rare opmerking inderdaad, maar goed die user is wel vaker wat kortzichtig.quote:
“Bepaald slag volk”? Wat bedoel je daar precies mee, en welke relatie heeft dat tot de TS ?quote:Op zondag 10 mei 2026 09:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee ik heb gewoon vernomen dat dat een populaire bestemming is voor een bepaald slag volk. Puur informatief dus.
Noors is voor een Nederlander snel te leren.quote:Op zondag 10 mei 2026 08:38 schreef Chandler het volgende:
Noorwegen lijkt mij wel wat op de taal na dan. Vrouwen mooi, economie goed, ruimte groot, ik zie mogelijkheden anders dan dromen er over!
behalve de taal, dat dan wel weer...
Helaas 100 jaar te laatquote:
Daar kijk je serieus naar?quote:Op zaterdag 9 mei 2026 21:36 schreef LXIV het volgende:
Ik kijk naar zuid-Amerika om een aantal redenen. Prettig leefklimaat, maar ook de belastingen, vooral die op vermogen, zijn nog realistischer. Straks met de nieuwe Box-3 regels ga ik effectief 80K per jaar betalen in totaal. Dat terwijl ik zelf eigenlijk bijna geen geld nodig heb.
Verder denk ik dat het in Europa eigenlijk game over is. Ik geloof niet in een plotse ineenstorting, maar wel in een zuid-Afrika scenario, maar steeds slechter functionerende infrastructuur, en falende en corrupte overheid, steeds minder veiligheid, gated communities voor de rijken etc. Zo wil ik niet leven.
Gezien zijn voorliefde voor wappie onderwerpen is ie daar wel op zijn plaats ja.quote:
Bier is daar schrikbarend duur !quote:Op zondag 10 mei 2026 08:38 schreef Chandler het volgende:
Noorwegen lijkt mij wel wat op de taal na dan. Vrouwen mooi, economie goed, ruimte groot, ik zie mogelijkheden anders dan dromen er over!
behalve de taal, dat dan wel weer...
Mwa, als je argument voor emigratie de "hoge huizenprijzen" is, is Australie ook niet het beloofde land.....quote:Op zaterdag 9 mei 2026 17:29 schreef ikweethetookniet het volgende:
Australië is het enige juiste antwoord
Dit dus, emigreren moet je doen vanuit een positieve drijfveer, niet een negatieve.quote:Op zondag 10 mei 2026 12:26 schreef Farenji het volgende:
Als je wil emigreren van A naar B dan is het altijd een veel beter uitgangspunt "omdat ik heel graag in B wil wonen" dan "omdat ik heel graag weg uit A wil".
Mooi uitgangspunt, helaas leven we niet in een ideale wereld.quote:Op zondag 10 mei 2026 13:43 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Dit dus, emigreren moet je doen vanuit een positieve drijfveer, niet een negatieve.
Dat ga je nergens allemaal in één land vinden, dus begin maar alvast te snijden in je lijstjequote:Op zondag 10 mei 2026 14:03 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Mooi uitgangspunt, helaas leven we niet in een ideale wereld.
Elk land heeft gezien vanuit jouw eigen criteria positieve en negatieve aspecten.
Wat zijn voor mij belangrijke criteria:
- Prettige woon omstandigheden, dwz. vrijstaand huis met tuin in een rustige omgeving
- Goede voorzieningen, zoals gezondheidszorg (want ik wordt een dagje ouder)
- Veilige omgeving, weinig criminaliteit
- Stabiele regering
- Vrijheid van meningsuiting
- Betaalbaar levensonderhoud, redelijke belasting
- etc.
Als je je wilt indekken tegen WO3, dan moet je naar Nieuw Zeeland of Australie, misschien ook VS.quote:Op zondag 10 mei 2026 12:18 schreef Lospedrosa het volgende:
Als je nog zou werken en ook wel ambitieus bent, gewoon de VS.
Nu zijn daar ook wel vooral binnenlandse spanningen maar die zijn niet zo zichtbaar als in Europa in de meeste steden.
Maar als je bv denkt dat de wereld uitstevend op een wereldoorlog dan zit je in de VS het beste omdat het strategisch gewoon gunstig ligt icm met een grote legermacht zal ja daar niks gebeuren.
Dat kun je van Mexico, Argentinië of Paraguay niet zeggen.
En een nieuwe wereldoorlog zal vast wel weer op Europese grond uitbreken en Duitsland zal wel weer een grote rol spelen.
Dat zijn ze gewend.
Zo eenvoudig is het niet, je kunt elk land een rating geven op elk punt bijv. van 1 tot 10.quote:Op zondag 10 mei 2026 14:09 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat ga je nergens allemaal in één land vinden, dus begin maar alvast te snijden in je lijstjeWat zijn de 3 belangrijkste punten?
Ik weet niet hoe oud je bent, maar een fatsoenlijke zorgverzekering voor 65+ is vaak onmogelijk tenzij je in Nederland blijft wonenquote:Op zondag 10 mei 2026 14:03 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Mooi uitgangspunt, helaas leven we niet in een ideale wereld.
Elk land heeft gezien vanuit jouw eigen criteria positieve en negatieve aspecten.
Wat zijn voor mij belangrijke criteria:
- Prettige woon omstandigheden, dwz. vrijstaand huis met tuin in een rustige omgeving
- Goede voorzieningen, zoals gezondheidszorg (want ik wordt een dagje ouder)
- Veilige omgeving, weinig criminaliteit
- Stabiele regering
- Vrijheid van meningsuiting
- Betaalbaar levensonderhoud, redelijke belasting
- etc.
Ok als betaalbaarheid minder belangrijk is, zou je bijvoorbeeld kunnen kijken naar Portugal en dan voor zorg naar privéklinieken kunnen gaan. Of Zwitserland, maar daar kom je waarschijnlijk niet binnen aangezien je met pensioen bent.quote:Op zondag 10 mei 2026 14:15 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Zo eenvoudig is het niet, je kunt elk land een rating geven op elk punt bijv. van 1 tot 10.
Voor mij zijn de eerste 3 punten belangrijk, maar die hangen uiteindelijk ook weer samen met andere punten.
Als ik het allemaal zou weten, dan hoefde ik dit topic niet te openen
Dat is ook in verval. De grote steden dan. Canada idem.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 17:29 schreef ikweethetookniet het volgende:
Australië is het enige juiste antwoord
Als WO3 uitbreekt verkas ik pas naar de VS, niet eerder.quote:Op zondag 10 mei 2026 12:18 schreef Lospedrosa het volgende:
Als je nog zou werken en ook wel ambitieus bent, gewoon de VS.
Nu zijn daar ook wel vooral binnenlandse spanningen maar die zijn niet zo zichtbaar als in Europa in de meeste steden.
Maar als je bv denkt dat de wereld uitstevend op een wereldoorlog dan zit je in de VS het beste omdat het strategisch gewoon gunstig ligt icm met een grote legermacht zal ja daar niks gebeuren.
Dat kun je van Mexico, Argentinië of Paraguay niet zeggen.
En een nieuwe wereldoorlog zal vast wel weer op Europese grond uitbreken en Duitsland zal wel weer een grote rol spelen.
Dat zijn ze gewend.
Dus je komt naar Portugal? Alhoewel sommige dingen hier toch wel duur zijn zoals auto's.quote:Op zondag 10 mei 2026 14:03 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Mooi uitgangspunt, helaas leven we niet in een ideale wereld.
Elk land heeft gezien vanuit jouw eigen criteria positieve en negatieve aspecten.
Wat zijn voor mij belangrijke criteria:
- Prettige woon omstandigheden, dwz. vrijstaand huis met tuin in een rustige omgeving
- Goede voorzieningen, zoals gezondheidszorg (want ik wordt een dagje ouder)
- Veilige omgeving, weinig criminaliteit
- Stabiele regering
- Vrijheid van meningsuiting
- Betaalbaar levensonderhoud, redelijke belasting
- etc.
Als de wereld wegkijkt wordt je al blanke snel gelyncht daar.quote:Op zondag 10 mei 2026 15:00 schreef Farenji het volgende:
Ik heb wel eens gedacht dat als ik echt zou moeten vluchten (dus bijv vanwege oorlog) ik naar Afrika zou gaan. Juist omdat dat continent een slechte naam heeft, en weinig mensen er in geinteresseerd zijn kun je daar relatief veilig zijn. Genoeg landen die stabiel genoeg zijn om in te wonen. Namibie, Tanzania, Uganda ofzo. Je moet op een aantal gebieden dan wel inleveren natuurlijk, maar dat geldt altijd.
Als ik zou willen emigreren voor mijn pensioen dan zou ik toch eerder aan Zuidoost-Azie denken. Vietnam, Laos, Cambodia bijv.
Komt dat even goed uit, dat hoef ik toch niet!quote:
Gelul, en ik had het niet over zuid afrika.quote:Op zondag 10 mei 2026 15:48 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als de wereld wegkijkt wordt je al blanke snel gelyncht daar.
Massa’s blanken emigreren uit Zuid Afrika.
De enigen die zich wel redden zijn figuren als Bolle Jos.
Als dure auto's je groote probleem zijn...quote:Op zondag 10 mei 2026 15:08 schreef Managarm het volgende:
[..]
Dus je komt naar Portugal? Alhoewel sommige dingen hier toch wel duur zijn zoals auto's.
Niet echt, het was een tip. Je kan als je naar Portugal emigreert je auto gratis importeren binnen een half jaar.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 08:02 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Als dure auto's je groote probleem zijn...
Als er een wereldoorlog uitbreekt denk ik niet dat iemand interesse in Argentinië heeft.quote:Op zondag 10 mei 2026 12:18 schreef Lospedrosa het volgende:
Als je nog zou werken en ook wel ambitieus bent, gewoon de VS.
Nu zijn daar ook wel vooral binnenlandse spanningen maar die zijn niet zo zichtbaar als in Europa in de meeste steden.
Maar als je bv denkt dat de wereld uitstevend op een wereldoorlog dan zit je in de VS het beste omdat het strategisch gewoon gunstig ligt icm met een grote legermacht zal ja daar niks gebeuren.
Dat kun je van Mexico, Argentinië of Paraguay niet zeggen.
En een nieuwe wereldoorlog zal vast wel weer op Europese grond uitbreken en Duitsland zal wel weer een grote rol spelen.
Dat zijn ze gewend.
Het is niet heel waarschijnlijk dat die landen een rol gaan spelen of dat het strijdgebied daar is. Het is wat dat betreft een vrij oninteressante uithoek in het huidige speelveld.quote:Op zondag 10 mei 2026 12:18 schreef Lospedrosa het volgende:
Als je nog zou werken en ook wel ambitieus bent, gewoon de VS.
Nu zijn daar ook wel vooral binnenlandse spanningen maar die zijn niet zo zichtbaar als in Europa in de meeste steden.
Maar als je bv denkt dat de wereld uitstevend op een wereldoorlog dan zit je in de VS het beste omdat het strategisch gewoon gunstig ligt icm met een grote legermacht zal ja daar niks gebeuren.
Dat kun je van Mexico, Argentinië of Paraguay niet zeggen.
En een nieuwe wereldoorlog zal vast wel weer op Europese grond uitbreken en Duitsland zal wel weer een grote rol spelen.
Dat zijn ze gewend.
Ontzettend suggestieve video.quote:Op zondag 10 mei 2026 13:55 schreef Oud_student het volgende:
Financieele redenen om Nederland te verlaten.
Ik hoef niet meer te werken, maar als ik nu jong zou zijn, dan zou ik buiten Europa gaan, wrs. naar de VS.
Ook daar zijn nadelen, maar als je hard wil werken en iets kunt, dan kun je daar iets opbouwen.
Bekijk deze YouTube-video
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |