In mijn optiek is het vaak ook gewoon ontzettend willekeurig. Wij hadden hier een week of drie geleden echt een enorme hoosbui. Ik heb geen regenmeter hangen maar aan de hoeveelheid water die ik naar beneden zag storten in een uur heeft het echt met gemak in de tientallen mm's gezeten (incl onweer en zware dreunen)quote:Op donderdag 28 mei 2026 12:40 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Hoorde net iemand in de winkel zeggen dat hij had gehoord op de radio dat het mogelijk code oranje zou worden. Maar dat is juist het lastige met die codes. Denk dat het heel lastig te zeggen is waar het nu precies gaat vallen.
Dit soort buien zijn vaak (heel) lokaal. Ligt denk ik ook hoe je stad of dorp op de aardbol ligt? Of waarom zal vaak de ene plaats veel meer noodweer krijgen dan de ander?
Eindelijk heeft een weerbureau het door dat al dat dramatisch rood op de temperatuurkaartjes onnodig paniekzaaien is.quote:
Inderdaad prima weertjequote:Op donderdag 28 mei 2026 12:32 schreef Wrapster het volgende:
[..]
Eens met deze vrouw![]()
Prima weertje zo. En onweer? Graag
quote:
Ja maar dit is ook geen gezicht, nu lijkt alles net als of het een graad of 10 isquote:Op donderdag 28 mei 2026 13:10 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Eindelijk heeft een weerbureau het door dat al dat dramatisch rood op de temperatuurkaartjes onnodig paniekzaaien is.
Ik heb gehoord dat buien bepaalde routes volgen. Heeft voor zover ik me herinner vooral met heuvelruggen en waterwegen te maken. Maar of dat klopt? Geloof idd ook wel in willekeurigquote:Op donderdag 28 mei 2026 13:07 schreef dick_laurent het volgende:
In mijn optiek is het vaak ook gewoon ontzettend willekeurig
Voor de slaapkamers boven is het nog wel redelijk logisch, daar hang je niet zomaar een zonnescherm en in de avond is dat ook wel fijn, maar woonkamer ja?quote:Op donderdag 28 mei 2026 14:17 schreef Geschiedkundige het volgende:
Schrikbarend weinig mensen gebruiken eigenlijk zonneschermen. Dat is toch een zeer goede manier om wat warmte buiten te houden.
Wel allemaal rolluiken bij de woonkamerramen. Gezellig hartje zomer met de lamp aan binnen zitten
Ik heb Screens voor de ramen. Werkt perfect. Zo worden de ramen niet heet, want dat werkt ook weer als een kachel.quote:Op donderdag 28 mei 2026 14:17 schreef Geschiedkundige het volgende:
Schrikbarend weinig mensen gebruiken eigenlijk zonneschermen. Dat is toch een zeer goede manier om wat warmte buiten te houden.
Wel allemaal rolluiken bij de woonkamerramen. Gezellig hartje zomer met de lamp aan binnen zitten
Wij hebben ze ook boven hoor, wel fijn om het donker te houden.quote:Op donderdag 28 mei 2026 14:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Voor de slaapkamers boven is het nog wel redelijk logisch, daar hang je niet zomaar een zonnescherm en in de avond is dat ook wel fijn, maar woonkamer ja?
Welnee. Je woont gewoon in het zuiden waar ze die woonwagenkampluiken doen.quote:Op donderdag 28 mei 2026 14:17 schreef Geschiedkundige het volgende:
Ik heb ze alleen op het zuiden. Boven en beneden.quote:Op donderdag 28 mei 2026 14:35 schreef cinderloom het volgende:
Ik heb voor rolluiken (woonkamer) en achter niet. Dus toch nog mooi zonlicht binnen.
Boven alles rolluik. Die zitten ook dicht met dit weer, met uitzondering van de luchtmomenten.
Voordeel van rolluik is ook inbraakwerend én warmte in de winter. Multifunctioneel dus mijn inziens.
Hier zitten we vlakbij een kanaal. En ze zeggen altijd dat de buiten daar niet over gaan (mensen in het dorp). Lijkt me zo vreemd. Maar eerlijk gezegd klopt het wel vaak. Dan is het hier droog en 5 minuten verderop aan de andere kant van het kanaal heeft het dan keihard geregend.quote:Op donderdag 28 mei 2026 13:44 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Ik heb gehoord dat buien bepaalde routes volgen. Heeft voor zover ik me herinner vooral met heuvelruggen en waterwegen te maken. Maar of dat klopt? Geloof idd ook wel in willekeurig
Dat is inderdaad iets van deze regio he. Toen wij hier kwamen wonen was dat het eerste dat we weg hebben gehaald, die lelijke dingen. Veel mensen in de straat hebben ze nog hangen ja. Lijkt me ook vreselijk zo in het donker zitten en slapen vooral. Dan word ik nooit meer wakker. Ik heb de gordijnen met slapen zelfs open.quote:Op donderdag 28 mei 2026 14:31 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Wij hebben ze ook boven hoor, wel fijn om het donker te houden.
Maar ja, ik loop nu door een straat van 22 huizen, 17 hebben rolluiken voor de woonkamer.
Maar goed, ik woon dan ook in het rolluikendeel van het land. Maar viel me nu net heel erg op ineens dat ze allemaal overdag in het donker zitten.
Lijkt me echt verschrikkelijk.
Serieus? Dan wordt je toch in de zomer al om 6u wakker ofzo lijkt me. Als dat moet voor je werk dan snap ik het, maar anders... nee mij niet gezien hahaquote:Op donderdag 28 mei 2026 15:33 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Lijkt me ook vreselijk zo in het donker zitten en slapen vooral. Dan word ik nooit meer wakker. Ik heb de gordijnen met slapen zelfs open.
Nee hoor. Ik word dan gewoon om 07.30 wakker. Door de wekker. En als er geen wekker is gerust pas na 09.00. En mijn partner ook. Wij zijn nogal avondmensen en gaan wel laat slapen (tegen 02.00).quote:Op donderdag 28 mei 2026 15:38 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Serieus? Dan wordt je toch in de zomer al om 6u wakker ofzo lijkt me. Als dat moet voor je werk dan snap ik het, maar anders... nee mij niet gezien haha
Wauw oke.... ja ik ben daar dan blijkbaar gevoeliger voor want als ik in een kamer moet slapen waar het ochtendlicht keihard binnen knalt om 06:00 dan ben ik ook om 06:00 wakker, en dat hoeft niet zo van mijquote:Op donderdag 28 mei 2026 15:39 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik word dan gewoon om 07.30 wakker. Door de wekker. En als er geen wekker is gerust pas na 09.00. En mijn partner ook. Wij zijn nogal avondmensen en gaan wel laat slapen (tegen 02.00).
Ja dat is denk ik ook vrij normaal. Ik denk dat ik abnormaal ben. En als het bijvoorbeeld wel pikdonker zou zijn en ik word wakker omdat de wekker gaat, maakt niet uit hoe laat dat is, dan heb ik daar ook echt last van, zo uit mijn slaap worden gerukt. Soort jet lag gevoel. In de winter kan ik ook niet opstaan als het nog niet licht. is. Gelukkig kan ik daar met mijn werk allemaal rekening mee houden.quote:Op donderdag 28 mei 2026 15:40 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wauw oke.... ja ik ben daar dan blijkbaar gevoeliger voor want als ik in een kamer moet slapen waar het ochtendlicht keihard binnen knalt om 06:00 dan ben ik ook om 06:00 wakker, en dat hoeft niet zo van mij
Ja precies dit.quote:Op donderdag 28 mei 2026 15:31 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Hier zitten we vlakbij een kanaal. En ze zeggen altijd dat de buiten daar niet over gaan (mensen in het dorp). Lijkt me zo vreemd. Maar eerlijk gezegd klopt het wel vaak. Dan is het hier droog en 5 minuten verderop aan de andere kant van het kanaal heeft het dan keihard geregend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |