abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 juni 2026 @ 13:55:28 #26
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221108620
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 13:43 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik had het over een gezamenlijke munt ;)
Mag ook de gulden zijn natuurlijk.
Beter dan die lelijke euro.
ok dan noem je hem pleuro

als we maar wel een EU munt houden en dan ook een EU bank president , beter dan eeen waardeloze roebel
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221108623
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 13:55 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ok dan noem je hem pleuro

als we maar wel een EU munt houden en dan ook een EU bank president , beter dan eeen waardeloze roebel
fleuron

florijn+euro
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
  zondag 21 juni 2026 @ 13:57:57 #28
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221108635
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 13:48 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Ik ben ook voor een goede Europese economische samenwerking met vrije toegang voor Europeanen (zoals de EEG ooit was).
Echter vind ik niet dat we moeten opdraaien voor de schulden van andere landen.

Overheden worden te groot, te bureaucratisch, daardoor te machtig, daardoor corrupt.
Hoe langer we deze regimechange uitstellen, hoe groter onze problemen worden.

Tenzij we bereid zijn om nog meer vrijheden op te geven.
Elke appel wordt uiteindelijk rot.
Het is tijd voor extreme vernieuwing.
Nederland heeft de laagste staatsschuld van alle EU landen, als je de latente belastingen in de pensioenen meetelt, dan heeft Nederland geen staatsschuld maar als enige van 27 lidstaten in de EU een staatstegoed

quote:
AI-overzicht
Er is geen exact officieel cijfer van de totale belastinglatentie op pensioenen, maar macro-economische schattingen geven aan dat de Staat hier mogelijk een latente belastingclaim van honderden miljarden euro's op heeft.

Omdat de opbouw onbelast is en de uitkering wel wordt belast (omkeerregel), is er sprake van een enorme uitgestelde belastingvordering.

Totale pensioenvermogen: Het totale pensioenvermogen in Nederland ligt rond de $1.800 tot $1.900 miljard.

Belastinglatentie: Omdat pensioenuitkeringen later belast worden volgens de reguliere inkomstenbelasting, schatten economen de latente belastingclaim (de contante waarde van de toekomstige belastinginkomsten) grofweg op $500 tot $600 miljard.
quote:
AI-overzicht
De totale overheidsschuld van Nederland schommelt momenteel rond de 492 miljard euro.

Dit komt neer op ongeveer 45% tot 48% van het bruto binnenlands product (bbp).

Hiermee blijft de Nederlandse schuld ver onder de Europese begrotingsnorm van maximaal 60% van het bbp.

[ Bericht 14% gewijzigd door michaelmoore op 21-06-2026 14:34:20 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 21 juni 2026 @ 13:58:43 #29
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221108645
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 13:56 schreef Viesdik het volgende:

[..]
fleuron

florijn+euro
Fleuriel kan ook en dan ben jij de president van de centrale Fleuriel bank
  zondag 21 juni 2026 @ 14:58:39 #30
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221109039
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 12:52 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja natuurlijk jij maakt van 0,5% 12,5% maar ik snap het niet.
Kijk, jij kan dus niet met procenten rekenen, je kent het verschil tussen punt en procent niet, en voor de rest snap je er ook niets van
quote:
Er is gewoon geen economische malaise in het VK.
Ondanks het gestuntel van de overheid rond de Brexit heeft het bedrijfsleven het goed opgepakt.
Ik werk samen met een brits bedrijf, en de hoeveelheid burocratie die nodig is om spullen van UK naar NL te krijgen is groot, duur en tijdsintensief. Spullen die naar de EU gaan vanuit NL, die gaan gewoon. Er is duidelijk een lagere economische groei in UK dan in de EU, zoals ik liet zien. Maar goed, ook dat zal je ontkennen.
pi_221109171
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 14:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Kijk, jij kan dus niet met procenten rekenen, je kent het verschil tussen punt en procent niet, en voor de rest snap je er ook niets van
[..]
Ik werk samen met een brits bedrijf, en de hoeveelheid burocratie die nodig is om spullen van UK naar NL te krijgen is groot, duur en tijdsintensief. Spullen die naar de EU gaan vanuit NL, die gaan gewoon. Er is duidelijk een lagere economische groei in UK dan in de EU, zoals ik liet zien. Maar goed, ook dat zal je ontkennen.
Ik zal niet ontkennen dat de Brexit invloed heeft op de inmport en export.
Maar er is gewoon geen economische malaise.
En dan kan je gaan goochelen met cijfers wat je wilt, dat maakt je enkel maar onbetrouwbaar.
De mensen hebben het niet slechter gekregen door de Brexit.
  zondag 21 juni 2026 @ 15:15:00 #32
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221109399
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 15:04 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik zal niet ontkennen dat de Brexit invloed heeft op de inmport en export.
Maar er is gewoon geen economische malaise.
En dan kan je gaan goochelen met cijfers wat je wilt, dat maakt je enkel maar onbetrouwbaar.
De mensen hebben het niet slechter gekregen door de Brexit.
VK produceert 4% minder dan het zou hebben gedaan binnen de EU en Brexit kost het VK minstens 100 miljard pond per jaar , de handel met EU is met 15% gedaald, Werknemers zijn 470 pond per jaar reële inkomensgroei misgelopen, Handel in goederen 10% lager; 20.000 bedrijven gestopt met exporteren

Maar goed, ook dit zal je weer ontkennen. Ik vind het opvallend hoe weinig snugge jij en andere Nexiteers hebben van waar jullie het over hebben. Allemaal roepen jullie maar wat, ontkent de feiten, snapt de ballen van economie en kunnen geeneens rekenen. De Nederlandse Economie is nog veel afhankelijker van export en transito verkeer, Havens Rotterdam, Amsterdam en Schiphol draaien daar voor een groot deel op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')