abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220751387
Ik maak mij ongerust over de ontwikkelingen in Duitsland, waar ik nu woon. Ben uit Nederland weggegaan wegens de drukte en de onbetaalbare huizenprijzen en verdere onprettige maatschappelijke ontwikkelingen.
Ben toen met vervroegd pensioen gegaan en een mooi huis in Duitsland gekocht.

Helaas moet ik nu constateren dat in Duitsland alles in een neergaande beweging is. Op FOK zijn hier een aantal topics over. Waar ik bang voor ben is dat er maatschappelijke onrust gaat ontstaan, linksen tegen rechtsen, Oekrainers tegen Russen, tegen Joden etc.

Ik probeer altijd om een stap voor te zijn, daarom plan B
Naar welk land moet ik uitwijken voordat de "shit hits the fan" ?
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  Manager PR/Moderator zaterdag 9 mei 2026 @ 17:10:57 #2
269689 crew  Viv
pi_220751427
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 17:04 schreef Oud_student het volgende:
Ik maak mij ongerust over de ontwikkelingen in Duitsland, waar ik nu woon. Ben uit Nederland weggegaan wegens de drukte en de onbetaalbare huizenprijzen en verdere onprettige maatschappelijke ontwikkelingen.
Ben toen met vervroegd pensioen gegaan en een mooi huis in Duitsland gekocht.

Helaas moet ik nu constateren dat in Duitsland alles in een neergaande beweging is. Op FOK zijn hier een aantal topics over. Waar ik bang voor ben is dat er maatschappelijke onrust gaat ontstaan, linksen tegen rechtsen, Oekrainers tegen Russen, tegen Joden etc.

Ik probeer altijd om een stap voor te zijn, daarom plan B
Naar welk land moet ik uitwijken voordat de "shit hits the fan" ?
Ik denk dat de hele wereld zich in onzekere tijden begeeft momenteel. :{
  zaterdag 9 mei 2026 @ 17:11:22 #3
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_220751430
Panama is een heel mooi land, als je van witte stranden en jungle houdt.
Een waar (belasting)paradijs _O_
pindazakje
  zaterdag 9 mei 2026 @ 17:11:42 #4
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_220751433
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 17:10 schreef Viv het volgende:

[..]
Ik denk dat de hele wereld zich in onzekere tijden begeeft momenteel. :{
Europa is niet heel de wereld.
pindazakje
  Manager PR/Moderator zaterdag 9 mei 2026 @ 17:27:44 #5
269689 crew  Viv
pi_220751509
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 17:11 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Europa is niet heel de wereld.
Nee, dat zei ik dan ook niet? :?

Ik bedoelde meer dat alle landen er last van hebben als er onrust is rondom de Verenigde Staten, Rusland, het Midden Oosten, China, etc. Denk aan de olieprijs, inflatie, uitgaven aan defensie, etc. Dan maakt het vrij weinig verschil of je in Nederland, Duitsland of Zweden woont of elders op de wereld. w/
  zaterdag 9 mei 2026 @ 17:29:11 #6
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220751513
Australië is het enige juiste antwoord
pi_220751526
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 17:29 schreef ikweethetookniet het volgende:
Australië is het enige juiste antwoord
Daar is het al bijna net zo'n zooitje als in Europa...
quote:
Australia’s immigration system is broken. Our population has surged past 27 million, overwhelming housing, infrastructure, and essential services. Wages are stagnating, homeownership is slipping out of reach, and Australians are being forced to compete with cheap foreign labour.
https://www.onenation.org.au/immigration
  zaterdag 9 mei 2026 @ 17:33:23 #8
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_220751529
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 17:27 schreef Viv het volgende:

[..]
Nee, dat zei ik dan ook niet? :?

Ik bedoelde meer dat alle landen er last van hebben als er onrust is rondom de Verenigde Staten, Rusland, het Midden Oosten, China, etc. Denk aan de olieprijs, inflatie, uitgaven aan defensie, etc. Dan maakt het vrij weinig verschil of je in Nederland, Duitsland of Zweden woont of elders op de wereld. w/
Voor de belastingdruk maakt het wel degelijk uit, al helemaal als de nieuwe box 3 regeling er straks aan komt in Nederland.
pindazakje
  Manager PR/Moderator zaterdag 9 mei 2026 @ 17:35:32 #9
269689 crew  Viv
pi_220751539
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 17:33 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Voor de belastingdruk maakt het wel degelijk uit, al helemaal als de nieuwe box 3 regeling er straks aan komt in Nederland.
Ah, qua belastingdruk kan TS Zweden ook wel afstrepen. :D :X
pi_220751551
Indonesië
  zaterdag 9 mei 2026 @ 17:39:52 #11
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_220751559
Ik zou je wat meer op jezelf focussen en wat minder bezig zijn met 'de maatschappij' en 'stromingen'

Daar heb je pas last van als je je er druk om maakt. In Nederland heb ik nog nooit last gehad van zowel buitenlanders/asielzoekers als extreemrechts wat de boel meer en meer opfokt. De maatschappij gaat met ups en downs, maar je hoeft in mijn ervaring niet met die golven mee te gaan.
Laffe huichelaar
pi_220751567
Ja die onhoudbare belastingdruk.... In het echt heeft men het hier super. Je betaalt wat maar daar krijg je ook wat voor. On topic: Alaska of zo. Lekker rustig. Gebeurt nooit wat. Dan wordt je een echte "Trapper". Terug naar de natuur.

vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_220751575
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 17:35 schreef Viv het volgende:

[..]
Ah, qua belastingdruk kan TS Zweden ook wel afstrepen. :D :X
Daar is het gewoon goed geregeld. Iets minder geloof in dat "de markt" alle problemen oplost. En dat werkt beter dan hier waar men dat nog gelooft.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 9 mei 2026 @ 17:43:44 #14
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_220751579
Polen lijkt me.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_220751590
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 17:37 schreef Poepz0r het volgende:
Indonesië
Malta genot kan ook nog
  zaterdag 9 mei 2026 @ 17:46:42 #16
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220751596
Ik heb Canada en Mexico altijd wel aantrekkelijk gevonden.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_220751613
Paraguay

^O^
  zaterdag 9 mei 2026 @ 17:56:39 #18
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220751655
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 17:33 schreef nelaeryn het volgende:
Daar is het al bijna net zo'n zooitje als in Europa...
Dat geloof ik graag maar daar hoef je niet bang te zijn voor oorlog ofdreiging van een andere natie
Of een kernwapen op je hoofd of dienstplicht

Bitcoin op een off line Wallet is ook prima tegen belasting _O_
pi_220751686
Er is geen perfecte land waar je mee uit voeten kan.

Je moet op zoek naar minste slechte land waarin al aan jouw behoefte weet voldoen.
Voor de rest, leef met plezier, voor je het weet ben je morgen dood.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_220751712
Beter dan Nederland zul je niet snel vinden.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_220751737
Tja, er is overal wel wat.
Misschien is Zwitserland een idee, als je er binnenkomt.
  zaterdag 9 mei 2026 @ 18:18:59 #22
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220751750
Frans Polynesië?
  zaterdag 9 mei 2026 @ 18:20:00 #23
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220751757
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 18:09 schreef Hallojo het volgende:
Beter dan Nederland zul je niet snel vinden.
Welke buitenlanden heb jij gewoond en gewerkt?
pi_220751774
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 18:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Welke buitenlanden heb jij gewoond en gewerkt?
Geen.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_220751777
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 17:04 schreef Oud_student het volgende:
Ik maak mij ongerust over de ontwikkelingen in Duitsland, waar ik nu woon. Ben uit Nederland weggegaan wegens de drukte en de onbetaalbare huizenprijzen en verdere onprettige maatschappelijke ontwikkelingen.
Ben toen met vervroegd pensioen gegaan en een mooi huis in Duitsland gekocht.

Helaas moet ik nu constateren dat in Duitsland alles in een neergaande beweging is. Op FOK zijn hier een aantal topics over. Waar ik bang voor ben is dat er maatschappelijke onrust gaat ontstaan, linksen tegen rechtsen, Oekrainers tegen Russen, tegen Joden etc.

Ik probeer altijd om een stap voor te zijn, daarom plan B
Naar welk land moet ik uitwijken voordat de "shit hits the fan" ?
Ik zou de maan overwegen. Gewoon ff wachten tot Musk dit commercieel aanbiedt. ^O^
pi_220751813
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 17:04 schreef Oud_student het volgende:
Ik maak mij ongerust over de ontwikkelingen in Duitsland, waar ik nu woon. Ben uit Nederland weggegaan wegens de drukte en de onbetaalbare huizenprijzen en verdere onprettige maatschappelijke ontwikkelingen.
Ben toen met vervroegd pensioen gegaan en een mooi huis in Duitsland gekocht.

Helaas moet ik nu constateren dat in Duitsland alles in een neergaande beweging is. Op FOK zijn hier een aantal topics over. Waar ik bang voor ben is dat er maatschappelijke onrust gaat ontstaan, linksen tegen rechtsen, Oekrainers tegen Russen, tegen Joden etc.

Ik probeer altijd om een stap voor te zijn, daarom plan B
Naar welk land moet ik uitwijken voordat de "shit hits the fan" ?
Dubai of VAE.
pi_220751819
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 18:09 schreef Hallojo het volgende:
Beter dan Nederland zul je niet snel vinden.
Voor iemand die nog nooit buiten Nederland heeft gewoond blaas je zeer hoog van de toren.
pi_220751827
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 17:33 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Voor de belastingdruk maakt het wel degelijk uit, al helemaal als de nieuwe box 3 regeling er straks aan komt in Nederland.
Daarom Dubai.
pi_220751833
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 18:28 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Voor iemand die nog nooit buiten Nederland heeft gewoond blaas je zeer hoog van de toren.
Waarom zou ik buiten Nederland gaan wonen als ik Nederland het beste vind?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  zaterdag 9 mei 2026 @ 18:38:34 #30
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_220751910
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 18:29 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Daarom Dubai.
Tja als je daar gelukkig kan worden, zou niks voor mij zijn iig.
pindazakje
pi_220752189
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 18:01 schreef Captain_Ghost het volgende:
Er is geen perfecte land waar je mee uit voeten kan.

Je moet op zoek naar minste slechte land waarin al aan jouw behoefte weet voldoen.
Voor de rest, leef met plezier, voor je het weet ben je morgen dood.
Ja ik dacht: het zal mijn tijd wel duren, maar ik twijfel wel daaraan :{
En idd zoeken naar een land dat het meest aansluit aan jouw behoeftes.

Zelf denk ik aan Denemarken; goede infrastructuur, gezondheidszorg en een streng immigratiebeleid.
Nadeel is wel dat veel erg duur is, maar wonen op het platte land is goedkoop.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  zaterdag 9 mei 2026 @ 19:26:05 #32
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220752197
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 18:22 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Geen.
Dus je hebt geen idee waar je het over hebt
pi_220752203
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 18:30 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Waarom zou ik buiten Nederland gaan wonen als ik Nederland het beste vind?
Dan is dit topic niet voor jou. Nederland is op dit moment geen slecht land om te leven, maar net als Duitsland kun je een neergang bespeuren, de vraag is hoe ziet het er over een paar jaar uit?
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  zaterdag 9 mei 2026 @ 19:34:57 #34
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220752266
Bulgarije staat op mijn short list.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zaterdag 9 mei 2026 @ 19:35:54 #35
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220752275
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 19:25 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Ja ik dacht: het zal mijn tijd wel duren, maar ik twijfel wel daaraan :{
En idd zoeken naar een land dat het meest aansluit aan jouw behoeftes.

Zelf denk ik aan Denemarken; goede infrastructuur, gezondheidszorg en een streng immigratiebeleid.
Nadeel is wel dat veel erg duur is, maar wonen op het platte land is goedkoop.
Denemarken is te dicht bij de storm wmb.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zaterdag 9 mei 2026 @ 19:43:09 #36
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220752324
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 19:25 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Zelf denk ik aan Denemarken; goede infrastructuur, gezondheidszorg en een streng immigratiebeleid.
Nadeel is wel dat veel erg duur is, maar wonen op het platte land is goedkoop.
Ik weet niet of Denemarken duur is of de wisselkoers slecht.
pi_220752480
Denemarken is een mooi land, zeker het platteland in het westen. Maar de grote steden zijn net zo verziekt als hier helaas.
pi_220752488
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 17:29 schreef ikweethetookniet het volgende:
Australië is het enige juiste antwoord
Of Canada.
pi_220752496
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 18:09 schreef Hallojo het volgende:
Beter dan Nederland zul je niet snel vinden.
Maar het kachelt in hoog tempo achteruit. In allerlei lijsten staat Nederland al niet meer in de top 10.
  zaterdag 9 mei 2026 @ 21:36:52 #40
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220753193
Ik kijk naar zuid-Amerika om een aantal redenen. Prettig leefklimaat, maar ook de belastingen, vooral die op vermogen, zijn nog realistischer. Straks met de nieuwe Box-3 regels ga ik effectief 80K per jaar betalen in totaal. Dat terwijl ik zelf eigenlijk bijna geen geld nodig heb.

Verder denk ik dat het in Europa eigenlijk game over is. Ik geloof niet in een plotse ineenstorting, maar wel in een zuid-Afrika scenario, maar steeds slechter functionerende infrastructuur, en falende en corrupte overheid, steeds minder veiligheid, gated communities voor de rijken etc. Zo wil ik niet leven.
The End Times are wild
pi_220753226
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 21:36 schreef LXIV het volgende:
Ik kijk naar zuid-Amerika om een aantal redenen. Prettig leefklimaat, maar ook de belastingen, vooral die op vermogen, zijn nog realistischer. Straks met de nieuwe Box-3 regels ga ik effectief 80K per jaar betalen in totaal. Dat terwijl ik zelf eigenlijk bijna geen geld nodig heb.

Verder denk ik dat het in Europa eigenlijk game over is. Ik geloof niet in een plotse ineenstorting, maar wel in een zuid-Afrika scenario, maar steeds slechter functionerende infrastructuur, en falende en corrupte overheid, steeds minder veiligheid, gated communities voor de rijken etc. Zo wil ik niet leven.
Je bedoelt dus zoals het in een groot deel van de wereld nu al is. En wat denk je dat er in Zuid Amerika gaat gebeuren als al die belastingvluchtelingen zich daar gaan vestigen?
  zaterdag 9 mei 2026 @ 21:43:50 #42
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220753232
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 21:42 schreef Farenji het volgende:

[..]
Je bedoelt dus zoals het in een groot deel van de wereld nu al is. En wat denk je dat er in Zuid Amerika gaat gebeuren als al die belastingvluchtelingen zich daar gaan vestigen?
Dat zal een boost geven.
The End Times are wild
pi_220753268
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 21:43 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat zal een boost geven.
Van gated communities voor rijken ja.
  zondag 10 mei 2026 @ 06:18:04 #44
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_220754748
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 20:03 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Of Canada.
Het probleem alleen met landen met een streng immigratiebeleid buiten de EU, is dat TS net zo goed door die immigratiemolen moet. Aangezien hij met pensioen is, en blijkbaar geen multimiljonair gezien de opmerking over Denemarken, kan dat nog wel eens lastig worden. Maar niet geschoten is altijd mis natuurlijk.
<a href="https://forum.fok.nl/topic/1321859/1/30" target="_blank" >HuHu en kwiwi hebben een kindje gemaakt</a> O+
pi_220754857
quote:
16s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 19:34 schreef FlippingCoin het volgende:
Bulgarije staat op mijn short list.
En Polen?
  zondag 10 mei 2026 @ 08:22:59 #46
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220755076
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 07:17 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
En Polen?
Volgens mij wel aanzienlijk duurder. Maar mooi land verder, niet echt in verdiept.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_220755137
Noorwegen lijkt mij wel wat op de taal na dan. Vrouwen mooi, economie goed, ruimte groot, ik zie mogelijkheden anders dan dromen er over! :Y

behalve de taal, dat dan wel weer...
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  zondag 10 mei 2026 @ 09:01:25 #48
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220755336
Paraguay lijkt me wel wat voor je.
pi_220755444
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 09:01 schreef Hexagon het volgende:
Paraguay lijkt me wel wat voor je.
Je klinkt verbitterd.
  zondag 10 mei 2026 @ 09:21:01 #50
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220755454
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 09:19 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Je klinkt verbitterd.
Nee ik heb gewoon vernomen dat dat een populaire bestemming is voor een bepaald slag volk. Puur informatief dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')