abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 april 2026 @ 15:18:25 #101
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220678382
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 15:17 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Is ongeveer de enige eenheid die niet is opgeroepen op de Veluwe _O-
Lekker dan :') :') :')
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 29 april 2026 @ 15:19:58 #102
284411 crew  heywoodu
pi_220678392
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 15:06 schreef Slobeend het volgende:
Brandhaard is vlakbij de Knobbel zo te zien.
Ook bij de Scheepsbel, dat is aan de Nunspeet-kant.
  Redactie Frontpage woensdag 29 april 2026 @ 15:45:53 #103
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220678515
https://globe.adsbexchange.com/?icao=48044a,480446,480440

Bijzonder bezoekje aan Teuge om bij te tanken, en nr3 er bij

[ Bericht 6% gewijzigd door Watmoetjenou op 29-04-2026 15:51:10 ]
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 29 april 2026 @ 15:50:26 #104
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_220678540
https://globe.adsbexchange.com/?icao=480440

GRZLY83 onderweg, nu wél de derde Chinook.
  Redactie Frontpage woensdag 29 april 2026 @ 15:51:36 #105
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220678548
quote:
7s.gif Op woensdag 29 april 2026 15:50 schreef Pino112 het volgende:
https://globe.adsbexchange.com/?icao=480440

GRZLY83 onderweg, nu wél de derde Chinook.
Oh was net te laat
  woensdag 29 april 2026 @ 15:53:23 #106
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
  Redactie Frontpage woensdag 29 april 2026 @ 15:59:28 #107
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220678588
quote:
Beetje laffe beelden wel, in Amerika hadden er al 6 nieuwshelikopters boven gevlogen, of stond een verslaggever in het midden van de vuurzee :P
  Redactie Frontpage woensdag 29 april 2026 @ 16:07:44 #108
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220678669


Volgende...
  woensdag 29 april 2026 @ 16:12:06 #109
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_220678699
twitter
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 29 april 2026 @ 16:15:29 #110
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_220678723
https://www.defensie.nl/o(...)e-schietkamp-t-harde

Woensdag 8.30 tot 16.00 uur Geweer- en mitrailleurvuur, kanon en werken met explosieven Noord en Zuid Geen

Denk dat de oefening van morgen afgelast wordt.
  Redactie Frontpage woensdag 29 april 2026 @ 16:16:18 #111
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220678728
Schrik me dood, ineens geluid bij de NOS stream
pi_220678734
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 13:39 schreef DrDentz het volgende:
Zitten de militairen nu gewoon granaten te gooien in droge heide?
Nee, nu niet meer
  Redactie Frontpage woensdag 29 april 2026 @ 16:17:23 #113
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220678735
quote:
7s.gif Op woensdag 29 april 2026 16:15 schreef Pino112 het volgende:
https://www.defensie.nl/o(...)e-schietkamp-t-harde

Woensdag 8.30 tot 16.00 uur Geweer- en mitrailleurvuur, kanon en werken met explosieven Noord en Zuid Geen

Denk dat de oefening van morgen afgelast wordt.
Moeten ze maar pinda pinda roepen.
  woensdag 29 april 2026 @ 16:18:59 #114
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_220678742
quote:
7s.gif Op woensdag 29 april 2026 16:15 schreef Pino112 het volgende:
https://www.defensie.nl/o(...)e-schietkamp-t-harde

Woensdag 8.30 tot 16.00 uur Geweer- en mitrailleurvuur, kanon en werken met explosieven Noord en Zuid Geen

Denk dat de oefening van morgen afgelast wordt.
Kunnen ze mooi de tactiek van de verschroeide aarde oefenen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  Redactie Frontpage woensdag 29 april 2026 @ 16:28:59 #115
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220678797
  woensdag 29 april 2026 @ 16:32:06 #116
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_220678812
Het houdt niet op, niet vanzelf:

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_220678813
Al die arme dieren die levend verbranden ;(
  Redactie Frontpage woensdag 29 april 2026 @ 16:32:41 #118
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220678815
Met 3 helikopters is dat water ook zo weg, maarja, het was toch een beetje een lullige plas.

  Redactie Sport / Supervogel woensdag 29 april 2026 @ 16:32:42 #119
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_220678816
quote:
Dit gaat de komende dagen nog wel even door met de toenemende warmte en die wind. Pas zondag wat regen.
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 29 april 2026 @ 16:35:12 #120
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_220678830


Kijk als dus de hele regio al bijna leeg is moeten ze ff van wat verder komen.

Klarenbeek is 30km.
  Redactie Frontpage woensdag 29 april 2026 @ 16:38:57 #121
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220678849
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 16:32 schreef Masberum het volgende:
Al die arme dieren die levend verbranden ;(
Die dieren zorgen meestal wel dat ze optijd weg zijn, maar al die vissen die ineens in een heide liggen, die komen er niet meer bovenop :o
  Redactie Frontpage woensdag 29 april 2026 @ 16:43:43 #122
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220678867
Friesland joined de groep

  FOK!Fotograaf woensdag 29 april 2026 @ 16:45:34 #123
842 Zorro
Z
pi_220678874
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 16:38 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Die dieren zorgen meestal wel dat ze optijd weg zijn, maar al die vissen die ineens in een heide liggen, die komen er niet meer bovenop :o
Die liggen er nu toch al bovenop?
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  woensdag 29 april 2026 @ 16:45:56 #124
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220678877
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 16:38 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Die dieren zorgen meestal wel dat ze optijd weg zijn, maar al die vissen die ineens in een heide liggen, die komen er niet meer bovenop :o
Padden kunnen niet snel lopen ;(
  woensdag 29 april 2026 @ 16:46:21 #125
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220678881
quote:
7s.gif Op woensdag 29 april 2026 16:35 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]

Kijk als dus de hele regio al bijna leeg is moeten ze ff van wat verder komen.

Klarenbeek is 30km.
Waarom doen ze Lunteren niet? Die kunnen dan ook gelijk mooie beelden maken
  Redactie Frontpage woensdag 29 april 2026 @ 16:49:03 #126
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220678896
https://globe.adsbexchange.com/?icao=480449,480440,480446,48044a

Chinook nummer 4 ook onderweg. (Al zal er ook wel een keer eentje worden afgelost)
  woensdag 29 april 2026 @ 16:49:41 #127
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220678900
quote:
7s.gif Op woensdag 29 april 2026 16:35 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]

Kijk als dus de hele regio al bijna leeg is moeten ze ff van wat verder komen.

Klarenbeek is 30km.
Deze komen vn nog verder!



Maar is het nog steeds niet onder controle? Of is dit gewoon aflossing?
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 29 april 2026 @ 16:51:48 #128
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_220678912
quote:
7s.gif Op woensdag 29 april 2026 16:49 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Deze komen vn nog verder!

[ afbeelding ]

Maar is het nog steeds niet onder controle? Of is dit gewoon aflossing?
Granietstraat lijkt me een nieuwe (brand)melding en niet een UGS oid. Dit is in 't Harde zelf aan de andere kant van de snelweg.
  woensdag 29 april 2026 @ 16:53:36 #129
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220678922
quote:
7s.gif Op woensdag 29 april 2026 16:51 schreef Pino112 het volgende:

[..]
Granietstraat lijkt me een nieuwe (brand)melding en niet een UGS oid. Dit is in 't Harde zelf aan de andere kant van de snelweg.
Ik zie het ja! Nog een nieuwe brand :o :o :o
  Redactie Frontpage woensdag 29 april 2026 @ 16:55:51 #130
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220678932
quote:
7s.gif Op woensdag 29 april 2026 16:51 schreef Pino112 het volgende:

[..]
Granietstraat lijkt me een nieuwe (brand)melding en niet een UGS oid. Dit is in 't Harde zelf aan de andere kant van de snelweg.
Vliegvuur?
  Redactie Frontpage woensdag 29 april 2026 @ 17:01:32 #131
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220678954
https://globe.adsbexchang(...)480446,48044a,48080c

Een 5e heli, dit keer geen Chinook lijkt ook die kant op te gaan. En wederom een tankbeurt op Teuge.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 29 april 2026 @ 17:06:57 #132
284411 crew  heywoodu
pi_220678982
quote:
7s.gif Op woensdag 29 april 2026 16:51 schreef Pino112 het volgende:

[..]
Granietstraat lijkt me een nieuwe (brand)melding en niet een UGS oid. Dit is in 't Harde zelf aan de andere kant van de snelweg.
Dat is wel de grens van de bebouwde kom, als ik op 't Harde woonde zou ik me daar toch een beetje zorgen gaan maken :@

De Granietstraat grenst overigens aan de Brandweg, ha!
  woensdag 29 april 2026 @ 17:12:59 #133
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_220678999
quote:
9s.gif Op woensdag 29 april 2026 17:06 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Dat is wel de grens van de bebouwde kom, als ik op 't Harde woonde zou ik me daar toch een beetje zorgen gaan maken :@

De Granietstraat grenst overigens aan de Brandweg, ha!
Je zou denken dat graniet brandwerend is.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  Redactie Frontpage woensdag 29 april 2026 @ 17:13:31 #134
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220679002
#werkenbijdeNOS :') Gewoon 20x dezelfde vraag stellen.

https://nos.nl/livestream(...)slaggever-ter-plekke
  woensdag 29 april 2026 @ 17:25:09 #135
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220679046
Den Ham is nu ook zeer grote brand :o Ook wel serieus daar dus
  Redactie Frontpage woensdag 29 april 2026 @ 17:26:01 #136
510587 crew  Watmoetjenou
  Redactie Frontpage woensdag 29 april 2026 @ 17:29:53 #137
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220679063


Teamuitje
  Moderator woensdag 29 april 2026 @ 17:37:57 #138
388664 crew  Dotteke
pi_220679117
Wauw, heftige brand, hopelijk hebben ze hem snel onder controle
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
pi_220679908
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 14:51 schreef Slobeend het volgende:

[..]
Heerderstrand genot @:de_kraam
Ik heb ooit een handtekening van Paul Bosvelt en Edwin Zoetebier gekregen in 't Harde.

Komt wel erg dichtbij zo.
Ciao ciao, doei doei, al het goeie.
pi_220679992
quote:
7s.gif Op woensdag 29 april 2026 16:15 schreef Pino112 het volgende:
https://www.defensie.nl/o(...)e-schietkamp-t-harde

Woensdag 8.30 tot 16.00 uur Geweer- en mitrailleurvuur, kanon en werken met explosieven Noord en Zuid Geen

Denk dat de oefening van morgen afgelast wordt.
"Byzonderheden: geen". :+
  woensdag 29 april 2026 @ 20:00:36 #141
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_220679993
quote:
14s.gif Op woensdag 29 april 2026 19:49 schreef De_Kraam het volgende:

[..]
Ik heb ooit een handtekening van Paul Bosvelt en Edwin Zoetebier gekregen in 't Harde.

Komt wel erg dichtbij zo.
Je verzamelt handtekeningen van onbekende voetballers? Mag ik van jou Edwin Zoetebier, dan krijg je van mij Otman Bakkal.
  woensdag 29 april 2026 @ 20:31:53 #142
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220680206
Ook recent weer bosbranden in Putten en Enschede zie ik op 112meldingen
  Redactie Frontpage woensdag 29 april 2026 @ 20:56:44 #143
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220680471
Alle heli's zijn nu loesoe
  Redactie Frontpage woensdag 29 april 2026 @ 21:11:09 #144
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220680604
Ik ben geen expert, maar volgens mij is het feit dat het donker wordt juist wel handig om te kijken waar nog brandhaarden zijn.
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 29 april 2026 @ 21:14:29 #145
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_220680637
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 21:11 schreef Watmoetjenou het volgende:
Ik ben geen expert, maar volgens mij is het feit dat het donker wordt juist wel handig om te kijken waar nog brandhaarden zijn.
Protocol, zal wel te gevaarlijk zijn met heli's.
Neem aan dat de droneteams wel gewoon doorgaan.
  Redactie Frontpage woensdag 29 april 2026 @ 21:23:21 #146
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220680717
quote:
7s.gif Op woensdag 29 april 2026 21:14 schreef Pino112 het volgende:

[..]
Protocol, zal wel te gevaarlijk zijn met heli's.
Neem aan dat de droneteams wel gewoon doorgaan.
Zal ook ongetwijfeld wel, maar denk dat de politie nog wel gaat vliegen.
pi_220680761
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 21:11 schreef Watmoetjenou het volgende:
Ik ben geen expert, maar volgens mij is het feit dat het donker wordt juist wel handig om te kijken waar nog brandhaarden zijn.
Denk dat dat niet heel veel uit maakt aangezien je dat veel efficienter kan doen met infrarood/warmtebeeld camera’s, die zullen ze wel zowel overdag als in de nacht gebruiken.
  Redactie Frontpage woensdag 29 april 2026 @ 21:37:26 #148
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220680826
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 21:28 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Denk dat dat niet heel veel uit maakt aangezien je dat veel efficienter kan doen met infrarood/warmtebeeld camera’s, die zullen ze wel zowel overdag als in de nacht gebruiken.
Ook dan. De omgeving is in elk geval koud
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 30 april 2026 @ 06:34:00 #149
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_220681660
We gaan door met een grote brand in Kessel (Limburg), zowel op de grond als in bomen.
https://www.ad.nl/112-nie(...)er-ingezet~af6ec839/

Heli is om 6u gealarmeerd dus die gaat ook binnenkort vliegen.
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 30 april 2026 @ 09:42:12 #150
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_220682185
Eén GRZLY onderweg:
https://globe.adsbexchange.com/?icao=480441

[ Bericht 10% gewijzigd door Pino112 op 30-04-2026 09:45:01 (eentje maar) ]
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 30 april 2026 @ 12:53:15 #151
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_220682859
En (weer) een ZGB op de Oirschotse Heide;

P 1 BOB-01 (Zeer gr. BR) BR heide (Uitbr zeer hoog) Oirschotse Heide Oirschot 22-5382 22-5281 22-5162 22-5181 22-5164 22-5084 22-5165 22-5182 22-5166 22-5086 22-5693
  donderdag 30 april 2026 @ 13:07:42 #152
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_220682921
GLV-V in de hens

CH-47Fen onderweg + PH-PXE
  donderdag 30 april 2026 @ 13:26:53 #153
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220683048
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 16:38 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Die dieren zorgen meestal wel dat ze optijd weg zijn, maar al die vissen die ineens in een heide liggen, die komen er niet meer bovenop :o
Wel meteen gebakken vis voor de brandweerlieden :9 :Y)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 30 april 2026 @ 13:46:42 #154
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_220683153
DHC inzet bij Kessel, vooralsnog niet bij Oirschot.
pi_220683436
Op de Oirschotse Heide in Noord-Brabant is donderdag een natuurbrand uitgebroken. De brand ontstond tijdens een militaire oefening, bevestigt de Koninklijke Marechaussee.

Opnieuw natuurbrand op defensieterrein, nu in Assen
Op een oefenterrein van Defensie aan de Zoom in Assen is woensdagavond brand uitgebroken. Een gebied van ongeveer vijftig bij vijftig meter stond volledig in brand.

Wat zijn ze allemaal aan het doen bij Defensie?
  donderdag 30 april 2026 @ 14:54:47 #156
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220683510
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 14:37 schreef DefKu het volgende:
Op de Oirschotse Heide in Noord-Brabant is donderdag een natuurbrand uitgebroken. De brand ontstond tijdens een militaire oefening, bevestigt de Koninklijke Marechaussee.

Opnieuw natuurbrand op defensieterrein, nu in Assen
Op een oefenterrein van Defensie aan de Zoom in Assen is woensdagavond brand uitgebroken. Een gebied van ongeveer vijftig bij vijftig meter stond volledig in brand.

Wat zijn ze allemaal aan het doen bij Defensie?
Nou ja, bij oefeningen met live munitie komen er natuurlijk ook vonken/vuur en explosies kijken.

Maar wellicht is het voortaan raadzaam dat men rekening houdt met droge omstandigheden.

Tenzij het de bedoeling is om ook de brandweer scherp ende alert te houden :D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 30 april 2026 @ 15:05:21 #157
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_220683575
Geen tijd alles hier door te spitten.

Heeft @AchJa hier al aangegeven dat zo’n brand als ook bij oirschot vaak voorkomt en maar om te oefenen is?
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 30 april 2026 @ 15:41:17 #158
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_220683778
P 2 BON-09 Bijstand (Hand Crew) Brink De BST PKP BST A50 Li Klarenbeek Apeldoorn 04-2680 042389 05-9064 05-5481 05-3401 05-5401

Denk dat de Handcrew van Overijssel wordt ingezet in Weert.
pi_220683819
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 14:54 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Nou ja, bij oefeningen met live munitie komen er natuurlijk ook vonken/vuur en explosies kijken.

Maar wellicht is het voortaan raadzaam dat men rekening houdt met droge omstandigheden.

Tenzij het de bedoeling is om ook de brandweer scherp ende alert te houden :D
Kennelijk is het ontstaan door een Chinook die vracht oppikte. Er stonden meerdere mensen foto's te maken.
De brand in Weert is inmiddels grip 2, dan is er nog de brand in Kessel, die was grip 1 en op de grens met Brabant brandt het bij Overloon. Zie dan maar je personeel te verdelen. De wind drijft de rook van Weert nu richting Eindhoven. Die pluim is hier in Helmond goed te zien.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_220683835
:o de brand bij Weert heeft Kempen Airport bereikt en dreigt daar over te slaan naar de kerosine tanks: https://www.omroepbrabant(...)aan-op-kerosinetanks
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 30 april 2026 @ 15:57:18 #161
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_220683869
De Chinook van Kessel is verplaatst naar Weert:
https://globe.adsbexchange.com/?icao=480440
  donderdag 30 april 2026 @ 15:59:59 #162
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_220683885
Het land Land van Rob Jetten fikt af @RamboDirk
  donderdag 30 april 2026 @ 16:01:00 #163
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_220683888
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 15:48 schreef d.k. het volgende:
:o de brand bij Weert heeft Kempen Airport bereikt en dreigt daar over te slaan naar de kerosine tanks: https://www.omroepbrabant(...)aan-op-kerosinetanks
Grote biem incoming. *O* *O* *O*
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  donderdag 30 april 2026 @ 16:01:08 #164
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220683890
quote:
14s.gif Op donderdag 30 april 2026 15:57 schreef Pino112 het volgende:
De Chinook van Kessel is verplaatst naar Weert:
https://globe.adsbexchange.com/?icao=480440
Ik hoorde hem inderdaad niet meer nee.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_220683934
De natuurbrand op het militaire oefenterrein in Weert zeer groot. Het nabijgelegen Kempen Airport is ontruimd.

De veiligheidsregio Limburg Noord spreekt van een brand van 500.000 vierkante meter.
pi_220683954
Stukje ‘tactiek van de verschroeide aarde’
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_220683963
Is er niet gewoon opzet in het spel :')
Zonder wrijving geen glans
pi_220683972
Militairen denken dat ze alles mogen. Dit is typisch weer zich niet aan de regels houden en denken van kan wel joh.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 30 april 2026 @ 16:17:39 #169
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220683991
Wel opvallend al die branden op militaire terreinen. Zullen het niet de Russen zijn die de oefeningen willen saboteren?
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 30 april 2026 @ 16:20:22 #170
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_220684000
Tweede Chinook onderweg naar de Weerterheide.

https://globe.adsbexchange.com/?icao=480440,480446

Incident is opgeschaald naar GRIP 3.
  Redactie Frontpage donderdag 30 april 2026 @ 16:21:07 #171
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220684005
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 15:05 schreef Nebelwerfer het volgende:
Geen tijd alles hier door te spitten.

Heeft @:achja hier al aangegeven dat zo’n brand als ook bij oirschot vaak voorkomt en maar om te oefenen is?
Beetje onzinnig om te oefenen als het halve land in de brand staat
  donderdag 30 april 2026 @ 16:22:00 #172
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220684008
De brand in weert is ondertussen ook zo groot dat de rookwolk op satelliet te zien is
  donderdag 30 april 2026 @ 16:22:22 #173
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_220684009
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 16:21 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Beetje onzinnig om te oefenen als het halve land in de brand staat
Dat zou op zich wel een goede oefening zijn.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_220684012
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2026 16:20 schreef Pino112 het volgende:
Tweede Chinook onderweg naar de Weerterheide.

https://globe.adsbexchange.com/?icao=480440,480446

Incident is opgeschaald naar GRIP 3.
Dat komt weinig voor. Er staan ook best wat vliegtuigen daar geparkeerd, die zijn echt niet allemaal opgestegen voor de brand.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_220684051
Gekopieerd uit ander topic:

En bij Assen _O-

Zeer grote natuurbrand op Militair Oefenterrein Assen: peloton natuurbrandbestrijding opgeroepen https://share.google/q4NqMlko3bOlKBxb

Opzet? Van een verwardieër?
pi_220684054
Oh die in Assen was al eerder, sorry.
pi_220684074
https://www.nu.nl/binnenland/6394278/
quote:
Defensie: oefenterreinen kunnen komende dagen gewoon gebruikt blijven worden
Ondanks de vele branden die op militaire oefenterreinen uitbreken, kunnen ze gewoon gebruikt blijven worden, laat een woordvoerder van de Landmacht aan NU.nl weten. De geplande oefeningen bij 't Harde zijn vandaag wel geschrapt vanwege de grote brand die daar gisteren uitbrak en nog altijd woedt.

Op alle overige oefenterreinen kunnen wat de Landmacht betreft de geplande oefeningen doorgaan "volgens de geldende voorschriften".
pi_220684083
Is nu elk brandje landelijk nieuws na die grote? 8)7
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220684087
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2026 16:22 schreef Starhopper het volgende:
De brand in weert is ondertussen ook zo groot dat de rookwolk op satelliet te zien is
Ik woon zo'n 10km van Weert de andere kant op, vanaf hier ook goed te zien.
pi_220684094
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 16:12 schreef Haags het volgende:
Is er niet gewoon opzet in het spel :')
Tja, als je met bommen en granaten gaat strooien in een gortdroog bos kun je daar wel van spreken. Laat het dan ook maar ongecontroleerd uitbranden allemaal :')
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  Redactie Frontpage donderdag 30 april 2026 @ 16:48:53 #181
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220684110
quote:
Ik ben benieuwd of de brandweer er ook zo over denkt.
  donderdag 30 april 2026 @ 16:49:06 #182
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220684112
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 16:40 schreef Discombobulate het volgende:
Is nu elk brandje landelijk nieuws na die grote? 8)7
Die in Weert is net zo groot.
pi_220684167
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2026 16:49 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Die in Weert is net zo groot.
En dichtbij een vliegveld en de rook trekt richting bewoond gebied. Bovendien op grens van provincies/de grens met België. Er wordt echt niet zomaar grip 3 gegeven, dat is redelijk zeldzaam
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  donderdag 30 april 2026 @ 17:03:05 #184
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220684169
Op de scanner is te horen dat het aan de linkerflank aan het uitbreiden is richting zuiden. Maar ik weet niet wat de linkerflank is. Maar de heli's hebben ook last van de rook en kunnen niet in de buurt van het vliegveld komen en proberen aan de zuidzijde uitbreiding te voorkomen.
  donderdag 30 april 2026 @ 17:03:32 #185
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_220684172
AZC Budel geruimd.

Ik bedoel ontruimd @Zipportal @de_boswachter
  donderdag 30 april 2026 @ 17:08:33 #186
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_220684196
Weinig beelden. Doofpot.
  Spellchecker donderdag 30 april 2026 @ 17:09:41 #187
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  donderdag 30 april 2026 @ 17:11:01 #188
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220684209
quote:
"De asielzoekers worden in eerste instantie begeleid naar de openbare weg, buiten de poort. Vanuit daar wordt gekeken waar zij tijdelijk kunnen worden opgevangen."

Ja en dan moeten ze met 1500 in de rook aan de weg staan :') Wacht dan met evacueren tot je vervoer hebt ofzo.
pi_220684211
quote:
Ook wel bijzonder dat een militair oefenterrein blijkbaar zo dicht bij een account ligt.

Maar sow ... daar brand het ook wel flink
pi_220684212
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2026 15:41 schreef Pino112 het volgende:
P 2 BON-09 Bijstand (Hand Crew) Brink De BST PKP BST A50 Li Klarenbeek Apeldoorn 04-2680 042389 05-9064 05-5481 05-3401 05-5401

Denk dat de Handcrew van Overijssel wordt ingezet in Weert.
Aardig stukje rijden met blauw-blauw
  Redactie Frontpage donderdag 30 april 2026 @ 17:12:41 #191
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220684219
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2026 17:11 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Vanuit daar wordt gekeken waar zij tijdelijk kunnen worden opgevangen."
Plek zat gelukkig...
  donderdag 30 april 2026 @ 17:13:39 #192
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220684223
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2026 15:41 schreef Pino112 het volgende:
P 2 BON-09 Bijstand (Hand Crew) Brink De BST PKP BST A50 Li Klarenbeek Apeldoorn 04-2680 042389 05-9064 05-5481 05-3401 05-5401

Denk dat de Handcrew van Overijssel wordt ingezet in Weert.
Zijn die al uitgerust van gisteren dan? Wat een helden dit!
pi_220684224
quote:
"Vanuit daar wordt gekeken waar zij tijdelijk kunnen worden opgevangen."
Zolang ze hier maar niet aan komen kloppen.
pi_220684229
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 16:41 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Ik woon zo'n 10km van Weert de andere kant op, vanaf hier ook goed te zien.
25km verderop is die pluim van Weert ook goed te zien.

Voor het extra sfeer effect kun je hier tegelijkertijd nog een brandlucht ruiken afkomstig uit de Heidense Bossen.


2
  donderdag 30 april 2026 @ 17:15:39 #195
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220684236
De helikopters zetten in op de zuidzijde. En afhankelijk van de rook proberen ze stukje noordelijker mee te pakken
  Redactie Frontpage donderdag 30 april 2026 @ 17:16:20 #196
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220684237
Trekt de rook ook over België? Zo ja, is er al een BE-alert uitgestuurd?
pi_220684249
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2026 17:13 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Zijn die al uitgerust van gisteren dan? Wat een helden dit!
Meestal zijn er (veel) meer vrijwilligers met de betreffende training dan het aantal mensen waar een ploeg uit bestaat. De mensen die nu op pad gestuurd worden gebruiken hetzelfde materieel (en daarmee nummers van auto's etc) maar zijn waarschijnlijk "verse" mensen.

Vorige week was de brandweer hier uit het dorp al in de middag/avond al 8u bezig geweest met een Grip1 brand een eindje verderop. Om vervolgens twee uur nadat ze terug waren op de kazerne weer opgepiept te worden voor wat uiteindelijk een grip1 in eigen dorp werd waar ze de hele nacht bezig zijn geweest.
Maar een brandweerpost met één bluswagen heeft doorgaans 20+ vrijwilligers. Op de wagen gaat maar 6 man mee dus er zijn er dan een stuk of 15 die niet bij het eerste incident waren en die dus relatief "fris" naar de nieuwe melding toe kunnen.

Nu staat de wagen nog in de kazerne, omdat alle omliggende dorpen druk zijn bij de Geldende bossen en/of Weert.
pi_220684252
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 17:16 schreef Watmoetjenou het volgende:
Trekt de rook ook over België? Zo ja, is er al een BE-alert uitgestuurd?
Nee, rook trekt naar het Noordwesten.
  Spellchecker donderdag 30 april 2026 @ 17:20:37 #199
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220684258
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 17:16 schreef Watmoetjenou het volgende:
Trekt de rook ook over België? Zo ja, is er al een BE-alert uitgestuurd?
@BE
  donderdag 30 april 2026 @ 17:22:21 #200
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220684264
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 17:18 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Meestal zijn er (veel) meer vrijwilligers met de betreffende training dan het aantal mensen waar een ploeg uit bestaat. De mensen die nu op pad gestuurd worden gebruiken hetzelfde materieel (en daarmee nummers van auto's etc) maar zijn waarschijnlijk "verse" mensen.

Vorige week was de brandweer hier uit het dorp al in de middag/avond al 8u bezig geweest met een Grip1 brand een eindje verderop. Om vervolgens twee uur nadat ze terug waren op de kazerne weer opgepiept te worden voor wat uiteindelijk een grip1 in eigen dorp werd waar ze de hele nacht bezig zijn geweest.

Nu staat de wagen nog in de kazerne, omdat alle omliggende dorpen druk zijn bij de Geldende bossen en/of Weert.
Ooh beter! Anders zou je echt uitgeput raken als brandweer tijdens dagen als deze. Helden!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')