Ik denk dat de hele wereld zich in onzekere tijden begeeft momenteel.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 17:04 schreef Oud_student het volgende:
Ik maak mij ongerust over de ontwikkelingen in Duitsland, waar ik nu woon. Ben uit Nederland weggegaan wegens de drukte en de onbetaalbare huizenprijzen en verdere onprettige maatschappelijke ontwikkelingen.
Ben toen met vervroegd pensioen gegaan en een mooi huis in Duitsland gekocht.
Helaas moet ik nu constateren dat in Duitsland alles in een neergaande beweging is. Op FOK zijn hier een aantal topics over. Waar ik bang voor ben is dat er maatschappelijke onrust gaat ontstaan, linksen tegen rechtsen, Oekrainers tegen Russen, tegen Joden etc.
Ik probeer altijd om een stap voor te zijn, daarom plan B
Naar welk land moet ik uitwijken voordat de "shit hits the fan" ?
Europa is niet heel de wereld.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 17:10 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik denk dat de hele wereld zich in onzekere tijden begeeft momenteel.
Nee, dat zei ik dan ook niet?quote:
Daar is het al bijna net zo'n zooitje als in Europa...quote:Op zaterdag 9 mei 2026 17:29 schreef ikweethetookniet het volgende:
Australië is het enige juiste antwoord
quote:Australia’s immigration system is broken. Our population has surged past 27 million, overwhelming housing, infrastructure, and essential services. Wages are stagnating, homeownership is slipping out of reach, and Australians are being forced to compete with cheap foreign labour.
https://www.onenation.org.au/immigration
Voor de belastingdruk maakt het wel degelijk uit, al helemaal als de nieuwe box 3 regeling er straks aan komt in Nederland.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 17:27 schreef Viv het volgende:
[..]
Nee, dat zei ik dan ook niet?![]()
Ik bedoelde meer dat alle landen er last van hebben als er onrust is rondom de Verenigde Staten, Rusland, het Midden Oosten, China, etc. Denk aan de olieprijs, inflatie, uitgaven aan defensie, etc. Dan maakt het vrij weinig verschil of je in Nederland, Duitsland of Zweden woont of elders op de wereld.
Ah, qua belastingdruk kan TS Zweden ook wel afstrepen.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 17:33 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Voor de belastingdruk maakt het wel degelijk uit, al helemaal als de nieuwe box 3 regeling er straks aan komt in Nederland.
Daar is het gewoon goed geregeld. Iets minder geloof in dat "de markt" alle problemen oplost. En dat werkt beter dan hier waar men dat nog gelooft.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 17:35 schreef Viv het volgende:
[..]
Ah, qua belastingdruk kan TS Zweden ook wel afstrepen.![]()
Dat geloof ik graag maar daar hoef je niet bang te zijn voor oorlog ofdreiging van een andere natiequote:Op zaterdag 9 mei 2026 17:33 schreef nelaeryn het volgende:
Daar is het al bijna net zo'n zooitje als in Europa...
Welke buitenlanden heb jij gewoond en gewerkt?quote:Op zaterdag 9 mei 2026 18:09 schreef Hallojo het volgende:
Beter dan Nederland zul je niet snel vinden.
Geen.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 18:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Welke buitenlanden heb jij gewoond en gewerkt?
Ik zou de maan overwegen. Gewoon ff wachten tot Musk dit commercieel aanbiedt.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 17:04 schreef Oud_student het volgende:
Ik maak mij ongerust over de ontwikkelingen in Duitsland, waar ik nu woon. Ben uit Nederland weggegaan wegens de drukte en de onbetaalbare huizenprijzen en verdere onprettige maatschappelijke ontwikkelingen.
Ben toen met vervroegd pensioen gegaan en een mooi huis in Duitsland gekocht.
Helaas moet ik nu constateren dat in Duitsland alles in een neergaande beweging is. Op FOK zijn hier een aantal topics over. Waar ik bang voor ben is dat er maatschappelijke onrust gaat ontstaan, linksen tegen rechtsen, Oekrainers tegen Russen, tegen Joden etc.
Ik probeer altijd om een stap voor te zijn, daarom plan B
Naar welk land moet ik uitwijken voordat de "shit hits the fan" ?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |