Ik ben er blij mee en gebruik hem vaak. Daardoor ben ik ook (echt) geinteresseerd geraakt in koken.quote:
Op zich niks mis mee, maar ik reageerde op de stelling hier dat Patrick een goede kok is en dat zou ik dan eerst wel eens willen proeven... afgaande op zijn skills in Het Blok...quote:In Nederland is de grote moot in de horeca dat ze vooral prefab en makkelijk koken ,ik gok ook wel een beetje dat dat bij die 2 ook zo is.
Daar ging ook iets vreemds, de een beweerde dat dat wel mocht en de ander niet. Moet wel zeggen dat je Gregor zelden ziet luieren, die werkt zich de pleuris.quote:Op donderdag 30 april 2026 22:00 schreef RobertoCarlos het volgende:
Trouwens: begreep ik het nou goed dat Gre-goor al aan de woonkamer heeft gewerkt?
Wat is dit voor een programma??
En eerlijk: ik zou, als dit de spelregels kennelijk zijn, inmiddels misschien ook wel de grens opzoeken... als er toch niet gestraft wordt..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat een gekte. Jammer, maar helaas.
quote:Op donderdag 30 april 2026 22:03 schreef RobertoCarlos het volgende:
Over de column van PeterKelder en zijn Ghostwriter geef ik graag het woord aan Clarke:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik heb het even opgezocht in de bouwregels, maar daar staat niet dat het niet mag. Dus ik zie geen probleemquote:Op donderdag 30 april 2026 22:01 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Daar ging ook iets vreemds, de een beweerde dat dat wel mocht en de ander niet. Moet wel zeggen dat je Gregor zelden ziet luieren, die werkt zich de pleuris.
Wat lekt er? De afvoer van de pot? het (inbouw) reservoir? Wat moet er allemaal gebeuren?quote:Op donderdag 30 april 2026 22:12 schreef Firuze60 het volgende:
Even tussendoor, ik moet absoluut een nieuw toilet hebben (oude lekt) op de begane grond en heb nu al twee loodgietersbedrijven benaderd. Foto's opgestuurd en alles, een laat al weken niks van zich horen, nummer twee is iets sneller met de belofte, zodra we het kunnen plannen krijg je een appje. Inmiddels ook al meer dan een week geleden. Krijg adviezen van kennissen om op facebook (heb ik niet) een oproep te doen, want dan kreeg ik gegarandeerd reacties. Hoef geen klunsprutsers hier, heb ervaring met beide bedrijven, die zijn safe. Snap heus wel dat het druk is en er teveel werk is. Hoe krijg ik ze sneller hier, door weer te gaan janken aan de telefoon?
Stom ook dat ik zei, boven is er ook een toilet..
Aansluiting reservoir met de pot lekt, maar aangezien het al zo'n oude toestand is wil ik wel de hele troep vervangen, maar dan zonder al teveel breekwerk of tegelwerk, dus gewoon een nieuwe staande pot met reservoir, kreeg een offerte van 600 euro, dat is dan inclusief alles, ben ik mee akkoord gegaan en toen werd het stil aan de overkant.quote:Op donderdag 30 april 2026 22:25 schreef pmponer het volgende:
[..]
Wat lekt er? De afvoer van de pot? het (inbouw) reservoir? Wat moet er allemaal gebeuren?
Loodgieters werk komt ondanks dat het best rauwdauwers kunnen zijn best secuur namelijk
Mag ik ook vragen wat dat ongeveer kost?
Klinkt niet heel gek qua prijs, wel veel geld voor wat het is maar er is zomaar iemand toch weer een tijdje mee bezig.quote:Op donderdag 30 april 2026 22:30 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Aansluiting reservoir met de pot lekt, maar aangezien het al zo'n oude toestand is wil ik wel de hele troep vervangen, maar dan zonder al teveel breekwerk of tegelwerk, dus gewoon een nieuwe staande pot met reservoir, kreeg een offerte van 600 euro, dat is dan inclusief alles, ben ik mee akkoord gegaan en toen werd het stil aan de overkant.
Ik vond het ook best een aardige offerte, alleen al het brengen en afvoeren van een nieuwe en oude closetpot is al prijzig. Maar had begrepen dat zo'n 'klusje' echt even tussendoor moet als er geen haastklussen zijn. Daarom sta ik volgens mij achteraan in de rij..quote:Op donderdag 30 april 2026 22:37 schreef pmponer het volgende:
[..]
Klinkt niet heel gek qua prijs, wel veel geld voor wat het is maar er is zomaar iemand toch weer een tijdje mee bezig.
Is zo'n zelfde toilet met spoelbak nog in de handel qua maatvoering e.d. Anders is het ook relatief simpel zelf te doen. Als de pot nog goed is zou je zelfs alleen het reservoir kunnen vervangen, maar dan moet het porcelein nog goed zijn en de lekkage dus op de rubbers of de buis zitten. Ik zou gewoon die lui morgen bellen waar je mee akkoord bent gegaan en dat je graag een datum wilt omdat dit wel erg lastig is en jij jou dagen ook in moet plannen.
Vandaar dat je zei dat Steffi dat best handig deed met die stucadoor voor het plafond...quote:Op donderdag 30 april 2026 22:12 schreef Firuze60 het volgende:
Hoe krijg ik ze sneller hier, door weer te gaan janken aan de telefoon?
Ja, of ze nu 750 had genoemd of 600 wat ze zei, deze was duurder.quote:Op donderdag 30 april 2026 22:42 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Vandaar dat je zei dat Steffi dat best handig deed met die stucadoor voor het plafond...
Dan bellen om te vragen wanneer ze in de buurt komenquote:Op donderdag 30 april 2026 22:40 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ik vond het ook best een aardige offerte, alleen al het brengen en afvoeren van een nieuwe en oude closetpot is al prijzig. Maar had begrepen dat zo'n 'klusje' echt even tussendoor moet als er geen haastklussen zijn. Daarom sta ik volgens mij achteraan in de rij..
Geen idee, maar voor 1000 euro had ik het ook prima gevonden, als het maar een keertje wordt gedaan, dat traplopen ben ik inmiddels wel zat..quote:Op donderdag 30 april 2026 22:44 schreef pmponer het volgende:
[..]
Dan bellen om te vragen wanneer ze in de buurt komen
Mij zou het een halve dag kostten dus een ervaren installateur zal het er in een uurtje wel in hebben.
Heb je ook een stopkraan? (meestal niet) Dan moet het water er helemaal af en daar moet je even rekening mee houden wanneer ze langskomen (qua wasmachine of vaatwasser)
Vriendelijk 'zeuren'. Er kan trouwens ook gewoon sprake zijn van een misverstand of dat er ergens een fout is gemaakt. Jij neemt al bij voorbaat aan dat de stilte door de drukte komt...quote:Op donderdag 30 april 2026 22:12 schreef Firuze60 het volgende:
Snap heus wel dat het druk is en er teveel werk is. Hoe krijg ik ze sneller hier, door weer te gaan janken aan de telefoon?
Kan pmponer dit niet even fiksen? Is ook een maatschappelijk belangrijke klus toch?quote:Op donderdag 30 april 2026 22:44 schreef pmponer het volgende:
[..]
Dan bellen om te vragen wanneer ze in de buurt komen
Mij zou het een halve dag kostten dus een ervaren installateur zal het er in een uurtje wel in hebben.
Heb je ook een stopkraan? (meestal niet) Dan moet het water er helemaal af en daar moet je even rekening mee houden wanneer ze langskomen (qua wasmachine of vaatwasser)
quote:Op donderdag 30 april 2026 22:48 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Kan pmponer dit niet even fiksen? Is ook een maatschappelijk belangrijke klus toch?
Mag hij wat mij betreft de klusbus meenemen
Lijkt me niet verstandig, ik ben niet verzekerd en kan geen garanties gevenquote:Op donderdag 30 april 2026 22:48 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Kan pmponer dit niet even fiksen? Is ook een maatschappelijk belangrijke klus toch?
Mag hij wat mij betreft de klusbus meenemen
Daarom ben ik ook niet ingegaan op al die adviezen om het op facebook te zetten. Niks ten nadele van jou, hoor, ik wil gewoon een erkend bedrijf in mijn huis.quote:Op donderdag 30 april 2026 22:52 schreef pmponer het volgende:
[..]
Lijkt me niet verstandig, ik ben niet verzekerd en kan geen garanties geven
Nee ik snap dat, ik heb dat bij bepaalde zaken ook. Dit soort zaken moet gewoon goed zijn en je moet iemand direct kunnen bellen bij problemen. Dus bel die zaak morgen even op en probeer tot een afspraak te komen. Mijn ervaring is wanneer je netjes vraagt er een hoop geregeld kan worden.quote:Op donderdag 30 april 2026 22:55 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Daarom ben ik ook niet ingegaan op al die adviezen om het op facebook te zetten. Niks ten nadele van jou, hoor, ik wil gewoon een erkend bedrijf in mijn huis.
Ze staan in mijn whatsapp nu, dus app morgen wel even met hun AI assistente (haha, grapje). Maar dit is een erkend goed loodgietersbedrijf en die hebben soms nog wel echte mensen aan de lijn.quote:Op donderdag 30 april 2026 22:57 schreef pmponer het volgende:
[..]
Nee ik snap dat, ik heb dat bij bepaalde zaken ook. Dit soort zaken moet gewoon goed zijn en je moet iemand direct kunnen bellen bij problemen. Dus bel die zaak morgen even op en probeer tot een afspraak te komen. Mijn ervaring is wanneer je netjes vraagt er een hoop geregeld kan worden.
Je doet zeg maar een Silvio-tjequote:Op donderdag 30 april 2026 22:52 schreef pmponer het volgende:
[..]
qua background story, wij zijn 2,5 jaar geleden in een woning met potentie getrokken en ben door allerlei voorziene en onvorziene zaken nu bijna een jaar met de badkamer bezig(gelukkig hebben we er 2)
quote:Op donderdag 30 april 2026 22:03 schreef RobertoCarlos het volgende:
Over de column van PeterKelder en zijn Ghostwriter geef ik graag het woord aan Clarke:Haha was het maar zo dat ik een Ghostwriter heb, zou mij een hoop schelen qua typwerk en terugspoelen voor quotesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Oh Friezen, dat moet wel goed komenquote:Op donderdag 30 april 2026 23:01 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ze staan in mijn whatsapp nu, dus app morgen wel even met hun AI assistente (haha, grapje). Maar dit is een erkend goed loodgietersbedrijf en die hebben soms nog wel echte mensen aan de lijn.
https://tib-spoelstra.nl/
Ik loop soms wel zo te foeteren jaquote:Op donderdag 30 april 2026 23:04 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Je doet zeg maar een Silvio-tje
En woon zelf in Drachten, dus ik wil voorrang hebben..quote:Op donderdag 30 april 2026 23:05 schreef pmponer het volgende:
[..]
Oh Friezen, dat moet wel goed komen
Nou, al jouw moeite levert mij wel lachsalvo's op dus geen moeite voor niks..quote:Op donderdag 30 april 2026 23:05 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Haha was het maar zo dat ik een Ghostwriter heb, zou mij een hoop schelen qua typwerk en terugspoelen voor quotes
Je doet zeg maar een Mennootje dus. En wat doe je bij niet-Friezen die over het zebrapad lopen?quote:Op donderdag 30 april 2026 23:07 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
En woon zelf in Drachten, dus ik wil voorrang hebben..
De hulp van de Frysian Border Patrol inroepen natuurlijkquote:Op vrijdag 1 mei 2026 10:22 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Je doet zeg maar een Mennootje dus. En wat doe je bij niet-Friezen die over het zebrapad lopen?
Grappig, ik ben juist blij dat er weinig onderlinge ruzie is ten opzichte van vorig jaar, toen was het gewoon stelselmatig pestgedrag en uitsluiting onderling. En die stylingopdrachten van twee seizoenen geleden die een halve aflevering in beslag namen vond ik helemaal rampzalig. Dan vind ik die klusbusklusjes meer in lijn van het geheel, hoewel die tearjerkers mij ook iets teveel van het goede zijnquote:Op vrijdag 1 mei 2026 02:35 schreef Cosima het volgende:
de sfeer is wel heel anders dan vorig jaar. er zijn teveel koppels en te weinig ruzie vind ik. en ik mis die styling opdrachten, die waren wel leuk al ben ik heel erg blij dat die styliste niet meer mee doen.
Oh, dan kun je maandag je lol weer opquote:die klusjes bij zielige mensen spoel ik door. vind ik zo ongemakkelijk.
Zeker weten, heb mijn woning in mijn uppie moeten opknappen en niet dat ik nou alles maar kan maar van verven ben ik nog nooit ziek geworden dus dat is het minste wat je zou kunnen doen. Voor de zwaardere klussen moest ik jammer genoeg een klusjesman inhuren maar dan heb ik het over schuttingen en een overkapping timmeren. Die vrouwen daar zijn er alleen maar voor de inrichting? O ja, vergeet het geroddel niet, daar zijn ze ook zo goed in daar. En Sylvio met zijn pijnlijke rug heeft het eindelijk voor elkaar gekregen zijn luie vrouw ook aan het werk te zetten met het plafond. Waar ze trouwens wéér met een minuscuul verfrollertje het plafond aan het doen was,quote:Op donderdag 30 april 2026 18:02 schreef RobertoCarlos het volgende:
Gelukkig zijn hier in dit topic wél sterke, geemancipeerde vrouwen![]()
![]()
![]()
Ben ik erg achterdochtig als ik zou zeggen dat Bianca Silvio soms ook een beetje (emotioneel) manipuleert?
Haha, nee, braaf appje met de vraag of ze een indicatie kan geven hoelang het nog gaat duren aangezien ik over twee weken logees krijg en het lastig is met maar een werkend toilet. (van die logees is een smoes..quote:Op vrijdag 1 mei 2026 10:22 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Je doet zeg maar een Mennootje dus. En wat doe je bij niet-Friezen die over het zebrapad lopen?
Hopelijk helpt je smoes.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 15:01 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Haha, nee, braaf appje met de vraag of ze een indicatie kan geven hoelang het nog gaat duren aangezien ik over twee weken logees krijg en het lastig is met maar een werkend toilet. (van die logees is een smoes..)
Vorig jaar waren vooral Noami en Victor erg vervelend. Dat mis ik ook niet.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 12:48 schreef PeterKelder het volgende:
Grappig, ik ben juist blij dat er weinig onderlinge ruzie is ten opzichte van vorig jaar, toen was het gewoon stelselmatig pestgedrag en uitsluiting onderling.
Helemaal mee eens. Ben vorig jaar afgehaakt vanwege de agressie in Het Blok (want dat was het)quote:Op vrijdag 1 mei 2026 16:27 schreef Rocket Ride het volgende:
[..]
Vorig jaar waren vooral Noami en Victor erg vervelend. Dat mis ik ook niet.
Toch is er nu onderhuids ook veel irritatie, komt er nog wel uit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 1 mei 2026 19:01 schreef Firuze60 het volgende:
Ze staan op Funda
Maar dat zal zijn nadat Ray de boel gefatsoeneerd heeft.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat sowiesoquote:Op vrijdag 1 mei 2026 19:06 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Maar dat zal zijn nadat Ray de boel gefatsoeneerd heeft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door Firuze60 op 01-05-2026 19:30:59 ]
quote:Op vrijdag 1 mei 2026 19:22 schreef Firuze60 het volgende:
IddSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door PeterKelder op 01-05-2026 22:01:18 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 1 mei 2026 19:01 schreef Firuze60 het volgende:
Ze staan op Funda
Zo, die zien er best wel goed uit maar mag ook wel voor die prijs!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik mis de woning van Bianca en haar baardmans, althans die fel-rode muur en de rotswand!![]()
quote:Op vrijdag 1 mei 2026 20:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |