abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 31 mei 2026 @ 16:53:46 #76
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220930152
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 14:53 schreef 111210 het volgende:

[..]
Bewoning in woningen die daar oorspronkelijk niet voor bedoeld zijn.

Want het is gewoon belachelijk en onmenselijk om 10 mannen in een gezinswoning te proppen waar men met meerdere op een kamer moet wonen
ja de politiek die wil niet bouwen vanwege stikstof
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220930290
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 16:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ja de politiek die wil niet bouwen vanwege stikstof
De meeste mensen stemmen niet op de partijen die een menselijk beleid willen uitvoeren voor de wereld, waardoor het zo blijft dat veel mensen geen menswaardige woning krijgen.
pi_220931368
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 16:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ja de politiek die wil niet bouwen vanwege stikstof
Er wordt hier volop gebouwd, het zijn alleen geen huizen maar distributie loodsen en projecten voor de datacentra die hier al staan en ook gebouwd gaan worden
  zondag 31 mei 2026 @ 19:42:17 #79
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220931380
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 19:40 schreef 111210 het volgende:

[..]
Er wordt hier volop gebouwd, het zijn alleen geen huizen maar distributie loodsen en projecten voor de datacentra die hier al staan en ook gebouwd gaan worden
ja die willen ze wel bouwen , ook van die werk units waar je niet mag wonen ,
gaan grif van de hand en er wordt stiekem wel gewoond, ook door arbeidsmigranten

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 31-05-2026 20:04:44 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220932189
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:19 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Gratis? Die jongens werken als een paard voor wat kleingeld en worden voor hun huisvesting nog eens uitgebuit.
Klopt. Mijn oude werkgever deed dat ook met Polen. Echt schandalig. En zelf had de baas 4 dure auto's.

Bizar die omstandigheden waar ze in zaten als je dat zo hoorde. En nog klaagden ze niet. Harde werkers.
  zondag 31 mei 2026 @ 21:38:28 #81
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220932208
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 13:46 schreef ikheetmartijn het volgende:
Dit was 15 jaar geleden ook al aan de hand in andere plekken. Er is dus niets veranderd in al die tijd. Er gaat dus ook gewoon geen donder veranderen
Nope
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220934668
Grappig. Die dorpen zijn vroeger ontstaan voor landwerkers. Nu de bevolking door verheffing (Jeej voor links!) niet meer op het land hoeft te werken, zien landbouwbedrijven zich gedwongen arbeid van buiten Nederland te halen. Maar gezien niemand iets van zijn winst wil inleveren en klanten niet meer willen/kunnen betalen moeten deze mensen zo goedkoop mogelijk worden gehuisvest met de consequenties die daarbij horen.
  maandag 1 juni 2026 @ 16:06:53 #84
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220936400
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 10:35 schreef Tja..1986 het volgende:
Grappig. Die dorpen zijn vroeger ontstaan voor landwerkers. Nu de bevolking door verheffing (Jeej voor links!) niet meer op het land hoeft te werken, zien landbouwbedrijven zich gedwongen arbeid van buiten Nederland te halen. Maar gezien niemand iets van zijn winst wil inleveren en klanten niet meer willen/kunnen betalen moeten deze mensen zo goedkoop mogelijk worden gehuisvest met de consequenties die daarbij horen.
Het probleem is vooral dat de werkgevers niet willen betalen voor Nederlandse arbeidskrachten, en daar allerlei BS excuses voor aanvoeren, ergo: hun bedrijf is in Nederland niet meer rendabel, dan moet de werkgever of verkassen naar een plek waar het nog wel rendabel is, of het bedrijf stopzetten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_220936408
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 16:06 schreef Leandra het volgende:

[..]
Het probleem is vooral dat de werkgevers niet willen betalen voor Nederlandse arbeidskrachten, en daar allerlei BS excuses voor aanvoeren, ergo: hun bedrijf is in Nederland niet meer rendabel, dan moet de werkgever of verkassen naar een plek waar het nog wel rendabel is, of het bedrijf stopzetten.
Correct. Dat doen we echter niet.

Vergeet niet het gesubsidieerd werk is, want met die inkomens heb je recht op zorg en evt huurtoeslag.
  maandag 1 juni 2026 @ 16:43:47 #86
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220936561
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 16:08 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Correct. Dat doen we echter niet.

Vergeet niet het gesubsidieerd werk is, want met die inkomens heb je recht op zorg en evt huurtoeslag.
Dat ook nog een keer, plus dat we met z'n allen enorme bedragen voor gas betalen zodat de tuinders in het westland nog steeds voor een schijntje gas kunnen verstoken.

Wij betalen met z'n allen de winsten van deze sector, op allerlei manieren, en de bedrijven maar prat gaan op hun omzet en hoe fantastisch dat wel niet is voor "de BV Nederland".

We betalen meer voor gas zodat zij het goedkoop kunnen gebruiken, we betalen de toeslagen die hun uitgebuitte werknemers ontvangen en we betalen voor de milieuschade die ze aanrichten, zowel van de tuinders die "gewasbescherming" gebruiken die de omgeving vervuilt, als van de vleesproducerende sector.

En niet aankomen met "geen boeren, geen eten" want we kunnen met het hele land prima eten van een schijntje wat hier geproduceerd wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 1 juni 2026 @ 16:50:48 #87
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220936603
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 16:06 schreef Leandra het volgende:

[..]
Het probleem is vooral dat de werkgevers niet willen betalen voor Nederlandse arbeidskrachten, en daar allerlei BS excuses voor aanvoeren, ergo: hun bedrijf is in Nederland niet meer rendabel, dan moet de werkgever of verkassen naar een plek waar het nog wel rendabel is, of het bedrijf stopzetten.
ga eens met een werkgever praten , er is geen Nederlander te vinden die werken wil, echt waar , niet een

ik spreek er veel , maar ze kunnen geen jongens vinden die tegen het minimumloon wil werken

of er is teveel werk dat kan ook
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220936631
Heb zelf ook arbeidsmigranten als buren. Veel gedoe.

Begint er mee dat de samenstelling om de +- 18 maanden wijzigt. Hierdoor leer je nooit je buren kennen. Heb momenteel bijvoorbeeld geen idee wie mijn buren zijn.

In veel gevallen vaak overlast. Daar wat van zeggen is lastig want ze spreken geen Nederlands en gebrekkig Engels. Wanneer ze wel begrijpen wat je bedoelt zijn ze er niet van gediend en etaleren ze hun 'fuck you' mentaliteit naar je.

Iedereen die pro-arbeidsmigratie is moet zich afvragen of hij zelf ook naast arbeidsmigranten wilt wonen.

De overlast die door migranten over ons wordt uitgestort is schrikbarend. Ben geen Forum stemmer maar ze hebben natuurlijk volledig gelijk als ze het over tribunalen hebben. Te beginnen met Rutte.
  maandag 1 juni 2026 @ 16:59:22 #89
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220936642
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 16:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
maar ze kunnen geen jongens vinden die tegen het minimumloon wil werken

Gek he? Met het huidige prijsniveau na 30 jaar rechts beleid. Je werkt om het beter te krijgen, maar erken voor een minimumloon helpt je niet om een flatje te huren, een autootje te kopen of benzine voor dat autootje te betalen. Laat staan om iets permanents met je liefje op te bouwen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_220936652
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 16:40 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
De marketing van de VVD heeft zo goed gewerkt, gezwets over B.V. Nederland en zo, dat het tegenwoordig kiezers links van de VVD zijn die het hardst roepen dat we arbeidsmigranten nodig hebben.
Huizen bouwen zichzelf niet.
pi_220936664
quote:
13s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 16:52 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
En alle pogingen hier wat aan de toen zijn gestrand in de kamer.

Verrassend he?
Die ene minister van NSC had een wetsvoorstel ingediend om hier wat tegen te doen, toen de NSC het kabinet liet vallen heeft minister Paul dit wetsvoorstel ingetrokken, wel na de verkiezingen.
  maandag 1 juni 2026 @ 17:04:11 #92
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220936673
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 16:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ga eens met een werkgever praten , er is geen Nederlander te vinden die werken wil, echt waar , niet een

ik spreek er veel , maar ze kunnen geen jongens vinden die tegen het minimumloon wil werken

of er is teveel werk dat kan ook
Nee, los van het feit dat mensen niet meer tegen het minimumloon willen werken hebben de werkgevers ook nog eens onrealistische eisen voor dat werk tegen minimumloon.
Het ligt dus niet aan "de luie of veeleisende" Nederlander, maar aan het feit dat je zelfs tegen minimumloon beter werk kunt krijgen.

Maar als hij niet meer dan minimumloon wil "kan" betalen dan is zijn bedrijf hier niet rendabel meer en moet hij daar conclusies uit trekken, in plaats van een blik oostblokkers opentrekken die wel voor een schijntje willen werken en de lasten daarvan afwentelen op de maatschappij.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_220936675
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 17:01 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Huizen bouwen zichzelf niet.
Nee maar migranten hebben wel huizen nodig.
:|W
  maandag 1 juni 2026 @ 17:08:12 #94
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220936702
quote:
18s.gif Op maandag 1 juni 2026 16:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Gek he? Met het huidige prijsniveau na 30 jaar rechts beleid. Je werkt om het beter te krijgen, maar erken voor een minimumloon helpt je niet om een flatje te huren, een autootje te kopen of benzine voor dat autootje te betalen. Laat staan om iets permanents met je liefje op te bouwen.
dat de overheid het verdomd om woningen te bouwen vanwege een kut smoes over stikstof dat kun je onze jongeren niet kwalijk nemen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220936704
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 17:04 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Nee maar migranten hebben wel huizen nodig.
:|W
De boze rechtse man in het kwadraat

>Er zijn te weinig huizen
>Maar arbeidsmigranten mogen ze niet bouwen
>Dus er wordt te weinig gebouwd
>Om vervolgens te concluderen dat de migranten de huizen pakken
  maandag 1 juni 2026 @ 17:09:27 #96
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220936715
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2026 17:04 schreef Leandra het volgende:

Maar als hij niet meer dan minimumloon wil "kan" betalen dan is zijn bedrijf hier niet rendabel meer en moet hij daar conclusies uit trekken, in plaats van een blik oostblokkers opentrekken die wel voor een schijntje willen werken en de lasten daarvan afwentelen op de maatschappij.
half Europa wil GRAAG hier werken tegen het hier geldende minimumloon

dat minimumloon is veel te hoog ook
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 1 juni 2026 @ 17:10:43 #97
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220936722
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 16:56 schreef Alpha0 het volgende:

De overlast die door migranten over ons wordt uitgestort is schrikbarend. Ben geen Forum stemmer maar ze hebben natuurlijk volledig gelijk als ze het over tribunalen hebben. Te beginnen met Rutte.
Okay, normaal blijf ik ver van je posts en je topics weg, om dit soort bagger.
Nou leek je een keer een fatsoenlijk topic te hebben, en je posts waren ook normaal, tot deze post.

Toch weer van dit soort achterlijke wappieshit posten.
Serieus, zelfs als je wel een keer een fatsoenlijk topic hebt verpest je het zelf met deze shit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 1 juni 2026 @ 17:11:41 #98
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220936725
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 17:08 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
De boze rechtse man in het kwadraat

>Er zijn te weinig huizen
>Maar arbeidsmigranten mogen ze niet bouwen
>Dus er wordt te weinig gebouwd
>Om vervolgens te concluderen dat de migranten de huizen pakken
we moeten hier zuinig zijn op weiland van Links , daar wil men niet bouwen

heel nederland is de laatste 100 jaar gebouwd op landbouwgrond en er is sinds 1970 145.000 hectare landbouwgrond bij gekomen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220936726
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 17:10 schreef Leandra het volgende:

[..]
Okay, normaal blijf ik ver van je posts en je topics weg, om dit soort bagger.
Nou leek je een keer een fatsoenlijk topic te hebben, en je posts waren ook normaal, tot deze post.

Toch weer van dit soort achterlijke wappieshit posten.
Serieus, zelfs als je wel een keer een fatsoenlijk topic hebt verpest je het zelf met deze shit.
Je was mij net een seconde voor.
pi_220936730
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 17:11 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
we moeten hier zuinig zijn op weiland van Links , daar wil men niet bouwen

heel nederland is de laatste 100 jaar gebouwd op landbouwgrond en er is sinds 1970 145.000 hectare landbouwgrond bij gekomen
Van de SP?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')