abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220685706
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 20:54 schreef Soury het volgende:

[..]
Je moet ook maar op tv willen.
Ja dat is waar... voor je het weet zeggen mensen dat je op tv voor gek staan met die klushulponzin.
Wat een gekte. Jammer, maar helaas.
pi_220685707
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 20:54 schreef Soury het volgende:

[..]
Je moet ook maar op tv willen.
Dat ook en je verteld worden dat je een beter leven krijgt met een gewitte muur.
pi_220685708
quote:
2s.gif Op donderdag 30 april 2026 20:54 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Beetje flauw.... ik kan me voorstellen dat hij dat niet kan of zo. Het verbaasde me wel een beetje dat Kjim niet even die spulletjes weer terug ophingen.
Nee hij zei dat hij dat wilden doen, maar het moest zo blijven. Maar misschien ook wel voor de camera zodat je ziet hoe het was.
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_220685715
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 20:53 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Mevrouw mono-toon. Ze lijkt mij aardig onder de plak van Menno, die hoeft maar een verkeerd woordje voor de camera te zeggen en ze krijgt in het donker op haar flikker.
Ze is niet voor niks zo grijs.... Ergens vind ik het zielig (en dat bedoel ik nog serieus ook..).
Ze is erg onzeker en dat zou best eens kunnen komen omdat ze weinig echt zelfstandig mag doen. Waardoor ze dat ook niet kan..
Wat een gekte. Jammer, maar helaas.
pi_220685717
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 20:56 schreef Soury het volgende:

[..]
Nee hij zei dat hij dat wilden doen, maar het moest zo blijven. Maar misschien ook wel voor de camera zodat je ziet hoe het was.
Dat ging toch over de spijkers?

Vulva! Weer doorrrr!
Wat een gekte. Jammer, maar helaas.
pi_220685737
Eerlijke brave Hendrik: "Moet hard werken om die jongens een beetje voor te blijven."
pi_220685758
Haha, toch vind ik hier Steffi wel slim.
pi_220685779
Zo'n eiland in de keuken is echt overrated, zeker in een appartement. Hou die ruimte liever vrij voor een flinke eettafel.
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_220685784
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 21:07 schreef Soury het volgende:
Zo'n eiland in de keuken is echt overrated, zeker in een appartement. Hou die ruimte liever vrij voor een flinke eettafel.
Echt he, zo mee eens.
pi_220685790
Got mens, verf je plafond geel, heb je geen gezeur meer.
pi_220685793
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 21:07 schreef Soury het volgende:
Zo'n eiland in de keuken is echt overrated, zeker in een appartement. Hou die ruimte liever vrij voor een flinke eettafel.
Eens
Alleen die eilanden zijn een soort statussymbool heb ik het idee

Alleen het idee dat mensen er daadwerkelijk een avondje aan borrelen lijkt me klein. Je zit daar enkel om te kijken hoe een ander kookt en misschien om te ontbijten snel
pi_220685795
Oei een rook plafond, dat moet je eerst voorbehandelen anders is het morgen weer geel
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_220685796
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 21:09 schreef Firuze60 het volgende:
Got mens, verf je plafond geel, heb je geen gezeur meer.
Haha dat roken tijdens het witten _O-
Ik zou zi pissig zijn als ik dat zou moeten witten
pi_220685811
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 21:09 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Eens
Alleen die eilanden zijn een soort statussymbool heb ik het idee

Alleen het idee dat mensen er daadwerkelijk een avondje aan borrelen lijkt me klein. Je zit daar enkel om te kijken hoe een ander kookt en misschien om te ontbijten snel
Ja precies en meestal is er dan nog ruimte voor een lullig rond eettafeltje, ik hou er van om aan de keukentafel te leven.
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_220685819
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 21:13 schreef Soury het volgende:

[..]
Ja precies en meestal is er dan nog ruimte voor een lullig rond eettafeltje, ik hou er van om aan de keukentafel te leven.
Ja kun je ook gemakkelijker meer mensen kwijt. Het is gezelliger. Je zit op gelijke hoogte. Je kan de stijl en indeling aanpassen etc etc etc
pi_220685821
quote:
80s.gif Op donderdag 30 april 2026 21:09 schreef Soury het volgende:
Oei een rook plafond, dat moet je eerst voorbehandelen anders is het morgen weer geel
Dit was speciale isolerende verf. Dat was nog net te zien onder het merk dat was afgeplakt.
pi_220685824
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 21:04 schreef Firuze60 het volgende:
Haha, toch vind ik hier Steffi wel slim.
Nou, niet bijzonder.... dat is gewoon onderhandelen. Alleen moet ze daarna niet zo schijnheilig doen dat andere altijd oneerlijk zijn..
Wat een gekte. Jammer, maar helaas.
pi_220685826
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 21:13 schreef Soury het volgende:

[..]
Ja precies en meestal is er dan nog ruimte voor een lullig rond eettafeltje, ik hou er van om aan de keukentafel te leven.
Ik heb nog een afgesloten jaren'60 keukentje en ben daar superblij mee, woon in een rijtje huizen waar alles al is doorgebroken.
  donderdag 30 april 2026 @ 21:15:34 #69
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220685828
quote:
2s.gif Op donderdag 30 april 2026 20:54 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Beetje flauw.... ik kan me voorstellen dat hij dat niet kan of zo. Het verbaasde me wel een beetje dat Kjim niet even die spulletjes weer terug ophingen.
Kan ook zo zijn dat de muur nog niet droog was he.
Drop you like an ill, bad habit
pi_220685830
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 21:14 schreef Elleska het volgende:

[..]
Dit was speciale isolerende verf. Dat was nog net te zien onder het merk dat was afgeplakt.
Ok dat was dan al bekend van te voren.
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_220685841
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 21:16 schreef Soury het volgende:

[..]
Ok dat was dan al bekend van te voren.
Dan nog, het steekt enorm af tegen de muren.
pi_220685854
Ik weet niet hoe bij jullie is, maar ik krijg steeds meer moeite met het feit dat de mensen die geholpen worden met een klusbusklus min of meer verplicht worden om hun zware verhaal te vertellen.

Zoals die Bianca zat te vissen bij die vrouw over dat ze vast wel een zwaar leven had oid en hoe ze daar op doorging :r
Echt respectloos :(
Wat een gekte. Jammer, maar helaas.
pi_220685857
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 21:17 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Dan nog, het steekt enorm af tegen de muren.
Ja dat wel :') Eén muur had een kleurtje. Maar misschien kan ze dat wel zelf nu ze het verschil ziet.
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  donderdag 30 april 2026 @ 21:19:36 #74
136 V.
Like tears in rain...
pi_220685860
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 21:09 schreef Firuze60 het volgende:
Got mens, verf je plafond geel, heb je geen gezeur meer.
Of bruin, net als je gebit.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_220685863
quote:
2s.gif Op donderdag 30 april 2026 21:19 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik weet niet hoe bij jullie is, maar ik krijg steeds meer moeite met het feit dat de mensen die geholpen worden met een klusbusklus min of meer verplicht worden om hun zware verhaal te vertellen.

Zoals die Bianca zat te vissen bij die vrouw over dat ze vast wel een zwaar leven had oid en hoe ze daar op doorging :r
Echt respectloos :(
Dat was echt Talpa kots.
pi_220685866
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 21:15 schreef pmponer het volgende:

[..]
Kan ook zo zijn dat de muur nog niet droog was he.
Nee dat kan niet. Want dan zou ik een domme opmerking hebben gemaakt. En dat is onmogelijk.
Wat een gekte. Jammer, maar helaas.
pi_220685869
quote:
2s.gif Op donderdag 30 april 2026 21:19 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik weet niet hoe bij jullie is, maar ik krijg steeds meer moeite met het feit dat de mensen die geholpen worden met een klusbusklus min of meer verplicht worden om hun zware verhaal te vertellen.

Zoals die Bianca zat te vissen bij die vrouw over dat ze vast wel een zwaar leven had oid en hoe ze daar op doorging :r
Echt respectloos :(
Oh ik dacht dat ik een hard kreng was :o

Goedkope emoties voor kijkcijfers
pi_220685873
quote:
2s.gif Op donderdag 30 april 2026 21:19 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik weet niet hoe bij jullie is, maar ik krijg steeds meer moeite met het feit dat de mensen die geholpen worden met een klusbusklus min of meer verplicht worden om hun zware verhaal te vertellen.

Zoals die Bianca zat te vissen bij die vrouw over dat ze vast wel een zwaar leven had oid en hoe ze daar op doorging :r
Echt respectloos :(
Ik vond het helemaal niet respectloos, ik denk ook dat het even een emotie dingetje is in dit programma.
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_220685874
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 21:19 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Dat was echt Talpa kots.
Alle zenderdingen tegenwoordig wel ja :Y
pi_220685875
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 21:15 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ik heb nog een afgesloten jaren'60 keukentje en ben daar superblij mee, woon in een rijtje huizen waar alles al is doorgebroken.
Toe maar, niet gewoon in 1 huis wonen.... hoe hou je dat bij qua huishouden??
Wat een gekte. Jammer, maar helaas.
  donderdag 30 april 2026 @ 21:21:21 #81
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220685877
quote:
2s.gif Op donderdag 30 april 2026 21:19 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Nee dat kan niet. Want dan zou ik een domme opmerking hebben gemaakt. En dat is onmogelijk.
Ook weer waar, 1 star review!!
Drop you like an ill, bad habit
  donderdag 30 april 2026 @ 21:21:55 #82
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220685879
quote:
2s.gif Op donderdag 30 april 2026 21:20 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Toe maar, niet gewoon in 1 huis wonen.... hoe hou je dat bij qua huishouden??
Hoeveel vierkante meter is dat eigenlijk en moet dat nog verbouwd.
Drop you like an ill, bad habit
pi_220685880
quote:
2s.gif Op donderdag 30 april 2026 21:20 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Toe maar, niet gewoon in 1 huis wonen.... hoe hou je dat bij qua huishouden??
LOL, bedoel dat de meeste huizen in mijn straat de muur tussen de keuken en de doorzonkamer al heel lang geleden hebben doorgebroken.
pi_220685886
Jim houdt van kleine meisjes :X
Wat een gekte. Jammer, maar helaas.
pi_220685888
quote:
2s.gif Op donderdag 30 april 2026 21:22 schreef RobertoCarlos het volgende:
Jim houdt van kleine meisjes :X
Haha ja dat klinkt fout :P
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  donderdag 30 april 2026 @ 21:27:49 #86
136 V.
Like tears in rain...
pi_220685920
Dus nou zijn ze chagrijnig omdat ze zelf niet hebben opgelet?
Ja inderdaad, V. ja.
pi_220685927
Marloes en Patrick vind ik een enorm stel domme klunzen die voortdurend alles wat fout gaat de schuld geeft aan de organisatie.
pi_220685974
Ik snap ook niet dat ze dit soort dingen niet samen bespreken.... ik bedoel: het is nogal wat als je ineens een extra ruimte erbij moet doen.

En dat Marloes dan bijv. kritische vragen stelt, als in: 'Zeg Patrick, ik hoorde dat toch echt anders van Heiko'
Of: "Nou dat lijkt me sterk dat we nu ineens 2 ruimtes moeten opleveren, zal ik dit toch maar niet even checken bij Heiko?"

Ik heb niet het idee dat ze veel praten in hun relatie...
Wat een gekte. Jammer, maar helaas.
pi_220686000
quote:
2s.gif Op donderdag 30 april 2026 21:34 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik snap ook niet dat ze dit soort dingen niet samen bespreken.... ik bedoel: het is nogal wat als je ineens een extra ruimte erbij moet doen.

En dat Marloes dan bijv. kritische vragen stelt, als in: 'Zeg Patrick, ik hoorde dat toch echt anders van Heiko'
Of: "Nou dat lijkt me sterk dat we nu ineens 2 ruimtes moeten opleveren, zal ik dit toch maar niet even checken bij Heiko?"

Ik heb niet het idee dat ze veel praten in hun relatie...
Nou inderdaad, zuur stel zo samen. Kan ie wel een goeie kok zijn, maar dat zegt dus niks. Slim plannen kunnen ze niet, dat bleek al. En Marloes loopt alleen maar te zeiken en te zeuren.
pi_220686004
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 21:21 schreef pmponer het volgende:

[..]
Ook weer waar, 1 star review!!
Het komt allemaal door Heiko :'( :'(
Wat een gekte. Jammer, maar helaas.
pi_220686019
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 21:36 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Nou inderdaad, zuur stel zo samen. Kan ie wel een goeie kok zijn, maar dat zegt dus niks. Slim plannen kunnen ze niet, dat bleek al. En Marloes loopt alleen maar te zeiken en te zeuren.
Ik betwijfel of ie wel zo'n goede kok is... koken is namelijk voor een heel groot deel plannen..
En de kaart van hun restaurant is vrij simpel...
Wat een gekte. Jammer, maar helaas.
pi_220686037
quote:
2s.gif Op donderdag 30 april 2026 21:38 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Ik betwijfel of ie wel zo'n goede kok is... koken is namelijk voor een heel groot deel plannen..
En de kaart van hun restaurant is vrij simpel...
OMG, ja, dat is ook geen aanbeveling dan.
  donderdag 30 april 2026 @ 21:41:17 #93
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220686052
quote:
2s.gif Op donderdag 30 april 2026 21:38 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Ik betwijfel of ie wel zo'n goede kok is... koken is namelijk voor een heel groot deel plannen..
En de kaart van hun restaurant is vrij simpel...
Simpel en eenvoud is misschien wel het lastigste.

Bekijk deze YouTube-video
Drop you like an ill, bad habit
pi_220686075
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 21:21 schreef pmponer het volgende:

[..]
Hoeveel vierkante meter is dat eigenlijk en moet dat nog verbouwd.
140 vierkante meter tussenwoning uit de jaren '60, gewoon rechttoe rechtaan doorzonbouw, drie woonlagen, en een tuintje. Zoon koopt nu een nieuwbouwhuisje tussenwoning van 110 vierkante meter voor meer dan een half miljoen, wel met open keuken.
  donderdag 30 april 2026 @ 21:47:28 #95
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220686088
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 21:45 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
140 vierkante meter tussenwoning uit de jaren '60, gewoon rechttoe rechtaan doorzonbouw, drie verdiepingen en een tuintje. Zoon koopt nu een nieuwbouwhuisje van 110 vierkante meter voor meer dan een half miljoen, wel met open keuken.
het was een grapje dat alle muren in het blok waren doorgebroken.
Wel groot trouwens voor een tussenwoning uit de jaren 60 dan zie je vaker rond de 100 vierkante meter.
Huizenprijzen ga ik het verder niet over hebben, daar verbaas ik me al zeker bijna 5 -10 jaar over.
Drop you like an ill, bad habit
pi_220686091
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 21:41 schreef pmponer het volgende:

[..]
Simpel en eenvoud is misschien wel het lastigste.
Tuurlijk...ik hou ook niet van vreemde ingrediënten puur om interessant te doen. Met goeie techniek kune je met weinig/iets simpels heel lekker koken... Maar iets zegt mij dat hij dat niet doet....maar dat is idd maar een gevoel...

Op dit moment staat er trouwens helemaal geen menukaart op hun site....dat schiet niet op dan...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een gekte. Jammer, maar helaas.
pi_220686098
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 21:45 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
140 vierkante meter tussenwoning uit de jaren '60, gewoon rechttoe rechtaan doorzonbouw, drie woonlagen, en een tuintje. Zoon koopt nu een nieuwbouwhuisje tussenwoning van 110 vierkante meter voor meer dan een half miljoen, wel met open keuken.
O gaan we hier een beetje lopen te op te scheppen? :P
Wat een gekte. Jammer, maar helaas.
pi_220686105
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 21:47 schreef pmponer het volgende:

[..]
het was een grapje dat alle muren in het blok waren doorgebroken.
Wel groot trouwens voor een tussenwoning uit de jaren 60 dan zie je vaker rond de 100 vierkante meter.
Huizenprijzen ga ik het verder niet over hebben, daar verbaas ik me al zeker bijna 5 -10 jaar over.
Klopt hoor, over woonprijzen moeten we het niet hebben. Moet wel bekennen dat mijn huis iets breder is dan de standaard tussenwoning uit de jaren'60. De wijk werd ooit gebouwd voor de iets meer verdienende werknemers, lees tussenbaasjes, van een groot concern.
  donderdag 30 april 2026 @ 21:50:39 #99
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220686108
heb jij een thermomix? Bevalt dat?
In Nederland is de grote moot in de horeca dat ze vooral prefab en makkelijk koken ,ik gok ook wel een beetje dat dat bij die 2 ook zo is.
Drop you like an ill, bad habit
pi_220686115
Het Blok 2026 – Week 6: Calimero-complexen en de besloten burenborrel

Na een korte verbouwingsweek staat de oplevering voor de genderneutrale kinderkamer op het programma. En het mag een wonder heten: zowel Flower en Power(less) als de Trage Tukkers leveren hiermee hun eerste ruimte op. Of nou ja, zo ongeveer. In het eerste geval heeft Flower wat antieke meuk in de kamer gepleurd en een wand (een soort van) geverfd, in het tweede geval hebben de Trage Tukkers een dependance van het Maritiem Museum gerealiseerd. Helemaal af is het zeker niet, maar je zou bijna gaan denken dat beide koppels de weg naar boven hebben gevonden. Met nadruk op zou. Want de turbobooster van de Trage Tukkers is van korte duur als de keuken als volgende oplevering op het programma staat. Iets met een strakke planning die (on)terecht omgegooid kon worden doordat Patrick dacht te denken wat Ray bedoelde terwijl die iets anders zei.

Moppenflopper en Mono-toon leveren (zoals verwacht, want dit hebben ze afgelopen week ettelijke malen kenbaar gemaakt) géén genderneutrale kinderkamer op. In plaats daarvan leveren ze een zolderkamer op die met moeite gestuct is, maar daar is ook wel alles mee gezegd. Niet onbegrijpelijk dat Daan en (zeker) Heiko daar kritiek op leveren. Maar dat schiet ons aller Moppenflopper in het verkeerde keelgat, die dat niet alleen non-verbaal (door zijn middelvingers naar het scherm op te steken) maar ook in duidelijke taal laat merken. Een bloemlezing van de Calimero van deze editie:

“Wat een eikel hè, ongelofelijk.”
“Gelul, dat weet je wel! Wat een mongool.”
“Wat is dit nou? Wat een achterlijke idioot joh! Zoooo… ik ben echt helemaal klaar met die klootzak!”
“Wat is dit nou? 21… 22… Beter is ie al naar huis toe!”
“Wat een slappeling! Wat een poppenkast! Wat is die man nep. Alleen maar om anders op tv over te komen.”
“Als ik hem zie, dan word ik boos. Dus ik hoef hem liever niet te zien. Nee, hij mag langskomen zo vaak als hij wil, maar hij hoeft niks tegen mij te zeggen. Zeg de dingen die je wil zeggen, maar verwacht niks van mij.”


Maar van zodra Heiko de volgende dag verhaal komt halen omdat ie heeft vernomen dat de verongelijkte Moppenflopper nog wat te bespreken heeft, weet die laatste zich geen houding aan te nemen. Hij wil al tegensputterend gerust dingen met Heiko bespreken, maar niet op camera, want “als ik dingen zeg waar ik spijt van krijg, dan moet dat niet op camera.” Ehm… ik vrees dat dat sowieso al gebeurd is o|O

Bij wie de camera ook een stille getuige is van ongeoorloofd gedrag, is bij Schijnheilige Steffie en Gluiperige Gregor. Als er klachten komen van geluidsoverlast en doorwerken tot diep in de nacht wassen zij hun handen in eerste instantie in onschuld. Zelfs als Gluiperd het in feite bekent tegenover Onkel X dat hij tot diep in de nacht heeft doorgewerkt met de daarbij behorende herrie bluft hij nog “ach, wie kan mij wat maken, het staat toch niet op beeld!” Hmm… 1: je zegt dit terwijl er een CAMERAPLOEG NAAST JE ZIT, oetlul! En 2: er hangen beveiligingscamera’s in het pand die jouw noeste arbeid ook in de late uurtjes registreert, Domoor! Helaas worden Pipo en Mamaloe niet berispt voor hun fouten, waardoor ze er wéér mee wegkomen.
En ook Calimero-gedrag is hen niet vreemd, als zij de prijs voor de G-kamer-oplevering aan hun clownsneusjes voorbij zien gaan. Heiko wordt ontboden op het circusterrein om tekst en uitleg te geven, want Gluiperd vindt geheel objectief (AHUM!) dat zij een “veel mooiere ruimte hebben opgeleverd” dus het is allemaal niet eerlijk, ooooh nee!

Power(less) heeft slapeloze nachten, enerzijds door met pijn en moeite de oplevering te willen halen, anderzijds door allerlei vragen rondom de verbouwing. En alsof dat nog niet ellendig genoeg is, raakt hij ook nog zijn toeren over de getrokken klusbusklus. Ik citeer:
“Hoe kunnen ze er in jezusnaam zo’n tyfusklus erbij doen? Godverdegod. Een schutting plaatsen met golfplaten bij iemand in de teringtuin, en anderen kunnen een plafonnetje witten of een balkonnetje schoonspuiten met een hogedrukspuit. Ik vind het gewoon een tyfusstreek dat er zo veel verschil in zit. Ik ga er niks over zeggen.” Juist.
Flower is intussen het vertrouwen kwijtgeraakt in de andere kluskoppels als ze merkt dat het toch allemaal niet zo lief en netjes gaat tussen iedereen. Dat kan natuurlijk niet voor de vrouw met “Positive vibes only!” als mantra. Nog een geluk dat Sergeant Schoonmaak haar klusbusklus wil ruilen, waardoor Flower en Power(less) nu opgescheept raken met het witten van een plafond van een kettingrokende vrouw. Ik citeer nogmaals: “Straks is het bij iemand die rookt en is het plafond geel, dan moeten we eerst nog primeren.” Om zich er vervolgens met één luttel laagje witte verf van af te maken en dan weer snel de benen te nemen :{ _O-

Beige en Boring winnen de kinderkameroplevering en mogen zowel een keukeninstallateur verwelkomen als één weggeven voor een dag. Een vergiftigd cadeau, want iedereen krioelt als mieren om hen heen om kans te maken op die geste. Uiteindelijk nemen ze de meest voor de hand liggende beslissing en geven ze de tweede keukeninstallateur aan Sergeant Schoonmaak en Brave Hendrik. Een ander vergiftigd cadeau is het regelen van de gezamenlijke lunch. Beige is er direct helemaal klaar mee als er in de geïmproviseerde keuken in de voormalige fietsenstalling allerlei keukengerei smerig is achtergelaten of zelfs ontbreekt en roept de hele groep bij elkaar om hen tot de orde te roepen. Het resultaat? Een groot aantal lege magen (want de lunch werd nauwelijks geserveerd) en een hoop onderlinge irritatie. En dan te bedenken dat dit in het leven geroepen was om de verbroedering een handje te helpen :')

Sergeant Schoonmaak en Brave Hendrik hebben weer niet kunnen opleveren. Dennis probeert de frustratie vooraf nog te temperen met een zen-oefening, maar dat haalt weinig uit als de pensionado’s de kritieken van Daan en Heiko te horen krijgen – waarbij ze zich volledig kunnen vinden in de scheldkanonnades van Moppenflopper. Dan krijgen ze van de financiële administratie ook nog eens het bericht dat ze ruim 5000 euro meer hebben uitgegeven dan in de boeken aangegeven staat. Hoog tijd dus om hun heil te zoeken in de drank, waarbij ze het halve Blok optrommelen voor een besloten borrelavond en er zowaar een gezellige avond ontstaat, een compleet contrast na die eerdere rampenlunch.

Over gezelligheid gesproken: “We moeten het toch gezellig maken! Het gaat toch om de gezelligheid?” aldus Tante Til tijdens die beruchte samenkomst. Maar helaas is gezelligheid voor haar en Onkel X ook ver te zoeken. Ze zijn er verbolgen over dat zij de oplevering niet gewonnen hebben, ondanks dat zij als het enige kluskoppel wél de kamer op de zolderverdieping klaar hadden. Als Tante Til na de mislukte lunch probeert tóch nog gezelligheid te creëren door een de Trage Tukkers uit te nodigen voor een kop koffie, wijzen die dit af – om even later gezellig aan de borrel bij Sonja en Hendrik deel te nemen. Ook vindt een groot aantal vissen in het net aangeschafte aquarium de dood door het waterfilter, en alsof het leed nog niet groot genoeg is weet Onkel X het voor elkaar te krijgen Dennis op zijn hart te trappen door tijdens de oplevering een shirt te dragen van Roberto Jacketti & The Scooters, een ‘subtiele’ verwijzing naar Mister ‘Het Blok’ Erik van der Hoff :D Niet gek dus dat het tussen Tante Til en Onkel X ook steeds minder gezellig wordt, al kan ik hem er wel in begrijpen dat ie zo langzamerhand knettergek wordt van haar eeuwige gekakel. Toch jammer dat dat waterfilter niet groot genoeg is…

En verder: laat Schijnheilige Steffie een stukadoor komen om hem direct af te wijzen, schiet Mono-toon weer in de vlekken om keuzestress en krijgen we de onthulling dat er bij Brave Hendrik niet veel meer omhoog komt :{ En dan laat ie ook nog de helft van zijn bier in zijn kruis landen _O-
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')