abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 mei 2026 @ 10:08:09 #1
490410 Dr8gonOfLife
#VaccinatieschadeAwareness
pi_220695017
Zijn jullie 2 minuten stil met de Dodenherdenking?

Ik uiteraard wel, maar de stilte wordt vaak verstoord door kinderen in de wijk met een migratie-achtergrond. Verder kijk ik al een aantal jaar niet meer naar de herdenking op tv.
Love Israël, Israël zal winnen tegen Hamas. De MRNA-crisis is de echte pandemie.
- Een volk dat voor tirannen zwicht,
- zal meer dan lijf en goed verliezen,
- dan dooft het licht. #stoplinks!!
  roze zaterdag 2 mei 2026 @ 10:08:54 #2
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_220695021
Ja
Your beauty never ever scared me.
pi_220695032
Meestal ben ik bij een herdenking aanwezig, zoals op Westerbork, maar ook lokale herdenkingen. Dus ja, ik ben zeker stil. Zelfs als ik in de meivakantie weg ben, probeer ik een herdenking op een Nederlands ereveld te vinden.
pi_220695033
Ook stil inderdaad.
I'm not online, it's just your imagination
pi_220695046
Ja ik ben stil met de dodenherdenking
  zaterdag 2 mei 2026 @ 10:15:53 #6
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_220695060
Ja. Vorig jaar waren we bij het Jannetjesdal en kamp Amersfoort. Dat was indrukwekkend.
pi_220695070
Ja 🇧🇪
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
  Moderator zaterdag 2 mei 2026 @ 10:21:25 #8
5428 crew  miss_sly
pi_220695082
Uiteraard.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 2 mei 2026 @ 10:23:01 #9
284411 crew  heywoodu
pi_220695086
Dat spreekt voor zich.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 10:23:49 #10
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220695090
Absoluut - als je hier al niet 2 minuten stil voor kan zijn dan heb je toch bijzonder weinig fatsoen in je hersens :R
"Hoka Hey!"
  zaterdag 2 mei 2026 @ 10:24:34 #11
363374 Regilio_
exTrEeM rEcHtS
pi_220695095
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 10:23 schreef matspontius het volgende:
Absoluut - als je hier al niet 2 minuten stil voor kan zijn dan heb je toch bijzonder weinig fatsoen in je hersens :R
@r0binhood
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_220695142
Nee, nooit, ik vergeet het altijd. Ben rond dat tijdstip vaak thuis met de kinderen bezig ofzo en dan om 20.15 bedenk ik me opeens, oh ja, dat was er ook nog. Zo is het in elk geval de afgelopen 4-5 jaar gegaan.
-nee-
pi_220695150
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 10:21 schreef miss_sly het volgende:
Uiteraard.
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 10:23 schreef heywoodu het volgende:
Dat spreekt voor zich.
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 10:23 schreef matspontius het volgende:
Absoluut - als je hier al niet 2 minuten stil voor kan zijn dan heb je toch bijzonder weinig fatsoen in je hersens :R
pi_220695153
Ja hoor.
pi_220695154
Ja, met het gezin, de kinderen dus ook. Ook toen de kinderen nog niet stil konden zijn (de eerste levensjaren) wel gedaan, dan zien ze het, en leren het op die manier. En natuurlijk de vlag halfstok op 4 mei en gewoon op 5 mei.
  Moderator zaterdag 2 mei 2026 @ 10:44:37 #16
5428 crew  miss_sly
pi_220695186
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 10:35 schreef Marsenal het volgende:
Nee, nooit, ik vergeet het altijd. Ben rond dat tijdstip vaak thuis met de kinderen bezig ofzo en dan om 20.15 bedenk ik me opeens, oh ja, dat was er ook nog. Zo is het in elk geval de afgelopen 4-5 jaar gegaan.
Wij deden het bewust altijd wel, mét kind. Zetten iets op tv op dat naar 20.00 toewerkte en waren zelf dus stil. Ook toen onze dochter te jong was om het te begrijpen. Want op die manier geef je het goede voorbeeld en vragen ze zich als ze 16 zijn niet af wat dit nou weer voor onzin is. En respecteren ze het of doen het zelf ook.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220695232
Het is niet dat ik er de hele tijd mee bezig ben zoals vroeger dat ik wel naar herdenkingen ging. Als ik er aan denk dan volg ik het op tv maar soms vergeet ik het ook helemaal. In ieder geval zal ik het hele begin van de avond er op letten dat ik niet iets doe wat anderen kan storen.

Zeker de periode dat ik zelf de leeftijd had van die gevallen soldaten vond ik het heel indrukwekkend maar ook onbegrijpelijk dat een oorlog kon ontstaan/bestaan. Nu heb ik daar helaas wat meer kijk op.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_220695265
Ik vind het eigenlijk best triest dat dit ueberhaupt een vraag is.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 10:56:26 #19
505120 RedShoe
Sharp knives create scars
pi_220695268
Ja.
Respect noemt men dat.
Don't follow me. I am lost too
.
Please. There's nothing to do here.
There's nothing. There's just....I mean, there's nothing.
pi_220695281
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 10:55 schreef Bargehassus het volgende:
Ik vind het eigenlijk best triest dat dit ueberhaupt een vraag is.
Misschien is ueberhaupt in dezen niet een heel gelukkige woordkeuze.
Sorry.
pi_220695283
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 10:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wij deden het bewust altijd wel, mét kind. Zetten iets op tv op dat naar 20.00 toewerkte en waren zelf dus stil. Ook toen onze dochter te jong was om het te begrijpen. Want op die manier geef je het goede voorbeeld en vragen ze zich als ze 16 zijn niet af wat dit nou weer voor onzin is. En respecteren ze het of doen het zelf ook.
Oei, ik hoop maar dat de mijne niet respectloos opgroeien!
-nee-
  Moderator zaterdag 2 mei 2026 @ 11:04:20 #22
5428 crew  miss_sly
pi_220695310
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 10:58 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Oei, ik hoop maar dat de mijne niet respectloos opgroeien!
Als je het zo wil lezen, ga je gang.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220695369
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 10:55 schreef Bargehassus het volgende:
Ik vind het eigenlijk best triest dat dit ueberhaupt een vraag is.
Ik heb het idee dat het niet zo zeer om deze vraag te doen was.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 11:20:45 #24
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_220695393
Ik heb zo'n druk leven dat ik het me niet kan permiteren om twee minuten stil te zijn.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 11:22:01 #25
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220695396
Wat als je nou last hebt van stemmen in je hoofd?

En jijzelf wel stil bent en die stemmen niet?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220695409
quote:
Zijn jullie stil met de Dodenherdenking?
Niet per se.

Ik ga ook niet luid toeterend door de straten scheuren of muziek snoeihard aan en mee schreeuwen of zo.

Maar ik ben daar niet zo mee bezig.
Ja heel erg van toen, maar dit nooit meer roepen en elk jaar herdenken helpt geen ene flikker om ervoor te zorgen dat dit nooit meer kan gebeuren.

Dus dat is in mijn optiek verspilde energie. En dat heeft vrij weinig met een gebrek aan respect of wat dan ook te maken.

Als ik thuis gewoon een serie zit te kijken, of een rondje met de hont wandel en tegen mijn vrouw of hont klets, daar val ik niemand mee lastig.

Dus nee, ik ben meestal niet stil dan.

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220695421
Tuurlijk.

Ooit een keer vergeten op vakantie, tijdens een excursie.
pi_220695432
Ja, ik ben dan stil. Maar ik vind het lastig om er écht mee bezig te zijn. Natuurlijk heb ik dingen gelezen en gezien op televisie, maar dat is toch anders dan wanneer je het echt hebt meegemaakt. Ben ik de enige hier in?
pi_220695487
Eigenlijk vind ik dit net zo dom als met oud en nieuw iedereen de beste wensen te wensen.

Waarom moet dat op 1 tijdstip/moment?

Waarom kun je door het jaar heen niet stilstaan bij het feit dat vrede zeker niet vanzelfsprekend is? Waarom wens je alleen met oud en nieuw iemand het beste?

Dat slaat nergens op.

Zo ik heb weer 2 minuten mijn kop gehouden, kan ik de rest van het jaar weer vrijuit kankeren op de benzineprijs, de inflatie,de politiek, die domme Amerikanen, Rusland, Israël, alle buitenlanders en het is friet godverdomme. *O*

Maar als ik zeg er niet zo mee bezig te zijn dan heb ik zogenaamd "geen respect".

Ik vind daar wat van.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  zaterdag 2 mei 2026 @ 11:45:10 #30
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220695507
Vanzelfsprekend.
Huilen dan.
pi_220695700
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 11:33 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ja, ik ben dan stil. Maar ik vind het lastig om er écht mee bezig te zijn. Natuurlijk heb ik dingen gelezen en gezien op televisie, maar dat is toch anders dan wanneer je het echt hebt meegemaakt. Ben ik de enige hier in?
Neuj, het verliest wel echt zijn waarde, nu mensen die de directe gevolgen hebben meegemaakt bijna allemaal dood zijn. Ik vind het belangrijk om vrijheid en offers te begrijpen en waarderen, maar 'respect' is een beetje een uitgeholde term in deze context.

Twee minuten stil zijn voegt tegenwoordig niet zo heel veel toe behalve de sentimentele waarde die veel mensen het wat mij betreft onterecht toedichten, om de redenen die @vosss aanstipt. Er zijn andere manieren om het begrip rondom de offers van oorlogen te tonen. Zoals, bijvoorbeeld, geen oorlog voeren. Maar dat lukt nog steeds niet.
-nee-
pi_220695708
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 12:13 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Neuj, het verliest wel echt zijn waarde, nu mensen die de directe gevolgen hebben meegemaakt bijna allemaal dood zijn. Ik vind het belangrijk om vrijheid en offers te begrijpen en waarderen, maar 'respect' is een beetje een uitgeholde term in deze context.

Twee minuten stil zijn voegt tegenwoordig niet zo heel veel toe behalve de sentimentele waarde die veel mensen het wat mij betreft onterecht toedichten, om de redenen die @:vosss aanstipt. Er zijn andere manieren om het begrip rondom de offers van oorlogen te tonen. Zoals, bijvoorbeeld, geen oorlog voeren. Maar dat lukt nog steeds niet.
Dankje. Exact wat ik bedoel.

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220695751
Ja dat wel, al vind ik het wel altijd lastig waar ik dan precies aan moet denken.
pi_220695759
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 12:23 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Ja dat wel, al vind ik het wel altijd lastig waar ik dan precies aan moet denken.
Ja precies. Heel lullig gezegd, maar mijn gedachten staan dan een beetje op blank. Niet dat ik dat wil, ik zou er graag wat meer mee bezig willen zijn dan, maar wat ik eerder zei denk ik dat het te maken heeft met dat ik het niet actief heb meegemaakt.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 12:26:59 #35
200994 Kriegel
Dolf is rechtvaardig
pi_220695766
quote:
11s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 11:22 schreef StateOfMind het volgende:
Wat als je nou last hebt van stemmen in je hoofd?

En jijzelf wel stil bent en die stemmen niet?
Dan is je state of mind niet helemaal fantastisch.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_220695781
Ik ben hier niet zo mee bezig. Het is al zo lang geleden. En met dat ‘vier vrijheid’ is tegenwoordig ook ietwat overdreven.
U MAD?
pi_220695814
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 12:13 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Neuj, het verliest wel echt zijn waarde, nu mensen die de directe gevolgen hebben meegemaakt bijna allemaal dood zijn. Ik vind het belangrijk om vrijheid en offers te begrijpen en waarderen, maar 'respect' is een beetje een uitgeholde term in deze context.

Twee minuten stil zijn voegt tegenwoordig niet zo heel veel toe behalve de sentimentele waarde die veel mensen het wat mij betreft onterecht toedichten, om de redenen die @:vosss aanstipt. Er zijn andere manieren om het begrip rondom de offers van oorlogen te tonen. Zoals, bijvoorbeeld, geen oorlog voeren. Maar dat lukt nog steeds niet.
Er zijn 90 militairen na de oorlog omgekomen tijdens vredesoperaties, de laatste 2 in 2015.

Maar ook: ik sprak 2 jaar geleden op 4 mei gewoon nog met een vrouw die in een concentratiekamp heeft gezeten tijdens de Tweede Wereldoorlog. Die mensen zijn echt nog niet allemaal overleden. De mensen die hun hele leven gebukt hebben moeten gaan onder trauma's van hun ouders die er nooit meer echt bovenop zijn gekomen al helemaal niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2026 12:37:27 ]
pi_220695837
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 12:28 schreef de_boswachter het volgende:
Ik ben hier niet zo mee bezig. Het is al zo lang geleden. En met dat ‘vier vrijheid’ is tegenwoordig ook ietwat overdreven.
Gezien de hoeveelheid oorlogen in de wereld juist zeer relevant, bedoel je.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 12:44:40 #39
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_220695859
Ik ben dan meestal aan het werk, maar ik zorg altijd dat ik om 8 uur even mijn scooter neerzet en ernaast ga staan om 2 minuten stil te zijn.
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
  Moderator zaterdag 2 mei 2026 @ 12:44:49 #40
249559 crew  Lavenderr
pi_220695860
Ja.
pi_220695871
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 12:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er zijn 90 militairen na de oorlog omgekomen tijdens vredesoperaties, de laatste 2 in 2015.

Maar ook: ik sprak 2 jaar geleden op 4 mei gewoon nog met een vrouw die in een concentratiekamp heeft gezeten tijdens de Tweede Wereldoorlog. Die mensen zijn echt nog niet allemaal overleden. De mensen die hun hele leven gebukt hebben moeten gaan onder trauma's van hun ouders die er nooit meer echt bovenop zijn gekomen al helemaal niet.
Ik weet niet wat je punt is, want ik zeg ook niet dat ze allemaal dood zijn, ik zeg -bijna- allemaal. Dat betekent dat je er twee jaar terug inderdaad nog eentje kon spreken.

En dat er weinig Nederlandse militairen doodgaan, geloof ik ook wel, maar dat betekent niet dat er geen anderen doodgaan door oorlog.
-nee-
pi_220695880
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 12:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
Gezien de hoeveelheid oorlogen in de wereld juist zeer relevant, bedoel je.
Daardoor voel ik me niet echt vrij. Onze handen worden gebonden. De vrijheid van meningsuiting is gereduceerd tot het incasseren van reacties als linkse kankerhond en smerige nazi. Dat is de vrijheid waarin we tegenwoordig leven. Daar ben ik tegen.
U MAD?
  zaterdag 2 mei 2026 @ 12:50:24 #43
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_220695881
ik heb toch niemand om tegen te praten
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_220695917
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 12:47 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Ik weet niet wat je punt is, want ik zeg ook niet dat ze allemaal dood zijn, ik zeg -bijna- allemaal. Dat betekent dat je er twee jaar terug inderdaad nog eentje kon spreken.

En dat er weinig Nederlandse militairen doodgaan, geloof ik ook wel, maar dat betekent niet dat er geen anderen doodgaan door oorlog.
Ik vind 90 niet direct weinig. En mijn punt is dus: lang niet iedereen die persoonlijk leed heeft doorstaan wat we hier herdenken is overleden. Bij lange na niet, dus. De nabestaanden van die 90, maar dus ook de kinderen van ouders die de oorlog hun hele leven met zich meedroegen. Bijvoorbeeld omdat de rest van hun familie het niet overleefde.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2026 12:57:09 ]
pi_220696224
Ja.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 14:22:08 #46
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220696357
Nee. Die stilte heeft blijkbaar weinig effect gehad aangezien er weer her en der allerlei halve fascisten als paddenstoelen uit de grond schieten. Niet te vergeten de recente genocidale trekjes van Israel.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 14:22:08 #47
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_220696358
Ja.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 14:27:02 #48
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220696379
Ja!
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_220696858
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 11:41 schreef vosss het volgende:
Eigenlijk vind ik dit net zo dom als met oud en nieuw iedereen de beste wensen te wensen.

Waarom moet dat op 1 tijdstip/moment?

Waarom kun je door het jaar heen niet stilstaan bij het feit dat vrede zeker niet vanzelfsprekend is? Waarom wens je alleen met oud en nieuw iemand het beste?

Dat slaat nergens op.

Zo ik heb weer 2 minuten mijn kop gehouden, kan ik de rest van het jaar weer vrijuit kankeren op de benzineprijs, de inflatie,de politiek, die domme Amerikanen, Rusland, Israël, alle buitenlanders en het is friet godverdomme. *O*

Maar als ik zeg er niet zo mee bezig te zijn dan heb ik zogenaamd "geen respect".

Ik vind daar wat van.
Eigenlijk ben ik het hier wel mee eens.
Tuurlijk, uit respect ben ik dan wel 2 minuten stil.
Maar toch, toen de Tweede Wereldoorlog eindigde, begon de oorlog in het Midden-Oosten en die duurt tot vandaag.
Om het maar niet te hebben over al die oorlogjes die vanaf toen tot nu toe nog steeds gevoerd worden.

Ja, ik zwijg voor 2 minuten, maar het lijkt mij steeds zinlozer toe.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 15:41:36 #50
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_220696878
Ik heb er steeds meer moeite mee om maar eerlijk te zijn.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_220696882
Ja hoor, geen moeite.
pi_220696902
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 12:28 schreef de_boswachter het volgende:
Ik ben hier niet zo mee bezig. Het is al zo lang geleden. En met dat ‘vier vrijheid’ is tegenwoordig ook ietwat overdreven.
Absoluut niet overdreven :(
Daar is keihard voor gevochten. Daar hebben mensen letterlijk hun leven voor gegeven, zodat jij in vrijheid kunt leven.
pi_220697219
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 12:28 schreef de_boswachter het volgende:
Ik ben hier niet zo mee bezig. Het is al zo lang geleden. En met dat ‘vier vrijheid’ is tegenwoordig ook ietwat overdreven.
Niet goed. In de WW2 zijn er heel wat mensen die hun leven hebben gegeven opdat jij nu geen Adolf heet ipv de_boswachter. Een beetje respect lijkt me niet teveel gevraagd.
Wat mankeert mensen tegenwoordig. :{w
pi_220697342
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 15:41 schreef Puzzie het volgende:
Ik heb er steeds meer moeite mee om maar eerlijk te zijn.
Dit dus.
pi_220697426
Als je het al niet meer op kunt brengen om 2 minuten je waffel te houden uit respect..
Tja, wat verwacht je tegenwoordig ook hè. :')
pi_220697468
Ja doh. Dat, en Memorial Day op Margraten.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220697490
Uiteraard
  zaterdag 2 mei 2026 @ 17:26:36 #58
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_220697565
Dochter slaapt, vrouw doet dan een optreden op een herdenking.
Dus ben alleen beneden. Zal dus wel stil zijn.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_220697581
Ik ga altijd op de top van het gebouw hier staan en met een luidspreker het evangelie verkondigen.
Twiddel
  zaterdag 2 mei 2026 @ 17:35:22 #60
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_220697607
Ja tuurlijk.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_220697847
Jawohl!
pi_220697944
vroeger sowieso, tegenwoordig als ik bij/zeer dichtbij een herdenking zou zijn wel ja, anders ligt het aan situatie maar dus nooit verstorend

alleen thuis? niet perse

[ Bericht 7% gewijzigd door mschol op 02-05-2026 19:23:14 ]
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_220697965
Ja, tenzij ik ergens mee bezig ben en 8 uur vergeet.. al ben ik vaak dan ook die 2 minuten wel stil geweest maar er heb er dan niet echt bij 'stil' gestaan.
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_220698396
Ja
  zaterdag 2 mei 2026 @ 19:17:13 #65
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220698506
Uiteraard.

Je kunt de kogelgaten nog in de gevel zien van het gebouw op de hoek van de Paleisstraat en de Kalverstraat. Zó dichtbij is het.
  Admin zaterdag 2 mei 2026 @ 19:22:08 #66
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_220698532
ja, elk jaar.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  zaterdag 2 mei 2026 @ 20:49:36 #68
187137 Rozevla
Cees Chinees
pi_220699343
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 10:23 schreef heywoodu het volgende:
Dat spreekt voor zich.
Niet dus he aso !!! o|O
Dying whore's cancer heater!!!!!!
pi_220699353
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 18:05 schreef Moass het volgende:
Jawohl!
Niet grappig!!!
pi_220699906
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 20:50 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Niet grappig!!!
Ok,sorry.
pi_220700392
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 15:46 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Absoluut niet overdreven :(
Daar is keihard voor gevochten. Daar hebben mensen letterlijk hun leven voor gegeven, zodat jij in vrijheid kunt leven.
Ik merk anders weinig meer van die zogenaamde vrijheden. Overal oorlog. Overal geweld. Je hoeft maar dit te doen of je krijgt een grote bek. Nee, dit is niet de definitie zoals ik vrijheid zie.
U MAD?
  zaterdag 2 mei 2026 @ 22:42:52 #72
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220700475
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 22:31 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Ik merk anders weinig meer van die zogenaamde vrijheden. Overal oorlog. Overal geweld. Je hoeft maar dit te doen of je krijgt een grote bek. Nee, dit is niet de definitie zoals ik vrijheid zie.
Je kunt ook gewoon zeggen dat je er geen zin in hebt.
pi_220700494
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 22:42 schreef Boca_Raton het volgende:
Je kunt ook gewoon zeggen dat je er geen zin in hebt.
Nee want dan zei ik dat wel.
U MAD?
  zondag 3 mei 2026 @ 04:51:43 #74
480145 Edding345
Bro ik wil neuken man
pi_220702005
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 16:20 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Niet goed. In de WW2 zijn er heel wat mensen die hun leven hebben gegeven opdat jij nu geen Adolf heet ipv de_boswachter. Een beetje respect lijkt me niet teveel gevraagd.
Wat mankeert mensen tegenwoordig. :{w
ja en veel van de kleinkinderen verkassen nu naar duitsland om te wonen, hun opa zou ook de graf omdraaien
maar who cares als alles zo kk duur wordt
Afghanistan duurde 20 jaar om de Taliban door de Taliban te vervangen.
Hier duurde het minder dan een week om Khamenei met Khamenei te vervangen.
PluggieOD in NWS / Amerikaans tankvliegtuig stort neer in Irak
pi_220702199
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 22:31 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Ik merk anders weinig meer van die zogenaamde vrijheden. Overal oorlog. Overal geweld. Je hoeft maar dit te doen of je krijgt een grote bek. Nee, dit is niet de definitie zoals ik vrijheid zie.
Als een grote bek krijgen het enige is, dan vind ik dat je niet moet klagen.
pi_220702207
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 04:51 schreef Edding345 het volgende:

[..]
ja en veel van de kleinkinderen verkassen nu naar duitsland om te wonen, hun opa zou ook de graf omdraaien
maar who cares als alles zo kk duur wordt
Wat heeft geld hier mee te maken?
pi_220702219
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 22:31 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Ik merk anders weinig meer van die zogenaamde vrijheden. Overal oorlog. Overal geweld. Je hoeft maar dit te doen of je krijgt een grote bek. Nee, dit is niet de definitie zoals ik vrijheid zie.
rare definitie van vrijheid heb je dan wel, als die grote bek het enige is echt relevante is
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_220702280
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 07:41 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Als een grote bek krijgen het enige is, dan vind ik dat je niet moet klagen.
Dat mag jij vinden, ik vind van niet. Dit heeft niets meer met vrijheid te maken.
U MAD?
pi_220702281
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 07:47 schreef mschol het volgende:

[..]
rare definitie van vrijheid heb je dan wel, als die grote bek het enige is echt relevante is
Ja want vrijheid heeft één definitie :') :J
U MAD?
  zondag 3 mei 2026 @ 09:24:22 #80
72712 Rene
Dabadee dabadaa
pi_220702489
Duh. Maar goed, ik heb respect met de paplepel ingegoten gekregen.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 3 mei 2026 @ 09:28:57 #81
402274 Cruzinats
sigma boy
pi_220702508
Ik ben al een paria van de samenleving dus ik doe er sws niet aan mee.

Misschien de covid vaccin slachtoffers herdenken ofzo.

We behandelen elkaar het hele jaar door als stront en dan moeten we op deze dagen even bezinning en solidariteit tonen.
pi_220703250
https://nos.nl/artikel/26(...)in-zien-ze-op-tiktok
quote:
Het grootste deel van de docenten die NOS Stories sprak is tevreden over de manier waarop leerlingen de lessen over de Holocaust volgen. Maar een derde van hen vindt de voorkennis van hun scholieren ondermaats.

Zij geven aan dat leerlingen meestal wel weten dat de Jodenvervolging heeft plaatsgevonden, maar dat ze geen verdere details kennen. Vier op de tien docenten geeft aan dat sommige leerlingen de ernst van de Holocaust bagatelliseren.
Werk aan de winkel voor degene met kinderen zou ik zeggen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  zondag 3 mei 2026 @ 11:34:57 #83
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220703271
quote:
4s.gif Op zondag 3 mei 2026 09:28 schreef Cruzinats het volgende:

We behandelen elkaar het hele jaar door als stront
Spreek voor jezelf.
Huilen dan.
  zondag 3 mei 2026 @ 11:36:03 #84
363374 Regilio_
exTrEeM rEcHtS
pi_220703274
quote:
7s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:32 schreef vosss het volgende:
https://nos.nl/artikel/26(...)in-zien-ze-op-tiktok
[..]
Werk aan de winkel voor degene met kinderen zou ik zeggen.
Dat gaan die ouders helaas niet doen natuurlijk.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_220703283
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:36 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Dat gaan die ouders helaas niet doen natuurlijk.
Nouja ik lees hier op FOK! dat ze wel uitleggen aan hun kinderen. Misschien niet genoeg. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  zondag 3 mei 2026 @ 12:16:48 #86
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220703613
quote:
4s.gif Op zondag 3 mei 2026 09:28 schreef Cruzinats het volgende:
Ik ben al een paria van de samenleving
_O-

Misschien komt het door je instelling
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_220704580
quote:
7s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:32 schreef vosss het volgende:
https://nos.nl/artikel/26(...)in-zien-ze-op-tiktok
[..]
Werk aan de winkel voor degene met kinderen zou ik zeggen.
En voor de docenten, lespakketten over de Tweede Wereldoorlog en de Holocaust zijn er echt genoeg. Als je merkt dat er kinderen in je klas de ernst van de holocaust bagatelliseren, dan kun je er dus ook zelf tijd voor vrij maken. Dan maar een keertje wat minder knutselen, kunst oid.

De kinderen van de basisschool waar mijn kinderen heen gaan, hebben allemaal in groep 6/7 een variant van het dagboek van Anne Frank gelezen (de hertaalde versie uit 2021 of het origineel, niet de stripversie) en een periode les over de Tweede Wereldoorlog gehad.

Nou zeg ik niet dat ouders niks moeten doen, maar je kunt als docent in dit geval ook gewoon in het gat dat je ziet stappen.
  zondag 3 mei 2026 @ 15:13:41 #88
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_220705126
Meestal wel. Een keer was ik het glad vergeten. Toen heb ik om 20.17 een oude herdenking gekeken op YouTube en ben ik alsnog 2 minuten stil geweest.
Blaf me vol
pi_220705226
quote:
7s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:36 schreef vosss het volgende:

[..]
Nouja ik lees hier op FOK! dat ze wel uitleggen aan hun kinderen. Misschien niet genoeg. :)
Ik denk dat de mensen die hun kinderen uitleg over de oorlog en holocaust geven, dit best wel adequaat zouden doen. Maar er zijn net zo veel ouders die hier niet eens geboren zijn, of sowieso niet een heel hoge pet ophebben van de joden. Ik denk dat het gemiddele marokkaanse gezin in Overvecht geen behoefte voelt om te benadrukken hoe erg de joden het te verduren hadden in de jaren 40. Die kinderen worden ook meegenomen in dat Nos-artikel, en ik denk dat daar vooral winst te halen valt.

Buiten de ouders om die hun kinderen op de fabeltjesfuik die toktok is toelaten, natuurlijk, dat is triest, zonder meer.
-nee-
  zondag 3 mei 2026 @ 16:02:13 #90
490410 Dr8gonOfLife
#VaccinatieschadeAwareness
pi_220705456
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 14:05 schreef Hanca het volgende:

[..]
En voor de docenten, lespakketten over de Tweede Wereldoorlog en de Holocaust zijn er echt genoeg. Als je merkt dat er kinderen in je klas de ernst van de holocaust bagatelliseren, dan kun je er dus ook zelf tijd voor vrij maken. Dan maar een keertje wat minder knutselen, kunst oid.

De kinderen van de basisschool waar mijn kinderen heen gaan, hebben allemaal in groep 6/7 een variant van het dagboek van Anne Frank gelezen (de hertaalde versie uit 2021 of het origineel, niet de stripversie) en een periode les over de Tweede Wereldoorlog gehad.

Nou zeg ik niet dat ouders niks moeten doen, maar je kunt als docent in dit geval ook gewoon in het gat dat je ziet stappen.
De lentekriebels en al dat soort ongein vervangen met lessen over de Holocaust en andere belangrijke dingen zoals taal, rekenen en geschiedenis in het algemeen.
Love Israël, Israël zal winnen tegen Hamas. De MRNA-crisis is de echte pandemie.
- Een volk dat voor tirannen zwicht,
- zal meer dan lijf en goed verliezen,
- dan dooft het licht. #stoplinks!!
  zondag 3 mei 2026 @ 17:55:17 #91
493737 Forumtijger
RROOAAARRRR!!
pi_220706443
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 12:28 schreef de_boswachter het volgende:
Ik ben hier niet zo mee bezig. Het is al zo lang geleden. En met dat ‘vier vrijheid’ is tegenwoordig ook ietwat overdreven.
Ja echt hè, dat "vier de vrijheid" vind ik ook echt nergens op slaan, zolang 5 mei maar eens in de 5 jaar een vrije dag is. Als je moet werken die dag, dan is "de vrijheid vieren" wel het allerlaatste waar ik mee bezig ben. Voor mij is het in dat geval eerder een "13 in een dozijn" dag...
Een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maakt. Dus denk niet in problemen maar in oplossingen en uitdagingen. Just find a way to fix it!
pi_220706533
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 17:55 schreef Forumtijger het volgende:

[..]
Ja echt hè, dat "vier de vrijheid" vind ik ook echt nergens op slaan, zolang 5 mei maar eens in de 5 jaar een vrije dag is. Als je moet werken die dag, dan is "de vrijheid vieren" wel het allerlaatste waar ik mee bezig ben. Voor mij is het in dat geval eerder een "13 in een dozijn" dag...
Ik werk niet, heb elke dag vrij.
U MAD?
pi_220707388
Dit lijkt me evident. Ook voor mensen met kinderen
Het beste adres voor al uw primeurs!
  Redactie Frontpage maandag 4 mei 2026 @ 06:28:13 #94
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_220710465
Ik ben er niet direct mee bezig, maar heb er vanzelfsprekend wel respect voor. Genoeg plekken waar geen vrijheid is, met of zonder oorlog. Maar daar hoef je niet enkel die twee minuten aan te denken. Dat kan ook gewoon bij dingen die in het leven gebeuren, of die je ziet.
Trotse papa van Jyske O+ 07-03-2025 O+
Winnaar DTS seizoen 93 *O*
pi_220710600
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 17:55 schreef Forumtijger het volgende:

[..]
Ja echt hè, dat "vier de vrijheid" vind ik ook echt nergens op slaan, zolang 5 mei maar eens in de 5 jaar een vrije dag is. Als je moet werken die dag, dan is "de vrijheid vieren" wel het allerlaatste waar ik mee bezig ben. Voor mij is het in dat geval eerder een "13 in een dozijn" dag...
zie het zo: dat je kan werken met de vrijheid waar en hoe , dat is al vrijheid
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
  maandag 4 mei 2026 @ 09:33:55 #96
480145 Edding345
Bro ik wil neuken man
pi_220711225
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 07:44 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Wat heeft geld hier mee te maken?
want elk oorlog is een bankiersoorlog?
Afghanistan duurde 20 jaar om de Taliban door de Taliban te vervangen.
Hier duurde het minder dan een week om Khamenei met Khamenei te vervangen.
PluggieOD in NWS / Amerikaans tankvliegtuig stort neer in Irak
pi_220711661
Zeker weten dat ik dan stil ben.

En dat 5 mei maar één keer in de 5 jaar een vrije dag is, vind ik ronduit belachelijk. Maar goed, dat was de vraag niet.
pi_220712609
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 09:33 schreef Edding345 het volgende:

[..]
want elk oorlog is een bankiersoorlog?
:?
pi_220712688
Volk dat zich niet kan gedragen op dodenherdenking horen aan het schavot. Aanpakken dat soort armoedige types. :R
  Moderator maandag 4 mei 2026 @ 12:46:50 #100
249559 crew  Lavenderr
pi_220712697
Ja. Vanzelfsprekend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')