abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220705214
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 15:12 schreef Klopkoek het volgende:

Zulke videos zijn best wel droevig:
https://www.rtl.nl/nieuws(...)eeld-over-noodopvang

"We hadden het nog over Lisa".

Ondertussen wordt er elke week een vrouw vermoord, vrijwel altijd door bekenden en partners. Door 'gewone' Nederlanders.
Wat denkt de linkse mens toch vreemd.

Omdat er elke week een vrouw wordt vermoord door een bekende of partner, is het geen probleem als een asielzoeker of illegaal ook af en toe een meisje of vrouw verkracht of vermoordt.
pi_220705215
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 15:25 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Klopt, en vooral onder PVV en FvD stemmers zit veel gewelddadig en egoïstisch tuig. Maximale vrijheid voor mezelf, nul voor anderen.
[..]
Niet waar. In het verleden heb ik me er vaker in gemengd maar omdat dit toch zinloos is (zeker op Fok zitten veel xenofoben) laat ik het meestal ook gewoon gaan.

Criminaliteit onder erkende asielzoekers is eerder gedaald dan gestegen:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)sielzoekers-a4905195

Tien jaar geleden concludeerde het WODC dat de kans dat een asielzoeker in die leeftijdscategorie verdacht wordt van een misdrijf, 8 procent was. Voor een leeftijdsgenoot zónder migratieachtergrond – een ‘gewone’ Nederlander dus – was die kans op dat moment 12 procent. Uit hetzelfde onderzoek: de kans om in een buurt mét een azc slachtoffer te worden van een misdrijf, was destijds 1,4 procent. In een buurt zónder asielzoekerscentrum lag dat percentage toen op 1,37 procent. Dit onderzoek is sindsdien niet meer herhaald.
https://pointer.kro-ncrv.(...)e-cijfers-over-asiel

https://www.quest.nl/maat(...)ers-vaker-crimineel/
Ja, jij vraagt natuurlijk aan iedere verkrachter/ moordenaar waar ze op stemmen.
pi_220705222
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 15:26 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Wat denkt de linkse mens toch vreemd.

Omdat er elke week een vrouw wordt vermoord door een bekende of partner, is het geen probleem als een asielzoeker of illegaal ook af en toe een meisje of vrouw verkracht of vermoordt.
Maar een Nederlander verkracht ook wel eens iemand, dan dan mag het.
pi_220705267
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 15:27 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Maar een Nederlander verkracht ook wel eens iemand, dan dan mag het.
Dan haalt het zelden/nooit het landelijk nieuws, en gaat de Telegraaf ophefmachine niet aan het werk. Elke week weer.
pi_220705274
quote:
9s.gif Op zondag 3 mei 2026 15:26 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Ja, jij vraagt natuurlijk aan iedere verkrachter/ moordenaar waar ze op stemmen.
We weten gewoon dat onder het reltuig van voetbalsupporters veel FvD en PVV stemmers zitten.

Sowieso zijn de statistieken glashelder: uiterst rechts geweld is veel groter dan links geweld. Altijd geweest ook. In de VS, Duitsland en ook hier.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 03-05-2026 15:37:08 ]
pi_220705299
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 15:26 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Wat denkt de linkse mens toch vreemd.

Omdat er elke week een vrouw wordt vermoord door een bekende of partner, is het geen probleem als een asielzoeker of illegaal ook af en toe een meisje of vrouw verkracht of vermoordt.
Niet af en toe. Gemiddeld zijn er 2 vrouwen per week slachtoffer van seksueel geweld door asielzoekers.
pi_220705346
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 15:23 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Zoals D66 de noodzakelijke asielwetgeving in de Eerste Kamer saboteerde. Volgens Jetten was het tijd dat de volwassenen terug zouden keren aan het landsbestuur maar daar is tot dusver niets van gebleken.
Welke noodzakelijke asielwetgeving? Je hebt het hopelijk toch niet over die troep waar iedere specialist, rechter, advocaat, IND, RvS en zelfs de minister van riep "doe het niet!"?
pi_220705357
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 15:34 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Dan haalt het zelden/nooit het landelijk nieuws, en gaat de Telegraaf ophefmachine niet aan het werk. Elke week weer.
Je bent echt van het padje af he? Dat komt zovaak in het nieuws. Misschien uit je bubbel komen.
pi_220705359
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 15:38 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Niet af en toe. Gemiddeld zijn er 2 vrouwen per week slachtoffer van seksueel geweld door asielzoekers.
Heb je daar betrouwbare bronnen van?

