abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220902826
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2026 05:53 schreef heywoodu het volgende:
Vanochtend is wel even nog een fijne blik op hoe ontzettend lekker het toch nog wel kan zijn deze dagen :9~

Windstil, strakblauw, graadje of 10...dit benadert godenweer :Y
Helaas loopt het kwik weer op, nu is echt perfect ja ;(
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 mei 2026 @ 07:41:53 #27
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220903008
De lange termijn bevalt me niet.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 28 mei 2026 @ 07:50:19 #28
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_220903031
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2026 06:18 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Helaas loopt het kwik weer op, nu is echt perfect ja ;(
10 graden overdag eind mei zou ook wel belachelijk sneu zijn natuurlijk ;). Voor nu wel even lekker om alles open te zetten.

Morgen wordt wel vies heet
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_220903153
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 07:50 schreef INViCTuS het volgende:

[..]
10 graden overdag eind mei zou ook wel belachelijk sneu zijn natuurlijk ;). Voor nu wel even lekker om alles open te zetten.

Morgen wordt wel vies heet
30 graden is ook behoorlijk sneu :N
  donderdag 28 mei 2026 @ 08:34:09 #30
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_220903154
Ik weet dat de meeste mensen van de weersvoorspelling topics hier ook wel plaatsen of lezen dus doe dit hier even in het algemeen in plaats dat ik overal dit bericht moet plaatsen.

Het kan zijn dat ik niet op tijd of misschien helemaal niet de uitslagen kan plaatsen, mijn partner ligt sinds gisteren in het ziekenhuis nadat ze het erg benauwd kreeg door hoestaanvallen die ze al een tijdje heeft, in Leeuwarden is het tot hartstilstand gekomen en ze vecht nu voor haar leven in het UMCG Groningen.
Oorzaak is: aarderverkalking, ze leefde eigenlijk nog maar op 2 dunne zijtakken van de aarders en daardoor heeft het hart een klap gekregen, de linker helft doet niks en de rechter helft moet alle benen bij zetten op 50% en met extra hartondersteuning is het nog niet helemaal stabiel. Het is nu kijken of ze haar stabiel kunnen krijgen door een extra hart ondersteuning bij te plaatsen. De komende 4 tot 5 dagen zijn echt kritiek dus er zijn ook grote zorgen hierover en dat is gewoon kut om te horen omdat je zelf niks kan doen, om 9 uur komt er een extra hart ondersteuning bij dus heeft ze er 2, tevens zit ze aan de longpomp zodat ook de longen hun werk goed kunnen doen zonder dat ze dit zelf moet regelen.
Als ze hier goed uitkomt is het wachten wat de eventuele schade is, en dit is heel erg uitlopend omdat ook de hersenen mogelijk zonder zuurstof heeft gezeten. De komende weken of zelfs maanden moet deze vraag beantwoord worden, voor nu wordt ze in slaap gehouden en is het afwachten.

Hopelijk is het even duidelijk, uiteraard zodra het kan plaats ik de uitslagen maar dat kan even wat langer duren dan gebruikelijk, alvast bedankt voor jullie begrip.
pi_220903162
Wow @SpeedyGJ

Ontzettend veel sterkte en hopelijk komt alles goed!

Uitslagen zijn niet belangrijk.
  Moderator donderdag 28 mei 2026 @ 08:39:35 #32
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
  donderdag 28 mei 2026 @ 08:46:49 #33
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_220903219
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 08:34 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik weet dat de meeste mensen van de weersvoorspelling topics hier ook wel plaatsen of lezen dus doe dit hier even in het algemeen in plaats dat ik overal dit bericht moet plaatsen.

Het kan zijn dat ik niet op tijd of misschien helemaal niet de uitslagen kan plaatsen, mijn partner ligt sinds gisteren in het ziekenhuis nadat ze het erg benauwd kreeg door hoestaanvallen die ze al een tijdje heeft, in Leeuwarden is het tot hartstilstand gekomen en ze vecht nu voor haar leven in het UMCG Groningen.
Oorzaak is: aarderverkalking, ze leefde eigenlijk nog maar op 2 dunne zijtakken van de aarders en daardoor heeft het hart een klap gekregen, de linker helft doet niks en de rechter helft moet alle benen bij zetten op 50% en met extra hartondersteuning is het nog niet helemaal stabiel. Het is nu kijken of ze haar stabiel kunnen krijgen door een extra hart ondersteuning bij te plaatsen. De komende 4 tot 5 dagen zijn echt kritiek dus er zijn ook grote zorgen hierover en dat is gewoon kut om te horen omdat je zelf niks kan doen, om 9 uur komt er een extra hart ondersteuning bij dus heeft ze er 2, tevens zit ze aan de longpomp zodat ook de longen hun werk goed kunnen doen zonder dat ze dit zelf moet regelen.
Als ze hier goed uitkomt is het wachten wat de eventuele schade is, en dit is heel erg uitlopend omdat ook de hersenen mogelijk zonder zuurstof heeft gezeten. De komende weken of zelfs maanden moet deze vraag beantwoord worden, voor nu wordt ze in slaap gehouden en is het afwachten.

Hopelijk is het even duidelijk, uiteraard zodra het kan plaats ik de uitslagen maar dat kan even wat langer duren dan gebruikelijk, alvast bedankt voor jullie begrip.
Sterkte, man! Je vrouw en gezin zijn belangrijk. De rest is bijzaak! Hopelijk komt het goed
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_220903972
Heel veel sterkte @SpeedyGJ
pi_220904031
Jeetje wat heftig.... Heel veel sterkte!
  Redactie Frontpage donderdag 28 mei 2026 @ 10:43:06 #36
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_220904091
Sterkte @SpeedyGJ , die uitslagen kunnen wel wachten, nu gewoon al je aandacht voor je vrouw
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  donderdag 28 mei 2026 @ 10:48:47 #37
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220904127
Heel veel sterkte, wat heftig
Wie dit leest is een lezer van dit
  donderdag 28 mei 2026 @ 11:12:03 #38
420541 Twieki
Immer Intelligent
pi_220904270
Poh, sterkte!
Op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:28:30 schreef Stofje het volgende:
Held. Thanks. Godverdomme.
pi_220904528
Jeetje, heel veel sterkte!
  donderdag 28 mei 2026 @ 11:29:30 #40
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_220904541
Ahh wat een schrik @SpeedyGJ ongelooflijk klote ! :'(
Heel veel sterkte voor jou en je gezin :*
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_220904587
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 08:34 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik weet dat de meeste mensen van de weersvoorspelling topics hier ook wel plaatsen of lezen dus doe dit hier even in het algemeen in plaats dat ik overal dit bericht moet plaatsen.

Wat een spannende en nare periode. ;( Heel veel sterkte toegewenst. Mijn duimen draaien.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_220904642
@SpeedyGJ: wat een schrik en wat heftig! Heel veel sterkte met alles!
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
  donderdag 28 mei 2026 @ 11:46:34 #43
11839 DemonRage
25 jaar op Fok!
pi_220904644
Sterkte @SpeedyGJ!

Ondertussen hebben de meteorologen van het KNMI de situatie van vrijdag in de guidance staan:
quote:
Guidance modelbeoordeling

Modellen algemeen tot +48 uur, geldig tot vrijdag 29 mei 2026 24.00 locale tijd
Guidance modelbeoordeling voor Nederland, de Nederlandse kustwateren en de Noordzee, gebaseerd op de HARMONIE run van 18 UTC en de overige genoemde modellen en gidsen met bijbehorende runtijd.

Modelbeoordeling door meteoroloog

Synoptische situatie:

Een hogedrukcentrum boven het noorden van de Noordzee zorgt voor een noordoostelijke stroming die maritiem polaire lucht aanvoert. Een inactief koufront blijft vandaag ten zuiden en westen van ons land slepen. Het hoog boven de Noordzee verplaatst zich langzaam zuidoostwaarts en komt vrijdagmiddag boven Centraal-Europa te liggen. Hierdoor wordt de stroming zuidelijk. Het eerder genoemde koufront wordt vrijdag als warmtefront opgetild en zorgt voor de aanvoer van warme lucht. In de loop van vrijdagochtend bereikt een koufront het westen van de FIR en ligt rond 12 UTC tegen de noordwestkust. Het front trekt oostwaarts en verlaat het zuidoosten aan het einde van vrijdagavond.
Modelbeoordeling:

Het belangrijkste aandachtspunt zijn de buien van vrijdagmiddag en -avond in het zuidoosten. Een eerste aandachtspunt zijn de buien die vrijdag vóór het koufront ontstaan. Beide modellen geven indicatief wel een signaal, met de voorkeur voor het noorden van het land. Hier kunnen voornamelijk door een droge laag onderin het verticale profiel (NAPE) windstoten voorkomen tot 30 kn in Ha43, EC heeft minder. Hierbij kan ook een klap onweer voorkomen. Het belangrijkste aandachtspunt zijn de onweersbuien van vrijdagmiddag en -avond in het zuidoosten. De toppen in Harmonie worden berekend tot rond FL400, Harmonie berekent plaatselijk 20-40 mm/uur neerslag en windstoten rond 90-100 km/u. Dat laatste wordt vooral veroorzaakt door NAPE en evt. waterloading. Nu zit Harmonie vaak wel aan de hoge kant met de windstoten, maar windstoten >75 km/uur zijn zeker reeel. Het is wel zo dat de locatie van de zwaarste buien van run tot run nog wel flink schuiven, er zijn runs die de zwaarste buien boven Duitsland berekenen, maar er zijn ook runs die het boven het zuidoosten van het land berekenen. De laatste run laat zelfs een zware bui boven Groningen zien. De buien komen veelal niet van de grond, de onstabiliteit begint op hoogte, maar door de aanwezigheid van het koufront is er wel een forcering.
Aandachtspunten

Temperatuur:

Donderdag kan het in de zuidelijke helft op meer plaatsen zomers warm worden. Vrijdag wordt het nog warmer, met vooral in de zuidoostelijke helft tropische temperaturen, de WBGT is dan zo'n 27-28 graden Celsius. We houden voor Tx Ha43 aan, aangezien EC de dagelijkse gang met veel zon waarschijnlijk onderschat.
Wind:

Vrijdagochtend is er bij buien in het noorden kans op windstoten tot 30 kn, veroorzaakt door NAPE. Vrijdagmiddag en -avond zijn windstoten bij buien plaatselijk van 80-90 km/uur niet uitgesloten, dit door waterloading en NAPE. De onzekerheid is hierin nog wel groot, we houden het vooralsnog op windstoten rond 70 km/u in de verwachtingen.
Bewolking:

Vrijdagochtend kan een bui uitgroeien tot een CB met een basis rond 9000 vt. De toppen kunnen dan reiken tot FL250-300. Vrijdagmiddag en -avond CB's in het zuidoosten met mogelijk toppen tot FL400.
Neerslag:

Vrijdagochtend is er kans op enkele buien, mogelijk met onweer. De modellen verschillen nog wel behoorlijk in het aantal buien van run op run. De CAPE ligt in de orde van 1000 J/kg en de effectieve schering tussen 15-20 kn. Kortom een multicell-regime. Vrijdagmiddag -avond in het zuidoosten zwaardere onweersbuien met mogelijk hagel. De MUCape ligt dan tussen 2000-3000 J/Kg, de effectieve schering (1-6 km) is rond 25 kn, dit geeft een multicell regime. De NESO van Harmonie geeft indicaties voor zomerhagel en Harmonie geeft ook plaatselijk 20-40 mm/uur. De treksnelheden van de buien zijn wel redelijk groot, wellicht dat het met de wateroverlast mee zal vallen.
Zicht:

Goede zichten. Vannacht is er in het noorden kans op wat grondmist bij sterke afkoeling, dit zien we nu ook gebeuren. In matige buien matig zicht in zware buien slecht zicht, ondanks de hogere basis van de buien.
Bron: https://www.knmi.nl/neder(...)nce-modelbeoordeling
pi_220904765
Een graad of 20. Strakblauw. Niks meer aan doen. :)
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_220905001
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 11:46 schreef DemonRage het volgende:
Sterkte @:SpeedyGJ!

Ondertussen hebben de meteorologen van het KNMI de situatie van vrijdag in de guidance staan:
[..]
Bron: https://www.knmi.nl/neder(...)nce-modelbeoordeling
Dan zie je ook wel weer hoe wisselend zo'n onweer / noodweer is.
Dat er wat gaat vallen kunnen we gif op inemen, maar in welke hoedanigheid en waar precies zal wel weer afwachten zijn tot het laatste moment.

En heel veel sterkte @SpeedyGJ
Laten we hopen dat het allemaal goed komt voor haar/jullie.
  donderdag 28 mei 2026 @ 12:30:48 #46
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220905035
Voorspelling is dat code geel wordt af gegeven.
Estofex laat nog niks zien trouwens.
Wie dit leest is een lezer van dit
  FOK!mycroftheld donderdag 28 mei 2026 @ 12:32:25 #47
128465 Wrapster
pi_220905054
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 12:11 schreef Pisces29 het volgende:
Een graad of 20. Strakblauw. Niks meer aan doen. :)
Eens met deze vrouw :Y

Prima weertje zo. En onweer? Graag *O*
heeft FOK verlaten
pi_220905114
  donderdag 28 mei 2026 @ 12:39:38 #49
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_220905195
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2026 12:30 schreef MissButterflyy het volgende:
Voorspelling is dat code geel wordt af gegeven.
Estofex laat nog niks zien trouwens.
Die gaan vanavond eerst bbq-en :7
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_220905217
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2026 12:30 schreef MissButterflyy het volgende:
Voorspelling is dat code geel wordt af gegeven.
Hoorde net iemand in de winkel zeggen dat hij had gehoord op de radio dat het mogelijk code oranje zou worden. Maar dat is juist het lastige met die codes. Denk dat het heel lastig te zeggen is waar het nu precies gaat vallen.
Dit soort buien zijn vaak (heel) lokaal. Ligt denk ik ook hoe je stad of dorp op de aardbol ligt? Of waarom zal vaak de ene plaats veel meer noodweer krijgen dan de ander?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')