abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220684054
Oh die in Assen was al eerder, sorry.
pi_220684074
https://www.nu.nl/binnenland/6394278/
quote:
Defensie: oefenterreinen kunnen komende dagen gewoon gebruikt blijven worden
Ondanks de vele branden die op militaire oefenterreinen uitbreken, kunnen ze gewoon gebruikt blijven worden, laat een woordvoerder van de Landmacht aan NU.nl weten. De geplande oefeningen bij 't Harde zijn vandaag wel geschrapt vanwege de grote brand die daar gisteren uitbrak en nog altijd woedt.

Op alle overige oefenterreinen kunnen wat de Landmacht betreft de geplande oefeningen doorgaan "volgens de geldende voorschriften".
pi_220684083
Is nu elk brandje landelijk nieuws na die grote? 8)7
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220684087
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2026 16:22 schreef Starhopper het volgende:
De brand in weert is ondertussen ook zo groot dat de rookwolk op satelliet te zien is
Ik woon zo'n 10km van Weert de andere kant op, vanaf hier ook goed te zien.
pi_220684094
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 16:12 schreef Haags het volgende:
Is er niet gewoon opzet in het spel :')
Tja, als je met bommen en granaten gaat strooien in een gortdroog bos kun je daar wel van spreken. Laat het dan ook maar ongecontroleerd uitbranden allemaal :')
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  Redactie Frontpage donderdag 30 april 2026 @ 16:48:53 #181
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220684110
quote:
Ik ben benieuwd of de brandweer er ook zo over denkt.
  donderdag 30 april 2026 @ 16:49:06 #182
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220684112
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 16:40 schreef Discombobulate het volgende:
Is nu elk brandje landelijk nieuws na die grote? 8)7
Die in Weert is net zo groot.
pi_220684167
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2026 16:49 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Die in Weert is net zo groot.
En dichtbij een vliegveld en de rook trekt richting bewoond gebied. Bovendien op grens van provincies/de grens met België. Er wordt echt niet zomaar grip 3 gegeven, dat is redelijk zeldzaam
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  donderdag 30 april 2026 @ 17:03:05 #184
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220684169
Op de scanner is te horen dat het aan de linkerflank aan het uitbreiden is richting zuiden. Maar ik weet niet wat de linkerflank is. Maar de heli's hebben ook last van de rook en kunnen niet in de buurt van het vliegveld komen en proberen aan de zuidzijde uitbreiding te voorkomen.
  donderdag 30 april 2026 @ 17:03:32 #185
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_220684172
AZC Budel geruimd.

Ik bedoel ontruimd @Zipportal @de_boswachter
  donderdag 30 april 2026 @ 17:08:33 #186
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_220684196
Weinig beelden. Doofpot.
  Spellchecker donderdag 30 april 2026 @ 17:09:41 #187
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  donderdag 30 april 2026 @ 17:11:01 #188
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220684209
quote:
"De asielzoekers worden in eerste instantie begeleid naar de openbare weg, buiten de poort. Vanuit daar wordt gekeken waar zij tijdelijk kunnen worden opgevangen."

Ja en dan moeten ze met 1500 in de rook aan de weg staan :') Wacht dan met evacueren tot je vervoer hebt ofzo.
pi_220684211
quote:
Ook wel bijzonder dat een militair oefenterrein blijkbaar zo dicht bij een account ligt.

Maar sow ... daar brand het ook wel flink
pi_220684212
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2026 15:41 schreef Pino112 het volgende:
P 2 BON-09 Bijstand (Hand Crew) Brink De BST PKP BST A50 Li Klarenbeek Apeldoorn 04-2680 042389 05-9064 05-5481 05-3401 05-5401

Denk dat de Handcrew van Overijssel wordt ingezet in Weert.
Aardig stukje rijden met blauw-blauw
  Redactie Frontpage donderdag 30 april 2026 @ 17:12:41 #191
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220684219
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2026 17:11 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Vanuit daar wordt gekeken waar zij tijdelijk kunnen worden opgevangen."
Plek zat gelukkig...
  donderdag 30 april 2026 @ 17:13:39 #192
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220684223
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2026 15:41 schreef Pino112 het volgende:
P 2 BON-09 Bijstand (Hand Crew) Brink De BST PKP BST A50 Li Klarenbeek Apeldoorn 04-2680 042389 05-9064 05-5481 05-3401 05-5401

Denk dat de Handcrew van Overijssel wordt ingezet in Weert.
Zijn die al uitgerust van gisteren dan? Wat een helden dit!
pi_220684224
quote:
"Vanuit daar wordt gekeken waar zij tijdelijk kunnen worden opgevangen."
Zolang ze hier maar niet aan komen kloppen.
pi_220684229
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 16:41 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Ik woon zo'n 10km van Weert de andere kant op, vanaf hier ook goed te zien.
25km verderop is die pluim van Weert ook goed te zien.

Voor het extra sfeer effect kun je hier tegelijkertijd nog een brandlucht ruiken afkomstig uit de Heidense Bossen.


2
  donderdag 30 april 2026 @ 17:15:39 #195
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220684236
De helikopters zetten in op de zuidzijde. En afhankelijk van de rook proberen ze stukje noordelijker mee te pakken
  Redactie Frontpage donderdag 30 april 2026 @ 17:16:20 #196
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220684237
Trekt de rook ook over België? Zo ja, is er al een BE-alert uitgestuurd?
pi_220684249
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2026 17:13 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Zijn die al uitgerust van gisteren dan? Wat een helden dit!
Meestal zijn er (veel) meer vrijwilligers met de betreffende training dan het aantal mensen waar een ploeg uit bestaat. De mensen die nu op pad gestuurd worden gebruiken hetzelfde materieel (en daarmee nummers van auto's etc) maar zijn waarschijnlijk "verse" mensen.

Vorige week was de brandweer hier uit het dorp al in de middag/avond al 8u bezig geweest met een Grip1 brand een eindje verderop. Om vervolgens twee uur nadat ze terug waren op de kazerne weer opgepiept te worden voor wat uiteindelijk een grip1 in eigen dorp werd waar ze de hele nacht bezig zijn geweest.
Maar een brandweerpost met één bluswagen heeft doorgaans 20+ vrijwilligers. Op de wagen gaat maar 6 man mee dus er zijn er dan een stuk of 15 die niet bij het eerste incident waren en die dus relatief "fris" naar de nieuwe melding toe kunnen.

Nu staat de wagen nog in de kazerne, omdat alle omliggende dorpen druk zijn bij de Geldende bossen en/of Weert.
pi_220684252
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 17:16 schreef Watmoetjenou het volgende:
Trekt de rook ook over België? Zo ja, is er al een BE-alert uitgestuurd?
Nee, rook trekt naar het Noordwesten.
  Spellchecker donderdag 30 april 2026 @ 17:20:37 #199
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220684258
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 17:16 schreef Watmoetjenou het volgende:
Trekt de rook ook over België? Zo ja, is er al een BE-alert uitgestuurd?
@BE
  donderdag 30 april 2026 @ 17:22:21 #200
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220684264
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 17:18 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Meestal zijn er (veel) meer vrijwilligers met de betreffende training dan het aantal mensen waar een ploeg uit bestaat. De mensen die nu op pad gestuurd worden gebruiken hetzelfde materieel (en daarmee nummers van auto's etc) maar zijn waarschijnlijk "verse" mensen.

Vorige week was de brandweer hier uit het dorp al in de middag/avond al 8u bezig geweest met een Grip1 brand een eindje verderop. Om vervolgens twee uur nadat ze terug waren op de kazerne weer opgepiept te worden voor wat uiteindelijk een grip1 in eigen dorp werd waar ze de hele nacht bezig zijn geweest.

Nu staat de wagen nog in de kazerne, omdat alle omliggende dorpen druk zijn bij de Geldende bossen en/of Weert.
Ooh beter! Anders zou je echt uitgeput raken als brandweer tijdens dagen als deze. Helden!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')