Denk dat het nu ook in Breda regentquote:Op zaterdag 2 mei 2026 19:22 schreef CyberCow het volgende:
Breda regent het toch nooit. Dat zegt iedereen toch
Geloof er niets van.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 22:44 schreef Wereldgozer het volgende:
Het gaat hier nu los@:haags @:nattekat
Tuinstoelen wel binnen gezet?quote:Op zaterdag 2 mei 2026 23:41 schreef MissHobje het volgende:
Waait ineens hard, regen. Gaat lekker los.
Ook bliksem?quote:Op zaterdag 2 mei 2026 23:41 schreef MissHobje het volgende:
Waait ineens hard, regen. Gaat lekker los.
Beetje ja, viel wel tegen al met al maar de regen is wel veel! Windstil regent lekker door.quote:
Nee, volgens mij was er code geel?quote:Op zondag 3 mei 2026 01:49 schreef Red_85 het volgende:
Kop van NH: uurtje regen.
Is hier nu code 'we gaan allemaal deaueaud' voor afgegeven?
Serieus?
Exact ja.quote:
Zeg dat je niets van weercodes snapt zonder te zeggen dat je niets van weercodes snaptquote:Op zondag 3 mei 2026 09:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Exact ja.
Code geel om een buitje.
Gebruik die shit als er echt wat aan de hand is. Anders nemen mensen het compleet niet meer serieus.
Er was hier in de regio geen code geel, het zou onderlangs trekken. Je zou toch moeten weten dat ‘het weer voor Nederland’ hier niet geldt.quote:Op zondag 3 mei 2026 09:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Exact ja.
Code geel om een buitje.
Gebruik die shit als er echt wat aan de hand is. Anders nemen mensen het compleet niet meer serieus.
Vrijdag was die code afgegeven voor 'heel het land'.quote:Op zondag 3 mei 2026 10:37 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Er was hier in de regio geen code geel, het zou onderlangs trekken. Je zou toch moeten weten dat ‘het weer voor Nederland’ hier niet geldt.
Daar snapt niemand wat van inmiddels.quote:Op zondag 3 mei 2026 10:33 schreef Dven het volgende:
[..]
Zeg dat je niets van weercodes snapt zonder te zeggen dat je niets van weercodes snapt
Beetje zelf nadenken en op weeronline kijken… We horen hier niet bij ‘heel het land’. Er was hier niks qua ellende voorspeldquote:Op zondag 3 mei 2026 11:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vrijdag was die code afgegeven voor 'heel het land'.
Nogmaals dat weeralarm kwam vrijdag voor heel het land. Las ik en hoorde ik op verschillende nieuwsoutlets.quote:Op zondag 3 mei 2026 11:22 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Beetje zelf nadenken en op weeronline kijken… We horen hier niet bij ‘heel het land’. Er was hier niks qua ellende voorspeld
Weeralarm? Dat was code geel.quote:Op zondag 3 mei 2026 11:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nogmaals dat weeralarm kwam vrijdag voor heel het land. Las ik en hoorde ik op verschillende nieuwsoutlets.
Mensen nemen alleen code oranje en rood nog enigszins serieus.quote:Op zondag 3 mei 2026 09:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Exact ja.
Code geel om een buitje.
Je snapt er dus inderdaad niks van. Dat maak je met de post daarover duidelijkerquote:Op zondag 3 mei 2026 11:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nogmaals dat weeralarm kwam vrijdag voor heel het land. Las ik en hoorde ik op verschillende nieuwsoutlets.
Nou, leg het dan eens uit almachtig baken van weer kennis.quote:Op zondag 3 mei 2026 12:50 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Je snapt er dus inderdaad niks van. Dat maak je met de post daarover duidelijker
Net boven de 15 graden. Niet verkeerd voor begin mei.quote:Op zondag 3 mei 2026 12:46 schreef Geschiedkundige het volgende:
Pluim ziet er goed uit. Geen gemiddeldes van 20+
Eind van de week gelukkig alweer warmer. Onder de 15 mag eigenlijk niet meer.quote:Op zondag 3 mei 2026 13:59 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Net boven de 15 graden. Niet verkeerd voor begin mei.
quote:Op zondag 3 mei 2026 14:05 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Eind van de week gelukkig alweer warmer. Onder de 15 mag eigenlijk niet meer.
quote:
Er werd gewoon aan de eisen voldaan. Hier een uitleg, inclusief mooie tabel:quote:Op zondag 3 mei 2026 11:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vrij duidelijk dus. Dat betekent niet dat het overal in het hele land op zeker allemaal gaat gebeuren. Het is code geel, de definitie is niet 'we gaan allemaal kapot':quote:De buien gaan gepaard met hagel en windstoten tot 70 kilometer per uur. Plaatselijk kan op korte tijd 10 tot 20 millimeter regen vallen. In heel april viel gemiddeld slechts 8 millimeter regen.
Niks meer dan 'hey, let even op' dus eigenlijk. Mensen zien het vaak gelijk als heel ernstig en gaan dan klagen als het in hun dorp geen dramatisch weer was, maar dat is dus ten onrechte.quote:Er is kans op gevaarlijk weer. Dit zijn weersituaties die in Nederland vaak voorkomen waarbij het raadzaam is op te letten, met name als men onderweg is. Code geel kan 48 uur voordat het weerfenomeen optreedt, worden uitgegeven.
Hier schrik ik van.quote:Op zondag 3 mei 2026 16:53 schreef Stephan5 het volgende:
Wat een afgang voor Noord-Holland. Dit moet geen vaste prik gaan worden voor het echte seizoen.
Ik ben serieus geirriteerd.![]()
De zon schijnt inmiddels. In totaal 8 mm gevallen. 4 mm gisteravond laat uit het uitdovende kadaver uit zuiden.. en 4 mm uit enkele uren... ja.. enkele uren.. vanmorgen en eerste deel van de middag.
Je verwachtte toch niet echt noodweer hè?quote:Op zondag 3 mei 2026 16:53 schreef Stephan5 het volgende:
Wat een afgang voor Noord-Holland. Dit moet geen vaste prik gaan worden voor het echte seizoen.
De zon schijnt inmiddels. In totaal 8 mm gevallen. 4 mm gisteravond laat uit het uitdovende kadaver uit zuiden.. en 4 mm uit enkele uren... ja.. enkele uren.. vanmorgen en eerste deel van de middag.
Jepquote:Op zondag 3 mei 2026 16:53 schreef Stephan5 het volgende:
Natuurlijk niet.. Ik ben een liefhebber van actief weer.. alleen ik heb geen enkele mogelijkheid om het op te zoeken...quote:Op zondag 3 mei 2026 17:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je verwachtte toch niet echt noodweer hè?
Ok, dan is het goed. Schrok al dat juist jij onrealistische verwachtingen hadquote:Op zondag 3 mei 2026 18:27 schreef Stephan5 het volgende:
[..]
Natuurlijk niet.. Ik ben een liefhebber van actief weer.. alleen ik heb geen enkele mogelijkheid om het op te zoeken...
Niet voor niets dat ik de weerman ben op de Frontpage al sinds 2012..
En dus ja... zowel gisteren, vandaag, en morgen zijn zeer frustrerend inderdaad. Ja, ik heb ruim 35 jaar ervaring in het weer.
De radarbeelden zeggen nu ook al weer genoeg... en van morgen moeten we het hier ook niet bepaald hebben..quote:Op zondag 3 mei 2026 18:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ok, dan is het goed. Schrok al dat juist jij onrealistische verwachtingen had
Ik heb nu een leaseauto, maakt het wel aantrekkelijker om eens de terreur op te zoeken als het eens goed gaat spoken in de buurt.
Het is mei, dan moet je ook helemaal geen terreur verwachtenquote:Op zondag 3 mei 2026 18:34 schreef Stephan5 het volgende:
[..]
De radarbeelden zeggen nu ook al weer genoeg... en van morgen moeten we het hier ook niet bepaald hebben..
Ik verwacht geen wonderen...ik draai daar echt wel wat langer voor mee...het is alleen toch een teleurstelling, omdat ik verder geen ander plezier heb...quote:Op zondag 3 mei 2026 18:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is mei, dan moet je ook helemaal geen terreur verwachten
quote:Op zondag 3 mei 2026 18:40 schreef Stephan5 het volgende:
[..]
Ik verwacht geen wonderen...ik draai daar echt wel wat langer voor mee...het is alleen toch een teleurstelling, omdat ik verder geen ander plezier heb...
Toch ben ik een persoon.. dat het even slikken is.. en dan weer doorgaan. Er is namelijk niemand die even tegen mij zegt.. doe even gewoon... ja, ik ben nogal eenzaam. Dat klopt...quote:
Nou, hup dan. Omdat je het zo lief vraagt.quote:Op zondag 3 mei 2026 13:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nou, leg het dan eens uit almachtig baken van weer kennis.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |