abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220703165
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 10:59 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ik zag eens een lijst voorbij komen van 'bekende hoogbegaafde mensen', waar zowel Trump als Melania werden genoemd. Ik weet niet waar dat vandaan komt, maar dikke kans dat ie dat al een tijdje de kat probeert wijs te maken.
De enige mensen die Trump hoogbegaafd noemen zijn dat zelf niet. Iedereen met een HBO-waardig IQ kan zien hoe a-intellectueel Trump is. Hij leest niet, weet vrijwel niets en is just winging it zodra hem iets wordt gevraagd waar echte kennis voor is vereist. Tel daarbij zijn leesvaardigheden en spraak bij op (ook vroeger, want al kwam het er wat vloeiender uit, er was nog steeds weinig intellectueels aan) en het is duidelijk dat de beste man zich ingekocht heeft bij de dure opleidingen en op zijn best een gemiddeld IQ heeft.
Iedereen die dat ontkent legt zijn kaarten bloot.
beter een knipoog dan een blauw oog
  zondag 3 mei 2026 @ 11:28:05 #202
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220703198
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:22 schreef GarlandBriggs het volgende:
https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3mksxkb3tmj26

Ik blijf benadrukken dat Trump per week minimaal 30 dingen doet of roept, zoals bovenstaand voorbeeld, waarbij je kunt zeggen:

"Als Biden dat zou zeggen of doen, zou het volledige medialandschap 2 weken over elkaar buitelen met de meest groteske headlines over hoe oud, ongeschikt en dement hij wel niet zou zijn".

Maar elke keer als Trump het zegt: *crickets*

Volledige radiostilte... :')
Het is sowieso altijd iets waarvoor de gemiddelde Westerse leider voor moet aftreden. En als je naar Zuid-Korea kijkt; ....and then some. Al gaan die zelfs over tot doodstraf.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zondag 3 mei 2026 @ 15:21:19 #203
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220705179
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:23 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
De enige mensen die Trump hoogbegaafd noemen zijn dat zelf niet. Iedereen met een HBO-waardig IQ kan zien hoe a-intellectueel Trump is. Hij leest niet, weet vrijwel niets en is just winging it zodra hem iets wordt gevraagd waar echte kennis voor is vereist. Tel daarbij zijn leesvaardigheden en spraak bij op (ook vroeger, want al kwam het er wat vloeiender uit, er was nog steeds weinig intellectueels aan) en het is duidelijk dat de beste man zich ingekocht heeft bij de dure opleidingen en op zijn best een gemiddeld IQ heeft.
Iedereen die dat ontkent legt zijn kaarten bloot.
Jezelf kunnen (laten) inkopen aan een opleiding en die met totaal andere verworven "vaardigheden"; cum laude afronden, kan ook duiden op hoogbegaafdheid. Om vervolgens iemand die de wijze waarop dan ter discussie stelt, als betekenisloos te (kunnen) negeren.

Moet regelmatig terugdenken hoe Trump de eminente Fauci destijds wegzette als een kwakzalver. bron:abc
Ik zie ook nog die doctor/expert immunologie (Birx?) tijdens een persco, de kaken strak op elkaar houden toen Trump stelde dat Covid19 mogelijk kon worden bestreden met inwendig UV straling en het injecteren van chloorverbindingen.
Typisch voorbeeld wat toen en nog steeds gebeurd; waar absolute stupiditeit het wint van aangetoonde wetenschap en Trump over Fauci stelde "nice man" but "made a lot of mistakes,". Probleem, opnieuw, was dat Trump niet werd en kon worden tegengesproken.

Trump zelf rechtvaardigt zijn stupiditeiten met de (door zijn psyche opgelegde) uitweg dat hij in voorkomende gevallen; slechts sarcastisch is, een grapje maakt of simpelweg iets voor mogelijk wil houden om zo de gemoederen in beweging te brengen. Je moet wel ongeėvenaard "intelligent" zijn om een onzinnig gezegde te kunnen omvatten.
Zoals Trump zelf stelt, Trump heeft altijd gelijk en waar dat anders is, is bedoeld om ze dat eerste bij te brengen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 3 mei 2026 @ 15:38:43 #204
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_220705298
Als William T. Kelley niet “late” was, was hij vast nu al voor het een of andere wissewasje aangeklaagd.

Late Professor William T. Kelley taught Marketing at Wharton School of Business and Finance, University of Pennsylvania, for 31 years, ending with his retirement in 1982. Dr. Kelley, who also had vast experience as a business consultant, was the author of a then-widely used textbook called Marketing Intelligence -- The Management of Marketing Information (originally published by P. Staples, London, 1968). Dr. Kelley taught marketing management to both undergraduate and graduate students at Wharton. www.upenn.edu/… Dr. Bill was one of my closest friends for 47 years when we lost him at 94 about six years ago. Bill would have been 100 this year.
Donald J. Trump was an undergraduate student at Wharton for the latter two of his college years, having been graduated in 1968. www.thedp.com/…
Professor Kelley told me 100 times over three decades that “Donald Trump was the dumbest goddam student I ever had.” I remember his emphasis and inflection — it went like this — “Donald Trump was the dumbest goddam student I ever had.” Dr. Kelley told me this after Trump had become a celebrity but long before he was considered a political figure. Dr. Kelley often referred to Trump’s arrogance when he told of this — that Trump came to Wharton thinking he already knew everything.
https://www.facebook.com/(...)-a/9695246167180058/

[ Bericht 0% gewijzigd door la_perle_rouge op 03-05-2026 16:04:55 ]
  maandag 4 mei 2026 @ 05:22:15 #205
323401 Kijkertje
met filter
pi_220710425

[ Bericht 16% gewijzigd door Kijkertje op 04-05-2026 07:09:35 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_220712925
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 10:40 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dat hele land kunnen we nu wel totaal afschrijven. Zoveel is op het moment wel duidelijk. Ik houd mijn hart dan ook vast voor wat er in november komen gaat.
Trump, zomer 2024: “You have to vote for me on November 5. After that, you don’t have to worry about voting anymore.”

Aankomende rechters zwijgen over het 22e amendement van de Grondwet.

Bekijk deze YouTube-video

Voor een democratische rechtsstaat met een balans tussen de wetgevende, uitvoerende en rechtsprekende is de VS een inderdaad een kansloos land geworden.

Trump weet dat, Hegseth weet dat, Vance weet dat, en daarom blijven ze gewoon, en plein publique, aan hun lijn en aan Project 2025 vasthouden. Ondanks de beroerde peilingen. Want, en plein publique, aankomende leden van de rechtsprekende macht weigeren, en plein publique, gewoon de meeste simpele examenvraag te beantwoorden. En dat gaat, als ze eenmaal zijn benoemd, niet meer veranderen.

November wordt een farce.
En andere 'novembers' eveneens.

[ Bericht 7% gewijzigd door Toby56 op 04-05-2026 13:42:25 ]
Ik doe het ff rustig aan.
pi_220714664
Paus benoemt 3 dagen voor hij Rubio ontmoet een illegale immigrant tot bisschop van de meest Trumpgezinde staat, West-Virginia. Eerder benoemde hij al een in de Dominicaanse Republiek geboren man die als priester ongedocumenteerde vluchtelingen hielp in New York als bisschop van Florida.

https://www.nd.nl/geloof/(...)ot-bisschop-van-mees

Het lijkt er op dat deze in Amerika populaire Amerikaanse paus echt wel een beetje op oorlogspad is met Trump en dat gaat de Republikeinen dan heel veel pijn kunnen doen (22% van de Amerikanen is katholiek, zo'n 70% van die katholieken stemt republikeins). Ben benieuwd wat voor effect dit gaat hebben.
pi_220714685
Let the Games begin…
pi_220714715
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 17:49 schreef Hanca het volgende:
Paus benoemt 3 dagen voor hij Rubio ontmoet een illegale immigrant tot bisschop van de meest Trumpgezinde staat, West-Virginia. Eerder benoemde hij al een in de Dominicaanse Republiek geboren man die als priester ongedocumenteerde vluchtelingen hielp in New York als bisschop van Florida.

Het lijkt er op dat deze in Amerika populaire Amerikaanse paus echt wel een beetje op oorlogspad is met Trump en dat gaat de Republikeinen dan heel veel pijn kunnen doen (22% van de Amerikanen is katholiek, zo'n 70% van die katholieken stemt republikeins). Ben benieuwd wat voor effect dit gaat hebben.
Ik zou het plan wel weten.
Paus Leo scoort, zo heeft Trump al gezegd, heel slecht op het gebied van veiligheid.

En paus Leo heeft al gezegd dat hij niet bang is voor Trump.
Want hij heeft Gods woord aan zijn zijde.
Net als de ayatollahs die ook Gods woord aan hun zijde hebben.
En die waren en zijn ook niet bang voor Trump.

Dus is het eenvoudig een kwestie van pausje opsporen in zijn slecht beveiligde verblijfplaats (hooguit een stel Zwitsers met een middeleeuwse lans), pausje uit de weg ruimen, om zodoende de bevolking van Vaticaanstad de gelegenheid te geven om een opstand tegen de curie te beginnen waarna ze hun staat veiliger kunnen maken.
Die bevolking is Trump natuurlijk enorm dankbaar en toegewijd, en dus zal de gemiddelde MAGA-katholiek in de VS ook wel weer tot het juiste inzicht komen.
  maandag 4 mei 2026 @ 18:21:44 #210
13309 nostra
ask why
pi_220714861
WaPo exclusive

https://wapo.st/4tdgBRA
Wait for the ricochet.
Ein Besonderes unter den Besten.
pi_220714889
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2026 18:21 schreef nostra het volgende:
WaPo exclusive

[ afbeelding ]

https://wapo.st/4tdgBRA
Rick Nieman haalde gisteren bij WNL op Zondag glunderend deze ICE kampen aan toen het ging over terugkeerhubs en dat "rechters moeilijk willen doen" :r :r Yesilgoz en Victor Pak (een vroegoude jongeman van EW) knikten mee.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2026 18:25:26 ]
  maandag 4 mei 2026 @ 18:31:58 #212
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220714931
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 17:49 schreef Hanca het volgende:

Zelfs Jezus zal of zou opzij gezet worden door diehard MAGA's. Ik zou er niet eens van opkijken als Trump het Vaticaan laat aanvallen om lLeo vast te zetten.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  maandag 4 mei 2026 @ 18:45:42 #213
323401 Kijkertje
met filter
pi_220715030
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 4 mei 2026 @ 18:52:33 #214
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_220715059
quote:
Waar is die klaplul mee bezig joh :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 4 mei 2026 @ 18:54:17 #215
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220715068
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 18:52 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Waar is die klaplul mee bezig joh :')
Ja dat vroegen ze van die Oostenrijkse schilder ook af. Sommige autocraten steken de wereld gewoon graag in de fik.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220715079
Ah hoe deze keer? Met een whatsappje of slack berichtje ofzo?
pi_220715103
Euh…volgens zeggen zijn Cubanen al weken aan het onderhandelen in Washington met die en gene.
  maandag 4 mei 2026 @ 19:03:42 #218
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220715124
Trumponomics:

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Moderator maandag 4 mei 2026 @ 19:04:40 #219
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220715137
Iran levert gods gezondene al lang geen narcistische dopaminerush meer op dus het is de hoogste tijd voor een ander avontuur.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 4 mei 2026 @ 19:07:42 #220
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_220715185
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 18:55 schreef Straatcommando. het volgende:
Ah hoe deze keer? Met een whatsappje of slack berichtje ofzo?
Met kekke miems per twiets natuurlijk.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_220715216
quote:
81s.gif Op maandag 4 mei 2026 19:04 schreef xpompompomx het volgende:
Iran levert gods gezondene al lang geen narcistische dopaminerush meer op dus het is de hoogste tijd voor een ander avontuur.
Niet alleen dat, dat avontuurtje begint een nachtmerrie te worden voor hem

Hij heeft een nieuw succes nodig.
  maandag 4 mei 2026 @ 19:15:05 #222
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_220715251
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 19:11 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Cuba wordt 'bevrijd'.
Sancties worden opgeheven.
Cubaanse diaspora in de VS keert weer terug.
Republikeinen verliezen Florida.

14.gif
pi_220715328
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 18:31 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Zelfs Jezus zal of zou opzij gezet worden door diehard MAGA's. Ik zou er niet eens van opkijken als Trump het Vaticaan laat aanvallen om lLeo vast te zetten.
Dat was dan ook mijn voorstel. Dat voorstel was het bericht van een totaal gestoorde fantast, maar inderdaad, dat is in feite wat Trump ook is, maar, aangezien hij POTUS is, kan hij tot nu toe vrij veel van zijn gestoorde fantasieėn - en die van Project 2025 - werkelijkheid laten worden... op z'n minst tijdelijk.

Als ik mijn bericht/voorstel in Google Translate gooi en het daarna opstuur naar het Witte Huis, dan heb ik direct een goedbetaalde baan op kosten van de Amerikaanse belastingbetaler: Senior Advisor US Department of the Vatican. Voor het welslagen van mijn 'operation Pope Leo' kan ik, samen met Paula White, God in tongen aanspreken. Succes verzekerd.

Trump neemt alleen de "best people" aan, zelfs vooral als het gestoorde fantasten zijn.

8)7
  maandag 4 mei 2026 @ 19:39:53 #224
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_220715512
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 19:11 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Denk dat Trump weinig last van nachtmerries heeft. Hij begint gewoon een nieuw avontuur. Iran-->Cuba is niets anders dan gouden gympen-->Trump phones.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 04-05-2026 20:36:11 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_220715538
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2026 19:39 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Denk dat Trump weinig last van nachtmerries heeft. Hij begint gewoon een nieuw avontuur. Iran-->Cuba is niets anders dan gouden gympen-->Trumphones.
Gezien wat er momenteel weer in die verdomde Straat van Hormuz lijkt te gebeuren, gaat hij nog (lang) niet klaar zijn met zijn Perzische avontuurtje. Dat avontuurtje blijkt dus niet in 1 avonduurtje te kunnen worden opgeknapt (ook al is dat al -tig keer valselijk geclaimd), maar dat zou hem wel eens Duizend-en-Eén-Nachtje kunnen gaan kosten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')