abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220702207
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 04:51 schreef Edding345 het volgende:

[..]
ja en veel van de kleinkinderen verkassen nu naar duitsland om te wonen, hun opa zou ook de graf omdraaien
maar who cares als alles zo kk duur wordt
Wat heeft geld hier mee te maken?
pi_220702219
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 22:31 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Ik merk anders weinig meer van die zogenaamde vrijheden. Overal oorlog. Overal geweld. Je hoeft maar dit te doen of je krijgt een grote bek. Nee, dit is niet de definitie zoals ik vrijheid zie.
rare definitie van vrijheid heb je dan wel, als die grote bek het enige is echt relevante is
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_220702280
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 07:41 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Als een grote bek krijgen het enige is, dan vind ik dat je niet moet klagen.
Dat mag jij vinden, ik vind van niet. Dit heeft niets meer met vrijheid te maken.
U MAD?
pi_220702281
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 07:47 schreef mschol het volgende:

[..]
rare definitie van vrijheid heb je dan wel, als die grote bek het enige is echt relevante is
Ja want vrijheid heeft één definitie :') :J
U MAD?
  zondag 3 mei 2026 @ 09:24:22 #80
72712 Rene
Dabadee dabadaa
pi_220702489
Duh. Maar goed, ik heb respect met de paplepel ingegoten gekregen.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 3 mei 2026 @ 09:28:57 #81
402274 Cruzinats
sigma boy
pi_220702508
Ik ben al een paria van de samenleving dus ik doe er sws niet aan mee.

Misschien de covid vaccin slachtoffers herdenken ofzo.

We behandelen elkaar het hele jaar door als stront en dan moeten we op deze dagen even bezinning en solidariteit tonen.
pi_220703250
https://nos.nl/artikel/26(...)in-zien-ze-op-tiktok
quote:
Het grootste deel van de docenten die NOS Stories sprak is tevreden over de manier waarop leerlingen de lessen over de Holocaust volgen. Maar een derde van hen vindt de voorkennis van hun scholieren ondermaats.

Zij geven aan dat leerlingen meestal wel weten dat de Jodenvervolging heeft plaatsgevonden, maar dat ze geen verdere details kennen. Vier op de tien docenten geeft aan dat sommige leerlingen de ernst van de Holocaust bagatelliseren.
Werk aan de winkel voor degene met kinderen zou ik zeggen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  zondag 3 mei 2026 @ 11:34:57 #83
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220703271
quote:
4s.gif Op zondag 3 mei 2026 09:28 schreef Cruzinats het volgende:

We behandelen elkaar het hele jaar door als stront
Spreek voor jezelf.
Huilen dan.
  zondag 3 mei 2026 @ 11:36:03 #84
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_220703274
quote:
7s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:32 schreef vosss het volgende:
https://nos.nl/artikel/26(...)in-zien-ze-op-tiktok
[..]
Werk aan de winkel voor degene met kinderen zou ik zeggen.
Dat gaan die ouders helaas niet doen natuurlijk.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_220703283
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:36 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Dat gaan die ouders helaas niet doen natuurlijk.
Nouja ik lees hier op FOK! dat ze wel uitleggen aan hun kinderen. Misschien niet genoeg. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  zondag 3 mei 2026 @ 12:16:48 #86
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220703613
quote:
4s.gif Op zondag 3 mei 2026 09:28 schreef Cruzinats het volgende:
Ik ben al een paria van de samenleving
_O-

Misschien komt het door je instelling
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_220704580
quote:
7s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:32 schreef vosss het volgende:
https://nos.nl/artikel/26(...)in-zien-ze-op-tiktok
[..]
Werk aan de winkel voor degene met kinderen zou ik zeggen.
En voor de docenten, lespakketten over de Tweede Wereldoorlog en de Holocaust zijn er echt genoeg. Als je merkt dat er kinderen in je klas de ernst van de holocaust bagatelliseren, dan kun je er dus ook zelf tijd voor vrij maken. Dan maar een keertje wat minder knutselen, kunst oid.

De kinderen van de basisschool waar mijn kinderen heen gaan, hebben allemaal in groep 6/7 een variant van het dagboek van Anne Frank gelezen (de hertaalde versie uit 2021 of het origineel, niet de stripversie) en een periode les over de Tweede Wereldoorlog gehad.

Nou zeg ik niet dat ouders niks moeten doen, maar je kunt als docent in dit geval ook gewoon in het gat dat je ziet stappen.
  zondag 3 mei 2026 @ 15:13:41 #88
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_220705126
Meestal wel. Een keer was ik het glad vergeten. Toen heb ik om 20.17 een oude herdenking gekeken op YouTube en ben ik alsnog 2 minuten stil geweest.
Blaf me vol
pi_220705226
quote:
7s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:36 schreef vosss het volgende:

[..]
Nouja ik lees hier op FOK! dat ze wel uitleggen aan hun kinderen. Misschien niet genoeg. :)
Ik denk dat de mensen die hun kinderen uitleg over de oorlog en holocaust geven, dit best wel adequaat zouden doen. Maar er zijn net zo veel ouders die hier niet eens geboren zijn, of sowieso niet een heel hoge pet ophebben van de joden. Ik denk dat het gemiddele marokkaanse gezin in Overvecht geen behoefte voelt om te benadrukken hoe erg de joden het te verduren hadden in de jaren 40. Die kinderen worden ook meegenomen in dat Nos-artikel, en ik denk dat daar vooral winst te halen valt.

Buiten de ouders om die hun kinderen op de fabeltjesfuik die toktok is toelaten, natuurlijk, dat is triest, zonder meer.
-nee-
  zondag 3 mei 2026 @ 16:02:13 #90
490410 Dr8gonOfLife
#VaccinatieschadeAwareness
pi_220705456
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 14:05 schreef Hanca het volgende:

[..]
En voor de docenten, lespakketten over de Tweede Wereldoorlog en de Holocaust zijn er echt genoeg. Als je merkt dat er kinderen in je klas de ernst van de holocaust bagatelliseren, dan kun je er dus ook zelf tijd voor vrij maken. Dan maar een keertje wat minder knutselen, kunst oid.

De kinderen van de basisschool waar mijn kinderen heen gaan, hebben allemaal in groep 6/7 een variant van het dagboek van Anne Frank gelezen (de hertaalde versie uit 2021 of het origineel, niet de stripversie) en een periode les over de Tweede Wereldoorlog gehad.

Nou zeg ik niet dat ouders niks moeten doen, maar je kunt als docent in dit geval ook gewoon in het gat dat je ziet stappen.
De lentekriebels en al dat soort ongein vervangen met lessen over de Holocaust en andere belangrijke dingen zoals taal, rekenen en geschiedenis in het algemeen.
Love Israël, Israël zal winnen tegen Hamas. De MRNA-crisis is de echte pandemie.
- Een volk dat voor tirannen zwicht,
- zal meer dan lijf en goed verliezen,
- dan dooft het licht. #stoplinks!!
  zondag 3 mei 2026 @ 17:55:17 #91
493737 Forumtijger
RROOAAARRRR!!
pi_220706443
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 12:28 schreef de_boswachter het volgende:
Ik ben hier niet zo mee bezig. Het is al zo lang geleden. En met dat ‘vier vrijheid’ is tegenwoordig ook ietwat overdreven.
Ja echt hè, dat "vier de vrijheid" vind ik ook echt nergens op slaan, zolang 5 mei maar eens in de 5 jaar een vrije dag is. Als je moet werken die dag, dan is "de vrijheid vieren" wel het allerlaatste waar ik mee bezig ben. Voor mij is het in dat geval eerder een "13 in een dozijn" dag...
Een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maakt. Dus denk niet in problemen maar in oplossingen en uitdagingen. Just find a way to fix it!
pi_220706533
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 17:55 schreef Forumtijger het volgende:

[..]
Ja echt hè, dat "vier de vrijheid" vind ik ook echt nergens op slaan, zolang 5 mei maar eens in de 5 jaar een vrije dag is. Als je moet werken die dag, dan is "de vrijheid vieren" wel het allerlaatste waar ik mee bezig ben. Voor mij is het in dat geval eerder een "13 in een dozijn" dag...
Ik werk niet, heb elke dag vrij.
U MAD?
pi_220707388
Dit lijkt me evident. Ook voor mensen met kinderen
Het beste adres voor al uw primeurs!
  Redactie Frontpage maandag 4 mei 2026 @ 06:28:13 #94
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_220710465
Ik ben er niet direct mee bezig, maar heb er vanzelfsprekend wel respect voor. Genoeg plekken waar geen vrijheid is, met of zonder oorlog. Maar daar hoef je niet enkel die twee minuten aan te denken. Dat kan ook gewoon bij dingen die in het leven gebeuren, of die je ziet.
Trotse papa van Jyske O+ 07-03-2025 O+
Winnaar DTS seizoen 93 *O*
pi_220710600
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 17:55 schreef Forumtijger het volgende:

[..]
Ja echt hè, dat "vier de vrijheid" vind ik ook echt nergens op slaan, zolang 5 mei maar eens in de 5 jaar een vrije dag is. Als je moet werken die dag, dan is "de vrijheid vieren" wel het allerlaatste waar ik mee bezig ben. Voor mij is het in dat geval eerder een "13 in een dozijn" dag...
zie het zo: dat je kan werken met de vrijheid waar en hoe , dat is al vrijheid
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
  maandag 4 mei 2026 @ 09:33:55 #96
480145 Edding345
Bro ik wil neuken man
pi_220711225
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 07:44 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Wat heeft geld hier mee te maken?
want elk oorlog is een bankiersoorlog?
Afghanistan duurde 20 jaar om de Taliban door de Taliban te vervangen.
Hier duurde het minder dan een week om Khamenei met Khamenei te vervangen.
PluggieOD in NWS / Amerikaans tankvliegtuig stort neer in Irak
pi_220711661
Zeker weten dat ik dan stil ben.

En dat 5 mei maar één keer in de 5 jaar een vrije dag is, vind ik ronduit belachelijk. Maar goed, dat was de vraag niet.
pi_220712609
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 09:33 schreef Edding345 het volgende:

[..]
want elk oorlog is een bankiersoorlog?
:?
pi_220712688
Volk dat zich niet kan gedragen op dodenherdenking horen aan het schavot. Aanpakken dat soort armoedige types. :R
  Moderator maandag 4 mei 2026 @ 12:46:50 #100
249559 crew  Lavenderr
pi_220712697
Ja. Vanzelfsprekend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')