abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 mei 2026 @ 10:08:09 #1
490410 Dr8gonOfLife
#VaccinatieschadeAwareness
pi_220695017
Zijn jullie 2 minuten stil met de Dodenherdenking?

Ik uiteraard wel, maar de stilte wordt vaak verstoord door kinderen in de wijk met een migratie-achtergrond. Verder kijk ik al een aantal jaar niet meer naar de herdenking op tv.
Love Israël, Israël zal winnen tegen Hamas. De MRNA-crisis is de echte pandemie.
- Een volk dat voor tirannen zwicht,
- zal meer dan lijf en goed verliezen,
- dan dooft het licht. #stoplinks!!
  roze zaterdag 2 mei 2026 @ 10:08:54 #2
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_220695021
Ja
Your beauty never ever scared me.
pi_220695032
Meestal ben ik bij een herdenking aanwezig, zoals op Westerbork, maar ook lokale herdenkingen. Dus ja, ik ben zeker stil. Zelfs als ik in de meivakantie weg ben, probeer ik een herdenking op een Nederlands ereveld te vinden.
pi_220695033
Ook stil inderdaad.
I'm not online, it's just your imagination
pi_220695046
Ja ik ben stil met de dodenherdenking
  zaterdag 2 mei 2026 @ 10:15:53 #6
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_220695060
Ja. Vorig jaar waren we bij het Jannetjesdal en kamp Amersfoort. Dat was indrukwekkend.
pi_220695070
Ja 🇧🇪
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
  Moderator zaterdag 2 mei 2026 @ 10:21:25 #8
5428 crew  miss_sly
pi_220695082
Uiteraard.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 2 mei 2026 @ 10:23:01 #9
284411 crew  heywoodu
pi_220695086
Dat spreekt voor zich.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 10:23:49 #10
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220695090
Absoluut - als je hier al niet 2 minuten stil voor kan zijn dan heb je toch bijzonder weinig fatsoen in je hersens :R
"Hoka Hey!"
  zaterdag 2 mei 2026 @ 10:24:34 #11
363374 Regilio_
exTrEeM rEcHtS
pi_220695095
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 10:23 schreef matspontius het volgende:
Absoluut - als je hier al niet 2 minuten stil voor kan zijn dan heb je toch bijzonder weinig fatsoen in je hersens :R
@r0binhood
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_220695142
Nee, nooit, ik vergeet het altijd. Ben rond dat tijdstip vaak thuis met de kinderen bezig ofzo en dan om 20.15 bedenk ik me opeens, oh ja, dat was er ook nog. Zo is het in elk geval de afgelopen 4-5 jaar gegaan.
-nee-
pi_220695150
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 10:21 schreef miss_sly het volgende:
Uiteraard.
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 10:23 schreef heywoodu het volgende:
Dat spreekt voor zich.
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 10:23 schreef matspontius het volgende:
Absoluut - als je hier al niet 2 minuten stil voor kan zijn dan heb je toch bijzonder weinig fatsoen in je hersens :R
pi_220695153
Ja hoor.
pi_220695154
Ja, met het gezin, de kinderen dus ook. Ook toen de kinderen nog niet stil konden zijn (de eerste levensjaren) wel gedaan, dan zien ze het, en leren het op die manier. En natuurlijk de vlag halfstok op 4 mei en gewoon op 5 mei.
  Moderator zaterdag 2 mei 2026 @ 10:44:37 #16
5428 crew  miss_sly
pi_220695186
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 10:35 schreef Marsenal het volgende:
Nee, nooit, ik vergeet het altijd. Ben rond dat tijdstip vaak thuis met de kinderen bezig ofzo en dan om 20.15 bedenk ik me opeens, oh ja, dat was er ook nog. Zo is het in elk geval de afgelopen 4-5 jaar gegaan.
Wij deden het bewust altijd wel, mét kind. Zetten iets op tv op dat naar 20.00 toewerkte en waren zelf dus stil. Ook toen onze dochter te jong was om het te begrijpen. Want op die manier geef je het goede voorbeeld en vragen ze zich als ze 16 zijn niet af wat dit nou weer voor onzin is. En respecteren ze het of doen het zelf ook.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220695232
Het is niet dat ik er de hele tijd mee bezig ben zoals vroeger dat ik wel naar herdenkingen ging. Als ik er aan denk dan volg ik het op tv maar soms vergeet ik het ook helemaal. In ieder geval zal ik het hele begin van de avond er op letten dat ik niet iets doe wat anderen kan storen.

Zeker de periode dat ik zelf de leeftijd had van die gevallen soldaten vond ik het heel indrukwekkend maar ook onbegrijpelijk dat een oorlog kon ontstaan/bestaan. Nu heb ik daar helaas wat meer kijk op.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_220695265
Ik vind het eigenlijk best triest dat dit ueberhaupt een vraag is.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 10:56:26 #19
505120 RedShoe
Sharp knives create scars
pi_220695268
Ja.
Respect noemt men dat.
Don't follow me. I am lost too
.
Please. There's nothing to do here.
There's nothing. There's just....I mean, there's nothing.
pi_220695281
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 10:55 schreef Bargehassus het volgende:
Ik vind het eigenlijk best triest dat dit ueberhaupt een vraag is.
Misschien is ueberhaupt in dezen niet een heel gelukkige woordkeuze.
Sorry.
pi_220695283
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 10:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wij deden het bewust altijd wel, mét kind. Zetten iets op tv op dat naar 20.00 toewerkte en waren zelf dus stil. Ook toen onze dochter te jong was om het te begrijpen. Want op die manier geef je het goede voorbeeld en vragen ze zich als ze 16 zijn niet af wat dit nou weer voor onzin is. En respecteren ze het of doen het zelf ook.
Oei, ik hoop maar dat de mijne niet respectloos opgroeien!
-nee-
  Moderator zaterdag 2 mei 2026 @ 11:04:20 #22
5428 crew  miss_sly
pi_220695310
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 10:58 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Oei, ik hoop maar dat de mijne niet respectloos opgroeien!
Als je het zo wil lezen, ga je gang.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220695369
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 10:55 schreef Bargehassus het volgende:
Ik vind het eigenlijk best triest dat dit ueberhaupt een vraag is.
Ik heb het idee dat het niet zo zeer om deze vraag te doen was.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 11:20:45 #24
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_220695393
Ik heb zo'n druk leven dat ik het me niet kan permiteren om twee minuten stil te zijn.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 11:22:01 #25
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220695396
Wat als je nou last hebt van stemmen in je hoofd?

En jijzelf wel stil bent en die stemmen niet?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')