abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 april 2026 @ 21:06:20 #176
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220654409
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 21:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ga jij een seen poosje naar Afrika beste , ff daar met de mensen praten
Afgelopen najaar nog geweest, zuid-afrika en mozambique wel te verstaan.
Die mensen leven in een totaal andere atmosfeer. Maar zeker in zuid-afrika komen de mensen (blanken) niets te kort, veel vrijheid om te vissen, ruimte, grote auto's. En ook de donkere bevolking redt zich daar overwegend goed denk ik. Veel kosten en benodigdheden worden gedeeld met grote families.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220654415
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 april 2026 21:03 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik voer een een persoonshuishouding dus ik durf eerlijk gezegd geen bedrag te noemen waar een 3/4 persoonshuishouden van moet rondkomen.
Als ik voor mijzelf spreek zou ik niet graag van minder dan 3.000 netto rond willen komen, en dan heb ik nog een lage hypotheek ook. Als ik zie wat een uitje kost, uit eten, auto, vakantie, eten, kado's, en wat er nog meer bij komt kijken bij het hebben van kinderen dan denk ik dat een toeslag voor veel mensen een welkome aanvulling is.
Ja. Zekers helemaal eens
Wij gebruiken het als vakantiepotje
Want gewoon sparen lukt vaak niet met die hoge rekeningen
En uit eten wil je thuisnook gewoon doen toch.
  zaterdag 25 april 2026 @ 21:32:18 #178
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220654620
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 april 2026 21:06 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Afgelopen najaar nog geweest, zuid-afrika en mozambique wel te verstaan.
Die mensen leven in een totaal andere atmosfeer. Maar zeker in zuid-afrika komen de mensen (blanken) niets te kort, veel vrijheid om te vissen, ruimte, grote auto's. En ook de donkere bevolking redt zich daar overwegend goed denk ik. Veel kosten en benodigdheden worden gedeeld met grote families.
nou ik sponsor nog wel eens een paar mensen met een zak rijst , maar die klagen niet dat uit eten gaan en vakantie duur is

die zijn blij dat ze de cashpower kunnen betalen anders slapen ze weer een nacht in het donker , of dat ze morgen wel geld hebben om brood te kopen
Over de kosten van een auto klagen ze nooit

ze zijn al blij als ze die maand 100 euro kunen uitgeven

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 26-04-2026 05:26:46 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220656122
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 21:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ga jij eens een poosje naar Afrika vent , ff daar met de mensen praten

die hebben geen hypotheek
Maar daar kost een uitje ook geen 150+ euro.
  zondag 26 april 2026 @ 09:16:17 #180
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220656416
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2026 07:45 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Maar daar kost een uitje ook geen 150+ euro.
nou als ze naar het strand lopen hebben ze hun uitje

toeristen lastig vallen enzo, dan levert het misschien nog wat op ook
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220656965
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220656991
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 april 2026 20:54 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik bedoel meer dat 140k inkomen soms ook "nodig" is om een gezin draaiende houden. Stel dat je een huishouding hebt van 4 personen in de randstad met dito huur of hypotheek. 140k per jaar is een kleine 6k netto in de maand.

nb: ik ben uitgegaan van bruto 10.770 bij een gemeentelijke organisatie

140k kan zeker nodig zijn, maar overheidshulp houdt dan wel een keertje op. Maar goed, tot dat inkomen zitten er al rare marginaledrukinstrumenten ingebakken zoals de arbeidskorting die zo ongeveer rond dat punt naar 0 is afgebouwd (waarmee het dus weer gewoon een nivelleringsinstrument wordt ipv arbeidsparticipatie te bevorderen).
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220657002
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2026 09:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nou als ze naar het strand lopen hebben ze hun uitje

toeristen lastig vallen enzo, dan levert het misschien nog wat op ook
Ja, Afrika is wel een eiland, die lopen dus zo allemaal naar het strand.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220657086
quote:
7s.gif Op zondag 26 april 2026 10:20 schreef nostra het volgende:
[ afbeelding ]
DNA = mooi liberaal partijtje erbij
  Moderator zondag 26 april 2026 @ 10:55:42 #185
375570 crew  Cyan9
pi_220657197
Maurice heeft het er maar druk mee.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220657245
quote:
9s.gif Op zondag 26 april 2026 10:55 schreef Cyan9 het volgende:
Maurice heeft het er maar druk mee.
Mja, echt rijk wordt-ie er niet mee. Ja, ten tijde van Newconomy :')
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  zondag 26 april 2026 @ 11:09:38 #187
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220657296
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2026 11:03 schreef nostra het volgende:

[..]
Mja, echt rijk wordt-ie er niet mee. Ja, ten tijde van Newconomy :')
ja toen heb ik nog wel eens ruzie gehad met hem hier op fok, ik zei dat ie een oplichter is

vond ie niet leuk , zo vlak voor de beursgang
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220657379
quote:
9s.gif Op zondag 26 april 2026 10:55 schreef Cyan9 het volgende:
Maurice heeft het er maar druk mee.
Op zich valt het nog mee. Als je CDA niet tot rechts rekent (@Hanca is daar geloof ik voorstander van) dan staat rechts nu op +1 zetel en vooral de 'liberalen' van de VVD heeft daar last van.

Reken je CDA tot rechts dan staat rechts op verlies (nog wel fikse meerderheid dan). Laten we hopen dat er vele afhakers zitten bij de normale partijen, iets dat Ipsos wel laat zien (veel D66 en CDA kiezers met 'weet niet'). Want dat Pro-Apartheid, pro-Trump en massadeportaties partijen op 45-50 zetels staan is niet lekker.

Tegen al die extreme Defend groepjes moet hard worden opgetreden. Er moet stabiele financiering voor het COA komen (en de asielzoekers moeten gaan werken/leren) en het zou helpen als er wat minder oorlogen zijn in de wereld. Dat is de beste garantie voor minder wanhopige gezichten aan de poort.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-04-2026 11:19:13 ]
pi_220657512
“We begrijpen dat mensen zich zorgen maken”, waarom zeggen VVD’ers dat altijd wél als neonazi’s bij azc’s gaan rampokken, maar nooit als vredelievende mensen actie voeren voor redding van de planeet?

Ga anders even na welke van deze twee crises nou écht de grootste bedreiging voor ons vormt.

https://bsky.app/profile/mennopot.bsky.social/post/3mkfaghue5k2p
  zondag 26 april 2026 @ 11:45:00 #190
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220657543
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2026 11:03 schreef nostra het volgende:

[..]
Mja, echt rijk wordt-ie er niet mee. Ja, ten tijde van Newconomy :')
Het is nogal hilarisch omdat hij zichzelf ziet als een wizkid en early adapter van nieuwe technologie. Paar jaar geleden kon hij maar niet stoppen met praten over AI en wat je ermee kan. Terwijl het eigenlijk gewoon een boomer is met iphone.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220657653
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2026 11:37 schreef Klopkoek het volgende:
“We begrijpen dat mensen zich zorgen maken”, waarom zeggen VVD’ers dat altijd wél als neonazi’s bij azc’s gaan rampokken, maar nooit als vredelievende mensen actie voeren voor redding van de planeet?

Ga anders even na welke van deze twee crises nou écht de grootste bedreiging voor ons vormt.

https://bsky.app/profile/mennopot.bsky.social/post/3mkfaghue5k2p
Je bent geen vredelievend mens als je met je pro Palestina vlaggen illegale demonstraties houdt met levensgevaarlijke acties op een snelweg.
  zondag 26 april 2026 @ 12:44:04 #192
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220657966
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2026 12:00 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Je bent geen vredelievend mens als je met je pro Palestina vlaggen illegale demonstraties houdt met levensgevaarlijke acties op een snelweg.
Of universiteiten verbouwd.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220658009
quote:
7s.gif Op zondag 26 april 2026 12:44 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Of universiteiten verbouwd.
Dat was niet XR en ook 'links Amsterdam' vond dat helemaal niet goed. Hoogstens werd gezegd dat het optreden van de politie (onder druk gezet door de T. media) escalatie heeft veroorzaakt.
pi_220658072
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2026 12:00 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Je bent geen vredelievend mens als je met je pro Palestina vlaggen illegale demonstraties houdt met levensgevaarlijke acties op een snelweg.
Wat bedoel je? Gewoon zitten op de snelweg, terwijl het verkeer al gestremd is ?
Dat is toch niet levensgevaarlijk... Zo doen vredelievende mensen dat
pi_220658124
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2026 11:37 schreef Klopkoek het volgende:
“We begrijpen dat mensen zich zorgen maken”, waarom zeggen VVD’ers dat altijd wél als neonazi’s bij azc’s gaan rampokken, maar nooit als vredelievende mensen actie voeren voor redding van de planeet?

Ga anders even na welke van deze twee crises nou écht de grootste bedreiging voor ons vormt.

https://bsky.app/profile/mennopot.bsky.social/post/3mkfaghue5k2p
https://www.aivd.nl/actue(...)2025/2025/extremisme
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220658466
quote:
Ja dus? Daar staat gewoon dat rechts-extremisme een grotere bedreiging vormt dan "ongevaarlijk" links. Zo is dat ook in Duitsland en de VS het geval. De AIVD is bepaald niet een linksig instituut, bij een links ministerie.

Geen wonder dus dat Kickinalfa erbij moet slepen dat met "Palestijnse vlaggen" wordt gezwaaid - dat is totaal irrelevant en een opmaat naar Trumpisme en censuur.

De AIVD bevindingen onderstreept vooral het punt hoe belachelijk het is om "begrip" te tonen voor het rondreizende anti-AZC circus terwijl de toonzetting bij Gaza protesten en XR altijd heel anders is geweest. Dan is er nooit de toevoeging gekomen van "we snappen de zorgen over onze planeet".
pi_220658494
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2026 14:26 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ja dus? Daar staat gewoon dat rechts-extremisme een grotere bedreiging vormt dan "ongevaarlijk" links. Zo is dat ook in Duitsland en de VS het geval. De AIVD is bepaald niet een linksig instituut, bij een links ministerie.

Geen wonder dus dat Kickinalfa erbij moet slepen dat met "Palestijnse vlaggen" wordt gezwaaid - dat is totaal irrelevant en een opmaat naar Trumpisme en censuur.

De AIVD bevindingen onderstreept vooral het punt hoe belachelijk het is om "begrip" te tonen voor het rondreizende anti-AZC circus terwijl de toonzetting bij Gaza protesten en XR altijd heel anders is geweest. Dan is er nooit de toevoeging gekomen van "we snappen de zorgen over onze planeet".
Waar lees jij dat precies. Dat "ongevaarlijk" links. Want dat staat er niet.
Het artikel gaat over extremisme. En dat bestaat in vele kleuren. Van Islam, tot wappies, van links tot rechts, tot antifascisten.
pi_220658508
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2026 12:00 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Je bent geen vredelievend mens als je met je pro Palestina vlaggen
Irrelevante toevoeging. Tenzij je de MAGA kant op wil.

quote:
illegale demonstraties houdt met levensgevaarlijke acties op een snelweg.
Dat diverse demonstraties illegaal waren ben ik het mee eens, maar dat "levensgevaarlijke" valt echt enorm mee. Welke doden en gewonden zijn er nu precies gevallen al die jaren?
pi_220658545
De rode lijn..kennen we die nog?
Ben benieuwd of daar ook al een link met Hamas lag.
twitter


Denk je gezellig op links wat te protesteren, werk je mee aan de agenda van terroristen.
Naïeve mensen zijn er toch.
pi_220658881
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2026 14:35 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Irrelevante toevoeging. Tenzij je de MAGA kant op wil.
[..]
Dat diverse demonstraties illegaal waren ben ik het mee eens, maar dat "levensgevaarlijke" valt echt enorm mee. Welke doden en gewonden zijn er nu precies gevallen al die jaren?
Het is niet irrelevant als je bij een zogenaamd klimaat protest met Palestina vlaggen gaat zwaaien.
Maak er dan maar een ander protest van.

Mijn probleem is dat er voor de zoveelste keer tegen de wet in wordt geprotesteerd zonder dat er iets aan wordt gedaan.

Als je wilt gaan bagetaliseren over het gevaar/schade kunnen we elsfest ook wel bagetaliseren als wat materiale schade.

Maar je vandaag viel een dode door een file

https://www.ad.nl/binnenl(...)rste-dode~a890e8008/ maar bij een illegale demonstratie gaat dat natuurlijk altijd goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')