abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220739162
Mischien is niet werkend een doel op zich geworden. Het vele geld wordt intussen wel dubbeldik rondgepompt. En blandt in de zakken van een relatief zeer kleine groep mensen en bedrijven (ondanks dat geen enkel beleid problemen oplost dus).
  donderdag 7 mei 2026 @ 20:55:34 #122
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220739185
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2026 20:53 schreef Spring_Sale het volgende:
Mischien is niet werkend een doel op zoch geworden. Het vele geld wordt intussen wel dubbeldik rondgepompt. En blandt in de zakken van een relatief zeer kleine groep mensen en bedrijven (ondanks dat geen enkel beleid problemen oplost dus).
Ze blijven er maar mee wegkomen idd.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 7 mei 2026 @ 21:10:44 #123
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220739362
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 19:33 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Da's makkelijk gezegd. Er zijn genoeg meerderheidskabinetten geweest met een meerderheid in de senaat en evenzo is er geen hol veranderd.

Ja ten slechte, wellicht.
Tja, zo'n 4 jaar geleden was er een kabinet Rutte 4 dat een hele stapel plannen en gereserveerd geld had om op enkele van die dossiers forse stappen te zetten.

Maar toen die werden gepresenteerd was de reactie van die zo zielige burger niet heel constructief. Meer van

"WRAAAAAAAAAAAAH BOEREN ZIJN ZIELIG, WE STEMMEN OP DE BBB en kort daarna WRHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!! asielzoekers zijn de schuld van alles. En die mevrouw die bij SBS haar handop houdt is arm door links, die al jaren geen macht hebben. We stemmen op de PVV"

En vervolgens werden al die plannen de prullenbak in gesmeten en kwam er niks voor in de plaats.

Dus zolang dat de houding is van veel inwoners van ons land komt het maar matig vooruit.
  donderdag 7 mei 2026 @ 21:14:07 #124
363374 Regilio_
exTrEeM rEcHtS
pi_220739388
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 21:10 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Tja, zo'n 4 jaar geleden was er een kabinet Rutte 4 dat een hele stapel plannen en gereserveerd geld had om op enkele van die dossiers forse stappen te zetten.

Maar toen die werden gepresenteerd was de reactie van die zo zielige burger niet heel constructief. Meer van

"WRAAAAAAAAAAAAH BOEREN ZIJN ZIELIG, WE STEMMEN OP DE BBB en kort daarna WRHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!! asielzoekers zijn de schuld van alles. En die mevrouw die bij SBS haar handop houdt is arm door links, die al jaren geen macht hebben. We stemmen op de PVV"

En vervolgens werden al die plannen de prullenbak in gesmeten en kwam er niks voor in de plaats.

Dus zolang dat de houding is van veel inwoners van ons land komt het maar matig vooruit.
Gaat het!?

Allejezus man.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_220739745
quote:
10s.gif Op donderdag 7 mei 2026 21:14 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Gaat het!?

Allejezus man.
Hij heeft gewoon gelijk?

25 jaar populisme heeft Nederland alleen achteruitgang gebracht. Met telkens de nieuwe messiah die het wel effe beter weet en het effe zal oplossen. Nee Lidewij of Mona gaat de problemen niet oplossen. Ik zie zelfs meer hoop in Coenradie maar die is nu weer weggebounjourd door Nanninga omdat ze te gematigd zou zijn
  donderdag 7 mei 2026 @ 21:54:33 #126
363374 Regilio_
exTrEeM rEcHtS
pi_220739783
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 21:51 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Hij heeft gewoon gelijk?

25 jaar populisme heeft Nederland alleen achteruitgang gebracht. Met telkens de nieuwe messiah die het wel effe beter weet en het effe zal oplossen. Nee Lidewij of Mona gaat de problemen niet oplossen. Ik zie zelfs meer hoop in Coenradie maar die is nu weer weggebounjourd door Nanninga omdat ze te gematigd zou zijn
Wat je schetst is hoe politiek werkt.

En hoe kom je erbij dat Coenradie is weggebonjourd? :?
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  donderdag 7 mei 2026 @ 21:55:32 #127
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220739791
[/quote]
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2026 20:42 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Vanwaar dat geschuif?
Pro van centrum naar links. En vvd van rechts naar centrum. En geen radicaal-rechts?
Vind Forum toch wel weer anders dan VVD, of vind je ze hetzelfde blok?


En cda is toch eigenlijk als je zelf een links hart hebt, toch ook wel echt een rechtsere partij.
Lastig hoor.
Het gaat me erom dat hij zijn tripartite vervolgt met "voor elke coalitie zal je uit minstens 2 van die blokken partijen moeten trekken" waarmee hij suggereert dat CDA, VVD en D66 in het midden een discours-coalitie zouden vormen, en dat het zo moeilijk is een meerderheidsregering te vormen omdat je er dan flankpartijen bij nodig zou hebben, maar dat is natuurlijk niet zo.

CDA is midden-rechts, maar wel duidelijk midden, FvD is natuurlijk een extreme outlier.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  donderdag 7 mei 2026 @ 21:55:56 #128
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220739795
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 21:51 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Hij heeft gewoon gelijk?

25 jaar populisme heeft Nederland alleen achteruitgang gebracht. Met telkens de nieuwe messiah die het wel effe beter weet en het effe zal oplossen. Nee Lidewij of Mona gaat de problemen niet oplossen. Ik zie zelfs meer hoop in Coenradie maar die is nu weer weggebounjourd door Nanninga omdat ze te gematigd zou zijn
coenradie is een bijzonder goed helder mensch

we moeten 150 Coenradies hebben en minder monas en liedewijs en jettes
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220739805
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2026 21:54 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Wat je schetst is hoe politiek werkt.

En hoe kom je erbij dat Coenradie is weggebonjourd? :?
Ik zie haar nergens meer terwijl ze groots werd binnengehaald
pi_220739835
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 21:55 schreef -XOR- het volgende:


[..]
Het gaat me erom dat hij zijn tripartite vervolgt met "voor elke coalitie zal je uit minstens 2 van die blokken partijen moeten trekken" waarmee hij suggereert dat CDA, VVD en D66 in het midden een discours-coalitie zouden vormen, en dat het zo moeilijk is een meerderheidsregering te vormen omdat je er dan flankpartijen bij nodig zou hebben, maar dat is natuurlijk niet zo.

CDA is midden-rechts, maar wel duidelijk midden, FvD is natuurlijk een extreme outlier.
En het is ook lastig hoe je dat bepaalt. Want wat je het centrum waarvandaan je vertrekt. vVD even ver van het centrum (wat is het centrum) als PRO?
Of neem je de TK als uitgangspunt, waar loopt daar het centrum?

En dan nog niet alleen links rechts, maar ook progressief, conservatief, etc.

Ik lees pro/ linkse mensen hier die de vvd bij radicaal rechts indelen. En VVDers die doen alsof Pro bizar links is.
pi_220740022
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2026 22:00 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
En het is ook lastig hoe je dat bepaalt. Want wat je het centrum waarvandaan je vertrekt. vVD even ver van het centrum (wat is het centrum) als PRO?
Of neem je de TK als uitgangspunt, waar loopt daar het centrum?

En dan nog niet alleen links rechts, maar ook progressief, conservatief, etc.

Ik lees pro/ linkse mensen hier die de vvd bij radicaal rechts indelen. En VVDers die doen alsof Pro bizar links is.
De VVD is radicaal rechts. Ze zijn nog steeds fan van Trump, ze dineren met Milei, ze zetten de deur open voor Wilders en nu voor FvD/JA21 (FvD 2.0), ze zijn onvoorwaardelijk loyaal aan oorlogsmisdadigers Netanyahu waarna de NSC uit het kabinet stapte.
pi_220742930
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2026 23:15 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Kenmerk van populisten. Van alles beloven, niets waarmaken.
Lijkt erop dat je gelijk hebt gekregen:

twitter
  zaterdag 9 mei 2026 @ 17:29:34 #133
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220751515
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2026 23:15 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Kenmerk van populisten. Van alles beloven, niets waarmaken.
klopt

goed gevoel politiek is belangrijk geworden , kop soep, barmhartig ed
Resultaat politiek is extreem rechts en niet barmhartig dus mag niet
Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 09-05-2026 20:13:32 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220760146
twitter


Generaal Douchemunt heeft zelf geen oplossend vermogen dus schakelt ze maar een hulplijn in.
  zondag 10 mei 2026 @ 21:26:42 #135
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220760244
quote:
81s.gif Op zondag 10 mei 2026 21:11 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Generaal Douchemunt heeft zelf geen oplossend vermogen dus schakelt ze maar een hulplijn in.
iedere dorp 100 huizen laten bouwen voor de eigen inwoners
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')