quote:Op woensdag 13 mei 2026 06:38 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Volle dagen!Aww SimonSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gefeliciteerd @:borisz![]()
Hier is het ok, best weer wat lange dagen gemaakt maar we zijn inmiddels weer iets beter bezet. Dat haalt wel druk van de ketel.
Vanochtend eerst naar Nieuwegein om te helpen met een operatie, daarna terug langs huis om Simon op te pikken (hij is niet lekker, staartbasis is dik, bij elke landing blaast ie en hij loopt bol. Zou wel eens een vechtabces kunnen zijn) en dan nog een volle middag in ZH KaatjeCity.![]()
Waarom kun je dat niet?quote:Op woensdag 13 mei 2026 08:24 schreef Tele6 het volgende:
Nou appte gisteravond een goede vriendin van ons dat ze de sleutels van haar nieuwe huis heeft gekregen en of we willen komen klussen. En B wil morgen meteen gaan.
Nou kan ik hem natuurlijk niet tegenhouden en naar het Fotomuseum slepen.
Succes met Elin zometeenquote:Op woensdag 13 mei 2026 08:55 schreef Kaatje1 het volgende:
En mogge!
Hele rare droom gehad, was op een groot feest ter ere van een vriendin (die ik al jaren niet gezien of gesproken heb) en bij de stukjes die haar kinderen opvoerden waren ze heelgemeen tegen haar en alle gasten.
Toen werd ik wakker van pijn in de benen, vervolgens lag m’n bril niet op m’n nachtkastje (lag gelukkig op de grond ernaast).
Hopelijk is dit niet een voorbode van de rest van de dag, straks met Elin voor een nieuwe poging bloedaien bloeddrukmeting
Daar heb je wel een goed punt.quote:Op woensdag 13 mei 2026 08:42 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Waarom kun je dat niet?
Je had een afspraak met hem. Volgens mij is er geen enkele reden waarom haar vraag belangrijker is dan jouw behoefte om samen te zijn.
Is jouw B een pleaser met moeite om nee te zeggen (dan trek je als partner veel te vaak aan het losse eind is mijn ervaring)? Dan kun je hem misschien uitleggen dat ie nu tegen jou ook nee zegt en ook nog eens een ja terugneemt.
quote:Op woensdag 13 mei 2026 08:42 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Waarom kun je dat niet?
Je had een afspraak met hem. Volgens mij is er geen enkele reden waarom haar vraag belangrijker is dan jouw behoefte om samen te zijn.
Is jouw B een pleaser met moeite om nee te zeggen (dan trek je als partner veel te vaak aan het losse eind is mijn ervaring)? Dan kun je hem misschien uitleggen dat ie nu tegen jou ook nee zegt en ook nog eens een ja terugneemt.
Ik denk dat we weinig dingen meer prioriteit hebben of belangrijker zijn dan aandacht geven aan je relatie. Dit is al de tweede keer in korte tijd dat hij daarop beknibbelt. Pquote:Op woensdag 13 mei 2026 09:01 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Daar heb je wel een goed punt.
Ik vind het alsnog lastig om er echt wat van te zeggen, want het Fotomuseum was een leuk uitje (we hadden ook nog niet gereserveerd of iets anders definitiefs afgesproken) en die vriendin koopt een huis dus dat is een veel bijzonderder iets.
B wil zondag wel met me naar het Fotomuseum, via de Ikea en de Amazing Oriental, maar dan kun je me opvegen vrees ik
Maar hij wil dus wel. Nou is het probleem dus dat ik niet museum én Ikea en AO op 1 dag kan
Meestal ben ik het die daarin de laatste tijd tekortschiet. Als het me niet lukt om gezellig samen uitgebreid te koken en spelletjes te doen en op pad te gaan, omdat ik overweldigd ben van wat er allemaal moet gebeuren met werk en vrijwilligerswerk en huishouden en familieverplichtingen en en en.quote:Op woensdag 13 mei 2026 09:11 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik denk dat we weinig dingen meer prioriteit hebben of belangrijker zijn dan aandacht geven aan je relatie. Dit is al de tweede keer in korte tijd dat hij daarop beknibbelt. P
I know. Ik heb daar al eerder meegewerkt maar werd toen zo bang dat als ik het hoofdwachtwoord niet meer wist dat ik nergens meer in kon. Onzin, ik weet het maar ik laat het maar even zoquote:Op woensdag 13 mei 2026 08:18 schreef Tele6 het volgende:
@:Sarabi als je toch over moet van telefoon met alle wachtwoorden, is dit misschien het moment om met een password manager te gaan werken? Dan gaat het in het vervolg niet meer mis
Sterkte/succes met Elinquote:Op woensdag 13 mei 2026 08:55 schreef Kaatje1 het volgende:
En mogge!
Hele rare droom gehad, was op een groot feest ter ere van een vriendin (die ik al jaren niet gezien of gesproken heb) en bij de stukjes die haar kinderen opvoerden waren ze heelgemeen tegen haar en alle gasten.
Toen werd ik wakker van pijn in de benen, vervolgens lag m’n bril niet op m’n nachtkastje (lag gelukkig op de grond ernaast).
Hopelijk is dit niet een voorbode van de rest van de dag, straks met Elin voor een nieuwe poging bloedaien bloeddrukmeting
Nee, het probleem is dat hij de oorspronkelijke plannen zomaar omgooit omdat iemand anders iets vraagtquote:Op woensdag 13 mei 2026 09:01 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Daar heb je wel een goed punt.
Ik vind het alsnog lastig om er echt wat van te zeggen, want het Fotomuseum was een leuk uitje (we hadden ook nog niet gereserveerd of iets anders definitiefs afgesproken) en die vriendin koopt een huis dus dat is een veel bijzonderder iets.
B wil zondag wel met me naar het Fotomuseum, via de Ikea en de Amazing Oriental, maar dan kun je me opvegen vrees ik
Maar hij wil dus wel. Nou is het probleem dus dat ik niet museum én Ikea en AO op 1 dag kan
Schrijf het hoofdwachtwoord op een briefje en leg het op een veilige plek.quote:Op woensdag 13 mei 2026 09:47 schreef Sarabi het volgende:
[..]
I know. Ik heb daar al eerder meegewerkt maar werd toen zo bang dat als ik het hoofdwachtwoord niet meer wist dat ik nergens meer in kon. Onzin, ik weet het maar ik laat het maar even zo
De klus is idd geen noodgeval en het was erg fijn geweest als die vriendin alles wat eerder gevraagd had. Daarom wil ik ook liever niet mee klussen morgen (B stelde het eerst voor als alternatieve date voor ons tweeën) want ik trek het niet als er geen enkel plan is, sta je daar met z'n tienen zonder voorbereiding in een leeg huisquote:Op woensdag 13 mei 2026 09:49 schreef vlindertje89 het volgende:
En @:Tele6: ja, een vriendin die een huis koopt is een groot iets. Maar A. is dat vooral een groot iets voor haar, niet voor jullie, en B. ze heeft toch niet gevraagd of jullie per direct komen klussen? Dan kunnen jullie dus niet, want al samen een afspraak. En als ze dat wel zo gevraagd heeft: als het echt super belangrijk zou zijn dat hij direct morgen komt klussen, dan had ze dat best wat eerder dan anderhalve dag tevoren mogen vragen. Reden genoeg om bij hem aan te geven dat je het niet oké vindt dat hij direct jullie tijd samen wil opgeven om ergens te gaan klussen wat niet jullie verantwoordelijkheid is en ook niet direct nu moet ivm noodgeval ofzo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hebben jullie een standaard ontbijt - door de week - of wisselt het sterk?
Oei Kaatje!quote:Op woensdag 13 mei 2026 11:25 schreef Kaatje1 het volgende:
Thuis en er was bloeder komt nu een volledig geriatrisch bloedonderzoek en vanmiddag telefonisch contact erover. Ze gedroeg zich voorbeeldig (ingewikkeld in doeken weliswaar).
Wel nog iets anders aangekaart, hopelijk duurt het nog lang, maar wanneer het gepland kan worden kan ze thuis worden ingeslapen. Daar ben ik erg blij mee
Ik mag om 1530 even weer naar de huisarts want de duim voelt nog niet heel prettig
Dat zou natuurlijk voor jezelf fijn zijn en is nooit verkeerd, maar dat is niet "het probleem" of wat er mis gaat in deze situatie. Je mag écht verwachten dat als je samen afspreekt dat je iets gaat doen, dat niet zomaar aan de kant geschoven wordt omdat iemand veel te kortdag een niet dringende vraag stelt. Daar mag je gewoon flink van balen, dat is een hartstikke passende reactie. Het is óók een heel passende reactie als je hem vraagt zich gewoon aan jullie oorspronkelijke plannen te houden.quote:Op woensdag 13 mei 2026 10:01 schreef Tele6 het volgende:
[..]
De klus is idd geen noodgeval en het was erg fijn geweest als die vriendin alles wat eerder gevraagd had. Daarom wil ik ook liever niet mee klussen morgen (B stelde het eerst voor als alternatieve date voor ons tweeën) want ik trek het niet als er geen enkel plan is, sta je daar met z'n tienen zonder voorbereiding in een leeg huis(dat heb ik met broertjes verhuizing al genoeg gedaan)
Ik moet wat beter m'n eigen plan gaan trekken en me niet zo uit het veld laten slaan door dit soort dingen. Morgen maak ik er wel een leuke dag van in m'n eentje.
De beste oplossing voor wie? Voor jou, of voor B, of voor vriendin?quote:Op woensdag 13 mei 2026 10:40 schreef Tele6 het volgende:
B stelt nu voor om vrijdag na werk naar de Ikea en Amazing Oriental te gaan, en dan zondag naar het Fotomuseum. Misschien is dat dan wel de beste oplossing. Even schakelen.
Regen!quote:
Volgende maand zijn vriend en ik 26 jaar bij elkaar, maar precies dit heb ik altjd heel lastig gevonden. In deze situatie zou ik al snel redeneren dat onze planning best aangepast kan worden, zodat 'iedereen' er profijt van heeft. Maar dan alsnog balen, kribbig zijn en dan niet zo goed weten waarom precies. Maar jij legt het echt heel mooi uit. Inmiddels lukt het me beter om dit soort systemen te herkennen.quote:Op woensdag 13 mei 2026 12:44 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik besef me overigens heus dat het makkelijker gezegd is dan gedaan, maar ik schrijf het expres wat hard/confronterend op omdat ik echt wil dat je beseft dat dit een hem-probleem is. Niet een jou probleem omdat je moeite hebt met schakelen of wiebelig bent of emotioneel of wat dan ook.Ik zou hier ook goed pissig en verdrietig over zijn en zeker dat ook uitspreken en aangeven als dit in mijn fictieve relatie zou plaatsvinden.
Ik ben er echt naar van. En dan vooral dat wij vrolijk hebben zitten toekijken. Ik heb de screenshots van de bewegingssensor zitten uitpluizen, de ouder(s?) is zeker 30 uur niet langsgekomen om te voeren. En wij kijken hoe schattig ze aan het schreeuwen waren om eten, dat niet meer kwamquote:Op woensdag 13 mei 2026 14:22 schreef Blues het volgende:
@:Phaidra ik kom net terug van een week vakantie, loop de tuin in om de vogelbadjes te verschonen en te vullen, vliegt een koolmees uit het huisje en er komt me toch een kabaal uit het huisjeHONGER HONGER HONGER.
Hoop het uitvliegen nu echt eens mee te maken!
Jouw baby's
quote:Op woensdag 13 mei 2026 16:19 schreef Kaatje1 het volgende:
Crème meegekregen, 14 dagen smeren, wanneer het rood groter wordt dan beginnen met, voor de zekerheid meegekregen, AB, want anders kan het wondroos worden
quote:Op woensdag 13 mei 2026 17:21 schreef Kaatje1 het volgende:
En gebeld over Elin. Per direct stoppen met pijnstillers want allemaal bloedwaardes die aangaven stoppen. Schildklier is nog steeds niet goed dus nu weer minder zware medicatie (net 50 euro uitgegeven aan de zwaardere)
quote:Op woensdag 13 mei 2026 17:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:tele6, ik sluit me bij de rest aan. Met als aanvulling dat jullie twee verschillende mensen zijn met een verschillende maat emmer. De een zijn emmer is sneller vol dan die van de ander. Dat jij sneller wiebelig bent, is iets waar hij ook rekening mee moet houden. Dat is nou eenmaal de deal in een relatie. Het is wel heel moeilijk om tegelijkertijd samen en jezelf te zijn. Dat kost tijd.
Ik vind trouwens jouw belastbaarheid best bewonderenswaardig hoor. Ik ken weinig mensen die zo actief zijn naast hun fulltime baan. Er zijn zoveel mensen die dagelijks op de bank neerploffen en waar verder weinig uit komt. Je doet jezelf echt te kort door te denken dat je het niet goed doet en niet voldoende doet.
Neequote:Op woensdag 13 mei 2026 17:59 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Het suffe is dat ik een hoop kan, maar tegelijk een hoop triviale dingen voor geen ene meter.
Dat viel me een stuk minder op toen ik alleen woonde.
B is dan van "als je nou wat minder vaak X en Y hobby doet, misschien zou het dan makkelijker worden om gezellig met me naar de supermarkt te gaan??" maar ik denk eigenlijk dat de supermarkt (en zeker de supermarkt samen) altijd ellende blijft, zelfs als ik alles uit mijn agenda schrap. Is dat raar?
Nee, dat is niet raar. Jij hoeft dat helemaal niet gezellig te vinden. Het is voor de meeste stellen zelfs pure horror. Net als samen koken of klussen. Samen zijn is niet alles samen doen.quote:Op woensdag 13 mei 2026 17:59 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Het suffe is dat ik een hoop kan, maar tegelijk een hoop triviale dingen voor geen ene meter.
Dat viel me een stuk minder op toen ik alleen woonde.
B is dan van "als je nou wat minder vaak X en Y hobby doet, misschien zou het dan makkelijker worden om gezellig met me naar de supermarkt te gaan??" maar ik denk eigenlijk dat de supermarkt (en zeker de supermarkt samen) altijd ellende blijft, zelfs als ik alles uit mijn agenda schrap. Is dat raar?
Een waarheid als een koe. Al zijn er mensen die daar anders over denken. Die hebben vaak eenzelfde kleur joggingpak aan, op de campingquote:Op woensdag 13 mei 2026 18:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Samen zijn is *zeker* niet alles samen doen.
tja, in al die jaren samen doen wij vaak dingen solo.quote:Op woensdag 13 mei 2026 18:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nee, dat is niet raar. Jij hoeft dat helemaal niet gezellig te vinden. Het is voor de meeste stellen zelfs pure horror. Net als samen koken of klussen. Samen zijn is niet alles samen doen.
Jij bespaart me heel wat telefoon typwerkquote:Op woensdag 13 mei 2026 09:49 schreef vlindertje89 het volgende:
En @:Tele6: ja, een vriendin die een huis koopt is een groot iets. Maar A. is dat vooral een groot iets voor haar, niet voor jullie, en B. ze heeft toch niet gevraagd of jullie per direct komen klussen? Dan kunnen jullie dus niet, want al samen een afspraak. En als ze dat wel zo gevraagd heeft: als het echt super belangrijk zou zijn dat hij direct morgen komt klussen, dan had ze dat best wat eerder dan anderhalve dag tevoren mogen vragen. Reden genoeg om bij hem aan te geven dat je het niet oké vindt dat hij direct jullie tijd samen wil opgeven om ergens te gaan klussen wat niet jullie verantwoordelijkheid is en ook niet direct nu moet ivm noodgeval ofzo.
Ik ga ze wel met de hand joeksen denk ikquote:Op woensdag 13 mei 2026 19:44 schreef sigme het volgende:
Ik ben benieuwd naar de foto's van je gejoekste blokjes, @:dr_flash![]()
Ja, dat laatste! Als F. of een collega een kloteklus van me wil overnemen en zeggen dat ze dat écht niet erg vinden. Huh. HOE DAN.quote:Op woensdag 13 mei 2026 19:30 schreef sigme het volgende:
Eén van de belangrijkste dingen die ik ooit geleerd heb over mensen is dat ze heel verschillende dingen leuk vinden en dat ze eigenlijk allemaal de neiging hebben aan te nemen dat een ander wel ongeveer dezelfde dingen leuk zal vinden / een hekel aan zal hebben. Terwijl uit dat eerste volgt dat dat tweede nergens op slaat.
Maar uit die tweede aanname volgt dat mensen kloteklusjes gaan doen omdat ze denken dat een ander dat ook een kloteklus vindt.
Oh wat jij een klote klusje vind, vind een ander leuk.quote:Op woensdag 13 mei 2026 19:56 schreef Syrena het volgende:
[..]
Ja, dat laatste! Als F. of een collega een kloteklus van me wil overnemen en zeggen dat ze dat écht niet erg vinden. Huh. HOE DAN.
Soms geef ik het dan inderdaad uit handen#vooruitgang
Ja dat wil prima als je ze gewoon in een muffinvorm doet. Je zou ook eieren moeten kunnen "koken" in de airfryer maar dat heb ik nog nooit gedaan. Ben bang dat ze ontploffen dus kook het in een pannentjequote:Op woensdag 13 mei 2026 19:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Volgende keer maar eens 1 of 2 eieren door de smulbak gooien. Eerst klutsen, dan in de muffinvorm 10 minuten op 100 graden in de airfryer, af laten koelenm, blokjes van joeksen. Eens kijken wat dat wordt.
Heeft iemand dat al weleens gedaan, eieren in de AF?
Best gebruikelijk toch bij de kleinste bioscopen die niet bij een grote keten horen?quote:
Hm, dat had de oude bioscoop in Dordrecht geloof ik ook, toen ik daar nog woonde (meer dan 30 jaar geleden ofzo), was wel grappig ja. Ook rete-storend trouwens, maar soit.quote:Op woensdag 13 mei 2026 20:20 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Als je op een knopje drukt komt de bediening.
Welke waren jullie heen?quote:Op woensdag 13 mei 2026 22:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Toen we 9 minuten voor tijd bij de bioscoop kwamen stond er een rij van 50 man buitenHet bleek dat alle films daar om dezelfde tijd beginnen en er draaiden 4 films. Ze begonnen pas toen de rij weggewerkt was dus geen man over boord.
De bediening was totaal niet storend. En er was gelukkig ook niemand in de zaal die een frikandel bestelde.
De film was herkenbaar, zorgelijk, hoopvop en zorgde voor plaatsvervangende schaamte.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door vlindertje89 op 13-05-2026 22:48:57 ]
quote:Op woensdag 13 mei 2026 22:43 schreef vlindertje89 het volgende:
Ohja, en kijk nou wat een fantastische mensen ik om me heen hebik had gister buurvrouw verteld over de lange dag die ik vandaag zou hebben.
Ohhh! LiefSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door Tele6 op 13-05-2026 22:52:55 ]
Naar Klantreis. Een docu over de reis die nieuwkomers in Nederland maken. Over de vogeltjesdans, busreisles, geldproblemen en vergaderingen.quote:Op woensdag 13 mei 2026 22:40 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Welke waren jullie heen?
Wel onpraktisch, dat op zelfde tijd beginnen
Wil je jouw tweede afbeelding uit spoiler weghalen? Ik was m ondertussen aan aanpassen omdat ik zag dat er nog een naam in stondquote:
Ahh. Dat klinkt wel als een heftig onderwerp, waarbij ik de plaatsvervangende schaamte nu ook wel bij kan plaatsen. Fijn dat het óók hoopvol was!quote:Op woensdag 13 mei 2026 22:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Naar Klantreis. Een docu over de reis die nieuwkomers in Nederland maken. Over de vogeltjesdans, busreisles, geldproblemen en vergaderingen.
Check!quote:Op woensdag 13 mei 2026 22:47 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Wil je jouw tweede afbeelding uit spoiler weghalen? Ik was m ondertussen aan aanpassen omdat ik zag dat er nog een naam in stond
En fijn dat je er met B uitgekomen bent. Voelt de uitkomst voor jou nu ook echt oké en als iets waar jij je ook fijn bij voelt?
Die schaamte was bij ons ook heel herkenbaar, er ging steeds een oeh door de zaal.quote:Op woensdag 13 mei 2026 22:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Toen we 9 minuten voor tijd bij de bioscoop kwamen stond er een rij van 50 man buitenHet bleek dat alle films daar om dezelfde tijd beginnen en er draaiden 4 films. Ze begonnen pas toen de rij weggewerkt was dus geen man over boord.
De bediening was totaal niet storend. En er was gelukkig ook niemand in de zaal die een frikandel bestelde.
De film was herkenbaar, zorgelijk, hoopvop en zorgde voor plaatsvervangende schaamte.
Het is in elk geval uitgesproken. Jullie begrijpen elkaar weer wat beter. Maar dit soort gesprekken zijn altijd lastig en vermoeiend. Het zou ook raar zijn als je nu ineens dolenthousiast over de gang van zaken zou zijn.quote:Op woensdag 13 mei 2026 22:53 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Check!
Ik vind het allemaal vrij matig maar denk dat dit nu gewoon is wat erin zit.
Indeedaad. De een had alles te winnen en de ander verloor juist alles.quote:Op woensdag 13 mei 2026 22:54 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Die schaamte was bij ons ook heel herkenbaar, er ging steeds een oeh door de zaal.
Vond ook het verschil zo groot. De zussen hadden zoveel onvrijheid meegemaakt dat zij alle, hoe moeilijk soms ook, vrijheid opslokten . Het gezin kwam uit een, voor hen normale situatie, hadden een prima leven, hadden nooit hoeven vluchten wanneer de burgeroorlog niet was geweest, dan hadden ze prima door kunnen leven onder Assad (net zoals veel oostduitsers)
Succesquote:Op donderdag 14 mei 2026 08:53 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen
We gaan zo inpakken voor het festival maar het ziet er triest uit buiten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |