nee hoor, dat is pluimvee.
pi_220951384
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 16:24 schreef Perox het volgende:

[..]
Nee hoor, kip is de naam van de soort.
Want een normale boerderij heeft zeugen en beren, hanen en kippen, stieren en koeien.
Een boer is ook geen boerin.
pi_220951389
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 16:00 schreef Perox het volgende:

[..]
Een mannetjeskip of een vrouwtjeskip? Er zit nogal verschil tussen hennen en hanen.

Hen --> gemiddeld 140 dagen
Haan --> gemiddeld 34 dagen

Legkip --> gemiddeld 550 dagen
Leghaan --> bestaat niet en wordt dus op dag 1 vergast.

4 jaar is beheurlijk.
Ach ach, krijgen we dat gezever weer.

Mijn kippetjes worden gemiddeld 10 jaar. Soms vallen ze onverwachts eerder om als ze ziek zijn of een ei dwars zit. Of een keer toen er een nerts langs kwam die ergens bevrijd was door zogenaamde dierenliefhebbers (kunnen zelf dan namelijk ook niet meer overleven).
Ik heb er zelfs een gehad die 14 is geworden en in het laatste jaar nog af en toe een eitje legde.
  woensdag 3 juni 2026 @ 16:47:59 #40
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220951484
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 16:31 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Ach ach, krijgen we dat gezever weer.

Mijn kippetjes worden gemiddeld 10 jaar. Soms vallen ze onverwachts eerder om als ze ziek zijn of een ei dwars zit. Of een keer toen er een nerts langs kwam die ergens bevrijd was door zogenaamde dierenliefhebbers (kunnen zelf dan namelijk ook niet meer overleven).
Ik heb er zelfs een gehad die 14 is geworden en in het laatste jaar nog af en toe een eitje legde.
Kan een ei echt dwars zitten? :o
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_220951507
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2026 16:47 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Kan een ei echt dwars zitten? :o
Tuurlijk. Ga je zelf maar na. Niet jij persoonlijk, maar ik ken vrouwen bij wie een afgebroken nagel al dwarszit.

8)7
pi_220951510
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2026 16:47 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Kan een ei echt dwars zitten? :o
Ja. Wist ik ook niet. Maar laatst had ik een kip, jaar of 2, heel gezond, rode kam, legde bijna elke dag. En lag ineens dood in de ren. Opgezocht dat dat inderdaad kan. Organen worden dan afgekneld. Maar denk eigenlijk niet dat het dat was, dan had ik dat wel gezien (kan een dag duren waarin ze in moeilijkheid zijn). Dus denk een onverklaarbare hartstilstand in dit geval.
  woensdag 3 juni 2026 @ 16:59:18 #43
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220951553
quote:
7s.gif Op woensdag 3 juni 2026 10:08 schreef vosss het volgende:
Maar 39.420 eitjes dus. ;(
Nog niet goed man.

Iedere 4 jaar heeft een extra dag. Op die leeftijd kan je beter het jaar rekenen met 365,25 dagen per jaar.
108x365,25 = 39.447.
Je rekent dus 27 schrikkeldagen niet mee.

Denk daarbij eens na, ze heeft 27 keer een 29 February meegemaakt.

Damn, dat is oud.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 3 juni 2026 @ 17:01:13 #44
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220951567
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 16:31 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Ach ach, krijgen we dat gezever weer.

Mijn kippetjes worden gemiddeld 10 jaar. Soms vallen ze onverwachts eerder om als ze ziek zijn of een ei dwars zit. Of een keer toen er een nerts langs kwam die ergens bevrijd was door zogenaamde dierenliefhebbers (kunnen zelf dan namelijk ook niet meer overleven).
Ik heb er zelfs een gehad die 14 is geworden en in het laatste jaar nog af en toe een eitje legde.
14 jaar voor een kip. Hallo.
Die ligt nu ergens begraven in de tuin? Kan me niet voorstellen dat je die dan nog wil eten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 3 juni 2026 @ 17:39:01 #45
307622 Perox
(niet de echte)
pi_220951783
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 16:28 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Nee hoor, dat is pluimvee.
sowieso was het ei eerder :9
  woensdag 3 juni 2026 @ 17:39:42 #46
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_220951786
Dat zijn bijna 40.000 eieren

- edit: iemand was me voor -
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  woensdag 3 juni 2026 @ 18:20:08 #47
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220952005
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 17:39 schreef SpecialK het volgende:
Dat zijn bijna 40.000 eieren

- edit: iemand was me voor -
Spuit Kip elf :P
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220952011
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 17:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]
14 jaar voor een kip. Hallo.
Die ligt nu ergens begraven in de tuin? Kan me niet voorstellen dat je die dan nog wil eten.
Tuurlijk kan dit.
Ik heb geen verstand van kippen, maar ik heb wel meer dan 40 jaar katten in huis gehad.
Ze zijn inmiddels allemaal overleden, maar de oudste (en de liefste) kat ter wereld is toch maar liefst 19,5 geworden.

Bovendien, hoe kan de mens nu de maximale levensduur van dieren bepalen?
pi_220952024
Ik vind dit altijd zo dom, alsof het nieuwswaardig is. Zij heeft helemaal niet in de hand hoe oud ze wordt, dus waarom doen we alsof dat wel zo is? Met dat onzinnige "elke dag een ei".
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220952025
Tieltopic! @Werkman
  woensdag 3 juni 2026 @ 18:24:49 #51
22565 asco
Los in deze tent
pi_220952032
Valt me altijd iets in als ik zoiets lees.

Ff checken of ze nog leeft.
Jaaaa, ze leeft nog steeds. De enige overgeblevene van de jaren 00 van de twintigste eeuw. _O_ _O_

Ethel Caterham 21 August 1909 LIVING 116 years, 286 days United Kingdom
pi_220952389
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 18:24 schreef asco het volgende:
Valt me altijd iets in als ik zoiets lees.

Ff checken of ze nog leeft.
Jaaaa, ze leeft nog steeds. De enige overgeblevene van de jaren 00 van de twintigste eeuw. _O_ _O_

Ethel Caterham 21 August 1909 LIVING 116 years, 286 days United Kingdom
Volgens schattingen zijn 117 miljard mensen op aarde geweest. De wereldbevolking is nu 8 miljard. Circa 93% wat ooit op deze rots heeft geleefd is er niet meer.
pi_220952456
quote:
Ze maakte onder meer de Tweede Wereldoorlog mee en leefde in een tijd waarin vrouwen nog geen volledig kiesrecht hadden.
Ja, 1 jaar ja. Ze is geboren in het jaar na de invoering van het algemeen mannenkiesrecht en een jaar voor de invoering van het vrouwenkiesrecht. Dus ze heeft 1 jaar in "die tijd" geleefd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_220952969
quote:
13s.gif Op woensdag 3 juni 2026 10:04 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Zo tragisch en ergeniswekkend vind ik dat altijd. Een eeuweling heeft mogelijk allerlei interessante geschiedenis zelf meegemaakt, en wat doet de krant? Kom, laten we het rijtje uiterst voorspelbare dommige vragen maar weer afgaan.

En Hoe BeNt U dAn zOoO OuD GeWorduH???
WiSt U VrOeGeR aL dAt U zOoO OuD GiNg WorDuH???
wAt Is HeT GeHeIM oM hEeL OuD tE WorDuH???
zIjN eR DiNgUh VeRAnDeRd In HoNdUrT jAaR????

De lezer kan er niets mee, het biedt de geinterviewde weinig openingen om iets werkelijk zinvols/interessants te vertellen, en ik vind het ook een beetje een ondertoontje hebben alsof je de eeuweling niet helemaal meer voor vol aanziet.
107-jarige Ierse boer blikt terug op veranderingen, 1965

Bekijk deze YouTube-video

108-jarige vrouw | Geld laat de wereld draaien | 1977

Bekijk deze YouTube-video
pi_220958438
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 14:56 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Hoe oud wordt een kip dan normaal gesproken?
6
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_220958700
Hej al n ei had?
pi_220959032
108 worden...

Appeltje eitje toch?
pi_220959079
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 14:56 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Hoe oud wordt een kip dan normaal gesproken?
Ligt aan het ras. 5 tot 10 jaar, maar je hebt ook rassen die ouder dan 10 jaar worden.
  donderdag 4 juni 2026 @ 17:43:36 #59
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_220959736
Heeft D66 al een brief gestuurd dat haar leven allang voltooid is?
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')