abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 mei 2026 @ 16:30:15 #101
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220721398
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 15:32 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Iets minder naar wappie podcasts luisteren. Er spelen zeker problemen binnen de Nederlandse overheid, ook qua bestuur, maar de conclusie "het Nederlandse bestuur is niet meer werkzaam" is een rare extreme zwart/wit conclusie. In andere landen is het overigens net zo alleen dan net weer op andere dossiers en op andere departementen.
de ambtenaren doen hun werk wel , maar politici zijn niet druk met woningbouw of wegenaanleg

alleen maar zeuren over stikstof en netcongestie
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220732246
In het kader van geen oplossend vermogen; de beloofde twee weken zijn inmiddels verstreken. De zoveelste leugen van Jetten.

quote:
Premier Jetten: binnen twee weken nieuwe wetsvoorstellen asiel

https://nos.nl/artikel/26(...)etsvoorstellen-asiel
pi_220732338
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2026 22:58 schreef RotatoR het volgende:
In het kader van geen oplossend vermogen; de beloofde twee weken zijn inmiddels verstreken. De zoveelste leugen van Jetten.
[..]

Kenmerk van populisten. Van alles beloven, niets waarmaken.
pi_220734461
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2026 22:58 schreef RotatoR het volgende:
In het kader van geen oplossend vermogen; de beloofde twee weken zijn inmiddels verstreken. De zoveelste leugen van Jetten.
[..]

Die man liegt nog meer dan Wilders. Niet verrassend dus.
  Moderator donderdag 7 mei 2026 @ 19:03:04 #105
375570 crew  Cyan9
pi_220737980
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2026 22:58 schreef RotatoR het volgende:
In het kader van geen oplossend vermogen; de beloofde twee weken zijn inmiddels verstreken. De zoveelste leugen van Jetten.
[..]

Voorstellen moeten eerst door de ministerraad. Die is vrijdag.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220737985
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 19:03 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Voorstellen moeten eerst door de ministerraad. Die is vrijdag.
Dat wist Jetten toen toch ook al?
pi_220738002
Ik wou vandaag precies hetzelfde topic openen na deze video:

Bekijk deze YouTube-video

Maar goed het komt naar mijn idee ook door de VVD. De VVD wilt niks oplossen en is er alleen voor het geld. Ondertussen voeren vvd'ers in de Tweede Kamer oppositie alsof ze decennialang niet in het bestuur hebben gezeten. Wilders zou zo zijn lidmaatschap weer oppakken.

Als Rob Jetten echt links was, zou hij een kabinet hebben gevormd met Bontebal en Klaver. Laat Wilders die MvW maar indienen en laat extreem-rechts alles maar blokkeren a la de GOP tijdens Obama.
pi_220738114
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 19:05 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Ik wou vandaag precies hetzelfde topic openen na deze video:

Bekijk deze YouTube-video

Maar goed het komt naar mijn idee ook door de VVD. De VVD wilt niks oplossen en is er alleen voor het geld. Ondertussen voeren vvd'ers in de Tweede Kamer oppositie alsof ze decennialang niet in het bestuur hebben gezeten. Wilders zou zo zijn lidmaatschap weer oppakken.

Als Rob Jetten echt links was, zou hij een kabinet hebben gevormd met Bontebal en Klaver. Laat Wilders die MvW maar indienen en laat extreem-rechts alles maar blokkeren a la de GOP tijdens Obama.
Dat is te simpel. Om alle schuld bij 1 partij te leggen.
De video analyseert meer.

Er is sprake van structurele stilstand, dalend vertrouwen, langdurige formaties, fragmentatie en een gebrek aan daadkracht bij grote problemen (stikstof, woningnood, migratie).

Het gaat ook over het failliet van het politieke midden. Het midden verliest terrein, kiezers zijn losser (minder vaste partijkeuzes), fragmentatie neemt toe (meer partijen, wisselende zetels). Dit maakt coalities complexer en formaties langer.


Fragmentatie en volatiliteit van kiezers is ook een oorzaak. (meer zwevende kiezers, één op de drie zetels wisselt).
Nieuwe breuklijnen (globalisering, migratie, klimaat) in plaats van oude (religie, links-rechts).

Moeilijke coalities (vaak 4 partijen, uit verschillende blokken: links, midden/rechts, vorige keer radicaal-rechts).
Burgers ervaren dat Den Haag niet levert op grote dossiers.

Het gaat ook over systeeemfouten. Nieuwe verkiezingen duren veel en veel te lang. En zijn Grondwettelijk helemaal niet tussentijds nodig.

Ik zie trouwens geen verbetering met Rob Jetten als leider van de minderheidscoalitie. Ik denk dat hij niet de man is om meerderheden te zoeken en vooral om groepen te verbinden. Dat is zijn persoonlijkheid helemaal niet.

Je moet dit soort shit analyseren zonder links rechts VVD-boos etc.
Kijk wat groter.

[ Bericht 3% gewijzigd door Black_Baron op 07-05-2026 19:33:54 ]
pi_220738237
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 12:16 schreef Hexagon het volgende:
Tja als de regering iets probeert op te lossen dan komt een groep burgers krijsen dat hun eigen belangen worden aangetast. En vervolgens stemmen ze op partijen die niks willen als de PVV en de BBB die plannen die er lagen in de prullenbak gooien.

Niet zo vreemd dat oplossingen lang duren.
Da's makkelijk gezegd. Er zijn genoeg meerderheidskabinetten geweest met een meerderheid in de senaat en evenzo is er geen hol veranderd.

Ja ten slechte, wellicht.
pi_220738289
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 19:33 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Da's makkelijk gezegd. Er zijn genoeg meerderheidskabinetten geweest met een meerderheid in de senaat en evenzo is er geen hol veranderd.

Ja ten slechte, wellicht.
En als een (oud)kabinet iets op asiel wil doen, stemt de volgende winnaar van de verkiezingen het wel weer de prullenbak in.

Echt ongelooflijk dit.
  donderdag 7 mei 2026 @ 20:02:12 #111
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220738551
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 19:05 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Ik wou vandaag precies hetzelfde topic openen na deze video:

Bekijk deze YouTube-video

Maar goed het komt naar mijn idee ook door de VVD. De VVD wilt niks oplossen en is er alleen voor het geld. Ondertussen voeren vvd'ers in de Tweede Kamer oppositie alsof ze decennialang niet in het bestuur hebben gezeten. Wilders zou zo zijn lidmaatschap weer oppakken.

Als Rob Jetten echt links was, zou hij een kabinet hebben gevormd met Bontebal en Klaver. Laat Wilders die MvW maar indienen en laat extreem-rechts alles maar blokkeren a la de GOP tijdens Obama.
Je hoort aan die Tom van der Meer dat het een VVD'er is. "De politiek is uiteengevallen in 3 blokken, links, centrumrechts en radicaal-rechts."
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220738612
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 20:02 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Je hoort aan die Tom van der Meer dat het een VVD'er is. "De politiek is uiteengevallen in 3 blokken, links, centrumrechts en radicaal-rechts."
Er zijn natuurlijk 50 shades of grey.
En Nederland is ook nooit echt een links land geweest.
Hoe zou jij die blokken definiëren?
  donderdag 7 mei 2026 @ 20:23:27 #113
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220738827
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2026 20:06 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Er zijn natuurlijk 50 shades of grey.
En Nederland is ook nooit echt een links land geweest.
Hoe zou jij die blokken definiëren?
Je kunt natuurlijk in verschillende dimensies indelen. Puur op een links-rechts schaal zou ik zeggen:

Links: PvdD, SP, (DENK)
Centrum: PRO, D66, VVD, CDA, CU, (50+)
Rechts: JA21, PVV, SGP, BBB, DNA, FvD

Ofwel:
Links: PvdD, SP (DENK), PRO
Centrum: D66, CU, CDA
Rechts: JA21, VVD, SGP, DNA, BBB, FvD, PVV, (50+)

[ Bericht 7% gewijzigd door -XOR- op 07-05-2026 20:30:15 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  Moderator donderdag 7 mei 2026 @ 20:35:28 #114
375570 crew  Cyan9
pi_220738957
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2026 19:04 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Dat wist Jetten toen toch ook al?
Beetje kinderachtig, niet?
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220738960
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 20:35 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Beetje kinderachtig, niet?
Sorry?

Het zijn zijn woorden. Zijn belofte.
  donderdag 7 mei 2026 @ 20:39:18 #116
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220738998
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2026 20:35 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Sorry?

Het zijn zijn woorden. Zijn belofte.
Het is net als die tien nieuwe steden beeldspraak. Je moet het niet zo letterlijk nemen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220739026
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2026 19:19 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Dat is te simpel. Om alle schuld bij 1 partij te leggen.
De video analyseert meer.

Er is sprake van structurele stilstand, dalend vertrouwen, langdurige formaties, fragmentatie en een gebrek aan daadkracht bij grote problemen (stikstof, woningnood, migratie).

Het gaat ook over het failliet van het politieke midden. Het midden verliest terrein, kiezers zijn losser (minder vaste partijkeuzes), fragmentatie neemt toe (meer partijen, wisselende zetels). Dit maakt coalities complexer en formaties langer.

Fragmentatie en volatiliteit van kiezers is ook een oorzaak. (meer zwevende kiezers, één op de drie zetels wisselt).
Nieuwe breuklijnen (globalisering, migratie, klimaat) in plaats van oude (religie, links-rechts).

Moeilijke coalities (vaak 4 partijen, uit verschillende blokken: links, midden/rechts, vorige keer radicaal-rechts).
Burgers ervaren dat Den Haag niet levert op grote dossiers.

Het gaat ook over systeeemfouten. Nieuwe verkiezingen duren veel en veel te lang. En zijn Grondwettelijk helemaal niet tussentijds nodig.

Ik zie trouwens geen verbetering met Rob Jetten als leider van de minderheidscoalitie. Ik denk dat hij niet de man is om meerderheden te zoeken en vooral om groepen te verbinden. Dat is zijn persoonlijkheid helemaal niet.

Je moet dit soort shit analyseren zonder links rechts VVD-boos etc.
Kijk wat groter.
Dat doet niks af aan het feit dat de VVD al decennialang in het bestuur zit, oppositie voert als een SP/Wilders en de deur open zet voor extreem-rechtse populisten als Wilders, Baudet en Nanninga. De VVD heeft GL-PVDA uitgesloten op basis van 0 inhoud, een partij die als een van de weinige een uitgebreid partijprogramma heeft dat als beste bij de rekenkamer eruit komt.

De VVD zit liever met Trump of Milei aan tafel dan dat het problemen oplost. De VVD was in de zomer tijdens de campagne bezig om met een B artiest als Douwe Bob ruzie te maken.
  Moderator donderdag 7 mei 2026 @ 20:42:07 #118
375570 crew  Cyan9
pi_220739033
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2026 20:35 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Sorry?

Het zijn zijn woorden. Zijn belofte.
Laat ik het dan bij mezelf houden: ik vind het behoorlijk kinderachtig om een politicus de zoveelste leugen te verwijten omdat een voorstel pas een dag na het verstrijken van een "deadline" in de ministerraad kan worden behandeld.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220739039
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 20:23 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Je kunt natuurlijk in verschillende dimensies indelen. Puur op een links-rechts schaal zou ik zeggen:

Links: PvdD, SP, (DENK)
Centrum: PRO, D66, VVD, CDA, CU, (50+)
Rechts: JA21, PVV, SGP, BBB, DNA, FvD

Ofwel:
Links: PvdD, SP (DENK), PRO
Centrum: D66, CU, CDA
Rechts: JA21, VVD, SGP, DNA, BBB, FvD, PVV, (50+)
Vanwaar dat geschuif?
Pro van centrum naar links. En vvd van rechts naar centrum. En geen radicaal-rechts?
Vind Forum toch wel weer anders dan VVD, of vind je ze hetzelfde blok?


En cda is toch eigenlijk als je zelf een links hart hebt, toch ook wel echt een rechtsere partij.
Lastig hoor.
pi_220739120
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 20:42 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Laat ik het dan bij mezelf houden: ik vind het behoorlijk kinderachtig om een politicus de zoveelste leugen te verwijten omdat een voorstel pas een dag na het verstrijken van een "deadline" in de ministerraad kan worden behandeld.
Ach bij sommige heeft Jetten meer kritiek gekregen in een paar weken dat ze zijn aangetreden dan het gehele kabinet Schoof tijdens hun kabinetsperiode.

Een soort GOP vs DNC uit de VS. De een mag consistent economie na economie slopen en de ander wordt bekritiseerd als ze niet juist salueren
pi_220739162
Mischien is niet werkend een doel op zich geworden. Het vele geld wordt intussen wel dubbeldik rondgepompt. En blandt in de zakken van een relatief zeer kleine groep mensen en bedrijven (ondanks dat geen enkel beleid problemen oplost dus).
  donderdag 7 mei 2026 @ 20:55:34 #122
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220739185
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2026 20:53 schreef Spring_Sale het volgende:
Mischien is niet werkend een doel op zoch geworden. Het vele geld wordt intussen wel dubbeldik rondgepompt. En blandt in de zakken van een relatief zeer kleine groep mensen en bedrijven (ondanks dat geen enkel beleid problemen oplost dus).
Ze blijven er maar mee wegkomen idd.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 7 mei 2026 @ 21:10:44 #123
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220739362
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 19:33 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Da's makkelijk gezegd. Er zijn genoeg meerderheidskabinetten geweest met een meerderheid in de senaat en evenzo is er geen hol veranderd.

Ja ten slechte, wellicht.
Tja, zo'n 4 jaar geleden was er een kabinet Rutte 4 dat een hele stapel plannen en gereserveerd geld had om op enkele van die dossiers forse stappen te zetten.

Maar toen die werden gepresenteerd was de reactie van die zo zielige burger niet heel constructief. Meer van

"WRAAAAAAAAAAAAH BOEREN ZIJN ZIELIG, WE STEMMEN OP DE BBB en kort daarna WRHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!! asielzoekers zijn de schuld van alles. En die mevrouw die bij SBS haar handop houdt is arm door links, die al jaren geen macht hebben. We stemmen op de PVV"

En vervolgens werden al die plannen de prullenbak in gesmeten en kwam er niks voor in de plaats.

Dus zolang dat de houding is van veel inwoners van ons land komt het maar matig vooruit.
  donderdag 7 mei 2026 @ 21:14:07 #124
363374 Regilio_
exTrEeM rEcHtS
pi_220739388
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 21:10 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Tja, zo'n 4 jaar geleden was er een kabinet Rutte 4 dat een hele stapel plannen en gereserveerd geld had om op enkele van die dossiers forse stappen te zetten.

Maar toen die werden gepresenteerd was de reactie van die zo zielige burger niet heel constructief. Meer van

"WRAAAAAAAAAAAAH BOEREN ZIJN ZIELIG, WE STEMMEN OP DE BBB en kort daarna WRHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!! asielzoekers zijn de schuld van alles. En die mevrouw die bij SBS haar handop houdt is arm door links, die al jaren geen macht hebben. We stemmen op de PVV"

En vervolgens werden al die plannen de prullenbak in gesmeten en kwam er niks voor in de plaats.

Dus zolang dat de houding is van veel inwoners van ons land komt het maar matig vooruit.
Gaat het!?

Allejezus man.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_220739745
quote:
10s.gif Op donderdag 7 mei 2026 21:14 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Gaat het!?

Allejezus man.
Hij heeft gewoon gelijk?

25 jaar populisme heeft Nederland alleen achteruitgang gebracht. Met telkens de nieuwe messiah die het wel effe beter weet en het effe zal oplossen. Nee Lidewij of Mona gaat de problemen niet oplossen. Ik zie zelfs meer hoop in Coenradie maar die is nu weer weggebounjourd door Nanninga omdat ze te gematigd zou zijn
  donderdag 7 mei 2026 @ 21:54:33 #126
363374 Regilio_
exTrEeM rEcHtS
pi_220739783
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 21:51 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Hij heeft gewoon gelijk?

25 jaar populisme heeft Nederland alleen achteruitgang gebracht. Met telkens de nieuwe messiah die het wel effe beter weet en het effe zal oplossen. Nee Lidewij of Mona gaat de problemen niet oplossen. Ik zie zelfs meer hoop in Coenradie maar die is nu weer weggebounjourd door Nanninga omdat ze te gematigd zou zijn
Wat je schetst is hoe politiek werkt.

En hoe kom je erbij dat Coenradie is weggebonjourd? :?
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  donderdag 7 mei 2026 @ 21:55:32 #127
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220739791
[/quote]
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2026 20:42 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Vanwaar dat geschuif?
Pro van centrum naar links. En vvd van rechts naar centrum. En geen radicaal-rechts?
Vind Forum toch wel weer anders dan VVD, of vind je ze hetzelfde blok?


En cda is toch eigenlijk als je zelf een links hart hebt, toch ook wel echt een rechtsere partij.
Lastig hoor.
Het gaat me erom dat hij zijn tripartite vervolgt met "voor elke coalitie zal je uit minstens 2 van die blokken partijen moeten trekken" waarmee hij suggereert dat CDA, VVD en D66 in het midden een discours-coalitie zouden vormen, en dat het zo moeilijk is een meerderheidsregering te vormen omdat je er dan flankpartijen bij nodig zou hebben, maar dat is natuurlijk niet zo.

CDA is midden-rechts, maar wel duidelijk midden, FvD is natuurlijk een extreme outlier.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  donderdag 7 mei 2026 @ 21:55:56 #128
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220739795
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 21:51 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Hij heeft gewoon gelijk?

25 jaar populisme heeft Nederland alleen achteruitgang gebracht. Met telkens de nieuwe messiah die het wel effe beter weet en het effe zal oplossen. Nee Lidewij of Mona gaat de problemen niet oplossen. Ik zie zelfs meer hoop in Coenradie maar die is nu weer weggebounjourd door Nanninga omdat ze te gematigd zou zijn
coenradie is een bijzonder goed helder mensch

we moeten 150 Coenradies hebben en minder monas en liedewijs en jettes
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220739805
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2026 21:54 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Wat je schetst is hoe politiek werkt.

En hoe kom je erbij dat Coenradie is weggebonjourd? :?
Ik zie haar nergens meer terwijl ze groots werd binnengehaald
pi_220739835
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 21:55 schreef -XOR- het volgende:


[..]
Het gaat me erom dat hij zijn tripartite vervolgt met "voor elke coalitie zal je uit minstens 2 van die blokken partijen moeten trekken" waarmee hij suggereert dat CDA, VVD en D66 in het midden een discours-coalitie zouden vormen, en dat het zo moeilijk is een meerderheidsregering te vormen omdat je er dan flankpartijen bij nodig zou hebben, maar dat is natuurlijk niet zo.

CDA is midden-rechts, maar wel duidelijk midden, FvD is natuurlijk een extreme outlier.
En het is ook lastig hoe je dat bepaalt. Want wat je het centrum waarvandaan je vertrekt. vVD even ver van het centrum (wat is het centrum) als PRO?
Of neem je de TK als uitgangspunt, waar loopt daar het centrum?

En dan nog niet alleen links rechts, maar ook progressief, conservatief, etc.

Ik lees pro/ linkse mensen hier die de vvd bij radicaal rechts indelen. En VVDers die doen alsof Pro bizar links is.
pi_220740022
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2026 22:00 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
En het is ook lastig hoe je dat bepaalt. Want wat je het centrum waarvandaan je vertrekt. vVD even ver van het centrum (wat is het centrum) als PRO?
Of neem je de TK als uitgangspunt, waar loopt daar het centrum?

En dan nog niet alleen links rechts, maar ook progressief, conservatief, etc.

Ik lees pro/ linkse mensen hier die de vvd bij radicaal rechts indelen. En VVDers die doen alsof Pro bizar links is.
De VVD is radicaal rechts. Ze zijn nog steeds fan van Trump, ze dineren met Milei, ze zetten de deur open voor Wilders en nu voor FvD/JA21 (FvD 2.0), ze zijn onvoorwaardelijk loyaal aan oorlogsmisdadigers Netanyahu waarna de NSC uit het kabinet stapte.
pi_220742930
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2026 23:15 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Kenmerk van populisten. Van alles beloven, niets waarmaken.
Lijkt erop dat je gelijk hebt gekregen:

twitter
  zaterdag 9 mei 2026 @ 17:29:34 #133
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220751515
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2026 23:15 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Kenmerk van populisten. Van alles beloven, niets waarmaken.
klopt

goed gevoel politiek is belangrijk geworden , kop soep, barmhartig ed
Resultaat politiek is extreem rechts en niet barmhartig dus mag niet
Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 09-05-2026 20:13:32 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220760146
twitter


Generaal Douchemunt heeft zelf geen oplossend vermogen dus schakelt ze maar een hulplijn in.
  zondag 10 mei 2026 @ 21:26:42 #135
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220760244
quote:
81s.gif Op zondag 10 mei 2026 21:11 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Generaal Douchemunt heeft zelf geen oplossend vermogen dus schakelt ze maar een hulplijn in.
iedere dorp 100 huizen laten bouwen voor de eigen inwoners
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')