abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220950690
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 13:09 schreef Gibson88 het volgende:

[..]
Flapdrol :+ je mist de 27 schrikkeljaren.

39447 eieren om precies te zijn.
Ja kijk, als je zo gaat doen, dan vertel ik je maar even dat Antje hoogstwaarschijnlijk haar eerste 28 jaren zo goed als geen eieren at. Crisis, weet je wel?
Ik heb dan voor het gemak maar het jaar 1946 aangehouden als het jaar dat Antje haar dagelijks eitje wegtikte.

Maak er dus maar 29.420 eitjes van.
De paaseitjes tellen niet mee. Dat zijn geen eitjes. Dat is chocola.
pi_220950748
quote:
13s.gif Op woensdag 3 juni 2026 10:04 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Zo tragisch en ergeniswekkend vind ik dat altijd. Een eeuweling heeft mogelijk allerlei interessante geschiedenis zelf meegemaakt, en wat doet de krant? Kom, laten we het rijtje uiterst voorspelbare dommige vragen maar weer afgaan.

En Hoe BeNt U dAn zOoO OuD GeWorduH???
WiSt U VrOeGeR aL dAt U zOoO OuD GiNg WorDuH???
wAt Is HeT GeHeIM oM hEeL OuD tE WorDuH???
zIjN eR DiNgUh VeRAnDeRd In HoNdUrT jAaR????

De lezer kan er niets mee, het biedt de geinterviewde weinig openingen om iets werkelijk zinvols/interessants te vertellen, en ik vind het ook een beetje een ondertoontje hebben alsof je de eeuweling niet helemaal meer voor vol aanziet.
Ik snap je punt, maar misschien heeft die vrouw niet zoveel boeiende dingen te vertellen.
Hoewel, ze was al 22 toen de Tweede Wereldoorlog uitbrak.
En ze heeft nog wel meer 'wereldveranderende' zaken meegemaakt.
pi_220950763
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 13:43 schreef Multatilu het volgende:
Ik kende een chick die legde ook iedere dag een ei, maar die is maar 4 geworden. We hebben haar overigens opgegeten, al betwijfel ik of ze 108 geworden zou zijn als we dat niet hadden gedaan.
Hoe oud wordt een kip dan normaal gesproken?
pi_220950765
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 14:52 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ja kijk, als je zo gaat doen, dan vertel ik je maar even dat Antje hoogstwaarschijnlijk haar eerste 28 jaren zo goed als geen eieren at. Crisis, weet je wel?
Ik heb dan voor het gemak maar het jaar 1946 aangehouden als het jaar dat Antje haar dagelijks eitje wegtikte.

Maak er dus maar 29.420 eitjes van.
De paaseitjes tellen niet mee. Dat zijn geen eitjes. Dat is chocola.
Als je het zo bekijkt heb je helemaal gelijk ^O^
Ook in moeilijke tijden.
pi_220950790
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 14:57 schreef Gibson88 het volgende:

[..]
Als je het zo bekijkt heb je helemaal gelijk ^O^
Wij begrijpen elkaar. ;) ^O^ _O_
  Moderator woensdag 3 juni 2026 @ 15:50:52 #31
441859 crew  Lenny77
pi_220951111
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 14:56 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Hoe oud wordt een kip dan normaal gesproken?
Veel ouder dan 4 jaar ;(
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220951120
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2026 15:50 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Veel ouder dan 4 jaar ;(
;(
  woensdag 3 juni 2026 @ 16:00:49 #33
307622 Perox
(niet de echte)
pi_220951167
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 14:56 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Hoe oud wordt een kip dan normaal gesproken?
Een mannetjeskip of een vrouwtjeskip? Er zit nogal verschil tussen hennen en hanen.

Hen --> gemiddeld 140 dagen
Haan --> gemiddeld 34 dagen

Legkip --> gemiddeld 550 dagen
Leghaan --> bestaat niet en wordt dus op dag 1 vergast.

4 jaar is beheurlijk.
pi_220951197
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 16:00 schreef Perox het volgende:

[..]
Een mannetjeskip of een vrouwtjeskip? Er zit nogal verschil tussen hennen en hanen.

Hen --> gemiddeld 140 dagen
Haan --> gemiddeld 34 dagen

Legkip --> gemiddeld 550 dagen
Leghaan --> bestaat niet en wordt dus op dag 1 vergast.

4 jaar is beheurlijk.
Even teruglezen. Ik mag aannemen dat je ooit eens seksuele voorlichting hebt gekregen en dus ook weet dat een kip die elke dag een ei legt geen haan kan zijn.
pi_220951225
Maar goed, weer ontopic.
Ik ben ook niet vies van mijn dagelijkse alcoholische versnapering en ook ben ik een stronteigenwijs vrouwpersoon, dus wie weet hoe oud ik nog kan worden.

*O* *O* *O*

Bekijk deze YouTube-video

En dan de studio versie, gewoon omdat die veel agressiever overkomt.
Grrrrrrrrrl power....

Bekijk deze YouTube-video

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 3 juni 2026 @ 16:24:53 #36
307622 Perox
(niet de echte)
pi_220951347
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 16:06 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Even teruglezen. Ik mag aannemen dat je ooit eens seksuele voorlichting hebt gekregen en dus ook weet dat een kip die elke dag een ei legt geen haan kan zijn.
Nee hoor, kip is de naam van de soort.
pi_220951373
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 16:24 schreef Perox het volgende:

[..]
Nee hoor, kip is de naam van de soort.
Nee hoor, dat is pluimvee.
pi_220951384
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 16:24 schreef Perox het volgende:

[..]
Nee hoor, kip is de naam van de soort.
Want een normale boerderij heeft zeugen en beren, hanen en kippen, stieren en koeien.
Een boer is ook geen boerin.
pi_220951389
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 16:00 schreef Perox het volgende:

[..]
Een mannetjeskip of een vrouwtjeskip? Er zit nogal verschil tussen hennen en hanen.

Hen --> gemiddeld 140 dagen
Haan --> gemiddeld 34 dagen

Legkip --> gemiddeld 550 dagen
Leghaan --> bestaat niet en wordt dus op dag 1 vergast.

4 jaar is beheurlijk.
Ach ach, krijgen we dat gezever weer.

Mijn kippetjes worden gemiddeld 10 jaar. Soms vallen ze onverwachts eerder om als ze ziek zijn of een ei dwars zit. Of een keer toen er een nerts langs kwam die ergens bevrijd was door zogenaamde dierenliefhebbers (kunnen zelf dan namelijk ook niet meer overleven).
Ik heb er zelfs een gehad die 14 is geworden en in het laatste jaar nog af en toe een eitje legde.
  woensdag 3 juni 2026 @ 16:47:59 #40
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220951484
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 16:31 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Ach ach, krijgen we dat gezever weer.

Mijn kippetjes worden gemiddeld 10 jaar. Soms vallen ze onverwachts eerder om als ze ziek zijn of een ei dwars zit. Of een keer toen er een nerts langs kwam die ergens bevrijd was door zogenaamde dierenliefhebbers (kunnen zelf dan namelijk ook niet meer overleven).
Ik heb er zelfs een gehad die 14 is geworden en in het laatste jaar nog af en toe een eitje legde.
Kan een ei echt dwars zitten? :o
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_220951507
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2026 16:47 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Kan een ei echt dwars zitten? :o
Tuurlijk. Ga je zelf maar na. Niet jij persoonlijk, maar ik ken vrouwen bij wie een afgebroken nagel al dwarszit.

8)7
pi_220951510
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2026 16:47 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Kan een ei echt dwars zitten? :o
Ja. Wist ik ook niet. Maar laatst had ik een kip, jaar of 2, heel gezond, rode kam, legde bijna elke dag. En lag ineens dood in de ren. Opgezocht dat dat inderdaad kan. Organen worden dan afgekneld. Maar denk eigenlijk niet dat het dat was, dan had ik dat wel gezien (kan een dag duren waarin ze in moeilijkheid zijn). Dus denk een onverklaarbare hartstilstand in dit geval.
  woensdag 3 juni 2026 @ 16:59:18 #43
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220951553
quote:
7s.gif Op woensdag 3 juni 2026 10:08 schreef vosss het volgende:
Maar 39.420 eitjes dus. ;(
Nog niet goed man.

Iedere 4 jaar heeft een extra dag. Op die leeftijd kan je beter het jaar rekenen met 365,25 dagen per jaar.
108x365,25 = 39.447.
Je rekent dus 27 schrikkeldagen niet mee.

Denk daarbij eens na, ze heeft 27 keer een 29 February meegemaakt.

Damn, dat is oud.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 3 juni 2026 @ 17:01:13 #44
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220951567
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 16:31 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Ach ach, krijgen we dat gezever weer.

Mijn kippetjes worden gemiddeld 10 jaar. Soms vallen ze onverwachts eerder om als ze ziek zijn of een ei dwars zit. Of een keer toen er een nerts langs kwam die ergens bevrijd was door zogenaamde dierenliefhebbers (kunnen zelf dan namelijk ook niet meer overleven).
Ik heb er zelfs een gehad die 14 is geworden en in het laatste jaar nog af en toe een eitje legde.
14 jaar voor een kip. Hallo.
Die ligt nu ergens begraven in de tuin? Kan me niet voorstellen dat je die dan nog wil eten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 3 juni 2026 @ 17:39:01 #45
307622 Perox
(niet de echte)
pi_220951783
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 16:28 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Nee hoor, dat is pluimvee.
sowieso was het ei eerder :9
  woensdag 3 juni 2026 @ 17:39:42 #46
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_220951786
Dat zijn bijna 40.000 eieren

- edit: iemand was me voor -
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  woensdag 3 juni 2026 @ 18:20:08 #47
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220952005
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 17:39 schreef SpecialK het volgende:
Dat zijn bijna 40.000 eieren

- edit: iemand was me voor -
Spuit Kip elf :P
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220952011
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 17:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]
14 jaar voor een kip. Hallo.
Die ligt nu ergens begraven in de tuin? Kan me niet voorstellen dat je die dan nog wil eten.
Tuurlijk kan dit.
Ik heb geen verstand van kippen, maar ik heb wel meer dan 40 jaar katten in huis gehad.
Ze zijn inmiddels allemaal overleden, maar de oudste (en de liefste) kat ter wereld is toch maar liefst 19,5 geworden.

Bovendien, hoe kan de mens nu de maximale levensduur van dieren bepalen?
pi_220952024
Ik vind dit altijd zo dom, alsof het nieuwswaardig is. Zij heeft helemaal niet in de hand hoe oud ze wordt, dus waarom doen we alsof dat wel zo is? Met dat onzinnige "elke dag een ei".
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220952025
Tieltopic! @Werkman
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')