abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220706555
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 18:00 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Die heb ik net gegeven. De D66 senatoren ondermijnen Jetten's geloofwaardigheid en autoriteit door tegen het eigen kabinet te stemmen terwijl Jetten zelf had opgeroepen om voor te stemmen. Daarnaast zetten ze ook minister Van den Brink voor lul die enorm politiek kapitaal had geïnvesteerd.

Ander voorbeeld is de 'douchemuntjes' minister die een enorme aanfluiting is en grossiert in de meest domme uitspraken, vervolgens een Ella Vogelaartje doet en te incompetent is om een normaal Kamerdebat te voeren en antwoorden van briefjes moet voorlezen.

Dan hebben we ook nog de arrogante Sjoerd Sjoerdsma die het voor elkaar heeft gekregen om zowel de linkse als de rechtse oppositie tegen hem in het harnas te jagen met zijn totaal debiele arrogantie en daarmee de irritatie van collega ministers opwekte die de oppositie hard nodig hebben om hun eigen beleid erdoor te krijgen.

Tot slot natuurlijk die enorme blunders met de liegende Van Berkel waar Jetten al van op de hoogte was maar het toch gewoon op zijn beloop heeft gelaten en de 'bitches' van Vijlbrief.

Zo genoeg voorbeelden?
Dus jouw eindconclusie is dat als D66 niet meer zou bestaan alle problemen zijn opgelost en de parlementaire democratie weer vlekkeloos zou functioneren?
  zondag 3 mei 2026 @ 18:18:33 #52
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220706599
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 17:46 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Het gaat hier niet over oppositiepartijen die proberen te ontregelen maar over het bestuur dat niets voor elkaar krijgt. Als je dan kijkt naar al het gepruts van dit kabinet sinds het aantreden dan is het toch echt voornamelijk D66 dat er een zooitje van maakt.
Joh, de VVD saboteert zijn eigen wetten, die moeten de hand eens in eigen boezem steken.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 3 mei 2026 @ 18:24:04 #53
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220706647
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 18:00 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Die heb ik net gegeven. De D66 senatoren ondermijnen Jetten's geloofwaardigheid en autoriteit door tegen het eigen kabinet te stemmen terwijl Jetten zelf had opgeroepen om voor te stemmen. Daarnaast zetten ze ook minister Van den Brink voor lul die enorm politiek kapitaal had geïnvesteerd.

Ander voorbeeld is de 'douchemuntjes' minister die een enorme aanfluiting is en grossiert in de meest domme uitspraken, vervolgens een Ella Vogelaartje doet en te incompetent is om een normaal Kamerdebat te voeren en antwoorden van briefjes moet voorlezen.

Dan hebben we ook nog de arrogante Sjoerd Sjoerdsma die het voor elkaar heeft gekregen om zowel de linkse als de rechtse oppositie tegen hem in het harnas te jagen met zijn totaal debiele arrogantie en daarmee de irritatie van collega ministers opwekte die de oppositie hard nodig hebben om hun eigen beleid erdoor te krijgen.

Tot slot natuurlijk die enorme blunders met de liegende Van Berkel waar Jetten al van op de hoogte was maar het toch gewoon op zijn beloop heeft gelaten en de 'bitches' van Vijlbrief.

Zo genoeg voorbeelden?
Nou het is allemaal wat joh :')
  zondag 3 mei 2026 @ 18:31:54 #54
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220706714
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 17:42 schreef RotatoR het volgende:

[..]
De PVV zit niet in het kabinet. Het is redelijk ongekend en amateuristisch dat een coalitiepartij tegen het eigen kabinet stemt, zelfs nadat de premier zelf heeft geprobeerd de eigen senatoren te overtuigen om toch maar voor te stemmen.
De PVV wil die wet zo graag en had er gewoon een meerderheid voor.

Beweren dat het aan D66 ligt dat die wet er niet kwam is dom, kwaadaardig of gewoon beide.
pi_220706859
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 18:18 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Joh, de VVD saboteert zijn eigen wetten, die moeten de hand eens in eigen boezem steken.
Nou ja, dit is een lastig verwijt om te maken omdat ze daarna wel consequent en zonder rumoer de novelle steunden.
pi_220706883
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 18:31 schreef Hexagon het volgende:

[..]
De PVV wil die wet zo graag en had er gewoon een meerderheid voor.

Beweren dat het aan D66 ligt dat die wet er niet kwam is dom, kwaadaardig of gewoon beide.
De PVV zit niet in het kabinet dus de beweringen dat het mislukken van kabinetsbeleid aan een oppositiepartij ligt is dom, kwaadaardig of gewoon beide.
  zondag 3 mei 2026 @ 18:47:05 #57
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220706902
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 18:45 schreef RotatoR het volgende:

[..]
De PVV zit niet in het kabinet dus de beweringen dat het mislukken van kabinetsbeleid aan een oppositiepartij ligt is dom, kwaadaardig of gewoon beide.
Lekker dom doorlullen

Die wet komt nog van dat PVV kabinet dus wat daar nog van had kunnen slagen faalt.
pi_220706934
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 18:45 schreef RotatoR het volgende:

[..]
De PVV zit niet in het kabinet dus de beweringen dat het mislukken van kabinetsbeleid aan een oppositiepartij ligt is dom, kwaadaardig of gewoon beide.
Het kabinetsbeleid (of althans wat afgesproken was in het regeerakkoord) was dat D66 tegen mocht stemmen...
pi_220706957
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 18:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Lekker dom doorlullen

Die wet komt nog van dat PVV kabinet dus wat daar nog van had kunnen slagen faalt.
Dit is precies het domme gelul wat het huidige D66 optreden typeert: in plaats van goed bestuur in een regeringscoalitie is D66 nog steeds bezig met achterbakse magere mannetjes praktijken.
  zondag 3 mei 2026 @ 18:54:31 #60
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220706996
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 18:50 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Dit is precies het domme gelul wat het huidige D66 optreden typeert: in plaats van goed bestuur in een regeringscoalitie is D66 nog steeds bezig met achterbakse magere mannetjes praktijken.
Nee, het is dom gelul te doen of D66 een PVV wet wil.

Maar dit topic is ook exemplarisch waar het mis gaat met populisten die teveel invloed hebben. Dom schreeuwen en niks constructiefs willen. En dan anderen de schuld geven. Daar trappen we niet in.
pi_220707030
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 18:49 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Het kabinetsbeleid (of althans wat afgesproken was in het regeerakkoord) was dat D66 tegen mocht stemmen...
Wat schiet het land daarmee op? Iedereen is het er over eens dat er iets gedaan moet worden aan de asielinstroom maar toch blijft D66 de noodzakelijke oplossingen saboteren. Nu moet de minister weer helemaal van voor af aan beginnen en komt waarschijnlijk met exact dezelfde maatregelen met een afgezwakte strafbaarstelling illegaliteit. Het enige wat D66 dan bereikt heeft is dat ze de PVV een hak hebben gezet ten koste van onnodige vertraging terwijl de asielopvang uit zijn voegen barst.
  zondag 3 mei 2026 @ 18:59:09 #62
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220707063
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 18:44 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Nou ja, dit is een lastig verwijt om te maken omdat ze daarna wel consequent en zonder rumoer de novelle steunden.
Ze hebben een kabinet laten vallen om asiel, vervolgens zijn ze een clowntjeskabinet ingestapt om asiel en moest PRO ver van regeringsdeelname gehouden worden wegens asiel. Asiel, asiel asiel, alles draaide om asiel, dat was volgens de VVD het allerallerlallerbelangrijkste probleem, dat moest en zou echt opgelost worden, daar moest echt nieuwe wetgeving voor komen.

Er lag een wetsvoorstel: het Faber-pakket. Het was allemaal precair, dat wist iedereen, dus was er met de coalitiepartners afgesproken om voor het voorstel het voorstel 'as is' te stemmen en vooral geen fratsen uit te halen, geen rare bewegingen te maken. De PVV dient dan een amendement in om illegaliteit strafbaar te stellen en bij de VVD schoten ze direct in de Sterren op het plein-reflex. Die dachten: "een voorstel dat de negers nog harder pakt, die steunen we, YOLO (You Only Live Once)". Ze wisten dat het niet kon, ook met het oog op de eerste kamer en uiteindelijk bijt het ze in de staart. Het was zooooooooooo belangrijk voor ze en dan springen ze er zo slordig mee om.

Vervolgens vergeten ze het tijdens de nieuwe kabinetsonderhandelingen dicht te tikken, dat was vooral onhandig maar door NSC gewoon de middelvinger te geven hebben ze hun eigen karretje in de poep gereden. Eigen incompetentie, eigen schuld.

De droomwet van de VVD, niet gelukt, ondanks 3 kabinetten, dat is keihard falen op het thema dat je het allerbelangrijkst vindt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220707100
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 18:54 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee, het is dom gelul te doen of D66 een PVV wet wil.

Maar dit topic is ook exemplarisch waar het mis gaat met populisten die teveel invloed hebben. Dom schreeuwen en niks constructiefs willen. En dan anderen de schuld geven. Daar trappen we niet in.
Het is geen PVV wet, dat is pas dom populistisch gelul. D66 had ook voor de novelle kunnen stemmen die het PVV amendement had afgezwakt. Maar nee, D66 is liever bezig met partijpolitiek in plaats van goed landsbestuur en ondermijnt daarmee de eigen coalitie.
pi_220707548
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 15:07 schreef Klopkoek het volgende:

[..]


Het moet eens afgelopen zijn met al die hapsnap noodopvang. Noodopvang is ook voor de asielzoekers en de integratie niet goed.
Zeker.
Daarom is het ook zo belangrijk om de instroom naar beneden te brengen.

Voor meerdere knelpunten in de OP genoemd.
pi_220707734
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 15:38 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Niet af en toe. Gemiddeld zijn er 2 vrouwen per week slachtoffer van seksueel geweld door asielzoekers.
De huidige politiek accepteert dat dus gewoon. Zij kunnen de cijfers ook weten.

Zij weten: ons assielbeleid leidt er toe dat er 2 vrouwen per week extra slachtoffer worden van seksueel geweld. Maar ze vinden het faciliteren van de iedere migrant die er in slaagt één voet op Nederlands grondgebied te krijgen belangrijker.
pi_220707849
quote:
10s.gif Op zondag 3 mei 2026 17:43 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Maar het is niet amateuristisch dat de PVV tegen een wet stemt die (destijds) door hun eigen minister is opgesteld en waar hun Tweede Kamerfractie al akkoord mee is gegaan?
Het was dezelfde wet niet meer, maar een versie die zover was uitgekleed dat bijna geen enkele illegaal er nog onder viel. Het was dus een andere wet geworden. Een slappe schijnwet. Logisch dus om daar tegen te stemmen.

Voor D66 is het een ander verhaal. Die wílde juist die uitgekleden versie! Dat zeiden ze althans. Maar we weten bij D66 dat ze meestal het één zeggen en het ander doen.
pi_220707875
quote:
10s.gif Op zondag 3 mei 2026 17:43 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Maar het is niet amateuristisch dat de PVV tegen een wet stemt die (destijds) door hun eigen minister is opgesteld en waar hun Tweede Kamerfractie al akkoord mee is gegaan?
Pardon?
Die wet was niet dezelfde wet. Maar inmiddels zo veranderd.
  zondag 3 mei 2026 @ 19:55:34 #68
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220707965
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 19:01 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Het is geen PVV wet, dat is pas dom populistisch gelul. D66 had ook voor de novelle kunnen stemmen die het PVV amendement had afgezwakt. Maar nee, D66 is liever bezig met partijpolitiek in plaats van goed landsbestuur en ondermijnt daarmee de eigen coalitie.
D66 wilde die idiote wet niet en zijn ze altijd duidelijk over geweest en is ook afgesproken. En deze wet is ook niet van deze coalitie, erwas zelfs afgesproken dat ze niet niet zouden steunen.

Dus ja kan blijven doorbleren hoe stom het allemaal wel niet is, maar uiteindelijk heeft de PVV gewoon zijn eigen wet weggestemd en probeert wanhopig anderen de schuld te geven.
pi_220707980
D66 vindt zelfs het EU migratiepact te ver gaan. :')

Maar ja ze moeten wel.
  zondag 3 mei 2026 @ 19:57:59 #70
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220707996
Maar verder gaat het topic alweer alleen maar over asielzoekers.

Kennelijk zitten een hoop figuren hier zo simpel en binair in elkaar dat als een politicus scheld op asielzoekers het goed is en anders slecht en al het andere is onbelangrijk. :')
pi_220708014
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 19:57 schreef Hexagon het volgende:
Maar verder gaat het topic alweer alleen maar over asielzoekers.

Kennelijk zitten een hoop figuren hier zo simpel en binair in elkaar dat als een politicus scheld op asielzoekers het goed is en anders slecht en al het andere is onbelangrijk. :')
Ja. kK begon daar over.
pi_220708223
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 19:55 schreef Hexagon het volgende:

[..]
D66 wilde die idiote wet niet en zijn ze altijd duidelijk over geweest en is ook afgesproken. En deze wet is ook niet van deze coalitie, erwas zelfs afgesproken dat ze niet niet zouden steunen.

Dus ja kan blijven doorbleren hoe stom het allemaal wel niet is, maar uiteindelijk heeft de PVV gewoon zijn eigen wet weggestemd en probeert wanhopig anderen de schuld te geven.
En nu zit D66 in een regeringscoalitie en heeft het dus te verhouden tot de coalitiepartijen die deze wet wel willen. In een coalitie zul je af en toe ook maatregelen moeten accepteren waar je het als partij niet mee eens bent.

Daarbij, D66 wil naar eigen zeggen grip op migratie en had volgens Jetten een draai gemaakt zodat migratie niet meer door rechts gekaapt zou worden. Maar in de praktijk komt daar helemaal niets van terecht en dus was dit blijkbaar een verkiezingsleugen, net als de belofte voor 10 nieuwe steden. Niet voor niets dat D66 bijna gehalveerd is in de peilingen.
pi_220708298
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 20:18 schreef RotatoR het volgende:

[..]
En nu zit D66 in een regeringscoalitie en heeft het dus te verhouden tot de coalitiepartijen die deze wet wel willen. In een coalitie zul je af en toe ook maatregelen moeten accepteren waar je het als partij niet mee eens bent.

Daarbij, D66 wil naar eigen zeggen grip op migratie en had volgens Jetten een draai gemaakt zodat migratie niet meer door rechts gekaapt zou worden. Maar in de praktijk komt daar helemaal niets van terecht en dus was dit blijkbaar een verkiezingsleugen, net als de belofte voor 10 nieuwe steden. Niet voor niets dat D66 bijna gehalveerd is in de peilingen.
De coalitieafspraak is dat ze luisteren naar wat er in de Eerste Kamer besloten wordt en die beslissing onverkort uitvoeren, de coalitie heeft zich naar die afspraak te verhouden.
pi_220708327
Maar jammer dat er weer een topic wordt gekaapt door over het grootste non-issue in de politiek te praten. Asiel zou geen thema moeten zijn, met de extreem lage instroom in Nederland.
pi_220708408
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 20:26 schreef Hanca het volgende:
Maar jammer dat er weer een topic wordt gekaapt door over het grootste non-issue in de politiek te praten. Asiel zou geen thema moeten zijn, met de extreem lage instroom in Nederland.
Daar denkt 75% van de kiezers anders over.
pi_220708444
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 20:33 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Daar denkt 75% van de kiezers anders over.
En waarschijnlijk heb je daar ook al meteen je antwoord op waarom het Nederlandse bestuur geen oplossend vermogen meer heeft. Omdat Nederlanders zo geobsedeerd zijn geraakt met asiel dat er geen tijd/aandacht/energie meer over is voor andere zaken.
  zondag 3 mei 2026 @ 20:40:38 #77
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220708530
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 20:26 schreef Hanca het volgende:
Maar jammer dat er weer een topic wordt gekaapt door over het grootste non-issue in de politiek te praten. Asiel zou geen thema moeten zijn, met de extreem lage instroom in Nederland.
https://www.telegraaf.nl/(...)lking/150662305.html

Het is big business die asiel migratie
Die mensen betalen een vermogen om hier te komen
quote:
Migratie-onderzoeker Van de Beek: 'Dit is dikke middelvinger naar bevolking'
Deze week schuift migratie-onderzoeker Jan van de Beek aan in Studio Sedee.

Voor een urgent en verdiepend gesprek over de asieluitdagingen in ons land.


En die zijn groot, nu asielwetten zijn gesneuveld in de Eerste Kamer en de onrust in gemeenten toeneemt over noodopvangplekken. Luister de hele podcast hier. (INSERT LINK SPOTIFY)
Bekijk deze YouTube-video
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220708617
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 20:33 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Daar denkt 75% van de kiezers anders over.
Dit valt wel mee. Weliswaar laat Nederland een absurd hoog percentage zien dat gebiologeerd is door buitenlanders, maar nog steeds zet 70% het niet bij de top drie zorgen van het land (pagina 21, onderstaande link).

https://www.ipsos.com/sit(...)rld%20Mar%2026_0.pdf

78% van de Nederlanders vinden dat er een asielrecht moet zijn "inclusief in mijn eigen land".
https://www.ipsos.com/sit(...)ds-refugees-2025.pdf

Dit is dus in tegenspraak met de populistische asielstop agenda en ook de VVD (dat in haar verkiezingsprogramma schrijft "dit getal kan ook nul zijn")

Het is meer zo dat vanuit bepaalde hoek - bepaalde campagnemedia - op bepaalde knopjes wordt gedrukt en er inderdaad spelletjes worden gespeeld om het draagvlak onderuit te halen.

Nederlanders moeten vooral egoïstisch zijn en elkaar als concurrenten zien en buitenlanders als criminelen en vijanden.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 03-05-2026 20:49:17 ]
  zondag 3 mei 2026 @ 20:59:46 #79
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220708812
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 20:45 schreef Klopkoek het volgende:

78% van de Nederlanders vinden dat er een asielrecht moet zijn "inclusief in mijn eigen land".
https://www.ipsos.com/sit(...)ds-refugees-2025.pdf

dat klopt maar men moet een EU schengen visum aanvragen in eigen land of in een buurland , en met het vliegtuig komen , niet via dure mensen smokkelaars dwars door Turkije en Bulgarije of over de middellandse zee

daar zijn de EU ambassades voor opgericht
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220708820
"De mensen die een gemeentehuis bestormden omdat er een azc in hun dorp zou komen. Die worden getolereerd en gezien als ‘bezorgde burgers’, maar ze gebruikten gewoon geweld, hè? Rutte zei niet: ‘Jij moet je aan de regels houden!’ Ze kregen juist gelijk en we gingen meer op de asielzoekers letten."
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lzgdk7vrcc26
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3mkxhebakc22h

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 03-05-2026 21:02:31 ]
pi_220708827
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 20:45 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Dit valt wel mee. Weliswaar laat Nederland een absurd hoog percentage zien dat gebiologeerd is door buitenlanders, maar nog steeds zet 70% het niet bij de top drie zorgen van het land (pagina 21, onderstaande link).
Dat weerspreekt dus de stelling van @Tocadisco dat de kiezer geobsedeerd is met asiel. Ondertussen vindt wel 75% van de kiezers dat de instroom fors beperkt moet worden. De kiezer wil dus gewoon dat er een oplossing komt maar Den Haag levert niet dankzij een paar clubjes die noodzakelijke wetten saboteren.

pi_220708906
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 21:00 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Dat weerspreekt dus de stelling van @:Tocadisco dat de kiezer geobsedeerd is met asiel. Ondertussen vindt wel 75% van de kiezers dat de instroom fors beperkt moet worden. De kiezer wil dus gewoon dat er een oplossing komt maar Den Haag levert niet dankzij een paar clubjes die noodzakelijke wetten saboteren.

[ afbeelding ]
Dit is van Maurice de Hond zijn panel, die zelf willekeurig mensen uit zijn panel gooit.

Degenen die zich voor zo een panel aanmelden is niet een doorsnee van de bevolking en stuurt zelf de opinie. Ook de stemmers uitgesplitst naar specifieke partijen zijn niet noodzakelijk doorsnee stemmers.

https://www.hpdetijd.nl/p(...)ingen-te-manipuleren

Maurice de Hond zijn zetelpeiling is al iets serieuzer te nemen, maar de vragen uitgesplitst naar partij zijn gewoon waardeloos. Datzelfde geldt voor RTL en EenVandaag trouwens, die ook met aanmeldingen werken (en soms verrassend verschillende uitkomsten laat zien, hoewel ze om voor de hand liggende redenen bijna nooit dezelfde vraagstelling hanteren)

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 03-05-2026 21:08:10 ]
pi_220708940
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 21:05 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Dit is van Maurice de Hond zijn panel, die zelf willekeurig mensen uit zijn panel gooit.

Degenen die zich voor zo een panel aanmelden is niet een doorsnee van de bevolking en stuurt zelf de opinie. Ook de stemmers uitgesplitst naar specifieke partijen zijn niet noodzakelijk doorsnee stemmers.

https://www.hpdetijd.nl/p(...)ingen-te-manipuleren
Het panel van EenVandaag laat precies hetzelfde beeld zien.

pi_220708954
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 21:07 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Het panel van EenVandaag laat precies hetzelfde beeld zien.

[ afbeelding ]
Eigenlijk niet. De vraag is hier zeker niet hetzelfde als bij De Hond en je kunt het zelfs lezen als ondersteuning voor het huidige restrictieve beleid (de wet Cohen - en dan dit ook gewoon fatsoenlijk uitvoeren).

"Moet de snelheid van auto's beperkt worden?"


AI woordenboek van Google Gemini zegt:

"Beperken betekent het stellen van grenzen, inkrimpen, of het verminderen van de reikwijdte van iets. Het houdt in dat iets niet verder mag toenemen of binnen bepaalde perken moet blijven."

Zoals gezegd werkt EenVandaag eveneens met een panel waarvoor je moet aanmelden en Avrotros is natuurlijk van oudsher een 100% VVD omroep (vanuit de verzuiling).

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 03-05-2026 21:17:21 ]
pi_220709491
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 17:03 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Prima mogelijk, maar dat is een kwestie van eens een plan volhouden in plaats van niks te willen zoals de PVV en BBB lieten zien.
Hardop gelachen. Nou laat maar zien dan Rob!
  zondag 3 mei 2026 @ 22:46:33 #86
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220709695
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 20:18 schreef RotatoR het volgende:

[..]
En nu zit D66 in een regeringscoalitie en heeft het dus te verhouden tot de coalitiepartijen die deze wet wel willen. In een coalitie zul je af en toe ook maatregelen moeten accepteren waar je het als partij niet mee eens bent.
Nee dat moeten ze niet want dat is letterlijk zo afgesproken.

Je stapelt onwaarheid op onwaarheid.

quote:
Daarbij, D66 wil naar eigen zeggen grip op migratie en had volgens Jetten een draai gemaakt zodat migratie niet meer door rechts gekaapt zou worden. Maar in de praktijk komt daar helemaal niets van terecht en dus was dit blijkbaar een verkiezingsleugen, net als de belofte voor 10 nieuwe steden. Niet voor niets dat D66 bijna gehalveerd is in de peilingen.
Want de PVV-wet is de enige manier om er wat aan te doen? Wat een simpelheid.
  zondag 3 mei 2026 @ 22:57:47 #87
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220709744
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 22:18 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Hardop gelachen. Nou laat maar zien dan Rob!
Deels bouwt dat gewoon door op beleid dat Mona Keijzer al gemaakt. Maargoed, even consistent volhouden is als politiek wel de moeilijkste opgave met kiezer die de aandachtspanne van een tiktokfilmpje hebben.
pi_220710451
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 22:57 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Deels bouwt dat gewoon door op beleid dat Mona Keijzer al gemaakt. Maargoed, even consistent volhouden is als politiek wel de moeilijkste opgave met kiezer die de aandachtspanne van een tiktokfilmpje hebben.
En Keijzer had vrijwel alles van De Jonge gekopieerd, juist qua volkshuisvesting is er een vrij brede consensus in de Kamer en al jaren vrij consistent beleid.
  maandag 4 mei 2026 @ 09:27:26 #89
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220711099
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 12:16 schreef Hexagon het volgende:
Tja als de regering iets probeert op te lossen dan komt een groep burgers krijsen dat hun eigen belangen worden aangetast. En vervolgens stemmen ze op partijen die niks willen als de PVV en de BBB die plannen die er lagen in de prullenbak gooien.

Niet zo vreemd dat oplossingen lang duren.
Gelukkig blinkt dit kabinet uit in daadkrachtigheid en visie.
  maandag 4 mei 2026 @ 09:41:03 #90
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220711371
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 09:27 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Gelukkig blinkt dit kabinet uit in daadkrachtigheid en visie.
Vooralsnog zijn ze in ieder geval bezig met plannen wat tijd nodig heeft. Als er eind dit jaar geen duidelijke voorstellen liggen dan kun je wellicht zeuren. Maar na 2 maanden janken dat ze een aantal complexe problemen niet geheel opgelost hebben is vrij kinderlijk.
  maandag 4 mei 2026 @ 10:05:00 #91
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220711566
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 09:27 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Gelukkig blinkt dit kabinet uit in daadkrachtigheid en visie.
er is geen enkel kabinet die problemen erkent en er iets aan doet,

iedere kabinet reutelt wat over stikstof , woonruimte en netcongestie en laat het er verder bij
vervolgens verhogen ze de belastingen op benzine en diesel en passen de toeslagen , de HRA en de huursubsidie iets aan

en reutelen verder wat over natuur en laten defensie de hele Veluwe in de hens zetten
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220713434
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 22:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee dat moeten ze niet want dat is letterlijk zo afgesproken.

Je stapelt onwaarheid op onwaarheid.
[..]
Want de PVV-wet is de enige manier om er wat aan te doen? Wat een simpelheid.
Is geen onwaarheid. Jij stapelt onwetendheid op onwetendheid. Niet voor niets dat Jetten heeft aangekondigd dat er binnen 2 weken nieuwe maatregelen gaan komen en dat Van den Brink de verwachting heeft uitgesproken dat D66 nu wel mee zal meewerken. Dat is nogal een vrij helder signaal. Als D66 deze nieuwe wet weer saboteert is het gewoon einde kabinet en dan gaat Jetten 1 de geschiedenis in als een nog groter amateurtoneel dan Schoof 1.
  maandag 4 mei 2026 @ 14:31:25 #93
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220713450
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2026 14:28 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Is geen onwaarheid. Jij stapelt onwetendheid op onwetendheid. Niet voor niets dat Jetten heeft aangekondigd dat er binnen 2 weken nieuwe maatregelen gaan komen en dat Van den Brink de verwachting heeft uitgesproken dat D66 nu wel mee zal meewerken. Dat is nogal een vrij helder signaal. Als D66 deze nieuwe wet weer saboteert is het gewoon einde kabinet en dan gaat Jetten 1 de geschiedenis in als een nog groter amateurtoneel dan Schoof 1.
Boris Dittrich heeft ook al uitgesproken dat hij meer vertrouwen heeft in waar Van den Brink nu mee gaat komen, dus daar kun je uit opmaken dat ze er wel uit gaan komen. Dat is waarschijnlijk allemaal zo afgesproken.
pi_220713470
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 14:31 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Boris Dittrich heeft ook al uitgesproken dat hij meer vertrouwen heeft in waar Van den Brink nu mee gaat komen, dus daar kun je uit opmaken dat ze er wel uit gaan komen. Dat is waarschijnlijk allemaal zo afgesproken.
Ahja want het is mogelijk om binnen 2 weken een compleet nieuwe wet te maken. Van den Brink komt gewoon met exact dezelfde wet waarbij alleen de strafbaarstelling illegaliteit wat wordt afgezwakt.
pi_220713541
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2026 14:35 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Ahja want het is mogelijk om binnen 2 weken een compleet nieuwe wet te maken. Van den Brink komt gewoon met exact dezelfde wet waarbij alleen de strafbaarstelling illegaliteit wat wordt afgezwakt.
Best kans dat hij eerst alleen met een wet komt waar de dwangsommen worden afgeschaft. Misschien ook nog een losse wet die de ruimte om uitgeprocedeerden die tegen werken op te pakken wat groter maakt, maar in principe is die ruimte er al.

Als hij met dezelfde wet komt zonder strafbaarstelling illegaliteit, heb je kans dat hij hetzelfde eindigt als de novelle: PVV stemt dan tegen. Moet je al heel zeker weten dat D66 nu wel voor stemt (en dat gaat de D66 EK fractie niet beloven, denk ik). JA21 en Markuszower helpen in de TK wel, maar daar heb je niks aan in de EK.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2026 14:58:28 ]
  maandag 4 mei 2026 @ 14:58:01 #96
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220713548
Die lui bellen echt wel met elkaar. Het is niet dat Van den Brink weer naar de kamer gaat met het idee "Eens kijken wat die Dittrich nu gaat zeggen"
pi_220713555
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 14:58 schreef Hexagon het volgende:
Die lui bellen echt wel met elkaar. Het is niet dat Van den Brink weer naar de kamer gaat met het idee "Eens kijken wat die Dittrich nu gaat zeggen"
Nee, dat denk ik ook niet. Maar de bestaande wet kopiëren gaat D66 niet in mee, ook met novelle had D66 tegen gestemd. Het zat hem niet alleen in de hulp aan strafbaarstelling illegaliteit. En je wil niet weer afhankelijk zijn van de PVV.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2026 14:59:46 ]
pi_220713733
Iets minder naar wappie podcasts luisteren. Er spelen zeker problemen binnen de Nederlandse overheid, ook qua bestuur, maar de conclusie "het Nederlandse bestuur is niet meer werkzaam" is een rare extreme zwart/wit conclusie. In andere landen is het overigens net zo alleen dan net weer op andere dossiers en op andere departementen.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_220715910
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 15:32 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Iets minder naar wappie podcasts luisteren. Er spelen zeker problemen binnen de Nederlandse overheid, ook qua bestuur, maar de conclusie "het Nederlandse bestuur is niet meer werkzaam" is een rare extreme zwart/wit conclusie. In andere landen is het overigens net zo alleen dan net weer op andere dossiers en op andere departementen.
De bekende reactie van links op problemen:

1. Nooit inhoudelijk reageren.

2. Boodschapper belachelijk maken.

3. Probleem ontkennen of bagatelliseren.
pi_220721023
Past goed in dit draadje:

Lezen op Bevrijdingsdag: Defend-leden constateerden dat waar geweld wordt gebruikt, asielopvang niet doorgaat. ‘Intimidatie werkt. Je denkt toch niet dat we vuurwerk gooien uit baldadigheid? Een paar knallers in de raadszaal en die laffe kankerjoden [sic!] eten uit je hand.’
https://www.groene.nl/artikel/intimidatie-werkt

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3ml3rprzhi22o

Met dank ook aan de dubbele boodschappen van de heren Brekelmans en Verheijen.

Of Van Weel, uit hetzelfde artikel

"Minister van Justitie David van Weel sloeg de plank dan ook mis toen hij (..) de activisten in #Loosdrecht 'tuig' noemde.
'Tuig' is een depolitiserende term. Het gaat om de bewuste ondermijning van de lokale democratie door extreem-rechts."


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2026 15:32:42 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')