Ja ik dacht: het zal mijn tijd wel duren, maar ik twijfel wel daaraanquote:Op zaterdag 9 mei 2026 18:01 schreef Captain_Ghost het volgende:
Er is geen perfecte land waar je mee uit voeten kan.
Je moet op zoek naar minste slechte land waarin al aan jouw behoefte weet voldoen.
Voor de rest, leef met plezier, voor je het weet ben je morgen dood.
Dan is dit topic niet voor jou. Nederland is op dit moment geen slecht land om te leven, maar net als Duitsland kun je een neergang bespeuren, de vraag is hoe ziet het er over een paar jaar uit?quote:Op zaterdag 9 mei 2026 18:30 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Waarom zou ik buiten Nederland gaan wonen als ik Nederland het beste vind?
Denemarken is te dicht bij de storm wmb.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 19:25 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ja ik dacht: het zal mijn tijd wel duren, maar ik twijfel wel daaraan![]()
En idd zoeken naar een land dat het meest aansluit aan jouw behoeftes.
Zelf denk ik aan Denemarken; goede infrastructuur, gezondheidszorg en een streng immigratiebeleid.
Nadeel is wel dat veel erg duur is, maar wonen op het platte land is goedkoop.
Ik weet niet of Denemarken duur is of de wisselkoers slecht.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 19:25 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Zelf denk ik aan Denemarken; goede infrastructuur, gezondheidszorg en een streng immigratiebeleid.
Nadeel is wel dat veel erg duur is, maar wonen op het platte land is goedkoop.
Of Canada.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 17:29 schreef ikweethetookniet het volgende:
Australië is het enige juiste antwoord
Maar het kachelt in hoog tempo achteruit. In allerlei lijsten staat Nederland al niet meer in de top 10.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 18:09 schreef Hallojo het volgende:
Beter dan Nederland zul je niet snel vinden.
Je bedoelt dus zoals het in een groot deel van de wereld nu al is. En wat denk je dat er in Zuid Amerika gaat gebeuren als al die belastingvluchtelingen zich daar gaan vestigen?quote:Op zaterdag 9 mei 2026 21:36 schreef LXIV het volgende:
Ik kijk naar zuid-Amerika om een aantal redenen. Prettig leefklimaat, maar ook de belastingen, vooral die op vermogen, zijn nog realistischer. Straks met de nieuwe Box-3 regels ga ik effectief 80K per jaar betalen in totaal. Dat terwijl ik zelf eigenlijk bijna geen geld nodig heb.
Verder denk ik dat het in Europa eigenlijk game over is. Ik geloof niet in een plotse ineenstorting, maar wel in een zuid-Afrika scenario, maar steeds slechter functionerende infrastructuur, en falende en corrupte overheid, steeds minder veiligheid, gated communities voor de rijken etc. Zo wil ik niet leven.
Dat zal een boost geven.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 21:42 schreef Farenji het volgende:
[..]
Je bedoelt dus zoals het in een groot deel van de wereld nu al is. En wat denk je dat er in Zuid Amerika gaat gebeuren als al die belastingvluchtelingen zich daar gaan vestigen?
Het probleem alleen met landen met een streng immigratiebeleid buiten de EU, is dat TS net zo goed door die immigratiemolen moet. Aangezien hij met pensioen is, en blijkbaar geen multimiljonair gezien de opmerking over Denemarken, kan dat nog wel eens lastig worden. Maar niet geschoten is altijd mis natuurlijk.quote:
Volgens mij wel aanzienlijk duurder. Maar mooi land verder, niet echt in verdiept.quote:
Nee ik heb gewoon vernomen dat dat een populaire bestemming is voor een bepaald slag volk. Puur informatief dus.quote:
rare opmerking inderdaad, maar goed die user is wel vaker wat kortzichtig.quote:
“Bepaald slag volk”? Wat bedoel je daar precies mee, en welke relatie heeft dat tot de TS ?quote:Op zondag 10 mei 2026 09:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee ik heb gewoon vernomen dat dat een populaire bestemming is voor een bepaald slag volk. Puur informatief dus.
Noors is voor een Nederlander snel te leren.quote:Op zondag 10 mei 2026 08:38 schreef Chandler het volgende:
Noorwegen lijkt mij wel wat op de taal na dan. Vrouwen mooi, economie goed, ruimte groot, ik zie mogelijkheden anders dan dromen er over!
behalve de taal, dat dan wel weer...
Helaas 100 jaar te laatquote:
Daar kijk je serieus naar?quote:Op zaterdag 9 mei 2026 21:36 schreef LXIV het volgende:
Ik kijk naar zuid-Amerika om een aantal redenen. Prettig leefklimaat, maar ook de belastingen, vooral die op vermogen, zijn nog realistischer. Straks met de nieuwe Box-3 regels ga ik effectief 80K per jaar betalen in totaal. Dat terwijl ik zelf eigenlijk bijna geen geld nodig heb.
Verder denk ik dat het in Europa eigenlijk game over is. Ik geloof niet in een plotse ineenstorting, maar wel in een zuid-Afrika scenario, maar steeds slechter functionerende infrastructuur, en falende en corrupte overheid, steeds minder veiligheid, gated communities voor de rijken etc. Zo wil ik niet leven.
Gezien zijn voorliefde voor wappie onderwerpen is ie daar wel op zijn plaats ja.quote:
Bier is daar schrikbarend duur !quote:Op zondag 10 mei 2026 08:38 schreef Chandler het volgende:
Noorwegen lijkt mij wel wat op de taal na dan. Vrouwen mooi, economie goed, ruimte groot, ik zie mogelijkheden anders dan dromen er over!
behalve de taal, dat dan wel weer...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |