abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 30 april 2026 @ 12:53:15 #151
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_220682859
En (weer) een ZGB op de Oirschotse Heide;

P 1 BOB-01 (Zeer gr. BR) BR heide (Uitbr zeer hoog) Oirschotse Heide Oirschot 22-5382 22-5281 22-5162 22-5181 22-5164 22-5084 22-5165 22-5182 22-5166 22-5086 22-5693
  donderdag 30 april 2026 @ 13:07:42 #152
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_220682921
GLV-V in de hens

CH-47Fen onderweg + PH-PXE
  donderdag 30 april 2026 @ 13:26:53 #153
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220683048
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 16:38 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Die dieren zorgen meestal wel dat ze optijd weg zijn, maar al die vissen die ineens in een heide liggen, die komen er niet meer bovenop :o
Wel meteen gebakken vis voor de brandweerlieden :9 :Y)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 30 april 2026 @ 13:46:42 #154
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_220683153
DHC inzet bij Kessel, vooralsnog niet bij Oirschot.
pi_220683436
Op de Oirschotse Heide in Noord-Brabant is donderdag een natuurbrand uitgebroken. De brand ontstond tijdens een militaire oefening, bevestigt de Koninklijke Marechaussee.

Opnieuw natuurbrand op defensieterrein, nu in Assen
Op een oefenterrein van Defensie aan de Zoom in Assen is woensdagavond brand uitgebroken. Een gebied van ongeveer vijftig bij vijftig meter stond volledig in brand.

Wat zijn ze allemaal aan het doen bij Defensie?
  donderdag 30 april 2026 @ 14:54:47 #156
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220683510
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 14:37 schreef DefKu het volgende:
Op de Oirschotse Heide in Noord-Brabant is donderdag een natuurbrand uitgebroken. De brand ontstond tijdens een militaire oefening, bevestigt de Koninklijke Marechaussee.

Opnieuw natuurbrand op defensieterrein, nu in Assen
Op een oefenterrein van Defensie aan de Zoom in Assen is woensdagavond brand uitgebroken. Een gebied van ongeveer vijftig bij vijftig meter stond volledig in brand.

Wat zijn ze allemaal aan het doen bij Defensie?
Nou ja, bij oefeningen met live munitie komen er natuurlijk ook vonken/vuur en explosies kijken.

Maar wellicht is het voortaan raadzaam dat men rekening houdt met droge omstandigheden.

Tenzij het de bedoeling is om ook de brandweer scherp ende alert te houden :D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 30 april 2026 @ 15:05:21 #157
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_220683575
Geen tijd alles hier door te spitten.

Heeft @AchJa hier al aangegeven dat zo’n brand als ook bij oirschot vaak voorkomt en maar om te oefenen is?
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 30 april 2026 @ 15:41:17 #158
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_220683778
P 2 BON-09 Bijstand (Hand Crew) Brink De BST PKP BST A50 Li Klarenbeek Apeldoorn 04-2680 042389 05-9064 05-5481 05-3401 05-5401

Denk dat de Handcrew van Overijssel wordt ingezet in Weert.
pi_220683819
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 14:54 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Nou ja, bij oefeningen met live munitie komen er natuurlijk ook vonken/vuur en explosies kijken.

Maar wellicht is het voortaan raadzaam dat men rekening houdt met droge omstandigheden.

Tenzij het de bedoeling is om ook de brandweer scherp ende alert te houden :D
Kennelijk is het ontstaan door een Chinook die vracht oppikte. Er stonden meerdere mensen foto's te maken.
De brand in Weert is inmiddels grip 2, dan is er nog de brand in Kessel, die was grip 1 en op de grens met Brabant brandt het bij Overloon. Zie dan maar je personeel te verdelen. De wind drijft de rook van Weert nu richting Eindhoven. Die pluim is hier in Helmond goed te zien.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_220683835
:o de brand bij Weert heeft Kempen Airport bereikt en dreigt daar over te slaan naar de kerosine tanks: https://www.omroepbrabant(...)aan-op-kerosinetanks
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 30 april 2026 @ 15:57:18 #161
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_220683869
De Chinook van Kessel is verplaatst naar Weert:
https://globe.adsbexchange.com/?icao=480440
  donderdag 30 april 2026 @ 15:59:59 #162
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_220683885
Het land Land van Rob Jetten fikt af @RamboDirk
  donderdag 30 april 2026 @ 16:01:00 #163
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_220683888
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 15:48 schreef d.k. het volgende:
:o de brand bij Weert heeft Kempen Airport bereikt en dreigt daar over te slaan naar de kerosine tanks: https://www.omroepbrabant(...)aan-op-kerosinetanks
Grote biem incoming. *O* *O* *O*
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  donderdag 30 april 2026 @ 16:01:08 #164
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220683890
quote:
14s.gif Op donderdag 30 april 2026 15:57 schreef Pino112 het volgende:
De Chinook van Kessel is verplaatst naar Weert:
https://globe.adsbexchange.com/?icao=480440
Ik hoorde hem inderdaad niet meer nee.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_220683934
De natuurbrand op het militaire oefenterrein in Weert zeer groot. Het nabijgelegen Kempen Airport is ontruimd.

De veiligheidsregio Limburg Noord spreekt van een brand van 500.000 vierkante meter.
pi_220683954
Stukje ‘tactiek van de verschroeide aarde’
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_220683963
Is er niet gewoon opzet in het spel :')
Zonder wrijving geen glans
pi_220683972
Militairen denken dat ze alles mogen. Dit is typisch weer zich niet aan de regels houden en denken van kan wel joh.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 30 april 2026 @ 16:17:39 #169
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220683991
Wel opvallend al die branden op militaire terreinen. Zullen het niet de Russen zijn die de oefeningen willen saboteren?
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 30 april 2026 @ 16:20:22 #170
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_220684000
Tweede Chinook onderweg naar de Weerterheide.

https://globe.adsbexchange.com/?icao=480440,480446

Incident is opgeschaald naar GRIP 3.
  Redactie Frontpage donderdag 30 april 2026 @ 16:21:07 #171
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220684005
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 15:05 schreef Nebelwerfer het volgende:
Geen tijd alles hier door te spitten.

Heeft @:achja hier al aangegeven dat zo’n brand als ook bij oirschot vaak voorkomt en maar om te oefenen is?
Beetje onzinnig om te oefenen als het halve land in de brand staat
  donderdag 30 april 2026 @ 16:22:00 #172
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220684008
De brand in weert is ondertussen ook zo groot dat de rookwolk op satelliet te zien is
  donderdag 30 april 2026 @ 16:22:22 #173
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_220684009
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 16:21 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Beetje onzinnig om te oefenen als het halve land in de brand staat
Dat zou op zich wel een goede oefening zijn.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_220684012
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2026 16:20 schreef Pino112 het volgende:
Tweede Chinook onderweg naar de Weerterheide.

https://globe.adsbexchange.com/?icao=480440,480446

Incident is opgeschaald naar GRIP 3.
Dat komt weinig voor. Er staan ook best wat vliegtuigen daar geparkeerd, die zijn echt niet allemaal opgestegen voor de brand.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_220684051
Gekopieerd uit ander topic:

En bij Assen _O-

Zeer grote natuurbrand op Militair Oefenterrein Assen: peloton natuurbrandbestrijding opgeroepen https://share.google/q4NqMlko3bOlKBxb

Opzet? Van een verwardieėr?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')