abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220906693
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 15:31 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Hier zitten we vlakbij een kanaal. En ze zeggen altijd dat de buiten daar niet over gaan (mensen in het dorp). Lijkt me zo vreemd. Maar eerlijk gezegd klopt het wel vaak. Dan is het hier droog en 5 minuten verderop aan de andere kant van het kanaal heeft het dan keihard geregend.
Buien houden geen rekening met een kanaal. IJsselmeer kan wel invloed hebben, maar een kanaal is simpelweg te klein om invloed op een bui uit te oefenen.

Beetje hetzelfde dat hier altijd het onweer onderlangs trekt...wat gewoon puur toeval is.
v
  donderdag 28 mei 2026 @ 16:08:45 #77
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_220906711
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 13:44 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Ik heb gehoord dat buien bepaalde routes volgen. Heeft voor zover ik me herinner vooral met heuvelruggen en waterwegen te maken. Maar of dat klopt? Geloof idd ook wel in willekeurig
Orografische liggingen hebben invloed. Rivieren e.d niet
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  donderdag 28 mei 2026 @ 16:09:51 #78
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_220906723
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 15:42 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Ja dat is denk ik ook vrij normaal. Ik denk dat ik abnormaal ben. En als het bijvoorbeeld wel pikdonker zou zijn en ik word wakker omdat de wekker gaat, maakt niet uit hoe laat dat is, dan heb ik daar ook echt last van, zo uit mijn slaap worden gerukt. Soort jet lag gevoel. In de winter kan ik ook niet opstaan als het nog niet licht. is. Gelukkig kan ik daar met mijn werk allemaal rekening mee houden.
Kanalen en rivieren hebben precies nul invloed. Te weinig oppervlakte
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_220906829
Inmiddels is de maand alweer te warm.

v
pi_220906881
quote:
4s.gif Op donderdag 28 mei 2026 16:28 schreef 12Beaufort het volgende:
Inmiddels is de maand alweer te warm.

[ afbeelding ]
Ik snap deze nooit. Is dat groene lijntje wat gemiddeld is voor mei, of het meigemiddelde? :@
  donderdag 28 mei 2026 @ 16:51:52 #81
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_220906953
quote:
4s.gif Op donderdag 28 mei 2026 16:28 schreef 12Beaufort het volgende:
Inmiddels is de maand alweer te warm.

[ afbeelding ]
Beter dan te koud :7
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  donderdag 28 mei 2026 @ 17:13:08 #82
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_220907046
quote:
4s.gif Op donderdag 28 mei 2026 16:06 schreef 12Beaufort het volgende:

[..]
Buien houden geen rekening met een kanaal. IJsselmeer kan wel invloed hebben, maar een kanaal is simpelweg te klein om invloed op een bui uit te oefenen.

Beetje hetzelfde dat hier altijd het onweer onderlangs trekt...wat gewoon puur toeval is.
Dan ben ik toch wel benieuwd hoe het kan dat het onweer altijd via Drachten/Heerenveen ten onder mij langs trekt -O-
  donderdag 28 mei 2026 @ 17:19:35 #83
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_220907070
24/25 graden en luchtvochtigheid onder de 30. Redelijk perfect weer.

Mooi dagje zo :7
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_220907108
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 16:09 schreef INViCTuS het volgende:

[..]
Kanalen en rivieren hebben precies nul invloed. Te weinig oppervlakte
Ik vond het ook al zo vreemd. Maar hier geloven ze er heilig in.
pi_220907119
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 16:39 schreef C64 het volgende:

[..]
Ik snap deze nooit. Is dat groene lijntje wat gemiddeld is voor mei, of het meigemiddelde? :@
De groene is van wat het deze maand was en de zwarte is wat het normaal is, gemiddeld dus. Tenminste, zo lees ik het.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 mei 2026 @ 17:31:59 #86
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220907146
Godverdomme dit was gewoon de laatste mooie dag voor de komende 2 weken zoals het er nu voor staat :')

Normaal krijg je dan nog leuk onweer, maar zelfs dat niet doordat de kou vroeg in de ochtend al aan land komt.

18 graden en regen, wooo
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_220907160
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 15:31 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Hier zitten we vlakbij een kanaal. En ze zeggen altijd dat de buiten daar niet over gaan (mensen in het dorp). Lijkt me zo vreemd. Maar eerlijk gezegd klopt het wel vaak. Dan is het hier droog en 5 minuten verderop aan de andere kant van het kanaal heeft het dan keihard geregend.
Idee heb ik hier ook wel met de Maas. Al zijn ze aan deze kant van de Maas ook een paar km noordelijker veel vaker natgeregend dan hier. Maar dat kan natuurlijk wel met de Maas 1 km verderop in oostelijke richting te maken hebben.

Maar het lijkt me verder sterk. Het zal wel puur toeval zijn :P
pi_220907162
Huh? Het blijft toch gewoon mooi en warm? Alleen af en toe wat onweersbuien. Ik zie nergens temperaturen onder de 20.
  donderdag 28 mei 2026 @ 17:51:52 #89
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_220907251
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 17:24 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Ik vond het ook al zo vreemd. Maar hier geloven ze er heilig in.
Woon zelf aan de IJssel en hier zegt men dat ook wel eens, maar dat kan dus gewoon niet. Veluwe heeft wel invloed. Stijgende en dalende luchtbewegingen door orografisch verschil.
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_220907253


Er zijn al wat buitjes op komst, trekken over het midden van het land.
blablablabla
pi_220907290
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 17:31 schreef Nattekat het volgende:
Godverdomme dit was gewoon de laatste mooie dag voor de komende 2 weken zoals het er nu voor staat :')

Normaal krijg je dan nog leuk onweer, maar zelfs dat niet doordat de kou vroeg in de ochtend al aan land komt.

18 graden en regen, wooo
Mwah... dat leuke onweer wacht ik al heel wat jaartjes op.
Zonder wrijving geen glans
pi_220907306
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 16:39 schreef C64 het volgende:

[..]
Ik snap deze nooit. Is dat groene lijntje wat gemiddeld is voor mei, of het meigemiddelde? :@
Dat is het gemiddelde van deze lopende maand :)
v
pi_220907315
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 17:13 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]
Dan ben ik toch wel benieuwd hoe het kan dat het onweer altijd via Drachten/Heerenveen ten onder mij langs trekt -O-
Pech :P
v
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 mei 2026 @ 18:20:22 #94
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220907415
En het regent.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_220907544
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 17:19 schreef INViCTuS het volgende:
24/25 graden en luchtvochtigheid onder de 30. Redelijk perfect weer.

Mooi dagje zo :7
Deze positiviteit went nooit. Vooral doorgaan. :D
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  donderdag 28 mei 2026 @ 19:58:51 #96
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_220908189
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 18:45 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Deze positiviteit went nooit. Vooral doorgaan. :D
Van mij mag het de hele zomer tot eind september zo blijven. Hier kan ik buiten ook prima in werken. 24-26 graden en luchtvochtigheid onder de 30%. De nachten zijn dan tamelijk fris om prima te kunnen pitten. Soms een keer mooi onweer, dat mag wel.

Vanaf morgen en komende week is het klaar. Het wordt veel vochtiger.
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  donderdag 28 mei 2026 @ 20:39:25 #97
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220908559
Nog 27 graden nu in Zeeuws Vlaanderen
  donderdag 28 mei 2026 @ 21:14:05 #98
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_220909045
Morgenavond komt Co de Roodt op bezoek *O*
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_220909048
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 22:10 schreef TLC het volgende:
Morgenavond komt Co de Roodt op bezoek *O*
Ik dacht dat we nog op geel stonden :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')