Het debat was een gecoördineerde aanval van alle partijen tegen FVD. Het was een schijndebat dat zogenaamd over geweld rond de anti-azc protesten ging.quote:Op donderdag 28 mei 2026 16:45 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dat is dan ook de aanleiding, fvd staat hoog in de peilingen dan gaan ze zoeken en graven om zichzelf te positioneren in een schijndebat.
Iemand die expres verbasteringen van D66 of welke partij dan ook gebruikt, neem ik op geen enkele manier iets van aan over 'gelijk hebben over politieke zaken'.quote:Op donderdag 28 mei 2026 16:30 schreef Spring_Sale het volgende:
[..]
Je kunt semantisch prachtig lullen, maar wanneer heb je ooit gelijk gehad over politieke zaken? Ik meen nooit.
Willem Engel..quote:Op donderdag 28 mei 2026 16:47 schreef Spring_Sale het volgende:
[..]
Het debat was een gecoördineerde aanval van alle partijen tegen FVD. Het was een schijndebat dat zogenaamd over geweld rond de anti-azc protesten ging.
Willem Engel noemde hoe de hele TK als hyenas de zwangere Lideweij aanvielen Gangstalking. Zelfs de zogenaamd rechtse Mona Keijzer deed eraan mee.
Willem Engelquote:Op donderdag 28 mei 2026 16:47 schreef Spring_Sale het volgende:
[..]
Het debat was een gecoördineerde aanval van alle partijen tegen FVD. Het was een schijndebat dat zogenaamd over geweld rond de anti-azc protesten ging.
Willem Engel noemde hoe de hele TK als hyenas de zwangere Lideweij aanvielen Gangstalking. Zelfs de zogenaamd rechtse Mona Keijzer deed eraan mee.
Ik heb de leugens even vetgedrukt.quote:Op donderdag 28 mei 2026 15:34 schreef FlippingCoin het volgende:
DEEL III
Niet mijn OP:
[..]
https://nos.nl/artikel/26(...)me-van-forum-doodeng
Mona Keizer kan ik hierboven niet betrappen op een leugen, maar had haar eigen manier gevonden om een heel vuil spelletje te spelen: het stellen van redeloze en irrelevante zaken waar De Vos dan “afstand van moest nemen”. Terecht liep De Vos niet in deze val.quote:Het Kamerdebat van gisteravond over geweld in de samenleving heeft duidelijk aan het licht gebracht dat Forum voor Democratie een "enge partij" is die er "racistische" en "antisemitische" ideeën op na houdt. Dat is een dag later de conclusie van verschillende fractievoorzitters die aan het debat meededen.
"Veel mensen denken nog 'er zit wel iets redelijks in die partij', maar het masker viel gisteren wel af", zegt CDA-leider Bontenbal op vragen van de NOS over het ongekend felle debat dat doorliep tot in de nacht.
VVD-fractievoorzitter Brekelmans: " Dat partijleider Lidewij de Vos blijft spreken over een blank Nederland laat zien dat onder die uiterlijke vertoning van gematigdheid nog steeds enge en racistische denkbeelden zitten."
Ook Kamerlid Keijzer kijkt vandaag terug op haar woordenwisseling in het debat met FVD-leider De Vos. "Op mijn vraag of Forum voor Democratie nog steeds vindt dat Europa en Nederland overwegend blank moet blijven, zei ze niet wat ze had moeten zeggen: nee dat vind ik niet."
Cocktail van complotten
Het antwoord van De Vos was dat haar partij wil dat "de mensen die hier van oorsprong wonen zich thuis blijven voelen in Nederland en in de meerderheid blijven in Nederland. Dat dat van oorsprong blanke mensen waren, is een feitelijke constatering, maar dat heeft verder met het doel dat wij nastreven niet zo heel veel te maken."
D66-fractievoorzitter Paternotte noemt de teksten van De Vos een cocktail van complotten "die er uiteindelijk op neer kwam dat Forum van Nederland een blank land wil maken en dat mensen van wie de grootouders, of overgrootouders zelfs, naar Nederland kwamen hier weg zouden moeten."
Keijzer vroeg De Vos ook of zij vindt dat Joden erop uit zijn de 'blanke' Nederlanders te vervangen, een van de complottheorieën die FVD'ers delen. De Vos zei geen 'nee', maar zei dat ze niet begreep waar die vraag vandaan kwam.
Bontenbal: "Het is een partij die geen afstand neemt van antisemitisme. Ik denk dat partijen daar gisteren ook nog wel erg van geschrokken zijn. Want je kunt makkelijk afstand nemen. Dat kun je ter plekke doen en elk weldenkend Kamerlid zou dat meteen doen. Maar er werd constant omheen gedraaid."
Van links tot rechts
Het viel de fractievoorzitters op dat er heel breed in de Kamer op de woorden van De Vos werd doorgevraagd en dat partijen een grens trokken. Paternotte is blij dat partijen van links tot rechts gisteren de discussie aangingen en stelling namen. Bontenbal: "Iedereen stond met open mond te kijken. Zegt ze dit echt? Het was ook niet vooraf bedacht, maar het gebeurde."
Het is een dilemma of je als fractie Forum aandacht moet geven of juist niet, zegt Bontenbal. "Maar we hebben allemaal een taak om dit te ontmaskeren." Hij hoopt dat kiezers zichzelf ook verdiepen in waar de partij voor staat. "Wij vinden het gevaarlijk om deze partij in de Tweede Kamer te hebben."
Keijzer vindt het "doodeng" dat een partij met deze denkbeelden zo groot is. "Ze zitten met zeven mensen in de Kamer en staan in de peilingen op zestien."
Ook Brekelmans denkt dat het beeld van de partij nog niet bij iedereen volledig is. "Ik spreek veel mensen die zeggen 'je kunt best op Forum stemmen, het is een hele fatsoenlijke partij'. Maar daaronder zitten extreemrechtse en racistische denkbeelden."
De Vos voelt zich aangevallen
De Vos kijkt anders terug op het debat en de vragen die over haar partijstandpunten werden gesteld. In een mailbericht om leden te werven zegt zij dat ze "ruim 72 minuten (!) lang is aangevallen in de Tweede Kamer". Over de discussie in de Kamer over het racisme en antisemitisme bij Forum zegt zij niets.
Er zijn al weinig partijen die met Forum willen samenwerken. Maar het wordt nu tijd om daar echt een eind aan te maken, vindt Paternotte. "Elke partij die nu nog zegt dat je met Forum een politieke samenwerking kan optuigen die heeft gisteren niet goed geluisterd of wil meedoen aan hele foute politiek."
Si.quote:Op donderdag 28 mei 2026 17:01 schreef Spring_Sale het volgende:
[..]
Ik ben geen Nword, jij wel toch.
Als die mensen ondanks dat ze afstand moeten doen van een andere nationaliteit nog steeds een ander paspoort dragen, wat doet het zijn van derde generatie er dan toe?quote:D66-fractievoorzitter Paternotte noemt de teksten van De Vos een cocktail van complotten "die er uiteindelijk op neer kwam dat Forum van Nederland een blank land wil maken en dat mensen van wie de grootouders, of overgrootouders zelfs, naar Nederland kwamen hier weg zouden moeten."
Willem fucking Engel zegt dat dus. Ook echt iemand om serieus te nemen.quote:Op donderdag 28 mei 2026 16:47 schreef Spring_Sale het volgende:
Willem Engel noemde hoe de hele TK als hyenas de zwangere Lideweij aanvielen Gangstalking.
Die paspoortentoestand heb ik ook nooit goed begrepen. Kan het wel begrijpen dat je het paspoort van je geboorteland mag houden, maar dat is dan m.i. ook alles.quote:Op donderdag 28 mei 2026 17:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als die mensen ondanks dat ze afstand moeten doen van een andere nationaliteit nog steeds een ander paspoort dragen, wat doet het zijn van derde generatie er dan toe?
quote:Op donderdag 28 mei 2026 17:21 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Willem fucking Engel zegt dat dus. Ook echt iemand om serieus te nemen.
Waarom boeit het dat ze zwanger is trouwens? Moet nu iedereen puur omdat die mevrouw zwanger is toenadering zoeken tot haar en de jarenlange drek van het FvD helemaal geweldig vinden.
"Mevrouw de Vos, ik zie dat u zwanger bent, ik wil even mede delen dat ook ik Poetin een prima kerel vind."
"Mevrouw de Vos, ik vind het partijprogramma van forum helemaal geweldig, we zijn het op veel punten met elkaar eens, of ja, eigenlijk totaal niet, maar ik wacht even tot u bevallen bent van uw kindje".
Dit. Het versimpelt zaken teveel.quote:Op donderdag 28 mei 2026 15:53 schreef Isdatzo het volgende:
Sowieso nogal suf om te denken dat je het politieke landschap langs twee assen kan indelen om daar vervolgens allemaal conclusies aan op te hangen.
Ik dat ook niet. Volgens de wet moet je afstand doen van een andere nationaliteit, maar niet alle buitenlanden laten dat toe. Volgens hen en daarmee het internationale nationaliteitsrecht behou je die nationaliteit dan en heb je het maximale gedaan. Maar als je dan vervolgens een pasfotootje laat maken en zo'n paspoort aanvraagt dan doe je zelf helemaal geen afstand.quote:Op donderdag 28 mei 2026 17:26 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Die paspoortentoestand heb ik ook nooit goed begrepen. Kan het wel begrijpen dat je het paspoort van je geboorteland mag houden, maar dat is dan m.i. ook alles.
Desalniettemin; je moet eens zien voor hoe veel kiezers PROn en D66 alternatieven zijn.quote:Op donderdag 28 mei 2026 16:07 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Daardoor krijg je dat hilarische "D66 is links" geroeptoeter.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op donderdag 28 mei 2026 16:58 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Ik heb de leugens even vetgedrukt.
[..]
Mona Keizer kan ik hierboven niet betrappen op een leugen, maar had haar eigen manier gevonden om een heel vuil spelletje te spelen: het stellen van redeloze en irrelevante zaken waar De Vos dan “afstand van moest nemen”. Terecht liep De Vos niet in deze val.
Over die tweepaspoortenkwestie wordt veel te lichtvaardig gedacht.quote:Op donderdag 28 mei 2026 17:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als die mensen ondanks dat ze afstand moeten doen van een andere nationaliteit nog steeds een ander paspoort dragen, wat doet het zijn van derde generatie er dan toe?
Het is intellectuele armoede en een onwil om iets te willen begrijpen.quote:Op donderdag 28 mei 2026 17:37 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Dit. Het versimpelt zaken teveel.
Ik kan ook nooit begrijpen dat mensen blindelings volgens de mores van een bepaalde stroming denken; Links, rechts, conservatief, progressief. Dit zijn vaak modellen, en modellen zijn vereenvoudigingen. De wereld is niet zwart-wit, meer grijs.
Mijn kleinkinderen hebben ook een Turks paspoort, hun moeder is geboren in Frankrijk en zelf zijn ze geboren in Engeland..quote:Op donderdag 28 mei 2026 17:58 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Over die tweepaspoortenkwestie wordt veel te lichtvaardig gedacht.
Economsich zijn ze toch relatief rechts. Dat blijkt ook uit de voorgenomen bezuiningen op sociale zekerheidquote:
Ik zou niet weten waarom je niet gewoon antwoord zou kunnen geven op de vragen.quote:Op donderdag 28 mei 2026 16:58 schreef Kottnauer het volgende:
Mona Keizer kan ik hierboven niet betrappen op een leugen, maar had haar eigen manier gevonden om een heel vuil spelletje te spelen: het stellen van redeloze en irrelevante zaken waar De Vos dan “afstand van moest nemen”. Terecht liep De Vos niet in deze val.
De bezuinigingen die ze nu overal doorvoeren op sociaal vlak zou ik in elk geval geen linkse fratsen noemen.quote:
Gast Iran was in de jaren 70 nog het meest moderne land van het midden oosten. Open, vrij. Doe niet zo achterlijk dom als je er niks van afweet. Iran, Libanon en Syrie waren ook niet het bakermat van het midden oosten. Maar als ze eenmaal met genoeg zijn pakken ze met harde hand alles af. Als er een land is dat laat zien hoe snel het kan, is het Iran wel.quote:Op donderdag 28 mei 2026 15:54 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
[..]
Ah, dus iets wat ongeveer 1400 jaar geleden heeft plaatsgevonden, gaan we nu als argument gebruiken dat het nu ook weer gaat gebeuren. In Nederland. Dat niet de bakermat is van de islam.
Serieus, zijn jullie echt zo dom?
D66 bezuinigt helemaal niet op de sociale zekerheid voor zogenaamde asielzoekers. Eén asielzoeker kost de nederlandse belastingbetaler 30.000 tot 91.000 per jaar als deze speciale opvang geniet (hotels). Zorg is hierbij inbegrepen. Maar de kosten voor de asieladvocaat komt hier nog bovenop. Dit is 2x - 6x wat een volwassen autochtone Wajonger krijgt per jaar. Als ik er vanuit mag gaan dat een Wajonger het minimumloon aan inkomen ontvangt van 1400 pm. Volgens mij ligt dit eigenlijk lager tot zo'n 80% van het minimumloon.quote:Op donderdag 28 mei 2026 18:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Economsich zijn ze toch relatief rechts. Dat blijkt ook uit de voorgenomen bezuiningen op sociale zekerheid
Ik zie dat dan weer anders. Iran had in de jaren'70 een Sjah die zich geen reet aantrok hoe het met de armoede in zijn land ging en was bovendien een dictator, dat is al een voedingsbodem om arme mensen via een religie te laten geloven dat het onder hun leiding beter zal gaan.quote:Op donderdag 28 mei 2026 18:15 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Gast Iran was in de jaren 70 nog het meest moderne land van het midden oosten. Open, vrij. Doe niet zo achterlijk dom als je er niks van afweet. Iran, Libanon en Syrie waren ook niet het bakermat van het midden oosten. Maar als ze eenmaal met genoeg zijn pakken ze met harde hand alles af. Als er een land is dat laat zien hoe snel het kan, is het Iran wel.
Ik zeg ook niet dat hij het goed deed. Die man heeft zijn eigen ondergang inderdaad ingeleid en was zo corrupt als de pest. Maar wat ervoor terugkwam is nog even 40-45 keer erger en nu is er geen weg meer terug. En dat geldt voor ieder land waar de extremistische Islam aan de macht komt. Aanpassen, oprotten of omgelegd worden.quote:Op donderdag 28 mei 2026 18:18 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ik zie dat dan weer anders. Iran had in de jaren'70 een Sjah die zich geen reet aantrok hoe het met de armoede in zijn land ging en was bovendien een dictator, dat is al een voedingsbodem om arme mensen via een religie te laten geloven dat het onder hun leiding beter zal gaan.
Dus hebben ze plenty de tijd om de taal al goed te leren, kwestie van zelf moeite voor doen. Dan kunnen ze meteen aan te werk zodra dat wel mag.quote:Op donderdag 28 mei 2026 14:51 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Omdat ze jaren moeten wachten op een status om te mogen werken/studeren/integreren/de taal leren
Lees je een beetje in de materie voordat je dit soort vragen stelt. Zo'n beetje elk degelijk nieuwsmedium heeft hier de afgelopen jaren al meerdere keren over bericht
Het is dus absoluut geen kwestie van kan niet maar wil niet. Geen zin om de taal te leren want dat kost tijd en moeite, zelf te leren is natuurlijk veel te lastig. Beter kijk je op je foon of tv naar van alles in je eigen taal en blijf je uit de buurt van Nederlanders tenzij je ze nodig hebt.quote:Wachttijd: De asielaanvraag moet minimaal 6 maanden in behandeling zijn (geteld vanaf het moment van ondertekening in Ter Apel).Documenten: De asielzoeker moet in het bezit zijn van een geldig W-document (geen W2) en een Burgerservicenummer (BSN) hebben. Werkvergunning (TWV): De werkgever moet via het UWV Werkvergunning portaal een tewerkstellingsvergunning aanvragen om de asielzoeker in dienst te nemen. Arbeidsduur: Er is geen maximum meer gesteld aan het aantal weken dat een asielzoeker per jaar mag werken.
Gelukkig zijn er geen Nederlanders die hun hand op houden.quote:Op donderdag 28 mei 2026 18:20 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dus hebben ze plenty de tijd om de taal al goed te leren, kwestie van zelf moeite voor doen. Dan kunnen ze meteen aan te werk zodra dat wel mag.
Plus :
[..]
Het is dus absoluut geen kwestie van kan niet maar wil niet. Geen zin om de taal te leren want dat kost tijd en moeite, zelf te leren is natuurlijk veel te lastig. Beter kijk je op je foon of tv naar van alles in je eigen taal en blijf je uit de buurt van Nederlanders tenzij je ze nodig hebt.
Na de 2e wereldoorlog gingen veel mensen emigreren vanuit Nederland dat zwaar te lijden had gehad door de oorlog. Naar Amerika /Canada/ Australië. En daar moesten ze snel de taal leren en meteen aan t werk anders werden ze teruggezonden naar Nederland. Dus men pákte aan. Daar stelde men eer in. Zonder te zeuren gewoon aan de slag met werk dat je aangeboden werd en je hand ophouden voor steun was toen sws een schande. Mensen probeerden zich zo snel mogelijk aan te passen aan het nieuwe land.
Die asielmigranten voelen zich pas in hun eer aangetast als hun dochters zich normaal/westers willen gedragen, je laten onderhouden door de onnozele Nederlanders is bij hun slim en geen schande. Die asielmigranten zijn doorgaans klaplopers zonder eergevoel. Waarom werken als je alles voor niks kunt krijgen ?
Fatsoenlijke mensen maken er in hun eigen land het beste van ook al zijn de omstandigheden erg moeilijk. Kiezen ze voor emigreren dan zoeken ze een manier om zelf hun broek op te houden.
De manier waarop Bontenbal meende zich te moeten uiten over het forum is IMO zeer onbehoorlijk. Hij zou eens moeten luisteren naar al die mensen die willen dat er eindelijk eens iets gedaan gaat worden om de asielmigratie te stoppen. De CDA gaat als ze niet oppassen dezelfde kant op als de PvdA die ook heel veel kiezers verloren heeft.
Iran is daar wel een voorbeeld van, het extremisme zit in de haarvaten van de samenleving, telt helaas inmiddels bijna ook voor Israel met zijn ultra-orthodoxe kolonisten.quote:Op donderdag 28 mei 2026 18:19 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat hij het goed deed. Die man heeft zijn eigen ondergang inderdaad ingeleid en was zo corrupt als de pest. Maar wat ervoor terugkwam is nog even 40-45 keer erger en nu is er geen weg meer terug. En dat geldt voor ieder land waar de extremistische Islam aan de macht komt. Aanpassen, oprotten of omgelegd worden.
Bedankt dit scheelt mij typen.quote:Op donderdag 28 mei 2026 18:15 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Gast Iran was in de jaren 70 nog het meest moderne land van het midden oosten. Open, vrij. Doe niet zo achterlijk dom als je er niks van afweet. Iran, Libanon en Syrie waren ook niet het bakermat van het midden oosten. Maar als ze eenmaal met genoeg zijn pakken ze met harde hand alles af. Als er een land is dat laat zien hoe snel het kan, is het Iran wel.
Dat betekent niet dat je er nog meer moet binnnenhalen.quote:Op donderdag 28 mei 2026 18:27 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er geen Nederlanders die hun hand op houden.
Oh wacht...
Ik heb zelf weinig ervaring met Orthodoxe joden, maar mijn pa is eens in Israel geweest tijdens een uitzetting toen die dienstplicht had. Hij zei inderdaad ook dat die mensen extreem waren, compleet gek zelfs. Maar gelukkig zijn die in een kleine minderheid en hebben we daar in Europa toch helemaal geen last van?quote:Op donderdag 28 mei 2026 18:29 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Iran is daar wel een voorbeeld van, het extremisme zit in de haarvaten van de samenleving, telt helaas inmiddels bijna ook voor Israel met zijn ultra-orthodoxe kolonisten.
Haha, nee, daar hebben we juist wel last van. Europa heeft in feite Israel mede gesticht en erkend als onafhankelijke staat na 1949. Dus we horen pal achter hun te staan.quote:Op donderdag 28 mei 2026 18:32 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Ik heb zelf weinig ervaring met Orthodoxe joden, maar mijn pa is eens in Israel geweest tijdens een uitzetting toen die dienstplicht had. Hij zei inderdaad ook dat die mensen extreem waren, compleet gek zelfs. Maar gelukkig zijn die in een kleine minderheid en hebben we daar in Europa toch helemaal geen last van?
Het is het verschil tussen een nieuwe Nederlander en een kolonist.quote:Op donderdag 28 mei 2026 17:58 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Over die tweepaspoortenkwestie wordt veel te lichtvaardig gedacht.
Velen gaan gewoon aan de slag. Het probleem is dat asielzoekers dat niet mogen in het begin.quote:Op donderdag 28 mei 2026 18:30 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Dat betekent niet dat je er nog meer moet binnnenhalen.
Je kan beter amigo.
Simpel, als je geen statushouder bent mag je niet werken, want een werkgever neemt geen illegalen in dienst.quote:Op donderdag 28 mei 2026 18:42 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Velen gaan gewoon aan de slag. Het probleem is dat asielzoekers dat niet mogen in het begin.
Daar moeten ze eens naar gaan kijken.
We hoeven helemaal niet meer achter Israel te staan. Verder eens dat dat een van de grootste fouten van de mensheid is geweest, omdat te doen tussen al die haatbaarden.quote:Op donderdag 28 mei 2026 18:37 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Haha, nee, daar hebben we juist wel last van. Europa heeft in feite Israel mede gesticht en erkend als onafhankelijke staat na 1949. Dus we horen pal achter hun te staan.
En terecht overigens. Asielzoekers laten werken zonder status is een ongewenste situatie, alleen al vanwege het veiligheidsrisico.quote:Op donderdag 28 mei 2026 18:44 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Simpel, als je geen statushouder bent mag je niet werken, want een werkgever neemt geen illegalen in dienst.
Mwah het is niet alleen dat. Wel deels een probleem natuurlijk. Maar het is ook echt wel een kwestie van niet willen aanpassen. Wat ik wel eens eerder zij. Je hebt hier nog ouderen Moluksen en Turken die na meer dan 20 jaar nog geen fatsoenlijk Nederlands kunnen.quote:Op donderdag 28 mei 2026 18:42 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Velen gaan gewoon aan de slag. Het probleem is dat asielzoekers dat niet mogen in het begin.
Daar moeten ze eens naar gaan kijken.
Dat bijvoorbeeld, of hoe verzeker je zo'n werknemer? Onmogelijk gewoon, het is al schandalig hoe er misbruik wordt gemaakt van arbeidsmigranten, beetje zwart uitbetalen, onderbrengen in schuurtjes etc.quote:Op donderdag 28 mei 2026 18:45 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
En terecht overigens. Asielzoekers laten werken zonder status is een ongewenste situatie, alleen al vanwege het veiligheidsrisico.
Mona Keizer is zoekende.quote:Op donderdag 28 mei 2026 17:54 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video
Hier zegt Mona het zelf van 5.13
CDA-lichtgewicht.quote:Op donderdag 28 mei 2026 18:49 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Mona Keizer is zoekende.
Vanuit het niets kwam ze als CDA-lichtgewicht in de tweede kamer, eigenlijk per vergissing. Vervolgens waaide ze over naar BBB, maar werd daar uiteindelijk ook uitgewerkt.
Mona Keizer is een populist pur sang. Heeft nu geen partij maar wil zich toch profileren, want voor je het weet zijn er nieuwe verkiezingen.
Ze wás goed bezig om zich geliefd te maken en zo bijvoorbeeld aansluiting te vinden bij GM of JA21, maar na de gigantische uitglijder van deze week (“zitten de Joden erachter?” 🤪) zie ik het somber in voor haar politieke toekomst.
Met Gidi M. gaat het ook niet best. Verbale uitglijders worden afgewisseld met aandoenlijke kruiperij.
Ik vind het juist sterk dat De Vos zich niet heeft verlaagd in te gaan op deze volstrekt debiele vragen.quote:Op donderdag 28 mei 2026 18:04 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Volgens mij kan ze prima zeggen dat haar partij niet antisemitisch is.
Ze kan prima zeggen dat ze Nederlanders die hier zijn geboren maar een niet blanke huidskleur hebben niet weg hoeven.
Ze kan prima zeggen dat ze geen aanhanger is van extreem rechtse complot theorien.
Etc.
Al die landen waren al islamitisch, dus wat is je punt nou precies?quote:Op donderdag 28 mei 2026 18:15 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Gast Iran was in de jaren 70 nog het meest moderne land van het midden oosten. Open, vrij. Doe niet zo achterlijk dom als je er niks van afweet. Iran, Libanon en Syrie waren ook niet het de bakermat van het midden oosten. Maar als ze eenmaal met genoeg zijn pakken ze met harde hand alles af. Als er een land is dat laat zien hoe snel het kan, is het Iran wel.
Luiheid siert de mens niet.quote:Op donderdag 28 mei 2026 18:29 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Bedankt dit scheelt mij typen.
Als je kijkt naar de geschiedenis van de FvD tot nu toe zijn het verre van debiele vragen.quote:Op donderdag 28 mei 2026 18:59 schreef Kottnauer het volgende:
Ik vind het juist sterk dat De Vos zich niet heeft verlaagd in te gaan op deze volstrekt debiele vragen.
Dat weet je niet. Als ze er gewoon afstand van had genomen dan was iedereen in de toekomst de mond gesnoerd.quote:Op donderdag 28 mei 2026 18:59 schreef Kottnauer het volgende:
Stel dat ze daar wel de evidente antwoorden op had gegeven (namelijk dat elk weldenkend mens tegen antisemitisme is, zich niet bezighoudt met huidskleur, en geen complottheorieën aanhangt), dan was ongetwijfeld de volgende spervuur van vragen gekomen:
Hier gaat dat niet meer werken, de religie weer terughalen om de knoet te zetten (Trump probeert het in de VS nog met zijn jesusplaatjes), dit land is al veel te geseculariseerd.quote:Op donderdag 28 mei 2026 19:02 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Al die landen waren al islamitisch, dus wat is je punt nou precies?
We hebben het over de islamisering van Nederland en dan kom jij met landen aankakken die al islamitisch waren.
Ook toen ze nog een stuk vrijer waren. Dus doe niet zo dom.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |