abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220730666
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 19:46 schreef Bluesdude het volgende:
een nato-trumplikker..
Redelijke contradictio in terminis.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220730671
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2026 18:45 schreef Klopkoek het volgende:
Desnoods passen we verdragen aan
Hé, waar kennen we die van.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220730712
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 20:06 schreef nostra het volgende:

[..]
Wat is er antidemocratisch (lekker buzzword ook) aan dat laatste?
Goeie.

En ze noemt ook een snelweg blokkeren. :D ze zegt het echt.
Goh. Heb mevrouw daar niet over gehoord in al die XR jaren, en nog steeds niet. Tevens hoorden wij haar niet toen delen van universiteiten gesloopt werden door extreem pro-palliegeweld. Of als het monument op de Dam gevandaliseerd wordt.

Ik heb wel een tip voor deze mevrouw:
Kijk naar de oorzaken.
pi_220730736
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 20:07 schreef nostra het volgende:

[..]
Het is natuurlijk een kreng van een regeling door de manier waarop hij is ingericht (het gaat niet om "wat kunnen", maar om "genoeg verdienen" en die staffels zijn zo arbitrair als de pest). Maar die studies heb ik al eerder gepost.
Ja. Het zijn regelingen gestapeld op regelingen die inmiddels niet meer uitvoerbaar zijn .
Dit kan gewoon niet. Stop er mee.
Gooi de IVA er uit (waarbij mensen ook standaard opeens meer krijgen), maak het simpeler. Allemaal gelijke mensen in de WIA.
pi_220730890
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 19:46 schreef Bluesdude het volgende:
Net bij EVA een nato-trumplikker...met zijn liefde voor Trump.
Goede kameraad van Rutte.

Wel Eva, zet toch tegelijk iemand aan tafel die niet geilt op Trump en laat hen in debat gaan.
Duidelijk ... die NATO-ambtenaren wllen dat we een bondgenoot van Poetin steunen, oa meedoen in een oorlog tegen Iran
Lijkt me verraad aan de NATO-bondgenoten
Dat was deze smeerpijp, Geoffrey van Leeuwen:
https://www.groene.nl/art(...)-vlak-voor-aantreden
https://www.platform-inve(...)-vlak-voor-aantreden

Gewetenloze VVDer (pleonasme).
pi_220730937
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 20:06 schreef nostra het volgende:

[..]
Wat is er antidemocratisch (lekker buzzword ook) aan dat laatste?
Zeg dat maar aan jouw partijgenoot Ingrid Michon (met zo een heerlijk elitair corpsaccent).

Oh nee wacht: we willen alleen de demonstraties frustreren die het grootkapitaal dwars zitten. Demonstraties tegen negers zijn dikke prima.
pi_220731000
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 20:33 schreef Klopkoek het volgende:
Zeg dat maar aan jouw partijgenoot Ingrid Michon (met zo een heerlijk elitair corpsaccent).
Die heeft niet zo'n mooi accent, we wachten nog op een vrouwelijke Bolkestein. ;(

quote:
Oh nee wacht: we willen alleen de demonstraties frustreren die het grootkapitaal dwars zitten. Demonstraties tegen negers zijn dikke prima.
Dat "we willen" is nou precies antidemocratisch. Democratie is niet het opleggen van de wil van de meerderheid, maar de bescherming van de minderheid.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220731017
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2026 16:46 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Houd toch eens op met deze onzin. De hypotheekrenteaftrek kost meer dan 10 miljard per jaar, slechts iets van 4 miljard daarvan vloeit naar 'de middenklasse'. Je kunt het dus afschaffen en 'de middenklasse' op een andere manier helpen: een betaalbaar en beschikbaar huis voor hun kinderen.

Zowel in Zweden als het Verenigd Koninkrijk hebben conservatieve regeringen de HRA afgeschaft. Nederland blijft in de jaren vijftig leven.
Ja als je de middenklasse wilt ontzien kan het heel makkelijk door het bedrag/maximale aftrek te limiteren.
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.
pi_220731033
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 16:56 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Sjakie dat jij geen zakgeld krijgt dat is voor jouw geen kostenpost , jouw zus krijgt wel zakgeld dat is voor haar een extraatje, dus ook geen kostenpost

snap je ?/

Dat is nu micro economie
Het niet hebben van extra inkomsten is iets anders dan geld uitgeven.
  woensdag 6 mei 2026 @ 20:57:08 #100
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220731109
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 20:47 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Het niet hebben van extra inkomsten is iets anders dan geld uitgeven.
maar beiden moeten de tering naar de nering zetten

maar wat je echt verdient dat mag je wel uitgeven , wat je krijgt dat is een bonus
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220731125
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 20:44 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ja als je de middenklasse wilt ontzien kan het heel makkelijk door het bedrag/maximale aftrek te limiteren.
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.
Hij wordt toch al rustig afgebouwd.
De HRA.

Of gaat het @Klopkoek niet snel genoeg?
  woensdag 6 mei 2026 @ 21:28:52 #102
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_220731397
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 20:06 schreef nostra het volgende:

[..]
Wat is er antidemocratisch (lekker buzzword ook) aan dat laatste?
Het gaat natuurlijk over hoe die protesten verlopen. Namelijk met illegaal vuurwerk, geweld en vandalisme. En ook het ophitsen door een bepaalde politicus door te roepen dat de burgemeester niet de baas is maar dat de "demonstranten" dat zijn.
pi_220731412
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 21:28 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]
Het gaat natuurlijk over hoe die protesten verlopen. Namelijk met illegaal vuurwerk, geweld en vandalisme. En ook het ophitsen door een bepaalde politicus door te roepen dat de burgemeester niet de baas is maar dat de "demonstranten" dat zijn.
Oh ja joh, verlopen al die protesten zo?
Of alleen die paar die in de krant komen.
  woensdag 6 mei 2026 @ 21:32:58 #104
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_220731452
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2026 20:13 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Goeie.

En ze noemt ook een snelweg blokkeren. :D ze zegt het echt.
Goh. Heb mevrouw daar niet over gehoord in al die XR jaren, en nog steeds niet. Tevens hoorden wij haar niet toen delen van universiteiten gesloopt werden door extreem pro-palliegeweld. Of als het monument op de Dam gevandaliseerd wordt.

Ik heb wel een tip voor deze mevrouw:
Kijk naar de oorzaken.
Dat noemt ze helemaal niet. Ze zegt "door met gele hesjes op de snelweg te patrouilleren". Dat gaat over burgers die bij de grens auto's van de weg halen om te controleren of er asielzoekers in zitten.
pi_220731569
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2026 18:26 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat zeg ik net: links denkt altijd ex-ante.
Natuurlijk niet. En kapitaalvlucht kun je natuurlijk ook onmogelijk maken. Overheden facititeren nu vrij verkeer van kapitaal daar zouden ze mee kunnen stoppen. Dan kan je ook niet meer zomaar je huis verkopen en dat geld verplaatsen naar Zwitserland.
pi_220731657
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2026 18:26 schreef nostra het volgende:
Dat zeg ik net: links denkt altijd ex-ante.
Begrijp je eigenlijk wel wat je opschrijft? Ex-ante betekent niets anders dan vooruitkijken, ex-post betekent niets anders dan terugkijken. Het één sluit het ander niet uit, sterker nog, goede beleidsvorming doet aan beide.
pi_220731785
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 21:32 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]
Dat noemt ze helemaal niet. Ze zegt "door met gele hesjes op de snelweg te patrouilleren". Dat gaat over burgers die bij de grens auto's van de weg halen om te controleren of er asielzoekers in zitten.
Waarmee je dus een snelweg blokkeert.
Mijn god zeg.
  woensdag 6 mei 2026 @ 22:02:25 #108
13309 nostra
ask why
pi_220731796
quote:
7s.gif Op woensdag 6 mei 2026 21:48 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Begrijp je eigenlijk wel wat je opschrijft? Ex-ante betekent niets anders dan vooruitkijken, ex-post betekent niets anders dan terugkijken. Het één sluit het ander niet uit, sterker nog, goede beleidsvorming doet aan beide.
In budgettaire berekeningen betekent ex-ante dat alleen met eerste-orde-effecten rekening gehouden wordt en ex-post ook met de macro-economische doorwerking en de aanvullende gedragseffecten.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220731803
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2026 18:45 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Het begint altijd wel met de intentie en de wil inderdaad. Zo gaat het op het asiel- en illegalendossier ook. Het EVRM dossier. Desnoods passen we verdragen aan of zoeken we samenwerking met andere landen. Het hele idee van 'de rijken belasten gaat je toch niet lukken' is een makkelijke uitweg, en door de neoliberalen zelf zo vorm gegeven (o.a. door opheffen kapitaallimieten - China heeft dit trouwens nog wel en dat biedt mogelijkheden voor hen). Volgens de Zucmans van deze wereld is 'de rijken' belasten prima mogelijk, op dit moment.
Hopelijk ben je ook zo pragmatisch op andere dossiers. _O_
  woensdag 6 mei 2026 @ 22:04:38 #110
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_220731811
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2026 22:01 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Waarmee je dus een snelweg blokkeert.
Mijn god zeg.
Nee, patrouilleren is wat anders dan blokkeren.
  woensdag 6 mei 2026 @ 22:05:24 #111
13309 nostra
ask why
pi_220731818
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 21:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Natuurlijk niet.
Een SP schrijft dat zelf op: " Een verhoging van het algemene vpb-tarief naar 35,8% zou in dat geval ongeveer ¤11,4 miljard opleveren. Dit betreft een benadering, aangezien er geen rekening wordt gehouden met mogelijke gedragseffecten van een verhoging van het vpb-tarief boven de 30%. ". Ofwel men doet alsof de heffingsbasis gelijk zal blijven, terwijl elke middelbarescholier je zal kunnen vertellen dat dat bij zulke exorbitante verhogingen (42%!) niet zo zal zijn.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220731826
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 22:04 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]
Nee, patrouilleren is wat anders dan blokkeren.
Gewoon doorrijden is geen probleem dus. :+

Echt hoor. Veeg me op. Lekker alles een kant op verdedigen.
  woensdag 6 mei 2026 @ 22:06:57 #113
13309 nostra
ask why
pi_220731832
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 21:28 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Het gaat natuurlijk over hoe die protesten verlopen. Namelijk met illegaal vuurwerk, geweld en vandalisme. En ook het ophitsen door een bepaalde politicus door te roepen dat de burgemeester niet de baas is maar dat de "demonstranten" dat zijn.
Dan moet ze dat zeggen.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  woensdag 6 mei 2026 @ 22:07:18 #114
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_220731838
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2026 22:05 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Gewoon doorrijden is geen probleem dus. :+

Echt hoor. Veeg me op. Lekker alles een kant op verdedigen.
Na de controle kunnen ze inderdaad gewoon doorrijden.
  woensdag 6 mei 2026 @ 22:09:23 #115
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_220731856
quote:
81s.gif Op woensdag 6 mei 2026 22:06 schreef nostra het volgende:

[..]
Dan moet ze dat zeggen.
Want dat kan je niet zelf bedenken?
pi_220731871
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 22:07 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]
Na de controle kunnen ze inderdaad gewoon doorrijden.
Wel veel relaxter dan XR dus. Waar helemaal niemand meer door kan rijden.
Raar dat ze dat niet noemt.
pi_220731893
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2026 22:03 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Hopelijk ben je ook zo pragmatisch op andere dossiers. _O_
De rechtse neoliberale ****** hebben zelf de beweegruimte van staten bewust gelimiteerd. Het "onttronen van de politiek" noemde Apartheids-apologeet Friedrich Hayek dat (hij was witheet toen Martin Luther King de Nobelprijs kreeg).
  woensdag 6 mei 2026 @ 22:16:51 #118
13309 nostra
ask why
pi_220731910
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2026 22:09 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]
Want dat kan je niet zelf bedenken?
Nee, als iemand a zegt, dan neem ik aan dat ze a bedoelt en niet a | b,c,d.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220732082
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2026 20:01 schreef Black_Baron het volgende:
Ik vind een goede ingreep wel om de IVA richting WGA te brengen.
Veel te veel mensen in de WIA/IVA die vaak nog best wat kunnen. En het UWV kan het nu al niet aan. Tijd om te snoeien in dat bos aan uitzonderingen en regels.
Eens?
Dat voert veel te ver om hier in een paar alinea’s op een dergelijk detailniveau uit de doeken te doen. Flauw misschien, maar het is wel zo.

Wat er wat mij betreft vooral moet gebeuren is het opvolgen van de adviezen die door de commissie OCTAS zijn geformuleerd. Die commissie heeft een fors aantal grote gaten in het huidige arbeidsongeschiktheidsstelsel geïdentificeerd en pleit ervoor die te dichten, en dat kost juist extra geld!

Het hele IVA-verhaal is daarin slechts één onderdeeltje. Het probleem bij de IVA zit vooral in het duurzaamheidscriterium, dat is een criterium dat voor het UWV lastig te toetsen is omdat het medisch/wetenschappelijk meestal niet te onderbouwen valt. De leidt tot willekeur, herkeuringen en tijdrovende bezwaar- en beroepsprocedures, en dat legt ook weer een beslag op de schaarse capaciteit bij verzekeringsartsen.

De inzet van het huidige kabinet is een door ideologie ingegeven verkrachting van de adviezen van de commissie OCTAS. De commissie OCTAS heeft hervormingen geadviseerd, géén bezuinigingen.
pi_220732123
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 22:05 schreef nostra het volgende:

[..]
Een SP schrijft dat zelf op: " Een verhoging van het algemene vpb-tarief naar 35,8% zou in dat geval ongeveer ¤11,4 miljard opleveren. Dit betreft een benadering, aangezien er geen rekening wordt gehouden met mogelijke gedragseffecten van een verhoging van het vpb-tarief boven de 30%. ". Ofwel men doet alsof de heffingsbasis gelijk zal blijven, terwijl elke middelbarescholier je zal kunnen vertellen dat dat bij zulke exorbitante verhogingen (42%!) niet zo zal zijn.
De SP is dan ook niet het scherpste mes in de linkse lade.
Maar sowieso is het ook apart om te doen alsof rechts dit niet doet. Of was de bedoeling van de verhoging van de tabaksaccijns bijvoorbeeld dat de inkomsten omlaag gaan en dat meer mensen in het buitenland kopen?

In elk geval hebben voorstanders van vermogensbelasting zoals Piketty een duidelijk verhaal hoe kapitaalvlucht te voorkomen. Het is voor de overheid ook een kwestie van prioritiseren, de overheid zou prima veel werk kunnen steken in het opsporen van belastingontduiking. Dat zou waarschijnlijk ook zeer lucratief zijn. In een zeer rechts land als Nederland worden dat soort controle systemen vooral opgezet voor mensen aan de onderkant. Maar het is echt niet zo moeilijk om wat van die capaciteit te verschuiven naar het controleren van de top.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')