Aangezien Ziggo toch al een vast bedrag aan ESPN betaald voor het kunnen aanbieden van de sportzender aan hun klanten, kost het Ziggo niets extra.quote:Ziggo voegt vanaf juli alle vier de ESPN-zenders toe aan het basis-tv-pakket. Daardoor krijgen miljoenen huishoudens toegang tot drie extra sportzenders met bijvoorbeeld Eredivisie-voetbal, maar betalen ook niet-sportkijkers verplicht 2,50 euro extra per maand voor hun tv-abonnement.
Ziggo maakt vanaf 1 juli alle voetbalwedstrijden uit de Eredivisie beschikbaar voor klanten met een digitaal tv-pakket. Daarmee verdwijnt een groot deel van het Nederlandse topvoetbal uit het aparte premium-tv-abonnement. De uitbreiding geldt automatisch voor alle klanten.
Door de toevoeging van alle ESPN-zenders gaat de prijs van het standaard tv-pakket van Ziggo met 2,50 euro per maand omhoog. Die prijs geldt voor nieuwe klanten en voor klanten van wie de contracttermijn is afgelopen.
Bij abonnees die nog in een lopend contract van 12 of 24 maanden zitten, wordt de prijs niet verhoogd. Maar zij krijgen de vier ESPN-zenders er wel tot het eind van de looptijd van hun contract gratis bij.
…
Voetballiefhebbers die ESPN Compleet (ESPN 1 t/m 4) hebben, worden overgezet naar ESPN Premium en krijgen een maandelijkse korting van ¤8,-. Zij betalen voortaan ¤9,95 in plaats van ¤17,95 per maand. Daarvoor krijgen zij dezelfde vier ESPN-kanalen in Ultra HD-beeldkwaliteit via de Next/Next Mini mediabox. Ook kunnen zij de kanalen in Full HD streamen via de Ziggo GO App en de ESPN Watch App, zo hoeven ze niks te missen.
https://www.nu.nl/economi(...)alle-tv-klanten.html
https://www.vodafoneziggo(...)etbal-kijk-je-samen/
Wie maakt de keuze dat jij aan Ziggo moet betalen?quote:Op zaterdag 9 mei 2026 10:53 schreef Nattekat het volgende:
Fijn joh, moeten meebetalen aan iets waar ik geen flikker om geef
Een keuze gebaseerd op het pakket wat destijds aangeboden werd. Prima dat ze daar extra meuk in frommelen maar laat de prijs voor de bestaande klanten dan gelijk.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 10:55 schreef Toefjes het volgende:
Wie maakt de keuze dat jij aan Ziggo moet betalen?
Als bestaande klant word je sowieso aan alle kanten genaaid. Als je niet jaarlijks overstapt kleden ze je uit, en doe je het wel dan word je compleet tureluurs van al dat overstappen elke keer: internet/TV, autoverzekering, energieleverancier, zorgverzekering, ... .quote:Op zaterdag 9 mei 2026 11:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
Een keuze gebaseerd op het pakket wat destijds aangeboden werd. Prima dat ze daar extra meuk in frommelen maar laat de prijs voor de bestaande klanten dan gelijk.
Er zijn veel andere aanbieders van internet en tv. Dan stap je gewoon over. OK, als je jaarcontract doorloopt is het ¤ 2,50 per maand tijdens de looptijd.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 11:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
Een keuze gebaseerd op het pakket wat destijds aangeboden werd. Prima dat ze daar extra meuk in frommelen maar laat de prijs voor de bestaande klanten dan gelijk.
Is te makkelijk natuurlijk, de enige die hier 1Gbps internet levert is Ziggo. Daarna een hele tijd niks en dan KPN met 200Mbps... En mijn ervaringen met KPN/ADSL (geen glasvezel hier) zijn op zijn zachtst gezegd enorm bedroevend als het om internet gaat.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 11:37 schreef Toefjes het volgende:
Er zijn veel andere aanbieders van internet en tv. Dan stap je gewoon over. OK, als je jaarcontract doorloopt is het ¤ 2,50 per maand tijdens de looptijd.
Maar ik móet meer betalen, dat is wel een hele goedkope slachtofferrol hoor.
Dit. Opgeflikkerd godverdomme.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 11:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
F1 kijkenquote:Op zaterdag 9 mei 2026 10:53 schreef Nattekat het volgende:
Iedereen betaald wel voor diensten waar ze geen gebruik van maken. Solidariteit noemt men dat.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 10:53 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb geen solidariteit voor de eredivisie.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 12:45 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Iedereen betaald wel voor diensten waar ze geen gebruik van maken. Solidariteit noemt men dat.
Dan stap je overquote:Op zaterdag 9 mei 2026 12:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb geen solidariteit voor de eredivisie.
Was het niet altijd al van liberty dan?quote:Op zaterdag 9 mei 2026 12:46 schreef RotatoR het volgende:
Sinds dat Ziggo is overgenomen door de yanks is het een enorm kutbedrijf geworden.
Ziggo is in 2007 ontstaan uit een fusie van meerdere kabelbedrijven en is in 2014 overgenomen door Liberty. Sindsdien is het beleid volledig gericht op winstmaximalisatie met soms wel twee keer per jaar een prijsverhoging. Voor de overname verhoogde Ziggo amper de prijzen en bestond de inflatiecorrectie niet eens.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 13:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Was het niet altijd al van liberty dan?
Ik zal er zelf weinig van zien, maar vind het leuk voor m'n ouders.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 10:53 schreef Nattekat het volgende:
Heb je de UPC dagen nog meegemaakt?quote:Op zaterdag 9 mei 2026 12:46 schreef RotatoR het volgende:
Sinds dat Ziggo is overgenomen door de yanks is het een enorm kutbedrijf geworden.
Nee wij hadden Casema. Dat was echt prima. Maar UPC was geloof ik ook niet heel geweldig.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 16:30 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Heb je de UPC dagen nog meegemaakt?
Ik zet mijn solidariteit liever niet in t.b.v. een miljardenbusiness die ook nog eens zijn klanten uitwringt ten gunste van de aandeelhouders.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 12:45 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Iedereen betaald wel voor diensten waar ze geen gebruik van maken. Solidariteit noemt men dat.
Ja, klopt. Casema was prima, maar de gebieden waar UPC aan de knoppen zat waren iets minder fantastisch.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 16:32 schreef RotatoR het volgende:
Nee wij hadden Casema. Dat was echt prima. Maar UPC was geloof ik ook niet heel geweldig.
De bekende truuk van contentaanbieders.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 10:53 schreef Nattekat het volgende:
Ik word boos als ik er alleen al aan denk.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 16:32 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Nee wij hadden Casema. Dat was echt prima. Maar UPC was geloof ik ook niet heel geweldig.
Dit vooral. Wie niet geïnteresseerd is in tv en glasvezel als alternatief heeft is allang vertrokken.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 12:00 schreef Glazenmaker het volgende:
Die club is volgens mij bezig met een sterfhuis constructie van zoveel mogelijk geld trekken uit een jaarlijks krimpende klantenkring.
Lees de OP nog eens...quote:Op zondag 10 mei 2026 18:40 schreef Alpha0 het volgende:
Las op Tweakers dat ESPN van Ziggo een vast bedrag wilt , ongeacht hoeveel Ziggo abonnees ESPN in hun pakket hebben. Blijkbaar maakt Ziggo dus te weinig winst of misschien zelfs verlies op de betalende ESPN abonnees waardoor ze geconcludeerd hebben dat ze het net zo goed toegankelijk kunnen maken voor al haar abonnees.
30 euro per jaar extra en het zal nog wel duurder worden.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 10:53 schreef Nattekat het volgende:
Ik ben na jaren Ziggo teruggegaan naar KPN.quote:Op zondag 10 mei 2026 20:25 schreef Alpha0 het volgende:
1. Ik kijk Ziggo via die CI+ module, krijg ik het dan ook?
2. Hoe werkt dit bij KPN? Moeten die ook een vast bedrag aan ESPN betalen?
Kan er op de site van HN niks over vinden. Alleen TV over internet, niet kabel TVquote:Op zondag 10 mei 2026 20:52 schreef hole1988 het volgende:
Voor diegene die wel kabel wil houden, maar niet willen betalen voor ESPN en co. Je kan nu overstappen naar Hollands Nieuwe, die bieden sinds vorige maand ook kabelabonnementen aan op het Ziggo netwerk of je neemt internet only bij ziggo zelf waarbij je via coax nog steed tv hebt met 50 zenders.
Officieel niet, maar je kunt lastig internet via de kabel leveren zonder kabel TV.quote:Op maandag 11 mei 2026 13:27 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Kan er op de site van HN niks over vinden. Alleen TV over internet, niet kabel TV
Waarom zou je dat dan niet gewoon op de website erbij zetten?quote:Op maandag 11 mei 2026 15:06 schreef zevenmijlslaars het volgende:
[..]
Officieel niet, maar je kunt lastig internet via de kabel leveren zonder kabel TV.
Voetbal kijkenquote:Op zaterdag 9 mei 2026 12:43 schreef Paul het volgende:
[..]
F1 kijken
Autos die achter elkaar rondje rijden
HN kan het tv signaal over coax niet blokkeren, want dan blokkeer je tenslotte ook het internet.quote:Op maandag 11 mei 2026 13:27 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Kan er op de site van HN niks over vinden. Alleen TV over internet, niet kabel TV
quote:Bartjuh1981 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 21:04
[...]
Dank voor je eerste review. Ook toevallig kunnen testen of de ongecodeerde TV zenders via COAX ook werken?
quote:
quote:Op zaterdag 9 mei 2026 07:57 schreef MadMaster het volgende:
Is dit aanbod een win/win situatie voor alle Ziggo-/ESPN klanten
Niks win-win als je geen ene fuck geeft om sport en daar dus niet extra voor wil betalen.quote:maar betalen ook niet-sportkijkers verplicht 2,50 euro extra per maand voor hun tv-abonnement.
Gewoon even bellen met 0900-0730 en je wensen kenbaar maken.quote:Op maandag 11 mei 2026 18:51 schreef APK het volgende:
Ik neem aan dat deze wijziging reden is om op te mogen zeggen of te wijzigen na aankondiging.
Lijkt mij dan eigenlijk wel fijn om van mijn huidige internet + tv abo te downgraden naar internet only plus ziggo go om tv te kijken (of NLziet).
Ik kan echter met geen mogelijkheid als ik inlog de optie vinden om alleen Internet te kiezen.
Bij pakketkeuze kan ik alleen kiezen tussen internet plus tv en bij tv-pakket wijzigen krijg ik alleen andere opties om tv te kijken via ziggo en geen optie 'geen tv'.
Iemand met dezelfde wens die wel deze optie kan vinden?
Maar ik geef om sport, dus mooiquote:Op maandag 11 mei 2026 18:13 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Verplicht 2,50 p/m extra betalen terwijl je geen reet geeft om sport?
Niks mooi aan.
Dat ga ik tegen die tijd dan waarschijnlijk proberen, maar dit riekt wel enigszins naar misleiding als ze deze opties niet tonen of nauwelijks vindbaar maken.quote:Op maandag 11 mei 2026 19:03 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Gewoon even bellen met 0900-0730 en je wensen kenbaar maken.
Ik bleek nog een vast bellen nummer te hebben bij ze en die heb ik op die manier binnen 5 minuten op kunnen zeggen…
Vergeet vooral niet: "O, jij bent voor club B en ik voor club A, nu ga ik je de hersens inrammen." Ook voetbal.quote:Op maandag 11 mei 2026 17:46 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Voetbal kijken![]()
20 homo's die achter een bal aan rennen, dat vinden ze vast lekker, zon harde bal
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |