abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220936754
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 16:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ga eens met een werkgever praten , er is geen Nederlander te vinden die werken wil, echt waar , niet een

ik spreek er veel , maar ze kunnen geen jongens vinden die tegen het minimumloon wil werken

of er is teveel werk dat kan ook
Ik had wel een toon verandering verwacht nadat de arbeidsmarkt in overdrive ging. Immers hadden de lonen dan moeten stijgen, want geen personeel. Dat gebeurde maar mondjesmaat of helemaal niet - blijkbaar is er nog altijd een hele sterke werkgeverslobby actief in Nederland want ipv de lonen te verhogen importeren ze gewoon goedkope arbeidskrachten uit Europa. Inmiddels zijn we aangekomen bij Bulgaren, Oekrainers zijn de volgende.

Grappig dat soort wetmatigheden maar een kant op lijken te werken. En je moet eens zien wat die figuren verwachten voor minimumloon. Pay peanuts get monkeys..
pi_220936759
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 17:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
half Europa wil GRAAG hier werken tegen het hier geldende minimumloon

dat minimumloon is veel te hoog ook
Welnee, het levensonderhoud is in bijvoorbeeld Bulgarije wel anders en is het loon in Nederland in hun ogen een vermogen als ze ook nog met 6 man in een kamer wonen.

Dat was in de jaren 70/80 voor Nederlanse fotolassers idem die in het MO gingen werken. Dat werd zo goed betaald dat je na 2 jaar werken in het MO een huis zonder hypotheek kon kopen als je tenminste zuinig was. Dat feest is nu voorbij.
pi_220936760
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 17:14 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik had wel een toon verandering verwacht nadat de arbeidsmarkt in overdrive ging. Immers hadden de lonen dan moeten stijgen, want geen personeel. Dat gebeurde maar mondjesmaat of helemaal niet - blijkbaar is er nog altijd een hele sterke werkgeverslobby actief in Nederland want ipv de lonen te verhogen importeren ze gewoon goedkope arbeidskrachten uit Europa. Inmiddels zijn we aangekomen bij Bulgaren, Oekrainers zijn de volgende.

Grappig dat soort wetmatigheden maar een kant op lijken te werken. En je moet eens zien wat die figuren verwachten voor minimumloon. Pay peanuts get monkeys..
Tijd voor meer en sterkere vakbonden
pi_220936772
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 16:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ga eens met een werkgever praten , er is geen Nederlander te vinden die werken wil, echt waar , niet een

ik spreek er veel , maar ze kunnen geen jongens vinden die tegen het minimumloon wil werken

of er is teveel werk dat kan ook
In de auto, brandstof of wapenindustrie is toch veel werk?
  maandag 1 juni 2026 @ 17:18:37 #105
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220936778
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 17:16 schreef Cherni het volgende:

[..]
Welnee, het levensonderhoud is in bijvoorbeeld Bulgarije wel anders en is het loon in Nederland in hun ogen een vermogen als ze ook nog met 6 man in een kamer wonen.

Dat was in de jaren 70/80 voor Nederlanse fotolassers idem die in het MO gingen werken. Dat werd zo goed betaald dat je na 2 jaar werken in het MO een huis zonder hypotheek kon kopen als je tenminste zuinig was. Dat feest is nu voorbij.
twee punten, het minimumloon is hier te hoog en er worden geen huizen gebouwd
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220936788
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 17:13 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
:?
Vind jij niet dat politici eens serieus ter verantwoording geroepen mogen worden?
Het is veel eerder zo dat de politici hun achterban ter verantwoording moet roepen.
  maandag 1 juni 2026 @ 17:21:28 #107
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220936799
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 17:13 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
:?
Vind jij niet dat politici eens serieus ter verantwoording geroepen mogen worden?
Daarvoor hebben we ooit verkiezingen uitgevonden.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  maandag 1 juni 2026 @ 17:22:29 #108
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220936804
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 17:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
twee punten, het minimumloon is hier te hoog
Doe eens niet zo stupide. Je gezeik over bejaardenhuizen is al erg genoeg.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_220936805
quote:
18s.gif Op maandag 1 juni 2026 17:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Daarvoor hebben we ooit verkiezingen uitgevonden.
Dat werkt niet want de ellende komt vaak pas na regeerperiodes aan het licht. Hoe kan ik nu Rutte wegstemmen bijvoorbeeld?

Of de VVD fossielen die massaal Turken en Marokkanen hierheen gehaald hebben.

edit: ik ben dus geen FvD stemmer he. Stem zelf PVV
  maandag 1 juni 2026 @ 17:24:15 #110
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220936814
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 17:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

dat minimumloon is veel te hoog ook
Aldus de boomer met zijn huis. Stel je bent 25 jaar en verdiend minimumloon met je fulltimebaan, vind dan maar een huis.
  maandag 1 juni 2026 @ 17:24:55 #111
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220936819
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 17:22 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Dat werkt niet want de ellende komt vaak pas na regeerperiodes aan het licht. Hoe kan ik nu Rutte wegstemmen bijvoorbeeld?

Of de VVD fossielen die massaal Turken en Marokkanen hierheen gehaald hebben.

edit: ik ben dus geen FvD stemmer he. Stem zelf PVV
Grote God.... :N

En alsof er verschil is tussen PVV en FvD.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  maandag 1 juni 2026 @ 17:28:40 #112
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220936849
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 17:14 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik had wel een toon verandering verwacht nadat de arbeidsmarkt in overdrive ging. Immers hadden de lonen dan moeten stijgen, want geen personeel. Dat gebeurde maar mondjesmaat of helemaal niet - blijkbaar is er nog altijd een hele sterke werkgeverslobby actief in Nederland want ipv de lonen te verhogen importeren ze gewoon goedkope arbeidskrachten uit Europa. Inmiddels zijn we aangekomen bij Bulgaren, Oekrainers zijn de volgende.

Grappig dat soort wetmatigheden maar een kant op lijken te werken. En je moet eens zien wat die figuren verwachten voor minimumloon. Pay peanuts get monkeys..
Groep arbeidsmigranten is ook veel groter dan de groep (ex)asielzoekers. Die mensen in kleine woningen, hard werken en een kutsalaris. VVD mentaliteit.
  maandag 1 juni 2026 @ 17:30:06 #113
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220936865
En als al die arbeidsmigranten het land uit moeten, gaan janken dat de boodschappen straks duurder worden.
  maandag 1 juni 2026 @ 17:45:25 #114
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220936937
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 17:24 schreef Momo het volgende:

[..]
Aldus de boomer met zijn huis. Stel je bent 25 jaar en verdiend minimumloon met je fulltimebaan, vind dan maar een huis.
dan moet men de premie A regeling weer starten
vroeger kon iedereen met een minimuminkomen en zonder schulden een huis kopen, toen werden huizen in weilanden gebouwd


op goedkope landbouw grond met 100% hypotheek met gemeente garantie
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220936944
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 17:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
twee punten, het minimumloon is hier te hoog en er worden geen huizen gebouwd
Geen betaalbare huizen vooral. En als het minimumloon te hoog is waarom moet men dan nog toeslagen krijgen?
  maandag 1 juni 2026 @ 17:48:18 #116
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220936948
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 17:47 schreef Cherni het volgende:

[..]
Geen betaalbare huizen vooral. En als het minimumloon te hoog is waarom moet men dan nog toeslagen krijgen?
ziekenfonds moet terugkomen , woningcorporaties weer nationaliseren, huren omlaag en huursubsidie afschaffen

HRA ook afschaffen en de totale pensioenpremieafdracht bij het bruto loon op de loonstrook voegen, maar goed dat gaat met de zelfstandigen wet allemaal veranderen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220937010
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 17:28 schreef Momo het volgende:

[..]
Groep arbeidsmigranten is ook veel groter dan de groep (ex)asielzoekers. Die mensen in kleine woningen, hard werken en een kutsalaris. VVD mentaliteit.
Dat is dus ook de kern waarom ik tegen globalisatie ben. Er word in mijn wponplaats best wel gebouwd maar zo duur dat alleen expats dat schijnbaar kunnen betalen.

Het gekke is dat lager geschoolde arbeid uitgebuit word en expats door diverse beloningen voordeel hebben en daarmee ook voor oneerlijke concurentie zorgen.

En als straks Oekraine, Moldavie etc bij de EU komen verdringen zij de Pool(is nu al gaande). Een spiraal naar beneden dus.
pi_220937016
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 17:47 schreef Cherni het volgende:

[..]
Geen betaalbare huizen vooral. En als het minimumloon te hoog is waarom moet men dan nog toeslagen krijgen?
Precies, om een menswaardige woning te kunnen krijgen moet men al een lid zijn van de koninklijke familie of anders een onmenselijke tegenprestatie kunnen leveren.
pi_220937157
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 17:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dan moet men de premie A regeling weer starten
vroeger kon iedereen met een minimuminkomen en zonder schulden een huis kopen, toen werden huizen in weilanden gebouwd

op goedkope landbouw grond met 100% hypotheek met gemeente garantie

Kan mij deze regeling nog herinneren, een familielid heeft ergens in de jaren '80 gebruik gemaakt van deze premie A regeling, de woningen werden inderdaad op voormalig landbouw gebied gebouwd. Maar die typische jaren 80 (soort van prefab) woningen vind ik naar de hedendaagse normen niet echt spannend qua omvang en bouwstijl om zoiets te gaan kopen, misschien hooguit huren. .

Premie A was ook maar een tijdelijk financieel vangnet van dacht ik hooguit 5 jaar.
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
  maandag 1 juni 2026 @ 18:23:41 #120
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220937195
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 18:16 schreef -Hakuna- het volgende:

[..]
Kan mij deze regeling nog herinneren, een familielid heeft ergens in de jaren '80 gebruik gemaakt van deze premie A regeling, de woningen werden inderdaad op voormalig landbouw gebied gebouwd.

Maar die typische jaren 80 (soort van prefab) woningen vind ik naar de hedendaagse normen niet echt spannend qua omvang en bouwstijl om zoiets te gaan kopen, misschien hooguit huren. .

Premie A was ook maar een tijdelijk financieel vangnet van dacht ik hooguit 5 jaar.
waren steen gemetselde grote woningen gebouwd volgens het bouw besluit
https://maps.app.goo.gl/8LDKeJ12jT6NUApbA
prima grote woningen en de premieregeling was voor 30 jaar
Met iedere 3 jaar een inkomenstoets , iedereen echt iedereen viel bij de eerste inkomens toets door de mand en was de premie weer kwijt dat klopt

kon je wel een koopsompolis kopen om je inkomen te drukken maar dat heb ik niet gedaan

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 01-06-2026 20:02:13 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220937202
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 17:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dan moet men de premie A regeling weer starten
vroeger kon iedereen met een minimuminkomen en zonder schulden een huis kopen, toen werden huizen in weilanden gebouwd

op goedkope landbouw grond met 100% hypotheek met gemeente garantie

Premie A, weilanden, boeren, wolven, bejaardenhuizen, enz

  maandag 1 juni 2026 @ 18:30:12 #122
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220937227
quote:
16s.gif Op maandag 1 juni 2026 18:25 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Premie A, weilanden, boeren, wolven, bejaardenhuizen, enz

[ afbeelding ]
Je vergeet stront.

Stop de tijd.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 1 juni 2026 @ 18:36:24 #123
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220937260
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 17:24 schreef Momo het volgende:
s. Stel je bent 25 jaar en verdiend minimumloon met je fulltimebaan, vind dan maar een huis.
Ja dat kon in de tijd van de Uyl wel ja
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 1 juni 2026 @ 18:36:41 #124
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220937263
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 17:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dat de overheid het verdomd om woningen te bouwen vanwege een kut smoes over stikstof dat kun je onze jongeren niet kwalijk nemen
Het is geen teken van intelligentie om het stikstofprobleem een 'kutsmoes' te noemen. Nog afgezien van het feit, dat ik in mijn post allerminst de jongeren iets kwalijk nem.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  maandag 1 juni 2026 @ 18:37:48 #125
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220937272
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 17:24 schreef Momo het volgende:

[..]
Aldus de boomer met zijn huis. Stel je bent 25 jaar en verdiend minimumloon met je fulltimebaan, vind dan maar een huis.
Als je 'je verdiend' schrijft, verdien je het ook niet om meer dan minimumloon te verdienen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  maandag 1 juni 2026 @ 19:23:38 #126
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220937517
quote:
18s.gif Op maandag 1 juni 2026 18:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Het is geen teken van intelligentie om het stikstofprobleem een 'kutsmoes' te noemen. Nog afgezien van het feit, dat ik in mijn post allerminst de jongeren iets kwalijk nem.
woningbouw heeft weinig of niets met stikstof te maken, mits men elektrisch bouwmateriaal gaat gebruiken

maar bij de bouwprojecten die ik zie gebruikt men gewoon dieselvrachtwagens voor de aanvoer van materiaal van kozijnen en stenen

quote:
De belangrijkste verbanden tussen woningbouw en stikstofproblemen zijn:Uitstoot tijdens de bouw
(bouwfase): Bij de bouw van huizen is zwaar materieel nodig, zoals kranen, vrachtwagens en graafmachines die op diesel rijden.

Deze verbranding stoot stikstofoxiden (\(NO_{x}\)) uit.Verkeer en energie

(gebruiksfase): Ook als de woning klaar is, blijft er stikstof neerslaan.

Dit komt door het extra verkeer van en naar de nieuwe wijk, en het gebruik van gas voor verwarming.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220937589
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 17:30 schreef Momo het volgende:
En als al die arbeidsmigranten het land uit moeten, gaan janken dat de boodschappen straks duurder worden.
Weegt niet op tegen de huizen die stukken goedkoper worden daardoor. ^O^
pi_220937915
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 16:08 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Correct. Dat doen we echter niet.

Vergeet niet het gesubsidieerd werk is, want met die inkomens heb je recht op zorg en evt huurtoeslag.
Het is toch een onzelfstandige kamerbewoning dus ik vraag me af of ze huurtoeslag krijgen.
pi_220937920
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 20:13 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Het is toch een onzelfstandige kamerbewoning dus ik vraag me af of ze huurtoeslag krijgen.
True, maar dan wordt er zeker tot een xx percentage van hun loon ingehouden als huur.

Ik benijd die mensen niet
pi_221058316
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:14 schreef SebbeSwensje het volgende:
Willen ze mijn woning ook hebben voor 70k boven de WOZ? Dan teken ik vandaag nog en pak ik het vliegtuig.
Waarheen?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  dinsdag 16 juni 2026 @ 09:16:48 #131
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221058603
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 20:13 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Het is toch een onzelfstandige kamerbewoning dus ik vraag me af of ze huurtoeslag krijgen.
Dat wilde Rob Jetten toch ,
maar ja die wilde zoveel , hoor je ook niets meer van

Ze zitten te wachten op meerderheden en dat houden ze nog wel een paar jaar vol

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 16-06-2026 09:48:43 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221059378
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:17 schreef Kottnauer het volgende:
Zo’n gesplitste woning laat heel goed zien hoe welvaart en welzijn achteruit hollen in Nederland.

De oorspronkelijke (dus ongesplitste) woning is meestal een gewone bescheiden eengezinswoning. Dat was vroeger de norm voor een normaal Nederlands gezin.

Als je van zo’n woning twee appartementen maakt, door het plaatsen van een paar muren, een extra trap en nog een piepklein badkamertje en keukentje, houd je iets over waar je uiteraard geen normaal gezin meer in kunt laten wonen. Het is echt een hele armetierige bedoening.

Deze verarming en verpaupering is dus het gevolg van het Nederlandse beleid, opgedrongen door de EU.
Ja en nee.

Heel veel gezinswoningen zijn gebouwd toen er nog gemiddeld 3 tot 4 mensen in een woning woonden.

Intussen hebben huishoudens gemiddeld nog maar net 2 personen en is 40% van alle huishoudens een éénpersoons huishouden.

Door gezinswoningen te splitsen en benden een alleenstaande te laten wonen en boven + zolder een stel of alleenstaande ouder, komen we wat betreft het aantal bewoners van zo'n gezinswoning weer een beetje in de buurt van waar het destijds voor bedoeld was en door gebruikt werd.

Neemt niet weg dat al die busjes en auto's in de straat erg hinderlijk zijn. Maar dat is opzich eenvoudig op te lossen door vergunning parkeren in te voeren.
Bij mijn vorige adres in de straat waren ook twee woningen bevolkt door Oost Europese arbeiders, allen werkzaam bij hetzelfde bouwbedrijf. Resultaat was 5-6 busjes van het bedrijf en een paar personenauto's in de straat terwijl er ruimte was voor ongeveer 0,7 auto's per huishouden.
Nadat er vergunning parkeren werd ingevoerd, stonden die twee woningen vrijwel direct te koop en vertrokken de arbeiders kennelijk naar elders.
pi_221059387
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 20:14 schreef #ANONIEM het volgende:

[..]
True, maar dan wordt er zeker tot een xx percentage van hun loon ingehouden als huur.

Ik benijd die mensen niet
Na aftrek van inhoudingen door de werkgever, zal er nog steeds het wettelijk minimumloon moeten worden uitbetaald.
pi_221059839
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 10:42 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Ja en nee.

Heel veel gezinswoningen zijn gebouwd toen er nog gemiddeld 3 tot 4 mensen in een woning woonden.

Intussen hebben huishoudens gemiddeld nog maar net 2 personen en is 40% van alle huishoudens een éénpersoons huishouden.

Door gezinswoningen te splitsen en benden een alleenstaande te laten wonen en boven + zolder een stel of alleenstaande ouder, komen we wat betreft het aantal bewoners van zo'n gezinswoning weer een beetje in de buurt van waar het destijds voor bedoeld was en door gebruikt werd.

Neemt niet weg dat al die busjes en auto's in de straat erg hinderlijk zijn. Maar dat is opzich eenvoudig op te lossen door vergunning parkeren in te voeren.
Bij mijn vorige adres in de straat waren ook twee woningen bevolkt door Oost Europese arbeiders, allen werkzaam bij hetzelfde bouwbedrijf. Resultaat was 5-6 busjes van het bedrijf en een paar personenauto's in de straat terwijl er ruimte was voor ongeveer 0,7 auto's per huishouden.
Nadat er vergunning parkeren werd ingevoerd, stonden die twee woningen vrijwel direct te koop en vertrokken de arbeiders kennelijk naar elders.
Je bewijst en illustreert mijn punt uitstekend, met deze analyse die technisch correct is, maar de teloorgang in welvaart en welzijn duidelijk onderstreept.

Kleine gezinnen, eenpersoonshuishoudens, busjes met bouwvakkers uit den vreemde. Een beschaving in verval.

Maar misschien heb jij niet meegemaakt hoe het vroeger was.
pi_221059854
Je wilt toch je huis voor een acceptabel bedrag kunnen laten verbouwen? Dan heb je arbeidsmigranten nodig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')