SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• Inburgeringscursus examen gemaakt door kwiwi
• Een supernuttige handleiding om kibbeling te bestellen van onze enige echte Dr_Flash
Smilies:
• Citizen.Erasedse smilies. Mede mogelijk gemaakt door onze allerliefste Flory
• DaMartse smilies
• Berkeryse smilies
• Hyvese smilies
Vandaag jarig:
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
Nu heb ik ook (deels) plat dak Maar mijn slaapkamer zit aan de andere kant, ik heb mijn dak geīsoleerd, en ik kan nu screens op mijn ramen daar hangen. En sowieso is dit een veel beter geīsoleerd huis.quote:
quote:Op vrijdag 22 mei 2026 17:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat een vercrackte hoerenwinkel is die Plus toch ookWas er vorige week weer eens binnen gelopen, even kijken voor wat speciaalbiertjes. Oh 6 blikken Kompaan. ¤ 17,95. Kom je bij de kassa, blijkt het stiekem toch ¤ 22,95 te zijn. Kom je thuis, is de rotzooi maanden over de datum
![]()
Bommen op de Plus.
Nou nou.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 17:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat een vercrackte hoerenwinkel is die Plus toch ookWas er vorige week weer eens binnen gelopen, even kijken voor wat speciaalbiertjes. Oh 6 blikken Kompaan. ¤ 17,95. Kom je bij de kassa, blijkt het stiekem toch ¤ 22,95 te zijn. Kom je thuis, is de rotzooi maanden over de datum
![]()
Bommen op de Plus.
Dit ook. Had eerst label F. Nu hebben we B.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 17:26 schreef essnhills het volgende:
[..]
Nu heb ik ook (deels) plat dak Maar mijn slaapkamer zit aan de andere kant, ik heb mijn dak geīsoleerd, en ik kan nu screens op mijn ramen daar hangen. En sowieso is dit een veel beter geīsoleerd huis.
genoeg reden om gelijk retour winkel te doen toch?quote:Op vrijdag 22 mei 2026 17:25 schreef Dr_Flash het volgende:
![]()
Bommen op de Plus.
En muurisolatie?quote:
de kopgevels en het dak zijn nageisoleerd,quote:
En toch zo'n hitte in huisquote:Op vrijdag 22 mei 2026 17:33 schreef mschol het volgende:
[..]
de kopgevels en het dak zijn nageisoleerd,
onder ramen is ook (opnieuw) geisoleerd
tussen woningen is niks gedaan want dat is van de eigenaren en niet direct verantwoordelijkheid van de VVe
Heb nou het bonnetje niet meer natuurlijk.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 17:30 schreef mschol het volgende:
[..]
genoeg reden om gelijk retour winkel te doen toch?
Ook maanden over de datum?quote:Op vrijdag 22 mei 2026 17:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heb nou het bonnetje niet meer natuurlijk.
Dat is wel heel slecht ja.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 17:25 schreef Dr_Flash het volgende:
![]()
Bommen op de Plus.
schijnt ook te kunnen vaak zonder bonnetje..quote:Op vrijdag 22 mei 2026 17:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heb nou het bonnetje niet meer natuurlijk.
Nee was vorige week.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 17:36 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ook maanden over de datum?
Het is allemaal weer moeite en ergernis.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 17:37 schreef mschol het volgende:
[..]
schijnt ook te kunnen vaak zonder bonnetje..
ik zou het overigens ook niet snel doen zonder bonnetje
De mijne was Dquote:Op vrijdag 22 mei 2026 17:28 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Nou nou.
[..]
Dit ook. Had eerst label F. Nu hebben we B.
die raampartij is ~5 meter breed, daar zit dan de hele middag tot zonsondergang de zon opquote:Op vrijdag 22 mei 2026 17:35 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
En toch zo'n hitte in huis
de mijne zou D zijn, nieuw energielabel moeten we nog krijgenquote:Op vrijdag 22 mei 2026 17:38 schreef essnhills het volgende:
[..]
De mijne was D
Nu (geschat door een adviseur) A tot A+
Iig een stuk beter dan de vorige
Daar waaiden de gordijnen binnen vrolijk mee als de ramen dicht waren
Dat was bij die flat waar ik op 12 hoog woonde ook en dan vond men het vreemd dat ik de gordijnen altijd dicht had....quote:Op vrijdag 22 mei 2026 17:38 schreef mschol het volgende:
[..]
die raampartij is ~5 meter breed, daar zit dan de hele middag tot zonsondergang de zon op
Ik kreeg ¤2500 isolatiesubsidie van xe gemeente omdat mijn energielabel nog D was en mijn huis onder een bepaalde WOZ waarde bleefquote:Op vrijdag 22 mei 2026 17:39 schreef mschol het volgende:
[..]
de mijne zou D zijn, nieuw energielabel moeten we nog krijgen
Ja daar is niet tegenop de boksenquote:Op vrijdag 22 mei 2026 17:38 schreef mschol het volgende:
[..]
die raampartij is ~5 meter breed, daar zit dan de hele middag tot zonsondergang de zon op
Nog 10 rondjes te gaan (tenminste als je gisteren al gehad hebt)quote:Op vrijdag 22 mei 2026 17:40 schreef essnhills het volgende:
25 graden in Voorschoten
Mooi donkeroranje rondje bij de slang
Ik had soms ijs aan de binnenkant van de ramenquote:Op vrijdag 22 mei 2026 17:38 schreef essnhills het volgende:
[..]
De mijne was D
Nu (geschat door een adviseur) A tot A+
Iig een stuk beter dan de vorige
Daar waaiden de gordijnen binnen vrolijk mee als de ramen dicht waren
Ja die zit er al aanquote:Op vrijdag 22 mei 2026 17:42 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Nog 10 rondjes te gaan (tenminste als je gisteren al gehad hebt)![]()
![]()
HdPquote:Op vrijdag 22 mei 2026 17:42 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik had soms ijs aan de binnenkant van de ramen
quote:Op vrijdag 22 mei 2026 17:40 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Dat was bij die flat waar ik op 12 hoog woonde ook en dan vond men het vreemd dat ik de gordijnen altijd dicht had....
nice..quote:Op vrijdag 22 mei 2026 17:41 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ik kreeg ¤2500 isolatiesubsidie van xe gemeente omdat mijn energielabel nog D was en mijn huis onder een bepaalde WOZ waarde bleef
een klassiek zonnescherm mag alleen met toestemming van de vve, en dan moet je ook aan allerlei regeltjes voldoen, dus dat kost klauwen met geldquote:Op vrijdag 22 mei 2026 17:41 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ja daar is niet tegenop de boksen
Zeker als je buiten geen schermen kan hangen
Ja gedoequote:Op vrijdag 22 mei 2026 17:44 schreef mschol het volgende:
[..]
een klassiek zonnescherm mag alleen met toestemming van de vve, en dan moet je ook aan allerlei regeltjes voldoen, dus dat kost klauwen met geld
Dat is wel echt fijn ergensquote:Op vrijdag 22 mei 2026 17:45 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ja gedoe
Ik heb geen VVE dus kan dat zelf bepalen
En dan moet de warmte nog beginnenquote:
quote:
23.6 nuquote:Op vrijdag 22 mei 2026 17:56 schreef essnhills het volgende:
[..]
En dan moet de warmte nog beginnen
21 bij mij
quote:Op vrijdag 22 mei 2026 18:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh wauw. Woensdagavond boekje naar de drukker gestuurd, gisteren geakkordeerd, vandaag al in huis. Kon er blijkbaar makkelijk even tussendoor
Weer een editie van Via Pecunia??quote:Op vrijdag 22 mei 2026 18:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh wauw. Woensdagavond boekje naar de drukker gestuurd, gisteren geakkordeerd, vandaag al in huis. Kon er blijkbaar makkelijk even tussendoor
quote:Op vrijdag 22 mei 2026 18:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee het jaarboek komt in januari weer.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 18:05 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Weer een editie van Via Pecunia??
gezelligquote:Op vrijdag 22 mei 2026 18:12 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Straks om 20:30 nog een bestuursvergadering.
Ik heb met gemeentelijke energiesubsidie, ISDE subsidie en windmolencompensatie ongeveer ¤3600 teruggehadquote:Op vrijdag 22 mei 2026 17:41 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ik kreeg ¤2500 isolatiesubsidie van xe gemeente omdat mijn energielabel nog D was en mijn huis onder een bepaalde WOZ waarde bleef
quote:Zon, hapjes en een vers biertje. Klinkt goed? Dan moet je op zondag 24 mei in het Havenkwartier zijn. Bij de Zwarte Silo is het Foodtruck & Bierfestival. De industriële locatie bruist voor één dag met goed eten, gezelligheid en muziek in de buitenlucht. Hadden we al gezegd dat het gratis is?
Ja ik heb ook nog wel meer subsidie gehadquote:Op vrijdag 22 mei 2026 18:38 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik heb met gemeentelijke energiesubsidie, ISDE subsidie en windmolencompensatie ongeveer ¤3600 teruggehad
Gratis geldquote:Op vrijdag 22 mei 2026 18:39 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ja ik heb ook nog wel meer subsidie gehad
Maar deze kwamen ze uit zichzelf voor bij me aan de deur
quote:Op vrijdag 22 mei 2026 18:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga nog maar even een stukje lopen. 3929 stapjes schiet niet op natuurlijk.
Mooi op tijd.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 18:45 schreef datismijnmening het volgende:
Vier glazen champoepel, ik ben dronken![]()
"Ja hoi ik ben van de gemeentequote:
Vind dat nou niks voor jou.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 18:45 schreef datismijnmening het volgende:
Vier glazen champoepel, ik ben dronken![]()
Wel cash in mijn vuistje.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 18:48 schreef essnhills het volgende:
[..]
"Ja hoi ik ben van de gemeente
Wil je ¤2500?"
"HEE BROER, WIL JE GELD VANGEN?!"quote:Op vrijdag 22 mei 2026 18:48 schreef essnhills het volgende:
[..]
"Ja hoi ik ben van de gemeente
Wil je ¤2500?"
Moest wel nog wat meer isoleren. Maar dingen die ik het jaar ervoor had gedaan telden wel meequote:
Sounds legitquote:Op vrijdag 22 mei 2026 18:49 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
"HEE BROER, WIL JE GELD VANGEN?!"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
Nou, das toch mooi eh?quote:Op vrijdag 22 mei 2026 18:49 schreef essnhills het volgende:
[..]
Moest wel nog wat meer isoleren. Maar dingen die ik het jaar ervoor had gedaan telden wel mee
Zekerquote:
Beter dan op de vuist.quote:
Whehe, des te meer winters voor jou!quote:Op vrijdag 22 mei 2026 18:51 schreef essnhills het volgende:
[..]
Zeker
Heb 2 ramen vervangen die op de planning stonden voor later, waar ik nog voor aan het sparen was.
Die naar voren gehaald
Bwah, ik kan ze hebben!quote:
Zo'n dikke ambtenaar?quote:Op vrijdag 22 mei 2026 18:52 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Whehe, des te meer winters voor jou!
[..]
Bwah, ik kan ze hebben!
Ja hoor. Heb eens een milieuambtenaar bij de keel gepakt.quote:
quote:Op vrijdag 22 mei 2026 18:55 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Ja hoor. Heb eens een milieuambtenaar bij de keel gepakt.
Die wilde mij onterecht bekeuren. En dat was ook zo. Vond de rechter ook.quote:
Mallerd!quote:
Ja als je niks eet dan tikt de alcohol wel lekker snel aan natuurlijkquote:
Nice.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 18:58 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Die wilde mij onterecht bekeuren. En dat was ook zo. Vond de rechter ook.
[..]
Mallerd!
Nou nee, het kostte mij twee stagedagen door die rare vent. Ook daar was de rechter het mee eens.quote:
Ohw.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 19:05 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Nou nee, het kostte mij twee stagedagen door die rare vent. Ook daar was de rechter het mee eens.
quote:Op vrijdag 22 mei 2026 19:04 schreef Ama het volgende:
Toch maar even een pyjamabroek aangedaan want kreeg beetje frisjes binnen.
En dan val je die maar fysiek aan?quote:Op vrijdag 22 mei 2026 18:58 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Die wilde mij onterecht bekeuren. En dat was ook zo. Vond de rechter ook.
[..]
Mallerd!
Normaal gesproken niet, maar deze vroeg erom.quote:
quote:Op vrijdag 22 mei 2026 19:13 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Normaal gesproken niet, maar deze vroeg erom.
quote:
quote:
Ja en ook maar even sokken.quote:
quote:Op vrijdag 22 mei 2026 19:20 schreef Barbusse het volgende:
Ik ga kip wokken in een yakitori marinade met oesterzwam, rode paprika en groene asperges
Nou okee. 7549. Het gaat allemaal bepaald niet van harte vandaag zeg.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 18:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga nog maar even een stukje lopen. 3929 stapjes schiet niet op natuurlijk.
"Hey wil je me slaan?"quote:Op vrijdag 22 mei 2026 19:13 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Normaal gesproken niet, maar deze vroeg erom.
Gaat lekker wordenquote:
jaloersquote:Op vrijdag 22 mei 2026 19:14 schreef Ama het volgende:
[..]
Ja en ook maar even sokken.Het is hier 20.5 binnen en in de schaduw.
Nou mag binnenkort wel weer een peeling pakken. Rimpels everywherequote:Op vrijdag 22 mei 2026 19:10 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
En straks lekker met een masker op de bank.
Oh dat warmt wel snel op.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 19:27 schreef mschol het volgende:
[..]
jaloers
23.8 nu binnen in woonkamer, keuken 24+
Hoe kun je in dit land een koe kwijtrakenquote:Al bijna twee weken op de vlucht: ontsnapte koe bij Etten-Leur niet te vangen en mogelijk gevaarlijk
Een koe die op 4 mei ontsnapte in het buitengebied van Etten-Leur, houdt zich al bijna twee weken schuil. Het dier is tot nu toe niet te vangen of te verdoven.
Ze werd voor het laatst gezien in het buitengebied van Etten-Leur, maar waar ze zich nu bevindt is niet duidelijk. Het zou gaan om een koe die niet gewend is aan mensen. Geen dier waar je een touw om de nek kunt gooien, waarna ze kalm met je meeloopt. Integendeel.
https://www.bndestem.nl/e(...)gevaarlijk~a9ccca23/
1-0 voor de koe.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 19:48 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Hoe kun je in dit land een koe kwijtraken
Nou, zo.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 19:48 schreef LTVDK het volgende:
[..]
https://www.rtvdrenthe.nl(...)mmen-zwolle-ongeldigquote:Duizenden boetes die dit jaar zijn uitgedeeld aan asielzoekers die zwartrijden in de trein tussen Emmen en Zwolle, kunnen de prullenbak in. De boetes blijken niet geldig te zijn, omdat de asielzoekers zich identificeerden met een COA-pas, schrijft RTV Oost. Arriva is verbaasd en waarschuwt voor de gevolgen.
quote:Op vrijdag 22 mei 2026 19:55 schreef Ama het volgende:
Krijg net dit doorgestuurd. Man man man.
[..]
https://www.rtvdrenthe.nl(...)mmen-zwolle-ongeldig
quote:Op vrijdag 22 mei 2026 19:55 schreef Ama het volgende:
Krijg net dit doorgestuurd. Man man man.
[..]
https://www.rtvdrenthe.nl(...)mmen-zwolle-ongeldig
En ze bedachten niet dat ze het misschien wat eerder konden doorgeven dan 5 maanden er na?quote:"We hebben nu te horen gekregen dat die COA-pas sinds 1 januari van dit jaar niet meer geldig is als identiteitsbewijs", vertelt ze. "Alle boetes die we dit jaar hebben uitgeschreven aan asielzoekers, moeten met terugwerkende kracht de prullenbak in."
quote:Op vrijdag 22 mei 2026 19:57 schreef mschol het volgende:
[..]en het maar raar vinden dat mensen meer een hekel krijgen aan hoe het hier gaat
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Your beauty never ever scared me.
Ik had wraps met geroerbakte sugar snaps en kip in nomatosaus met kerrie paprika knoflook en chipotle kruiden,quote:
quote:Op vrijdag 22 mei 2026 20:00 schreef Ama het volgende:
[..]oeh, leuk vermaak.. maar diep triest is het ook wel..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
Ik had broccoli, bloemkool en worteltjes uit de oven. De bloemkool en worteltjes waren perfectquote:Op vrijdag 22 mei 2026 20:00 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ik had wraps met geroerbakte sugar snaps en kip in nomatosaus met kerrie paprika knoflook en chipotle kruiden,
Met reepjes komkommer, paprika en verse spinazie
quote:Op vrijdag 22 mei 2026 20:02 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik had broccoli, bloemkool en worteltjes uit de oven. De bloemkool en worteltjes waren perfectvan de broccoli heb ik bijna alles kunnen weggooien omdat de roosjes ervan waren verkoold
de boer heeft er geen actieve herinneringen aan. Heeft hij geleerd van de politiek. Die raken ook wel eens een bonnetje links of rechts kwijt.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 19:48 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja terwijl het er allemaal tegelijk in gingquote:
je moet er niet met de gasbrander op vlammenquote:Op vrijdag 22 mei 2026 20:02 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik had broccoli, bloemkool en worteltjes uit de oven. De bloemkool en worteltjes waren perfectvan de broccoli heb ik bijna alles kunnen weggooien omdat de roosjes ervan waren verkoold
Ja die roosjes zijn kleiner dus garen veel snellerquote:Op vrijdag 22 mei 2026 20:03 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja terwijl het er allemaal tegelijk in ging
Stom wel dan dat het bij elkaar in de zak zitquote:Op vrijdag 22 mei 2026 20:04 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ja die roosjes zijn kleiner dus garen veel sneller
Ja dat is wel vaker zo met van die zakkenquote:Op vrijdag 22 mei 2026 20:06 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Stom wel dan dat het bij elkaar in de zak zit
Dit was gewoon een verse zak zonder dat er iets gegaard wasquote:Op vrijdag 22 mei 2026 20:08 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ja dat is wel vaker zo met van die zakken
En dan krijg je weleens een mix van overgare en half gare groente helaas
die zijn niet voor in de ovenquote:Op vrijdag 22 mei 2026 20:10 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dit was gewoon een verse zak zonder dat er iets gegaard wasZo eentje https://www.ah.nl/product(...)oli-wortel-bloemkool
quote:Koken. Pan: breng een flinke laag water aan de kook en voeg de groentemix toe. Kook in 8-10 minuten gaar en giet af. Voeg naar smaak peper of nootmuskaat toe.Stomen: doe de groentemix in een ijzeren stoommandje en verdeel deze gelijkmatig. Doe 250 ml water in een pan en zet het stoommandje erin. Doe de deksel op de pan en breng aan de kook. Zet, zodra er stoom onder de deksel vandaan komt, de temperatuur laag en stoom 20-22 minuten.
Ja, maar dat heb je ook weleens met andere groentepakkettenquote:Op vrijdag 22 mei 2026 20:10 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dit was gewoon een verse zak zonder dat er iets gegaard wasZo eentje https://www.ah.nl/product(...)oli-wortel-bloemkool
IJsjes eten bij mijn ouders, haken, en maandagochtend even naar de Pinkstermarkt met mijn moederquote:Op vrijdag 22 mei 2026 20:12 schreef Ama het volgende:
Wat zijn de weekend plannen? Hier weinig spannends. Morgen dus even wat boodschappen doen en zondag met mijn vader BBQ-n. Denk verder voor de ventilator ijsjes eten ofzo.
Ja jij bent ook niet voor in de oven, maar als we jou daar in stoppen dan verbrandt je ookquote:
ja precies, dat is dus de reden dat de boel verbrandtquote:Op vrijdag 22 mei 2026 20:15 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja jij bent ook niet voor in de oven, maar als we jou daar in stoppen dan verbrandt je ook
Als we jou in de pan koken zal dat ook niet heel veel beter wordenquote:Op vrijdag 22 mei 2026 20:16 schreef Nizno het volgende:
[..]
ja precies, dat is dus de reden dat de boel verbrandt
hopen dat morgen salaris er is.. kan ik wat extra boodschappen doen..quote:Op vrijdag 22 mei 2026 20:12 schreef Ama het volgende:
Wat zijn de weekend plannen? Hier weinig spannends. Morgen dus even wat boodschappen doen en zondag met mijn vader BBQ-n. Denk verder voor de ventilator ijsjes eten ofzo.
Salaris op zaterdag?quote:Op vrijdag 22 mei 2026 20:17 schreef mschol het volgende:
[..]
hopen dat morgen salaris er is.. kan ik wat extra boodschappen doen..
verder misschien naar vrienden,
verder op de planning:
misschien gamen
misschien lego
heb je een grote pan?quote:Op vrijdag 22 mei 2026 20:17 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Als we jou in de pan koken zal dat ook niet heel veel beter worden
Dudjequote:
happenend before..quote:
Dat zou wel balen zijnquote:Op vrijdag 22 mei 2026 20:19 schreef mschol het volgende:
[..]
happenend before..
of het komt vanavond nog kan ook..
lijkt me stug dat baas het zondag pas overmaakt, dan hebben we het pas dinsdag ivm feestdagen
Essie zal wel zo'n grote pan hebben, en anders vragen we ballie om tips om het makkelijker in stukjes te krijgenquote:
Essiefillsquote:Op vrijdag 22 mei 2026 20:20 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Essie zal wel zo'n grote pan hebben, en anders vragen we ballie om tips om het makkelijker in stukjes te krijgen
gewoon pas gaan slapen als je poezenbeest gezien hebtquote:Op vrijdag 22 mei 2026 20:21 schreef Ama het volgende:
Hoop dat ik mijn poezenbeest nog zie voor ik ga slapen.
Een vrijgezel die gaat pas slapen....quote:Op vrijdag 22 mei 2026 20:21 schreef mschol het volgende:
[..]
gewoon pas gaan slapen als je poezenbeest gezien hebt
Half 4: "Waar blijft ze toch..."quote:Op vrijdag 22 mei 2026 20:21 schreef mschol het volgende:
[..]
Banken houden geldbedragen vaak vast omdat er overnight rente over krijgen.quote:
Samen komen we er wel uitquote:Op vrijdag 22 mei 2026 20:20 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Essie zal wel zo'n grote pan hebben, en anders vragen we ballie om tips om het makkelijker in stukjes te krijgen
Dat kan wel eens een lange nacht worden dan.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 20:21 schreef mschol het volgende:
[..]
Maar dat is binnen NL toch al lang niet meer zo?quote:Op vrijdag 22 mei 2026 20:23 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Banken houden geldbedragen vaak vast omdat er overnight rente over krijgen.
Tenminste dat was vroeger vaak de reden dat een overboeking een dag duurde
Vorige 2 nachten lag ze buiten in haar huisje te slapen.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 20:23 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Half 4: "Waar blijft ze toch..."
een batch betaling wordt nog steeds op vaste momenten verwerktquote:Op vrijdag 22 mei 2026 20:25 schreef essnhills het volgende:
[..]
Maar dat is binnen NL toch al lang niet meer zo?
Nee volgens mij heel eu niet meerquote:Op vrijdag 22 mei 2026 20:25 schreef essnhills het volgende:
[..]
Maar dat is binnen NL toch al lang niet meer zo?
Ahquote:Op vrijdag 22 mei 2026 20:27 schreef mschol het volgende:
[..]
een batch betaling wordt nog steeds op vaste momenten verwerkt
losse overboekingen zijn er inderdaad 'direct'
ahquote:Op vrijdag 22 mei 2026 20:35 schreef CherryLips het volgende:
Obsession is een leuke film. Had er eigenlijk nog niet over gehoord maar hij had een goede score op RT.
Nee zijn maag, nou goed?quote:Op vrijdag 22 mei 2026 20:35 schreef datismijnmening het volgende:
Eey als een duif zijn borst opblaast om te roekoeen is dat dan zijn longen?![]()
Een Rock pigeon blaast zijn nek op omdat hij lucht in zijn krop en halsveren gebruikt als onderdeel van communicatie, vooral:quote:
Sickquote:Een paar echt bizarre Rock pigeon-feitjes:
• Duiven herkennen individuele menselijke gezichten
Niet alleen “mens vs niet-mens”, maar echt specifieke personen. Zelfs op foto’s.
• Ze waren ooit extreem waardevol
Voor telecommunicatie vķķr radio/telefoon waren postduiven strategische technologie. Sommige droegen militaire berichten tijdens oorlogen sneller dan alternatieven.
• Ze kunnen enorme afstanden navigeren
Honderden kilometers terug naar exact dezelfde plek. Nog steeds niet volledig begrepen. Waarschijnlijk combinatie van:
• zonpositie
• magnetisch veld
• geur
• landschap
• infrageluid
• Duiven produceren “duivenmelk”
Zowel mannetje als vrouwtje. Een voedzame substantie uit de krop waarmee jongen gevoed worden. Dat is vrij zeldzaam bij vogels.
• Stadsduiven zijn eigenlijk verwilderde huisdieren
De meeste “straatduiven” zijn afstammelingen van gedomesticeerde rotsduiven. Mensen fokten eeuwenlang bizarre varianten:
• gigantische kroppen
• krulveren
• miniatuursnavels
• salto-duiven
• Sommige duiven maken letterlijk achterwaartse salto’s
Door genetische afwijkingen/fokselectie. De zogeheten “roller pigeons”.
• Ze zijn absurd goed in patroonherkenning
In experimenten konden ze soms verrassend goed:
• kunststijlen onderscheiden
• objectcategorieën herkennen
• simpele medische beelden sorteren
• Ze kunnen water drinken zonder hun hoofd achterover te gooien
Veel vogels moeten “scheppen en slikken”. Duiven zuigen relatief continu, bijna als met een rietje.
Ik las dit als batsgedrag, maar komt op hetzelfde neer zie ikquote:
spannend!!quote:Op vrijdag 22 mei 2026 20:51 schreef essnhills het volgende:
[ link | afbeelding ]
Vandaag er ook bij gehaakt
Morgen dus zeer waarschijnlijk rood erbij
En de reden dat ze vaak van die halfgare nesten maken, wat nauwelijks een nest genoemd mag worden:quote:
Mooie dickpic foto van je slangquote:Op vrijdag 22 mei 2026 20:51 schreef essnhills het volgende:
[ link | afbeelding ]
Vandaag er ook bij gehaakt
Morgen dus zeer waarschijnlijk rood erbij
quote:Op vrijdag 22 mei 2026 21:02 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Mooie dickpic foto van je slang
hier ook idd.quote:
ik kan er nog wel liggen/ 1 persoons matras neerleggenquote:
Met dit weer heb je geen jasje meer nodig.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 21:02 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Mooie dickpic foto van je slang
VRAAG HET MIJ DAN NIETquote:Op vrijdag 22 mei 2026 20:38 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Een Rock pigeon blaast zijn nek op omdat hij lucht in zijn krop en halsveren gebruikt als onderdeel van communicatie, vooral:
• baltsgedrag
• territoriumgedrag
• indruk maken op andere duiven
Dat opgeblazen effect maakt hem:
• groter
• opvallender
• resonanter qua geluid
Het “roekoe”-geluid werkt ook beter doordat de opgeblazen hals als een soort resonantiekamer fungeert, een beetje zoals een ingebouwde speakerkast.
Bij mannetjes zie je het het sterkst tijdens imponeren:
• borst vooruit
• rondjes draaien
• staart gespreid
• nek opgeblazen
• ritmisch koeren
Eigenlijk vrij klassiek vogelgedrag: “kijk hoe groot/gezond/indrukwekkend ik ben.”
Dit ben ik niet gewend van jou.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 20:14 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dacht even dat je je paling beet had.
Slaap lekker ouwe dibbes.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 21:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Bedtijd maar weer. Morgen vroeg lopen voordat het warm wordt
@essnhills welquote:Op vrijdag 22 mei 2026 20:14 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dacht even dat je je paling beet had.
quote:
Dat dit kan op het internetquote:Op vrijdag 22 mei 2026 21:35 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ja nee imagine making conversation
Ongeloveloosquote:
quote:Op vrijdag 22 mei 2026 21:48 schreef datismijnmening het volgende:
Kanker tien uur op een vrijdagavond en ik zit over duiven te lullen![]()
KEVIN̈NNNNNNNNNNNNNNquote:Op vrijdag 22 mei 2026 21:50 schreef Citizen.Erased het volgende:
Beelden van Dimmy. Denk dat je te jong bent voor Home Alone.
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 22 mei 2026 21:50 schreef Citizen.Erased het volgende:
[ afbeelding ]
Gaat niet goed met het plaatsen van plaatjes hequote:
Dit is mijn toekomstquote:Op vrijdag 22 mei 2026 21:50 schreef Citizen.Erased het volgende:
[ afbeelding ]
Klopt, nu welquote:Op vrijdag 22 mei 2026 21:54 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Gaat niet goed met het plaatsen van plaatjes he
Opbokken met die hittequote:Op vrijdag 22 mei 2026 22:02 schreef Nattekat het volgende:
Het is gewoon nog steeds warmer buiten dan binnen.
Zomer is begonnen.
Straks ga je nog dagelijks stapjes meldenquote:Op vrijdag 22 mei 2026 21:48 schreef datismijnmening het volgende:
Kanker tien uur op een vrijdagavond en ik zit over duiven te lullen![]()
hier niet meer hoorquote:Op vrijdag 22 mei 2026 22:02 schreef Nattekat het volgende:
Het is gewoon nog steeds warmer buiten dan binnen.
Zomer is begonnen.
Volgend jaarquote:
ja dat is ergens ook wel mooi om te zien..quote:Op vrijdag 22 mei 2026 22:06 schreef Karzai het volgende:
Daar wonen dus nog echt mensen in huizen van van fucking 2000 jaar oud ofzo indrukkingwekkend de oude stad van Rohdos de rest ook overigens zou er wel kunnen wonen
gezellig gehad?quote:Op vrijdag 22 mei 2026 22:17 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Terug van vergadering. Kan gelijk naar bed.
Hadden we je niet gewaarschuwd?quote:
Bespreken ze dinsdag.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 22:19 schreef mschol het volgende:
[..]
gezellig gehad?
belangrijke knopen doorgehakt?
Ja, dat wel. Maar duurt altijd zo lang.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 22:19 schreef mschol het volgende:
[..]
gezellig gehad?
belangrijke knopen doorgehakt?
quote:Op vrijdag 22 mei 2026 22:25 schreef Karzai het volgende:
Okay mijn tip dan rhodos city is zeker bezoekje waard voor een weekendje weg vergeet opgehypte london
gamenquote:Op vrijdag 22 mei 2026 22:24 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik vind het te warm om te gaan slapen.
Geen dekens gebruiken.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 22:24 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik vind het te warm om te gaan slapen.
Alles doet zeer?quote:Op vrijdag 22 mei 2026 22:40 schreef CherryLips het volgende:
Was geen goede dag om m'n matras om te keren en de topper en molton te vervangen, de dag na de marteling bij de fysio.
ik moet sowieso altijd iets over me heen hebben als ik lang wil slapen.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 22:45 schreef Ama het volgende:
Ik kan straks nog prima met een dekbed slapen.
quote:Op vrijdag 22 mei 2026 22:03 schreef Modus het volgende:
[..]
Straks ga je nog dagelijks stapjes melden
Ja same hahaquote:Op vrijdag 22 mei 2026 22:46 schreef Koen66 het volgende:
[..]
ik moet sowieso altijd iets over me heen hebben als ik lang wil slapen.
Ff 10 minuten pitten op de bank lukt prima zonder
Nou nou nouquote:Op vrijdag 22 mei 2026 22:48 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
London is een shithole waar alleen nog maar pajeets wonen. Fuck London.
Londenquote:Op vrijdag 22 mei 2026 22:48 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
London is een shithole waar alleen nog maar pajeets wonen. Fuck London.
Geen enkelequote:Op vrijdag 22 mei 2026 22:46 schreef CherryLips het volgende:
Even kijken welk deel van het dekbed nu op het bed moet.
Heuj openluchtmuseum waar een stomme bel staat en een cocktail dertig pond is terwijl een derde wereldlander voor je op straat poeptquote:
Ik slaap zoals ik al eerder vandaag zei al een tijdje enkel onder een overtrekquote:
zit je daar nu ofzoquote:Op vrijdag 22 mei 2026 22:56 schreef Karzai het volgende:
London Is net als Amsterdam een hoop opgehypte hipsters
Begin er steeds meer een hekel aan te krujgen
Op straat mogen poepen is wel een pluspunt voor een vakantie bestemmingquote:Op vrijdag 22 mei 2026 22:57 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Heuj openluchtmuseum waar een stomme bel staat en een cocktail dertig pond is terwijl een derde wereldlander voor je op straat poept![]()
Amsterdam is net zo’n grote teringzooi. Net als parijs en milaan en berlijnquote:Op vrijdag 22 mei 2026 22:56 schreef Karzai het volgende:
London Is net als Amsterdam een hoop opgehypte hipsters
Begin er steeds meer een hekel aan te krujgen
Ik voel een puntmutsen uurtje aankomenquote:Op vrijdag 22 mei 2026 23:00 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Amsterdam is net zo’n grote teringzooi. Net als parijs en milaan en berlijn
Wij brengen onze dagen daar heel anders door geloof ik.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 22:57 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Heuj openluchtmuseum waar een stomme bel staat en een cocktail dertig pond is terwijl een derde wereldlander voor je op straat poept![]()
Ja nu durf ik ook wel naar Mexico.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 22:59 schreef gianni61 het volgende:
[..]
Op straat mogen poepen is wel een pluspunt voor een vakantie bestemming
quote:Op vrijdag 22 mei 2026 23:15 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
En daarna ook maar beter meteen stoppen.
quote:
Misschien kunnen Dimmy en Karzai dronken tegen elkaar aan lullen.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 23:02 schreef gianni61 het volgende:
[..]
Ik voel een puntmutsen uurtje aankomen
Hoe smaakt Grieks bier?quote:
Ja tnx.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 23:16 schreef LTVDK het volgende:
@:CherryLips, voordat ik het vergeet, ik moest je nog herinneren dat je je bed moest opmaken
Dat doet een mens echt goed hč.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 23:17 schreef DeZwabber het volgende:
Toch altijd wel opbeurend, zo'n vakantie in een zonnig land.
Dronken dimmyquote:Op vrijdag 22 mei 2026 23:15 schreef Ama het volgende:
[..]
Misschien kunnen Dimmy en Karzai dronken tegen elkaar aan lullen.
Met een dronken fles krijgen we nog een paar dramatische YT lovesongsquote:Op vrijdag 22 mei 2026 23:15 schreef Ama het volgende:
[..]
Misschien kunnen Dimmy en Karzai dronken tegen elkaar aan lullen.
Hij heeft een vrouw..?quote:Op vrijdag 22 mei 2026 23:18 schreef Ama het volgende:
Het kan aan mijn joint liggen maar ik heb even gemist wat Koen voor ergs heeft gedaan?
Ja denk meld het nog even voordat je het vergeetquote:
Ik vermoed dat het probleem niet aan de kant van koen ligtquote:Op vrijdag 22 mei 2026 23:18 schreef Ama het volgende:
Het kan aan mijn joint liggen maar ik heb even gemist wat Koen voor ergs heeft gedaan?
Ja toch. Arme dronkelap is 't ook.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 23:19 schreef Koen66 het volgende:
[..]
dat zal het zijn. Ik voel me opeens erg schuldig
quote:Op vrijdag 22 mei 2026 23:19 schreef gianni61 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het probleem niet aan de kant van koen ligt
quote:Op vrijdag 22 mei 2026 23:19 schreef Koen66 het volgende:
[..]
dat zal het zijn. Ik voel me opeens erg schuldig
Ik heb ook liever een kerel, daar niet van.quote:
We don't judge.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 23:20 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik heb ook liever een kerel, daar niet van.
Nou ja misschien is Mrs Koen wel superlekker.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 23:20 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik heb ook liever een kerel, daar niet van.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |