abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220755555
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 09:01 schreef Hexagon het volgende:
Paraguay lijkt me wel wat voor je.
Wie wilt nu niet wakker worden in Paraguay? :D
  zondag 10 mei 2026 @ 09:39:12 #52
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220755642
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 09:19 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Je klinkt verbitterd.
rare opmerking inderdaad, maar goed die user is wel vaker wat kortzichtig.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_220755692
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 09:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee ik heb gewoon vernomen dat dat een populaire bestemming is voor een bepaald slag volk. Puur informatief dus.
“Bepaald slag volk”? Wat bedoel je daar precies mee, en welke relatie heeft dat tot de TS ?
  zondag 10 mei 2026 @ 09:52:52 #54
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220755753
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 08:38 schreef Chandler het volgende:
Noorwegen lijkt mij wel wat op de taal na dan. Vrouwen mooi, economie goed, ruimte groot, ik zie mogelijkheden anders dan dromen er over! :Y

behalve de taal, dat dan wel weer...
Noors is voor een Nederlander snel te leren.
Maar het klimaat trekt me niet
The End Times are wild
  zondag 10 mei 2026 @ 11:54:12 #55
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_220756707
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 17:37 schreef Poepz0r het volgende:
Indonesië
Helaas 100 jaar te laat :)
Toen kon je daar als een koning leven, in ons Indie ;)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_220756811
Als je nog zou werken en ook wel ambitieus bent, gewoon de VS.
Nu zijn daar ook wel vooral binnenlandse spanningen maar die zijn niet zo zichtbaar als in Europa in de meeste steden.
Maar als je bv denkt dat de wereld uitstevend op een wereldoorlog dan zit je in de VS het beste omdat het strategisch gewoon gunstig ligt icm met een grote legermacht zal ja daar niks gebeuren.

Dat kun je van Mexico, Argentinië of Paraguay niet zeggen.
En een nieuwe wereldoorlog zal vast wel weer op Europese grond uitbreken en Duitsland zal wel weer een grote rol spelen.
Dat zijn ze gewend.
Vakman pur sang
pi_220756852
Als je wil emigreren van A naar B dan is het altijd een veel beter uitgangspunt "omdat ik heel graag in B wil wonen" dan "omdat ik heel graag weg uit A wil".
  zondag 10 mei 2026 @ 13:09:11 #58
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220757068
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 21:36 schreef LXIV het volgende:
Ik kijk naar zuid-Amerika om een aantal redenen. Prettig leefklimaat, maar ook de belastingen, vooral die op vermogen, zijn nog realistischer. Straks met de nieuwe Box-3 regels ga ik effectief 80K per jaar betalen in totaal. Dat terwijl ik zelf eigenlijk bijna geen geld nodig heb.

Verder denk ik dat het in Europa eigenlijk game over is. Ik geloof niet in een plotse ineenstorting, maar wel in een zuid-Afrika scenario, maar steeds slechter functionerende infrastructuur, en falende en corrupte overheid, steeds minder veiligheid, gated communities voor de rijken etc. Zo wil ik niet leven.
Daar kijk je serieus naar?
Jij hebt toch hier je familie, vrienden en herinneringen? Wat heb jij in zuid-amerika nou?

Verder wel eens hoor. Los van alle spookverhalen kun je in Colombia goed leven, overwegend veilig en super betaalbaar. Maar ook daar zijn problemen.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  zondag 10 mei 2026 @ 13:35:25 #59
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220757208
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 09:01 schreef Hexagon het volgende:
Paraguay lijkt me wel wat voor je.
Gezien zijn voorliefde voor wappie onderwerpen is ie daar wel op zijn plaats ja.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220757229
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 08:38 schreef Chandler het volgende:
Noorwegen lijkt mij wel wat op de taal na dan. Vrouwen mooi, economie goed, ruimte groot, ik zie mogelijkheden anders dan dromen er over! :Y

behalve de taal, dat dan wel weer...
Bier is daar schrikbarend duur !
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_220757242
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 17:29 schreef ikweethetookniet het volgende:
Australië is het enige juiste antwoord
Mwa, als je argument voor emigratie de "hoge huizenprijzen" is, is Australie ook niet het beloofde land.....
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_220757248
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 12:26 schreef Farenji het volgende:
Als je wil emigreren van A naar B dan is het altijd een veel beter uitgangspunt "omdat ik heel graag in B wil wonen" dan "omdat ik heel graag weg uit A wil".
Dit dus, emigreren moet je doen vanuit een positieve drijfveer, niet een negatieve.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  zondag 10 mei 2026 @ 13:55:19 #63
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_220757304
Financieele redenen om Nederland te verlaten.
Ik hoef niet meer te werken, maar als ik nu jong zou zijn, dan zou ik buiten Europa gaan, wrs. naar de VS.
Ook daar zijn nadelen, maar als je hard wil werken en iets kunt, dan kun je daar iets opbouwen.

Bekijk deze YouTube-video
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  zondag 10 mei 2026 @ 14:03:34 #64
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_220757334
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 13:43 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Dit dus, emigreren moet je doen vanuit een positieve drijfveer, niet een negatieve.
Mooi uitgangspunt, helaas leven we niet in een ideale wereld.
Elk land heeft gezien vanuit jouw eigen criteria positieve en negatieve aspecten.
Wat zijn voor mij belangrijke criteria:
- Prettige woon omstandigheden, dwz. vrijstaand huis met tuin in een rustige omgeving
- Goede voorzieningen, zoals gezondheidszorg (want ik wordt een dagje ouder)
- Veilige omgeving, weinig criminaliteit
- Stabiele regering
- Vrijheid van meningsuiting
- Betaalbaar levensonderhoud, redelijke belasting
- etc.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  zondag 10 mei 2026 @ 14:09:56 #65
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_220757368
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 14:03 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Mooi uitgangspunt, helaas leven we niet in een ideale wereld.
Elk land heeft gezien vanuit jouw eigen criteria positieve en negatieve aspecten.
Wat zijn voor mij belangrijke criteria:
- Prettige woon omstandigheden, dwz. vrijstaand huis met tuin in een rustige omgeving
- Goede voorzieningen, zoals gezondheidszorg (want ik wordt een dagje ouder)
- Veilige omgeving, weinig criminaliteit
- Stabiele regering
- Vrijheid van meningsuiting
- Betaalbaar levensonderhoud, redelijke belasting
- etc.
Dat ga je nergens allemaal in één land vinden, dus begin maar alvast te snijden in je lijstje ;) Wat zijn de 3 belangrijkste punten?
<a href="https://forum.fok.nl/topic/1321859/1/30" target="_blank" >HuHu en kwiwi hebben een kindje gemaakt</a> O+
  zondag 10 mei 2026 @ 14:11:57 #66
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_220757375
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 12:18 schreef Lospedrosa het volgende:
Als je nog zou werken en ook wel ambitieus bent, gewoon de VS.
Nu zijn daar ook wel vooral binnenlandse spanningen maar die zijn niet zo zichtbaar als in Europa in de meeste steden.
Maar als je bv denkt dat de wereld uitstevend op een wereldoorlog dan zit je in de VS het beste omdat het strategisch gewoon gunstig ligt icm met een grote legermacht zal ja daar niks gebeuren.

Dat kun je van Mexico, Argentinië of Paraguay niet zeggen.
En een nieuwe wereldoorlog zal vast wel weer op Europese grond uitbreken en Duitsland zal wel weer een grote rol spelen.
Dat zijn ze gewend.
Als je je wilt indekken tegen WO3, dan moet je naar Nieuw Zeeland of Australie, misschien ook VS.
Maar zeker is dat Europa als slagveld gebruikt gaat worden voor WO3 (het als bij WO1 en2)
Tegen dat risico kan en wil ik mij niet indekken, veel risicos kun je nu eenmaal niet mitigeren of voorkomen.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  zondag 10 mei 2026 @ 14:15:48 #67
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_220757387
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 14:09 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Dat ga je nergens allemaal in één land vinden, dus begin maar alvast te snijden in je lijstje ;) Wat zijn de 3 belangrijkste punten?
Zo eenvoudig is het niet, je kunt elk land een rating geven op elk punt bijv. van 1 tot 10.
Voor mij zijn de eerste 3 punten belangrijk, maar die hangen uiteindelijk ook weer samen met andere punten.
Als ik het allemaal zou weten, dan hoefde ik dit topic niet te openen :)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_220757396
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 14:03 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Mooi uitgangspunt, helaas leven we niet in een ideale wereld.
Elk land heeft gezien vanuit jouw eigen criteria positieve en negatieve aspecten.
Wat zijn voor mij belangrijke criteria:
- Prettige woon omstandigheden, dwz. vrijstaand huis met tuin in een rustige omgeving
- Goede voorzieningen, zoals gezondheidszorg (want ik wordt een dagje ouder)
- Veilige omgeving, weinig criminaliteit
- Stabiele regering
- Vrijheid van meningsuiting
- Betaalbaar levensonderhoud, redelijke belasting
- etc.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar een fatsoenlijke zorgverzekering voor 65+ is vaak onmogelijk tenzij je in Nederland blijft wonen
Honey ! Take me drunk, i am home !
  zondag 10 mei 2026 @ 14:22:25 #69
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_220757418
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 14:15 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Zo eenvoudig is het niet, je kunt elk land een rating geven op elk punt bijv. van 1 tot 10.
Voor mij zijn de eerste 3 punten belangrijk, maar die hangen uiteindelijk ook weer samen met andere punten.
Als ik het allemaal zou weten, dan hoefde ik dit topic niet te openen :)
Ok als betaalbaarheid minder belangrijk is, zou je bijvoorbeeld kunnen kijken naar Portugal en dan voor zorg naar privéklinieken kunnen gaan. Of Zwitserland, maar daar kom je waarschijnlijk niet binnen aangezien je met pensioen bent.
<a href="https://forum.fok.nl/topic/1321859/1/30" target="_blank" >HuHu en kwiwi hebben een kindje gemaakt</a> O+
pi_220757477
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 17:29 schreef ikweethetookniet het volgende:
Australië is het enige juiste antwoord
Dat is ook in verval. De grote steden dan. Canada idem.
pi_220757645
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 12:18 schreef Lospedrosa het volgende:
Als je nog zou werken en ook wel ambitieus bent, gewoon de VS.
Nu zijn daar ook wel vooral binnenlandse spanningen maar die zijn niet zo zichtbaar als in Europa in de meeste steden.
Maar als je bv denkt dat de wereld uitstevend op een wereldoorlog dan zit je in de VS het beste omdat het strategisch gewoon gunstig ligt icm met een grote legermacht zal ja daar niks gebeuren.

Dat kun je van Mexico, Argentinië of Paraguay niet zeggen.
En een nieuwe wereldoorlog zal vast wel weer op Europese grond uitbreken en Duitsland zal wel weer een grote rol spelen.
Dat zijn ze gewend.
Als WO3 uitbreekt verkas ik pas naar de VS, niet eerder.
pi_220757653
Ik heb wel eens gedacht dat als ik echt zou moeten vluchten (dus bijv vanwege oorlog) ik naar Afrika zou gaan. Juist omdat dat continent een slechte naam heeft, en weinig mensen er in geinteresseerd zijn kun je daar relatief veilig zijn. Genoeg landen die stabiel genoeg zijn om in te wonen. Namibie, Tanzania, Uganda ofzo. Je moet op een aantal gebieden dan wel inleveren natuurlijk, maar dat geldt altijd.

Als ik zou willen emigreren voor mijn pensioen dan zou ik toch eerder aan Zuidoost-Azie denken. Vietnam, Laos, Cambodia bijv.
pi_220757700
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 14:03 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Mooi uitgangspunt, helaas leven we niet in een ideale wereld.
Elk land heeft gezien vanuit jouw eigen criteria positieve en negatieve aspecten.
Wat zijn voor mij belangrijke criteria:
- Prettige woon omstandigheden, dwz. vrijstaand huis met tuin in een rustige omgeving
- Goede voorzieningen, zoals gezondheidszorg (want ik wordt een dagje ouder)
- Veilige omgeving, weinig criminaliteit
- Stabiele regering
- Vrijheid van meningsuiting
- Betaalbaar levensonderhoud, redelijke belasting
- etc.
Dus je komt naar Portugal? Alhoewel sommige dingen hier toch wel duur zijn zoals auto's.
pi_220757955
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 15:00 schreef Farenji het volgende:
Ik heb wel eens gedacht dat als ik echt zou moeten vluchten (dus bijv vanwege oorlog) ik naar Afrika zou gaan. Juist omdat dat continent een slechte naam heeft, en weinig mensen er in geinteresseerd zijn kun je daar relatief veilig zijn. Genoeg landen die stabiel genoeg zijn om in te wonen. Namibie, Tanzania, Uganda ofzo. Je moet op een aantal gebieden dan wel inleveren natuurlijk, maar dat geldt altijd.

Als ik zou willen emigreren voor mijn pensioen dan zou ik toch eerder aan Zuidoost-Azie denken. Vietnam, Laos, Cambodia bijv.
Als de wereld wegkijkt wordt je al blanke snel gelyncht daar.
Massa’s blanken emigreren uit Zuid Afrika.

De enigen die zich wel redden zijn figuren als Bolle Jos.
Vakman pur sang
pi_220757986
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 13:40 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Bier is daar schrikbarend duur !
Komt dat even goed uit, dat hoef ik toch niet! :+
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_220758462
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 15:48 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Als de wereld wegkijkt wordt je al blanke snel gelyncht daar.
Massa’s blanken emigreren uit Zuid Afrika.

De enigen die zich wel redden zijn figuren als Bolle Jos.
Gelul, en ik had het niet over zuid afrika.
pi_220769824
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 15:08 schreef Managarm het volgende:

[..]
Dus je komt naar Portugal? Alhoewel sommige dingen hier toch wel duur zijn zoals auto's.
Als dure auto's je groote probleem zijn...
pi_220769951
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 08:02 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Als dure auto's je groote probleem zijn...
Niet echt, het was een tip. Je kan als je naar Portugal emigreert je auto gratis importeren binnen een half jaar.
pi_221132231
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 12:18 schreef Lospedrosa het volgende:
Als je nog zou werken en ook wel ambitieus bent, gewoon de VS.
Nu zijn daar ook wel vooral binnenlandse spanningen maar die zijn niet zo zichtbaar als in Europa in de meeste steden.
Maar als je bv denkt dat de wereld uitstevend op een wereldoorlog dan zit je in de VS het beste omdat het strategisch gewoon gunstig ligt icm met een grote legermacht zal ja daar niks gebeuren.

Dat kun je van Mexico, Argentinië of Paraguay niet zeggen.
En een nieuwe wereldoorlog zal vast wel weer op Europese grond uitbreken en Duitsland zal wel weer een grote rol spelen.
Dat zijn ze gewend.
Als er een wereldoorlog uitbreekt denk ik niet dat iemand interesse in Argentinië heeft.
Corporate translator
pi_221134338
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 12:18 schreef Lospedrosa het volgende:
Als je nog zou werken en ook wel ambitieus bent, gewoon de VS.
Nu zijn daar ook wel vooral binnenlandse spanningen maar die zijn niet zo zichtbaar als in Europa in de meeste steden.
Maar als je bv denkt dat de wereld uitstevend op een wereldoorlog dan zit je in de VS het beste omdat het strategisch gewoon gunstig ligt icm met een grote legermacht zal ja daar niks gebeuren.

Dat kun je van Mexico, Argentinië of Paraguay niet zeggen.
En een nieuwe wereldoorlog zal vast wel weer op Europese grond uitbreken en Duitsland zal wel weer een grote rol spelen.
Dat zijn ze gewend.
Het is niet heel waarschijnlijk dat die landen een rol gaan spelen of dat het strijdgebied daar is. Het is wat dat betreft een vrij oninteressante uithoek in het huidige speelveld.
pi_221135563
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 13:55 schreef Oud_student het volgende:
Financieele redenen om Nederland te verlaten.
Ik hoef niet meer te werken, maar als ik nu jong zou zijn, dan zou ik buiten Europa gaan, wrs. naar de VS.
Ook daar zijn nadelen, maar als je hard wil werken en iets kunt, dan kun je daar iets opbouwen.

Bekijk deze YouTube-video
Ontzettend suggestieve video.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')