abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220779567
We gaan van 22 graden naar 11 zie ik :{

@Tele6 toch maar ff bespreken met B idd als de emotie wat gezakt is. :*
pi_220779568
Ik ga op vliegmodus! :W
pi_220779603
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 08:42 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Waarom kun je dat niet?
Je had een afspraak met hem. Volgens mij is er geen enkele reden waarom haar vraag belangrijker is dan jouw behoefte om samen te zijn.
Is jouw B een pleaser met moeite om nee te zeggen (dan trek je als partner veel te vaak aan het losse eind is mijn ervaring)? Dan kun je hem misschien uitleggen dat ie nu tegen jou ook nee zegt en ook nog eens een ja terugneemt.
O+ precies dit. Jullie hebben een afspraak, dus hij kan morgen niet.

Als het belangrijk voor hem is, dan gaat hij proberen om zondag nog even te klussen als jullie klaar zojn.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220779620
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 09:01 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Daar heb je wel een goed punt.

Ik vind het alsnog lastig om er echt wat van te zeggen, want het Fotomuseum was een leuk uitje (we hadden ook nog niet gereserveerd of iets anders definitiefs afgesproken) en die vriendin koopt een huis dus dat is een veel bijzonderder iets.

B wil zondag wel met me naar het Fotomuseum, via de Ikea en de Amazing Oriental, maar dan kun je me opvegen vrees ik :')
Maar hij wil dus wel. Nou is het probleem dus dat ik niet museum én Ikea en AO op 1 dag kan -O-
Ik denk dat we weinig dingen meer prioriteit hebben of belangrijker zijn dan aandacht geven aan je relatie. Dit is al de tweede keer in korte tijd dat hij daarop beknibbelt. P
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220779797
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 09:11 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik denk dat we weinig dingen meer prioriteit hebben of belangrijker zijn dan aandacht geven aan je relatie. Dit is al de tweede keer in korte tijd dat hij daarop beknibbelt. P
Meestal ben ik het die daarin de laatste tijd tekortschiet. Als het me niet lukt om gezellig samen uitgebreid te koken en spelletjes te doen en op pad te gaan, omdat ik overweldigd ben van wat er allemaal moet gebeuren met werk en vrijwilligerswerk en huishouden en familieverplichtingen en en en.

Ik heb het gevoel dat toen ik het allemaal wel bij kon benen (omdat er minder verplichtingen tegelijk waren, en minder deadlines voor werk, en minder random feestdagen middenin de week) alles ook goed ging, en nu in plaats van dat een paar dingetjes niet lekker gaan stort ALLES in elkaar. Het lukt me niet om het met B eens te worden over hoe ik het thuis graag rustig wil maar misschien is dat ook niet zinnig en kan ik beter proberen om andere dingen makkelijker te maken?

Of misschien toch met de huisarts overleggen en kijken of ik weer autismebegeleiding kan krijgen want misschien ligt het daar allemaal aan.
pi_220780035
Dat laatste kan altijd natuurlijk. Het is ook niet niks, een serieuze baan en samenwonen :* Maar júist dan lijkt het belangrijk om op de momenten dat er wel tijd en ruimte is, die in elkaar te investeren.

Het feit dat jouw grens ergens anders ligt en je soms nee moet zeggen, betekent niet dat je jouw behoeften opzij moet schuiven en dat B daarom afspraken niet hoeft na te komen. Investeren in je relatie is een verantwoordelijkheid van allebei en niet van degene die "moeilijk doet".
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220780227
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 08:18 schreef Tele6 het volgende:
@:Sarabi als je toch over moet van telefoon met alle wachtwoorden, is dit misschien het moment om met een password manager te gaan werken? Dan gaat het in het vervolg niet meer mis ;)
I know. Ik heb daar al eerder meegewerkt maar werd toen zo bang dat als ik het hoofdwachtwoord niet meer wist dat ik nergens meer in kon. Onzin, ik weet het maar ik laat het maar even zo :')
pi_220780246
En @Tele6: ja, een vriendin die een huis koopt is een groot iets. Maar A. is dat vooral een groot iets voor haar, niet voor jullie, en B. ze heeft toch niet gevraagd of jullie per direct komen klussen? Dan kunnen jullie dus niet, want al samen een afspraak. En als ze dat wel zo gevraagd heeft: als het echt super belangrijk zou zijn dat hij direct morgen komt klussen, dan had ze dat best wat eerder dan anderhalve dag tevoren mogen vragen. Reden genoeg om bij hem aan te geven dat je het niet oké vindt dat hij direct jullie tijd samen wil opgeven om ergens te gaan klussen wat niet jullie verantwoordelijkheid is en ook niet direct nu moet ivm noodgeval ofzo.
pi_220780256
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 08:55 schreef Kaatje1 het volgende:
En mogge!

Hele rare droom gehad, was op een groot feest ter ere van een vriendin (die ik al jaren niet gezien of gesproken heb) en bij de stukjes die haar kinderen opvoerden waren ze heelgemeen tegen haar en alle gasten.
Toen werd ik wakker van pijn in de benen, vervolgens lag m’n bril niet op m’n nachtkastje (lag gelukkig op de grond ernaast).
Hopelijk is dit niet een voorbode van de rest van de dag, straks met Elin voor een nieuwe poging bloedaien bloeddrukmeting
Sterkte/succes met Elin :*
pi_220780304
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 09:01 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Daar heb je wel een goed punt.

Ik vind het alsnog lastig om er echt wat van te zeggen, want het Fotomuseum was een leuk uitje (we hadden ook nog niet gereserveerd of iets anders definitiefs afgesproken) en die vriendin koopt een huis dus dat is een veel bijzonderder iets.

B wil zondag wel met me naar het Fotomuseum, via de Ikea en de Amazing Oriental, maar dan kun je me opvegen vrees ik :')
Maar hij wil dus wel. Nou is het probleem dus dat ik niet museum én Ikea en AO op 1 dag kan -O-

Nee, het probleem is dat hij de oorspronkelijke plannen zomaar omgooit omdat iemand anders iets vraagt :Y . Dan gaat hij toch lekker zondag klussen na de ikea en amazing Oriental en alle andere taken die jullie samen zouden doen?
pi_220780320
Succes met Elin, @Kaatje1!

En wat jammer van het festival @Sarabi ..
pi_220780390
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 09:47 schreef Sarabi het volgende:

[..]
I know. Ik heb daar al eerder meegewerkt maar werd toen zo bang dat als ik het hoofdwachtwoord niet meer wist dat ik nergens meer in kon. Onzin, ik weet het maar ik laat het maar even zo :')
Schrijf het hoofdwachtwoord op een briefje en leg het op een veilige plek.
Of kies iets wat je 100% gaat onthouden -- mijn strategie is een oorwurm van een liedje kiezen en dan daar een regel van de tekst van. Lang genoeg dat het een veilig wachtwoord is en ik zit er al 4 jaar mee in m'n hoofd *)
pi_220780422
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 09:49 schreef vlindertje89 het volgende:
En @:Tele6: ja, een vriendin die een huis koopt is een groot iets. Maar A. is dat vooral een groot iets voor haar, niet voor jullie, en B. ze heeft toch niet gevraagd of jullie per direct komen klussen? Dan kunnen jullie dus niet, want al samen een afspraak. En als ze dat wel zo gevraagd heeft: als het echt super belangrijk zou zijn dat hij direct morgen komt klussen, dan had ze dat best wat eerder dan anderhalve dag tevoren mogen vragen. Reden genoeg om bij hem aan te geven dat je het niet oké vindt dat hij direct jullie tijd samen wil opgeven om ergens te gaan klussen wat niet jullie verantwoordelijkheid is en ook niet direct nu moet ivm noodgeval ofzo.
De klus is idd geen noodgeval en het was erg fijn geweest als die vriendin alles wat eerder gevraagd had. Daarom wil ik ook liever niet mee klussen morgen (B stelde het eerst voor als alternatieve date voor ons tweeën) want ik trek het niet als er geen enkel plan is, sta je daar met z'n tienen zonder voorbereiding in een leeg huis :X (dat heb ik met broertjes verhuizing al genoeg gedaan)

Ik moet wat beter m'n eigen plan gaan trekken en me niet zo uit het veld laten slaan door dit soort dingen. Morgen maak ik er wel een leuke dag van in m'n eentje.
pi_220780712
B stelt nu voor om vrijdag na werk naar de Ikea en Amazing Oriental te gaan, en dan zondag naar het Fotomuseum. Misschien is dat dan wel de beste oplossing. Even schakelen. :s)
pi_220780876
Vies weer! vandaag.

Sjonge Tele…goeie raad staat hierboven.
En die vriendin hè…die wist toch al ver van te voren wanneer de overdracht zou zijn!?
Die heeft volgende week of zo ook nog wel hulp nodig. En wat jij zegt: sta je daar met 10 man in een leeg huis om wát te doen?

Tja, als ik je/jullie dilemma lees…kan ik het niet negeren.
#2cents

Ontbijt vanmorgen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hebben jullie een standaard ontbijt - door de week - of wisselt het sterk?
pi_220781098
Thuis en er was bloed *O* er komt nu een volledig geriatrisch bloedonderzoek en vanmiddag telefonisch contact erover. Ze gedroeg zich voorbeeldig (ingewikkeld in doeken weliswaar).

Wel nog iets anders aangekaart, hopelijk duurt het nog lang, maar wanneer het gepland kan worden kan ze thuis worden ingeslapen. Daar ben ik erg blij mee

Ik mag om 1530 even weer naar de huisarts want de duim voelt nog niet heel prettig

[ Bericht 17% gewijzigd door Kaatje1 op 13-05-2026 11:49:41 ]
We have far more in common than that which devides us..
pi_220781552
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 09:03 schreef Blues het volgende:
Ik ga op vliegmodus! :W
Jullie zijn bijna thuis w/
pi_220781554
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 11:25 schreef Kaatje1 het volgende:
Thuis en er was bloed *O* er komt nu een volledig geriatrisch bloedonderzoek en vanmiddag telefonisch contact erover. Ze gedroeg zich voorbeeldig (ingewikkeld in doeken weliswaar).

Wel nog iets anders aangekaart, hopelijk duurt het nog lang, maar wanneer het gepland kan worden kan ze thuis worden ingeslapen. Daar ben ik erg blij mee

Ik mag om 1530 even weer naar de huisarts want de duim voelt nog niet heel prettig
Oei Kaatje!
Voor Elin en voor de duim.
pi_220781680
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:01 schreef Tele6 het volgende:

[..]
De klus is idd geen noodgeval en het was erg fijn geweest als die vriendin alles wat eerder gevraagd had. Daarom wil ik ook liever niet mee klussen morgen (B stelde het eerst voor als alternatieve date voor ons tweeën) want ik trek het niet als er geen enkel plan is, sta je daar met z'n tienen zonder voorbereiding in een leeg huis :X (dat heb ik met broertjes verhuizing al genoeg gedaan)

Ik moet wat beter m'n eigen plan gaan trekken en me niet zo uit het veld laten slaan door dit soort dingen. Morgen maak ik er wel een leuke dag van in m'n eentje.
Dat zou natuurlijk voor jezelf fijn zijn en is nooit verkeerd, maar dat is niet "het probleem" of wat er mis gaat in deze situatie. Je mag écht verwachten dat als je samen afspreekt dat je iets gaat doen, dat niet zomaar aan de kant geschoven wordt omdat iemand veel te kortdag een niet dringende vraag stelt. Daar mag je gewoon flink van balen, dat is een hartstikke passende reactie. Het is óók een heel passende reactie als je hem vraagt zich gewoon aan jullie oorspronkelijke plannen te houden.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:40 schreef Tele6 het volgende:
B stelt nu voor om vrijdag na werk naar de Ikea en Amazing Oriental te gaan, en dan zondag naar het Fotomuseum. Misschien is dat dan wel de beste oplossing. Even schakelen. :s)
De beste oplossing voor wie? Voor jou, of voor B, of voor vriendin?
Ik vind echt dat je B best meer verantwoordelijk mag houden voor de consequenties van zijn gedrag/keuzes. Want nu moet jij plannen omgooien en gaan schakelen omdat hij het klussen prioriteit geeft boven jou, terwijl de omstandigheden dat absoluut niet noodzakelijk maken. Hij kiest er dus nu voor iets te doen, wat jou verdrietig maakt en zorgt dat jij moet schakelen. Terwijl hij ook gewoon ervoor kan kiezen om dat niét te doen, zonder dat er mensen dood gaan of er vriendschappen verbroken worden of andere echt vervelende consequenties. Als ik heel eerlijk ben, vind ik dat B vriendin had moeten laten weten van harte gefeliciteerd met het huis, en ik kom/we komen zeker klussen, maar dit (lange) weekend hebben we helaas geen tijd. En ik vind dat je ook prima van hem mag verwachten dat hij dat alsnog doet om zich aan de gemaakte afspraken te houden. En dat jij helemaal niet degene hoeft te zijn die dus nu water bij de wijn doet, zodat hij toch kan gaan.


Ik besef me overigens heus dat het makkelijker gezegd is dan gedaan, maar ik schrijf het expres wat hard/confronterend op omdat ik echt wil dat je beseft dat dit een hem-probleem is. Niet een jou probleem omdat je moeite hebt met schakelen of wiebelig bent of emotioneel of wat dan ook. :* Ik zou hier ook goed pissig en verdrietig over zijn en zeker dat ook uitspreken en aangeven als dit in mijn fictieve relatie zou plaatsvinden.

[ Bericht 4% gewijzigd door vlindertje89 op 13-05-2026 13:01:07 ]
pi_220781730
@Kaatje1 verstandig dat je het nog een keer laat checken. En fingers crossed voor de uitslag straks van Elin!
pi_220781813
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 12:26 schreef AnneX het volgende:

[..]
Jullie zijn bijna thuis w/
Regen!
11 graden! :o

Moesten lang wachten op onze auto via de valetparking, staat hier helemaal vast in de regio.
Wij kunnen doorrijden gelukkig en zonnetje gaat schijnen ook O+
pi_220781896
Wat een wijze woorden van jou @vlindertje89
We have far more in common than that which devides us..
pi_220781956
@vlindertje89 *;
Dankjewel voor je duidelijke woorden
pi_220782228
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 12:44 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik besef me overigens heus dat het makkelijker gezegd is dan gedaan, maar ik schrijf het expres wat hard/confronterend op omdat ik echt wil dat je beseft dat dit een hem-probleem is. Niet een jou probleem omdat je moeite hebt met schakelen of wiebelig bent of emotioneel of wat dan ook. :* Ik zou hier ook goed pissig en verdrietig over zijn en zeker dat ook uitspreken en aangeven als dit in mijn fictieve relatie zou plaatsvinden.
Volgende maand zijn vriend en ik 26 jaar bij elkaar, maar precies dit heb ik altjd heel lastig gevonden. In deze situatie zou ik al snel redeneren dat onze planning best aangepast kan worden, zodat 'iedereen' er profijt van heeft. Maar dan alsnog balen, kribbig zijn en dan niet zo goed weten waarom precies. Maar jij legt het echt heel mooi uit. Inmiddels lukt het me beter om dit soort systemen te herkennen.

@Tele6 knuffel.
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_220782543
@Phaidra ik kom net terug van een week vakantie, loop de tuin in om de vogelbadjes te verschonen en te vullen, vliegt een koolmees uit het huisje en er komt me toch een kabaal uit het huisje :D HONGER HONGER HONGER.

Hoop het uitvliegen nu echt eens mee te maken!
Jouw baby's -O-
pi_220782571
En.......... er zat iets verdachts in mijn rugzak _O-
Dus douane gedoe op Sardinië. 3x de hele rugzak binnenstebuiten... niks gevonden... dus xcusy madam en arriverdeci :P

[ Bericht 41% gewijzigd door Blues op 13-05-2026 14:35:31 ]
pi_220782757
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 14:22 schreef Blues het volgende:
@:Phaidra ik kom net terug van een week vakantie, loop de tuin in om de vogelbadjes te verschonen en te vullen, vliegt een koolmees uit het huisje en er komt me toch een kabaal uit het huisje :D HONGER HONGER HONGER.

Hoop het uitvliegen nu echt eens mee te maken!
Jouw baby's -O-
Ik ben er echt naar van. En dan vooral dat wij vrolijk hebben zitten toekijken. Ik heb de screenshots van de bewegingssensor zitten uitpluizen, de ouder(s?) is zeker 30 uur niet langsgekomen om te voeren. En wij kijken hoe schattig ze aan het schreeuwen waren om eten, dat niet meer kwam :'(.
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_220783480
Crème meegekregen, 14 dagen smeren, wanneer het rood groter wordt dan beginnen met, voor de zekerheid meegekregen, AB, want anders kan het wondroos worden -O-
We have far more in common than that which devides us..
pi_220783918
En gebeld over Elin. Per direct stoppen met pijnstillers want allemaal bloedwaardes die aangaven stoppen. Schildklier is nog steeds niet goed dus nu weer minder zware medicatie (net 50 euro uitgegeven aan de zwaardere)
We have far more in common than that which devides us..
pi_220783919
@Phaidra zo sneu ;( ook voor jullie!

Mijn werkdag zit er al op *O* de tweede gewone werkgroep was inderdaad een half uur eerder klaar, en de inhaalwerkgroep-herhaling heb ik er in het resterende half uur doorheen gejast en dat kon ook echt (deel heb ik verteld ipv ze laten oefenen want geen toetsingsonderdeel, deel heb ik ze klassikaal over laten nadenken en ze begrepen dat deel meteen haha) en ze waren er ook nog blij mee *O* dus ik zit nu al in de trein naar pensioen-borrel ipv over een halfuur pas. Ik ben er 18.30 en hoop eigenlijk dat ik met een uurtje wel weer naar huis kan :@ doe er ook nog 45min over om thuis te komen. Maar het is eigenlijk heel goed gegaan allemaal *O* ik zag er een beetje tegenop want veel, en trek ik dat wel, maar ik voel me eigenlijk nog best wel prima :Y . Denk dat ik thuis op de bank wel beetje instort, maar dat is ook prima.

[ Bericht 2% gewijzigd door vlindertje89 op 13-05-2026 17:36:06 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')