Vergeetachtigheid kan ook veroorzaakt worden door stress. Teveel over iets anders piekeren.quote:Op woensdag 10 juni 2026 09:44 schreef dick_laurent het volgende:
Grootste ergernis in mijn huwelijk.....De enkele versnelling die mijn vrouw heeft in haar brein zoals ik het vaak maar zeg....
Echt, ik houd van haar en ze is een geweldig mens.... maar ze heeft letterlijk maar 1 versnelling zeg ik altijd maar:
- Wat ze nu aan het doen is, dat doet ze, en dat doet ze over het algemeen goed.
Maar zeg je tegen haar, kan je straks hiermee helpen? Kan je zometeen dit of dat doen? Dan zegt ze altijd, 'ja hoor' maar is er oprecht een 75 tot 80% kans dat ze het dan gewoon vergeet. Dat ik denk van, hoe... ik vroeg je dit slechts een paar uur geleden, niet een maand geleden, hoe kan je dit NU al to-taal vergeten zijn?
Haar korte termijn geheugen is echt, echt schokkend slecht. En ze is pas eind 30. Sometimes it worries me...![]()
en ja - het kan ook dat ze me gewoon keihard trollt en doet alsof, ik weet dat sommigen dat nu zullen denken, 100% kan ik dat niet uitsluiten nee, maar haar kennende, ze is geen vals/achterbaks persoon, zo is haar karakter echt niet, ik ken haar te lang en te goed daarvoor. Dus ik neig toch naar te denken dat ze het oprecht gewoon vergeet.
Vergeten de ‘typische’ ADHD-ers ook niet gauw de meest recente en minuscule taken en verzoekjes?quote:Op woensdag 10 juni 2026 11:03 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Vergeetachtigheid kan ook veroorzaakt worden door stress. Teveel over iets anders piekeren.
Dit heb ik ook hoorquote:Op woensdag 10 juni 2026 09:44 schreef dick_laurent het volgende:
Grootste ergernis in mijn huwelijk.....De enkele versnelling die mijn vrouw heeft in haar brein zoals ik het vaak maar zeg....
Echt, ik houd van haar en ze is een geweldig mens.... maar ze heeft letterlijk maar 1 versnelling zeg ik altijd maar:
- Wat ze nu aan het doen is, dat doet ze, en dat doet ze over het algemeen goed.
Maar zeg je tegen haar, kan je straks hiermee helpen? Kan je zometeen dit of dat doen? Dan zegt ze altijd, 'ja hoor' maar is er oprecht een 75 tot 80% kans dat ze het dan gewoon vergeet. Dat ik denk van, hoe... ik vroeg je dit slechts een paar uur geleden, niet een maand geleden, hoe kan je dit NU al to-taal vergeten zijn?
Haar korte termijn geheugen is echt, echt schokkend slecht. En ze is pas eind 30. Sometimes it worries me...![]()
en ja - het kan ook dat ze me gewoon keihard trollt en doet alsof, ik weet dat sommigen dat nu zullen denken, 100% kan ik dat niet uitsluiten nee, maar haar kennende, ze is geen vals/achterbaks persoon, zo is haar karakter echt niet, ik ken haar te lang en te goed daarvoor. Dus ik neig toch naar te denken dat ze het oprecht gewoon vergeet.
Ik snap je, nee ze weet nog wel vrijwel altijd dat ik het gevraagd heb, dus dan is het meestal een "OHJA oeps" reactie die ik dan krijg.quote:Op woensdag 10 juni 2026 11:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit heb ik ook hoor
Belangrijke nuance: vergeet ze zoiets dan te doen op het juiste moment, of is ze echt totaal vergeten dat die woorden überhaupt zijn gezegd (als in, wanneer jij zegt 'je zou toch dit doen?', weet ze dan nog wel dat ze dat zou doen?)?
Als iemand aan mij vraagt of ik over 3 uur de oven aan wil zetten, ik noem maar wat, ga ik dat zonder wekker geheid vergeten. Maar als over 4 uur dan wordt gezegd "je zou toch de oven aanzetten?", dan denk ik wel "oh ja, dat is waar". Dat is anders dan de hele 'opdracht' vergeten zijn, dus niet echt een geheugending
Nou zijn we uiteraard twee verschillende personen, maar als het verder hetzelfde is als bij mij kan ik dat laatste inderdaad wel bevestigenquote:Op woensdag 10 juni 2026 12:15 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik snap je, nee ze weet nog wel vrijwel altijd dat ik het gevraagd heb, dus dan is het meestal een "OHJA oeps" reactie die ik dan krijg.
Maar het is wel ergerlijk voor mij omdat ik vaak het gevoel heb dat ik voor 2 mensen dingen moet onthouden![]()
Maar ja, tis wat het is, ik ben er wel redelijk van overtuigd dat ze het niet expres doet om me te fucken ofzo.
En na die persoon is de bak vol, gaat dat ding piepen en ben je nog verder van huis.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:27 schreef vencodark het volgende:
Dat je slechts een paar statiegeld blikjes wilt inleveren en er vrijwel standaard al 1 of meer personen bij het automaat staan met een giga wagen of tas vol blikjes.
Daarom gebruik ik die machines ook nooit meerquote:Op woensdag 10 juni 2026 12:27 schreef vencodark het volgende:
Dat je slechts een paar statiegeld blikjes wilt inleveren en er vrijwel standaard al 1 of meer personen bij het automaat staan met een giga wagen of tas vol blikjes.
Heel herkenbaar. Ik moet dinsdagavond de vuilniszak buiten zetten. Dat vergeet ik zonder hulp 9 van de tien keer, als het eenmaal dinsdagavond is. Dus heb op mijn telefoon maar een wekelijks alarm ingesteld, voor ieder gebrek is een oplossingquote:Op woensdag 10 juni 2026 11:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit heb ik ook hoor
Belangrijke nuance: vergeet ze zoiets dan te doen op het juiste moment, of is ze echt totaal vergeten dat die woorden überhaupt zijn gezegd (als in, wanneer jij zegt 'je zou toch dit doen?', weet ze dan nog wel dat ze dat zou doen?)?
Als iemand aan mij vraagt of ik over 3 uur de oven aan wil zetten, ik noem maar wat, ga ik dat zonder wekker geheid vergeten. Maar als over 4 uur dan wordt gezegd "je zou toch de oven aanzetten?", dan denk ik wel "oh ja, dat is waar". Dat is anders dan de hele 'opdracht' vergeten zijn, dus niet echt een geheugending
Hier kwamen een tijd terug twee kleine meisjes uit de buurt langs de deur om dit soort spul op te halen. Hun tas was nog leegquote:Op woensdag 10 juni 2026 13:11 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Daarom gebruik ik die machines ook nooit meerLaat gewoon eens in de zoveel tijd boodschappen thuisbezorgen en dan geef ik gelijk al het statiegeld mee, scheelt een hoop gedoe
Eigenlijk is dat hele blikjesverhaal, een inkomensoverhevelingsoperatie van luie mensen met geld, naar daklozen en andere mensen in geldnood, die toch tijd zat hebben. En geen auto's meer hoeven open te brekenquote:Op woensdag 10 juni 2026 13:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hier kwamen een tijd terug twee kleine meisjes uit de buurt langs de deur om dit soort spul op te halen. Hun tas was nog leegmaar nadat ze hier waren geweest zat ie ook gelijk helemaal vol
En daarna bedacht ik me dat er nog een grote vuilniszak helemaal vol in de schuur staat, die mogen ze de volgende keer hebben. Zij blij, luie heywoodu blij
Eens, daarom doe ik dat voornamelijk in Dagbaggerquote:Op dinsdag 9 juni 2026 21:23 schreef Soury het volgende:
[..]
Net zoals constant nietszeggende gifjes posten in een sc. Vreselijk
En daarom is het schijnheilig om hier te klagen over andere users in topics als er bij jou ook alleen maar poep uitkomt. En tevens loop je hier nu ook te baggeren.quote:Op woensdag 10 juni 2026 17:51 schreef Kissingbird het volgende:
[..]
Eens, daarom doe ik dat voornamelijk in Dagbagger![]()
Tevens
Ga lekker elders rellen of maak een wandelingquote:Op woensdag 10 juni 2026 18:08 schreef Soury het volgende:
[..]
En daarom is het schijnheilig om hier te klagen over andere users in topics als er bij jou ook alleen maar poep uitkomt. En tevens loop je hier nu ook te baggeren.
Nieuws krijg je via pushmeldingen en de online kranten toch altijd wel binnen.quote:Op woensdag 10 juni 2026 18:29 schreef Seeburg54 het volgende:
Het nieuws.
Niet meer kijken, slecht voor je bloeddruk.![]()
Daar ben ik het 100% mee eens.quote:Op woensdag 10 juni 2026 20:00 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Nieuws krijg je via pushmeldingen en de online kranten toch altijd wel binnen.
Journaal heb ik daarom al heel lang niet meer gezien.
En sowieso heb ik de nuchtere instelling (behalve op zaterdagavond![]()
) dat het geen enkel nut heeft om me druk te maken om zaken waar ik toch geen enkele invloed op heb.
Die van de Lidl zijn fijn en stevig.quote:Op woensdag 10 juni 2026 22:12 schreef Teslynd het volgende:
Die van AH zijn erg dun geworden en het begin zoeken is daardoor wat lastiger.
Of dat ie dan in de lengte scheurt en je 'm dubbel af blijft rollen.quote:Op woensdag 10 juni 2026 20:52 schreef TLC het volgende:
Nieuwe wc rollen waar geen duidelijk begin aan zit, dat je dus praktisch meteen die hele rol moet verscheuren![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |