abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220751387
Ik maak mij ongerust over de ontwikkelingen in Duitsland, waar ik nu woon. Ben uit Nederland weggegaan wegens de drukte en de onbetaalbare huizenprijzen en verdere onprettige maatschappelijke ontwikkelingen.
Ben toen met vervroegd pensioen gegaan en een mooi huis in Duitsland gekocht.

Helaas moet ik nu constateren dat in Duitsland alles in een neergaande beweging is. Op FOK zijn hier een aantal topics over. Waar ik bang voor ben is dat er maatschappelijke onrust gaat ontstaan, linksen tegen rechtsen, Oekrainers tegen Russen, tegen Joden etc.

Ik probeer altijd om een stap voor te zijn, daarom plan B
Naar welk land moet ik uitwijken voordat de "shit hits the fan" ?
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  Manager PR/Moderator zaterdag 9 mei 2026 @ 17:10:57 #2
269689 crew  Viv
pi_220751427
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 17:04 schreef Oud_student het volgende:
Ik maak mij ongerust over de ontwikkelingen in Duitsland, waar ik nu woon. Ben uit Nederland weggegaan wegens de drukte en de onbetaalbare huizenprijzen en verdere onprettige maatschappelijke ontwikkelingen.
Ben toen met vervroegd pensioen gegaan en een mooi huis in Duitsland gekocht.

Helaas moet ik nu constateren dat in Duitsland alles in een neergaande beweging is. Op FOK zijn hier een aantal topics over. Waar ik bang voor ben is dat er maatschappelijke onrust gaat ontstaan, linksen tegen rechtsen, Oekrainers tegen Russen, tegen Joden etc.

Ik probeer altijd om een stap voor te zijn, daarom plan B
Naar welk land moet ik uitwijken voordat de "shit hits the fan" ?
Ik denk dat de hele wereld zich in onzekere tijden begeeft momenteel. :{
  zaterdag 9 mei 2026 @ 17:11:22 #3
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_220751430
Panama is een heel mooi land, als je van witte stranden en jungle houdt.
Een waar (belasting)paradijs _O_
pindazakje
  zaterdag 9 mei 2026 @ 17:11:42 #4
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_220751433
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 17:10 schreef Viv het volgende:

[..]
Ik denk dat de hele wereld zich in onzekere tijden begeeft momenteel. :{
Europa is niet heel de wereld.
pindazakje
  Manager PR/Moderator zaterdag 9 mei 2026 @ 17:27:44 #5
269689 crew  Viv
pi_220751509
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 17:11 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Europa is niet heel de wereld.
Nee, dat zei ik dan ook niet? :?

Ik bedoelde meer dat alle landen er last van hebben als er onrust is rondom de Verenigde Staten, Rusland, het Midden Oosten, China, etc. Denk aan de olieprijs, inflatie, uitgaven aan defensie, etc. Dan maakt het vrij weinig verschil of je in Nederland, Duitsland of Zweden woont of elders op de wereld. w/
  zaterdag 9 mei 2026 @ 17:29:11 #6
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220751513
Australië is het enige juiste antwoord
pi_220751526
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 17:29 schreef ikweethetookniet het volgende:
Australië is het enige juiste antwoord
Daar is het al bijna net zo'n zooitje als in Europa...
quote:
Australia’s immigration system is broken. Our population has surged past 27 million, overwhelming housing, infrastructure, and essential services. Wages are stagnating, homeownership is slipping out of reach, and Australians are being forced to compete with cheap foreign labour.
https://www.onenation.org.au/immigration
  zaterdag 9 mei 2026 @ 17:33:23 #8
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_220751529
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 17:27 schreef Viv het volgende:

[..]
Nee, dat zei ik dan ook niet? :?

Ik bedoelde meer dat alle landen er last van hebben als er onrust is rondom de Verenigde Staten, Rusland, het Midden Oosten, China, etc. Denk aan de olieprijs, inflatie, uitgaven aan defensie, etc. Dan maakt het vrij weinig verschil of je in Nederland, Duitsland of Zweden woont of elders op de wereld. w/
Voor de belastingdruk maakt het wel degelijk uit, al helemaal als de nieuwe box 3 regeling er straks aan komt in Nederland.
pindazakje
  Manager PR/Moderator zaterdag 9 mei 2026 @ 17:35:32 #9
269689 crew  Viv
pi_220751539
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 17:33 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Voor de belastingdruk maakt het wel degelijk uit, al helemaal als de nieuwe box 3 regeling er straks aan komt in Nederland.
Ah, qua belastingdruk kan TS Zweden ook wel afstrepen. :D :X
pi_220751551
Indonesië
  zaterdag 9 mei 2026 @ 17:39:52 #11
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_220751559
Ik zou je wat meer op jezelf focussen en wat minder bezig zijn met 'de maatschappij' en 'stromingen'

Daar heb je pas last van als je je er druk om maakt. In Nederland heb ik nog nooit last gehad van zowel buitenlanders/asielzoekers als extreemrechts wat de boel meer en meer opfokt. De maatschappij gaat met ups en downs, maar je hoeft in mijn ervaring niet met die golven mee te gaan.
Laffe huichelaar
pi_220751567
Ja die onhoudbare belastingdruk.... In het echt heeft men het hier super. Je betaalt wat maar daar krijg je ook wat voor. On topic: Alaska of zo. Lekker rustig. Gebeurt nooit wat. Dan wordt je een echte "Trapper". Terug naar de natuur.

vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_220751575
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 17:35 schreef Viv het volgende:

[..]
Ah, qua belastingdruk kan TS Zweden ook wel afstrepen. :D :X
Daar is het gewoon goed geregeld. Iets minder geloof in dat "de markt" alle problemen oplost. En dat werkt beter dan hier waar men dat nog gelooft.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 9 mei 2026 @ 17:43:44 #14
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_220751579
Polen lijkt me.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_220751590
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 17:37 schreef Poepz0r het volgende:
Indonesië
Malta genot kan ook nog
  zaterdag 9 mei 2026 @ 17:46:42 #16
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_220751596
Ik heb Canada en Mexico altijd wel aantrekkelijk gevonden.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_220751613
Paraguay

^O^
  zaterdag 9 mei 2026 @ 17:56:39 #18
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220751655
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 17:33 schreef nelaeryn het volgende:
Daar is het al bijna net zo'n zooitje als in Europa...
Dat geloof ik graag maar daar hoef je niet bang te zijn voor oorlog ofdreiging van een andere natie
Of een kernwapen op je hoofd of dienstplicht

Bitcoin op een off line Wallet is ook prima tegen belasting _O_
pi_220751686
Er is geen perfecte land waar je mee uit voeten kan.

Je moet op zoek naar minste slechte land waarin al aan jouw behoefte weet voldoen.
Voor de rest, leef met plezier, voor je het weet ben je morgen dood.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_220751712
Beter dan Nederland zul je niet snel vinden.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_220751737
Tja, er is overal wel wat.
Misschien is Zwitserland een idee, als je er binnenkomt.
  zaterdag 9 mei 2026 @ 18:18:59 #22
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220751750
Frans Polynesië?
  zaterdag 9 mei 2026 @ 18:20:00 #23
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220751757
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 18:09 schreef Hallojo het volgende:
Beter dan Nederland zul je niet snel vinden.
Welke buitenlanden heb jij gewoond en gewerkt?
pi_220751774
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 18:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Welke buitenlanden heb jij gewoond en gewerkt?
Geen.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_220751777
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 17:04 schreef Oud_student het volgende:
Ik maak mij ongerust over de ontwikkelingen in Duitsland, waar ik nu woon. Ben uit Nederland weggegaan wegens de drukte en de onbetaalbare huizenprijzen en verdere onprettige maatschappelijke ontwikkelingen.
Ben toen met vervroegd pensioen gegaan en een mooi huis in Duitsland gekocht.

Helaas moet ik nu constateren dat in Duitsland alles in een neergaande beweging is. Op FOK zijn hier een aantal topics over. Waar ik bang voor ben is dat er maatschappelijke onrust gaat ontstaan, linksen tegen rechtsen, Oekrainers tegen Russen, tegen Joden etc.

Ik probeer altijd om een stap voor te zijn, daarom plan B
Naar welk land moet ik uitwijken voordat de "shit hits the fan" ?
Ik zou de maan overwegen. Gewoon ff wachten tot Musk dit commercieel aanbiedt. ^O^
pi_220751813
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 17:04 schreef Oud_student het volgende:
Ik maak mij ongerust over de ontwikkelingen in Duitsland, waar ik nu woon. Ben uit Nederland weggegaan wegens de drukte en de onbetaalbare huizenprijzen en verdere onprettige maatschappelijke ontwikkelingen.
Ben toen met vervroegd pensioen gegaan en een mooi huis in Duitsland gekocht.

Helaas moet ik nu constateren dat in Duitsland alles in een neergaande beweging is. Op FOK zijn hier een aantal topics over. Waar ik bang voor ben is dat er maatschappelijke onrust gaat ontstaan, linksen tegen rechtsen, Oekrainers tegen Russen, tegen Joden etc.

Ik probeer altijd om een stap voor te zijn, daarom plan B
Naar welk land moet ik uitwijken voordat de "shit hits the fan" ?
Dubai of VAE.
pi_220751819
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 18:09 schreef Hallojo het volgende:
Beter dan Nederland zul je niet snel vinden.
Voor iemand die nog nooit buiten Nederland heeft gewoond blaas je zeer hoog van de toren.
pi_220751827
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 17:33 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Voor de belastingdruk maakt het wel degelijk uit, al helemaal als de nieuwe box 3 regeling er straks aan komt in Nederland.
Daarom Dubai.
pi_220751833
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 18:28 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Voor iemand die nog nooit buiten Nederland heeft gewoond blaas je zeer hoog van de toren.
Waarom zou ik buiten Nederland gaan wonen als ik Nederland het beste vind?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  zaterdag 9 mei 2026 @ 18:38:34 #30
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_220751910
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 18:29 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Daarom Dubai.
Tja als je daar gelukkig kan worden, zou niks voor mij zijn iig.
pindazakje
pi_220752189
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 18:01 schreef Captain_Ghost het volgende:
Er is geen perfecte land waar je mee uit voeten kan.

Je moet op zoek naar minste slechte land waarin al aan jouw behoefte weet voldoen.
Voor de rest, leef met plezier, voor je het weet ben je morgen dood.
Ja ik dacht: het zal mijn tijd wel duren, maar ik twijfel wel daaraan :{
En idd zoeken naar een land dat het meest aansluit aan jouw behoeftes.

Zelf denk ik aan Denemarken; goede infrastructuur, gezondheidszorg en een streng immigratiebeleid.
Nadeel is wel dat veel erg duur is, maar wonen op het platte land is goedkoop.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  zaterdag 9 mei 2026 @ 19:26:05 #32
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220752197
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 18:22 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Geen.
Dus je hebt geen idee waar je het over hebt
pi_220752203
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 18:30 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Waarom zou ik buiten Nederland gaan wonen als ik Nederland het beste vind?
Dan is dit topic niet voor jou. Nederland is op dit moment geen slecht land om te leven, maar net als Duitsland kun je een neergang bespeuren, de vraag is hoe ziet het er over een paar jaar uit?
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  zaterdag 9 mei 2026 @ 19:34:57 #34
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220752266
Bulgarije staat op mijn short list.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zaterdag 9 mei 2026 @ 19:35:54 #35
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220752275
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 19:25 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Ja ik dacht: het zal mijn tijd wel duren, maar ik twijfel wel daaraan :{
En idd zoeken naar een land dat het meest aansluit aan jouw behoeftes.

Zelf denk ik aan Denemarken; goede infrastructuur, gezondheidszorg en een streng immigratiebeleid.
Nadeel is wel dat veel erg duur is, maar wonen op het platte land is goedkoop.
Denemarken is te dicht bij de storm wmb.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zaterdag 9 mei 2026 @ 19:43:09 #36
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220752324
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 19:25 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Zelf denk ik aan Denemarken; goede infrastructuur, gezondheidszorg en een streng immigratiebeleid.
Nadeel is wel dat veel erg duur is, maar wonen op het platte land is goedkoop.
Ik weet niet of Denemarken duur is of de wisselkoers slecht.
pi_220752480
Denemarken is een mooi land, zeker het platteland in het westen. Maar de grote steden zijn net zo verziekt als hier helaas.
pi_220752488
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 17:29 schreef ikweethetookniet het volgende:
Australië is het enige juiste antwoord
Of Canada.
pi_220752496
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 18:09 schreef Hallojo het volgende:
Beter dan Nederland zul je niet snel vinden.
Maar het kachelt in hoog tempo achteruit. In allerlei lijsten staat Nederland al niet meer in de top 10.
  zaterdag 9 mei 2026 @ 21:36:52 #40
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220753193
Ik kijk naar zuid-Amerika om een aantal redenen. Prettig leefklimaat, maar ook de belastingen, vooral die op vermogen, zijn nog realistischer. Straks met de nieuwe Box-3 regels ga ik effectief 80K per jaar betalen in totaal. Dat terwijl ik zelf eigenlijk bijna geen geld nodig heb.

Verder denk ik dat het in Europa eigenlijk game over is. Ik geloof niet in een plotse ineenstorting, maar wel in een zuid-Afrika scenario, maar steeds slechter functionerende infrastructuur, en falende en corrupte overheid, steeds minder veiligheid, gated communities voor de rijken etc. Zo wil ik niet leven.
The End Times are wild
pi_220753226
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 21:36 schreef LXIV het volgende:
Ik kijk naar zuid-Amerika om een aantal redenen. Prettig leefklimaat, maar ook de belastingen, vooral die op vermogen, zijn nog realistischer. Straks met de nieuwe Box-3 regels ga ik effectief 80K per jaar betalen in totaal. Dat terwijl ik zelf eigenlijk bijna geen geld nodig heb.

Verder denk ik dat het in Europa eigenlijk game over is. Ik geloof niet in een plotse ineenstorting, maar wel in een zuid-Afrika scenario, maar steeds slechter functionerende infrastructuur, en falende en corrupte overheid, steeds minder veiligheid, gated communities voor de rijken etc. Zo wil ik niet leven.
Je bedoelt dus zoals het in een groot deel van de wereld nu al is. En wat denk je dat er in Zuid Amerika gaat gebeuren als al die belastingvluchtelingen zich daar gaan vestigen?
  zaterdag 9 mei 2026 @ 21:43:50 #42
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220753232
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 21:42 schreef Farenji het volgende:

[..]
Je bedoelt dus zoals het in een groot deel van de wereld nu al is. En wat denk je dat er in Zuid Amerika gaat gebeuren als al die belastingvluchtelingen zich daar gaan vestigen?
Dat zal een boost geven.
The End Times are wild
pi_220753268
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 21:43 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat zal een boost geven.
Van gated communities voor rijken ja.
  zondag 10 mei 2026 @ 06:18:04 #44
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_220754748
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 20:03 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Of Canada.
Het probleem alleen met landen met een streng immigratiebeleid buiten de EU, is dat TS net zo goed door die immigratiemolen moet. Aangezien hij met pensioen is, en blijkbaar geen multimiljonair gezien de opmerking over Denemarken, kan dat nog wel eens lastig worden. Maar niet geschoten is altijd mis natuurlijk.
<a href="https://forum.fok.nl/topic/1321859/1/30" target="_blank" >HuHu en kwiwi hebben een kindje gemaakt</a> O+
pi_220754857
quote:
16s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 19:34 schreef FlippingCoin het volgende:
Bulgarije staat op mijn short list.
En Polen?
  zondag 10 mei 2026 @ 08:22:59 #46
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220755076
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 07:17 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
En Polen?
Volgens mij wel aanzienlijk duurder. Maar mooi land verder, niet echt in verdiept.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_220755137
Noorwegen lijkt mij wel wat op de taal na dan. Vrouwen mooi, economie goed, ruimte groot, ik zie mogelijkheden anders dan dromen er over! :Y

behalve de taal, dat dan wel weer...
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  zondag 10 mei 2026 @ 09:01:25 #48
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220755336
Paraguay lijkt me wel wat voor je.
pi_220755444
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 09:01 schreef Hexagon het volgende:
Paraguay lijkt me wel wat voor je.
Je klinkt verbitterd.
  zondag 10 mei 2026 @ 09:21:01 #50
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220755454
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 09:19 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Je klinkt verbitterd.
Nee ik heb gewoon vernomen dat dat een populaire bestemming is voor een bepaald slag volk. Puur informatief dus.
pi_220755555
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 09:01 schreef Hexagon het volgende:
Paraguay lijkt me wel wat voor je.
Wie wilt nu niet wakker worden in Paraguay? :D
  zondag 10 mei 2026 @ 09:39:12 #52
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220755642
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 09:19 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Je klinkt verbitterd.
rare opmerking inderdaad, maar goed die user is wel vaker wat kortzichtig.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_220755692
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 09:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee ik heb gewoon vernomen dat dat een populaire bestemming is voor een bepaald slag volk. Puur informatief dus.
“Bepaald slag volk”? Wat bedoel je daar precies mee, en welke relatie heeft dat tot de TS ?
  zondag 10 mei 2026 @ 09:52:52 #54
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220755753
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 08:38 schreef Chandler het volgende:
Noorwegen lijkt mij wel wat op de taal na dan. Vrouwen mooi, economie goed, ruimte groot, ik zie mogelijkheden anders dan dromen er over! :Y

behalve de taal, dat dan wel weer...
Noors is voor een Nederlander snel te leren.
Maar het klimaat trekt me niet
The End Times are wild
  zondag 10 mei 2026 @ 11:54:12 #55
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_220756707
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 17:37 schreef Poepz0r het volgende:
Indonesië
Helaas 100 jaar te laat :)
Toen kon je daar als een koning leven, in ons Indie ;)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_220756811
Als je nog zou werken en ook wel ambitieus bent, gewoon de VS.
Nu zijn daar ook wel vooral binnenlandse spanningen maar die zijn niet zo zichtbaar als in Europa in de meeste steden.
Maar als je bv denkt dat de wereld uitstevend op een wereldoorlog dan zit je in de VS het beste omdat het strategisch gewoon gunstig ligt icm met een grote legermacht zal ja daar niks gebeuren.

Dat kun je van Mexico, Argentinië of Paraguay niet zeggen.
En een nieuwe wereldoorlog zal vast wel weer op Europese grond uitbreken en Duitsland zal wel weer een grote rol spelen.
Dat zijn ze gewend.
Vakman pur sang
pi_220756852
Als je wil emigreren van A naar B dan is het altijd een veel beter uitgangspunt "omdat ik heel graag in B wil wonen" dan "omdat ik heel graag weg uit A wil".
  zondag 10 mei 2026 @ 13:09:11 #58
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220757068
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 21:36 schreef LXIV het volgende:
Ik kijk naar zuid-Amerika om een aantal redenen. Prettig leefklimaat, maar ook de belastingen, vooral die op vermogen, zijn nog realistischer. Straks met de nieuwe Box-3 regels ga ik effectief 80K per jaar betalen in totaal. Dat terwijl ik zelf eigenlijk bijna geen geld nodig heb.

Verder denk ik dat het in Europa eigenlijk game over is. Ik geloof niet in een plotse ineenstorting, maar wel in een zuid-Afrika scenario, maar steeds slechter functionerende infrastructuur, en falende en corrupte overheid, steeds minder veiligheid, gated communities voor de rijken etc. Zo wil ik niet leven.
Daar kijk je serieus naar?
Jij hebt toch hier je familie, vrienden en herinneringen? Wat heb jij in zuid-amerika nou?

Verder wel eens hoor. Los van alle spookverhalen kun je in Colombia goed leven, overwegend veilig en super betaalbaar. Maar ook daar zijn problemen.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  zondag 10 mei 2026 @ 13:35:25 #59
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220757208
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 09:01 schreef Hexagon het volgende:
Paraguay lijkt me wel wat voor je.
Gezien zijn voorliefde voor wappie onderwerpen is ie daar wel op zijn plaats ja.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220757229
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 08:38 schreef Chandler het volgende:
Noorwegen lijkt mij wel wat op de taal na dan. Vrouwen mooi, economie goed, ruimte groot, ik zie mogelijkheden anders dan dromen er over! :Y

behalve de taal, dat dan wel weer...
Bier is daar schrikbarend duur !
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_220757242
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 17:29 schreef ikweethetookniet het volgende:
Australië is het enige juiste antwoord
Mwa, als je argument voor emigratie de "hoge huizenprijzen" is, is Australie ook niet het beloofde land.....
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_220757248
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 12:26 schreef Farenji het volgende:
Als je wil emigreren van A naar B dan is het altijd een veel beter uitgangspunt "omdat ik heel graag in B wil wonen" dan "omdat ik heel graag weg uit A wil".
Dit dus, emigreren moet je doen vanuit een positieve drijfveer, niet een negatieve.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  zondag 10 mei 2026 @ 13:55:19 #63
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_220757304
Financieele redenen om Nederland te verlaten.
Ik hoef niet meer te werken, maar als ik nu jong zou zijn, dan zou ik buiten Europa gaan, wrs. naar de VS.
Ook daar zijn nadelen, maar als je hard wil werken en iets kunt, dan kun je daar iets opbouwen.

Bekijk deze YouTube-video
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  zondag 10 mei 2026 @ 14:03:34 #64
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_220757334
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 13:43 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Dit dus, emigreren moet je doen vanuit een positieve drijfveer, niet een negatieve.
Mooi uitgangspunt, helaas leven we niet in een ideale wereld.
Elk land heeft gezien vanuit jouw eigen criteria positieve en negatieve aspecten.
Wat zijn voor mij belangrijke criteria:
- Prettige woon omstandigheden, dwz. vrijstaand huis met tuin in een rustige omgeving
- Goede voorzieningen, zoals gezondheidszorg (want ik wordt een dagje ouder)
- Veilige omgeving, weinig criminaliteit
- Stabiele regering
- Vrijheid van meningsuiting
- Betaalbaar levensonderhoud, redelijke belasting
- etc.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  zondag 10 mei 2026 @ 14:09:56 #65
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_220757368
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 14:03 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Mooi uitgangspunt, helaas leven we niet in een ideale wereld.
Elk land heeft gezien vanuit jouw eigen criteria positieve en negatieve aspecten.
Wat zijn voor mij belangrijke criteria:
- Prettige woon omstandigheden, dwz. vrijstaand huis met tuin in een rustige omgeving
- Goede voorzieningen, zoals gezondheidszorg (want ik wordt een dagje ouder)
- Veilige omgeving, weinig criminaliteit
- Stabiele regering
- Vrijheid van meningsuiting
- Betaalbaar levensonderhoud, redelijke belasting
- etc.
Dat ga je nergens allemaal in één land vinden, dus begin maar alvast te snijden in je lijstje ;) Wat zijn de 3 belangrijkste punten?
<a href="https://forum.fok.nl/topic/1321859/1/30" target="_blank" >HuHu en kwiwi hebben een kindje gemaakt</a> O+
  zondag 10 mei 2026 @ 14:11:57 #66
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_220757375
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 12:18 schreef Lospedrosa het volgende:
Als je nog zou werken en ook wel ambitieus bent, gewoon de VS.
Nu zijn daar ook wel vooral binnenlandse spanningen maar die zijn niet zo zichtbaar als in Europa in de meeste steden.
Maar als je bv denkt dat de wereld uitstevend op een wereldoorlog dan zit je in de VS het beste omdat het strategisch gewoon gunstig ligt icm met een grote legermacht zal ja daar niks gebeuren.

Dat kun je van Mexico, Argentinië of Paraguay niet zeggen.
En een nieuwe wereldoorlog zal vast wel weer op Europese grond uitbreken en Duitsland zal wel weer een grote rol spelen.
Dat zijn ze gewend.
Als je je wilt indekken tegen WO3, dan moet je naar Nieuw Zeeland of Australie, misschien ook VS.
Maar zeker is dat Europa als slagveld gebruikt gaat worden voor WO3 (het als bij WO1 en2)
Tegen dat risico kan en wil ik mij niet indekken, veel risicos kun je nu eenmaal niet mitigeren of voorkomen.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  zondag 10 mei 2026 @ 14:15:48 #67
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_220757387
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 14:09 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Dat ga je nergens allemaal in één land vinden, dus begin maar alvast te snijden in je lijstje ;) Wat zijn de 3 belangrijkste punten?
Zo eenvoudig is het niet, je kunt elk land een rating geven op elk punt bijv. van 1 tot 10.
Voor mij zijn de eerste 3 punten belangrijk, maar die hangen uiteindelijk ook weer samen met andere punten.
Als ik het allemaal zou weten, dan hoefde ik dit topic niet te openen :)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_220757396
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 14:03 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Mooi uitgangspunt, helaas leven we niet in een ideale wereld.
Elk land heeft gezien vanuit jouw eigen criteria positieve en negatieve aspecten.
Wat zijn voor mij belangrijke criteria:
- Prettige woon omstandigheden, dwz. vrijstaand huis met tuin in een rustige omgeving
- Goede voorzieningen, zoals gezondheidszorg (want ik wordt een dagje ouder)
- Veilige omgeving, weinig criminaliteit
- Stabiele regering
- Vrijheid van meningsuiting
- Betaalbaar levensonderhoud, redelijke belasting
- etc.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar een fatsoenlijke zorgverzekering voor 65+ is vaak onmogelijk tenzij je in Nederland blijft wonen
Honey ! Take me drunk, i am home !
  zondag 10 mei 2026 @ 14:22:25 #69
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_220757418
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 14:15 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Zo eenvoudig is het niet, je kunt elk land een rating geven op elk punt bijv. van 1 tot 10.
Voor mij zijn de eerste 3 punten belangrijk, maar die hangen uiteindelijk ook weer samen met andere punten.
Als ik het allemaal zou weten, dan hoefde ik dit topic niet te openen :)
Ok als betaalbaarheid minder belangrijk is, zou je bijvoorbeeld kunnen kijken naar Portugal en dan voor zorg naar privéklinieken kunnen gaan. Of Zwitserland, maar daar kom je waarschijnlijk niet binnen aangezien je met pensioen bent.
<a href="https://forum.fok.nl/topic/1321859/1/30" target="_blank" >HuHu en kwiwi hebben een kindje gemaakt</a> O+
pi_220757477
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 17:29 schreef ikweethetookniet het volgende:
Australië is het enige juiste antwoord
Dat is ook in verval. De grote steden dan. Canada idem.
pi_220757645
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 12:18 schreef Lospedrosa het volgende:
Als je nog zou werken en ook wel ambitieus bent, gewoon de VS.
Nu zijn daar ook wel vooral binnenlandse spanningen maar die zijn niet zo zichtbaar als in Europa in de meeste steden.
Maar als je bv denkt dat de wereld uitstevend op een wereldoorlog dan zit je in de VS het beste omdat het strategisch gewoon gunstig ligt icm met een grote legermacht zal ja daar niks gebeuren.

Dat kun je van Mexico, Argentinië of Paraguay niet zeggen.
En een nieuwe wereldoorlog zal vast wel weer op Europese grond uitbreken en Duitsland zal wel weer een grote rol spelen.
Dat zijn ze gewend.
Als WO3 uitbreekt verkas ik pas naar de VS, niet eerder.
pi_220757653
Ik heb wel eens gedacht dat als ik echt zou moeten vluchten (dus bijv vanwege oorlog) ik naar Afrika zou gaan. Juist omdat dat continent een slechte naam heeft, en weinig mensen er in geinteresseerd zijn kun je daar relatief veilig zijn. Genoeg landen die stabiel genoeg zijn om in te wonen. Namibie, Tanzania, Uganda ofzo. Je moet op een aantal gebieden dan wel inleveren natuurlijk, maar dat geldt altijd.

Als ik zou willen emigreren voor mijn pensioen dan zou ik toch eerder aan Zuidoost-Azie denken. Vietnam, Laos, Cambodia bijv.
pi_220757700
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 14:03 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Mooi uitgangspunt, helaas leven we niet in een ideale wereld.
Elk land heeft gezien vanuit jouw eigen criteria positieve en negatieve aspecten.
Wat zijn voor mij belangrijke criteria:
- Prettige woon omstandigheden, dwz. vrijstaand huis met tuin in een rustige omgeving
- Goede voorzieningen, zoals gezondheidszorg (want ik wordt een dagje ouder)
- Veilige omgeving, weinig criminaliteit
- Stabiele regering
- Vrijheid van meningsuiting
- Betaalbaar levensonderhoud, redelijke belasting
- etc.
Dus je komt naar Portugal? Alhoewel sommige dingen hier toch wel duur zijn zoals auto's.
pi_220757955
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 15:00 schreef Farenji het volgende:
Ik heb wel eens gedacht dat als ik echt zou moeten vluchten (dus bijv vanwege oorlog) ik naar Afrika zou gaan. Juist omdat dat continent een slechte naam heeft, en weinig mensen er in geinteresseerd zijn kun je daar relatief veilig zijn. Genoeg landen die stabiel genoeg zijn om in te wonen. Namibie, Tanzania, Uganda ofzo. Je moet op een aantal gebieden dan wel inleveren natuurlijk, maar dat geldt altijd.

Als ik zou willen emigreren voor mijn pensioen dan zou ik toch eerder aan Zuidoost-Azie denken. Vietnam, Laos, Cambodia bijv.
Als de wereld wegkijkt wordt je al blanke snel gelyncht daar.
Massa’s blanken emigreren uit Zuid Afrika.

De enigen die zich wel redden zijn figuren als Bolle Jos.
Vakman pur sang
pi_220757986
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 13:40 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Bier is daar schrikbarend duur !
Komt dat even goed uit, dat hoef ik toch niet! :+
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')