abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220752189
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 18:01 schreef Captain_Ghost het volgende:
Er is geen perfecte land waar je mee uit voeten kan.

Je moet op zoek naar minste slechte land waarin al aan jouw behoefte weet voldoen.
Voor de rest, leef met plezier, voor je het weet ben je morgen dood.
Ja ik dacht: het zal mijn tijd wel duren, maar ik twijfel wel daaraan :{
En idd zoeken naar een land dat het meest aansluit aan jouw behoeftes.

Zelf denk ik aan Denemarken; goede infrastructuur, gezondheidszorg en een streng immigratiebeleid.
Nadeel is wel dat veel erg duur is, maar wonen op het platte land is goedkoop.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  zaterdag 9 mei 2026 @ 19:26:05 #32
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220752197
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 18:22 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Geen.
Dus je hebt geen idee waar je het over hebt
pi_220752203
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 18:30 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Waarom zou ik buiten Nederland gaan wonen als ik Nederland het beste vind?
Dan is dit topic niet voor jou. Nederland is op dit moment geen slecht land om te leven, maar net als Duitsland kun je een neergang bespeuren, de vraag is hoe ziet het er over een paar jaar uit?
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  zaterdag 9 mei 2026 @ 19:34:57 #34
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220752266
Bulgarije staat op mijn short list.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zaterdag 9 mei 2026 @ 19:35:54 #35
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220752275
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 19:25 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Ja ik dacht: het zal mijn tijd wel duren, maar ik twijfel wel daaraan :{
En idd zoeken naar een land dat het meest aansluit aan jouw behoeftes.

Zelf denk ik aan Denemarken; goede infrastructuur, gezondheidszorg en een streng immigratiebeleid.
Nadeel is wel dat veel erg duur is, maar wonen op het platte land is goedkoop.
Denemarken is te dicht bij de storm wmb.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zaterdag 9 mei 2026 @ 19:43:09 #36
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220752324
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 19:25 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Zelf denk ik aan Denemarken; goede infrastructuur, gezondheidszorg en een streng immigratiebeleid.
Nadeel is wel dat veel erg duur is, maar wonen op het platte land is goedkoop.
Ik weet niet of Denemarken duur is of de wisselkoers slecht.
pi_220752480
Denemarken is een mooi land, zeker het platteland in het westen. Maar de grote steden zijn net zo verziekt als hier helaas.
pi_220752488
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 17:29 schreef ikweethetookniet het volgende:
Australië is het enige juiste antwoord
Of Canada.
pi_220752496
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 18:09 schreef Hallojo het volgende:
Beter dan Nederland zul je niet snel vinden.
Maar het kachelt in hoog tempo achteruit. In allerlei lijsten staat Nederland al niet meer in de top 10.
  zaterdag 9 mei 2026 @ 21:36:52 #40
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220753193
Ik kijk naar zuid-Amerika om een aantal redenen. Prettig leefklimaat, maar ook de belastingen, vooral die op vermogen, zijn nog realistischer. Straks met de nieuwe Box-3 regels ga ik effectief 80K per jaar betalen in totaal. Dat terwijl ik zelf eigenlijk bijna geen geld nodig heb.

Verder denk ik dat het in Europa eigenlijk game over is. Ik geloof niet in een plotse ineenstorting, maar wel in een zuid-Afrika scenario, maar steeds slechter functionerende infrastructuur, en falende en corrupte overheid, steeds minder veiligheid, gated communities voor de rijken etc. Zo wil ik niet leven.
The End Times are wild
pi_220753226
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 21:36 schreef LXIV het volgende:
Ik kijk naar zuid-Amerika om een aantal redenen. Prettig leefklimaat, maar ook de belastingen, vooral die op vermogen, zijn nog realistischer. Straks met de nieuwe Box-3 regels ga ik effectief 80K per jaar betalen in totaal. Dat terwijl ik zelf eigenlijk bijna geen geld nodig heb.

Verder denk ik dat het in Europa eigenlijk game over is. Ik geloof niet in een plotse ineenstorting, maar wel in een zuid-Afrika scenario, maar steeds slechter functionerende infrastructuur, en falende en corrupte overheid, steeds minder veiligheid, gated communities voor de rijken etc. Zo wil ik niet leven.
Je bedoelt dus zoals het in een groot deel van de wereld nu al is. En wat denk je dat er in Zuid Amerika gaat gebeuren als al die belastingvluchtelingen zich daar gaan vestigen?
  zaterdag 9 mei 2026 @ 21:43:50 #42
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220753232
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 21:42 schreef Farenji het volgende:

[..]
Je bedoelt dus zoals het in een groot deel van de wereld nu al is. En wat denk je dat er in Zuid Amerika gaat gebeuren als al die belastingvluchtelingen zich daar gaan vestigen?
Dat zal een boost geven.
The End Times are wild
pi_220753268
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 21:43 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat zal een boost geven.
Van gated communities voor rijken ja.
  zondag 10 mei 2026 @ 06:18:04 #44
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_220754748
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 20:03 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Of Canada.
Het probleem alleen met landen met een streng immigratiebeleid buiten de EU, is dat TS net zo goed door die immigratiemolen moet. Aangezien hij met pensioen is, en blijkbaar geen multimiljonair gezien de opmerking over Denemarken, kan dat nog wel eens lastig worden. Maar niet geschoten is altijd mis natuurlijk.
<a href="https://forum.fok.nl/topic/1321859/1/30" target="_blank" >HuHu en kwiwi hebben een kindje gemaakt</a> O+
pi_220754857
quote:
16s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 19:34 schreef FlippingCoin het volgende:
Bulgarije staat op mijn short list.
En Polen?
  zondag 10 mei 2026 @ 08:22:59 #46
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220755076
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 07:17 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
En Polen?
Volgens mij wel aanzienlijk duurder. Maar mooi land verder, niet echt in verdiept.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_220755137
Noorwegen lijkt mij wel wat op de taal na dan. Vrouwen mooi, economie goed, ruimte groot, ik zie mogelijkheden anders dan dromen er over! :Y

behalve de taal, dat dan wel weer...
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  zondag 10 mei 2026 @ 09:01:25 #48
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220755336
Paraguay lijkt me wel wat voor je.
pi_220755444
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 09:01 schreef Hexagon het volgende:
Paraguay lijkt me wel wat voor je.
Je klinkt verbitterd.
  zondag 10 mei 2026 @ 09:21:01 #50
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220755454
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 09:19 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Je klinkt verbitterd.
Nee ik heb gewoon vernomen dat dat een populaire bestemming is voor een bepaald slag volk. Puur informatief dus.
pi_220755555
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 09:01 schreef Hexagon het volgende:
Paraguay lijkt me wel wat voor je.
Wie wilt nu niet wakker worden in Paraguay? :D
  zondag 10 mei 2026 @ 09:39:12 #52
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220755642
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 09:19 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Je klinkt verbitterd.
rare opmerking inderdaad, maar goed die user is wel vaker wat kortzichtig.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_220755692
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 09:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee ik heb gewoon vernomen dat dat een populaire bestemming is voor een bepaald slag volk. Puur informatief dus.
“Bepaald slag volk”? Wat bedoel je daar precies mee, en welke relatie heeft dat tot de TS ?
  zondag 10 mei 2026 @ 09:52:52 #54
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220755753
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 08:38 schreef Chandler het volgende:
Noorwegen lijkt mij wel wat op de taal na dan. Vrouwen mooi, economie goed, ruimte groot, ik zie mogelijkheden anders dan dromen er over! :Y

behalve de taal, dat dan wel weer...
Noors is voor een Nederlander snel te leren.
Maar het klimaat trekt me niet
The End Times are wild
  zondag 10 mei 2026 @ 11:54:12 #55
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_220756707
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 17:37 schreef Poepz0r het volgende:
Indonesië
Helaas 100 jaar te laat :)
Toen kon je daar als een koning leven, in ons Indie ;)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_220756811
Als je nog zou werken en ook wel ambitieus bent, gewoon de VS.
Nu zijn daar ook wel vooral binnenlandse spanningen maar die zijn niet zo zichtbaar als in Europa in de meeste steden.
Maar als je bv denkt dat de wereld uitstevend op een wereldoorlog dan zit je in de VS het beste omdat het strategisch gewoon gunstig ligt icm met een grote legermacht zal ja daar niks gebeuren.

Dat kun je van Mexico, Argentinië of Paraguay niet zeggen.
En een nieuwe wereldoorlog zal vast wel weer op Europese grond uitbreken en Duitsland zal wel weer een grote rol spelen.
Dat zijn ze gewend.
Vakman pur sang
pi_220756852
Als je wil emigreren van A naar B dan is het altijd een veel beter uitgangspunt "omdat ik heel graag in B wil wonen" dan "omdat ik heel graag weg uit A wil".
  zondag 10 mei 2026 @ 13:09:11 #58
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220757068
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 21:36 schreef LXIV het volgende:
Ik kijk naar zuid-Amerika om een aantal redenen. Prettig leefklimaat, maar ook de belastingen, vooral die op vermogen, zijn nog realistischer. Straks met de nieuwe Box-3 regels ga ik effectief 80K per jaar betalen in totaal. Dat terwijl ik zelf eigenlijk bijna geen geld nodig heb.

Verder denk ik dat het in Europa eigenlijk game over is. Ik geloof niet in een plotse ineenstorting, maar wel in een zuid-Afrika scenario, maar steeds slechter functionerende infrastructuur, en falende en corrupte overheid, steeds minder veiligheid, gated communities voor de rijken etc. Zo wil ik niet leven.
Daar kijk je serieus naar?
Jij hebt toch hier je familie, vrienden en herinneringen? Wat heb jij in zuid-amerika nou?

Verder wel eens hoor. Los van alle spookverhalen kun je in Colombia goed leven, overwegend veilig en super betaalbaar. Maar ook daar zijn problemen.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  zondag 10 mei 2026 @ 13:35:25 #59
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220757208
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 09:01 schreef Hexagon het volgende:
Paraguay lijkt me wel wat voor je.
Gezien zijn voorliefde voor wappie onderwerpen is ie daar wel op zijn plaats ja.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220757229
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 08:38 schreef Chandler het volgende:
Noorwegen lijkt mij wel wat op de taal na dan. Vrouwen mooi, economie goed, ruimte groot, ik zie mogelijkheden anders dan dromen er over! :Y

behalve de taal, dat dan wel weer...
Bier is daar schrikbarend duur !
Honey ! Take me drunk, i am home !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')