abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220920127
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:24 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Voor mij was het mijn vierde geborgde project. Twee eerdere werden eerder al vervroegd afgelost en nummer 3 was maar kortlopend, 12 maanden plus 3 maanden aflossingsvrij.

Vanwege het teruglopend uitstaand saldo van mijn geborgde projecten heb ik vorig jaar en begin dit jaar weer een aantal geborgde projecten meegenomen. Twee daarvan zijn Pavarotti's (zal wel in de nieuwe vestiging in MOTN gaan zitten) en twee Parco Ibiza.
Inderdaad leuke cashflow en zeer weinig tot geen risico. En rente is nu 1% meer dan bij de eerdere projecten. Ook fijn dat bij geborgde projecten nog de oude fee geldt, dus eenmalig 1%.
Jij was ook degene die ze hier voor het eerst onder de aandacht bracht _O_

Mede hierdoor is HCN in grootte mijn 2e crowdfundplatform (met eerbiedige afstand tot #1 Collin).

#3 GVE (was ooit #1, lang geleden)
#4 CRE
#5 SIG (was ooit #2)
#6 WVJG
#7 NLI

[ Bericht 2% gewijzigd door obligataire op 30-05-2026 13:34:52 ]
Pecunia non olet
pi_220920425
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:27 schreef obligataire het volgende:

[..]
Jij was ook degene die ze hier voor het eerst onder de aandacht bracht _O_

Mede hierdoor is HCN in grootte mijn 2e crowdfundplatform (met eerbiedige afstand tot #1 Collin).

Eerlijk gezegd waren het KrekelJapie en Jaco078 die er voor het eerst over postten. Ik was denk ik wel de eerste hier die de info en linkjes van HCN ontving en ook daadwerkelijk investeerde erin. Ik was in het begin nog zo braaf om aan het verzoek van HCN om dit niet te delen gehoor te geven.

Bij mij was HCN lange tijd mijn grootste platform qua uitstaand saldo, nu (sinds ongeveer oktober 2024) is dat Collin.
Wel is HCN nog steeds het platform met totaal het meeste aantal projecten, waar ik qua bedrag totaal het meeste heb geinvesteerd en heb ontvangen aan aflossing en rente. Maar dat is dan omdat bij HCN op 1 na alle projecten zonder slottermijn aflossen naar 0 en ik dus vaker heb moeten herinvesteren. Qua aantal afgelosten leningen staat het bijna gelijk, bij Collin nog eentje minder, maar als Grieks Restaurant Delphi zoals gepland volgende week aflost staat het gelijk, ieder 49 (en de mijlpaal van 50 in augustus).
pi_220920505
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 14:03 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Ik was in het begin nog zo braaf om aan het verzoek van HCN om dit niet te delen gehoor te geven.
Daar zal Igor niet echt heel rouwig om zijn denk ik, er komt aardig wat Fok! gerelateerde fee binnen. :7
Pecunia non olet
pi_220920944
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 14:09 schreef obligataire het volgende:

[..]
Daar zal Igor niet echt heel rouwig om zijn denk ik, er komt aardig wat Fok! gerelateerde fee binnen. :7
Moet ook zeggen dat had het de eerste keer ook geen zin om de linkjes te delen. Er gingen toen 3 geborgde projecten tegelijk live en zelf had ik maar net genoeg tijd om er eentje mee te pakken, die andere 2 zaten al vol toen ik het mailtje zag en doorklikte. En nummer 3 was na mijn investering ook bijna gelijk vol.
pi_220925688
Ik denk dat maandag de GVE website weer vastloopt
https://www.geldvoorelkaa(...)en/project/?id=32915
7% 36 maanden
Met ruime 2e hypotheek op woonhuis ouders. Voor je kind moet je wat over hebben. De ouders zullen echt wel een betere oplossing hebben dan veiling van hun huis als het misloopt.
pi_220925721
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 00:12 schreef Fredericm het volgende:
Ik denk dat maandag de GVE website weer vastloopt
https://www.geldvoorelkaa(...)en/project/?id=32915
7% 36 maanden
Met ruime 2e hypotheek op woonhuis ouders. Voor je kind moet je wat over hebben. De ouders zullen echt wel een betere oplossing hebben dan veiling van hun huis als het misloopt.
Ja en dat met een laag leenbedrag, wordt lastig denk ik.
Ik wilde eigenlijk geen 7% meer meepakken, maar de dekking is erg sterk en na alle extra aflossingen van de laatste tijd staat er wel erg veel stil
pi_220926331
Heeft iemand de laatste tijd nog wat vernomen over MO C (ccf)

Blijft het volgens mij al best lang aardig stil over
pi_220926835
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 07:37 schreef Boyette het volgende:
Heeft iemand de laatste tijd nog wat vernomen over MO C (ccf)

Blijft het volgens mij al best lang aardig stil over
De laatste update was in april:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
Dat zal ook wel een veiling worden vrees ik. Die kerel is net zo'n eigenwieze als Kas als ik het zo lees, verstrikt in een web van leugens en misschien ook andere belangen.
Pecunia non olet
pi_220926921
Er is nog zo'n feestnummer, Art*em Tolm*achev, onze Russische avonturier met zijn kinderdagverblijven en diverse o/g projecten. In de goede tijd was de sky the limit maar nu lijkt hij ook aardig in de problemen te zitten.
Zelf zit ik in de Bloemistenlaan, die zou in april worden afgelost.
'.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
Zijn andere oude projecten, daar zit ik niet in, maar begreep dat het daar ook stroef loopt met de afwikkeling van vervallen leningen.

Alleen Tedd*y Kid*s loopt goed, slottermijn pas over een jaar.
Pecunia non olet
pi_220927679
Als we het dan toch over Collin hebben..... L*ndtong is ook zo'n dossier waar niet doorgepakt wordt, duurt gewoon veels te lang, hadden allang tot executieveiling over moeten gaan. Hier laat Collin zijn eigen aardig aan een draadje hangen.
pi_220927914
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 10:40 schreef quepos het volgende:
Als we het dan toch over Collin hebben..... L*ndtong is ook zo'n dossier waar niet doorgepakt wordt, duurt gewoon veels te lang, hadden allang tot executieveiling over moeten gaan. Hier laat Collin zijn eigen aardig aan een draadje hangen.
Inderdaad overdovend stil rond dit project. Het lijkt er op dat leningnemer wat maritale problemen heeft. Dat zal niet helpen.
pi_220928427
CCF Roemrijk
https://www.funda.nl/deta(...)traat-37-a/89692070/

Het pand verkeert in eenvoudige staat van onderhoud, vertoont lichte scheefstand en wordt verkocht met een ouderdoms- en as is where is-clausule. In de straat wordt op dit moment gewerkt aan funderingsherstel door de woningstichting. Als koper kun je aansluiten bij dit traject, waarbij ook de gezamenlijke draagmuren worden aangepakt. Dit biedt unieke mogelijkheden om het pand bouwkundig te versterken en toekomstbestendig te maken.
pi_220928732
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 11:05 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Inderdaad overdovend stil rond dit project. Het lijkt er op dat leningnemer wat maritale problemen heeft. Dat zal niet helpen.
Maar L*ndtong en k**p West zijn toch twee verschillende zaken, (LT handelt meen ik wel onder de naam N*ss?)
pi_220929611
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 13:31 schreef tnhb het volgende:

[..]
Maar L*ndtong en k**p West zijn toch twee verschillende zaken, (LT handelt meen ik wel onder de naam N*ss?)
Er bestaat géén restaurant Landtong op die plek. Wel een tent die Ness heet en daar vlak naast dus Kaap West. Kaap West komt overeen met de plaatjes van Landtong die ik ergens gezien heb. Maar het is inderdaag grijs gebied, niet in de laatste plaats omdat we van Collin zeer weinig info krijgen. Maar dat het daar niet lekker zit, is wel duidelijk....
pi_220929888
Zware brand vandaag bij de buren van een oud SiG project. Zal ongetwijfeld wel rook en waterschade zijn voor deze ondernemer.
https://112-rijnmond.nl/1(...)aadstraat-rotterdam/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_220930655
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 15:37 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Er bestaat géén restaurant Landtong op die plek. Wel een tent die Ness heet en daar vlak naast dus Kaap West. Kaap West komt overeen met de plaatjes van Landtong die ik ergens gezien heb. Maar het is inderdaag grijs gebied, niet in de laatste plaats omdat we van Collin zeer weinig info krijgen. Maar dat het daar niet lekker zit, is wel duidelijk....
Ness is een handelsnaam van Landtong volgens de info bij kvk.nl. Dat de informatievoorziening vanuit ccf toch wel wat erg beperkt is ben ik met je eens, ik ben ook wel weer benieuwd naar wat voortgang want ze lijken zich momenteel erg passief op te stellen. Wat mij betreft zou er wel wat meer druk gezet mogen worden, inmiddels wordt er al een jaar niets meer afgelost onder allerlei beloftes. Het onderpand zou genoeg moeten kunnen opbrengen om de uitstaande leningen te betalen, maar met dat onderpand zou naar mijn idee ook vrij eenvoudig een herfinanciering mogelijk moeten zijn gezien de woz waardeontwikkeling.
pi_220931584
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 15:37 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Er bestaat géén restaurant Landtong op die plek. Wel een tent die Ness heet en daar vlak naast dus Kaap West. Kaap West komt overeen met de plaatjes van Landtong die ik ergens gezien heb. Maar het is inderdaag grijs gebied, niet in de laatste plaats omdat we van Collin zeer weinig info krijgen. Maar dat het daar niet lekker zit, is wel duidelijk....
Denk dat Collin zijn eigen goed verkeken heeft wat een 2e hypotheek waard is, anders was dit dossier allang opgelost, met de enorme overwaarde van het pand.
pi_220931724
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 20:04 schreef quepos het volgende:

[..]
Denk dat Collin zijn eigen goed verkeken heeft wat een 2e hypotheek waard is, anders was dit dossier allang opgelost, met de enorme overwaarde van het pand.
Ze kunnen mogelijk de 2e hypotheek niet zelfstandig uitwinnen en werkt 1e hypotheekhouder niet mee met executie.

Waarde 2e hypotheek moet schuld makkelijk dekken.

1e hypotheek is 150.000
Hypotheek Collin is 350.000
WOZ waarde is 822.000
pi_220933091
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 08:31 schreef obligataire het volgende:

[..]
De laatste update was in april:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
Dat zal ook wel een veiling worden vrees ik. Die kerel is net zo'n eigenwieze als Kas als ik het zo lees, verstrikt in een web van leugens en misschien ook andere belangen.
Hmm ik zit in een andere maar dat is ook een project van hem
pi_220933092
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 08:48 schreef obligataire het volgende:
Er is nog zo'n feestnummer, Art*em Tolm*achev, onze Russische avonturier met zijn kinderdagverblijven en diverse o/g projecten. In de goede tijd was de sky the limit maar nu lijkt hij ook aardig in de problemen te zitten.
Zelf zit ik in de Bloemistenlaan, die zou in april worden afgelost.
'.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
Zijn andere oude projecten, daar zit ik niet in, maar begreep dat het daar ook stroef loopt met de afwikkeling van vervallen leningen.

Alleen Tedd*y Kid*s loopt goed, slottermijn pas over een jaar.
Ja die heb ik ook maar ook weer een andere
Maar die betaalt af en toe wel met flinke opslag
pi_220934685
quote:
14s.gif Op donderdag 28 mei 2026 18:43 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Op basis van WOZ waarde zit er nog wel een leuke overwaarde op de woning in Uden ("2e recht" is wel 5e recht volgens kadaster). Inschrijvingen bedragen totaal 264k, WOZ waarde is 686k. Ik pak hem mee.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.kapitaalopmaa(...)ing-Vianen-NB-Deel-2

Deze staat nu open om te betalen
  maandag 1 juni 2026 @ 10:39:52 #297
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_220934693
Verzoek van WVJG om lening die in Juni zou aflossen te verlengen met 54 maanden.

Verwacht dat er veel NIET AKOORD geven. Staat voor 4,5% rente, wat niet voor deze tijd is.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_220934720
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 20:19 schreef Atlas_ het volgende:

[..]
9% rente, nauwelijks kosten, 22-56% LTV op één woning, 60-98% LTV op een andere woning en een ondernemer die er vast alles aan gaat doen om zijn moeder niet voor zijn schulden op te laten draaien. Ik heb niet het grootste vertrouwen in de ondernemer, maar de zekerheden zijn zo sterk dat dit er voor mij één is in de categorie 20x basisinleg. Die kun je per jaar op één hand tellen.
Nu open
  maandag 1 juni 2026 @ 10:43:37 #299
454405 escortmk2
petrolhead
pi_220934721
Verzoek van WvjG om een project van 60 maanden dat deze maand afloopt te verlengen met 54 maanden. Ik zit hier bescheiden in vanwege de gunfactor van het project maar het lijkt wel een patroon te worden bij Johan cs.

(13 projecten, 4 afgelost zonder problemen, 4 met wat gedoetjes, van de 5 die er nu nog lopen gaat er eentje echt niet goed en daar komt nu een project met flinke verlenging bij)


edit:
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 10:39 schreef Zeghomaar het volgende:
Verzoek van WVJG om lening die in Juni zou aflossen te verlengen met 54 maanden.

Verwacht dat er veel NIET AKOORD geven. Staat voor 4,5% rente, wat niet voor deze tijd is.
Ik verwacht een grote meerderheid voor AKKOORD omdat je dit project niet voor de rente doet/deed, zeker de achterban van WvjG niet.
pi_220934815
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 10:39 schreef Zeghomaar het volgende:
Verzoek van WVJG om lening die in Juni zou aflossen te verlengen met 54 maanden.

Verwacht dat er veel NIET AKOORD geven. Staat voor 4,5% rente, wat niet voor deze tijd is.
Snap echt niet waarom ze niet herfinancieren ipv dit voorstel doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')