Je kan ook hier posten:quote:Op vrijdag 1 mei 2026 18:58 schreef Straatcommando. het volgende:
Jullie zijn lief.
19 is een schitterende leeftijd en ze heeft eigenlijk tot vandaag geen belemmeringen gehad. Veel beter wordt het niet.
Joh, wat een leeftijd. Wat fijn dat ze die leeftijd heeft bereikt zonder al teveel gedoe. Graag wil je zo'n beestje altijd bij je houden, maar helaas..quote:Op vrijdag 1 mei 2026 18:58 schreef Straatcommando. het volgende:
Jullie zijn lief.
19 is een schitterende leeftijd en ze heeft eigenlijk tot vandaag geen belemmeringen gehad. Veel beter wordt het niet.
Prachtigquote:Op vrijdag 1 mei 2026 19:39 schreef Borrelnootje00 het volgende:
Gecondoleerd, ze zal in spirit altijd nog bij je zijn. Ik heb mijn vorige kat gecremeerd en staat met katpootafdruk, potje met haar en in een mooi potje gecremeerd tusssen de planten. (Hij lag het liefst tussen de planten naar buiten te kijken).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
Kreeg zelf ook tranen in de ogen toen de kat waar ik als klein jochie mee ben opgegroeid een spuitje kreeg. Beest mocht me de halve tijd van zijn leven niet en ik was niet aanwezig om het te begrijpen, maar het beestje was onderdeel van mijn leven.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 22:42 schreef capuchon_jongen het volgende:
Rust in vrede, lieve kad
Heel veel sterkte met het verlies van je huisdier. Ik voel echt je pijn TS. Tranen komen in mijn ogen denkend aan mijn hont die ik moest laten inslapen 3 jaar geleden, en dat in dezelfde periode (5 mei 2023)
Rouw is liefde dat voort bestaat maar geen plek meer heeft om heen te gaan.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 18:37 schreef Hetekip het volgende:
Rouw is liefde dat voortbestaat.
Sterkte, hoop dat Floortje nu in de katten hemel is aan het genieten.
Probeer te koesteren wat jullie hebben gehad.
Nou, als je zoals TS een jonge kat adopteert en deze tot 19 jaar kan leven...? Blijft toch iets mooi?quote:Op zaterdag 2 mei 2026 01:01 schreef Hyaenidae het volgende:
Kadden die doodgaan is zowat het ergste wat je kan overkomen in het leven.
2x meegemaakt, voor mij nooit meer een kad.
Het plezier dat je ervan hebt weegt niet op tegen de rouw, het verdriet en depressie die erop volgen.
Ja misschien overdrijf ik dan een beetje. Ik heb ook een kad gehad vanaf een paar maanden oud gehad die 18 jaar werd. Dat was echt mijn maat. Nu heb ik geen poezen meer, maar dat is vooral omdat ik er te weinig thuis voor kan zijn. En een eenzame poes is een ongelukkige poes.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 01:09 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Nou, als je zoals TS een jonge kat adopteert en deze tot 19 jaar kan leven...? Blijft toch iets mooi?
Hoe triest en treurig het ook is, 19 jaar is echt een hele mooie leeftijd voor een kat.
Ja, ik heb nu ook een katje. Hij paste letterlijk in mijn handpalm.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 01:17 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ja misschien overdrijf ik dan een beetje. Ik heb ook een kad gehad vanaf een paar maanden oud gehad die 18 jaar werd. Dat was echt mijn maat. Nu heb ik geen poezen meer, maar dat is vooral omdat ik er te weinig thuis voor kan zijn. En een eenzame poes is een ongelukkige poes.
Veel sterkte. Ik weet al te goed hoe dat voelt. M'n hele leven altijd katten om me heen gehad. Ik kan niet zonder ze.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 18:22 schreef Straatcommando. het volgende:
Mijn lieve Floortje. Ik heb haar uit het asiel gehaald toen ze nog geen jaar oud was.
De laatste tijd ging ze al achteruit, maar was had overduidelijk nog zin in het leven. Vanochtend was het overduidelijk foute boel - dus dierenarts. Waar ik het nieuws kreeg dat haar lijf gewoon op is. Dinsdag staat de afspraak. 19 jaar is ze.
Hoewel het een mooie vorm van verdriet is, want voor mij was ze een deel van mijn leven en ik was voor haar haar hele leven ben ik er toch goed ziek en verdrietig van. Het is helaas het minder leuke gedeelte van huisdieren.
Knuffelen jullie je huisdiertjes vanavond extra voor me?
quote:Op dinsdag 5 mei 2026 15:09 schreef junkiesietze het volgende:
Sterkte
Mijn kad is 7 en ik moet al bijna janken als ik er alleen maar aan denk dat ze ooit dood gaat
Krijgen we nog een mooi fototje van haar?
Zo is het, en dat heb je goed gedaan.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 16:22 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ze is vanmiddag rustig ingeslapen. Lang geleden dat ik me zo verdrietig heb gevoeld, maar het is goed zo. Gezien haar staat hebben we met de dierenarts nog een keer bloedbeeld onderzocht (ze was nog steeds behoorlijk frivool) maar het zou op de "natuurlijke" manier ook niet lang meer hebben geduurd. Nu is haar dat leed besparen gebleven en dat is het allerlaatste wat ik voor d'r heb kunnen doen.
quote:Op dinsdag 5 mei 2026 16:22 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ze is vanmiddag rustig ingeslapen. Lang geleden dat ik me zo verdrietig heb gevoeld, maar het is goed zo. Gezien haar staat hebben we met de dierenarts nog een keer bloedbeeld onderzocht (ze was nog steeds behoorlijk frivool) maar het zou op de "natuurlijke" manier ook niet lang meer hebben geduurd. Nu is haar dat leed besparen gebleven en dat is het allerlaatste wat ik voor d'r heb kunnen doen.
Het is beter zo. Ik worstel altijd verschrikkelijk met mezelf als ik bij de dierenarts een beslissing moet nemen. Ik ben immers geen god die over leven en dood gaat. Op dat moment voel je precies wat je nederige positie als mens is. Maar het beestje pijn laten lijden kun je ook niet over je hart verkrijgen. Ik vind het altijd wel een punt als je een hont of een kad neemt, de kans is groot dat je het dier overleeft. Eén van de redenen dat ik geen dier meer neem, is omdat ik het te moeilijk vind om afscheid te nemen.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 16:22 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit. En ook voor de komende tijd.quote:
Ach lieve Straat.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 16:22 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Gecondoleerd, ze heeft een goede tijd bij jou gehad. Er is verdriet omdat ze er niet meer is, maar wanneer dat een beetje slijt, hoop ik dat wat overblijft; de vreugde is die jullie samen hebben gedeeld.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 16:22 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Als kattenliefhebber, rip. Als ik het zo hoor heeft ze de beste 19 jaar gehad die ze kon krijgen.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 16:22 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |