abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220790001
Ben jij voor of tegen een NEXIT?
Licht je antwoord toe, zonder al te clichématig over te komen :)

POLL
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
pi_220790020
Drastisch hervormen. Het idee van een “unie” oftewel eenheid moet helemaal van tafel. De Europese landen en volkeren vormen helemaal geen eenheid. Er zijn veel verschillende volken, culturen, talen etc. elk met een eigen historie en levensbeschouwing. Dat moet zo blijven.
pi_220790053
Ik ben voor het breken met deze EU, maar in Nederland zijn er teveel mensen die te vaak de NOS kijken zodat zoiets nooit op de politieke agenda komt.
  donderdag 14 mei 2026 @ 12:43:49 #4
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_220790135
Absoluut tegen een NEXIT.
Maar voorlopig ook geen uitbreiding van de EU. Laten we binnen de EU eerst maar eens onze eigen zaakjes op orde krijgen.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  donderdag 14 mei 2026 @ 12:47:00 #5
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_220790190
Ik zou voor drastische hervormingen zijn, maar dat gaat nooit gebeuren, dus zo snel mogelijk eruit.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  Redactie Sport donderdag 14 mei 2026 @ 12:59:09 #6
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220790275
Ja
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_220790326
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 12:43 schreef Bargehassus het volgende:
Absoluut tegen een NEXIT.
Maar voorlopig ook geen uitbreiding van de EU. Laten we binnen de EU eerst maar eens onze eigen zaakjes op orde krijgen.
Waarom ben je tegen?
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
pi_220790357
Tegen, we zijn een land dat het moet hebben van de handel, met een Nexit snij je jezelf dan in de vingers
pi_220790364
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 13:09 schreef Cupfighter het volgende:
Tegen, we zijn een land dat het moet hebben van de handel, met een Nexit snij je jezelf dan in de vingers
Denk je dat handel drijven buiten de EU niet meer mogelijk is?
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
pi_220790370
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 13:09 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Denk je dat handel drijven buiten de EU niet meer mogelijk is?
Ik denk dat het lastiger gaat worden
pi_220790432
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 13:10 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ik denk dat het lastiger gaat worden
Ik denk dat Europa vooral niet om Nederland heen kan. Onze economisch strategische ligging zal altijd in ons voordeel werken.
Ik ben van mening dat de EU Nederland meer nodig heeft dan andersom.
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
pi_220790436
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 13:18 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Ik denk dat Europa vooral niet om Nederland heen kan. Onze economisch strategische ligging zal altijd in ons voordeel werken.
Ik ben van mening dat de EU Nederland meer nodig heeft dan andersom.
Engeland is er ook niet echt op vooruit gegaan met de Brexit
  donderdag 14 mei 2026 @ 13:27:10 #13
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_220790479
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 13:18 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Ik denk dat Europa vooral niet om Nederland heen kan. Onze economisch strategische ligging zal altijd in ons voordeel werken.
Ik ben van mening dat de EU Nederland meer nodig heeft dan andersom.
Dat zou zomaar kunnen, maar dan nog heb je als Nederland weinig op het geopolitieke toneel te vertellen. Met de EU heb je wel die mogelijkheid.

En natuurlijk kan de EU effectiever, efficiënter, etc. Maar als ik eerlijk ben is de EU een stuk sterker als het gaat om strategie en langetermijnvisie dan Nederland.
pi_220790480
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 13:19 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Engeland is er ook niet echt op vooruit gegaan met de Brexit
Dat wordt gezegd.. ik denk dat het wel meevalt.
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
pi_220790486
Je zou toch zeggen dat de Brexit genoeg was om alleen al de gedachte aan een Nexit debiel te verklaren
pi_220790492
quote:
7s.gif Op donderdag 14 mei 2026 13:27 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Dat zou zomaar kunnen, maar dan nog heb je als Nederland weinig op het geopolitieke toneel te vertellen. Met de EU heb je wel die mogelijkheid.

