abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 mei 2026 @ 04:17:34 #101
480145 Edding345
Bro ik wil neuken man
pi_220717812
Bekijk deze YouTube-video

Gelukkig durft de nieuwe generatie de vinger te geven aan de onzin die je wordt geindoctrineerd op sgool tegenwoordig
Afghanistan duurde 20 jaar om de Taliban door de Taliban te vervangen.
Hier duurde het minder dan een week om Khamenei met Khamenei te vervangen.
PluggieOD in NWS / Amerikaans tankvliegtuig stort neer in Irak
pi_220718003
quote:
7s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:32 schreef vosss het volgende:
https://nos.nl/artikel/26(...)in-zien-ze-op-tiktok
[..]
Werk aan de winkel voor degene met kinderen zou ik zeggen.
Heb m’n kinderen gisteren wel uitgelegd wat de dodenherdenking inhoudt, maar de holocaust in rauwe details uitleggen aan kinderen van 4 en 6 is nog wat te vroeg :P
Geen zin meer in een forum met kankerfakende trolls
  dinsdag 5 mei 2026 @ 08:14:51 #103
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_220718173
Mijn dochter van 3 lag nog wat te mompelen in bed, omdat ze buikpijn had.
En ik was stil. Hoorde ook niks in de straat.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_220719516
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 12:28 schreef de_boswachter het volgende:
En met dat ‘vier vrijheid’ is tegenwoordig ook ietwat overdreven.
Eens. Gelukkig heb ik de vrijheid gewoon lekker thuis te blijven ipv naar die 'festivals' te gaan.
  dinsdag 5 mei 2026 @ 11:38:14 #105
483584 incel
they/them
pi_220719521
Het boeit mij welgeteld compleet echt helemaal niks die 2 minuten stilte. Ik ga niet lopen schreeuwen of zo maar ik blijf gewoon doen wat ik op dat moment aan het doen ben.
pi_220719979
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 11:37 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Eens. Gelukkig heb ik de vrijheid gewoon lekker thuis te blijven ipv naar die 'festivals' te gaan.
Lekker aan de lange lat zitten.
U MAD?
pi_220720016
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 11:37 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Eens. Gelukkig heb ik de vrijheid gewoon lekker thuis te blijven ipv naar die 'festivals' te gaan.
Jammer genoeg zijn er steeds minder echte bevrijdingszaken op 5 mei. Die festivals heb ik helemaal niks mee, maar optochten van oude legervoertuigen, een opvoering van parachutisten of een vliegshow met (oude) militaire toestellen of opvoeringen van toneelstukken rondom de oorlog zag je vroeger volgens mij meer dan nu. Zelfs de aubade met vaderlandsche liederen die we in het dorp hadden toen ik klein was had nog meer met bevrijdingsdag te maken dan de moderne popfestivals van nu.

Er verschijnen vandaag allemaal artikelen dat steeds minder mensen bevrijdingsdag vieren, maar hoe moet je dat dan vieren als je niet naar zo'n 'pop en zuipen' festival wil?
  Moderator dinsdag 5 mei 2026 @ 13:11:11 #108
5428 crew  miss_sly
pi_220720130
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 12:59 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jammer genoeg zijn er steeds minder echte bevrijdingszaken op 5 mei. Die festivals heb ik helemaal niks mee, maar optochten van oude legervoertuigen, een opvoering van parachutisten of een vliegshow met (oude) militaire toestellen of opvoeringen van toneelstukken rondom de oorlog zag je vroeger volgens mij meer dan nu. Zelfs de aubade met vaderlandsche liederen die we in het dorp hadden toen ik klein was had nog meer met bevrijdingsdag te maken dan de moderne popfestivals van nu.

Er verschijnen vandaag allemaal artikelen dat steeds minder mensen bevrijdingsdag vieren, maar hoe moet je dat dan vieren als je niet naar zo'n 'pop en zuipen' festival wil?
Maar ook: hoe moet je dat vieren als je gewoon moet werken?
Ik zag een bericht over Wageningen, en hoe de veteranen daar nu weer zijn om de bevrijding te vieren. Wat zou het mooi zijn als daar een grote groep mensen is om hen te zien en begroeten. Maar vandaag is een gewone werkdag als je geen kinderen thuis hebt van school en dus een vrije dag hebt genomen.

Als we werkelijk zoveel waarde hechten aan Dodenherdenking en Bevrijdingsdag zou daar bijvoorbeeld met vrije dagen (vanaf 4 mei uur of 18 + 5 mei ofzo) iets aan gedaan kunnen worden.

En ja, dan gaan veel mensen alsnog naar die festivals, maar zij hebben dus ook de vrijheid om dat vieren met een festival.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220720307
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 13:11 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Maar ook: hoe moet je dat vieren als je gewoon moet werken?
Ik zag een bericht over Wageningen, en hoe de veteranen daar nu weer zijn om de bevrijding te vieren. Wat zou het mooi zijn als daar een grote groep mensen is om hen te zien en begroeten. Maar vandaag is een gewone werkdag als je geen kinderen thuis hebt van school en dus een vrije dag hebt genomen.

Als we werkelijk zoveel waarde hechten aan Dodenherdenking en Bevrijdingsdag zou daar bijvoorbeeld met vrije dagen (vanaf 4 mei uur of 18 + 5 mei ofzo) iets aan gedaan kunnen worden.

En ja, dan gaan veel mensen alsnog naar die festivals, maar zij hebben dus ook de vrijheid om dat vieren met een festival.
Inderdaad, de eerstvolgende keer dat bevrijdingsdag een vrije dag is, is 2045 (2030, 2035, 2040 vallen in het weekend). Dan hecht je er dus geen belang aan.
pi_220720334
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 12:59 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jammer genoeg zijn er steeds minder echte bevrijdingszaken op 5 mei. Die festivals heb ik helemaal niks mee, maar optochten van oude legervoertuigen, een opvoering van parachutisten of een vliegshow met (oude) militaire toestellen of opvoeringen van toneelstukken rondom de oorlog zag je vroeger volgens mij meer dan nu. Zelfs de aubade met vaderlandsche liederen die we in het dorp hadden toen ik klein was had nog meer met bevrijdingsdag te maken dan de moderne popfestivals van nu.

Er verschijnen vandaag allemaal artikelen dat steeds minder mensen bevrijdingsdag vieren, maar hoe moet je dat dan vieren als je niet naar zo'n 'pop en zuipen' festival wil?
Eens.. ik heb zelf gewoon helemaal niks met massa's mensen bij elkaar (zeker niet na de dodenherdenking met die schreeuwende mafkees, zat vol blauwe plekken daarna en geen uitweg), maar zo'n optochten of vliegshow lijkt me mooi. Hier in de buurt komt af en toe een Lancaster een paar flybys doen bij een locale herdenking, prachtig om te zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')