Wat heeft geld hier mee te maken?quote:Op zondag 3 mei 2026 04:51 schreef Edding345 het volgende:
[..]
ja en veel van de kleinkinderen verkassen nu naar duitsland om te wonen, hun opa zou ook de graf omdraaien
maar who cares als alles zo kk duur wordt
rare definitie van vrijheid heb je dan wel, als die grote bek het enige is echt relevante isquote:Op zaterdag 2 mei 2026 22:31 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ik merk anders weinig meer van die zogenaamde vrijheden. Overal oorlog. Overal geweld. Je hoeft maar dit te doen of je krijgt een grote bek. Nee, dit is niet de definitie zoals ik vrijheid zie.
Dat mag jij vinden, ik vind van niet. Dit heeft niets meer met vrijheid te maken.quote:Op zondag 3 mei 2026 07:41 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Als een grote bek krijgen het enige is, dan vind ik dat je niet moet klagen.
Ja want vrijheid heeft één definitiequote:Op zondag 3 mei 2026 07:47 schreef mschol het volgende:
[..]
rare definitie van vrijheid heb je dan wel, als die grote bek het enige is echt relevante is
Werk aan de winkel voor degene met kinderen zou ik zeggen.quote:Het grootste deel van de docenten die NOS Stories sprak is tevreden over de manier waarop leerlingen de lessen over de Holocaust volgen. Maar een derde van hen vindt de voorkennis van hun scholieren ondermaats.
Zij geven aan dat leerlingen meestal wel weten dat de Jodenvervolging heeft plaatsgevonden, maar dat ze geen verdere details kennen. Vier op de tien docenten geeft aan dat sommige leerlingen de ernst van de Holocaust bagatelliseren.
Spreek voor jezelf.quote:Op zondag 3 mei 2026 09:28 schreef Cruzinats het volgende:
We behandelen elkaar het hele jaar door als stront
Dat gaan die ouders helaas niet doen natuurlijk.quote:Op zondag 3 mei 2026 11:32 schreef vosss het volgende:
https://nos.nl/artikel/26(...)in-zien-ze-op-tiktok
[..]
Werk aan de winkel voor degene met kinderen zou ik zeggen.
Nouja ik lees hier op FOK! dat ze wel uitleggen aan hun kinderen. Misschien niet genoeg.quote:Op zondag 3 mei 2026 11:36 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Dat gaan die ouders helaas niet doen natuurlijk.
quote:
En voor de docenten, lespakketten over de Tweede Wereldoorlog en de Holocaust zijn er echt genoeg. Als je merkt dat er kinderen in je klas de ernst van de holocaust bagatelliseren, dan kun je er dus ook zelf tijd voor vrij maken. Dan maar een keertje wat minder knutselen, kunst oid.quote:Op zondag 3 mei 2026 11:32 schreef vosss het volgende:
https://nos.nl/artikel/26(...)in-zien-ze-op-tiktok
[..]
Werk aan de winkel voor degene met kinderen zou ik zeggen.
Ik denk dat de mensen die hun kinderen uitleg over de oorlog en holocaust geven, dit best wel adequaat zouden doen. Maar er zijn net zo veel ouders die hier niet eens geboren zijn, of sowieso niet een heel hoge pet ophebben van de joden. Ik denk dat het gemiddele marokkaanse gezin in Overvecht geen behoefte voelt om te benadrukken hoe erg de joden het te verduren hadden in de jaren 40. Die kinderen worden ook meegenomen in dat Nos-artikel, en ik denk dat daar vooral winst te halen valt.quote:Op zondag 3 mei 2026 11:36 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja ik lees hier op FOK! dat ze wel uitleggen aan hun kinderen. Misschien niet genoeg.
De lentekriebels en al dat soort ongein vervangen met lessen over de Holocaust en andere belangrijke dingen zoals taal, rekenen en geschiedenis in het algemeen.quote:Op zondag 3 mei 2026 14:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
En voor de docenten, lespakketten over de Tweede Wereldoorlog en de Holocaust zijn er echt genoeg. Als je merkt dat er kinderen in je klas de ernst van de holocaust bagatelliseren, dan kun je er dus ook zelf tijd voor vrij maken. Dan maar een keertje wat minder knutselen, kunst oid.
De kinderen van de basisschool waar mijn kinderen heen gaan, hebben allemaal in groep 6/7 een variant van het dagboek van Anne Frank gelezen (de hertaalde versie uit 2021 of het origineel, niet de stripversie) en een periode les over de Tweede Wereldoorlog gehad.
Nou zeg ik niet dat ouders niks moeten doen, maar je kunt als docent in dit geval ook gewoon in het gat dat je ziet stappen.
Ja echt hè, dat "vier de vrijheid" vind ik ook echt nergens op slaan, zolang 5 mei maar eens in de 5 jaar een vrije dag is. Als je moet werken die dag, dan is "de vrijheid vieren" wel het allerlaatste waar ik mee bezig ben. Voor mij is het in dat geval eerder een "13 in een dozijn" dag...quote:Op zaterdag 2 mei 2026 12:28 schreef de_boswachter het volgende:
Ik ben hier niet zo mee bezig. Het is al zo lang geleden. En met dat ‘vier vrijheid’ is tegenwoordig ook ietwat overdreven.
Ik werk niet, heb elke dag vrij.quote:Op zondag 3 mei 2026 17:55 schreef Forumtijger het volgende:
[..]
Ja echt hè, dat "vier de vrijheid" vind ik ook echt nergens op slaan, zolang 5 mei maar eens in de 5 jaar een vrije dag is. Als je moet werken die dag, dan is "de vrijheid vieren" wel het allerlaatste waar ik mee bezig ben. Voor mij is het in dat geval eerder een "13 in een dozijn" dag...
zie het zo: dat je kan werken met de vrijheid waar en hoe , dat is al vrijheidquote:Op zondag 3 mei 2026 17:55 schreef Forumtijger het volgende:
[..]
Ja echt hè, dat "vier de vrijheid" vind ik ook echt nergens op slaan, zolang 5 mei maar eens in de 5 jaar een vrije dag is. Als je moet werken die dag, dan is "de vrijheid vieren" wel het allerlaatste waar ik mee bezig ben. Voor mij is het in dat geval eerder een "13 in een dozijn" dag...
want elk oorlog is een bankiersoorlog?quote:
quote:Op maandag 4 mei 2026 09:33 schreef Edding345 het volgende:
[..]
want elk oorlog is een bankiersoorlog?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |