abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 juni 2026 @ 19:23:38 #126
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220937517
quote:
18s.gif Op maandag 1 juni 2026 18:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Het is geen teken van intelligentie om het stikstofprobleem een 'kutsmoes' te noemen. Nog afgezien van het feit, dat ik in mijn post allerminst de jongeren iets kwalijk nem.
woningbouw heeft weinig of niets met stikstof te maken, mits men elektrisch bouwmateriaal gaat gebruiken

maar bij de bouwprojecten die ik zie gebruikt men gewoon dieselvrachtwagens voor de aanvoer van materiaal van kozijnen en stenen

quote:
De belangrijkste verbanden tussen woningbouw en stikstofproblemen zijn:Uitstoot tijdens de bouw
(bouwfase): Bij de bouw van huizen is zwaar materieel nodig, zoals kranen, vrachtwagens en graafmachines die op diesel rijden.

Deze verbranding stoot stikstofoxiden (\(NO_{x}\)) uit.Verkeer en energie

(gebruiksfase): Ook als de woning klaar is, blijft er stikstof neerslaan.

Dit komt door het extra verkeer van en naar de nieuwe wijk, en het gebruik van gas voor verwarming.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220937589
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 17:30 schreef Momo het volgende:
En als al die arbeidsmigranten het land uit moeten, gaan janken dat de boodschappen straks duurder worden.
Weegt niet op tegen de huizen die stukken goedkoper worden daardoor. ^O^
pi_220937915
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 16:08 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Correct. Dat doen we echter niet.

Vergeet niet het gesubsidieerd werk is, want met die inkomens heb je recht op zorg en evt huurtoeslag.
Het is toch een onzelfstandige kamerbewoning dus ik vraag me af of ze huurtoeslag krijgen.
pi_220937920
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 20:13 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Het is toch een onzelfstandige kamerbewoning dus ik vraag me af of ze huurtoeslag krijgen.
True, maar dan wordt er zeker tot een xx percentage van hun loon ingehouden als huur.

Ik benijd die mensen niet
pi_221058316
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:14 schreef SebbeSwensje het volgende:
Willen ze mijn woning ook hebben voor 70k boven de WOZ? Dan teken ik vandaag nog en pak ik het vliegtuig.
Waarheen?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  dinsdag 16 juni 2026 @ 09:16:48 #131
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221058603
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 20:13 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Het is toch een onzelfstandige kamerbewoning dus ik vraag me af of ze huurtoeslag krijgen.
Dat wilde Rob Jetten toch ,
maar ja die wilde zoveel , hoor je ook niets meer van

Ze zitten te wachten op meerderheden en dat houden ze nog wel een paar jaar vol

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 16-06-2026 09:48:43 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221059378
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:17 schreef Kottnauer het volgende:
Zo’n gesplitste woning laat heel goed zien hoe welvaart en welzijn achteruit hollen in Nederland.

De oorspronkelijke (dus ongesplitste) woning is meestal een gewone bescheiden eengezinswoning. Dat was vroeger de norm voor een normaal Nederlands gezin.

Als je van zo’n woning twee appartementen maakt, door het plaatsen van een paar muren, een extra trap en nog een piepklein badkamertje en keukentje, houd je iets over waar je uiteraard geen normaal gezin meer in kunt laten wonen. Het is echt een hele armetierige bedoening.

Deze verarming en verpaupering is dus het gevolg van het Nederlandse beleid, opgedrongen door de EU.
Ja en nee.

Heel veel gezinswoningen zijn gebouwd toen er nog gemiddeld 3 tot 4 mensen in een woning woonden.

Intussen hebben huishoudens gemiddeld nog maar net 2 personen en is 40% van alle huishoudens een éénpersoons huishouden.

Door gezinswoningen te splitsen en benden een alleenstaande te laten wonen en boven + zolder een stel of alleenstaande ouder, komen we wat betreft het aantal bewoners van zo'n gezinswoning weer een beetje in de buurt van waar het destijds voor bedoeld was en door gebruikt werd.

Neemt niet weg dat al die busjes en auto's in de straat erg hinderlijk zijn. Maar dat is opzich eenvoudig op te lossen door vergunning parkeren in te voeren.
Bij mijn vorige adres in de straat waren ook twee woningen bevolkt door Oost Europese arbeiders, allen werkzaam bij hetzelfde bouwbedrijf. Resultaat was 5-6 busjes van het bedrijf en een paar personenauto's in de straat terwijl er ruimte was voor ongeveer 0,7 auto's per huishouden.
Nadat er vergunning parkeren werd ingevoerd, stonden die twee woningen vrijwel direct te koop en vertrokken de arbeiders kennelijk naar elders.
pi_221059387
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 20:14 schreef #ANONIEM het volgende:

[..]
True, maar dan wordt er zeker tot een xx percentage van hun loon ingehouden als huur.

Ik benijd die mensen niet
Na aftrek van inhoudingen door de werkgever, zal er nog steeds het wettelijk minimumloon moeten worden uitbetaald.
pi_221059839
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 10:42 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Ja en nee.

Heel veel gezinswoningen zijn gebouwd toen er nog gemiddeld 3 tot 4 mensen in een woning woonden.

Intussen hebben huishoudens gemiddeld nog maar net 2 personen en is 40% van alle huishoudens een éénpersoons huishouden.

Door gezinswoningen te splitsen en benden een alleenstaande te laten wonen en boven + zolder een stel of alleenstaande ouder, komen we wat betreft het aantal bewoners van zo'n gezinswoning weer een beetje in de buurt van waar het destijds voor bedoeld was en door gebruikt werd.

Neemt niet weg dat al die busjes en auto's in de straat erg hinderlijk zijn. Maar dat is opzich eenvoudig op te lossen door vergunning parkeren in te voeren.
Bij mijn vorige adres in de straat waren ook twee woningen bevolkt door Oost Europese arbeiders, allen werkzaam bij hetzelfde bouwbedrijf. Resultaat was 5-6 busjes van het bedrijf en een paar personenauto's in de straat terwijl er ruimte was voor ongeveer 0,7 auto's per huishouden.
Nadat er vergunning parkeren werd ingevoerd, stonden die twee woningen vrijwel direct te koop en vertrokken de arbeiders kennelijk naar elders.
Je bewijst en illustreert mijn punt uitstekend, met deze analyse die technisch correct is, maar de teloorgang in welvaart en welzijn duidelijk onderstreept.

Kleine gezinnen, eenpersoonshuishoudens, busjes met bouwvakkers uit den vreemde. Een beschaving in verval.

Maar misschien heb jij niet meegemaakt hoe het vroeger was.
pi_221059854
Je wilt toch je huis voor een acceptabel bedrag kunnen laten verbouwen? Dan heb je arbeidsmigranten nodig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')