abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220844553
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 23:37 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Was ook wat van die berichten aan het lezen. Zelfs een gast die hoopt dat Israël weer Palestina wordt, en let wel, dit betreft een blanke "hoogopgeleide" Nederlander die dit zegt. Wat een walgelijk zootje NSB'ers bij elkaar. En ik snap niet waarom, want moslims zijn wel de laatste mensen die we iets verschuldigd zijn of ook maar enige culturele binding mee hebben.
Die figuren willen gewoon deugen, hebben de geschiedenis niet eens gelezen....
pi_220844556
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 21:29 schreef Buitendam het volgende:
Boehoehoehoe er vinden herdenkingen plaats. Dat dit zomaar kan :'(
Jij bent echt dom...
:')
pi_220844736
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 23:26 schreef HowardRoark het volgende:

En hier hebben we het laatste trouwens nog niet van gezien overigens. Activisten zullen niet rusten tot er officiële 'Nakba' herdenkingen komen. En in linkse steden, is de kans groot dat men dit ook nog voor elkaar weet te krijgen.
quote:
Maar dit Spiel kunnen we toch uittekenen. Die “nakba” gaat dezelfde weg als de “iftar”. Eerst weten alleen moslims en sommige autochtonen in grote steden wat de term betekent. Dan via de sluwe Moslimbroeder-agenda worden de zaadjes gezaaid in academische en activistische kringen. De kwaliteitsmedia (🙄) springen er vervolgens gretig op, net als de diversiteits-industrie met hun verdienmodel dat altijd hongerig is naar slachtofferschap en die bestaat bij de gratie van het Westen kunnen beschuldigen van achterstelling. Dan volgt het eisen en drammen om officiële erkenning in de vorm van budgetten, lespakketten en vrije dagen. En tot slot zwicht de laffe Polder en politiek en gaat een kabinet tegen elke verkiezingsbelofte in de boel erkennen en tot slot staat de koning mee te doen met het hele gebeuren en is het een household name.
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_220844765
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 23:59 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ach kom nou toch. Lekkere verdachtmaking weer.

Dat er antisemieten zijn die GL/PvdA stemmen betekent niet dat het aan de partij en hun aanhangers ligt.
O, dat partijen als GL/PvdA, Denk, PvdD, Bij1, enz. overduidelijk partij trekken voor de Palestijnen/Hamas en Israël steeds de maat nemen heeft geen invloed denk je?

Doe niet zo naïef.

De herdenking van de nakba is te zot voor woorden. Israël is aangevallen en heeft zich verdedigd. Ze hebben gewoon een oorlog verloren die ze zelf begonnen zijn.

Daar als Nederlandse bestuurder aan meedoen, dat is een grove schande.

Een beetje vergelijkbaar met hier gaan treuren dat Nazi Duitsland de oorlog verloren heeft en daardoor veel Duitsers verdreven zijn uit gebieden die nu bv Pools grondgebied zijn.

Zie je het al voor je???
  woensdag 20 mei 2026 @ 09:12:01 #215
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220845100
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 08:01 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
O, dat partijen als GL/PvdA, Denk, PvdD, Bij1, enz. overduidelijk partij trekken voor de Palestijnen/Hamas en Israël steeds de maat nemen heeft geen invloed denk je?

Doe niet zo naïef.

De herdenking van de nakba is te zot voor woorden. Israël is aangevallen en heeft zich verdedigd. Ze hebben gewoon een oorlog verloren die ze zelf begonnen zijn.

Daar als Nederlandse bestuurder aan meedoen, dat is een grove schande.

Een beetje vergelijkbaar met hier gaan treuren dat Nazi Duitsland de oorlog verloren heeft en daardoor veel Duitsers verdreven zijn uit gebieden die nu bv Pools grondgebied zijn.

Zie je het al voor je???
Correct.

Maar men heeft het narratief al flink weten te wijzigen. Veel media hebben het nu ook over de 'etnische zuivering' van 750k Arabieren door Israël, waarbij het ook wordt gepresenteerd alsof dit 'zomaar' gebeurde. Er ging niets aan vooraf, de Arabieren deden niets en toen ... ineens ... zomaar .... hoppakee, de verdrijving van bijna een miljoen mensen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220845111
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 08:01 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
O, dat partijen als GL/PvdA, Denk, PvdD, Bij1, enz. overduidelijk partij trekken voor de Palestijnen/Hamas en Israël steeds de maat nemen heeft geen invloed denk je?

Doe niet zo naïef.

De herdenking van de nakba is te zot voor woorden. Israël is aangevallen en heeft zich verdedigd. Ze hebben gewoon een oorlog verloren die ze zelf begonnen zijn.

Daar als Nederlandse bestuurder aan meedoen, dat is een grove schande.

Een beetje vergelijkbaar met hier gaan treuren dat Nazi Duitsland de oorlog verloren heeft en daardoor veel Duitsers verdreven zijn uit gebieden die nu bv Pools grondgebied zijn.

Zie je het al voor je???
Oh nu is 't al Denk, PvdD, Bij1 enz ipv alleen GL/PvdA.

Doe toch niet zo idioot met je verdachtmakingen. Toen Charlie Kirk vermoord werd was je zelf één van degenen die ageerde tegen verdachtmakingen, en nu zet je een aantal politieke partijen weg als antisemieten.

Voor iemand die daar een hekel aan heeft komt het je wel erg goed uit op het moment dat het in je politieke straatje past. Hypocriet.
  woensdag 20 mei 2026 @ 09:36:11 #217
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220845257
De reactie van het CJO zegt het wat mij betreft het best.

quote:
...
Maar waarom zouden burgemeesters en wethouders überhaupt de Nakba herdenken? Nederlandse bestuurders herdenken niet de Grieks-Turkse bevolkingsuitwisseling van 1923. Zij herdenken niet de twintig miljoen vluchtelingen die de deling van India en Pakistan in 1947 voortbracht. Zij herdenken niet de honderdduizenden Hongaren die in 1956 na de Sovjetinvasie naar het Westen vluchtten, noch de vele Tsjechen die in 1968 hetzelfde lot ondergingen nadat Sovjet-tanks de Praagse Lente neersloegen. De selectieve focus op één kant van één specifiek conflict, rond het enige land ter wereld met een Joodse signatuur, is geen uiting van deugdzaamheid. In een periode waarin antisemitisme in Nederland aantoonbaar toeneemt en Joden onveilig zijn op straat, op scholen en in de openbare ruimte, zal de eenzijdige empathie van bestuurders ten nadele van de Joodse staat de veiligheid van Joods Nederland niet verhogen.
...
  woensdag 20 mei 2026 @ 09:38:49 #218
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220845307
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 09:36 schreef Qarrad het volgende:
De reactie van het CJO zegt het wat mij betreft het best.
[..]

De Palestijnse gemeenschappen is ook echt één van de kleinste gemeenschappen die we hebben. Performatief, symbolisch gedrag ten top.
  woensdag 20 mei 2026 @ 09:41:08 #219
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220845314
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 09:38 schreef Richestorags het volgende:

[..]
De Palestijnse gemeenschappen is ook echt één van de kleinste gemeenschappen die we hebben. Performatief, symbolisch gedrag ten top.
Ja precies dat. En dan wordt door de politie bij grotere gemeenschappen met diepere wortels en banden dan de Palestijnse de vlag nog afgepakt bij herdenkingen en demonstraties ook. Want daar is het ineens wel:

quote:
Een woordvoerder van het Comité Nederlandse Veteranendag laat weten dat het comité ervoor gekozen heeft de vlag te verbieden omdat het vindt dat “het défilé geen podium is voor politiek geladen uitingen”. Door het expliciete verbod lijkt echter impliciet toch een kant gekozen.
  woensdag 20 mei 2026 @ 09:51:27 #220
3542 Gia
User under construction
pi_220845378
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 09:41 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja precies dat. En dan wordt door de politie bij grotere gemeenschappen met diepere wortels en banden dan de Palestijnse de vlag nog afgepakt bij herdenkingen en demonstraties ook. Want daar is het ineens wel:
[..]

Belachelijk!
pi_220845416
Mensen zien het grotere plaatje niet.

Wat het doel is van die islamisten is het overnemen van een land.

Daartoe moeten symbolen omgekat worden naar islamitische symbolen.

Dus een Nederlands verzetsmonument wordt een Palestijns monument. De dodenherdenking wordt een dodenherdenking naar moslims. Een kerk wordt een moskee. Op straat mogen vrouwen niet ongesluierd rondlopen, anders volgt intimidatie en geweld (asielzoekers/marokkanen/moslims belagen alleen ongesluierde meiden). De Nederlandse vlag wordt vervangen door de Palestijnse vlag. De islam is uitgezonderd van kritiek (zie je nu al in de media en bij cabaretiers).

Etcetera, etcetera.

Treurig dat burgemeesters dit niet zien (?), laf zijn en makkelijk meebuigen. Typisch dutch courage? In WOII was er ook amper verzet, burgemeesters deden snel mee met de Duitsers.

Geldt ook de politie, durven amper op te treden als Marokkanen weer gaan rellen.
  woensdag 20 mei 2026 @ 09:58:40 #222
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220845420
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 09:41 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja precies dat. En dan wordt door de politie bij grotere gemeenschappen met diepere wortels en banden dan de Palestijnse de vlag nog afgepakt bij herdenkingen en demonstraties ook. Want daar is het ineens wel:
[..]

Exact. Als er nou één boek is waar Nederland wel volop stil bij kan staan is het wel de koloniale afhandeling van Indonesië...
pi_220845628
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 09:38 schreef Richestorags het volgende:

[..]
De Palestijnse gemeenschappen is ook echt één van de kleinste gemeenschappen die we hebben. Performatief, symbolisch gedrag ten top.
Palestijnen krijgen exorbitant veel aandacht. Turf het aantal artikelen over Palestijnen/Israel in de media, en turf dan het aantal artikelen over zeg eens Sudan, Nigeria of noem een ander land waar oorlog of een conflict heerst.

Verhouding 1000 staat tot 1?

Die anti-Israel en pro-Palestina hypnose is een breinrot en verhult collectieve verdwazing.

De tijd die hier aan besteedt wordt is volledig zinloos en misplaatst. Het verdringt, want die tijd kan ook besteed worden aan zaken van nationaal belang. Teveel blijft daardoor liggen.
  woensdag 20 mei 2026 @ 10:22:54 #224
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_220845645
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 09:58 schreef Homey het volgende:
Mensen zien het grotere plaatje niet.

Wat het doel is van die islamisten is het overnemen van een land.
En op welke magische wijze gaan die 6% van de bevolking het land overnemen precies?
Dit, dus.
pi_220845666
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 10:22 schreef Buitendam het volgende:

[..]
En op welke magische wijze gaan die 6% van de bevolking het land overnemen precies?
Het is meer dan 6% inmiddels.

En lees dit eens:

https://medium.com/incert(...)inority-3f1f83ce4e15

En ik zeg niet dat ze morgen de boel overnemen, even plat uitgedrukt.

Maar extrapoleer de trends over 20 jaar. De massa-immigratie, islamisering en lage geboortecijfer/vergrijzing van autochtone nederlanders.

Engeland loopt circa 5 a 10 jaar voor op ons qua islamisering. Het ziet er duister uit.
  woensdag 20 mei 2026 @ 10:54:12 #226
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_220845839
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 10:27 schreef Homey het volgende:

[..]
Het is meer dan 6% inmiddels.

En lees dit eens:

https://medium.com/incert(...)inority-3f1f83ce4e15

En ik zeg niet dat ze morgen de boel overnemen, even plat uitgedrukt.

Maar extrapoleer de trends over 20 jaar. De massa-immigratie, islamisering en lage geboortecijfer/vergrijzing van autochtone nederlanders.

Engeland loopt circa 5 a 10 jaar voor op ons qua islamisering. Het ziet er duister uit.
Als je je hebt over een duister vooruitzicht dan is de Brexit een eindeloos veel groter probleem dan islamisering. Het gegoochel met cijfers, zoals jouw 6 procent, leidt af van het daadwerkelijke probleem.
Dit, dus.
  Moderator woensdag 20 mei 2026 @ 10:59:44 #227
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220845875
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 10:54 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Als je je hebt over een duister vooruitzicht dan is de Brexit een eindeloos veel groter probleem dan islamisering. Het gegoochel met cijfers, zoals jouw 6 procent, leidt af van het daadwerkelijke probleem.
En bovendien, 20 jaar geleden zou het over 20 jaar al zover zijn. Nu is het weer verplaatst naar 20 jaar in de toekomst, maar nu is het heus wel echt!
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220845943
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 09:13 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Oh nu is 't al Denk, PvdD, Bij1 enz ipv alleen GL/PvdA.

Doe toch niet zo idioot met je verdachtmakingen. Toen Charlie Kirk vermoord werd was je zelf één van degenen die ageerde tegen verdachtmakingen, en nu zet je een aantal politieke partijen weg als antisemieten.

Voor iemand die daar een hekel aan heeft komt het je wel erg goed uit op het moment dat het in je politieke straatje past. Hypocriet.
Volgende keer beter lezen. Er stond partijen als, dus dan weet de aandachtige lezer dat de genoemde partij niet de enige is.

En ja, het zijn antisemieten.

Hier prima uitgelegd: Bekijk deze YouTube-video
  woensdag 20 mei 2026 @ 11:14:51 #229
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_220845962
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 11:11 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Volgende keer beter lezen. Er stond partijen als, dus dan weet de aandachtige lezer dat de genoemde partij niet de enige is.

En ja, het zijn antisemieten.
PvdA/GL zijn antisemieten? :D op een gegeven
moment heb je de term zo vaak op stompzinnige manier gebruikt dat het geen lading meer heeft. Ontzettend dom om te doen.
Dit, dus.
pi_220846033
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 11:14 schreef Buitendam het volgende:

[..]
PvdA/GL zijn antisemieten? :D op een gegeven
moment heb je de term zo vaak op stompzinnige manier gebruikt dat het geen lading meer heeft. Ontzettend dom om te doen.
Net als de term genocide....
  woensdag 20 mei 2026 @ 11:28:51 #231
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_220846049
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 11:26 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Net als de term genocide....
En nazi.
Dit, dus.
pi_220846056
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 10:23 schreef Tengano het volgende:

[..]

Ophitsing en haat zaaien is niet hetzelfde als het gebruik maken van een demonstratierecht.
Waar staat dat ze ophitsen en haat zaaien?

Is dat niet iets dat alleen bepaald kan worden op het moment dat het gebeurt, of zelfs pas achteraf?
  woensdag 20 mei 2026 @ 11:31:59 #233
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_220846067
quote:
2s.gif Op woensdag 20 mei 2026 10:59 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
En bovendien, 20 jaar geleden zou het over 20 jaar al zover zijn. Nu is het weer verplaatst naar 20 jaar in de toekomst, maar nu is het heus wel echt!
Zo smerig, zo vilein, zo typisch Taqqiya dit. Met droge ogen beweren dat er in de afgelopen 20 jaar geen enorme opmars van de islam is geweest.

Overal Pallievlaggen, demonstraties, rellen, Iftarren tot we er bij neervallen, Ramadan sowieso elk jaar hipper en hipper etc. Fatbikes, hoofddoeken, complete gezichtsbedekking, het is allemaal exponentieel waarneembaar toegenomen. Meer en meer moslims in bestuursfuncties en ga zo maar door.

Beweren dat het op hetzelfde niveau is blijven steken als 20 jaar en dat het ook altijd zo zal blijven is zo overduidelijk keihard liegen, het is schandalig.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 20 mei 2026 @ 11:32:46 #234
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220846072
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 10:54 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Als je je hebt over een duister vooruitzicht dan is de Brexit een eindeloos veel groter probleem dan islamisering. Het gegoochel met cijfers, zoals jouw 6 procent, leidt af van het daadwerkelijke probleem.
Integendeel. Islamisering is wel degelijk een véél groter probleem. Zonder de EU kan een land prima functioneren, zie Noorwegen, zie Zwitserland. Maar met een snel groeiende moslimfundamentalistische populatie in de samenleving is polarisatie, frictie, conflict en onveiligheid helaas een garantie.
quote:
2s.gif Op woensdag 20 mei 2026 10:59 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
En bovendien, 20 jaar geleden zou het over 20 jaar al zover zijn. Nu is het weer verplaatst naar 20 jaar in de toekomst, maar nu is het heus wel echt!
Kun je eigenlijk een concreet voorbeeld geven van iemand die 20 jaar geleden zei dat Nederland nu Islamitisch zou zijn?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 20 mei 2026 @ 11:36:50 #235
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220846089
quote:
13s.gif Op woensdag 20 mei 2026 11:31 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Zo smerig, zo vilein, zo typisch Taqqiya dit. Met droge ogen beweren dat er in de afgelopen 20 jaar geen enorme opmars van de islam is geweest.

Overal Pallievlaggen, demonstraties, rellen, Iftarren tot we er bij neervallen, Ramadan sowieso elk jaar hipper en hipper etc. Fatbikes, hoofddoeken, complete gezichtsbedekking, het is allemaal exponentieel waarneembaar toegenomen. Meer en meer moslims in bestuursfuncties en ga zo maar door.

Beweren dat het op hetzelfde niveau is blijven steken als 20 jaar en dat het ook altijd zo zal blijven is zo overduidelijk keihard liegen, het is schandalig.
Het is ook niets meer dan gaslighting, afkomst van mensen die zelf een zwak hebben voor de Islam en er daarom graag meer van willen.

Vervolgens is de standaard zet om de Islamisering gewoon te ontkennen en net doen alsof mensen die deze benoemen, dingen zien die er niet zijn. Dit terwijl de trend statistisch aantoonbaar is.

Het is daarom nogal flauw en vooral ook laf. Als men nu gewoon ballen heeft dan zeg je waar je voor staat 'Ja, ik zie de toename ook, en ik vind het een mooie culturele verrijking en dus positieve ontwikkeling'. Zulke mensen zijn tenminste oprecht.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 20 mei 2026 @ 11:39:53 #236
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_220846112
quote:
14s.gif Op woensdag 20 mei 2026 11:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Integendeel. Islamisering is wel degelijk een véél groter probleem. Zonder de EU kan een land prima functioneren, zie Noorwegen, zie Zwitserland. Maar met een snel groeiende moslimfundamentalistische populatie in de samenleving is polarisatie, frictie, conflict en onveiligheid helaas een garantie.
We kunnen de waarneembare economische vrije val van de Brexit meten. Het dikgedrukte is een mening. Vervang het woord moslim in Jood/Feyenoorder/Eurovisiesongfestivalliefhebber en het heeft dezelfde waarde. Raar dat je dit na zo veel topics nog altijd niet snapt.
Dit, dus.
pi_220846140
quote:
2s.gif Op woensdag 20 mei 2026 10:59 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
En bovendien, 20 jaar geleden zou het over 20 jaar al zover zijn. Nu is het weer verplaatst naar 20 jaar in de toekomst, maar nu is het heus wel echt!
Als jij niet ziet dat er vergeleken met 20 jaar geleden geen veranderingen, in negatieve zin, erbij zijn gekomen dan heb je wel een giga plaat voor je hoofd.
  Moderator woensdag 20 mei 2026 @ 11:47:34 #238
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220846156
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 11:44 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Als jij niet ziet dat er vergeleken met 20 jaar geleden geen veranderingen, in negatieve zin, erbij zijn gekomen dan heb je wel een giga plaat voor je hoofd.
Bijzonder dat je denkt dat er uit te kunnen halen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator woensdag 20 mei 2026 @ 11:48:47 #239
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220846160
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 11:39 schreef Buitendam het volgende:

[..]
We kunnen de waarneembare economische vrije val van de Brexit meten. Het dikgedrukte is een mening. Vervang het woord moslim in Jood/Feyenoorder/Eurovisiesongfestivalliefhebber en het heeft dezelfde waarde. Raar dat je dit na zo veel topics nog altijd niet snapt.
Bedoel je nou te zeggen dat economische malaise zorgt voor allerlei ellende? Mind=blown.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 20 mei 2026 @ 11:51:43 #240
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_220846179
quote:
11s.gif Op woensdag 20 mei 2026 11:48 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Bedoel je nou te zeggen dat economische malaise zorgt voor allerlei ellende? Mind=blown.
Kijk mij kennis hebben.
Dit, dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')