abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 28 mei 2026 @ 13:07:09 #51
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_220905388
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 12:40 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Hoorde net iemand in de winkel zeggen dat hij had gehoord op de radio dat het mogelijk code oranje zou worden. Maar dat is juist het lastige met die codes. Denk dat het heel lastig te zeggen is waar het nu precies gaat vallen.
Dit soort buien zijn vaak (heel) lokaal. Ligt denk ik ook hoe je stad of dorp op de aardbol ligt? Of waarom zal vaak de ene plaats veel meer noodweer krijgen dan de ander?
In mijn optiek is het vaak ook gewoon ontzettend willekeurig. Wij hadden hier een week of drie geleden echt een enorme hoosbui. Ik heb geen regenmeter hangen maar aan de hoeveelheid water die ik naar beneden zag storten in een uur heeft het echt met gemak in de tientallen mm's gezeten (incl onweer en zware dreunen)

Vervolgens paar dagen later op de Aemet (Spaanse KNMI) website teruggekeken naar het meest dichtbijzijnde meetstation, wat die geregistreerd hadden, hemelsbreed een km of acht maar hier vandaan..... 5 mm regen. _O-

Dus ja al woon je vlakbij een meetstation, dan kan het nog echt met dat soort lokale onweersbuien geen reet zeggen.
  donderdag 28 mei 2026 @ 13:10:44 #52
11839 DemonRage
25 jaar op Fok!
pi_220905406
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 12:35 schreef PSVCL het volgende:
[ afbeelding ]
Eindelijk heeft een weerbureau het door dat al dat dramatisch rood op de temperatuurkaartjes onnodig paniekzaaien is. :+
  donderdag 28 mei 2026 @ 13:18:06 #53
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_220905451
Dank jullie wel voor de lieve berichten O+
Ze heeft een 2de hartsteun gekregen en dat lijkt zijn werk te doen, sinds dien ligt ze rustig en kan eindelijk haar lichaam gaan werken aan herstel, al is het nog allemaal kritiek natuurlijk.
Morgen ga ik daarheen, ook om even op gesprek te komen hoe en wat straks verder.

quote:
10s.gif Op donderdag 28 mei 2026 12:32 schreef Wrapster het volgende:

[..]
Eens met deze vrouw :Y

Prima weertje zo. En onweer? Graag *O*
Inderdaad prima weertje O+ en onweer? Ja tuurlijk maar daar hoef ik hier niet op te hopen helaas -O-
  donderdag 28 mei 2026 @ 13:18:50 #54
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_220905454
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 12:35 schreef PSVCL het volgende:
[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 13:10 schreef DemonRage het volgende:

[..]
Eindelijk heeft een weerbureau het door dat al dat dramatisch rood op de temperatuurkaartjes onnodig paniekzaaien is. :+
Ja maar dit is ook geen gezicht, nu lijkt alles net als of het een graad of 10 is -O-
pi_220905578
quote:
10s.gif Op donderdag 28 mei 2026 13:07 schreef dick_laurent het volgende:
In mijn optiek is het vaak ook gewoon ontzettend willekeurig
Ik heb gehoord dat buien bepaalde routes volgen. Heeft voor zover ik me herinner vooral met heuvelruggen en waterwegen te maken. Maar of dat klopt? Geloof idd ook wel in willekeurig
pi_220905581
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 12:35 schreef PSVCL het volgende:
[ afbeelding ]
Lachwekkend dat gejank om die kleuren :')
v
pi_220905593
Ieder weldenkend en normaal persoon ziet in een oogopslag waar het koud is en waar het warm is op deze kaart.

v
pi_220905604
Stukje uitleg van Weerplaza over de situatie morgen:

https://www.weerplaza.nl/(...)buien-op-komst/9666/
pi_220905811
Schrikbarend weinig mensen gebruiken eigenlijk zonneschermen. Dat is toch een zeer goede manier om wat warmte buiten te houden.

Wel allemaal rolluiken bij de woonkamerramen. Gezellig hartje zomer met de lamp aan binnen zitten :')
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 mei 2026 @ 14:23:32 #60
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220905885
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 14:17 schreef Geschiedkundige het volgende:
Schrikbarend weinig mensen gebruiken eigenlijk zonneschermen. Dat is toch een zeer goede manier om wat warmte buiten te houden.

Wel allemaal rolluiken bij de woonkamerramen. Gezellig hartje zomer met de lamp aan binnen zitten :')
Voor de slaapkamers boven is het nog wel redelijk logisch, daar hang je niet zomaar een zonnescherm en in de avond is dat ook wel fijn, maar woonkamer ja?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_220905891
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 14:17 schreef Geschiedkundige het volgende:
Schrikbarend weinig mensen gebruiken eigenlijk zonneschermen. Dat is toch een zeer goede manier om wat warmte buiten te houden.

Wel allemaal rolluiken bij de woonkamerramen. Gezellig hartje zomer met de lamp aan binnen zitten :')
Ik heb Screens voor de ramen. Werkt perfect. Zo worden de ramen niet heet, want dat werkt ook weer als een kachel.
v
pi_220905934
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 14:23 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Voor de slaapkamers boven is het nog wel redelijk logisch, daar hang je niet zomaar een zonnescherm en in de avond is dat ook wel fijn, maar woonkamer ja?
Wij hebben ze ook boven hoor, wel fijn om het donker te houden.
Maar ja, ik loop nu door een straat van 22 huizen, 17 hebben rolluiken voor de woonkamer.

Maar goed, ik woon dan ook in het rolluikendeel van het land. Maar viel me nu net heel erg op ineens dat ze allemaal overdag in het donker zitten. :')

Lijkt me echt verschrikkelijk.
pi_220905958
Ik heb voor rolluiken (woonkamer) en achter niet. Dus toch nog mooi zonlicht binnen.
Boven alles rolluik. Die zitten ook dicht met dit weer, met uitzondering van de luchtmomenten.
Voordeel van rolluik is ook inbraakwerend én warmte in de winter. Multifunctioneel dus mijn inziens.
pi_220905999
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 14:17 schreef Geschiedkundige het volgende:
Schrikbarend weinig mensen gebruiken eigenlijk zonneschermen. Dat is toch een zeer goede manier om wat warmte buiten te houden.

Wel allemaal rolluiken bij de woonkamerramen. Gezellig hartje zomer met de lamp aan binnen zitten :')
Welnee. Je woont gewoon in het zuiden waar ze die woonwagenkampluiken doen. :D

Zie je in andere provincies godzijdank niet. O+
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_220906001
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 14:35 schreef cinderloom het volgende:
Ik heb voor rolluiken (woonkamer) en achter niet. Dus toch nog mooi zonlicht binnen.
Boven alles rolluik. Die zitten ook dicht met dit weer, met uitzondering van de luchtmomenten.
Voordeel van rolluik is ook inbraakwerend én warmte in de winter. Multifunctioneel dus mijn inziens.
Ik heb ze alleen op het zuiden. Boven en beneden.
Op de noordkant heeft het weinig nut in mijn ogen.
v
  Moderator donderdag 28 mei 2026 @ 15:24:09 #66
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_220906347
Spanje is persiana (rolluik) kampioen hahaha

Ieder huis hier heeft ze, ik ben letterlijk nog geen huis tegengekomen in mijn omgeving die ze niet heeft :D

Wij gebruiken ze in huis beetje 50/50. Slaapkamer vrijwel altijd omlaag, boeit toch niet en lekker donker slapen. Woonkamer zit op noord en schijnt toch nauwelijks zon naar binnen dus altijd open. Werkkamer heeft gelukkig twee ramen, die op het zuiden heb ik nu - en rest van zomer - overdag idd continu dicht.... andere raam zit op noordwest en die laat ik wel open, dus nog voldoende daglicht binnen daardoor.
pi_220906385
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 13:44 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Ik heb gehoord dat buien bepaalde routes volgen. Heeft voor zover ik me herinner vooral met heuvelruggen en waterwegen te maken. Maar of dat klopt? Geloof idd ook wel in willekeurig
Hier zitten we vlakbij een kanaal. En ze zeggen altijd dat de buiten daar niet over gaan (mensen in het dorp). Lijkt me zo vreemd. Maar eerlijk gezegd klopt het wel vaak. Dan is het hier droog en 5 minuten verderop aan de andere kant van het kanaal heeft het dan keihard geregend.
pi_220906393
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 14:31 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Wij hebben ze ook boven hoor, wel fijn om het donker te houden.
Maar ja, ik loop nu door een straat van 22 huizen, 17 hebben rolluiken voor de woonkamer.

Maar goed, ik woon dan ook in het rolluikendeel van het land. Maar viel me nu net heel erg op ineens dat ze allemaal overdag in het donker zitten. :')

Lijkt me echt verschrikkelijk.
Dat is inderdaad iets van deze regio he. Toen wij hier kwamen wonen was dat het eerste dat we weg hebben gehaald, die lelijke dingen. Veel mensen in de straat hebben ze nog hangen ja. Lijkt me ook vreselijk zo in het donker zitten en slapen vooral. Dan word ik nooit meer wakker. Ik heb de gordijnen met slapen zelfs open.
  donderdag 28 mei 2026 @ 15:33:31 #69
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_220906394
Ik heb voor huis een zonnescherm hangen en dat bied echt een uitkomst O+ zo blijft het een stuk koeler in de woonkamer.
pi_220906404
Vandaag is wel echt een topdag. Volop zon, lage luchtvochtigheid, klein briesje en wat zal het zijn, 26 graden.
  Moderator donderdag 28 mei 2026 @ 15:38:24 #71
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_220906424
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 15:33 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Lijkt me ook vreselijk zo in het donker zitten en slapen vooral. Dan word ik nooit meer wakker. Ik heb de gordijnen met slapen zelfs open.
Serieus? Dan wordt je toch in de zomer al om 6u wakker ofzo lijkt me. Als dat moet voor je werk dan snap ik het, maar anders... nee mij niet gezien haha
pi_220906430
quote:
11s.gif Op donderdag 28 mei 2026 15:38 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Serieus? Dan wordt je toch in de zomer al om 6u wakker ofzo lijkt me. Als dat moet voor je werk dan snap ik het, maar anders... nee mij niet gezien haha
Nee hoor. Ik word dan gewoon om 07.30 wakker. Door de wekker. En als er geen wekker is gerust pas na 09.00. En mijn partner ook. Wij zijn nogal avondmensen en gaan wel laat slapen (tegen 02.00).
  Moderator donderdag 28 mei 2026 @ 15:40:39 #73
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_220906438
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 15:39 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Nee hoor. Ik word dan gewoon om 07.30 wakker. Door de wekker. En als er geen wekker is gerust pas na 09.00. En mijn partner ook. Wij zijn nogal avondmensen en gaan wel laat slapen (tegen 02.00).
Wauw oke.... ja ik ben daar dan blijkbaar gevoeliger voor want als ik in een kamer moet slapen waar het ochtendlicht keihard binnen knalt om 06:00 dan ben ik ook om 06:00 wakker, en dat hoeft niet zo van mij :D
pi_220906450
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 15:40 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Wauw oke.... ja ik ben daar dan blijkbaar gevoeliger voor want als ik in een kamer moet slapen waar het ochtendlicht keihard binnen knalt om 06:00 dan ben ik ook om 06:00 wakker, en dat hoeft niet zo van mij :D
Ja dat is denk ik ook vrij normaal. Ik denk dat ik abnormaal ben. En als het bijvoorbeeld wel pikdonker zou zijn en ik word wakker omdat de wekker gaat, maakt niet uit hoe laat dat is, dan heb ik daar ook echt last van, zo uit mijn slaap worden gerukt. Soort jet lag gevoel. In de winter kan ik ook niet opstaan als het nog niet licht. is. Gelukkig kan ik daar met mijn werk allemaal rekening mee houden.
pi_220906638
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 15:31 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Hier zitten we vlakbij een kanaal. En ze zeggen altijd dat de buiten daar niet over gaan (mensen in het dorp). Lijkt me zo vreemd. Maar eerlijk gezegd klopt het wel vaak. Dan is het hier droog en 5 minuten verderop aan de andere kant van het kanaal heeft het dan keihard geregend.
Ja precies dit.
Hoor vaak dat bergen en kanalen een grote invloed hebben of wel en geen noodweer. Dan bof je als je omringd bent door kanalen, dat kunnen niet veel dorpen of steden zeggen :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')