En natuurlijk kan de EU effectiever, efficiënter, etc. Maar als ik eerlijk ben is de EU een stuk sterker als het gaat om strategie en langetermijnvisie dan Nederland.
Nederland heeft juist steeds minder te vertellen door de EU.
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
  donderdag 14 mei 2026 @ 13:52:08 #17
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220790623
Nexit is het aller achterlijkste idee ever en iedereen die nog denkt dat het een goed idee vind is dom, kwaadaardig of gewoon beide.

Dus tegen.
pi_220790652
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 13:52 schreef Hexagon het volgende:
Nexit is het aller achterlijkste idee ever en iedereen die nog denkt dat het een goed idee vind is dom, kwaadaardig of gewoon beide.

Dus tegen.
Ok 😎
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
  donderdag 14 mei 2026 @ 13:58:07 #19
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220790661
Uiteraard voor een Nexit, lekker met z'n allen straatarm worden, YOLO. En natuurlijk ook aan de grens controleren op drank en sigaretten waar het klootjesvolk dan nog even invoerheffing over mag betalen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220790793
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 13:18 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Ik denk dat Europa vooral niet om Nederland heen kan. Onze economisch strategische ligging zal altijd in ons voordeel werken.
Ik ben van mening dat de EU Nederland meer nodig heeft dan andersom.
Die denkfout hadden de Britten ook en daar hebben ze nog spijt van.

Nexit is economische zelfmoord voor een handels en doorvoerland als Nederland.
pi_220790801
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 14:19 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Die denkfout hadden de Britten ook en daar hebben ze nog spijt van.

Nexit is economische zelfmoord voor een handels en doorvoerland als Nederland.
Je begrijpt mijn punt niet
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
  donderdag 14 mei 2026 @ 14:29:51 #22
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_220790851
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 14:20 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Je begrijpt mijn punt niet
Verlicht ons.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  donderdag 14 mei 2026 @ 14:37:31 #23
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220790907
Fel tegen een NEXIT.
De EU moet juist veel sterker en uitgebreid worden. Er moet een federale regering met, leger, en grondwet komen die alle EU inwoners beschermt.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 14 mei 2026 @ 14:47:27 #24
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220791035
Tegen natuurlijk. Nexit is zelfmoord.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220791063
Tegen. De EU is verre van perfect en op veel vlakken een zooitje. Maar weggaan levert nog meer problemen op qua handel vrees ik.
pi_220791080
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 14:37 schreef Harvest89 het volgende:
Er moet een federale regering met, leger, en grondwet komen die alle EU inwoners beschermt.
Hoe zie je dat voor je? Want ieder land heeft andere belangen.
pi_220791164
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 14:37 schreef Harvest89 het volgende:
Fel tegen een NEXIT.
De EU moet juist veel sterker en uitgebreid worden. Er moet een federale regering met, leger, en grondwet komen die alle EU inwoners beschermt.
Jij bent zeker een marxist of niet?
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
pi_220791192
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 15:19 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Jij bent zeker een marxist of niet?
Marxisten zien de EU als neoliberaal bolwerk met een marktwerking en privatiseringsfetisj.
  donderdag 14 mei 2026 @ 15:29:35 #29
79665 Gewoonik
Streng maar rechtvaardig
pi_220791222
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 13:18 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Ik denk dat Europa vooral niet om Nederland heen kan. Onze economisch strategische ligging zal altijd in ons voordeel werken.
Ik ben van mening dat de EU Nederland meer nodig heeft dan andersom.
Wat is dit voor een grootheidswaanzin? Die boot vaart gewoon door naar Hamburg of stopt over aantal jaar al in Frankrijk ivm uitbreiding kanaal seine noord. Een fabriek kan je ook ergens in schubbenkuttenveen opzetten ipv in Nederland.

quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 12:30 schreef Kottnauer het volgende:
Drastisch hervormen. Het idee van een “unie” oftewel eenheid moet helemaal van tafel. De Europese landen en volkeren vormen helemaal geen eenheid. Er zijn veel verschillende volken, culturen, talen etc. elk met een eigen historie en levensbeschouwing. Dat moet zo blijven.
Ik ben het volledig met je eens. Fryslân voor de Friezen. Stellingwarf voor de stellingwervers. Westerkertier voor de Westerkwartiers. Ophouden met dat Nederland :') ( ik kan nog wel even door gaan).
Iedereen moet lekker zichzelf redden. Samen arm is ook winst!
Met vriendelijke groet,
Gewoonik
pi_220791233
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 15:25 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Marxisten zien de EU als neoliberaal bolwerk met een marktwerking en privatiseringsfetisj.
Zo'n Europees leger dient vooral de hoogste laag van de samenleving en kan worden ingezet tegen de belangen van de natiestaat en de lokale bevolking. Zou wat zijn als Duitsland, Oostenrijk en Italië bepalen wat acceptabel is in Nederland. Of dat de romeinen tegen de barbaren hun wil gaat opleggen. Een Europees leger is op elk denkbaar niveau een slecht idee.
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
pi_220791249
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 12:30 schreef Kottnauer het volgende:
Drastisch hervormen. Het idee van een “unie” oftewel eenheid moet helemaal van tafel. De Europese landen en volkeren vormen helemaal geen eenheid. Er zijn veel verschillende volken, culturen, talen etc. elk met een eigen historie en levensbeschouwing. Dat moet zo blijven.
Dit.
pi_220791368
Tegen. Het is als exportland en doorvoerhaven van Europa niet erg verstandig om uit de EU te stappen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  donderdag 14 mei 2026 @ 16:17:49 #33
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_220791533
Als er een dikke muur om europa heen gebouwd kan worden met grensbewaking ben ik voor europa
  donderdag 14 mei 2026 @ 16:19:23 #34
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220791593
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 12:26 schreef Viesdik het volgende:
Ben jij voor of tegen een NEXIT?
Licht je antwoord toe, zonder al te clichématig over te komen :)

[poll=9899]
Tegen

Nederland is het land dat veruit het meest profiteert van de muntunie door de Port Rotterdam, Airport Schiphol , de Betuwelijn verder het achterland van Europa in en de Agrarische export naar de hele unie

Nederland is HET handelsland bij uitstek

Uit de munt Unie stappen zou een ramp zijn voor Nederland en een ramp voor de hele muntunie

Een ramp veel groter dan de Brexit , wat voor de UIK ook een ramp was

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 14-05-2026 16:25:28 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220791841
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 13:18 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Ik denk dat Europa vooral niet om Nederland heen kan. Onze economisch strategische ligging zal altijd in ons voordeel werken.
Ik ben van mening dat de EU Nederland meer nodig heeft dan andersom.
Ja dat weet je dus dat helemaal niet. Het gaat er ook om of je nog wat gegund wordt nadat je eruit bent gestapt. Waaom zouden de overgebleven landen ons iets gunnen als ze er zelf niet beter van worden? Er zijn andere havens en vliegvelden in Europa die hun landen economische groei opleveren als ze de taak van Rotterdam en Schiphol over kunnen nemen dus waarom dan nog via Nederland?

Maar stel dat je gelijk hebt en dat wij onze handel en doorvoerpositie t.o.v. de EU mogen behouden. Dan zullen we wel aan de EU regels moeten voldoen omdat de EU dat eist wat defacto betekent dat we hier nog steeds met een uitgebreide set EU regels te maken hebben. Grote verschil is dan alleen dat we geen invloed meer hebben bij het tot stand komen van die regels. Het wordt dan gewoon slikken. En dan heb ik het nog niet eens over grenscontroles etc. Lekker als er elke dag een file van de Duitse grens tot Utrecht staat met vrachtwagens omdat alles gecontroleerd moet worden.

En dat zijn nog maar een paar redenen waarom een NEXIT echt het domste, kortzichtigste idee ooit is.
  donderdag 14 mei 2026 @ 17:03:40 #36
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220792157
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 15:19 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Jij bent zeker een marxist of niet?
Nee. Ik zie liever een sterker Europa, federaal verenigd, zelfstandig, dat zich niet langer laat verkrachten tussen de VS aan de ene kant en Rusland/China aan de andere kant. Laten we nu eindelijk eens opkomen voor onszelf.

Europese staatjes apart stellen internationaal gezien niet zo veel voor. Maar samen staan we sterk.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 14 mei 2026 @ 17:11:48 #37
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220792299
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 17:03 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Nee. Ik zie liever een sterker Europa, federaal verenigd, zelfstandig, dat zich niet langer laat verkrachten tussen de VS aan de ene kant en Rusland/China aan de andere kant. Laten we nu eindelijk eens opkomen voor onszelf.

Europese staatjes apart stellen internationaal gezien niet zo veel voor. Maar samen staan we sterk.
Het is de enige optie om onze eigen toekomst vorm te kunnen blijven geven.

In alle andere realistische scenario's zijn de we de vazal van de VS of erger.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 14 mei 2026 @ 17:18:45 #38
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220792381
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 17:11 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het is de enige optie om onze eigen toekomst vorm te kunnen blijven geven.

In alle andere realistische scenario's zijn de we de vazal van de VS of erger.
of de patat vazal van België

misschien moeten we een unie met België maken
Wij hebben de aardappels en hullie kunnen dan de frieten bakken voor export
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220792413
Voor een bedrijf dat nu dagelijks goederen over de grenzen verstuurd en ophaalt, is het een ramp. Als je nu al ziet hoeveel meer tijd, documentatie en vertraging alleen al het VK en Zwitserland kosten.

Nederland is voor een belangrijk deel ingericht op handel en transport en gemak voor goederen en personen om in en uit te reizen.
.
  donderdag 14 mei 2026 @ 17:42:13 #40
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220792579
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 15:30 schreef Viesdik het volgende:
Zou wat zijn als Duitsland, Oostenrijk en Italië bepalen wat acceptabel is in Nederland.
Nee de EU gaat bepalen wat acceptabel is. Net zoals ze gaan bepalen wat acceptabel is in Duitsland, Oostenrijk en Italië.

Zo veel onderlinge verschillen zijn er sowieso steeds minder. Het enige waar nog flink wat variatie in zit is de taal en traditioneel eten.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 14 mei 2026 @ 18:41:35 #41
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220792986
Tja er zijn wel wat vreemde zaken , maar ja
quote:
Brussel- De linkse regering van Spanje ligt onder vuur omdat het EU-miljarden uit het coronaherstelfonds zou hebben gebruikt om tekorten in het pensioenfonds voor ambtenaren aan te vullen.

De Europese Commissie neemt de kwestie onder de loep, zo laat een woordvoerder aan De Telegraaf weten.
Correspondent EU 8 minuten geleden

Volgens de Spaanse Rekenkamer is bijna 2,5 miljard euro aan subsidies uit het coronaherstelfonds gebruikt om het pensioenfonds van ambtenaren aan te vullen.
De Spaanse krant El Mundo stelt dat er nog veel meer miljarden zijn gebruikt voor de verzorgingsstaat, het zou gaan om geld dat eigenlijk naar vergroening van de industrie had moeten gaan.

Spanje is met een bedrag van bijna 80 miljard euro de op een na grootste ontvanger van het controversiële coronaherstelfonds.
Het miljardenfonds, gefinancierd met eurobonds, is opgetuigd tijdens de pandemie om lidstaten te versterken en te moderniseren.

Europese Rekenkamer hekelt gebrek aan transparantie omstreden coronaherstelfonds

Wederom heeft de Europese Rekenkamer forse kritiek op het EU-coronaherstelfonds.

Nederland krijgt ’slechts’ 5,4 miljard uit de pot van ruim 700 miljard euro, maar mag via de EU-begroting wel garant staan voor het leenavontuur en vol meebetalen aan de gigantische rente.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220793873
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 17:42 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Zo veel onderlinge verschillen zijn er sowieso steeds minder. Het enige waar nog flink wat variatie in zit is de taal en traditioneel eten.
Wat een onzin. Er is heel veel verschil. Kijk alleen al naar Nationalisme. Met je leger voor heel Europa. Polen, Kroatië, Hongarije, Griekenland om maar wat te noemen gaan nooit akkoord met een leger voor heel Europa als dat betekent dat ook hun landen overspoeld worden door gelukszoekers. En de EU zit zelden op een lijn.
pi_220793893
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 17:11 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het is de enige optie om onze eigen toekomst vorm te kunnen blijven geven.

In alle andere realistische scenario's zijn de we de vazal van de VS of erger.
Je gaat (helaas) nooit de hele EU op een lijn krijgen, omdat de landen gewoon teveel verschillen en allemaal andere belangen hebben.
  donderdag 14 mei 2026 @ 20:44:27 #44
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220794021
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 20:29 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Wat een onzin. Er is heel veel verschil. Kijk alleen al naar Nationalisme. Met je leger voor heel Europa. Polen, Kroatië, Hongarije, Griekenland om maar wat te noemen gaan nooit akkoord met een leger voor heel Europa als dat betekent dat ook hun landen overspoeld worden door gelukszoekers. En de EU zit zelden op een lijn.
Nooit is een lange tijd doby.
Dat Frankrijk, VK, en Duitsland bijvoorbeeld nu op goede voet samenwerken had vroeger ook niemand verwacht.
Frankrijk en Engeland waren vroeger gezworen vijanden.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_220794054
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 20:44 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Nooit is een lange tijd doby.
Dat Frankrijk, VK, en Duitsland bijvoorbeeld nu op goede voet samenwerken had vroeger ook niemand verwacht.
Frankrijk en Engeland waren vroeger gezworen vijanden.
Goed punt m.b.t. dat laatste. Dat geef ik toe. :P Maar ik denk dat het over 60 jaar al te laat is voor bepaalde landen in Europa als we doorgaan zoals we nu doen qua immigratie en normen en waarden, en ik verwacht zeker niet dat Polen, Kroatië, Griekenland, Hongarije, etcetra dan meer openstaan voor de ideeën van West-Europa. Die zitten niet te wachten op steden zoals Parijs, Londen, Rotterdam. Die pakken hun boetes wel en groot gelijk hebben ze.
pi_220798380
Cultureel mag het lekker gescheiden blijven van mij. Verschillende volkeren, verschillende culturen. Economisch, militair en qua buitengrenzen moet het geforceerd op veel hoger tempo naar elkaar toe groeien.
1 munt, 1 leger, 1 strenge buitengrens met dezelfde asielwetten, veel centrale economische regels. Anders kunnen we het shaken in de wereld.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_220803021
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 15:01 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Hoe zie je dat voor je? Want ieder land heeft andere belangen.
Geldt ook niet nu al binnen landen dat verschillende provincies en gemeenten andere belangen hebben? En daarbinnen trouwens ook weer wijken, buurten, straten en individuen?
pi_220806466
Tegen een nexit, maar ook tegen uitbreidingen. Alle vormen van uitbreiding: tegen meer landen in de EU en tegen meer bevoegdheden naar de EU. De EU is een economische unie en meer is totaal onnodig (en mijns inziens ook onmogelijk).
pi_220806489
Dat is als in een toxisch huwelijk blijven omdat Betty van de overkant na een scheiding ook in miserie eindigde.
Vakman pur sang
pi_220807000
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 15:19 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Jij bent zeker een marxist of niet?
Blijkbaar heb je geen goede argument om je nexit maar te verdedigen en moet je mensen persoonlijk gaan aanvallen.

Hiermee heeft elk weldenkend mens door dat we jou met je nexit propaganda zonder valide argumenten niet serieus hoeven te nemen. :W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')