In geen enkele officiële rapportage komt deze onzin namelijk voor...
  zondag 3 mei 2026 @ 15:53:52 #35
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220705403
Het komt op mij wel over alsof het ze niet lukt de grote problemen op te lossen, zowel op nationaal als Europees niveau. Nationaal de woningnood, maar ook onderwijs, Europees de afhankelijkheid van de VS, economie en migratie; dat een grote groep Nederlanders niet erg positief is over de politiek begrijp ik wel.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_220705581
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 15:47 schreef Hanca het volgende:

[..]
Heb je daar betrouwbare bronnen van?

In geen enkele officiële rapportage komt deze onzin namelijk voor...
Dit komt uit de publicatie van het WODC over verdachtenregistraties van asielzoekers bij misdrijven in en rondom AZC’s.

pi_220705651
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 16:15 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Dit komt uit de publicatie van het WODC over verdachtenregistraties van asielzoekers bij misdrijven in en rondom AZC’s.

[ afbeelding ]
Dat is dus met name, of zelfs vrijwel uitsluitend, in AZC's zelf. De slachtoffers zijn asielzoekers. Een reden te meer om meer AZC's, kleinschaliger en niet meer overbevolkt, te willen. Zo snel mogelijk.
pi_220705801
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 16:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
Een reden te meer om meer AZC's, kleinschaliger en niet meer overbevolkt, te willen. Zo snel mogelijk.
Daar ben ik het wel mee eens. En verdelen naar ratio van grote van de gemeentes.
pi_220706069
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 16:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is dus met name, of zelfs vrijwel uitsluitend, in AZC's zelf. De slachtoffers zijn asielzoekers. Een reden te meer om meer AZC's, kleinschaliger en niet meer overbevolkt, te willen. Zo snel mogelijk.
Wat een vreemde aannames die je niet uit die tabel kunt afleiden. En alsof het ineens minder erg is zodra vrouwelijke asielzoekers het slachtoffer zijn. En alsof ze ineens niet meer verkrachten zodra ze verspreidt worden over kleinere AZC's.

Wat een rare kronkels om maar niet toe te willen geven dat er iets mankeert aan de culturele achtergrond van asielzoekers uit tribale patriarchale culturen.
  zondag 3 mei 2026 @ 17:03:39 #40
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220706109
quote:
9s.gif Op zondag 3 mei 2026 15:15 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
De helft van de plannen zijn überhaupt al onmogelijk en nog trappen mensen erin. 10 nieuwe steden.
Prima mogelijk, maar dat is een kwestie van eens een plan volhouden in plaats van niks te willen zoals de PVV en BBB lieten zien.
  zondag 3 mei 2026 @ 17:04:26 #41
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220706116
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 15:23 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Zoals D66 de noodzakelijke asielwetgeving in de Eerste Kamer saboteerde. Volgens Jetten was het tijd dat de volwassenen terug zouden keren aan het landsbestuur maar daar is tot dusver niets van gebleken.
Die saboteerde toch echt de PVV zelf. Gewoon eens ophouden met dat gelieg.

D66 steunt binnenkort gewoon een beter voorstel.
  zondag 3 mei 2026 @ 17:07:03 #42
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220706143
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 17:04 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Die saboteerde toch echt de PVV zelf. Gewoon eens ophouden met dat gelieg.

D66 steunt binnenkort gewoon een beter voorstel.
Neuh,die is gesaboteerd door de VVD.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 3 mei 2026 @ 17:09:33 #43
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220706167
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 17:07 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Neuh,die is gesaboteerd door de VVD.
Maar de PVV had gewoon voor die wet kunnen stemmen en dan hadden ze meer dan nu.
  zondag 3 mei 2026 @ 17:10:39 #44
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220706178
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 17:09 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Maar de PVV had gewoon voor die wet kunnen stemmen en dan hadden ze meer dan nu.
Hadden ze kunnen doen, de PVV is echter een clownspartij en iedereen weet dat en niemand ontkent dat. De VVD is ook een clownspartij met clownsacties maar dan vermomd als bestuurspartij.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220706206
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 01:59 schreef Kottnauer het volgende:
Vandaag twee podcasts beluisterd die onafhankelijk van elkaar tot dezelfde conclusie kwamen: het Nederlandse bestuur is niet meer werkzaam.

Deze podcasts zijn:

- Studio Sedee, met Pim en Jan van de Beek
- De X factor met Esther van Fenema en Ton van Dijk

Het bestuurlijk apparaat, inclusief de Rijksoverheid en de lagere overheden, kunnen geen enkel probleem meer oplossen. Enkele voorbeelden:

Immigratiecrisis
Woningentekort
Stikstofcrisis
Energiecongestie
Schadeafhandeling toeslagenaffaire lukt niet
Schadeafhandeling Groningen lukt niet
UWV is vastgelopen

En als actueel voorbeeldje: het leger steekt de Veluwe in de fik en kunnen vervolgens niet aangeven waardoor dat kwam. Daar moet dan eerst een “onderzoek” plaatsvinden. Met andere woorden: niemand is verantwoordelijk.

Een van de oorzaken die door deze analisten wordt aangegeven is het rigide EU-raamwerk waaraan Nederland zich heeft vastgeklonken.

Klopt deze waarneming? Of valt het allemaal wel mee en zijn er nog wél oplossingen mogelijk?
Uitstekende analyse.

Andere aanraders om de wereld om ons nog beter te begrijpen en wat oplossingen die er wel degelijk zijn:

• Intro to Nietzsche - Jordan Peterson.

quote:
In Introduction to Nietzsche, an eight-hour course, Dr. Peterson embarks on a deep exploration of the life, philosophy, and enduring influence of Friedrich Nietzsche. Set against the backdrop of the late 19th century, we examine how Nietzsche's ideas challenged traditional moral and philosophical foundations, paving the way for new perspectives on the human condition. The course delves into key concepts such as the will to power, the critique of truth and morality, and the affirmation of life in the face of nihilism, while also exploring Nietzsche's complex relationship with religion, academia, and the works of other thinkers. Ultimately, we are invited to confront uncomfortable realities, embrace necessary struggles, and cultivate the courage and gratitude needed to realize our full potential.
Alles van Jordan Peterson over Crime and Punishement.

• De FVD-podcast van Zuid-Holland snijdt altijd wel gevoelige punten aan:
Bekijk deze YouTube-video
Vanaf 26:50 over inclusieve energietransitie en over het spelen en plaatsen van blokken op een kaart van Zoetermeer. Of je in een peuterspeelzaal zit! (Die van Flevoland van de JFvD wordt ook aangeraden, maar daar ben ik als hardwerkende Nederlander nog niet aan toe gekomen helaas)

• Wat kunnen we hier aan doen om Nederland weer terug te krijgen? Een natiestaat Nederland, een verbeterde versie van Republiek der Zeven Verenigde Nederlanden. In zijn geheel terugtrekken uit de EU, zoals een groot filosoof Baudet al bepleitte in zijn grandioze proefschrift. Maar die zul je vast al wel gelezen hebben.

• Remigratie naar land van herkomst, en als dit niet gaat naar Rhodos of Lampedusa. Faber en Jan Huzen zouden dit in principe best op een nette manier uit moeten kunnen onderhandelen met Meloni en co. Maar goed, dit zijn mijn gedachten. Zoals G.W.F. Hegel, de belangrijkste geschiedfilosoof van de negentiende eeuw al schreef, de uil van Minerva vliegt pas bij schemering uit. Daarmee bedoelde hij dat elke fase in de geschiedenis pas achteraf begrepen kan worden – nadat die voorbij is. Wij zijn er alleen wat eerder bij dan dat linkse werkschuwe tuig.

• Sowieso een fles oud-Hollandse graanjenever opentrekken bij het consumeren van al deze literatuur, lectuur, filosofische grondbeginselen en podcasts. Of een goede wodka of Tennessee Whiskey, als de tijden daarom vragen. Na zdorovje!

[ Bericht 0% gewijzigd door De_Verschoppeling op 03-05-2026 17:19:54 ]
pi_220706363
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 17:04 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Die saboteerde toch echt de PVV zelf. Gewoon eens ophouden met dat gelieg.

D66 steunt binnenkort gewoon een beter voorstel.
De PVV zit niet in het kabinet. Het is redelijk ongekend en amateuristisch dat een coalitiepartij tegen het eigen kabinet stemt, zelfs nadat de premier zelf heeft geprobeerd de eigen senatoren te overtuigen om toch maar voor te stemmen.
pi_220706367
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 17:42 schreef RotatoR het volgende:

[..]
De PVV zit niet in het kabinet. Het is redelijk ongekend en amateuristisch dat een coalitiepartij tegen het eigen kabinet stemt, zelfs nadat de premier zelf heeft geprobeerd de eigen senatoren te overtuigen om toch maar voor te stemmen.
Maar het is niet amateuristisch dat de PVV tegen een wet stemt die (destijds) door hun eigen minister is opgesteld en waar hun Tweede Kamerfractie al akkoord mee is gegaan?
pi_220706388
quote:
10s.gif Op zondag 3 mei 2026 17:43 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Maar het is niet amateuristisch dat de PVV tegen een wet stemt die (destijds) door hun eigen minister is opgesteld?
Het gaat hier niet over oppositiepartijen die proberen te ontregelen maar over het bestuur dat niets voor elkaar krijgt. Als je dan kijkt naar al het gepruts van dit kabinet sinds het aantreden dan is het toch echt voornamelijk D66 dat er een zooitje van maakt.
pi_220706403
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 17:46 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Het gaat hier niet over oppositiepartijen die proberen te ontregelen maar over het bestuur dat niets voor elkaar krijgt. Als je dan kijkt naar al het gepruts van dit kabinet sinds het aantreden dan is het toch echt voornamelijk D66 dat er een zooitje van maakt.
Dat kun je ongetwijfeld wel met concrete voorbeelden onderbouwen toch?
pi_220706482
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 17:47 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Dat kun je ongetwijfeld wel met concrete voorbeelden onderbouwen toch?
Die heb ik net gegeven. De D66 senatoren ondermijnen Jetten's geloofwaardigheid en autoriteit door tegen het eigen kabinet te stemmen terwijl Jetten zelf had opgeroepen om voor te stemmen. Daarnaast zetten ze ook minister Van den Brink voor lul die enorm politiek kapitaal had geïnvesteerd.

Ander voorbeeld is de 'douchemuntjes' minister die een enorme aanfluiting is en grossiert in de meest domme uitspraken, vervolgens een Ella Vogelaartje doet en te incompetent is om een normaal Kamerdebat te voeren en antwoorden van briefjes moet voorlezen.

Dan hebben we ook nog de arrogante Sjoerd Sjoerdsma die het voor elkaar heeft gekregen om zowel de linkse als de rechtse oppositie tegen hem in het harnas te jagen met zijn totaal debiele arrogantie en daarmee de irritatie van collega ministers opwekte die de oppositie hard nodig hebben om hun eigen beleid erdoor te krijgen.

Tot slot natuurlijk die enorme blunders met de liegende Van Berkel waar Jetten al van op de hoogte was maar het toch gewoon op zijn beloop heeft gelaten en de 'bitches' van Vijlbrief.

Zo genoeg voorbeelden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')