Prima, minder arbeidsmigranten, maar dat betekent om te beginnen dat allerlei bedrijvigheid, die voornamelijk voor de export is, niet meer in NL kan plaatsvinden.quote:Op donderdag 21 mei 2026 12:59 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Proberen dat te beperken? Minder mensen toelaten, ook minder arbeidsmigranten. Subsidies voor fokken verminderen. Geen kindgebonden budget, kinderbijslag etc.?
als jij een hekel aan kinderen hebt dan hoef je ze niet te nemen , verder gaat het jou niet aan wat anderen doen , ik heb al 7 kleinkinderen en kinderbijslag (fok premie) heeft me nooit iets gedaan om geen kinderen te nemenquote:Op donderdag 21 mei 2026 12:59 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Proberen dat te beperken? Minder mensen toelaten, ook minder arbeidsmigranten. Subsidies voor fokken verminderen. Geen kindgebonden budget, kinderbijslag etc.?
Ik snap dat het maatregelen zijn die op andere gebieden schade geven. Net als dat sommige economen vinden dat er steeds meer werkende mensen nodig zijn om alles te kunnen blijven betalen, ook de pensioenen. Maar al deze mensen hebben ook van alles nodig, en er kan niet tot in den treure groei blijven. Daarom is downsizen, krimpen juist de oplossing. En dat gaat even heel zeer doen. Maar uiteindelijk is het beter.quote:Op donderdag 21 mei 2026 13:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Prima, minder arbeidsmigranten, maar dat betekent om te beginnen dat allerlei bedrijvigheid, die voornamelijk voor de export is, niet meer in NL kan plaatsvinden.
Wat op zich prima is, want een deel van de bedrijvigheid die buitenproportioneel op arbeidsmigranten draait is ook enorm schadelijk voor het milieu.
https://www.populationpyramid.net/world/2024/quote:Op donderdag 21 mei 2026 13:04 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Daarom is downsizen, krimpen juist de oplossing. En dat gaat even heel zeer doen. Maar uiteindelijk is het beter.
Het voordeel voor een land van arbeidsmigranten is juist: ze hebben niet zo veel nodig. Ze zijn er vaak tijdelijk, nemen genoegen met een kleinere woning, hebben vaak weinig zorg nodig en tegen de tijd dat ze hulpbehoevend worden zijn ze al weer vertrokken naar hun thuisland. En de kosten voor opgroeien en opleiden heb je ook al niet.quote:Op donderdag 21 mei 2026 13:04 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik snap dat het maatregelen zijn die op andere gebieden schade geven. Net als dat sommige economen vinden dat er steeds meer werkende mensen nodig zijn om alles te kunnen blijven betalen, ook de pensioenen. Maar al deze mensen hebben ook van alles nodig, en er kan niet tot in den treure groei blijven. Daarom is downsizen, krimpen juist de oplossing. En dat gaat even heel zeer doen. Maar uiteindelijk is het beter.
De moraal van het verhaal ontgaat je. Het gaat niet om mij of jou, maar waarom zoveel ouderen dus in hun te grote huis blijven wonen.quote:Op donderdag 21 mei 2026 12:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat mensen die uit puur geluk vermogend werden (hun stenen werden meer waard, daar deden ze zelf niks voor) daar vervolgens belasting over mogen afdragen of mee mogen betalen in hun kosten heb ik geen enkel probleem mee. Ik snap ook niet goed waarom een 80 jarige, wiens kinderen waarschijnlijk ook 50+ zijn, daar wel problemen mee zou hebben.
Nederland houdt nogal kortzichtig imo vast aan hoe het nu is. Nederland exporteert! Vlees, bloemen, (kas-)groenten etc. Waarom men zo hard daaraan vast wilt houden weet ik niet. Een Nederland die niet zo zwaar leunt op voedsel-export zou voor Nederland heel goed zijn. Veel minder lokale milieu-belasting, meer ruimte voor wonen en recreatie. Waarom niet meer inzetten op kennis en technologie ipv landbouwproducten?quote:Op donderdag 21 mei 2026 13:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Prima, minder arbeidsmigranten, maar dat betekent om te beginnen dat allerlei bedrijvigheid, die voornamelijk voor de export is, niet meer in NL kan plaatsvinden.
Wat op zich prima is, want een deel van de bedrijvigheid die buitenproportioneel op arbeidsmigranten draait is ook enorm schadelijk voor het milieu.
Ik vind het geen schade hoor, als we milieuvervuilende bedrijvigheid waarvoor we arbeidskrachten uit andere landen moeten halen hier laten verdwijnen, in feite is dat soort productie immers al niet meer rendabel als ze het door Nederlanders zouden moeten laten doen.quote:Op donderdag 21 mei 2026 13:04 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik snap dat het maatregelen zijn die op andere gebieden schade geven. Net als dat sommige economen vinden dat er steeds meer werkende mensen nodig zijn om alles te kunnen blijven betalen, ook de pensioenen. Maar al deze mensen hebben ook van alles nodig, en er kan niet tot in den treure groei blijven. Daarom is downsizen, krimpen juist de oplossing. En dat gaat even heel zeer doen. Maar uiteindelijk is het beter.
Tja en dan blijkt na al die jaren opeens dat er toch er veel arbeidsmigranten toch blijven hangen uit 2018.quote:Op donderdag 21 mei 2026 13:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het voordeel voor een land van arbeidsmigranten is juist: ze hebben niet zo veel nodig.
Nou, een deel zal vooral geen zin hebben hun zooi uit te zoeken en overbodige meuk weg te doen.quote:Op donderdag 21 mei 2026 13:26 schreef exode het volgende:
[..]
De moraal van het verhaal ontgaat je. Het gaat niet om mij of jou, maar waarom zoveel ouderen dus in hun te grote huis blijven wonen.
Als haar gezondheid het toe zou hebben gelaten had ze nog jaren haar eengezinswoning 'bezet' gehouden.
Ik zie dat veel om me heen, waarom zouden ze verhuizen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 21 mei 2026 14:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, een deel zal vooral geen zin hebben hun zooi uit te zoeken en overbodige meuk weg te doen.
Van die shit die ze al 60 jaar bewaren "voor de (klein)kinderen" of "omdat het ooit handig is".Hoeft op zich ook geen drama te zijn toch? Mijn vader is heel netjes en heeft totaal geen overbodige meuk, mijn schoonvader daarentegenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wij hebben al besloten dat als hij komt te overlijden er een container komt en we daar zo alles in flikkeren. Mijn zwager is vrachtwagenchauffeur en kan af en aan rijden dus dat moet in een paar dagen te doen zijn.
blablablabla
Maar Nederland klaagt dat we dan niet genoeg arbeidscapaciteit hebbenquote:Op donderdag 21 mei 2026 12:59 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
ik ben nu al steeds overbodige meuk op aan het ruimen , knoert van bankstel naar de stort en twee niet al te grote stoelen aangeschaftquote:Op donderdag 21 mei 2026 14:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoeft op zich ook geen drama te zijn toch? Mijn vader is heel netjes en heeft totaal geen overbodige meuk, mijn schoonvader daarentegenWij hebben al besloten dat als hij komt te overlijden er een container komt en we daar zo alles in flikkeren. Mijn zwager is vrachtwagenchauffeur en kan af en aan rijden dus dat moet in een paar dagen te doen zijn.
Opzich is dat ook niet erg toch. Waarom zouden we die ouderen hun dat huis misgunnenquote:Op donderdag 21 mei 2026 13:26 schreef exode het volgende:
[..]
De moraal van het verhaal ontgaat je. Het gaat niet om mij of jou, maar waarom zoveel ouderen dus in hun te grote huis blijven wonen.
Als haar gezondheid het toe zou hebben gelaten had ze nog jaren haar eengezinswoning 'bezet' gehouden.
Ik zie dat veel om me heen, waarom zouden ze verhuizen?
Oh een bankstel vind ik niet onder overbodige meuk vallen. Hij heeft alle bankafschriften bewaard tot 40 jaar geleden zeker, gereedschappen en elektronica ligt de hele zolder mee vol. Laatst moest ik een gaatje dichten kreeg ik een tube alabastine mee die inmiddels gefossiliseerd was. Had hij sinds 1994 liggen, zulke dingen... tja.quote:Op donderdag 21 mei 2026 15:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik ben nu al steeds overbodige meuk op aan het ruimen , knoert van bankstel naar de stort en twee niet al te grote stoelen aangeschaft
mega grote koelkast weg en nieuwe koelkast op oude mensen grote aangeschaft , ik zit nog met een mega grote kledingkast die zonde is om weg te gooien
twee slaapkamers leeg gemaakt , zolder leeg, als ik naar een sociaal wonen omgeving voor ouderen kan dan doe ik het
Zou zeker kunnen. Als jonge huizenbezitter ben je niet zo stinkend rijk als de maatschappij wel denkt. Daarnaast zijn de gemeentebelastingen enorm hoog geworden omdat de gemeente de stijgende kosten doorschuift naar huizenbezitters. Het is echt shocking wat ik dit jaar aan gemeentebelasting moest betalenquote:Op donderdag 21 mei 2026 14:38 schreef Elan het volgende:
https://nos.nl/artikel/26(...)en-echt-een-keerpunt
Benieuwd of dit soort berichten nog een bommetje leggen onder het al dan niet versneld afbouwen van de HRA.
als ie veel te groot is voor de huidige situatie en de toekomst wel, net als een veel te grote auto.quote:Op donderdag 21 mei 2026 15:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Oh een bankstel vind ik niet onder overbodige meuk vallen.
Gemeentebelastingen zijn het topje van de ijsberg maar idd wel symbolisch, ik vind alles echt heel duur geworden. Terwijl er vorig jaar uit onderzoek juist bleek dat de koopkracht enorm gestegen was.quote:Op donderdag 21 mei 2026 15:06 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Zou zeker kunnen. Als jonge huizenbezitter ben je niet zo stinkend rijk als de maatschappij wel denkt. Daarnaast zijn de gemeentebelastingen enorm hoog geworden omdat de gemeente de stijgende kosten doorschuift naar huizenbezitters. Het is echt shocking wat ik dit jaar aan gemeentebelasting moest betalen
De oplossing staat al in het artikel: "Daarom nemen ze maatregelen. Het grootste deel bespaart op bijvoorbeeld een vakantie, bezoek aan een restaurant of andere uitjes om de woonlasten te kunnen betalen. Soms bezuinigen ze ook op boodschappen en zeggen ze abonnementen op."quote:Op donderdag 21 mei 2026 14:38 schreef Elan het volgende:
https://nos.nl/artikel/26(...)en-echt-een-keerpunt
Benieuwd of dit soort berichten nog een bommetje leggen onder het al dan niet versneld afbouwen van de HRA.
Ik vind het verbijsterend dat we sinds de energiecrisis van 1973 (die ik rolschaatsend op de snelweg, heb meegemaakt) geen echt beleid hebben gemaakt om van energieimporteur, onafhankelijk van olie uit het Midden Oosten, gas uit Rusland of kWh's uit Frankrijk te worden.quote:Op donderdag 21 mei 2026 13:35 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Nederland houdt nogal kortzichtig imo vast aan hoe het nu is. Nederland exporteert! Vlees, bloemen, (kas-)groenten etc. Waarom men zo hard daaraan vast wilt houden weet ik niet. Een Nederland die niet zo zwaar leunt op voedsel-export zou voor Nederland heel goed zijn. Veel minder lokale milieu-belasting, meer ruimte voor wonen en recreatie. Waarom niet meer inzetten op kennis en technologie ipv landbouwproducten?
Veelal is er geen alternatief, of is het alternatief en duurder en minder aantrekkelijk/comfortabel.quote:Op donderdag 21 mei 2026 15:02 schreef _Lily_ het volgende:
Waarom zouden we die ouderen hun dat huis misgunnen
Tot nu toe was het niet gebruikelijk in Nederland dat we kijken naar eenpersoonshuishoudens als “asociaal” omdat ze een huis bezet houden.
Stoppen met leuke dingen doen is geen duurzame oplossing. Ook slecht voor de economie als mensen gedwongen de hand op de knip houden.quote:Op donderdag 21 mei 2026 15:32 schreef blomke het volgende:
[..]
De oplossing staat al in het artikel: "Daarom nemen ze maatregelen. Het grootste deel bespaart op bijvoorbeeld een vakantie, bezoek aan een restaurant of andere uitjes om de woonlasten te kunnen betalen. Soms bezuinigen ze ook op boodschappen en zeggen ze abonnementen op."
Kwestie van prioriteiten dus. Saillant detail is natuurlijk dat bij de annuïtaire hypotheek (gedwongen populair jonge mensen/starters) de woonlasten stijgen in de loop der jaren.
De premie A woning was meer een zekerheidstelling voor de hypotheekgever , iedere 3 jaar kreeg je een inkomenstoetsquote:Op donderdag 21 mei 2026 15:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Stoppen met leuke dingen doen is geen duurzame oplossing. Ook slecht voor de economie als mensen gedwongen de hand op de knip houden.
Zelfde met jonge mensen die hun goede jaren alleen maar bezig zijn met werken en sparen in de hoop ooit een huis te kunnen krijgen terwijl de generatie boomers een Premie A woning in de schoot geworpen kregen op hun twintigste.
Het zal wel maar mensen kwamen op die manier (zeker naar huidige standaarden) zeer jonge leeftijd al aan hun eigen woning. Over het algemeen ook nog eens op 1 salaris.quote:Op donderdag 21 mei 2026 16:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De premie A woning was meer een zekerheidstelling voor de hypotheekgever , iedere 3 jaar kreeg je een inkomenstoets
en als je samen met je vriendin teveel verdiende wat bijna altijd het geval was dan was je de belofte van 30 jaar premie bij de eerste inkomenstoets al kwijt ,. ik heb nooit van iemand gehoord die langer dan twee termijnen de premie hield
Maar je had wel een mooi modern nieuwbouwhuis , dat wel
maar voor de hypotheekgever was er zekerheid en je kreeg 100% gemeente garantie dat wel , toen wilde men wel; bouwen op weilanden
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |