abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220695409
quote:
Zijn jullie stil met de Dodenherdenking?
Niet per se.

Ik ga ook niet luid toeterend door de straten scheuren of muziek snoeihard aan en mee schreeuwen of zo.

Maar ik ben daar niet zo mee bezig.
Ja heel erg van toen, maar dit nooit meer roepen en elk jaar herdenken helpt geen ene flikker om ervoor te zorgen dat dit nooit meer kan gebeuren.

Dus dat is in mijn optiek verspilde energie. En dat heeft vrij weinig met een gebrek aan respect of wat dan ook te maken.

Als ik thuis gewoon een serie zit te kijken, of een rondje met de hont wandel en tegen mijn vrouw of hont klets, daar val ik niemand mee lastig.

Dus nee, ik ben meestal niet stil dan.

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220695421
Tuurlijk.

Ooit een keer vergeten op vakantie, tijdens een excursie.
pi_220695432
Ja, ik ben dan stil. Maar ik vind het lastig om er écht mee bezig te zijn. Natuurlijk heb ik dingen gelezen en gezien op televisie, maar dat is toch anders dan wanneer je het echt hebt meegemaakt. Ben ik de enige hier in?
pi_220695487
Eigenlijk vind ik dit net zo dom als met oud en nieuw iedereen de beste wensen te wensen.

Waarom moet dat op 1 tijdstip/moment?

Waarom kun je door het jaar heen niet stilstaan bij het feit dat vrede zeker niet vanzelfsprekend is? Waarom wens je alleen met oud en nieuw iemand het beste?

Dat slaat nergens op.

Zo ik heb weer 2 minuten mijn kop gehouden, kan ik de rest van het jaar weer vrijuit kankeren op de benzineprijs, de inflatie,de politiek, die domme Amerikanen, Rusland, Israël, alle buitenlanders en het is friet godverdomme. *O*

Maar als ik zeg er niet zo mee bezig te zijn dan heb ik zogenaamd "geen respect".

Ik vind daar wat van.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  zaterdag 2 mei 2026 @ 11:45:10 #30
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220695507
Vanzelfsprekend.
Huilen dan.
pi_220695700
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 11:33 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ja, ik ben dan stil. Maar ik vind het lastig om er écht mee bezig te zijn. Natuurlijk heb ik dingen gelezen en gezien op televisie, maar dat is toch anders dan wanneer je het echt hebt meegemaakt. Ben ik de enige hier in?
Neuj, het verliest wel echt zijn waarde, nu mensen die de directe gevolgen hebben meegemaakt bijna allemaal dood zijn. Ik vind het belangrijk om vrijheid en offers te begrijpen en waarderen, maar 'respect' is een beetje een uitgeholde term in deze context.

Twee minuten stil zijn voegt tegenwoordig niet zo heel veel toe behalve de sentimentele waarde die veel mensen het wat mij betreft onterecht toedichten, om de redenen die @vosss aanstipt. Er zijn andere manieren om het begrip rondom de offers van oorlogen te tonen. Zoals, bijvoorbeeld, geen oorlog voeren. Maar dat lukt nog steeds niet.
-nee-
pi_220695708
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 12:13 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Neuj, het verliest wel echt zijn waarde, nu mensen die de directe gevolgen hebben meegemaakt bijna allemaal dood zijn. Ik vind het belangrijk om vrijheid en offers te begrijpen en waarderen, maar 'respect' is een beetje een uitgeholde term in deze context.

Twee minuten stil zijn voegt tegenwoordig niet zo heel veel toe behalve de sentimentele waarde die veel mensen het wat mij betreft onterecht toedichten, om de redenen die @:vosss aanstipt. Er zijn andere manieren om het begrip rondom de offers van oorlogen te tonen. Zoals, bijvoorbeeld, geen oorlog voeren. Maar dat lukt nog steeds niet.
Dankje. Exact wat ik bedoel.

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220695751
Ja dat wel, al vind ik het wel altijd lastig waar ik dan precies aan moet denken.
pi_220695759
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 12:23 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Ja dat wel, al vind ik het wel altijd lastig waar ik dan precies aan moet denken.
Ja precies. Heel lullig gezegd, maar mijn gedachten staan dan een beetje op blank. Niet dat ik dat wil, ik zou er graag wat meer mee bezig willen zijn dan, maar wat ik eerder zei denk ik dat het te maken heeft met dat ik het niet actief heb meegemaakt.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 12:26:59 #35
200994 Kriegel
Dolf is rechtvaardig
pi_220695766
quote:
11s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 11:22 schreef StateOfMind het volgende:
Wat als je nou last hebt van stemmen in je hoofd?

En jijzelf wel stil bent en die stemmen niet?
Dan is je state of mind niet helemaal fantastisch.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_220695781
Ik ben hier niet zo mee bezig. Het is al zo lang geleden. En met dat ‘vier vrijheid’ is tegenwoordig ook ietwat overdreven.
U MAD?
pi_220695814
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 12:13 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Neuj, het verliest wel echt zijn waarde, nu mensen die de directe gevolgen hebben meegemaakt bijna allemaal dood zijn. Ik vind het belangrijk om vrijheid en offers te begrijpen en waarderen, maar 'respect' is een beetje een uitgeholde term in deze context.

Twee minuten stil zijn voegt tegenwoordig niet zo heel veel toe behalve de sentimentele waarde die veel mensen het wat mij betreft onterecht toedichten, om de redenen die @:vosss aanstipt. Er zijn andere manieren om het begrip rondom de offers van oorlogen te tonen. Zoals, bijvoorbeeld, geen oorlog voeren. Maar dat lukt nog steeds niet.
Er zijn 90 militairen na de oorlog omgekomen tijdens vredesoperaties, de laatste 2 in 2015.

Maar ook: ik sprak 2 jaar geleden op 4 mei gewoon nog met een vrouw die in een concentratiekamp heeft gezeten tijdens de Tweede Wereldoorlog. Die mensen zijn echt nog niet allemaal overleden. De mensen die hun hele leven gebukt hebben moeten gaan onder trauma's van hun ouders die er nooit meer echt bovenop zijn gekomen al helemaal niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2026 12:37:27 ]
pi_220695837
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 12:28 schreef de_boswachter het volgende:
Ik ben hier niet zo mee bezig. Het is al zo lang geleden. En met dat ‘vier vrijheid’ is tegenwoordig ook ietwat overdreven.
Gezien de hoeveelheid oorlogen in de wereld juist zeer relevant, bedoel je.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 12:44:40 #39
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_220695859
Ik ben dan meestal aan het werk, maar ik zorg altijd dat ik om 8 uur even mijn scooter neerzet en ernaast ga staan om 2 minuten stil te zijn.
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
  Moderator zaterdag 2 mei 2026 @ 12:44:49 #40
249559 crew  Lavenderr
pi_220695860
Ja.
pi_220695871
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 12:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er zijn 90 militairen na de oorlog omgekomen tijdens vredesoperaties, de laatste 2 in 2015.

Maar ook: ik sprak 2 jaar geleden op 4 mei gewoon nog met een vrouw die in een concentratiekamp heeft gezeten tijdens de Tweede Wereldoorlog. Die mensen zijn echt nog niet allemaal overleden. De mensen die hun hele leven gebukt hebben moeten gaan onder trauma's van hun ouders die er nooit meer echt bovenop zijn gekomen al helemaal niet.
Ik weet niet wat je punt is, want ik zeg ook niet dat ze allemaal dood zijn, ik zeg -bijna- allemaal. Dat betekent dat je er twee jaar terug inderdaad nog eentje kon spreken.

En dat er weinig Nederlandse militairen doodgaan, geloof ik ook wel, maar dat betekent niet dat er geen anderen doodgaan door oorlog.
-nee-
pi_220695880
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 12:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
Gezien de hoeveelheid oorlogen in de wereld juist zeer relevant, bedoel je.
Daardoor voel ik me niet echt vrij. Onze handen worden gebonden. De vrijheid van meningsuiting is gereduceerd tot het incasseren van reacties als linkse kankerhond en smerige nazi. Dat is de vrijheid waarin we tegenwoordig leven. Daar ben ik tegen.
U MAD?
  zaterdag 2 mei 2026 @ 12:50:24 #43
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_220695881
ik heb toch niemand om tegen te praten
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_220695917
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 12:47 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Ik weet niet wat je punt is, want ik zeg ook niet dat ze allemaal dood zijn, ik zeg -bijna- allemaal. Dat betekent dat je er twee jaar terug inderdaad nog eentje kon spreken.

En dat er weinig Nederlandse militairen doodgaan, geloof ik ook wel, maar dat betekent niet dat er geen anderen doodgaan door oorlog.
Ik vind 90 niet direct weinig. En mijn punt is dus: lang niet iedereen die persoonlijk leed heeft doorstaan wat we hier herdenken is overleden. Bij lange na niet, dus. De nabestaanden van die 90, maar dus ook de kinderen van ouders die de oorlog hun hele leven met zich meedroegen. Bijvoorbeeld omdat de rest van hun familie het niet overleefde.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2026 12:57:09 ]
pi_220696224
Ja.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 14:22:08 #46
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220696357
Nee. Die stilte heeft blijkbaar weinig effect gehad aangezien er weer her en der allerlei halve fascisten als paddenstoelen uit de grond schieten. Niet te vergeten de recente genocidale trekjes van Israel.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 14:22:08 #47
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_220696358
Ja.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 14:27:02 #48
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220696379
Ja!
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_220696858
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 11:41 schreef vosss het volgende:
Eigenlijk vind ik dit net zo dom als met oud en nieuw iedereen de beste wensen te wensen.

Waarom moet dat op 1 tijdstip/moment?

Waarom kun je door het jaar heen niet stilstaan bij het feit dat vrede zeker niet vanzelfsprekend is? Waarom wens je alleen met oud en nieuw iemand het beste?

Dat slaat nergens op.

Zo ik heb weer 2 minuten mijn kop gehouden, kan ik de rest van het jaar weer vrijuit kankeren op de benzineprijs, de inflatie,de politiek, die domme Amerikanen, Rusland, Israël, alle buitenlanders en het is friet godverdomme. *O*

Maar als ik zeg er niet zo mee bezig te zijn dan heb ik zogenaamd "geen respect".

Ik vind daar wat van.
Eigenlijk ben ik het hier wel mee eens.
Tuurlijk, uit respect ben ik dan wel 2 minuten stil.
Maar toch, toen de Tweede Wereldoorlog eindigde, begon de oorlog in het Midden-Oosten en die duurt tot vandaag.
Om het maar niet te hebben over al die oorlogjes die vanaf toen tot nu toe nog steeds gevoerd worden.

Ja, ik zwijg voor 2 minuten, maar het lijkt mij steeds zinlozer toe.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 15:41:36 #50
165264 Puzzie
Kreng de la crčme
pi_220696878
Ik heb er steeds meer moeite mee om maar eerlijk te zijn.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')