abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220778203
Toen ik dit topic opende werd er gelachen.
De VS die Iran aanvalt? Jaja dat roepen ze al jaren!
Nou schiet niet op!
En zulks
Vakman pur sang
  dinsdag 12 mei 2026 @ 23:28:47 #102
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220778472
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 23:06 schreef Lospedrosa het volgende:
Nou schiet niet op!
En zulks
Of China die Taiwan gaat oprollen met medeweten van Trump
Trump onderweg naar Xi voor bespreken handelsoorlog, Iran-oorlog en wapenleverantie Taiwan
quote:
Trump onderweg naar Xi voor bespreken handelsoorlog, Iran-oorlog en wapenleverantie Taiwan
Jippie 12-05-2026 23:08 print
Donald Trump is vertrokken voor een staatsbezoek aan China, zijn eerste sinds 2017.

De Amerikaanse president ontmoet zijn Chinese ambtsgenoot Xi Jinping donderdag en vrijdag in Peking voor besprekingen over de handelsoorlog, de oorlog in Iran en de omstreden wapenverkoop aan Taiwan.
quote:
De sluiting van de Straat van Hormuz door Iran en een Amerikaanse blokkade van Iraanse havens hebben Chinese schepen vastgezet en de invoer van ruwe olie ernstig verstoord, waarvan de helft uit het Midden-Oosten komt.

Trump hoopt Xi te bewegen zijn invloed op Teheran aan te wenden om een einde aan het conflict te maken.
Trump heeft Xi zelfs gevraagd Chinese olietankers weg te houden uit Iran en richting Amerikaanse havens te dirigeren
.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220779380
quote:
‘Iran beschikt nog steeds over aanzienlijke raketcapaciteiten’, schrijft The New York Times

De uitspraken van de regering van de Amerikaanse president Donald Trump over het Iraanse leger, waarin deze wordt neergezet als zwaar verzwakt, staan haaks op wat Amerikaanse inlichtingendiensten aan beleidsmakers vertellen. Dat meldt The New York Times op basis van ingewijden.

Volgens Amerikaanse inlichtingendiensten beschikt Iran nog altijd over een groot deel van zijn raketarsenaal van vóór de oorlog. Iran zou nog ongeveer 70 procent van zijn mobiele lanceerinstallaties en raketten operationeel hebben. Ook zou Iran weer toegang hebben tot 30 van de 33 raketbases langs de Straat van Hormuz. Die kunnen een bedreiging vormen voor Amerikaanse oorlogsschepen en olietankers die door de smalle vaarroute varen.

De bevindingen ondermijnen de uitspraken van Trump en minister van Defensie Pete Hegseth, die herhaaldelijk stelden dat het Iraanse leger „verpletterd” is en geen serieuze dreiging meer vormt.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)apaciteiten-a4927744
pi_220779390
30 van de 33 raketbases zijn nog in gebruik voor Iran zegt NYT. Ik vraag me echt af wat Israel en de VS gedaan hebben.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220779419
OBLITERATED
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_220779437
" Most alarming to some senior officials is evidence that Iran has restored operational acces to 30 of the 33 missile sites it maintains along the Strait of Hormuz. Only three of the missile sites along the strait remain totally inaccessible, according to the assessments."

Dat hebben ze bizar snel gedaan...
pi_220779456
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 08:31 schreef Discombobulate het volgende:
30 van de 33 raketbases zijn nog in gebruik voor Iran zegt NYT. Ik vraag me echt af wat Israel en de VS gedaan hebben.
Er gingen al veel geruchten rond dat veel dummies zijn geraakt. Kan propaganda zijn natuurlijk.
  woensdag 13 mei 2026 @ 08:44:11 #108
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_220779467
quote:
Ligt aan de definitie van een raketbasis. Misschien hebben ze er een nieuwe TEL heen gereden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_220779500
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 08:35 schreef Barbusse het volgende:
OBLITERATED
UTTERLY
pi_220779502
quote:
Burgers doden.
Wereld economie om zeep helpen.
  woensdag 13 mei 2026 @ 08:53:37 #111
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_220779514
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 19:56 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Iran will be able not only to demand tolls for passage, but to limit transit to those nations with which it has good relations. If a nation behaves in a way that Iran’s rulers don’t like, they will be able to exact punishment merely by slowing, or even threatening to slow, the flow of that nation’s cargo ships in and out of the strait.
Dat werkt natuurlijk wel twee richtingen uit.
Ze hebben maar 1 oever de andere over kan exact dezelfde blokkade uitvoeren.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_220779518
twitter
  woensdag 13 mei 2026 @ 09:22:48 #113
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_220779750
_O-

Wat is daarop uw antwoord, meneer Roark?
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_220779981
'I don't think about Americans' financial situation' when negotiating with Iran, Trump says

Bekijk deze YouTube-video
pi_220780136
quote:
Nou schiet niet op!
En zulks
Voor de liefhebbers: hier is dat eerste deel.
Ik vind het wel wat meevallen met dat "lachen", paar users die dat beweren.
Ook users die zich afvragen of het effectief is, paar users die overtuigd zijn dat de VS dit wel even gaat klaren.

NWS / Interventies van de VS in Iran, The beginning.
pi_220780808
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 09:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
'I don't think about Americans' financial situation' when negotiating with Iran, Trump says

Bekijk deze YouTube-video
Toch denk ik dat voor een aantal Americans een uitzondering geldt.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_220780843
quote:
Nou schiet niet op!
En zulks
Wees nou maar blij met dat gelach.
Dan ben je tenminste iemand die nog voor een vrolijke noot zorgt.
Ik doe het ff rustig aan.
  woensdag 13 mei 2026 @ 11:50:31 #118
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_220781325
quote:
Nou schiet niet op!
En zulks
voel je je niet serieus genomen door je medefokkers
pi_220781353
quote:
Nou schiet niet op!
En zulks
VS wat oorlog voert met Iran werd inderdaad al tientallen jaren geroepen. Eigenlijk al sinds de jaren '90 dat Netanyahu loopt te roepen dat Iran twee weken verwijderd is van een kernwapen maar ook zeker in de jaren '00 en '10. Niet zo gek dat niet iedereen het nu zo serieus nam.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  woensdag 13 mei 2026 @ 11:59:21 #120
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_220781378
quote:
Lekker knallen en moorden, zoals we van ze gewend zijn
pi_220781531
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 22:27 schreef theguyver het volgende:

[..]
Iedereen loopt wel te blazen over de VS en Trump maar als hij dit tot goed einde weet te brengen, dan wil ik wel graag zien hoe zijn tegenstanders dit Negatief kunnen maken.
Ik heb maar heel weinig nieuws kunnen vinden uit Iran geen beelden niks noppes nada ik denk dat ze starlink behoorlijk geblokkeerd hebben.
Het is de tegenstanders toch gelukt om er een negatieve spin aan te geven.
Vakman pur sang
pi_220781741
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 08:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dat werkt natuurlijk wel twee richtingen uit.
Ze hebben maar 1 oever de andere over kan exact dezelfde blokkade uitvoeren.
Ja dat kan. Maar ook dan geldt zonder Iran geen vrije doorvaart.

Dat het van de andere oever geblokkeerd kan worden betekent dat Saudi Arabie het ook zou kunnen doen. Of de Emiraten of Qatar. Maar dat zal Amerika ze niet toestaan. Daarbij is niet duidelijk of die landen dat wel willen doen want bijvoorbeeld Qatar zal lijkt me nogal bang zijn voor Iraanse raketten.
Of het voor die andere landen de moeite is geen idee. Ik kan me voorstellen dat ze liever met zo min mogelijk conflict doorgaan.
  woensdag 13 mei 2026 @ 12:58:34 #123
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220781792
Dus, wat is het plan nu? Ik ben echt de draad kwijt.

De VS wacht tot Iran fold vanwege de blokkade op hun olie?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_220781831
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 12:24 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Veel mensen raken teleurgesteld in zijn gedrag, zijn omgang met crises en zijn steeds hardere toon. Daardoor brokkelt zijn draagvlak af. Zijn manier van omgaan met de media speelt daarbij een grote rol... onlangs noemde hij een journaliste nog een ‘bitch’ en dat als president van de Verenigde Staten.

Daarnaast valt zijn impulsieve stijl veel mensen tegen: elke dag een draai maken, uitspraken terugnemen, nieuwe beschuldigingen en vooral heel veel leugens. Het is simpelweg te veel om op te noemen.

Opvallend is dat zelfs een deel van de christelijke kiezers zich van hem afkeert, terwijl dat jarenlang een van zijn trouwste achterbannen was.
  woensdag 13 mei 2026 @ 13:03:45 #125
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_220781838
quote:
2s.gif Op woensdag 13 mei 2026 12:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

Denk dat de VS enige opoffering wil van Iran, net genoeg om naar huis te gaan met "Zie je wel?! Victory! Best President ever!"
Waarschijnlijk een pinkieswear van "We won't enrich uranium anymore ;) we pwomissee :D ;) "
  woensdag 13 mei 2026 @ 13:22:09 #126
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_220782080
quote:
Nou moe! En GenoBibi ons maar vertellen dat alle raketten van Iran vernietigd waren. Wanneer liegt deze man niet?
Blaf me vol
pi_220782138
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:22 schreef Irmak_Spermabak het volgende:

[..]
Nou moe! En GenoBibi ons maar vertellen dat alle raketten van Iran vernietigd waren. Wanneer liegt deze man niet?
Dit zijn natuurlijk allemaal RADICAL LEFT leugens om PRESIDENT DONALD J. TRUMP negatief te framen.

Die linksen deinzen ook nergens voor terug!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_220782151
quote:
8s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Dit zijn natuurlijk allemaal RADICAL LEFT leugens om PRESIDENT DONALD J. TRUMP negatief te framen.

Marxists lies!

OBLITERATED
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 13 mei 2026 @ 13:34:52 #129
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_220782161
quote:
8s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ja die willen alleen maar oorlog!!!! 11
pi_220782181
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:34 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
Ja die willen alleen maar oorlog!!!! 11
Ja, the DONALD is dus nu wel mooi de TROEP van SLEEPY JOE en BARACK HUSSAIN OSAMA aan het opruimen hè!

Zou Trump ook nog gaan roepen dat dit eigenlijk 'Biden's war' is? :D
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_220782183
quote:
2s.gif Op woensdag 13 mei 2026 12:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

Er is geen plan. Dat was er ook niet.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220782193
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:22 schreef Irmak_Spermabak het volgende:

[..]
Je vraagt het je af. Die engnek mag vlug ter aarde storten, samen met Trump, Putin, Xi en Un.

Opgetieft met dat kutvolk. :r
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220782237
Is de Iron Dome al hernoemd naar de Nylon Dome? Zowel individuele reservisten als het leger schaffen steeds meer visnetten aan.
pi_220782664
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:03 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Denk dat de VS enige opoffering wil van Iran, net genoeg om naar huis te gaan met "Zie je wel?! Victory! Best President ever!"
Waarschijnlijk een pinkieswear van "We won't enrich uranium anymore ;) we pwomissee :D ;) "
Ja en Iran wil ook een opoffering. Lijkt me dat zowel Iran en de VS beide niet gaan krijgen waar ze op hopen.
  woensdag 13 mei 2026 @ 15:07:40 #135
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_220782918
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 12:50 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja dat kan. Maar ook dan geldt zonder Iran geen vrije doorvaart.

Dat het van de andere oever geblokkeerd kan worden betekent dat Saudi Arabie het ook zou kunnen doen. Of de Emiraten of Qatar. Maar dat zal Amerika ze niet toestaan. Daarbij is niet duidelijk of die landen dat wel willen doen want bijvoorbeeld Qatar zal lijkt me nogal bang zijn voor Iraanse raketten.
Of het voor die andere landen de moeite is geen idee. Ik kan me voorstellen dat ze liever met zo min mogelijk conflict doorgaan.
Maar Iran heeft die doorvaart bijna net zo hard nodig. En eer het ook voor de andere landen een levenslijn is zullen die ver willen gaan om eenzijdige controle door Iran af te wenden.
  woensdag 13 mei 2026 @ 15:17:51 #136
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220782980
Is de beurs vrijdag dicht vanwege hemelvaartweekend? :P Zo ja, dan een nieuwe PUMP AND DUMP vandaag *O*
pi_220783039
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 15:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Maar Iran heeft die doorvaart bijna net zo hard nodig. En eer het ook voor de andere landen een levenslijn is zullen die ver willen gaan om eenzijdige controle door Iran af te wenden.
Wat willen ze doen dan als de VS het niet gedaan krijgt?
Lijkt me dan dat de diplomatieke oplossing voor hun kansrijker is dan proberen wat Amerika militair niet lukt.
Het lijkt me ook makkeijker voor die landen om tot een diplomatieke oplossing te komen. Want er is denk ik in ieder geval iets minder haat dan Iran en de VS voor elkaar hebben.
  woensdag 13 mei 2026 @ 15:45:24 #138
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_220783165
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 15:27 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Wat willen ze doen dan als de VS het niet gedaan krijgt?

Iraanse schepen blijven blokkeren.
quote:
Lijkt me dan dat de diplomatieke oplossing voor hun kansrijker is dan proberen wat Amerika militair niet lukt.
Het lijkt me ook makkeijker voor die landen om tot een diplomatieke oplossing te komen. Want er is denk ik in ieder geval iets minder haat dan Iran en de VS voor elkaar hebben.
Mee eens en dat zal het ook wel worden maar ik reageer op dat je vindt dat dat een troefkaart van Iran is om te bepalen welke schepen waar heen mogen. Dat werkt echter twee richtingen uit.
pi_220783195
Dit wordt geen ‘take your loss and walk away’. Zijn ego en de Israëlische lobby zullen dat nooit toestaan. Dus waar gaan we naartoe?
Ik vermoed, hopelijk ten onrechte, dat we Russische taferelen zoals in Oekraïne gaan zien: aanvallen op infrastructuur en burgerdoelen, gevolgd door dreigen met kernwapens.

"De Verenigde Staten hebben recent (10 mei 2026) een Ohio‑klasse nucleaire onderzeeër (USS Alaska, SSBN‑732) zichtbaar gepositioneerd in Gibraltar, wat strategisch gezien aan de toegangspoort van de Middellandse Zee ligt en dus relatief dicht bij Iran." Normaal wordt de locatie nooit gedeeld.

Aankomst Trump: Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 17% gewijzigd door AFA2022 op 13-05-2026 16:05:57 ]
  woensdag 13 mei 2026 @ 16:42:46 #140
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220783603
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 12:24 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
als
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
pi_220783781
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 15:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Iraanse schepen blijven blokkeren.
[..]
Mee eens en dat zal het ook wel worden maar ik reageer op dat je vindt dat dat een troefkaart van Iran is om te bepalen welke schepen waar heen mogen. Dat werkt echter twee richtingen uit.
Het werkt wel twee kanten op maar Iran lijkt een hogere pijngrens te hebben dan die andere landen. Dus op die manier is het toch niet helemaal gelijk.
  woensdag 13 mei 2026 @ 17:22:07 #142
131800 Tarado
capô de fusca
pi_220783929
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 17:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Het werkt wel twee kanten op maar Iran lijkt een hogere pijngrens te hebben dan die andere landen. Dus op die manier is het toch niet helemaal gelijk.
Natuurlijk niet, Iran heeft geen keus.
pi_220784385
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 17:22 schreef Tarado het volgende:

[..]
Natuurlijk niet, Iran heeft geen keus.
Ik denk dat biljarten verboden is, net als alleenzingende of alleenreizende vrouwen, bier, openbare muziek, demonstreren en een knuffel op straat.

Supertof land.
graag verwijderen
pi_220784501
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 18:19 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ik denk dat biljarten verboden is, net als alleenzingende of alleenreizende vrouwen, bier, openbare muziek, demonstreren en een knuffel op straat.

Supertof land.
We denken allemaal wel eens wat.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220784523
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 18:32 schreef Wantie het volgende:

[..]
We denken allemaal wel eens wat.
Ik ben er vrij goed in en befaamd om.
graag verwijderen
pi_220784900
We gaan naar 'Operation Sledgehammer', wat komt er daarna lol.
pi_220785177
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 19:19 schreef AFA2022 het volgende:
We gaan naar 'Operation Sledgehammer', wat komt er daarna lol.
  donderdag 14 mei 2026 @ 09:51:00 #148
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220788387
https://www.nu.nl/buitenl(...)kaanse-blokkade.html

Kan toch niet anders dan dat dit land binnenkort ook aangevallen wordt?
Wie dit leest is een lezer van dit
  donderdag 14 mei 2026 @ 11:25:41 #149
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220789291
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220794228
Ik lees nergens meer iets over deze oorlog. Is de oorlog voorbij?
  donderdag 14 mei 2026 @ 21:10:19 #151
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220794366
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 21:02 schreef Shannnon het volgende:
Er wordt al een tijdje niet of nauwelijks meer geschoten, maar Hormuz is nog dicht.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220794903
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 21:10 schreef Perrin het volgende:

[..]
Er wordt al een tijdje niet of nauwelijks meer geschoten, maar Hormuz is nog dicht.
Dan staat Iran dus nog steeds met 1-0 voor en hebben de VS en Trump helemaal niets bereikt met deze oorlog, sterker nog de olieprijzen zijn in de VS giga gestegen.
  donderdag 14 mei 2026 @ 21:50:25 #153
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220795287
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 21:33 schreef Shannnon het volgende:

[..]
Dan staat Iran dus nog steeds met 1-0 voor en hebben de VS en Trump helemaal niets bereikt met deze oorlog, sterker nog de olieprijzen zijn in de VS giga gestegen.
Ik denk dat Taiwan als wisselgeld heeft gefunctioneerd
quote:
Trump na gesprek met Xi: 'Hij wil helpen bij het heropenen van Straat van Hormuz'

De Chinese leider Xi Jinping heeft volgens de Amerikaanse president Donald Trump hulp aangeboden bij het heropenen van de Straat van Hormuz.

Ook zou hij gezegd hebben geen militaire apparatuur aan Iran te leveren, stelde Trump in een interview met Fox News.

Presentator Sean Hannity vroeg Trump of bij de gesprekken die de twee leiders voerden ook de Chinese steun aan Iran ter sprake was gekomen. "

Het is ter sprake gekomen.
Weet u, als je zegt 'steun', ze vechten met ons geen oorlog uit of zo. Hij heeft gezegd dat hij geen militair materiaal zou geven", antwoordde Trump daarop.

Hij zei dat het voor China wel belangrijk is om weer olie uit Iran te krijgen.

Volgens Trump is Xi ook bereid om bij te springen met de Straat van Hormuz. "
Hij zou graag zien dat een deal gesloten wordt.

En hij heeft wel iets aangeboden; hij zei: 'Als ik iets kan betekenen, wil ik graag helpen.'"
Hoe die hulp eruit zou kunnen zien, zei Trump niet.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220797459
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 21:02 schreef Shannnon het volgende:
De verwachtingen zijn dat zodra Trump terug is van zijn reis uit China dat het binnen enkele uren los zou gaan. Iran zelf verwacht vrijdag avond of zaterdag nieuwe aanvallen en heeft alle militaire complexen ontruimd. Benieuwd wat ze nu gaan bombarderen wat ze eerder al niet gedaan hebben.
Trump zou Xi om hulp hebben gevraagd inzake Iran maar kreeg nul op rekest.

Afgelopen dagen zijn er rond de zeventig boten met toestemming van Teheran door de Straat van Hormuz gevaren, bijna allemaal afkomstig uit landen die Iran niet als vijandig beschouwt. De meeste daarvan waren Chinees.

Samenvatting: Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 11% gewijzigd door AFA2022 op 15-05-2026 08:44:49 ]
  vrijdag 15 mei 2026 @ 09:34:14 #155
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_220798679
twitter
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 09:37:08 #156
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220798722
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 09:34 schreef tesssssssss het volgende:
[ x ]
Mar 16: "I was just testing to see who's listening to me."

Mar 17: "We neither need nor want NATO's help."

Mar 22: "This is the last time. I will give Iran 48 hours. Open the strait"

Mar 23: "We had very good and productive talks with Iran."

Apr 3: "Something big is going to happen."

Apr 4: Said Iran must comply "immediately" or face further consequences.

Apr 5: "Open the f*ckin' Strait, you crazy bastards, or you'll be living in Hell - JUST WATCH! Praise be to Allah."

De uitspraken daarna kan ik niet zo snel meer vinden. Het is inmiddels 15 mei...
  vrijdag 15 mei 2026 @ 09:50:49 #157
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_220798960
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 09:37 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Mar 16: "I was just testing to see who's listening to me."

Mar 17: "We neither need nor want NATO's help."

Mar 22: "This is the last time. I will give Iran 48 hours. Open the strait"

Mar 23: "We had very good and productive talks with Iran."

Apr 3: "Something big is going to happen."

Apr 4: Said Iran must comply "immediately" or face further consequences.

Apr 5: "Open the f*ckin' Strait, you crazy bastards, or you'll be living in Hell - JUST WATCH! Praise be to Allah."

De uitspraken daarna kan ik niet zo snel meer vinden. Het is inmiddels 15 mei...
Die staat van Hormuz blijft dicht tot het "worst case scenario" en dat zou 3,5 maand zijn.

Vrees ik dan toch.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 09:56:07 #158
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_220799060
quote:
Trust me, I know what I'm doing.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  vrijdag 15 mei 2026 @ 09:57:48 #159
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_220799095
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 09:50 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Die staat van Hormuz blijft dicht tot het "worst case scenario" en dat zou 3,5 maand zijn.

Vrees ik dan toch.
Dat is wel heel optimistisch.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_220799126
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 09:50 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Vrees ik dan toch.
De Straat van Hormuz is gedeeltelijk open voor landen die Iran niet als vijand ziet, zoals China. Men controleert schepen streng op banden met de VS of Israël.
Btw Chinese schepen hoeven geen tol te betalen, aangezien ze veel hulp krijgen vanuit Beijing. Weet niet hoe ze tegen Nederland aankijken lol.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 09:59:26 #161
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_220799129
quote:
12s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 09:57 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Dat is wel heel optimistisch.
Ja, 3,5 maand of langer, inderdaad. -O-
  vrijdag 15 mei 2026 @ 10:04:54 #162
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_220799221
twitter
pi_220799343
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 10:04 schreef tesssssssss het volgende:
[ x ]
Als de UAE tegen die tijd nog in hun huidige vorm bestaan.

Pijplijnen in de UAE zijn in oorlogstijd te kwetsbaar, vooral de terminal in Fujairah.
Saudi-Arabië’s pijplijn daarentegen is relatief veilig door afstand en verdediging.
pi_220799385
Trump is weer gecuckt door Xi.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220800235
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 10:04 schreef tesssssssss het volgende:
[ x ]
Geen slecht idee maar kunnen ze die pijplijn ook verdedigen tegen constante drone aanvallen?
  vrijdag 15 mei 2026 @ 12:16:44 #166
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220800492
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 10:14 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Als de UAE tegen die tijd nog in hun huidige vorm bestaan.

Pijplijnen in de UAE zijn in oorlogstijd te kwetsbaar, vooral de terminal in Fujairah.
Saudi-Arabië’s pijplijn daarentegen is relatief veilig door afstand en verdediging.
Ze vechten voor hun voortbestaan samen met de USA en SA

Iedereen haat Iran , ook de Iraniërs zelf .
Ok, behalve Putin dan , Iran is zijn laatste grote vriend
quote:
'VAE wilden samen optrekken met Golfstaten tegen Iran'

De Verenigde Arabische Emiraten (VAE) probeerden tijdens de oorlog in het Midden-Oosten met landen als Qatar en Saudi-Arabië afspraken te maken over een gezamenlijke militaire reactie op Iraanse aanvallen.
Dat zeggen bronnen tegen persbureau Bloomberg.

De landen zouden hebben geweigerd, tot ergernis van de VAE.

President Mohammed bin Zayed voerde volgens de bronnen een reeks telefoongesprekken met regionale leiders nadat de VS en Israël waren begonnen met het bombarderen van Iran.

Dat land voerde vergeldingsaanvallen uit op doelen in Golfstaten.
De VAE-leider, die bekendstaat als MBZ, wilde naar verluidt een gezamenlijke militaire reactie om Iran af te schrikken.

MBZ zou evenwel te horen hebben gekregen dat omliggende landen zichzelf geen partij vonden in het conflict. Daardoor verslechterde de relatie met Saudi-Arabië.

De VAE, die later uit de OPEC stapten, zouden bij het verdedigen van het luchtruim wel hulp hebben gekregen van Israël.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Mohammed_bin_Zayed_Al_Nahyan
quote:
AI-overzicht
Sjeik Mohamed bin Zayed Al Nahyan (MBZ) is sinds 14 mei 2022 de president van de Verenigde Arabische Emiraten (VAE) en heerser van Abu Dhabi.
Hij wordt beschouwd als een van de meest invloedrijke leiders wereldwijd en de architect achter de moderne economische en strategische koers van de VAE.

Kernfeiten over MBZ (Sjeik Mohamed bin Zayed):

Functies: President van de VAE, Emir van Abu Dhabi en opperbevelhebber van de strijdkrachten.

Achtergrond: Hij is de zoon van de stichter van de VAE, Sjeik Zayed bin Sultan Al Nahyan, en werd opgeleid aan de Koninklijke Militaire Academie Sandhurst in het VK.
Invloed:
Hij staat bekend om zijn visie op het diversifiëren van de economie, het versterken van de militaire kracht en het bevorderen van regionale veiligheid.

Strategie: Hij heeft de VAE strategisch gepositioneerd als een wereldwijde speler via hard- en softpower en het beheer van enorme staatsinvesteringsfondsen.

Belangrijke notities:
Hij is niet dezelfde persoon als Sjeik Mohammed bin Rashid Al Maktoum, de premier van de VAE en heerser van Dubai.

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 15-05-2026 12:24:38 ]
  vrijdag 15 mei 2026 @ 13:26:20 #167
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220801066
twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220801754
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:26 schreef HowardRoark het volgende:
[ twitter ]
Dat zou in principe een zeer positieve ontwikkeling zijn en het hele verhaal dat Israël Zuid‑Libanon zou gaan annexeren van tafel vegen. Alleen ben ik bang dat Hezbollah ontwapenen makkelijker gezegd is dan gedaan en dat we dan weer van voren af aan beginnen.
pi_220801807
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 12:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ze vechten voor hun voortbestaan samen met de USA en SA

Iedereen haat Iran , ook de Iraniërs zelf .
Ok, behalve Putin dan , Iran is zijn laatste grote vriend
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Mohammed_bin_Zayed_Al_Nahyan
[..]

Je weet dat de UAE en SA de laatste tijd niet echt op goede voet staan.

Wat ik heb begrepen, is dat er achter de schermen wordt gewerkt aan een regionaal veiligheidskader waarin Iran, de Golfstaten en misschien zelfs Irak en Jordanië worden genoemd. China zou daarin een grote rol moeten spelen.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 14:39:19 #170
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220801830
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 14:36 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Je weet dat de UAE en SA de laatste tijd niet echt op goede voet staan.

Wat ik heb begrepen, is dat er achter de schermen wordt gewerkt aan een regionaal veiligheidskader waarin Iran, de Golfstaten en misschien zelfs Irak en Jordanië worden genoemd. China zou daarin een grote rol moeten spelen.
China wil Taiwan, dan regelen ze alles , ook voor Trump
pi_220802019
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 14:39 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
China wil Taiwan, dan regelen ze alles , ook voor Trump
Ik vermoed dat China een iets groter plaatje in gedachten heeft, ik kan ernaast zitten hoor.
pi_220802508
' Trump haalt weer uit naar de media, ditmaal The New York Times.'

President Donald Trump heeft in China uitgehaald naar een verslaggever van The New York Times. De krant meldde deze week dat een groot aantal Iraanse raketlanceerinstallaties nog werkzaam is. Trump betwist dat en stelt dat de verslaggeving van de journalist "landverraderlijk" is. Volgens de president is 80 procent van de installaties verwoest.

Misschien zou Trump zijn boosheid beter kunnen richten op de inlichtingen die uit zijn eigen diensten kwamen.

Fourth Malaysia-linked vessel passes through Strait of Hormuz.

[ Bericht 6% gewijzigd door AFA2022 op 15-05-2026 16:33:15 ]
pi_220804350
90% van de bunkers en tunnels nog intact, 70% van Iraanse raketvoorraad bestaat nog, 30 van de 33 lanceerbasissen staan nog overeind, en honderden patriot raketten op Shahed drones verspild....

FLAWLESS VICTORY....
pi_220804727
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 20:26 schreef havanagila het volgende:
90% van de bunkers en tunnels nog intact, 70% van Iraanse raketvoorraad bestaat nog, 30 van de 33 lanceerbasissen staan nog overeind, en honderden patriot raketten op Shahed drones verspild....

FLAWLESS VICTORY....
Wat hebben die lui dan gebombardeerd gedurende die 6 weken!? :')
Incelfrikandel
pi_220804924
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 21:06 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Bijvoorbeeld een kindercrèche...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220804951
quote:

[..]
O.a. scholen, universiteiten, ziekenhuizen, apotheken, andere gezondheidscentra, onderzoeks- en wetenschapsinstituten en laboratoria, banken, woonwijken/appartementencomplexen, industriegebieden, sportstadions, bruggen en andere infrastructuur, passagiersvliegtuigen/luchthavens, energie- en watervoorzieningen, etc.

Vooral de burgers geterroriseerd/gestraft, zoals we vaker gewend zijn van deze brengers van "vrede, vrijheid en democratie", de grootste Terroristen op aarde.
  FOK!Fotograaf zaterdag 16 mei 2026 @ 09:45:48 #177
364681 over_hedge
pi_220806863
quote:

[..]
de ingang naar die raket voorraden etc. Zit allemaal onder grond. De us heeft wel wapens om die te raken maar die zijn echt tering duur. Dus kiezen ze er voor om de ingangen te laten instorten. Maarja als je ze daarna weken geeft om alles er weer uit te halen zit je met deze shitshow.

Volgens mij is dit wat er gebeurde.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_220806970
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 09:45 schreef over_hedge het volgende:

[..]
de ingang naar die raket voorraden etc. Zit allemaal onder grond. De us heeft wel wapens om die te raken maar die zijn echt tering duur. Dus kiezen ze er voor om de ingangen te laten instorten. Maarja als je ze daarna weken geeft om alles er weer uit te halen zit je met deze shitshow.

Volgens mij is dit wat er gebeurde.
Ja hoor. :')
Vakman pur sang
  FOK!Fotograaf zaterdag 16 mei 2026 @ 10:00:37 #179
364681 over_hedge
pi_220807019
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 09:55 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja hoor. :')
Nou vertel. Hoe zit het
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_220807049
Trump trekt na al die grootspraak dus tóch zijn keutel in.

Hij heeft gezegd dat hij een schorsing van twintig jaar van het Iraanse nucleaire programma zou accepteren:
“Twintig jaar is genoeg, maar ze moeten garanties geven… Met andere woorden: het moet écht twintig jaar zijn.”

Dat zou dan neerkomen op het toestaan van internationale inspecties,
zoiets als wat president Obama destijds had afgesproken...
pi_220807064
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 20:26 schreef havanagila het volgende:

FLAWLESS VICTORY....
Dat heb op feesboek gestaan?
Vakman pur sang
  FOK!Fotograaf zaterdag 16 mei 2026 @ 10:05:11 #182
364681 over_hedge
pi_220807108
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 10:02 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
nee in de new york times en andere platformen.
pi_220807134
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 10:02 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Alleen alles wat op thruth door trump en zijn circus gepost wordt geloof jij toch? :D
pi_220807156
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 10:05 schreef over_hedge het volgende:

[..]
nee in de new york times en andere platformen.
Ik
Zie geen bronnen.
Enige wat ik vraag is een deugdelijke bron.
Vakman pur sang
  FOK!Fotograaf zaterdag 16 mei 2026 @ 10:11:41 #185
364681 over_hedge
pi_220807163
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 10:10 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik
Zie geen bronnen.
Je vraagt niks. Je zegt ja hoor :')
Hoe is dat vragen om een bron? Maar zou zeggen gebruik google eens. Handige website
pi_220807184
quote:

[..]
Ik
Zie geen bronnen.
https://www.business-stan(...)m_source=copilot.com
pi_220807220
quote:
Kijk, zo moeilijk is het niet. ^O^
Vakman pur sang
pi_220807227
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 10:11 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Je vraagt niks. Je zegt ja hoor :')
Hoe is dat vragen om een bron? Maar zou zeggen gebruik google eens. Handige website
Jij zegt zomaar wat.
Vakman pur sang
  zaterdag 16 mei 2026 @ 10:16:16 #189
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_220807228
quote:

[..]
Ik
Zie geen bronnen.
De oorlog gaat fantastisch? Het Iraanse verzet is gebroken? Vrede is nabij?

Daar heb je dan vast ook bronnen van.
pi_220807241
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 10:16 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
De oorlog gaat fantastisch? Het Iraanse verzet is gebroken? Vrede is nabij?

Daar heb je dan vast ook bronnen van.
Hé? :')
Vakman pur sang
  FOK!Fotograaf zaterdag 16 mei 2026 @ 10:18:50 #191
364681 over_hedge
pi_220807268
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 10:16 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Jij zegt zomaar wat.
nee hoor. ik baseer het op wat inlichtingendiensten zeggen.

En ik presenteerde het ook niet als een feit. Maar je mag het er totaal mee oneens zijn hoor. Maar vertel, wat is er verkeerd aan. En hoe zit het wel echt.

Oh en zelfs al lul ik maar wat. Dan nog vroeg je nergens om een bron. Dus wat zit je nou dom te doen
pi_220807277
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 10:16 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Kijk, zo moeilijk is het niet. ^O^
Nou fantastisch nu heb je de bronnen, ga je hierna dan net zoals trump de nyt beschuldigen van landverraad?

Donald Trump Accuses New York Times Reporter Of Treason After Article On U.S. Failing To Achieve Objectives In Iran War
pi_220808044
quote:

[..]
Het is gewoon best lastig om in enkele weken een land van ruim 2x het oppervlak van Frankrijk te bombarderen.
En ook erg kostbaar, blijkt maar weer.

Rusland is al jaren bezig met de helft daarvan en er staat wonderlijk wel nog wel wat overeind in Oekraïne.
pi_220808282
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 12:25 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het is gewoon best lastig om in enkele weken een land van ruim 2x het oppervlak van Frankrijk te bombarderen.
En ook erg kostbaar, blijkt maar weer.

Rusland is al jaren bezig met de helft daarvan en er staat wonderlijk wel nog wel wat overeind in Oekraïne.
Hoe meer je denkt dat hij gechanteerd wordt, hoe logischer het lijkt dat Netanyahu iets op hem heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')