abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220875497
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 12:47 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Eigen unie opzetten met bevriende landen die hetzelfde denken.
Het enige wat je nodig hebt voor open grenzen zijn douaniers die de andere kant op kijken.
De rest is bureaucratisch geneuzel.

Liever zou ik een hervorming zien maar de corruptie, machtsmisbruik en ideologie zit nu zo diep geworteld in de EU dat ik daar geen heil meer in zie.

Het hele systeem wat ze hebben opgebouwd is ook gebaseerd op groei.
Zodat ze de schulden kunnen spreiden over een groter gebied en populatie.
Dat houdt een keer op.
Vrijwel al onze vrienden zitten in de EU. Die gaan ons voorbeeld echt niet volgen hoor.
pi_220875499
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 13:52 schreef Hexagon het volgende:
Nexit is het aller achterlijkste idee ever en iedereen die nog denkt dat het een goed idee vind is dom, kwaadaardig of gewoon beide.

Dus tegen.
Vergeet niet de optie Putin/Trump lover
pi_220875546
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 12:49 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Vrijwel al onze vrienden zitten in de EU. Die gaan ons voorbeeld echt niet volgen hoor.
Precies, dan heb je echt eerst een grotere groep landen nodig die het ook zat zijn.
pi_220875555
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 12:51 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Precies, dan heb je echt eerst een grotere groep landen nodig die het ook zat zijn.
Dan is het geen Nexit meer, want dat duidt op terugtrekking van Nederland. Dat is de ineenstorting van de EU. Heel wat anders.
pi_220875686
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 12:52 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Dan is het geen Nexit meer, want dat duidt op terugtrekking van Nederland. Dat is de ineenstorting van de EU. Heel wat anders.
Nee hoor ik ben nog steeds voor een Nexit maar wel op een slimme en tactische manier.
Dus geen simpele populistische praat zoals 'nu de stekker eruit trekken' en 'kijk naar UK'
Niet je schoenen weg gooien voordat je nieuwe hebt.
pi_220876581
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 13:11 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Nee hoor ik ben nog steeds voor een Nexit maar wel op een slimme en tactische manier.
Dus geen simpele populistische praat zoals 'nu de stekker eruit trekken' en 'kijk naar UK'
Niet je schoenen weg gooien voordat je nieuwe hebt.
Welk voordeel verwacht je uit een Nexit te halen?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220877169
Tegen. EU moet gewoon anders.
Conscience do cost.
pi_220878461
Je hoeft alleen maar naar de brexit te kijken om in te zien dat een nexit een dom idee is.
  zondag 24 mei 2026 @ 18:32:00 #109
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220878540
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 14:38 schreef Wantie het volgende:

[..]
Welk voordeel verwacht je uit een Nexit te halen?
Waarschijnlijk van die nonsens als "de Gulden terug", want ja, de Gulden was zo'n lekker sterke munt, nadat hij in 1972, terwijl hij in een vrije val was, aan de D-Mark gekoppeld werd.

De Gulden was sterk vanwege de koppeling aan de D-Mark, die koppeling omtstond na jaren vrije val, de Turkse Lira is er niks bij.

Niet dat de huizen dan goedkoper gaan worden, de salarissen worden immers ook niet lager, dus je huis van ¤ 450K kost dan een miljoen gulden, fantastisch.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_220883870
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 11:54 schreef Wantie het volgende:

[..]
Asielzoekers die zijn afgewezen moet je actief uitzetten.
En ook geen uitkeringen en dergelijke geven.
Uiteraard gaat een asielzoeker niet uit eigen beweging terug.
Die doet niet voor niets moeite om hier te komen.
Tuurlijk moet het, maar dat lukt niet. Dus moet je ze niet meer willen.
  maandag 25 mei 2026 @ 12:00:32 #111
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220884369
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 13:28 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Nederland heeft juist steeds minder te vertellen door de EU.
Denk je Nederland er op vooruit zou gaan zonder de Europese markt? In staat is betere handelsdeals te sluiten buiten Europa?
pi_220884373
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 11:09 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Tuurlijk moet het, maar dat lukt niet. Dus moet je ze niet meer willen.
Nee, dan moet je er voor zorgen dat het wèl lukt.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  maandag 25 mei 2026 @ 12:42:26 #113
410451 Telefoonvork
Telefoonvork
pi_220884551
Wij halen veel voordeel uit de EU. Alleen kunnen we niet op tegen al dat internationale politieke geweld en zullen wij hoogst waarschijnlijk in no time "bevrijd" worden door de VSA.

Bovendien de handel met de rest van de EU brengt ons behoorlijk wat winst. In wezen komt 60% van alles wat de EU in gaat door Rotterdam. Wij mogen weleens een vrachtspoortje aanleggen richting België. Ik denk dat de Belgen daar ook wel blij mee zullen zijn.

Hetgeen wat ik graag anders zou willen zien is de asielquota, de milieuverdragen (die voor Nederland wel héél vervelend uitpakken) en minder geld dat naar Brussel gaat (wij zijn een netto betaler aan de EU).

Misschien moeten wij hetzelfde doen als Polen heeft gedaan: EU regelgeving ondergeschikt aan Nederlandse regelgeving maken.
pi_220886844
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2026 12:01 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, dan moet je er voor zorgen dat het wèl lukt.
Vertel maar hoe dan? Niemand weet het. Ben het met je eens hoor. Maar het lijkt onmogelijk.
pi_220887935
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 18:56 schreef Hawk234 het volgende:
Ik denk dat het wel bekend is dat ik fel tegen een Nexit ben. De redenen Rotterdam en Schiphol zijn al genoemd. Die zullen gigantisch krimpen. De Nederlandse export zal ook instorten. Waarom zal de rest van de EU nog kijken naar de bloemen, kaas en vlees etc. van Nederlandse bodem?

Pertinent onjuist. Dit soort argumenten c.q. dooddoeners, is angstpropaganda.
Het is hetzelfde als zeggen dat afstand houden en mondkapjes dragen, verspreiding helpt te voorkomen. Allemaal op Hollywoodfilms gebaseerde angstscenario's. Gewoon zeggen dat iets is zoals het wordt voorgeschoteld, om het tegenbewijs onschadelijk te maken.

Nederland zal economisch veel sterker worden, daarnaast ook onafhankelijker. Het is common sense. Zolang wij de grootste nettobetaler zijn, zullen we nooit optimaal profiteren van de EU en zullen we altijd financieel moeten opdraaien voor de luilekkerlandjes in het zuiden. Wij betalen in Nederland zo ziek veel belasting om dit zinkend schip drijvende te houden, dat dit ten koste gaat van onze eigen welvaart en onze eigen sociale zekerheid.
Wij blijven de EU spekken door overal belastingen te verhogen, meer boetes uit te delen etc etc.
Zijn gewoon simpele feiten.

Zoals ik al zei, NL zal nooit in problemen komen vanwege:
1. onze vruchtbare gronden
2. onze gunstige ligging
3. gunstig klimaat/landschap

NL is een zelfredzaam land
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
pi_220888093
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 21:03 schreef Viesdik het volgende:
Het is hetzelfde als zeggen dat afstand houden en mondkapjes dragen, verspreiding helpt te voorkomen. Allemaal op Hollywoodfilms gebaseerde angstscenario's
hee joh wappietijd is voorbij... gespecialiseerde artsen wereldwijd deden onderzoek, overlegden met elkaar en hun conclusie was dat mondkapjes en afstand houden zeker wel overdraagbare virussen kunnen afweren, niet mensen besmetten.
Dat heeft niks met hollywoodfilms te maken.

Maar jij weet het beter als die artsen, denk je ?
pi_220888123
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 21:26 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
hee joh wappietijd is voorbij... gespecialiseerde artsen wereldwijd deden onderzoek, overlegden met elkaar en hun conclusie was dat mondkapjes en afstand houden zeker wel overdraagbare virussen kunnen afweren, niet mensen besmetten.
Dat heeft niks met hollywoodfilms te maken.

Maar jij weet het beter als die artsen, denk je ?
Jij je zin.. wat maakt mij het uit:)
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
pi_220888195
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 21:31 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Jij je zin.. wat maakt mij het uit:)
Doe eens een poging te onderbouwen waarom je de adviezen van artsen (afstand houden, mondkapjes) van over de hele wereld grote onzin uit Hollywoodfilms vind.
Of erken je wel dat je het helemaal fout ziet, maar erken je het niet openlijk
pi_220888212
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 21:40 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Doe eens een poging te onderbouwen waarom je de adviezen van artsen (afstand houden, mondkapjes) van over de hele wereld grote onzin uit Hollywoodfilms vind.
Of erken je wel dat je het helemaal fout ziet, maar erken je het niet openlijk
offtopic
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
pi_220888267
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 21:42 schreef Viesdik het volgende:

[..]
offtopic
Je maakt een opmerking over mondkapjes en afstand houden, iemand vraagt om onderbouwing en dan is het opeens offtopic.

Grapjas. :')
pi_220888451
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 18:24 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Vertel maar hoe dan? Niemand weet het. Ben het met je eens hoor. Maar het lijkt onmogelijk.
Er worden nu al mensen gedwongen uitgezet en mensen vertrekken uit eigen beweging, al dan niet met een oprotpremie.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220888464
Als Schiphol krimpt door een Nexit dan wijzig ik mijn standpunt en ben ik vóór een Nexit.

Schiphol is een kankergezwel dat enorm veel overlast en schade veroorzaakt.
pi_220888467
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 21:03 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Pertinent onjuist. Dit soort argumenten c.q. dooddoeners, is angstpropaganda.
Het is hetzelfde als zeggen dat afstand houden en mondkapjes dragen, verspreiding helpt te voorkomen. Allemaal op Hollywoodfilms gebaseerde angstscenario's. Gewoon zeggen dat iets is zoals het wordt voorgeschoteld, om het tegenbewijs onschadelijk te maken.

Nederland zal economisch veel sterker worden, daarnaast ook onafhankelijker. Het is common sense. Zolang wij de grootste nettobetaler zijn, zullen we nooit optimaal profiteren van de EU en zullen we altijd financieel moeten opdraaien voor de luilekkerlandjes in het zuiden. Wij betalen in Nederland zo ziek veel belasting om dit zinkend schip drijvende te houden, dat dit ten koste gaat van onze eigen welvaart en onze eigen sociale zekerheid.
Wij blijven de EU spekken door overal belastingen te verhogen, meer boetes uit te delen etc etc.
Zijn gewoon simpele feiten.

Zoals ik al zei, NL zal nooit in problemen komen vanwege:
1. onze vruchtbare gronden
2. onze gunstige ligging
3. gunstig klimaat/landschap

NL is een zelfredzaam land
Nee, Nederland staat dan met 1-0 achter op landen uit de EU, omdat wij dan onze producten volgens de voorwaarden van de EU moeten verbouwen en exporteren, terwijl we geen enkele zeggenschap meer hebben over de regelgeving.
Plus dat we een enorme interne markt kwijtraken en te maken kunnen krijgen met importheffingen ter bescherming van de Europese interne markt.
En een slechtere onderhandelingspositie hebben richting andere landen buiten de EU.

Een Nexit gaat ons veel geld kosten.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220888488
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2026 22:19 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, Nederland staat dan met 1-0 achter op landen uit de EU, omdat wij dan onze producten volgens de voorwaarden van de EU moeten verbouwen en exporteren, terwijl we geen enkele zeggenschap meer hebben over de regelgeving.
Plus dat we een enorme interne markt kwijtraken en te maken kunnen krijgen met importheffingen ter bescherming van de Europese interne markt.
En een slechtere onderhandelingspositie hebben richting andere landen buiten de EU.

Een Nexit gaat ons veel geld kosten.
Ik denk zelfs dat de hele EU instort als NL en DE uit de EU gaan
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
pi_220889366
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 22:22 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Ik denk zelfs dat de hele EU instort als NL en DE uit de EU gaan
Wat dus heel slecht is voor Europa.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220889386
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 21:03 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Pertinent onjuist. Dit soort argumenten c.q. dooddoeners, is angstpropaganda.
Het is hetzelfde als zeggen dat afstand houden en mondkapjes dragen, verspreiding helpt te voorkomen. Allemaal op Hollywoodfilms gebaseerde angstscenario's. Gewoon zeggen dat iets is zoals het wordt voorgeschoteld, om het tegenbewijs onschadelijk te maken.

Nederland zal economisch veel sterker worden, daarnaast ook onafhankelijker. Het is common sense. Zolang wij de grootste nettobetaler zijn, zullen we nooit optimaal profiteren van de EU en zullen we altijd financieel moeten opdraaien voor de luilekkerlandjes in het zuiden. Wij betalen in Nederland zo ziek veel belasting om dit zinkend schip drijvende te houden, dat dit ten koste gaat van onze eigen welvaart en onze eigen sociale zekerheid.
Wij blijven de EU spekken door overal belastingen te verhogen, meer boetes uit te delen etc etc.
Zijn gewoon simpele feiten.

Zoals ik al zei, NL zal nooit in problemen komen vanwege:
1. onze vruchtbare gronden
2. onze gunstige ligging
3. gunstig klimaat/landschap

NL is een zelfredzaam land
We zijn de grootste netto betaler, maar ook de grootste profiteur van de open grenzen die de EU biedt als doorvoerland en het hebben van een enorm handelsoverschot. Dat draai je om zeep door een Nexit.

https://brusselsenieuwe.n(...)tobetaler-van-de-eu/

quote:
Het Centraal Planbureau onderzocht in 2023 wat ons EU-lidmaatschap aan kosten scheelt en zag dat Nederland als handelsnatie bij uitstek profiteert van de handelsvoordelen van de interne markt. Zo’n 80 procent van alle in geld uit te drukken voordelen die Nederland geniet van haar EU-lidmaatschap heeft het te danken aan de interne markt, een getal dat veel hoger ligt dan in andere landen. Zo is het Nederlandse bruto binnenlands product 3,1 procent – 31 miljard – groter dankzij de interne markt (vergeleken met een alternatief scenario waarin EU-landen met elkaar handelen onder Wereldhandelsorganisatieregels). Dit komt doordat we meer goederen (25 procent) en diensten (20 procent) exporteren dankzij die markt. Dit levert jou 1.720 euro per jaar op, aldus het Centraal Planbureau.
Rond de 5 miljard netto betalen voor 31 miljard per jaar aan economisch voordelen. Economisch gezien een hele goede deal.
  dinsdag 26 mei 2026 @ 07:28:34 #127
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220889403
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 07:04 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wat dus heel slecht is voor Europa.
En dus onszelf.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220889445
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 07:04 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wat dus heel slecht is voor Europa.
Wat is slecht?
Is een scheiding slecht na een ongelukkig huwelijk?

Ja er komt een periode van slechtere economie en bezinning maar op de lange termijn?
Vakman pur sang
pi_220889481
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 07:49 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Wat is slecht?
Is een scheiding slecht na een ongelukkig huwelijk?

Ja er komt een periode van slechtere economie en bezinning maar op de lange termijn?
Op langere termijn ben ik dood.

En hoe zie jij op langere termijn dat losse landjes in Europa kunnen op boksen tegen (opkomende) economische grootmachten als de VS, China, India, etc...

Ik zie ook geen ongelukkig huwelijk in de EU.

Zoals eerder aangegeven profiteert Nederland maximaal van de EU.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220889614
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 08:02 schreef Wantie het volgende:

[..]
Op langere termijn ben ik dood.

En hoe zie jij op langere termijn dat losse landjes in Europa kunnen op boksen tegen (opkomende) economische grootmachten als de VS, China, India, etc...

Ik zie ook geen ongelukkig huwelijk in de EU.

Zoals eerder aangegeven profiteert Nederland maximaal van de EU.
Ik zeg alleen dat een enkele economische crisis niet slecht hoeft te zijn.
Ben niet voor een Nexit.
Wel voor een wijziging van het EU orgaan naar de Amerikaanse methode met een gekozen president.
Vakman pur sang
pi_220890086
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 07:04 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wat dus heel slecht is voor Europa.
De staat van de EU kan vrijwel niet slechter
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
pi_220890809
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 10:21 schreef Viesdik het volgende:

[..]
De staat van de EU kan vrijwel niet slechter
Het kan altijd beter natuurlijk.

En fijn natuurlijk dat de EU zo is ingericht dat we alleen maar die kant op kunnen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220890873
Tegen.

Maar leuk om te zien dat de wappies ver in de minderheid zijn _O-
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_220890948
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 10:21 schreef Viesdik het volgende:

[..]
De staat van de EU kan vrijwel niet slechter
Omdat ze Trump en Poetin wel tegen durven te spreken?
pi_220891097
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 12:56 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Omdat ze Trump en Poetin wel tegen durven te spreken?
Maakt niet uit wat de EU zegt. Een hond blijft immers hijgen nadat je hem een bak water hebt gegeven
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
pi_220891356
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 08:45 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik zeg alleen dat een enkele economische crisis niet slecht hoeft te zijn.
Ben niet voor een Nexit.
Wel voor een wijziging van het EU orgaan naar de Amerikaanse methode met een gekozen president.
Nee, geen federale overheid waarbij mafklappers zoals Trump de boel eigenhandig naar de Filistijnen kunnen helpen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220891988
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 13:52 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, geen federale overheid waarbij mafklappers zoals Trump de boel eigenhandig naar de Filistijnen kunnen helpen.
Daar gaan we wel naartoe en zelfs dan heb je als bevolking nog iets meer macht dan nu.
Een von der Leyen stem je niet weg en zit nu al erg lang.
Ja wij stemmen de Europese kamer en die kiezen de voorzitters. Maar heb het idee dat dat concept niet meer zo democratisch werkt omdat dezelfde type mensen er te lang zitten
Vakman pur sang
pi_220892100
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 15:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Daar gaan we wel naartoe en zelfs dan heb je als bevolking nog iets meer macht dan nu.
Een von der Leyen stem je niet weg en zit nu al erg lang.
Ja wij stemmen de Europese kamer en die kiezen de voorzitters. Maar heb het idee dat dat concept niet meer zo democratisch werkt omdat dezelfde type mensen er te lang zitten
Nee, als bevolking heb je geen meer macht.
Kijk naar Trump: die laat Venezolanen vermoorden voor de kust van Zuid Amerika, start eigenhandig een oorlog in Iran, deelt lukraak importheffingen uit, stuurt de nationale garde af op Amerikaanse steden en regeert per decreet, waarbij hij het Concrete buiten spel zet.

Wat voor invloed heeft het Amerikaanse volk daar op?
Enkel dat ze deze megalomane narcist en veroordeelde crimineel voor de tweede keer hebben gekozen tot president.

Dat alles kan Ursula niet.
Bovendien wordt ook zij gekozen, en ze is nu met haar tweede termijn bezig.
Bij de volgende verkiezingen in 2029 kan ze weer gewipt worden als ze niet voldoet.

Ursula heeft veel macht in Europa. Maar de uiteindelijke macht ligt bij de regeringsleiders van de afzonderlijke lidstaten.

En plannen van Ursula kunnen alleen wetgeving worden na instemming van de afzonderlijke lidstaten.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220892102
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 15:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Daar gaan we wel naartoe en zelfs dan heb je als bevolking nog iets meer macht dan nu.
Een von der Leyen stem je niet weg en zit nu al erg lang.
Ja wij stemmen de Europese kamer en die kiezen de voorzitters. Maar heb het idee dat dat concept niet meer zo democratisch werkt omdat dezelfde type mensen er te lang zitten
Dan werkt een maximale zittingstermijn toch veel beter? Bij een direct gekozen president komt veelal ook een persoonlijke macht waar ik in ieder geval niet op zit te wachten…
Overigens is de 6,5 jaar die ze nu zit ook weer niet zo heel lang.
pi_220892150
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 16:04 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, als bevolking heb je geen meer macht.
Kijk naar Trump: die laat Venezolanen vermoorden voor de kust van Zuid Amerika, start eigenhandig een oorlog in Iran, deelt lukraak importheffingen uit, stuurt de nationale garde af op Amerikaanse steden en regeert per decreet, waarbij hij het Concrete buiten spel zet.

Wat voor invloed heeft het Amerikaanse volk daar op?
Enkel dat ze deze megalomane narcist en veroordeelde crimineel voor de tweede keer hebben gekozen tot president.

Dat alles kan Ursula niet.
Bovendien wordt ook zij gekozen, en ze is nu met haar tweede termijn bezig.
Bij de volgende verkiezingen in 2029 kan ze weer gewipt worden als ze niet voldoet.

Ursula heeft veel macht in Europa. Maar de uiteindelijke macht ligt bij de regeringsleiders van de afzonderlijke lidstaten.

En plannen van Ursula kunnen alleen wetgeving worden na instemming van de afzonderlijke lidstaten.
Nu noem je wel al die positieve punten uit de VS die echt een verschil maken. Een verschil waar de kiezer voor heeft gekozen, zoals een speciale dienst die actief illegalen uitzet.
En binnen 2,5jaar is Trump weer weg en komt er weer een democraat die veel weer opbouwt.
Omslachtig ja, maar wel democratisch.
Vakman pur sang
pi_220892200
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 16:16 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nu noem je wel al die positieve punten uit de VS die echt een verschil maken. Een verschil waar de kiezer voor heeft gekozen, zoals een speciale dienst die actief illegalen uitzet.
En binnen 2,5jaar is Trump weer weg en komt er weer een democraat die veel weer opbouwt.
Omslachtig ja, maar wel democratisch.
Als jij een megalomane narcist en veroordeelde crimineel als president als positief ziet, dan snap ik wel waarom je graag onze soevereiniteit wil weggeven.

En over een paar jaar is Ursula weg als ze niet herkozen wordt.

Maar zij heeft tenminste minder macht dan Trump en geen veroordeelde crimineel.

Trump aan de macht in de VS is voer bij uitstek voor onder andere de propaganda van China, waarbij Trump als voorbeeld dient waarom een democratie niet werkt.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220892225
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 12:30 schreef Kottnauer het volgende:
Drastisch hervormen. Het idee van een “unie” oftewel eenheid moet helemaal van tafel. De Europese landen en volkeren vormen helemaal geen eenheid. Er zijn veel verschillende volken, culturen, talen etc. elk met een eigen historie en levensbeschouwing. Dat moet zo blijven.
Nou zo zwart wit is het ook niet, het is nou niet dat een Italie en een Nederland nou zo ver uit elkaar liggen qua cultuur dat het tegenpolen zijn.

Ik ben voor een gezamenlijke Unie op gebied van Economie zoals het ooit bedoeld was. Maar goed denk dat het inmiddels of of is.

Dus of meer richting een verenigde staten van europa, waarbij alles gelijk getrokken wordt op den duur met wetgeving en dergelijke. Of er komt zoveel verzet dat alles implodeert en de Unie uit elkaar valt.

Een tussenweg zie ik niet gebeuren
pi_220892461
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 16:28 schreef 111210 het volgende:

[..]
Nou zo zwart wit is het ook niet, het is nou niet dat een Italie en een Nederland nou zo ver uit elkaar liggen qua cultuur dat het tegenpolen zijn.
Een verschil is bijvoorbeeld dat Italië sinds de oprichting in 1860 nog nooit, geen enkele keer, een sluitende begroting heeft gehad. Dat conflicteert nogal met het zuinige en ordentelijke Nederland.
pi_220892511
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 16:53 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Een verschil is bijvoorbeeld dat Italië sinds de oprichting in 1860 nog nooit, geen enkele keer, een sluitende begroting heeft gehad. Dat conflicteert nogal met het zuinige en ordentelijke Nederland.
Een sluitende begroting is hier natuurlijk ook vrij uitzonderlijk.
pi_220892523
Diegenen die tegen een Nexit zijn, denken waarschijnlijk dat je deze verrotte EU moloch nog van binnenuit kunt veranderen voor meer inspraak. Deze mensen :')!
pi_220892551
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 16:58 schreef Spring_Sale het volgende:
Diegenen die tegen een Nexit zijn, denken waarschijnlijk dat je deze verrotte EU moloch nog van binnenuit kunt veranderen voor meer inspraak. Deze mensen :')!
Nee, die zien vooral dat de alternatieven een stuk beroerder zijn….
pi_220893195
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 16:58 schreef Spring_Sale het volgende:
Diegenen die tegen een Nexit zijn, denken waarschijnlijk dat je deze verrotte EU moloch nog van binnenuit kunt veranderen voor meer inspraak. Deze mensen :')!
Nee, ik vind het best schattig dat de voorstanders van een Nexit denken dat ze daardoor meer inspraak krijgen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220893220
Tegen
  dinsdag 26 mei 2026 @ 18:42:28 #149
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220893254
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 16:57 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Een sluitende begroting is hier natuurlijk ook vrij uitzonderlijk.
ieder land print zich het ongans met het fiat geld

dat zal nooit veranderen we hadden die gekartelde schelpen moeten houden als betaalmiddel

De kracht van de Euro is dat ieder land een massa van dat waardeloze papier in de kluis heeft, dat was met de gulden wel anders , die kon je nergens kwijt
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220893360
Voor natuurlijk. Nederland weer baas in eigen land. Neutraal, ons niet bemoeien met oorlogen waar we niks mee te maken hebben, de grenzen direct sluiten en stoppen met het klimaatbeleid.
greetings and salutations
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')