Geen idee, ik was wel heel erg boos.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 16:33 schreef Mikeytt het volgende:
Heb je ook niet iets gezegd in de trant van "val dood"?
Grens tussen bedoeling en de wet.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 16:35 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Geen idee, ik was wel heel erg boos.
Maar ik heb niet letterlijk bedreigd. En sindsdien ook nooit meer contact gehad met die chick.
Waar woon je wel en hoe is het daar gesteld met het recht?quote:Op dinsdag 12 mei 2026 16:34 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Heb ik niet. Woon niet in Nederland en dit is geen dingetje.
Ik ontken sowieso alles, dit weet ik nog van vroegerquote:Op dinsdag 12 mei 2026 16:37 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Grens tussen bedoeling en de wet.
"Val dood" kan bijvoorbeeld wettelijk wel als doodsbedreiging worden gezien.
Bij mij wel, in ieder geval "voorlopig" en als je niet schuldig wordt gevonden definitief. Als je wel schuldig wordt bevonden moet je de kosten terug betalen.quote:
Ja, dit is gelijk voor de onderzoeksrechter. Heb nooit iets gekregen van de politiequote:Op dinsdag 12 mei 2026 16:37 schreef Droopie het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Ik kan geen advies geven, maar dit filmpje wil ik je niet onthouden
Maar juridisch advies inwinnen van te voren is altijd aan te raden.
Ik hoop niet dat je in Duitsland woont, want daar wordt iets al heel snel gezien als (doods)bedreiging.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 16:35 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Geen idee, ik was wel heel erg boos.
Maar ik heb niet letterlijk bedreigd. En sindsdien ook nooit meer contact gehad met die chick.
Bij welke rbv zit jij dan?quote:Op dinsdag 12 mei 2026 16:38 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Bij mij wel, in ieder geval "voorlopig" en als je niet schuldig wordt gevonden definitief. Als je wel schuldig wordt bevonden moet je de kosten terug betalen.
Maar zie dat TS er geen heeft, dus maakt verder ook niet uit dan.
Spanje. En ik moet langsgaan omdat het een vrouw betreft.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 16:39 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat je in Duitsland woont, want daar wordt iets al heel snel gezien als (doods)bedreiging.
Als het een man geweest was, was het geen probleem geweest?quote:Op dinsdag 12 mei 2026 16:40 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Spanje. En ik moet langsgaan omdat het een vrouw betreft.
Spanje hamert heel hard op vrouwenrechter. Ze seponeren nooit wat als een vrouw aangifte doet.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 16:43 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Als het een man geweest was, was het geen probleem geweest?
Er moet toch ergens iets over eerdere zakecn te vinden zijn online, je zult niet de eerste zijn neem ik aan.
Of “krijg de tering”?quote:Op dinsdag 12 mei 2026 16:33 schreef Mikeytt het volgende:
Heb je ook niet iets gezegd in de trant van "val dood"?
Ja, maar twijfel of ermee verder moet.quote:
Zit een beetje te lezen over dit soort zaken in Spanje. Zou zeker niet op de bonnefooi gaan, gezien de behoorlijke geldstraffen (in het beste geval) en (voorwaardelijke) celstraffen in een slechter geval bij dat soort zakenquote:Op dinsdag 12 mei 2026 16:48 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Spanje hamert heel hard op vrouwenrechter. Ze seponeren nooit wat als een vrouw aangifte doet.
Maar ben in gesprek met advocaat om ook klacht in te dienen wegens valse verklaringen, maar heb hier geen zin in
Waarom? Ik heb alleen maar een hoogoplopende ruzie gehad waar langs beide kanten geschold werd.quote:
Ja, maar de aanklacht is wel: bedreigingen zonder fysiek geweld.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 17:01 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Zit een beetje te lezen over dit soort zaken in Spanje. Zou zeker niet op de bonnefooi gaan, gezien de behoorlijke geldstraffen (in het beste geval) en (voorwaardelijke) celstraffen in een slechter geval bij dat soort zaken
Nee, dat kun je niet maken.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 16:48 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Spanje hamert heel hard op vrouwenrechter. Ze seponeren nooit wat als een vrouw aangifte doet.
Maar ben in gesprek met advocaat om ook klacht in te dienen wegens valse verklaringen, maar heb hier geen zin in
Neen, uiteraard niet. Er staat in dw brief dat ik geseind sta als ik niet gaquote:Op dinsdag 12 mei 2026 16:54 schreef raptorix het volgende:
Volgens mij kun je zo een verhoor ook per teams doen, ik zou het niet wegwuiven
Ik zou toch kiezen voor wat verstandig is: niet onderschatten, advocaat meenemen.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 17:01 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Ja, maar twijfel of ermee verder moet.
Heb hier helemaal geen zin in. Em.volgens lokale vrienden is een advocaat ook niet persé nodig voor dit
Dan zou ik al helemáál zeker een advocaat in de arm nemen. Je zult de eerste niet zijn die per ongeluk iets verkeerds zegt en zichzelf ermee in de voet schiet.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 17:03 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Ja, maar de aanklacht is wel: bedreigingen zonder fysiek geweld.
Daarom twijfel ik. En ik werk in de fintech hier en wil vooral geen strafblad.
Dus ik moet maar aanvaarden dat die vrouw liegt?quote:
Waarom liegt ze volgens jou?quote:Op dinsdag 12 mei 2026 17:06 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Dus ik moet maar aanvaarden dat die vrouw liegt?
Collega van me heeft dagenlang vastgezeten toen zijn ex beweerde dat hij haar mishandelde.
Was helemaal niet waar en hij heeft haar op een legale manier teruggepakt
Je verweer tegen haar aanklacht moet toch voorrang hebben boven een tegenaanklacht van jou?quote:Op dinsdag 12 mei 2026 17:06 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Dus ik moet maar aanvaarden dat die vrouw liegt?
Collega van me heeft dagenlang vastgezeten toen zijn ex beweerde dat hij haar mishandelde.
Was helemaal niet waar en hij heeft haar op een legale manier teruggepakt
Dat is toch niet het probleem?quote:Op dinsdag 12 mei 2026 17:08 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Omdat ik haar ECHT niet met de dood bedreigd heb?
Ja dit zal daar dus behandeld worden.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 17:08 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je verweer tegen haar aanklacht moet toch voorrang hebben boven een tegenaanklacht van jou?
Maar je zei net ook dat je het niet meer zeker wist.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 17:08 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Omdat ik haar ECHT niet met de dood bedreigd heb?
quote:
Ja, er valt niet veel te liegen toch? We hebben hevige ruzie gehad, maar ik heb haar niet met de dood bedreigdquote:Op dinsdag 12 mei 2026 17:10 schreef raptorix het volgende:
Ik kan je maar 1 tip geven, neem in ieder geval een advocaat, en verzien/lieg niet tijdens het verhoor, als je zeker bent dat je haar niet met de dood bedreigt hebt wees dan eerlijk, politie is ook niet achterlijk, en als je verklaring later niet coherent is ga je daarmee ontzettend nat.
Technisch gezien ben je verdachte. Daar doe je nu niks aan, behalve je hoofd koel houden, je advocaat meenemen.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 17:10 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Ja dit zal daar dus behandeld worden.
Maar het woordje "verdachte" houdt mij bezig omdat het leugens zijn.
Ja, ik heb adhd en als ik heel erg boos was heb ik een soort van blackout achteraf.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 17:10 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Maar je zei net ook dat je het niet meer zeker wist.
[..]
Nee, maar ga het bijvoorbeeld niet minder maken, of stellen dat je het niet zo bedoeld had, etc.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 17:12 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Ja, er valt niet veel te liegen toch? We hebben hevige ruzie gehad, maar ik heb haar niet met de dood bedreigd
Waarom, omdat je ruzie hebtquote:
Waarom kan je dat niet maken als iemand valse aangifte doet?quote:
Ja, en hoe wil ze dat bewijzen?quote:Op dinsdag 12 mei 2026 16:37 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Grens tussen bedoeling en de wet.
"Val dood" kan bijvoorbeeld wettelijk wel als doodsbedreiging worden gezien.
Dus eigenlijk zou het wel kunnen dat je haar met de dood hebt bedreigd?quote:Op dinsdag 12 mei 2026 16:38 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Ik ontken sowieso alles, dit weet ik nog van vroeger![]()
Maar ik doe jollig, maar vind het wel kut
Echt niet. Ik heb haar de huid volgescholden, maar niet met de dood bedreigd.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 18:06 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zou het wel kunnen dat je haar met de dood hebt bedreigd?
Kan geen medelijden met je hebben. Je had ook gewoon weg kunnen gaan.
Verder zal lastig te bewijzen zijn wat wel of niet is gezegd, of waren er getuigen bij?
Precies dit. En blijkbaar is dit ieta waar vrouwen echt vaak misbruik van maken in Spanje.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 17:49 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Waarom, omdat je ruzie hebten een vrouw je probeert te naaien door aangifte te doen van een beetje schelden
[..]
Waarom kan je dat niet maken als iemand valse aangifte doet?
Nou ja, dat is makkelijk praten. Je weet niet wat er precies voorgevallen is.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 18:06 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Kan geen medelijden met je hebben. Je had ook gewoon weg kunnen gaan.
Dus je kende haar al langer en was haar niet toevallig tegen gekomen op straat?quote:Op dinsdag 12 mei 2026 19:04 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Precies dit. En blijkbaar is dit ieta waar vrouwen echt vaak misbruik van maken in Spanje.
We hebben ruzie gehad en sindsdien nooit meer contact gehad.
Maar haar met de dood bedreigen heb ik echt niet gedaan. Dit zit echt niet in mijn karakter.
En wat mij nu ook het meeste irriteert is dat ik dacht dat het klaar was.
Was zo blij dat ik nooit meer wat van haar gehoord heb tot die brief![]()
Geldt voor jou niet met laatste?quote:Ja, iemand uitschelden is in Spanje strafbaar onder het Spaanse Wetboek van Strafrecht (Código Penal). Dit valt onder de zogeheten "misdrijven tegen de eer" (delitos contra el honor).Hier zijn de belangrijkste punten:Soorten overtredingen: In de artikelen 205 tot 210 van het Spaanse Wetboek van Strafrecht wordt onderscheid gemaakt tussen laster (calumnia) en belediging (injuria).Belediging (Injuria): Dit is het uiten van woorden die iemands waardigheid schaden of iemands reputatie aantasten. Of iets strafbaar is, hangt vaak af van de ernst en of de belediging publiekelijk is gedaan.Handhaving (Ley Mordaza): Sinds 2015 is de zogeheten "Knevelwet" (Ley de Seguridad Ciudadana) van kracht. Deze wet maakt het mogelijk om hoge boetes op te leggen voor "oneerbiedigheid" jegens politieagenten of autoriteiten zonder dat er een rechter aan te pas hoeft te komen.Uitzonderingen: In Spanje worden zwaardere straffen opgelegd voor het beledigen van specifieke groepen of personen, zoals:De Koning: Majesteitsschennis wordt zwaar bestraft.Ambtenaren in functie: Het uitschelden van een politieagent of overheidsfunctionaris wordt strenger aangepakt dan het uitschelden van een burger.Haatmisdrijven: Beledigingen op basis van ras, religie of geaardheid kunnen leiden tot vervolging voor haatmisdrijven.Let op: Voor "eenvoudige" beledigingen tussen burgers onderling (die niet als ernstig worden beschouwd) is de strafrechtelijke weg sinds een hervorming in 2015 beperkt. Dergelijke zaken worden nu vaker via het civiel recht afgehandeld, tenzij er sprake is van huiselijk geweld of belediging van een autoriteit.
@TS waarom deze negeren?quote:Op dinsdag 12 mei 2026 19:22 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Geldt voor jou niet met laatste?
vind ik een heel bijzondere statement.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 19:04 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Maar haar met de dood bedreigen heb ik echt niet gedaan. Dit zit echt niet in mijn karakter.
en ga je er vanuit dat je haar niet met de dood hebt bedreigd?quote:Op dinsdag 12 mei 2026 17:14 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Ja, ik heb adhd en als ik heel erg boos was heb ik een soort van blackout achteraf.
Dan vooral vertellen dat je blackouts hebt tijdens ruzies.quote:Op woensdag 13 mei 2026 10:27 schreef Fushia2 het volgende:
Gelukkig heb je weinig te vinden Freaky.
Ga mij niet sommeren wat te doen, je lijkt die vrouw wel
Ik heb een adocaat en wordt uitgestd omdat er morgen geen tolk beschikbaar is.quote:Op woensdag 13 mei 2026 10:29 schreef SebbeSwensje het volgende:
Je moet WEL liegen. Als je liegt dan gaat dat achterlijke vrouwtje zich enorm inleven in jouw gevoelens ipv die van haar.
Uiteraard niet. Ik ben geem debiel he?quote:Op woensdag 13 mei 2026 10:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dan vooral vertellen dat je blackouts hebt tijdens ruzies.
Jullie gaan dat varkentje wel even wassen.quote:Op woensdag 13 mei 2026 10:32 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Ik heb een adocaat en wordt uitgestd omdat er morgen geen tolk beschikbaar is.
Je zei ook dat iemand met de dood bedreigen niet in je aard ligt en dat je geen mafkees bent.quote:Op woensdag 13 mei 2026 10:33 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Uiteraard niet. Ik ben geem debiel he?![]()
Dit vertel ik hier als inside info
Ik denk dat ts hier even opnieuw een blackout had ....quote:Op woensdag 13 mei 2026 10:43 schreef freak1 het volgende:
ik geef je fatsoenlijk juridisch advies en verder stel ik een oprechte vraag of je het zeker weet dat je niet met de dood hebt bedreigd of dat je dat denkt.
leek me een heel normale vraag.
We horen maar EEN kant.quote:Op woensdag 13 mei 2026 10:29 schreef SebbeSwensje het volgende:
Je moet WEL liegen. Als je liegt dan gaat dat achterlijke vrouwtje zich enorm inleven in jouw gevoelens ipv die van haar.
Neen, ze werkt op 200m van mijn dokter en ze dacht dat ik haar opzocht.quote:
Ik geloof niet dat jij in staat bent om je in te leven in een vrouw die vreest dat ze een stalker heeft.quote:Op woensdag 13 mei 2026 12:06 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Neen, ze werkt op 200m van mijn dokter en ze dacht dat ik haar opzocht.
Wat een dom wijf. Ik weet waar ze woont toch? En waarom zou ik haar opzoeken?![]()
Je gebruikt termen als 'chick' en 'dom wijf'. Ben ik de enige die vindt dat we hier op fok geen ruimte moeten bieden aan de manosphere ?quote:Op woensdag 13 mei 2026 12:06 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Wat een dom wijf. Ik weet waar ze woont toch? En waarom zou ik haar opzoeken?![]()
Die manosphere krijgt hier al jaren volop de ruimte.quote:Op woensdag 13 mei 2026 12:16 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Je gebruikt termen als 'chick' en 'dom wijf'. Ben ik de enige die vindt dat we hier op fok geen ruimte moeten bieden aan de manosphere ?
Ik wilde me in iets sterkere bewoordingen uitlaten maar ik sluit me hier bij aan.quote:Op woensdag 13 mei 2026 12:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat jij in staat bent om je in te leven in een vrouw die vreest dat ze een stalker heeft.
Daar moeten we dus echt iets aan goed doen Lien.quote:Op woensdag 13 mei 2026 12:18 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die manosphere krijgt hier al jaren volop de ruimte.
Gedoemd te mislukken, dokter.quote:Op woensdag 13 mei 2026 12:19 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Daar moeten we dus echt iets aan goed doen Lien.
Neen, je hebt gelijk. Maar ik stalk ook niet. Nooit.gedaan en niet van planquote:Op woensdag 13 mei 2026 12:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat jij in staat bent om je in te leven in een vrouw die vreest dat ze een stalker heeft.
Dus als je op gesprek komt, is je verhaal toch helder? Je hebt een duidelijke reden om in die straat te zijn.quote:Op woensdag 13 mei 2026 12:25 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Neen, je hebt gelijk. Maar ik stalk ook niet. Nooit.gedaan en niet van plan![]()
Maar dit is gewoon een naaistreek. Ze weet dat ik regelmatig naar de dokter moet en een andere dokter zoeken is lastig.
Heb astma en genoeg documenten van de dokter met datums ja.quote:Op woensdag 13 mei 2026 12:48 schreef Questular het volgende:
Dan is ook makkelijk te bewijzen dat je een afspraak bij de dokter had staan, wordt wat lastiger als je dat niet kunt natuurlijk.
Je bent een buitenlander die geen juridische taal spreekt. Altijd doen dus .quote:Op dinsdag 12 mei 2026 17:01 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Ja, maar twijfel of ermee verder moet.
Heb hier helemaal geen zin in. Em.volgens lokale vrienden is een advocaat ook niet persé nodig voor dit
Ik ben onderweg, benieuwd of er een tolk zal zijn.quote:Op donderdag 14 mei 2026 08:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Je bent een buitenlander die geen juridische taal spreekt. Altijd doen dus .
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |