abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 mei 2026 @ 17:55:17 #91
493737 Forumtijger
RROOAAARRRR!!
pi_220706443
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 12:28 schreef de_boswachter het volgende:
Ik ben hier niet zo mee bezig. Het is al zo lang geleden. En met dat ‘vier vrijheid’ is tegenwoordig ook ietwat overdreven.
Ja echt hè, dat "vier de vrijheid" vind ik ook echt nergens op slaan, zolang 5 mei maar eens in de 5 jaar een vrije dag is. Als je moet werken die dag, dan is "de vrijheid vieren" wel het allerlaatste waar ik mee bezig ben. Voor mij is het in dat geval eerder een "13 in een dozijn" dag...
Een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maakt. Dus denk niet in problemen maar in oplossingen en uitdagingen. Just find a way to fix it!
pi_220706533
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 17:55 schreef Forumtijger het volgende:

[..]
Ja echt hè, dat "vier de vrijheid" vind ik ook echt nergens op slaan, zolang 5 mei maar eens in de 5 jaar een vrije dag is. Als je moet werken die dag, dan is "de vrijheid vieren" wel het allerlaatste waar ik mee bezig ben. Voor mij is het in dat geval eerder een "13 in een dozijn" dag...
Ik werk niet, heb elke dag vrij.
U MAD?
pi_220707388
Dit lijkt me evident. Ook voor mensen met kinderen
Het beste adres voor al uw primeurs!
  Redactie Frontpage maandag 4 mei 2026 @ 06:28:13 #94
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_220710465
Ik ben er niet direct mee bezig, maar heb er vanzelfsprekend wel respect voor. Genoeg plekken waar geen vrijheid is, met of zonder oorlog. Maar daar hoef je niet enkel die twee minuten aan te denken. Dat kan ook gewoon bij dingen die in het leven gebeuren, of die je ziet.
Trotse papa van Jyske O+ 07-03-2025 O+
Winnaar DTS seizoen 93 *O*
pi_220710600
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 17:55 schreef Forumtijger het volgende:

[..]
Ja echt hè, dat "vier de vrijheid" vind ik ook echt nergens op slaan, zolang 5 mei maar eens in de 5 jaar een vrije dag is. Als je moet werken die dag, dan is "de vrijheid vieren" wel het allerlaatste waar ik mee bezig ben. Voor mij is het in dat geval eerder een "13 in een dozijn" dag...
zie het zo: dat je kan werken met de vrijheid waar en hoe , dat is al vrijheid
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
  maandag 4 mei 2026 @ 09:33:55 #96
480145 Edding345
Bro ik wil neuken man
pi_220711225
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 07:44 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Wat heeft geld hier mee te maken?
want elk oorlog is een bankiersoorlog?
Afghanistan duurde 20 jaar om de Taliban door de Taliban te vervangen.
Hier duurde het minder dan een week om Khamenei met Khamenei te vervangen.
PluggieOD in NWS / Amerikaans tankvliegtuig stort neer in Irak
pi_220711661
Zeker weten dat ik dan stil ben.

En dat 5 mei maar één keer in de 5 jaar een vrije dag is, vind ik ronduit belachelijk. Maar goed, dat was de vraag niet.
pi_220712609
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 09:33 schreef Edding345 het volgende:

[..]
want elk oorlog is een bankiersoorlog?
:?
pi_220712688
Volk dat zich niet kan gedragen op dodenherdenking horen aan het schavot. Aanpakken dat soort armoedige types. :R
  Moderator maandag 4 mei 2026 @ 12:46:50 #100
249559 crew  Lavenderr
pi_220712697
Ja. Vanzelfsprekend.
  dinsdag 5 mei 2026 @ 04:17:34 #101
480145 Edding345
Bro ik wil neuken man
pi_220717812
Bekijk deze YouTube-video

Gelukkig durft de nieuwe generatie de vinger te geven aan de onzin die je wordt geindoctrineerd op sgool tegenwoordig
Afghanistan duurde 20 jaar om de Taliban door de Taliban te vervangen.
Hier duurde het minder dan een week om Khamenei met Khamenei te vervangen.
PluggieOD in NWS / Amerikaans tankvliegtuig stort neer in Irak
pi_220718003
quote:
7s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:32 schreef vosss het volgende:
https://nos.nl/artikel/26(...)in-zien-ze-op-tiktok
[..]
Werk aan de winkel voor degene met kinderen zou ik zeggen.
Heb m’n kinderen gisteren wel uitgelegd wat de dodenherdenking inhoudt, maar de holocaust in rauwe details uitleggen aan kinderen van 4 en 6 is nog wat te vroeg :P
Geen zin meer in een forum met kankerfakende trolls
  dinsdag 5 mei 2026 @ 08:14:51 #103
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_220718173
Mijn dochter van 3 lag nog wat te mompelen in bed, omdat ze buikpijn had.
En ik was stil. Hoorde ook niks in de straat.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_220719516
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 12:28 schreef de_boswachter het volgende:
En met dat ‘vier vrijheid’ is tegenwoordig ook ietwat overdreven.
Eens. Gelukkig heb ik de vrijheid gewoon lekker thuis te blijven ipv naar die 'festivals' te gaan.
  dinsdag 5 mei 2026 @ 11:38:14 #105
483584 incel
they/them
pi_220719521
Het boeit mij welgeteld compleet echt helemaal niks die 2 minuten stilte. Ik ga niet lopen schreeuwen of zo maar ik blijf gewoon doen wat ik op dat moment aan het doen ben.
pi_220719979
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 11:37 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Eens. Gelukkig heb ik de vrijheid gewoon lekker thuis te blijven ipv naar die 'festivals' te gaan.
Lekker aan de lange lat zitten.
U MAD?
pi_220720016
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 11:37 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Eens. Gelukkig heb ik de vrijheid gewoon lekker thuis te blijven ipv naar die 'festivals' te gaan.
Jammer genoeg zijn er steeds minder echte bevrijdingszaken op 5 mei. Die festivals heb ik helemaal niks mee, maar optochten van oude legervoertuigen, een opvoering van parachutisten of een vliegshow met (oude) militaire toestellen of opvoeringen van toneelstukken rondom de oorlog zag je vroeger volgens mij meer dan nu. Zelfs de aubade met vaderlandsche liederen die we in het dorp hadden toen ik klein was had nog meer met bevrijdingsdag te maken dan de moderne popfestivals van nu.

Er verschijnen vandaag allemaal artikelen dat steeds minder mensen bevrijdingsdag vieren, maar hoe moet je dat dan vieren als je niet naar zo'n 'pop en zuipen' festival wil?
  Moderator dinsdag 5 mei 2026 @ 13:11:11 #108
5428 crew  miss_sly
pi_220720130
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 12:59 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jammer genoeg zijn er steeds minder echte bevrijdingszaken op 5 mei. Die festivals heb ik helemaal niks mee, maar optochten van oude legervoertuigen, een opvoering van parachutisten of een vliegshow met (oude) militaire toestellen of opvoeringen van toneelstukken rondom de oorlog zag je vroeger volgens mij meer dan nu. Zelfs de aubade met vaderlandsche liederen die we in het dorp hadden toen ik klein was had nog meer met bevrijdingsdag te maken dan de moderne popfestivals van nu.

Er verschijnen vandaag allemaal artikelen dat steeds minder mensen bevrijdingsdag vieren, maar hoe moet je dat dan vieren als je niet naar zo'n 'pop en zuipen' festival wil?
Maar ook: hoe moet je dat vieren als je gewoon moet werken?
Ik zag een bericht over Wageningen, en hoe de veteranen daar nu weer zijn om de bevrijding te vieren. Wat zou het mooi zijn als daar een grote groep mensen is om hen te zien en begroeten. Maar vandaag is een gewone werkdag als je geen kinderen thuis hebt van school en dus een vrije dag hebt genomen.

Als we werkelijk zoveel waarde hechten aan Dodenherdenking en Bevrijdingsdag zou daar bijvoorbeeld met vrije dagen (vanaf 4 mei uur of 18 + 5 mei ofzo) iets aan gedaan kunnen worden.

En ja, dan gaan veel mensen alsnog naar die festivals, maar zij hebben dus ook de vrijheid om dat vieren met een festival.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220720307
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 13:11 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Maar ook: hoe moet je dat vieren als je gewoon moet werken?
Ik zag een bericht over Wageningen, en hoe de veteranen daar nu weer zijn om de bevrijding te vieren. Wat zou het mooi zijn als daar een grote groep mensen is om hen te zien en begroeten. Maar vandaag is een gewone werkdag als je geen kinderen thuis hebt van school en dus een vrije dag hebt genomen.

Als we werkelijk zoveel waarde hechten aan Dodenherdenking en Bevrijdingsdag zou daar bijvoorbeeld met vrije dagen (vanaf 4 mei uur of 18 + 5 mei ofzo) iets aan gedaan kunnen worden.

En ja, dan gaan veel mensen alsnog naar die festivals, maar zij hebben dus ook de vrijheid om dat vieren met een festival.
Inderdaad, de eerstvolgende keer dat bevrijdingsdag een vrije dag is, is 2045 (2030, 2035, 2040 vallen in het weekend). Dan hecht je er dus geen belang aan.
pi_220720334
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 12:59 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jammer genoeg zijn er steeds minder echte bevrijdingszaken op 5 mei. Die festivals heb ik helemaal niks mee, maar optochten van oude legervoertuigen, een opvoering van parachutisten of een vliegshow met (oude) militaire toestellen of opvoeringen van toneelstukken rondom de oorlog zag je vroeger volgens mij meer dan nu. Zelfs de aubade met vaderlandsche liederen die we in het dorp hadden toen ik klein was had nog meer met bevrijdingsdag te maken dan de moderne popfestivals van nu.

Er verschijnen vandaag allemaal artikelen dat steeds minder mensen bevrijdingsdag vieren, maar hoe moet je dat dan vieren als je niet naar zo'n 'pop en zuipen' festival wil?
Eens.. ik heb zelf gewoon helemaal niks met massa's mensen bij elkaar (zeker niet na de dodenherdenking met die schreeuwende mafkees, zat vol blauwe plekken daarna en geen uitweg), maar zo'n optochten of vliegshow lijkt me mooi. Hier in de buurt komt af en toe een Lancaster een paar flybys doen bij een locale herdenking, prachtig om te zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')