abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220778203
Toen ik dit topic opende werd er gelachen.
De VS die Iran aanvalt? Jaja dat roepen ze al jaren!
Nou schiet niet op!
En zulks
Vakman pur sang
  dinsdag 12 mei 2026 @ 23:28:47 #102
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220778472
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 23:06 schreef Lospedrosa het volgende:
Nou schiet niet op!
En zulks
Of China die Taiwan gaat oprollen met medeweten van Trump
Trump onderweg naar Xi voor bespreken handelsoorlog, Iran-oorlog en wapenleverantie Taiwan
quote:
Trump onderweg naar Xi voor bespreken handelsoorlog, Iran-oorlog en wapenleverantie Taiwan
Jippie 12-05-2026 23:08 print
Donald Trump is vertrokken voor een staatsbezoek aan China, zijn eerste sinds 2017.

De Amerikaanse president ontmoet zijn Chinese ambtsgenoot Xi Jinping donderdag en vrijdag in Peking voor besprekingen over de handelsoorlog, de oorlog in Iran en de omstreden wapenverkoop aan Taiwan.
quote:
De sluiting van de Straat van Hormuz door Iran en een Amerikaanse blokkade van Iraanse havens hebben Chinese schepen vastgezet en de invoer van ruwe olie ernstig verstoord, waarvan de helft uit het Midden-Oosten komt.

Trump hoopt Xi te bewegen zijn invloed op Teheran aan te wenden om een einde aan het conflict te maken.
Trump heeft Xi zelfs gevraagd Chinese olietankers weg te houden uit Iran en richting Amerikaanse havens te dirigeren
.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220779380
quote:
‘Iran beschikt nog steeds over aanzienlijke raketcapaciteiten’, schrijft The New York Times

De uitspraken van de regering van de Amerikaanse president Donald Trump over het Iraanse leger, waarin deze wordt neergezet als zwaar verzwakt, staan haaks op wat Amerikaanse inlichtingendiensten aan beleidsmakers vertellen. Dat meldt The New York Times op basis van ingewijden.

Volgens Amerikaanse inlichtingendiensten beschikt Iran nog altijd over een groot deel van zijn raketarsenaal van vóór de oorlog. Iran zou nog ongeveer 70 procent van zijn mobiele lanceerinstallaties en raketten operationeel hebben. Ook zou Iran weer toegang hebben tot 30 van de 33 raketbases langs de Straat van Hormuz. Die kunnen een bedreiging vormen voor Amerikaanse oorlogsschepen en olietankers die door de smalle vaarroute varen.

De bevindingen ondermijnen de uitspraken van Trump en minister van Defensie Pete Hegseth, die herhaaldelijk stelden dat het Iraanse leger „verpletterd” is en geen serieuze dreiging meer vormt.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)apaciteiten-a4927744
pi_220779390
30 van de 33 raketbases zijn nog in gebruik voor Iran zegt NYT. Ik vraag me echt af wat Israel en de VS gedaan hebben.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220779419
OBLITERATED
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_220779437
" Most alarming to some senior officials is evidence that Iran has restored operational acces to 30 of the 33 missile sites it maintains along the Strait of Hormuz. Only three of the missile sites along the strait remain totally inaccessible, according to the assessments."

Dat hebben ze bizar snel gedaan...
pi_220779456
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 08:31 schreef Discombobulate het volgende:
30 van de 33 raketbases zijn nog in gebruik voor Iran zegt NYT. Ik vraag me echt af wat Israel en de VS gedaan hebben.
Er gingen al veel geruchten rond dat veel dummies zijn geraakt. Kan propaganda zijn natuurlijk.
  woensdag 13 mei 2026 @ 08:44:11 #108
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_220779467
quote:
Ligt aan de definitie van een raketbasis. Misschien hebben ze er een nieuwe TEL heen gereden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_220779500
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 08:35 schreef Barbusse het volgende:
OBLITERATED
UTTERLY
pi_220779502
quote:
Burgers doden.
Wereld economie om zeep helpen.
  woensdag 13 mei 2026 @ 08:53:37 #111
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_220779514
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 19:56 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Iran will be able not only to demand tolls for passage, but to limit transit to those nations with which it has good relations. If a nation behaves in a way that Iran’s rulers don’t like, they will be able to exact punishment merely by slowing, or even threatening to slow, the flow of that nation’s cargo ships in and out of the strait.
Dat werkt natuurlijk wel twee richtingen uit.
Ze hebben maar 1 oever de andere over kan exact dezelfde blokkade uitvoeren.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_220779518
twitter
  woensdag 13 mei 2026 @ 09:22:48 #113
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_220779750
_O-

Wat is daarop uw antwoord, meneer Roark?
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_220779981
'I don't think about Americans' financial situation' when negotiating with Iran, Trump says

Bekijk deze YouTube-video
pi_220780136
quote:
Nou schiet niet op!
En zulks
Voor de liefhebbers: hier is dat eerste deel.
Ik vind het wel wat meevallen met dat "lachen", paar users die dat beweren.
Ook users die zich afvragen of het effectief is, paar users die overtuigd zijn dat de VS dit wel even gaat klaren.

NWS / Interventies van de VS in Iran, The beginning.
pi_220780808
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 09:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
'I don't think about Americans' financial situation' when negotiating with Iran, Trump says

Bekijk deze YouTube-video
Toch denk ik dat voor een aantal Americans een uitzondering geldt.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_220780843
quote:
Nou schiet niet op!
En zulks
Wees nou maar blij met dat gelach.
Dan ben je tenminste iemand die nog voor een vrolijke noot zorgt.
Ik doe het ff rustig aan.
  woensdag 13 mei 2026 @ 11:50:31 #118
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_220781325
quote:
Nou schiet niet op!
En zulks
voel je je niet serieus genomen door je medefokkers
pi_220781353
quote:
Nou schiet niet op!
En zulks
VS wat oorlog voert met Iran werd inderdaad al tientallen jaren geroepen. Eigenlijk al sinds de jaren '90 dat Netanyahu loopt te roepen dat Iran twee weken verwijderd is van een kernwapen maar ook zeker in de jaren '00 en '10. Niet zo gek dat niet iedereen het nu zo serieus nam.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  woensdag 13 mei 2026 @ 11:59:21 #120
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_220781378
quote:
Lekker knallen en moorden, zoals we van ze gewend zijn
pi_220781531
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 22:27 schreef theguyver het volgende:

[..]
Iedereen loopt wel te blazen over de VS en Trump maar als hij dit tot goed einde weet te brengen, dan wil ik wel graag zien hoe zijn tegenstanders dit Negatief kunnen maken.
Ik heb maar heel weinig nieuws kunnen vinden uit Iran geen beelden niks noppes nada ik denk dat ze starlink behoorlijk geblokkeerd hebben.
Het is de tegenstanders toch gelukt om er een negatieve spin aan te geven.
Vakman pur sang
pi_220781741
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 08:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dat werkt natuurlijk wel twee richtingen uit.
Ze hebben maar 1 oever de andere over kan exact dezelfde blokkade uitvoeren.
Ja dat kan. Maar ook dan geldt zonder Iran geen vrije doorvaart.

Dat het van de andere oever geblokkeerd kan worden betekent dat Saudi Arabie het ook zou kunnen doen. Of de Emiraten of Qatar. Maar dat zal Amerika ze niet toestaan. Daarbij is niet duidelijk of die landen dat wel willen doen want bijvoorbeeld Qatar zal lijkt me nogal bang zijn voor Iraanse raketten.
Of het voor die andere landen de moeite is geen idee. Ik kan me voorstellen dat ze liever met zo min mogelijk conflict doorgaan.
  woensdag 13 mei 2026 @ 12:58:34 #123
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220781792
Dus, wat is het plan nu? Ik ben echt de draad kwijt.

De VS wacht tot Iran fold vanwege de blokkade op hun olie?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_220781831
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 12:24 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Het is de tegenstanders toch gelukt om er een negatieve spin aan te geven.
Veel mensen raken teleurgesteld in zijn gedrag, zijn omgang met crises en zijn steeds hardere toon. Daardoor brokkelt zijn draagvlak af. Zijn manier van omgaan met de media speelt daarbij een grote rol... onlangs noemde hij een journaliste nog een ‘bitch’ en dat als president van de Verenigde Staten.

Daarnaast valt zijn impulsieve stijl veel mensen tegen: elke dag een draai maken, uitspraken terugnemen, nieuwe beschuldigingen en vooral heel veel leugens. Het is simpelweg te veel om op te noemen.

Opvallend is dat zelfs een deel van de christelijke kiezers zich van hem afkeert, terwijl dat jarenlang een van zijn trouwste achterbannen was.
  woensdag 13 mei 2026 @ 13:03:45 #125
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_220781838
quote:
2s.gif Op woensdag 13 mei 2026 12:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Dus, wat is het plan nu? Ik ben echt de draad kwijt.

De VS wacht tot Iran fold vanwege de blokkade op hun olie?
Denk dat de VS enige opoffering wil van Iran, net genoeg om naar huis te gaan met "Zie je wel?! Victory! Best President ever!"
Waarschijnlijk een pinkieswear van "We won't enrich uranium anymore ;) we pwomissee :D ;) "
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')