abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220779306
@Sarabi als je toch over moet van telefoon met alle wachtwoorden, is dit misschien het moment om met een password manager te gaan werken? Dan gaat het in het vervolg niet meer mis ;)
pi_220779342
Ik ben wéér sip / uit m'n doen. Gaat lekker de laatste tijd :')

B en ik zijn afgelopen weekend weer heel druk geweest met voorbereiden voor de week vrijwilligerswerk eind deze maand (eerdere jaren waren we met 5 man en nu zijn we alleen met ons tweeën voor dezelfde set taken) maar Hemelvaartsdag gingen we vrijhouden en we hadden al gekeken om dan naar Fotomuseum Rotterdam te gaan O+

Nou appte gisteravond een goede vriendin van ons dat ze de sleutels van haar nieuwe huis heeft gekregen en of we willen komen klussen. En B wil morgen meteen gaan.

Nou kan ik hem natuurlijk niet tegenhouden en naar het Fotomuseum slepen.

Vrijdag moet hij gewoon werken.
Zaterdag komt mijn tante.
Zondag hadden we weer een lijst taken voor vrijwilligerswerk staan.

Ik denk nu, ik ben vrijdag vrij dus misschien moet ik vrijdag maar proberen om alle taken te doen die we voor de zondag hadden staan en dan kunnen we zondag naar het Fotomuseum. Maar twee taken waren om naar de Ikea en de Amazing Oriental te gaan en ik ga dat allemaal niet mee krijgen op de fiets en B heeft de auto nodig vrijdag.
Misschien moet ik de fietskar van vrienden proberen te lenen. Of een auto huren. Of met de bus, maar dan is nog steeds de vraag hoe ik alle spullen moet sjouwen.

Ik weet het even niet. ;(
pi_220779440
Of je doet helemaal niet @Tele6 en neemt je rust (ook in je hoofd)
We have far more in common than that which devides us..
pi_220779451
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 08:24 schreef Tele6 het volgende:
Nou appte gisteravond een goede vriendin van ons dat ze de sleutels van haar nieuwe huis heeft gekregen en of we willen komen klussen. En B wil morgen meteen gaan.

Nou kan ik hem natuurlijk niet tegenhouden en naar het Fotomuseum slepen.
Waarom kun je dat niet?
Je had een afspraak met hem. Volgens mij is er geen enkele reden waarom haar vraag belangrijker is dan jouw behoefte om samen te zijn.
Is jouw B een pleaser met moeite om nee te zeggen (dan trek je als partner veel te vaak aan het losse eind is mijn ervaring)? Dan kun je hem misschien uitleggen dat ie nu tegen jou ook nee zegt en ook nog eens een ja terugneemt.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220779474
Hier toevallig iemand met een 2 verdiepingen airfryer?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220779530
En mogge!

Hele rare droom gehad, was op een groot feest ter ere van een vriendin (die ik al jaren niet gezien of gesproken heb) en bij de stukjes die haar kinderen opvoerden waren ze heelgemeen tegen haar en alle gasten.
Toen werd ik wakker van pijn in de benen, vervolgens lag m’n bril niet op m’n nachtkastje (lag gelukkig op de grond ernaast).
Hopelijk is dit niet een voorbode van de rest van de dag, straks met Elin voor een nieuwe poging bloedaien bloeddrukmeting
We have far more in common than that which devides us..
pi_220779534
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 08:55 schreef Kaatje1 het volgende:
En mogge!

Hele rare droom gehad, was op een groot feest ter ere van een vriendin (die ik al jaren niet gezien of gesproken heb) en bij de stukjes die haar kinderen opvoerden waren ze heelgemeen tegen haar en alle gasten.
Toen werd ik wakker van pijn in de benen, vervolgens lag m’n bril niet op m’n nachtkastje (lag gelukkig op de grond ernaast).
Hopelijk is dit niet een voorbode van de rest van de dag, straks met Elin voor een nieuwe poging bloedaien bloeddrukmeting
Succes met Elin zometeen :*
pi_220779556
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 08:42 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Waarom kun je dat niet?
Je had een afspraak met hem. Volgens mij is er geen enkele reden waarom haar vraag belangrijker is dan jouw behoefte om samen te zijn.
Is jouw B een pleaser met moeite om nee te zeggen (dan trek je als partner veel te vaak aan het losse eind is mijn ervaring)? Dan kun je hem misschien uitleggen dat ie nu tegen jou ook nee zegt en ook nog eens een ja terugneemt.
Daar heb je wel een goed punt.

Ik vind het alsnog lastig om er echt wat van te zeggen, want het Fotomuseum was een leuk uitje (we hadden ook nog niet gereserveerd of iets anders definitiefs afgesproken) en die vriendin koopt een huis dus dat is een veel bijzonderder iets.

B wil zondag wel met me naar het Fotomuseum, via de Ikea en de Amazing Oriental, maar dan kun je me opvegen vrees ik :')
Maar hij wil dus wel. Nou is het probleem dus dat ik niet museum én Ikea en AO op 1 dag kan -O-
pi_220779567
We gaan van 22 graden naar 11 zie ik :{

@Tele6 toch maar ff bespreken met B idd als de emotie wat gezakt is. :*
pi_220779568
Ik ga op vliegmodus! :W
pi_220779603
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 08:42 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Waarom kun je dat niet?
Je had een afspraak met hem. Volgens mij is er geen enkele reden waarom haar vraag belangrijker is dan jouw behoefte om samen te zijn.
Is jouw B een pleaser met moeite om nee te zeggen (dan trek je als partner veel te vaak aan het losse eind is mijn ervaring)? Dan kun je hem misschien uitleggen dat ie nu tegen jou ook nee zegt en ook nog eens een ja terugneemt.
O+ precies dit. Jullie hebben een afspraak, dus hij kan morgen niet.

Als het belangrijk voor hem is, dan gaat hij proberen om zondag nog even te klussen als jullie klaar zojn.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220779620
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 09:01 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Daar heb je wel een goed punt.

Ik vind het alsnog lastig om er echt wat van te zeggen, want het Fotomuseum was een leuk uitje (we hadden ook nog niet gereserveerd of iets anders definitiefs afgesproken) en die vriendin koopt een huis dus dat is een veel bijzonderder iets.

B wil zondag wel met me naar het Fotomuseum, via de Ikea en de Amazing Oriental, maar dan kun je me opvegen vrees ik :')
Maar hij wil dus wel. Nou is het probleem dus dat ik niet museum én Ikea en AO op 1 dag kan -O-
Ik denk dat we weinig dingen meer prioriteit hebben of belangrijker zijn dan aandacht geven aan je relatie. Dit is al de tweede keer in korte tijd dat hij daarop beknibbelt. P
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220779797
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 09:11 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik denk dat we weinig dingen meer prioriteit hebben of belangrijker zijn dan aandacht geven aan je relatie. Dit is al de tweede keer in korte tijd dat hij daarop beknibbelt. P
Meestal ben ik het die daarin de laatste tijd tekortschiet. Als het me niet lukt om gezellig samen uitgebreid te koken en spelletjes te doen en op pad te gaan, omdat ik overweldigd ben van wat er allemaal moet gebeuren met werk en vrijwilligerswerk en huishouden en familieverplichtingen en en en.

Ik heb het gevoel dat toen ik het allemaal wel bij kon benen (omdat er minder verplichtingen tegelijk waren, en minder deadlines voor werk, en minder random feestdagen middenin de week) alles ook goed ging, en nu in plaats van dat een paar dingetjes niet lekker gaan stort ALLES in elkaar. Het lukt me niet om het met B eens te worden over hoe ik het thuis graag rustig wil maar misschien is dat ook niet zinnig en kan ik beter proberen om andere dingen makkelijker te maken?

Of misschien toch met de huisarts overleggen en kijken of ik weer autismebegeleiding kan krijgen want misschien ligt het daar allemaal aan.
pi_220780035
Dat laatste kan altijd natuurlijk. Het is ook niet niks, een serieuze baan en samenwonen :* Maar júist dan lijkt het belangrijk om op de momenten dat er wel tijd en ruimte is, die in elkaar te investeren.

Het feit dat jouw grens ergens anders ligt en je soms nee moet zeggen, betekent niet dat je jouw behoeften opzij moet schuiven en dat B daarom afspraken niet hoeft na te komen. Investeren in je relatie is een verantwoordelijkheid van allebei en niet van degene die "moeilijk doet".
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220780227
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 08:18 schreef Tele6 het volgende:
@:Sarabi als je toch over moet van telefoon met alle wachtwoorden, is dit misschien het moment om met een password manager te gaan werken? Dan gaat het in het vervolg niet meer mis ;)
I know. Ik heb daar al eerder meegewerkt maar werd toen zo bang dat als ik het hoofdwachtwoord niet meer wist dat ik nergens meer in kon. Onzin, ik weet het maar ik laat het maar even zo :')
pi_220780246
En @Tele6: ja, een vriendin die een huis koopt is een groot iets. Maar A. is dat vooral een groot iets voor haar, niet voor jullie, en B. ze heeft toch niet gevraagd of jullie per direct komen klussen? Dan kunnen jullie dus niet, want al samen een afspraak. En als ze dat wel zo gevraagd heeft: als het echt super belangrijk zou zijn dat hij direct morgen komt klussen, dan had ze dat best wat eerder dan anderhalve dag tevoren mogen vragen. Reden genoeg om bij hem aan te geven dat je het niet oké vindt dat hij direct jullie tijd samen wil opgeven om ergens te gaan klussen wat niet jullie verantwoordelijkheid is en ook niet direct nu moet ivm noodgeval ofzo.
pi_220780256
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 08:55 schreef Kaatje1 het volgende:
En mogge!

Hele rare droom gehad, was op een groot feest ter ere van een vriendin (die ik al jaren niet gezien of gesproken heb) en bij de stukjes die haar kinderen opvoerden waren ze heelgemeen tegen haar en alle gasten.
Toen werd ik wakker van pijn in de benen, vervolgens lag m’n bril niet op m’n nachtkastje (lag gelukkig op de grond ernaast).
Hopelijk is dit niet een voorbode van de rest van de dag, straks met Elin voor een nieuwe poging bloedaien bloeddrukmeting
Sterkte/succes met Elin :*
pi_220780304
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 09:01 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Daar heb je wel een goed punt.

Ik vind het alsnog lastig om er echt wat van te zeggen, want het Fotomuseum was een leuk uitje (we hadden ook nog niet gereserveerd of iets anders definitiefs afgesproken) en die vriendin koopt een huis dus dat is een veel bijzonderder iets.

B wil zondag wel met me naar het Fotomuseum, via de Ikea en de Amazing Oriental, maar dan kun je me opvegen vrees ik :')
Maar hij wil dus wel. Nou is het probleem dus dat ik niet museum én Ikea en AO op 1 dag kan -O-

Nee, het probleem is dat hij de oorspronkelijke plannen zomaar omgooit omdat iemand anders iets vraagt :Y . Dan gaat hij toch lekker zondag klussen na de ikea en amazing Oriental en alle andere taken die jullie samen zouden doen?
pi_220780320
Succes met Elin, @Kaatje1!

En wat jammer van het festival @Sarabi ..
pi_220780390
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 09:47 schreef Sarabi het volgende:

[..]
I know. Ik heb daar al eerder meegewerkt maar werd toen zo bang dat als ik het hoofdwachtwoord niet meer wist dat ik nergens meer in kon. Onzin, ik weet het maar ik laat het maar even zo :')
Schrijf het hoofdwachtwoord op een briefje en leg het op een veilige plek.
Of kies iets wat je 100% gaat onthouden -- mijn strategie is een oorwurm van een liedje kiezen en dan daar een regel van de tekst van. Lang genoeg dat het een veilig wachtwoord is en ik zit er al 4 jaar mee in m'n hoofd *)
pi_220780422
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 09:49 schreef vlindertje89 het volgende:
En @:Tele6: ja, een vriendin die een huis koopt is een groot iets. Maar A. is dat vooral een groot iets voor haar, niet voor jullie, en B. ze heeft toch niet gevraagd of jullie per direct komen klussen? Dan kunnen jullie dus niet, want al samen een afspraak. En als ze dat wel zo gevraagd heeft: als het echt super belangrijk zou zijn dat hij direct morgen komt klussen, dan had ze dat best wat eerder dan anderhalve dag tevoren mogen vragen. Reden genoeg om bij hem aan te geven dat je het niet oké vindt dat hij direct jullie tijd samen wil opgeven om ergens te gaan klussen wat niet jullie verantwoordelijkheid is en ook niet direct nu moet ivm noodgeval ofzo.
De klus is idd geen noodgeval en het was erg fijn geweest als die vriendin alles wat eerder gevraagd had. Daarom wil ik ook liever niet mee klussen morgen (B stelde het eerst voor als alternatieve date voor ons tweeën) want ik trek het niet als er geen enkel plan is, sta je daar met z'n tienen zonder voorbereiding in een leeg huis :X (dat heb ik met broertjes verhuizing al genoeg gedaan)

Ik moet wat beter m'n eigen plan gaan trekken en me niet zo uit het veld laten slaan door dit soort dingen. Morgen maak ik er wel een leuke dag van in m'n eentje.
pi_220780712
B stelt nu voor om vrijdag na werk naar de Ikea en Amazing Oriental te gaan, en dan zondag naar het Fotomuseum. Misschien is dat dan wel de beste oplossing. Even schakelen. :s)
pi_220780876
Vies weer! vandaag.

Sjonge Tele…goeie raad staat hierboven.
En die vriendin hè…die wist toch al ver van te voren wanneer de overdracht zou zijn!?
Die heeft volgende week of zo ook nog wel hulp nodig. En wat jij zegt: sta je daar met 10 man in een leeg huis om wát te doen?

Tja, als ik je/jullie dilemma lees…kan ik het niet negeren.
#2cents

Ontbijt vanmorgen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hebben jullie een standaard ontbijt - door de week - of wisselt het sterk?
pi_220781098
Thuis en er was bloed *O* er komt nu een volledig geriatrisch bloedonderzoek en vanmiddag telefonisch contact erover. Ze gedroeg zich voorbeeldig (ingewikkeld in doeken weliswaar).

Wel nog iets anders aangekaart, hopelijk duurt het nog lang, maar wanneer het gepland kan worden kan ze thuis worden ingeslapen. Daar ben ik erg blij mee

Ik mag om 1530 even weer naar de huisarts want de duim voelt nog niet heel prettig

[ Bericht 17% gewijzigd door Kaatje1 op 13-05-2026 11:49:41 ]
We have far more in common than that which devides us..
pi_220781552
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 09:03 schreef Blues het volgende:
Ik ga op vliegmodus! :W
Jullie zijn bijna thuis w/
pi_220781554
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 11:25 schreef Kaatje1 het volgende:
Thuis en er was bloed *O* er komt nu een volledig geriatrisch bloedonderzoek en vanmiddag telefonisch contact erover. Ze gedroeg zich voorbeeldig (ingewikkeld in doeken weliswaar).

Wel nog iets anders aangekaart, hopelijk duurt het nog lang, maar wanneer het gepland kan worden kan ze thuis worden ingeslapen. Daar ben ik erg blij mee

Ik mag om 1530 even weer naar de huisarts want de duim voelt nog niet heel prettig
Oei Kaatje!
Voor Elin en voor de duim.
pi_220781680
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:01 schreef Tele6 het volgende:

[..]
De klus is idd geen noodgeval en het was erg fijn geweest als die vriendin alles wat eerder gevraagd had. Daarom wil ik ook liever niet mee klussen morgen (B stelde het eerst voor als alternatieve date voor ons tweeën) want ik trek het niet als er geen enkel plan is, sta je daar met z'n tienen zonder voorbereiding in een leeg huis :X (dat heb ik met broertjes verhuizing al genoeg gedaan)

Ik moet wat beter m'n eigen plan gaan trekken en me niet zo uit het veld laten slaan door dit soort dingen. Morgen maak ik er wel een leuke dag van in m'n eentje.
Dat zou natuurlijk voor jezelf fijn zijn en is nooit verkeerd, maar dat is niet "het probleem" of wat er mis gaat in deze situatie. Je mag écht verwachten dat als je samen afspreekt dat je iets gaat doen, dat niet zomaar aan de kant geschoven wordt omdat iemand veel te kortdag een niet dringende vraag stelt. Daar mag je gewoon flink van balen, dat is een hartstikke passende reactie. Het is óók een heel passende reactie als je hem vraagt zich gewoon aan jullie oorspronkelijke plannen te houden.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:40 schreef Tele6 het volgende:
B stelt nu voor om vrijdag na werk naar de Ikea en Amazing Oriental te gaan, en dan zondag naar het Fotomuseum. Misschien is dat dan wel de beste oplossing. Even schakelen. :s)
De beste oplossing voor wie? Voor jou, of voor B, of voor vriendin?
Ik vind echt dat je B best meer verantwoordelijk mag houden voor de consequenties van zijn gedrag/keuzes. Want nu moet jij plannen omgooien en gaan schakelen omdat hij het klussen prioriteit geeft boven jou, terwijl de omstandigheden dat absoluut niet noodzakelijk maken. Hij kiest er dus nu voor iets te doen, wat jou verdrietig maakt en zorgt dat jij moet schakelen. Terwijl hij ook gewoon ervoor kan kiezen om dat niét te doen, zonder dat er mensen dood gaan of er vriendschappen verbroken worden of andere echt vervelende consequenties. Als ik heel eerlijk ben, vind ik dat B vriendin had moeten laten weten van harte gefeliciteerd met het huis, en ik kom/we komen zeker klussen, maar dit (lange) weekend hebben we helaas geen tijd. En ik vind dat je ook prima van hem mag verwachten dat hij dat alsnog doet om zich aan de gemaakte afspraken te houden. En dat jij helemaal niet degene hoeft te zijn die dus nu water bij de wijn doet, zodat hij toch kan gaan.


Ik besef me overigens heus dat het makkelijker gezegd is dan gedaan, maar ik schrijf het expres wat hard/confronterend op omdat ik echt wil dat je beseft dat dit een hem-probleem is. Niet een jou probleem omdat je moeite hebt met schakelen of wiebelig bent of emotioneel of wat dan ook. :* Ik zou hier ook goed pissig en verdrietig over zijn en zeker dat ook uitspreken en aangeven als dit in mijn fictieve relatie zou plaatsvinden.

[ Bericht 4% gewijzigd door vlindertje89 op 13-05-2026 13:01:07 ]
pi_220781730
@Kaatje1 verstandig dat je het nog een keer laat checken. En fingers crossed voor de uitslag straks van Elin!
pi_220781813
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 12:26 schreef AnneX het volgende:

[..]
Jullie zijn bijna thuis w/
Regen!
11 graden! :o

Moesten lang wachten op onze auto via de valetparking, staat hier helemaal vast in de regio.
Wij kunnen doorrijden gelukkig en zonnetje gaat schijnen ook O+
pi_220781896
Wat een wijze woorden van jou @vlindertje89
We have far more in common than that which devides us..
pi_220781956
@vlindertje89 *;
Dankjewel voor je duidelijke woorden
pi_220782228
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 12:44 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik besef me overigens heus dat het makkelijker gezegd is dan gedaan, maar ik schrijf het expres wat hard/confronterend op omdat ik echt wil dat je beseft dat dit een hem-probleem is. Niet een jou probleem omdat je moeite hebt met schakelen of wiebelig bent of emotioneel of wat dan ook. :* Ik zou hier ook goed pissig en verdrietig over zijn en zeker dat ook uitspreken en aangeven als dit in mijn fictieve relatie zou plaatsvinden.
Volgende maand zijn vriend en ik 26 jaar bij elkaar, maar precies dit heb ik altjd heel lastig gevonden. In deze situatie zou ik al snel redeneren dat onze planning best aangepast kan worden, zodat 'iedereen' er profijt van heeft. Maar dan alsnog balen, kribbig zijn en dan niet zo goed weten waarom precies. Maar jij legt het echt heel mooi uit. Inmiddels lukt het me beter om dit soort systemen te herkennen.

@Tele6 knuffel.
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_220782543
@Phaidra ik kom net terug van een week vakantie, loop de tuin in om de vogelbadjes te verschonen en te vullen, vliegt een koolmees uit het huisje en er komt me toch een kabaal uit het huisje :D HONGER HONGER HONGER.

Hoop het uitvliegen nu echt eens mee te maken!
Jouw baby's -O-
pi_220782571
En.......... er zat iets verdachts in mijn rugzak _O-
Dus douane gedoe op Sardinië. 3x de hele rugzak binnenstebuiten... niks gevonden... dus xcusy madam en arriverdeci :P

[ Bericht 41% gewijzigd door Blues op 13-05-2026 14:35:31 ]
pi_220782757
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 14:22 schreef Blues het volgende:
@:Phaidra ik kom net terug van een week vakantie, loop de tuin in om de vogelbadjes te verschonen en te vullen, vliegt een koolmees uit het huisje en er komt me toch een kabaal uit het huisje :D HONGER HONGER HONGER.

Hoop het uitvliegen nu echt eens mee te maken!
Jouw baby's -O-
Ik ben er echt naar van. En dan vooral dat wij vrolijk hebben zitten toekijken. Ik heb de screenshots van de bewegingssensor zitten uitpluizen, de ouder(s?) is zeker 30 uur niet langsgekomen om te voeren. En wij kijken hoe schattig ze aan het schreeuwen waren om eten, dat niet meer kwam :'(.
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_220783480
Crème meegekregen, 14 dagen smeren, wanneer het rood groter wordt dan beginnen met, voor de zekerheid meegekregen, AB, want anders kan het wondroos worden -O-
We have far more in common than that which devides us..
pi_220783918
En gebeld over Elin. Per direct stoppen met pijnstillers want allemaal bloedwaardes die aangaven stoppen. Schildklier is nog steeds niet goed dus nu weer minder zware medicatie (net 50 euro uitgegeven aan de zwaardere)
We have far more in common than that which devides us..
pi_220783919
@Phaidra zo sneu ;( ook voor jullie!

Mijn werkdag zit er al op *O* de tweede gewone werkgroep was inderdaad een half uur eerder klaar, en de inhaalwerkgroep-herhaling heb ik er in het resterende half uur doorheen gejast en dat kon ook echt (deel heb ik verteld ipv ze laten oefenen want geen toetsingsonderdeel, deel heb ik ze klassikaal over laten nadenken en ze begrepen dat deel meteen haha) en ze waren er ook nog blij mee *O* dus ik zit nu al in de trein naar pensioen-borrel ipv over een halfuur pas. Ik ben er 18.30 en hoop eigenlijk dat ik met een uurtje wel weer naar huis kan :@ doe er ook nog 45min over om thuis te komen. Maar het is eigenlijk heel goed gegaan allemaal *O* ik zag er een beetje tegenop want veel, en trek ik dat wel, maar ik voel me eigenlijk nog best wel prima :Y . Denk dat ik thuis op de bank wel beetje instort, maar dat is ook prima.

[ Bericht 2% gewijzigd door vlindertje89 op 13-05-2026 17:36:06 ]
pi_220783931
@Kaatje1 wat een gedoe/zorgen zo. Hopelijk helpt de crème voor jou voldoende, en trekt Elin bij met de medicatieaanpassingen!
  woensdag 13 mei 2026 @ 17:23:39 #242
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220783942
@Tele6, ik sluit me bij de rest aan. Met als aanvulling dat jullie twee verschillende mensen zijn met een verschillende maat emmer. De een zijn emmer is sneller vol dan die van de ander. Dat jij sneller wiebelig bent, is iets waar hij ook rekening mee moet houden. Dat is nou eenmaal de deal in een relatie. Het is wel heel moeilijk om tegelijkertijd samen en jezelf te zijn. Dat kost tijd.

Ik vind trouwens jouw belastbaarheid best bewonderenswaardig hoor. Ik ken weinig mensen die zo actief zijn naast hun fulltime baan. Er zijn zoveel mensen die dagelijks op de bank neerploffen en waar verder weinig uit komt. Je doet jezelf echt te kort door te denken dat je het niet goed doet en niet voldoende doet.
Spoilers!
pi_220784033
@Tele6 ik vind dat je heel goed analyseert wat er misloopt. Licht autistische patronen maken het misschien lastig om soepel te schakelen - maar iedereen heeft moeite om veel ballen in de lucht te houden als er veel ballen in de lucht gehouden moeten worden. Ik vind dat je je in z'n algemeenheid geweldig lijkt te redden met zoveel bezigheden als je hebt.

@vlindertje89 _O_ voor jouw verwoording van de vinger op de zere plek. Dat wat 'er tussen kwam' was niet urgent en niet belangrijk.

PS: ik ben ook een nerd; mij helpt het om me een vraag als Moet Dat Nu Gedaan Worden, dat 'urgent' en 'belangrijk' twee verschillende aspecten zijn die elk waar/onwaar kunnen zijn.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220784059
@Phaidra vogelnestjes zijn een bron van ongelukken.
Ik heb wel eens een nestje kwikstaartjes groot zien worden, in een stellingkast in een halfopen schuurtje. Toen deden ze de eerste onhandige uitvliegpogingen, landden in een emmer, konden daar niet uit komen en waren de volgende dag dus allemaal dood.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 13 mei 2026 @ 17:44:49 #245
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220784107
Ik hou me even op de vlakte, want ik ben een echte B... Veel te veel rekening houden met anderen, ipv met mijn partner (of mezelf)... Ik probeer er echt op te letten, maar het gaat zo makkelijk en dan is het weer (terecht hoor) hommeles. Mannen :{w
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_220784145
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 16:19 schreef Kaatje1 het volgende:
Crème meegekregen, 14 dagen smeren, wanneer het rood groter wordt dan beginnen met, voor de zekerheid meegekregen, AB, want anders kan het wondroos worden -O-
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 17:21 schreef Kaatje1 het volgende:
En gebeld over Elin. Per direct stoppen met pijnstillers want allemaal bloedwaardes die aangaven stoppen. Schildklier is nog steeds niet goed dus nu weer minder zware medicatie (net 50 euro uitgegeven aan de zwaardere)
-O- en -O- !

Ik hoop zo dat het nu de goede kant op gaat met jouw vinger en met lieve Elin!
pi_220784210
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 17:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:tele6, ik sluit me bij de rest aan. Met als aanvulling dat jullie twee verschillende mensen zijn met een verschillende maat emmer. De een zijn emmer is sneller vol dan die van de ander. Dat jij sneller wiebelig bent, is iets waar hij ook rekening mee moet houden. Dat is nou eenmaal de deal in een relatie. Het is wel heel moeilijk om tegelijkertijd samen en jezelf te zijn. Dat kost tijd.

Ik vind trouwens jouw belastbaarheid best bewonderenswaardig hoor. Ik ken weinig mensen die zo actief zijn naast hun fulltime baan. Er zijn zoveel mensen die dagelijks op de bank neerploffen en waar verder weinig uit komt. Je doet jezelf echt te kort door te denken dat je het niet goed doet en niet voldoende doet.
O+

Het suffe is dat ik een hoop kan, maar tegelijk een hoop triviale dingen voor geen ene meter.
Dat viel me een stuk minder op toen ik alleen woonde.
B is dan van "als je nou wat minder vaak X en Y hobby doet, misschien zou het dan makkelijker worden om gezellig met me naar de supermarkt te gaan??" maar ik denk eigenlijk dat de supermarkt (en zeker de supermarkt samen) altijd ellende blijft, zelfs als ik alles uit mijn agenda schrap. Is dat raar?
  woensdag 13 mei 2026 @ 18:02:21 #248
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220784235
Deze week bestaat alleen maar uit Moet Ik Dat Nu Doen. En dat gaat allemaal net goed, maar echt net. Elke minuut van de dag is volgepland. De lijst van dingen die ook nog Zeer Binnenkort maar Niet Nu moeten wordt langer en langer ;(

Ik g hier niet zo heel goed op op termijn. Morgen 1 dag 'vrij' dus volgepland met 100 restjes die natuurlijk nooit allemaal af komen.

Leuk hoor, vakantie. Ik heb het er allemaal veel te druk voor.
Spoilers!
pi_220784242
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 17:59 schreef Tele6 het volgende:

[..]
O+

Het suffe is dat ik een hoop kan, maar tegelijk een hoop triviale dingen voor geen ene meter.
Dat viel me een stuk minder op toen ik alleen woonde.
B is dan van "als je nou wat minder vaak X en Y hobby doet, misschien zou het dan makkelijker worden om gezellig met me naar de supermarkt te gaan??" maar ik denk eigenlijk dat de supermarkt (en zeker de supermarkt samen) altijd ellende blijft, zelfs als ik alles uit mijn agenda schrap. Is dat raar?
Nee :D

Ik vind het gezellig om met mijn ouders mee boodschappen te gaan doen als ik daar ben, maar dat is vooral omdat ik hen gezellig vind en het dan een manier is om meer tijd samen te zijn als ik daar ben. Ik heb de weekboodschappen doen ofzo echt nog nooit als "gezellig uitje" met mijn vriend gezien. Dus of jij bent niet raar, of we zijn samen raar ;)

En ik denk ook niet dat je veel triviale dingen voor geen meter kan. Ik denk dat je in veel van dergelijke dingen een andere voorkeur of manier van doen hebt dan B, en je dat zelf labelt als minder goed dan zijn manier. Dat is het niet :*
  woensdag 13 mei 2026 @ 18:04:10 #250
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220784251
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 17:59 schreef Tele6 het volgende:

[..]
O+

Het suffe is dat ik een hoop kan, maar tegelijk een hoop triviale dingen voor geen ene meter.
Dat viel me een stuk minder op toen ik alleen woonde.
B is dan van "als je nou wat minder vaak X en Y hobby doet, misschien zou het dan makkelijker worden om gezellig met me naar de supermarkt te gaan??" maar ik denk eigenlijk dat de supermarkt (en zeker de supermarkt samen) altijd ellende blijft, zelfs als ik alles uit mijn agenda schrap. Is dat raar?
Nee, dat is niet raar. Jij hoeft dat helemaal niet gezellig te vinden. Het is voor de meeste stellen zelfs pure horror. Net als samen koken of klussen. Samen zijn is niet alles samen doen.
Spoilers!
  woensdag 13 mei 2026 @ 18:11:38 #251
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220784311
Ik heb mezelf vanmiddag wel gedwongen tot 55 minuten op de bank en een slechte serie. Als ik dat niet doe, loopt het helemaal in de soep dus dan maar eventjes een stapje terug. Toen was er nog 10 minuten om door het huis te rennen en zowaar wat op te ruimen.

Nu sporten, naar huis racen, eten naar binnen schuiven en naar de bios @Kaatje1

De tickets zijn blijkbaar onderdeel van ons teamuitje.
Spoilers!
pi_220784372
De woorden “gezellig” en “boodschappen doen” horen in mijn ogen niet in één zin. Oms vind ik boodschappen doen leuk maar over het algemeen heb ik er een bloedhekel aan.

Veel plezier met de film, erg benieuwd naar je reactie.

Vandaag had ik ook niet echt een dag voor mezelf, morgen in de herkansing
We have far more in common than that which devides us..
  woensdag 13 mei 2026 @ 18:26:10 #253
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220784459
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 18:04 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Samen zijn is *zeker* niet alles samen doen.
Een waarheid als een koe. Al zijn er mensen die daar anders over denken. Die hebben vaak eenzelfde kleur joggingpak aan, op de camping :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_220784629
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 18:04 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Nee, dat is niet raar. Jij hoeft dat helemaal niet gezellig te vinden. Het is voor de meeste stellen zelfs pure horror. Net als samen koken of klussen. Samen zijn is niet alles samen doen.
tja, in al die jaren samen doen wij vaak dingen solo. w/

En Tele…jij doet ook nog promotiewerk en alles wat daarbij hoort.
Van de promovendi waarmee en waarvoor ik heb gewerkt, hoorde ik dat het een flinke wissel op hun gezinnen trok.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 13 mei 2026 @ 18:52:03 #255
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220784657
Boodschappen doen is wel leuk :P.
Weekend *O*. Ontspannen beginnen met Yin.
Morgen toch maar dagje Den Haag ipv lange wandel. Constante regen geen zin an.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_220784744
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 09:49 schreef vlindertje89 het volgende:
En @:Tele6: ja, een vriendin die een huis koopt is een groot iets. Maar A. is dat vooral een groot iets voor haar, niet voor jullie, en B. ze heeft toch niet gevraagd of jullie per direct komen klussen? Dan kunnen jullie dus niet, want al samen een afspraak. En als ze dat wel zo gevraagd heeft: als het echt super belangrijk zou zijn dat hij direct morgen komt klussen, dan had ze dat best wat eerder dan anderhalve dag tevoren mogen vragen. Reden genoeg om bij hem aan te geven dat je het niet oké vindt dat hij direct jullie tijd samen wil opgeven om ergens te gaan klussen wat niet jullie verantwoordelijkheid is en ook niet direct nu moet ivm noodgeval ofzo.
Jij bespaart me heel wat telefoon typwerk ^O^

Dit @Tele6 , dit!

Verwachting van de ander checken (MOET er morgen geklust worden?)
En als dat zo is, is haar slechte planning niet jullie probleem.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220784752
Wellicht inmiddels oud nieuws maar ik heb nu een half uurtje tussen twee trainingen door :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220785048
Eén van de belangrijkste dingen die ik ooit geleerd heb over mensen is dat ze heel verschillende dingen leuk vinden en dat ze eigenlijk allemaal de neiging hebben aan te nemen dat een ander wel ongeveer dezelfde dingen leuk zal vinden / een hekel aan zal hebben. Terwijl uit dat eerste volgt dat dat tweede nergens op slaat.

Maar uit die tweede aanname volgt dat mensen kloteklusjes gaan doen omdat ze denken dat een ander dat ook een kloteklus vindt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 13 mei 2026 @ 19:40:33 #259
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220785157
Volgende keer maar eens 1 of 2 eieren door de smulbak gooien. Eerst klutsen, dan in de muffinvorm 10 minuten op 100 graden in de airfryer, af laten koelenm, blokjes van joeksen. Eens kijken wat dat wordt.

Heeft iemand dat al weleens gedaan, eieren in de AF? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220785190
Ik ben benieuwd naar de foto's van je gejoekste blokjes, @Dr_Flash :D :Y
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 13 mei 2026 @ 19:45:03 #261
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220785193
quote:
2s.gif Op woensdag 13 mei 2026 19:44 schreef sigme het volgende:
Ik ben benieuwd naar de foto's van je gejoekste blokjes, @:dr_flash :D :Y
Ik ga ze wel met de hand joeksen denk ik :P Niet met de turbojoekser iig.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220785313
quote:
7s.gif Op woensdag 13 mei 2026 19:30 schreef sigme het volgende:
Eén van de belangrijkste dingen die ik ooit geleerd heb over mensen is dat ze heel verschillende dingen leuk vinden en dat ze eigenlijk allemaal de neiging hebben aan te nemen dat een ander wel ongeveer dezelfde dingen leuk zal vinden / een hekel aan zal hebben. Terwijl uit dat eerste volgt dat dat tweede nergens op slaat.

Maar uit die tweede aanname volgt dat mensen kloteklusjes gaan doen omdat ze denken dat een ander dat ook een kloteklus vindt.
Ja, dat laatste! Als F. of een collega een kloteklus van me wil overnemen en zeggen dat ze dat écht niet erg vinden. Huh. HOE DAN.

Soms geef ik het dan inderdaad uit handen :7 #vooruitgang
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_220785337
Ik O+ boodschappen doen trouwens. Wel met lijstje en weekmenu. Als ik honger heb en ter plekke moet beslissen gaat het overigens niet goed. :s)
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_220785355
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 19:56 schreef Syrena het volgende:

[..]
Ja, dat laatste! Als F. of een collega een kloteklus van me wil overnemen en zeggen dat ze dat écht niet erg vinden. Huh. HOE DAN.

Soms geef ik het dan inderdaad uit handen :7 #vooruitgang
Oh wat jij een klote klusje vind, vind een ander leuk.
Ik vind het bijv op het werk helemaal niet erg om aan de telefoon te zitten, administratie weg te werken etc terwijl ik ook wel echt regelmatig totaal geen zin heb om aan de balie te zitten. Terwijl een ander de balie fantasch vind en juist de telefoon liever niet doet.
Daarnaast vind ik kasten uit mesten heerlijk, opruimen, schoonmaken dat alles weer fris is. Natuurlijk alleen als er tijd is terwijl ik spreekkamers aanvullen echt dodelijk saai vind
pi_220785368
quote:
3s.gif Op woensdag 13 mei 2026 19:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Volgende keer maar eens 1 of 2 eieren door de smulbak gooien. Eerst klutsen, dan in de muffinvorm 10 minuten op 100 graden in de airfryer, af laten koelenm, blokjes van joeksen. Eens kijken wat dat wordt.

Heeft iemand dat al weleens gedaan, eieren in de AF? :?
Ja dat wil prima als je ze gewoon in een muffinvorm doet. Je zou ook eieren moeten kunnen "koken" in de airfryer maar dat heb ik nog nooit gedaan. Ben bang dat ze ontploffen dus kook het in een pannentje
  woensdag 13 mei 2026 @ 20:06:50 #266
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220785433
We zitten in een bios met bediening :o
Spoilers!
  woensdag 13 mei 2026 @ 20:11:27 #267
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220785484
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 20:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
We zitten in een bios met bediening :o
Afstandbediening? :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator woensdag 13 mei 2026 @ 20:20:12 #268
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220785564
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 20:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
We zitten in een bios met bediening :o
Best gebruikelijk toch bij de kleinste bioscopen die niet bij een grote keten horen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator woensdag 13 mei 2026 @ 20:20:44 #269
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220785568
quote:
11s.gif Op woensdag 13 mei 2026 20:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Afstandbediening? :+
Als je op een knopje drukt komt de bediening.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220786212
Zow een voordeel van chagrijnig zijn door 2 pubers... Mijn keuken is weer aan kant. Morgen nog het gootsteen kastje doen en is het weer uitgemest.
pi_220786366
Bezoeker is weg. Had nog nooit melanzane gehad maar is nu fan. Alleen het mangoijs was lekkerder.

Ik heb wel eens een ei gekookt in de AF, ging goed, maar gedaan om te proberen. Ook in de Instant pot, ging ook prima. Maar ik heb ook een eierkoker en die doet het net zo goed
Geklutste ei met stukjes paprika, ui, kaas ham in een muffinvorm heb ik heel vaak gedaan, erg lekkere snacks
We have far more in common than that which devides us..
  woensdag 13 mei 2026 @ 22:12:53 #272
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220786423
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 20:20 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Als je op een knopje drukt komt de bediening.
Hm, dat had de oude bioscoop in Dordrecht geloof ik ook, toen ik daar nog woonde (meer dan 30 jaar geleden ofzo), was wel grappig ja. Ook rete-storend trouwens, maar soit.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_220786572
:W
Net halfuur thuis :Z maar was wel erg gezellig om mn kamergenoten van mn PhD tijd weer te zien :Y

En vind best knap van mezelf dat ik tussen al het werk en werkgroepen en reizen door ook nog tijd en hersencapaciteit had voor zoveel blijkbaar wijze woorden :7 . Het klinkt suf, maar ik merk sinds ik bij andere uni gestart ben dat ik wel echt duidelijk meer energie heb / meer aan kan. Best fijn effect, maar tegelijkertijd ook wel confronterend om te merken wat het me dus eigenlijk 'kost' / 'gekost' heeft de afgelopen periode (maanden tot jaren).

Al ben ik wel gesloopt nu, hoor. Ik lig nog even op de bank met poot omhoog, want die doet wel pijn nu na veel staan en lopen, en mn koppie heeft nog even nodig om af te schakelen voor ik naar bed ga.
  woensdag 13 mei 2026 @ 22:37:31 #274
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220786627
Toen we 9 minuten voor tijd bij de bioscoop kwamen stond er een rij van 50 man buiten :D Het bleek dat alle films daar om dezelfde tijd beginnen en er draaiden 4 films. Ze begonnen pas toen de rij weggewerkt was dus geen man over boord.

De bediening was totaal niet storend. En er was gelukkig ook niemand in de zaal die een frikandel bestelde.

De film was herkenbaar, zorgelijk, hoopvop en zorgde voor plaatsvervangende schaamte.
Spoilers!
pi_220786655
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Toen we 9 minuten voor tijd bij de bioscoop kwamen stond er een rij van 50 man buiten :D Het bleek dat alle films daar om dezelfde tijd beginnen en er draaiden 4 films. Ze begonnen pas toen de rij weggewerkt was dus geen man over boord.

De bediening was totaal niet storend. En er was gelukkig ook niemand in de zaal die een frikandel bestelde.

De film was herkenbaar, zorgelijk, hoopvop en zorgde voor plaatsvervangende schaamte.
Welke waren jullie heen?

Wel onpraktisch, dat op zelfde tijd beginnen :D
pi_220786683
Ohja, en kijk nou wat een fantastische mensen ik om me heen heb O+ ik had gister buurvrouw verteld over de lange dag die ik vandaag zou hebben.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 6% gewijzigd door vlindertje89 op 13-05-2026 22:48:57 ]
pi_220786690
Nou B en ik hebben het bijgelegd hoor. Nu gaan we met Tweede Pinksterdag naar het fotomuseum.

Hij had vanochtend niet begrepen dat het me wat uitmaakte dat het museumbezoek gecanceld werd. Dat ik het gesprek opende met "Ik heb tegen vriendin gezegd dat ik niet kan komen omdat ik morgen al plannen heb" betekent natuurlijk ook niet letterlijk "Ik reken erop dat we morgen naar het museum gaan".

Ik ga morgen thuiswerken in de hoop dat dat iets van m'n werkstress oplost. En 's avonds naar de sportclub zodat ik nog wat mensen spreek. En B kan naar hartelust klussen.

Vrijdag moet B thuiswerken dus dan moet ik nog even kijken wat ik doe, want we hebben hier één werkplek samen. Laptop op eettafel voor mij, tenzij ik morgen een hoop af krijg, dan kan ik vrijdag wel naar buiten of zo.

We gaan proberen om betere boodschappenlijstjes te maken en een weekmenu, zodat ik me niet uit aan het putten ben om dingen te bedenken om voor hem te koken als het mijn beurt is om te koken. Blijkt dat hij het ook prima vindt om 1x in de week gezellig naar de supermarkt te gaan ipv liefst elke dag. Haha scheelt weer! _O-

Ik ga zo wel een nogal saai lang weekend hebben. :')
Misschien maar proberen te zien alsof het geen lang weekend is (met bijbehorende verwachtingen) maar meer een chaotische week met twee verplichte thuiswerkdagen. Dat past wel na de verplichte thuisdag vorige week toen onze IT in vlammen opgegaan was *G* :')
pi_220786694
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:43 schreef vlindertje89 het volgende:
Ohja, en kijk nou wat een fantastische mensen ik om me heen heb O+ ik had gister buurvrouw verteld over de lange dag die ik vandaag zou hebben.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ohhh! Lief O+

[ Bericht 4% gewijzigd door Tele6 op 13-05-2026 22:52:55 ]
  woensdag 13 mei 2026 @ 22:45:48 #279
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220786706
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:40 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Welke waren jullie heen?

Wel onpraktisch, dat op zelfde tijd beginnen :D
Naar Klantreis. Een docu over de reis die nieuwkomers in Nederland maken. Over de vogeltjesdans, busreisles, geldproblemen en vergaderingen.
Spoilers!
pi_220786723
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:44 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ohhh! Lief O+
Wil je jouw tweede afbeelding uit spoiler weghalen? Ik was m ondertussen aan aanpassen omdat ik zag dat er nog een naam in stond :)

En fijn dat je er met B uitgekomen bent. Voelt de uitkomst voor jou nu ook echt oké en als iets waar jij je ook fijn bij voelt?
pi_220786730
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:45 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Naar Klantreis. Een docu over de reis die nieuwkomers in Nederland maken. Over de vogeltjesdans, busreisles, geldproblemen en vergaderingen.
Ahh. Dat klinkt wel als een heftig onderwerp, waarbij ik de plaatsvervangende schaamte nu ook wel bij kan plaatsen. Fijn dat het óók hoopvol was!
  woensdag 13 mei 2026 @ 22:48:41 #282
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220786734
Goed gedaan Tele ^O^

De buren van Vlinder O+
Spoilers!
pi_220786761
@vlindertje89 ik had trouwens qua werk een interessante dag vandaag.
Lijkt erop dat er een mega dataset me in de schoot geworpen gaat worden (alle metingen gedaan door analisten, alle analyses zou ik dan mogen doen) ... gegarandeerd een mooie publicatie (want mega gave en grote dataset) maarrrrrr past niet bij de PhD waar ik voor aangenomen ben. Dus als je uittekent dat m'n boekje 4 hoofdstukken zou worden, en ik heb al een 5e hoofdstuk uit een interdisciplinaire samenwerking, dan zou de analyse van de dataset het 6e hoofdstuk moeten worden.

M'n begeleiders zeggen "Het is aan jou om te kiezen" maar sinds ik nee gezegd had (want waar haal ik de tijd vandaan??) zijn ze al twee keer op het gesprek teruggekomen om te vragen of ik dat echt zeker weet dat ik niet wil. Hmmm. :s)

Ik zat vandaag te bedenken, misschien als ik komend schooljaar probeer onder al m'n onderwijsverplichtingen uit te komen, dat ik het met die tijd red?
Ik zou dat misschien kunnen regelen, want vorig jaar heb ik met collega S lesgegeven en dit jaar met collega T, dus dan kan ik aandringen dat S en T het komend jaar samen aan de beurt zijn O-)

Maar anders, hoe beslis je zoiets. Ik kan ook niet toveren?

Het punt is vooral dat omdat het niet helemaal bij m'n PhD onderwerp past, ik me weer helemaal zou moeten inlezen voordat het een zinnig artikel zou kunnen worden.

Eerder idee was dat ik de data-analyse kon doen en iemand anders de inhoudelijke dingen (iemand die zich wel al ingelezen heeft) maar die persoon kunnen we niet vinden :')
pi_220786763
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:47 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Wil je jouw tweede afbeelding uit spoiler weghalen? Ik was m ondertussen aan aanpassen omdat ik zag dat er nog een naam in stond :)

En fijn dat je er met B uitgekomen bent. Voelt de uitkomst voor jou nu ook echt oké en als iets waar jij je ook fijn bij voelt?
Check!

Ik vind het allemaal vrij matig maar denk dat dit nu gewoon is wat erin zit.
pi_220786774
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Toen we 9 minuten voor tijd bij de bioscoop kwamen stond er een rij van 50 man buiten :D Het bleek dat alle films daar om dezelfde tijd beginnen en er draaiden 4 films. Ze begonnen pas toen de rij weggewerkt was dus geen man over boord.

De bediening was totaal niet storend. En er was gelukkig ook niemand in de zaal die een frikandel bestelde.

De film was herkenbaar, zorgelijk, hoopvop en zorgde voor plaatsvervangende schaamte.
Die schaamte was bij ons ook heel herkenbaar, er ging steeds een oeh door de zaal.
Vond ook het verschil zo groot. De zussen hadden zoveel onvrijheid meegemaakt dat zij alle, hoe moeilijk soms ook, vrijheid opslokten . Het gezin kwam uit een, voor hen normale situatie, hadden een prima leven, hadden nooit hoeven vluchten wanneer de burgeroorlog niet was geweest, dan hadden ze prima door kunnen leven onder Assad (net zoals veel oostduitsers)
We have far more in common than that which devides us..
pi_220786797
Fijn @Tele6 dat jullie het uitgesproken hennen (en 1x per week supermarkt is meer dan genoeg 😉)

En wat een lieve buuf van @vlindertje89
We have far more in common than that which devides us..
  woensdag 13 mei 2026 @ 23:02:49 #287
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220786827
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:53 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Check!

Ik vind het allemaal vrij matig maar denk dat dit nu gewoon is wat erin zit.
Het is in elk geval uitgesproken. Jullie begrijpen elkaar weer wat beter. Maar dit soort gesprekken zijn altijd lastig en vermoeiend. Het zou ook raar zijn als je nu ineens dolenthousiast over de gang van zaken zou zijn.
Spoilers!
  woensdag 13 mei 2026 @ 23:06:49 #288
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220786856
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:54 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Die schaamte was bij ons ook heel herkenbaar, er ging steeds een oeh door de zaal.
Vond ook het verschil zo groot. De zussen hadden zoveel onvrijheid meegemaakt dat zij alle, hoe moeilijk soms ook, vrijheid opslokten . Het gezin kwam uit een, voor hen normale situatie, hadden een prima leven, hadden nooit hoeven vluchten wanneer de burgeroorlog niet was geweest, dan hadden ze prima door kunnen leven onder Assad (net zoals veel oostduitsers)
Indeedaad. De een had alles te winnen en de ander verloor juist alles.
Spoilers!
  donderdag 14 mei 2026 @ 07:41:46 #289
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220787672
Mogge.
Spoilers!
pi_220787678
Mogge :O
Tele ik ga even nadenken over je post en dan kom ik erop terug! Ik ben wel wakker maar mn hoofd is nog niet helemaal opgestart ;)
  donderdag 14 mei 2026 @ 07:47:50 #291
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220787687
Ik ben een to do lijstje aan het maken en mogelijk was het in mijn hoofd allemaal wat dramatischer dan in het echt.
Spoilers!
pi_220787747
O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220787824
Goedemorgen :W
We gaan zo inpakken voor het festival maar het ziet er triest uit buiten -O-
pi_220787826
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 08:53 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen :W
We gaan zo inpakken voor het festival maar het ziet er triest uit buiten -O-
Succes
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
pi_220787830
Mogge!

Sterkte @Sarabi en man Het is inderdaad best fris buiten.

Een to-do lijstje is misschien niet onverstandig om te maken. Hier zit ook meer in het hoofd dan dat er uit m’n handen komt
We have far more in common than that which devides us..
pi_220787831
Goedemorgen!

Vind je het ook een interessant/leuk onderwerp om je echt in te verdiepen @Tele6 ?
(Ik ben misschien niet helemaal de juiste persoon om je verder advies te geven, want ik hecht niet zoveel vreugde aan publicaties. Maar ik heb zat collega’s die ongeveer niets liever doen :D Dus dan komen we op het punt dat eerder gemaakt werd door @sigme . En dan denk ik: ga voor wat je energie geeft en wat je leuk vindt. )

@vlindertje89 : fijn dat de nieuwe werkplek je meer brengt! Drukke dagen zijn echt niet altijd erg, maar het moet niet enkel vragen, ook wat teruggeven :Y
En lieve buren!


Ik heb Simon net toch maar weer naar buiten gelaten. Eigenlijk had ik hem wat langer binnen willen houden ivm wond/medicatie maar hij breekt echt heel de tent af. Dus we zijn sinds half 6 al wakker. (En ik heb koppijn, want die had ik gisteren al, dus weinig slaap helpt dan niet).

Hij had een dik, smerig nog gesloten abces thv z’n staart (ik had een filmpje moeten maken… het was best indrukwekkend :9 ) en nu de spanning eraf is, voelt ie zich duidelijk weer een stuk beter.
  Moderator donderdag 14 mei 2026 @ 09:04:12 #297
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220787852
Gisteren tijdens gat in het plafond boren in het plafond iets in oog gekregen. Vannacht meer last van gekregen, de Bereitschaftdienst gebeld. Om 10u kan ik dienstdoende oogarts bellen.

Als ik sta of zit was er gisteren niets aan de hand, maar liggen ging niet. Nu verneem ik het zittend ook meer. Maar goed ik noemde liggen gisteren oncomfortabel.
"Ja doet het pijn of is het oncomfortabel?" En "hoeveel pijn doet het op een schaal van 1-10"

Tja wat is 10. Als ik het vergelijk met toen ik spit had valt het me allemaal mee. Maar goed, oog niet kunnen sluiten om te slapen hoort niet.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220788089
quote:
7s.gif Op donderdag 14 mei 2026 08:56 schreef Candaasje het volgende:

Hij had een dik, smerig nog gesloten abces thv z’n staart (ik had een filmpje moeten maken
Ja!
Waarom deed je het niet? :'(
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 14 mei 2026 @ 09:32:19 #299
63722 z80
I fink you freaky
pi_220788168
Weekeind voor mij, en vaderdag in Duitsland. Eerste bak koffie achter de kiezen. Nu nog wakker worden.
En zo rond 12:00 zal het buiten wel het nodige geluid geven.

Hemelvaart is in Duitsland vaderdag. En dan gaat de heel zooi buiten bier zuipen. Weer of geen weer. Bier gaat er in grote hoeveelheden in. Van buiten nat, van binnen nat.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  donderdag 14 mei 2026 @ 10:58:26 #300
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220789054
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2026 09:04 schreef derLudolf het volgende:
Gisteren tijdens gat in het plafond boren in het plafond iets in oog gekregen. Vannacht meer last van gekregen, de Bereitschaftdienst gebeld. Om 10u kan ik dienstdoende oogarts bellen.

Als ik sta of zit was er gisteren niets aan de hand, maar liggen ging niet. Nu verneem ik het zittend ook meer. Maar goed ik noemde liggen gisteren oncomfortabel.
"Ja doet het pijn of is het oncomfortabel?" En "hoeveel pijn doet het op een schaal van 1-10"

Tja wat is 10. Als ik het vergelijk met toen ik spit had valt het me allemaal mee. Maar goed, oog niet kunnen sluiten om te slapen hoort niet.
Oei, dat klinkt vervelend. Sterkte.
Spoilers!
  donderdag 14 mei 2026 @ 10:58:41 #301
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220789056
Dicht
Spoilers!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')